Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ceeke moeilijke dagen, een zware periode. Hoop dat de vakantie jullie goed doet!

Guusje dat tegenstrijdige hè, het gevoel weer in de race te zijn maar tegelijk alles wat daar dan weer aan vast zit...

Meiden ik ga hier zachtjesaan echt dood van de zenuwen. Heb even geslapen maar werd wakker gebeld. Nu volledig lam, wil niet eten, niet drinken, misselijk, zenuwen, kan me niet concentreren. Wil alleen maar duidelijkheid. Net ook weer dat typische gevoel in m'n onderbuik na het plassen. Dat kan toch allemaal niet zomaar niks zijn?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tijd voor Zita West Henne (of een rondje lopen buiten)! Hup even afleiding zoeken nu. De uitslag komt niet sneller, maar de duizelingen van alle zorgen wel. Het is onmenselijk dat wachten tussen hoop en vrees. Dikke dikke knuffel voor jou.

Geplaatst

Oh Henne toch, ik heb het zo met je te doen. Porbeer Testr d'r advies op te volgen, al is dat moeilijk.

Die tegenstrijdigheid ja! Grrrrrrrrrrrr

Geplaatst

En ondertussen een maaltje maken voor manlief? Oh bah bah bah...wat een bleeeeggghhhhdag voor jou!

Guusje fijn wat van je te horen, evenals ceeke. Dikke knuffel voor jullie.

Geplaatst

Ik zie dat caro meeleest...hoe is het met jou meid? Lukt het allemaal een beetje met je drie koters? Drukke tijden?

Kaartje heb ik geloof ik ook al een tijdje niet gezien, hoe is het met jou? En hoever zijn jullie in het nadenken over pleegzorg?

Geplaatst

Manlief mag straks voor een maaltje zorgen. Word al beroerd als ik aan eten denk. Van de zenuwen hoor. Het lullige is dat ik zo moe ben van de trip dat ik verder ook te lamlendig ben om iets te doen. Anders was ik idd Ff wat gaan lopen of koken ofzo.

Oh iets heel anders, ik ga misschien meewerken aan een item in brandpunt over bewust omgaan met vruchtbaarheid. Gyn uit vb werkt daaraan mee en via de IVF afdeling ben ik dan weer gebeld. Moet nog wat meer info ed hebben, maar wie weet doe ik het wel. Vind het een hele bewuste keuze om tien terugplaatsingen te doen ;-)

Geplaatst

Lieve Henne potverdorie zeg, dit is natuurlijk klote zeg.....

Ik voel je wanhoop hier meid weet eerlijk gezegd ook niets om je op te beuren :-(

Knuffel.

Guusje ja die tegenstrijdigheid hier ook aanwezig, je wil weer beginnen maar je wilt ook rust en zekerheid.

We blijven toch doorgaan omdat we zo graag willen en gelukkig zijn er genoeg succes verhalen alleen hier al bij de D&D meisjes.

Ceeke voor jou ook een moeilijke maand, sterkte.

Ruby als ik jou was zou ik noooooit meer normaal onder de douche kunnen stappen, hihi :-)

SeN sterkte met de misselijkheid en je werk.

Voor de rest een Knuffel.

Geplaatst

oei dat is spannend Henne! Als het maar geen 'herhaling' wordt van dat gedoe met de kro!!! Maar leuk! Wat is het precieze doel van de uitzending?

Ik geloof dat ze idd wel komt de 17e (kaartje).

Kan me voorstellen dat je geen zin hebt in koken...dacht ik doe ff een suggestie :(

Geplaatst

Mwauh Esther, nog steeds op de auto piloot zeg maar.

Schoonvader gaat hard achteruit, zondag de ziekenzalving met iedereen erbij.

Zakelijk nog steeds ruk, excuseer mijn taal.

Vorige week dus lekker Parijs samen met mijn 2 mannen volledig betaald door onze lieve vriend. Jeroen is gelukkig daarvan opgeknapt, ik wel geteld 1 dag voordat ik weer inkakte.

Heb wel zin in onze lunch :-p

Geplaatst

Blijft maar kwakkelen bij jullie hé? Lijkt dus niet meer zolang te duren bij je schoonvader? Hoe is Jeroen eronder? Het lijkt me 1 van de heftigste dingen in je leven om je ouders te moeten verliezen.

Geplaatst

Syl meisie, dikke knuffel voor jou!!! Denk vaak aan jullie, veel sterkte ook voor j en je schoonouders.

Esther ik weet het allemaal nog niet precies, er wordt nu een afspraak gemaakt met die gyn, iemand van het programma en ik dan erbij. En dan hoor ik meer en kan ik ook zelf aangeven wat ik wel en niet zou willen. Kan ook nog nee zeggen.

Mag ik ook nog even spuien over werk? Vandaag was er info van directeur over tegenvallende omzet, plannen e.d. Ik was daar natuurlijk niet bij en aantal collega's ook niet. Plannen ze morgen, op minn vrije dag, een tweede sessie in. Lekkere dombo's!! Wel tekenend dat ze dus niet doorhebben dat ik dan niet werk of dat het kennelijk voor mij niet relevant is? Sukkels.

Geplaatst

Ja redelijk, beetje onwerkelijk voor Jeroen en de andere broers. Merk dat ik er anders in sta ook omdat ik mijn vader al heel lang geleden heb verloren, ze zijn gesloten terwijl ik heel open ben. Ik kan lachen en huilen waar iedereen bijzit en ik merk dat Jeroen hierin ook losser wordt en dat waardeert mijn schoonpa erg. We maken er het beste van.

Geplaatst

Ja, ben ik weer! Ik was begonnen aan een bericht en toen ging mijn zoon huilen... mijn zoon, ongelofelijk dat ik dat kan opschrijven, pfff schiet meteen vol... De echte kraamtranen heb ik niet gehad maar ik kan wel volschieten om een heleboel dingen...

Allereerst even Henne sterkte!!! Oh wat hoop ik voor je dat het gelukt is, probeer kalm te blijven (makkelijk gezegd).

Met mij gaat het elke dag beter, ben vandaag voor het eerst bijna de hele dag op. Ik heb het heel slecht gehad: veel buikpijn, mijn vriend noemt het herstelwerkzaamheden die daar bezig zijn nou inderdaad: Alles drie keer zo heftig als bij mijn eerste zwangerschap: bijna flauwvallen, sterretjes, tintelende vingers, ademhalingsmoeilijkheden die gelukkig ermee te maken hadden dat mijn buik nog steeds op mijn middenrif drukte... Hele heftige nasleep.

Ik heb nog steeds geen puf voor een uitgebreid bevallingsverhaal maar het kwam er op neer dat ik uiteindelijk in anderhalf uur ben bevallen, zonder pijnstilling, want daar was geen tijd meer voor. Tja, dat hakt er in.

Ik heb drie dagen geprobeerd bv te geven maar het was niet te doen met 2, ze hadden achteraf gezien bijgevoed moeten worden al in het ziekenhuis want ze hadden gewoon honger. Neem ik ze ook kwalijk. Nu ze over zijn op de fles doen ze het supergoed! Bram had wat aanloopproblemen met spugen maar met de beroemde johannebroodpitmeel erdoor hield ook hij het al gauw binnen en Kaat zuipt als een bootwerker. Je lacht je rot om het verschil: Bram is zo'n ielig ventje die echt zo nadenkend rond kan kijken, hij wordt echter met de dag steviger en Kaat is een enorme stevige tante, fles er aan en drinken maar.

Ik heb een hele leuke kraamhulp die ik dankzij mijn dure verzekering en tweeling heb tot zaterdag (ik las dat jij blij was het huis weer voor jullie zelf te hebben Fren, nou, ik ga haar missen!), ze betrekt onze oudste dochter ook overal bij, die is dol op haar. Komt goed uit dat ze vakantie heeft, kan lekker wennen.

Kortom, het grote genieten is begonnen. Manlief gaat morgen weer werken en vrijdag en dan zaterdag kraamhulp voor het laatst. Dan maandag sta ik er voor het eerst alleen voor met drie kinderen... wel een beetje spannend maar tegen die tijd voel ik me weer veel beter.

Tot nu toe zijn het modelkinderen die weinig huilen, alleen als ze honger hebben en na de fles meestal meteen weer gaan slapen. Ze komen ook bijna nooit tegelijk dus dat is ideaal. Blijft vast niet zo, maar voor nu loopt dat goed. 's Nachts is wel vermoeiend natuurlijk, ik probeer het zelf te doen en vriend te laten slapen, maar als ik me niet lekker voel moet hij er uit en hij kan daar erg slecht tegen. Maar ja, hij weet wel dat het moet en baalt zelf ook dat hij dan chagrijnig is. Belangrijk om dat uit te spreken want we hebben elkaar hard nodig.

Nou, ik stop er weer mee. Wat de geboortekaartjes betreft, ik heb 4 dagen zitten wachten tot de winkels open gingen omdat alles dicht was met carnaval, ik wilde perse ooievaarszegels, blijk je die op internet te moeten bestellen... Dus vandaag pas gedaan. Ik kan het eerlijk gezegd niet opbrengen om de meest recente lijst te gaan zoeken dus zouden jullie als jullie een kaartje willen je adres naar mij willen mailen?

Merel en Sylvie: kreeg vandaag jullie kaarten wat lief, bedankt!!

Ik ga weer even rusten voordat we zo gaan eten.

xxx

Geplaatst

Bijzonder om te merken dat jeroen ook wat opener wordt? Sterkte de komende tijd syl!

Ben benieuwd Henne wat de bedoeling gaat zijn, houd je ons op de hoogte? Is J al thuis?

Caro mooi om te lezen hoe het gaat bij jullie! Fijn dat jullie kinderen het zo goed doen! Geniet ervan, het zal vast en zeker bij tijd en wijlen heel, heel zwaar zijn!

Geplaatst
hoi José,

Welkom, het gaat hier over van alles en nog wat: van behandelingen tot het avondeten, werk, carnaval kortom allerlei uiteenlopende onderwerpen.

Voel je vrij om gezellig met ons mee te babbelen

groetjes

Sen

Dankjewel, gezellig!

Geplaatst

Ja lieve caro, wat fijn even wat meer van je te horen! Beval-maatje!

Ik dacht dat ik het snel gedaan had, maar 1,5 uur voor twee, das echt mega-super-snel. Kan me voorstellen dat je lichaam even nodig heeft om die wervelstorm te verwerken. Het gelukdaarentegen druipt uit elke zin en ieder woord dat je schrijft. Wat leuk om te lezen dat Bram en Kaat zulke eigen persoonlijkheden hebben. Als ik het zo hoor, dan kunnen Fiene en Kaat het wel goed samen vinden, haha! Die van ons heeft ook pit en en altijd honger!

Wbt de kraamhulp: denk dat het grote verschil is dat ik op dag 3-4 al behoorlijk mobiel was.. Ik heb denk ik maar twee of drie dagen echt in bed gelegen en dan wil je op een gegeven moment je huis wel weer voor jezelf. Ben het niet echt gewend om bediend te worden en zo, haha! Moet wel oppassen dat ik mezelf niet voorbij ren overigens.

Ik ben overigens vanmiddag dus ff naar de HA geweest: geen blaasontsteking, maar er zi wel een plekje aan m'n 'onderkantje' (nooit gedacht dat ik dat woord zonder gene zou gebruiken... Kreeg er voorheen altijd braakneigingen van, haha) dat aan het ontsteken is en dus de pijn geeft. Heb dus maar op aanraden van de HA een ouderwetse afwasbak en een pak biotex gekocht. Moet alleen nog even bedenken hoe ik dat logistiek gezien ga doen...

Henne, wa een rollercoaster weer... Meis, ik zou willen dat ik wijze woorden voor je had, maar je kent je eigen lichaam het beste. Wellicht dat Pf straks goed nieuws heeft, ik hoop het met alles met je mee!

Geplaatst

he chicas!!!

ik ben er weer.

Henne, lieverd, ik voel je emoties gewoon door het scherm heen en ik kan niets voor je doen, verschrikkelijk. wat een onmahct moet je nu voelen en die zenuwen die door je lijf gieren alsof het niets is. hoop dat je heel snel duidelijkheid krijgt van dr. Pf. en die test??? ik hoop dat ie steeds dikker en dikker gaat worden. Maar voel je zelf ajb niet dom!!! je gevoel en je emoties hebben nu de overhand en je verstand kan het gewoon niet bijbenen. knuffel meid!!

Ceeke, wat een zware dagen heb je gehad en komen nog. sterkte meid!!! dikke knuffel voor jou ook. Denk ook goed aan jezelf!!!

Syl, ook voor jou een knuffel. zondag zal een zware dag worden, sterkte!!!

San, fijn dat jullie huisje zo goed bevalt!! nog even lekker genieten van het mooie uitzicht!! hoop dat spikkeltje ook steeds minder spikkels gaat krijgen en aan de foto's te zien is het gewoon een heel heppie menneke!!

S€n, meissie toch, je voelt je zo misselijk, maar je zeurt niet hoor!! probeer je niet te druk te maken over je werk al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. jij en je uk gaan nu voor!!

ursela, weer ongi geworden, jippie (hihihi). en ja, dat korte lontje is er dan ook weer meteen. hier ook nog steeds maandelijks, verschrikkelijk gewoon!!

en tuurlijk mag je lachen om mijn koeienkop!!

Caro, wat leuk en bijzonder om nu al zo'n verschil te zien tussen Kaat en Bram. Geloof dat Kaat veel op jou gaat lijken, hihihi. Maandag er alleen voor! Ik denk dat wij jullie nog even met rust laten en dit weekend nog niet voorbij komen!!! er komt nog wel een keertje dat we jullie zoon en dochter(s) kunnen zien!!!

José, welkom!! gezellig meekletsen is altijd eeen goed idee!!! we hebben het hier altijd over vanalles en nog wat, zoals S€n al aangaf.

uhm, ik ben er beslist een paar vergeten...

Guusje, bijna stoppen met de pil en dan ongi...zal even emotioneel worden denk ik, maar je bent een topmeid!! en dan binnenkort verder met jullie cryo's. Ook dit zal wellicht een dubbel moment zijn, maar je komt erdoor heen!!

Ruby, hoop toch echt wel dat het doucheverhaal snel aan zijn einde komt, want dit duurt nu wel heel lang.

meiden, ik ga beginnen met koken!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Caro wat fijn om te lezen dat je weer wat opknapt en dat jullie zo genieten van Bram en Kaat.

Fren, ik begrip het goed dat je in een bak biotex moet gaan zitten? Misschien bovenaan de trap haha. Kun je je benen kwijt.

Hier net 'op m'n kop gekregen' van manlief dat ik veel te vroeg conclusies aan het trekken ben. Even flink uitgehuild en nu maar wat proberen te eten. Nog niks van Pf, als ik vanavond niks krijg mail ik hem morgenochtend zelf. Wel weer flink getrek en gekramp in m'n onderbuik en misselijk. Maak me gek, oh nee, dat doe ik zelf al wel ;-)

Geplaatst

Yep, met m'n blote kont in een bak biotex...

Heb al bedacht dat ik t ga combineren: voordat ik straks ga kolven, want auwauwauw wat doen m'n borsten pijn, ga ik even onder de douche om de spanning er met wa te en massage af te halen. Dan ga ik ook maar in m'n bakkie zitten. Twee vliegen in 1 klap...

Geplaatst

Hee Tool, dankjewel!

Ik zal gelijk maar met de deur is huis vallen ;-)

De laatste dagen is mijn dochtertje Anne ontzettend huilerig & ontevreden.

Wat we ook doen, nix lijkt goed te zijn. Ik zit soms met mijn handen in het haar & weet dan even niet meer wat ik met haar aanmoet.

Ook wilt ze momenteel niet meer slapen. Het liefste wilt ze alleen maar wakker blijven & overal bij zijn, alsof ze niets wilt missen.

Dit kan toch niet goed zijn? Een baby van 3 maanden heeft toch zijn/haar slaap overdag nodig?

Herkennen jullie dit? Misschien hoort het gewoon bij de leeftijdsfase bij een babay van 15 weken :-)

Ze heeft altijd een pittig karaktertje gehad & laat gelijk merken als haar iets niet zint, maar zo huilerig als vandaag & gister is ze nooit geweest.

Over z'n algemeen heeft ze altijd heel goed geslapen overdag, alleen heeft ze minder slaap nodig dan andere baby's van haar leeftijd.

's Nachts heeft ze vanaf 6 weken heel goed doorgeslapen, alleen vannacht helaas niet.

Haar mondje heb ik gevoeld voor eventuele doorkomende tandjes, maar kon niets vinden.

Het is momenteel echt even vissen wat het kan zijn. Wat is ouderschap soms lastig ;-)

Geplaatst

Geen hcg en alle waarden die de vorige meting nog zo mooi waren weer slecht. Moet dit even heel goed laten bezinken en dan maar eens goed overleggen met Pf wat we hiermee kunnen. Ben behoorlijk stuk nu.

Geplaatst

Ook nog even hier: WAT EEN ONEERLIJKE en ENORM harde klap. Ongelooflijk, wat jij als mens moet doorstaan voor die ene hele grote wens. Ik wou dat ik de pijn en verslagenheid kon wegnemen. Voor nu huil ik met je me. Knuf

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden