Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sen, een jongen, wat leuk! Moest inderdaad direct aan miki haar berichtjes denken, zij schreef exact hetzelfde als jij over niet aar babywinkels te durven. Ik had daar geen last van, maar ik heb dan ook minder bagage (lees mislukte pogingen) dan de meeste van jullie achter de rug. Denk toch da dat erg scheelt.

Henne, wat een klote nieuws... Je zag hè al aankomen, maar toch. Wel heel flauw dat ze er een paar weken geleden toen je het op de man af vroeg, zo omheen liepen te draaien! Nu zou ik zeker gewoon tijd voor mezelf nemen en weer helemaal lichamelijk de oude worden. Je hebt nu bij dit bedrijf toch niks meer te verliezen, of te bewijzen.

Guus, wa een goede timing van je ei! Als alles goed gaat, wanneer mag je dan testen? Weet nooit hoe dat zit met cryo's. Misschien wel op mijn verjaardag (27e), wel eerder an Pasen toch? Anders heb je zondag al een vroeg paasei, haha!

Oh meisjes, heb zoooo'n zin in morgen! Voor het eers een hele dag de hort op... Ben benieuwd!

Net nog even een lastig gevalletje: een vriendinnetje waarmee het contac een beetje verwaterd is kwam op kraamvisite. Ik zat me haar en twee andere meiden in een eetclubje, maar zij is naar noord Holland verhuist. Ze vroeg hoe het met de moeder van een van die andere meiden ging en aan mij dus de schone taak om te vertellen dat die vorige maand is overleden... Voelde me wel lullig dat zij kennelijk nie op de hoogte gebracht was en dus ook geen uitnodiging had gehad voor de crematie, waar ik met die andere vriendin wel geweest ben... Nou ja, heb maa gewoon eerlijk verteld hoe en wat. Kan er ook niks aan doen dat zij hè nie wist, ze had ook zelf na half december wel eens kunnen informeren. Ze was nl een beetje verontwaardigd dat vriendin en ik haa niet op de hoogte gebracht hadden, maar dat is niet onze taak, toch?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

S€n, leuk een jongen!! ik had het een keertje goed, whoehoe!! begrijpelijk wel hoor wat je zegt over het nog niet durven shoppen en winkels naar binnen gaan. weet echter niet hoe ik zelf zou zijn als wij eindelijk zwanger zijn. Denk ook eerst maar eens afwachten of het allemaal goed gaat. zeker met de mk in ons achterhoofd.

Henne, oei, wat naar, van de ene kant wel een beetje al rekening mee gehouden, maar toch. zeker als je beoordeling in december nog goed was. Zou het mss zijn omdat je zoveel afwezig bent geweest, maar dat ze dit natuurlijk niet rechtstreeks mogen zeggen, dus gooien ze het op een andere boeg?

in elk geval, je hebt denk ik nu wel even de tijd om goed voor je zelf te zorgen, je kilootjes bij te komen en je optimaal voor te bereiden op de komende poging. Er zal beslist wel weer wat anders op je pad komen. mss is voor jezelf beginnen wel een optie.

Guusje, leuk dat je er morgen bij bent!!! en spannend weer, zondag de ontdooiing en maandag de tp. kaarsje gaat aan!!!

vriend heeft morgen en overmorgen geen dienst. niemand van de uitzendkrachten. blijkbaar loopt niet alles op rolletjes zoals men doet geloven. zelfs de vaste krachten waren pissed dat ze niet hoefden te komen.

Ceeke, c1, is dat eeen merceded? bmw? moet even kijken waar de bussen staan, maar komt goed. ik kom met de trein van 9.29 aan.

San, fijn dat de AB aan lijkt te slaan. alleen balen weer van de rode ogen...

tot morgen meiden!

Geplaatst

Fren, is ook niet jullie taak. ze had idd zelf ook kunnen informeren als ze al wist dat het niet zo goed ging met de moeder van een van je vriendinnen.

Geplaatst

sen, een jongetje! wow,wat leuk! vaak gehoorde kreee,maar o zo waar:jongetjes en hun moeders. dike mik! kanhet alleen maar bevestigen.

ik kom late wat uitgebreider terug.

Geplaatst

Tool, is die moeder die vorige maand euthenasie heeft gepleegd. Was super heftig allemaal, jaar ze had al bijna twee jaa kanker. Dan informeer je toch af en toe hoe het gaat?!

Geplaatst

Jee Henne, dat is toch echt balen. Dit soort beslissingen zijn n stuk prettiger als je zelf aan t roer staat en dus bepaalt welke kant je opgaat. Ik weet zeker dat jij op welke manier ook weer een hele leuke nieuwe uitdaging vindt die beter bij je past, maar nu heb je je energie even hard ergens anders voor nodig. Knuffel meid!

Sen: een jochie, wat leuk dat je weet wat het wordt!

Tool: je vroeg of wij al meer weten, maar nope... Ik zie ar ook amper, die maakt absurd lange dagen. Vertrekt tussen 6 en 7 en komt na tienen pas weer thuis! Het weekend moet hij ook weer werken. Dus de weinige uurtjes die hij thuis is knuffelt hij met ons meisje en met mij en slaapt ie. Dus nog erg onzeker wat hierna, bij mij kriebelt het erg. Maar eerst volgende week n weekje naar Nederland. Heb ik zin in!

De meiden die bekend zijn in Eindhoven: weten jullie een leuk (pannenkoekenrestaurant) waar ik af kan spreken met 5 volwassenen en 5 kids? Liefst buiten centrum en makkelijk parkeren.

Guusje! Je gaat weer aan de bak!!

Liefs voor allemaal!

Geplaatst

Hi fren,

Denk dat haar reactie vooral voortkomt uit frustratie met zichzelf, dat ze idd niet geïnformeerd heeft ....jij kon niet weten dat zij niet wist dat ze is overleden.

Geplaatst

Dat is het precies IVFSH, je staat zelf niet aan het roer en dat voelt naar. Aan de andere kant had ik met zelf opzeggen niks gehad en nu krijg ik WW. Dus in dat opzicht is dit beter.

Oh meiden, ik heb het wel op Facebook gezet, maar daar is niet bekend dat ik er zelf wel weg wilde dus als je reageert hou het dan algemeen ajb ;-) er lezen ook (ex) collega's mee.

Geplaatst

Henne, pfff. Heftig nu, heel dubbel en ook gewoon niet fair. Maar ik denk dat dit jouw kans wordt. Een stap die je zelf anders niet snel had durven nemen. Nu nog wat snel om hrt zo te zien. Eerst kwaad zijn, laten zakken en nog eens praten. Knuffel dame.

Guusje, leuk dat je erbij bent!

Geplaatst

Balen Henne en echt lullig dat ze uitgerekend nu opeens wel duidelijkheid geven als je ziek thuiszit en niet pas geleden toen je er uitdrukkelijk naar vroeg. Niet echt tactisch om het maar zachtjes uit te drukken. En als jij een goede kracht bent dan is blijkbaar je afwezigheid door ziekte de reden dat je geen verlening krijgt, 1 + 1 = nog altijd 2. Ik zou het inderdaad nog wel t.z.t. in een tweede gesprek nog even van me af gooien maar verder niet teveel kostbare energie meer insteken hoor!

Fren, natuurlijk is het niet jouw taak om die vriendin op de hoogte te houden. Ik krijg altijd een beetje jeuk van mensen die de arrogantie hebben te beweren dat zij altijd maar geïnformeerd moeten worden over de gang van zaken. Zelf initiatief tonen en even je telefoon pakken is een kleine moeite. Dus voel je niet aangesproken of schuldig.

Guusje, ik ga weer het eelt op mn duimen krijgen zo hard ga ik voor jou duimen!

hier de hele week niets van werkgever gehoord. Heb nog even verzuimprotocol erbij genomen. Daar staat in dat ik allang wat van een arbo arts gehoord had moeten hebben. En verder moet ik alleen contact opnemen als er iets wijzigd in mn situatie (verandering verpleegadres, ziekenhuisopnamen o.i.d.). Was vanmorgen nog even geneigd om dan maar zelf te bellen maar heb me weer bedacht.

Geplaatst

Sen whiehoeeeee....Gefeliciteerd zeg! Een jongen, wat leuk!

Guusje super dat je erbij bent morgen, gezellig!

Fren kan me voorstellen dat het een rotgevoel was dat jij haar dat moest vertellen, maar idd niet jouw taak!

Henne er is al van alles gezegd over het feit dat je je contract niet verlengd wordt...ik heb er weinig aan toe te voegen alleen maar dat ik echt zeker weet dat jij hier een positieve draai aan kunt gaan geven. Maar dat is voor straks, nu gewoon ongegeneerd kwaad zijn...het is me nogal niet niks! Ik zou er persoonlijk erg verdrietig van worden en me echt rot voelen dus...laat staan als het je echt overkomt!

Dat wordt meerdere knuffels uitdelen morgen...poeh genoeg meiden die het momenteel nogal voor de kiezen krijgen!

ivfsh wat rot voor je dat ar zoveel van huis is. Voel je je niet eenzaam af en toe daar in ierland?

Ik ben moe...drie vroege diensten gedraaid de afgelopen dagen en om eerlijk te zijn hakt het er behoorlijk in. Ik red nu max drie uurtjes in de zorg en pak daarna andere werkzaamheden op. Ik had heel erg gehoopt om eind deze week op vier uur per dienst te komen maar dat lukt echt nog niet.

Volgende week nieuwe ronde, nieuwe kansen. Mijn streven is om eind volgende week op zes uur in de zorg per dag te komen en die week erop beter melden!

Geplaatst

Fren, volgens mij mag ik dan de 29e testen.

Ik ga even kijken hoe in Bunnik te komen met de trein.

Geplaatst

Het wordt morgen gewoon een knuffelfeestje ;-)

Guusje, Bunnik heeft station. Dan wel handig als iemand je daar op kan pikken. Is lopend wel een stuk.

Geplaatst

Hè Esther, joh, je bent al goed op weg! Rustig aan opbouwen! Het is fijn dat je ook andere werkzaamheden kunt doen, zo kun je zowel opbouwen als je nuttig maken.

Het is nu soms idd wel een lastig dat hij zoveel werkt, maar deze extreme uren zijn maar een paar weken. Ik denk dat het vanaf april rustiger wordt, de fabriek moet namelijk 26 maart gaan draaien. Dan zal er vast ook nog heel wel te doen zijn, maar niet meer zo extreem als nu. Gelukkig ken ik wel best veel meiden hier, maar ik mis m wel hoor, best wel ongezellig. Was liever in nederland geweest ni Maaaaarrrr, voor ons was proberen zwanger te worden de reden om naar Ierland te gaan en ons meisje is daar het prachtige resultaat van. Dus daar prijs ik ons zo ontzettend gelukkig mee.

Was zo graag morgen met jullie mee gegaan, ga jullie

Missen hoor!

Xxx

Geplaatst

Es, ik denk dat jouw collega's heus wel weten dat jij graag meer zorgwerkzaamheden zou willen doen als het kon. Beter rustig opbouwen dan overbelasten toch?

Geplaatst

Sen, hou wel even in de gaten hoe lang je al ziekengeld bent. Ik wist het ook niet, maar je miet uiterlijk de achtste week een plan van aanpak voor reïntegratie invullen. En daarvoor moet je geloof ik wel eerst bij de Arbo geweest zijn. Misschien is het anders als je zwanger bent, dat weet ik niet. Heb je geen hr medewerker oid die je anders kunt bellen, hoef je niet langs je manager als je daar geen zin in hebt.

Hier begint het al wat te bezinken. Ben naam aan het verzinnen voor eigen bureautje ;-)

Geplaatst

Dit was m'n 5e week. Maar is dat mijn verantwoordelijkheid om zo'n plan van aanpak te maken? Moet ik dat initiëren?

Geplaatst
Syl, ik ben met alle regelingen die er zijn nog redelijk af. Beter dan jullie situatie denk ik...
Maar toch Henne, ook als ze niet tevreden zijn met je werk en dat dit niet is gemeld in december. Het is wel fijn om een vast inkomen te hebben.Waar blijft toch die staatsloterij miljoenen prijs.
Geplaatst
Dit was m'n 5e week. Maar is dat mijn verantwoordelijkheid om zo'n plan van aanpak te maken? Moet ik dat initiëren?
Sen dat weet ik niet, maar jij wordt er wel de dupe van als het niet op tijd geregeld is. Anders zelf het UWV even bellen hoe het zit en wat jouw eigen verantwoordelijkheid is?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden