Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb een naam dat lijkt op mijn oude forumnaam, en dus ook echte naam, met "marketing" erachter. En dat woord ervoor betekent ook iets dat precies verwoord waar mijn kernkracht ligt. Zie mijn linkedin, ook voor uitleg, we zijn buddy's daar!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Guusje fijn dat alles goed is gegaan met de tp alleen dus veel pijn. Ik hoop dat het snel beter gaat en dat er iets moois voor jullie gaat komen.

Henne gefeliciteerd met J.

Voor iedereen een dikke knuf.

Hier gaat het niet goed, wil er verder niets over zeggen maar jullie weten genoeg.

Geplaatst

Ja dat bekt ook lekker testr, mooie alliteratie en lekker kort. Vanuit mijn naam kan ik zoiets niet verzinnen. Heb ook zitten denken aan Onderzoek & CO., waarbij CO staat voor communicatie en organisatie. Het zou ook Onderzoek in CO kunnen zijn dan. Colee, communicatie, organisatie en mn naam. Klinkt als een hond haha.... Of N=1, wat verwijst naar de eenmanszaak. .....ik denk vrolijk nog even verder :-) wel leuk om hier die feedback te krijgen, Thanks meiden!

Guusje hoe is het nu met jou?

Geplaatst

Henne, hoeft ook niet je eigen naam te zijn voor je bedrijf, maar misschien wel handig om je domeinnaam te claimen? Weer een extra manier om straks gevonden te worden? Ik vind dat koreaans wel wat hebben.

Geplaatst

hoi meiden

Guusje , wat een toestanden in je buik, logisch dat je er onzeker en verdrietig van wordt, maar zoals eerder gezegd, dit had je niet kunnen voorzien merk je inmiddels dat het wat beter gaat?

Kaartje jij hebt nog steeds heel wat afleiding, aanloop van mensen en gelukkig gaat het ook steeds wat beter, fijn om te lezen, ,moest wel lachen om je groene vingers!

Testr aan de nestel, geweldig!

Tool en Ursela, de cryo tp is nog verre van zeker hoor, het schoot zo ineens door mijn hoofd en normaliter hoef ik nergens lang over na te denken maar deze mogeljkheid moet ik ook nog even laten bezinken....Tool heb jij je recepten inmiddels al binnen?

Sandra bij jou is Ruben dus ook flink ziek zo zielig, beterschap!

Ivfsh goede reis morgen. lijkt me best een onderneming alleen met zo´n hummeltje, succes met de nieuwe huurders en veel plezier met je broers !!

Henne gefeliciteerd met J! leuk dat brainstormen over namen, ben benieuwd wat het gaat worden, hoe bevalt het J als zelfstandige?

Hier ook genoten van het lekkere weer, vanochtend naar de huisarts geweest met ons meiske, haha viel niet mee om haar te onderzoeken, ze draaide alle kanten op en zag overal dingen om te grijpen, maar goed, schone longen, mooie gehoorgangen en een "zuivere" keel, niets engs maar een flinke kou. Blij dat ik er toch geweest ben want vannacht was het hoesten weer zo erg en ze was zo huilerig dat ze vanaf 2.00uur bij mij sliep.daarna wat gewinkeld, cadeautjes gekocht voor schoonmoeder en collega en op vistite geweest. We konden lekker buiten zitten, ohhh wat is dat dan weer fijn!!!!

Geplaatst

Lieve lieve syl en J,

Bah bah bah, wat een ellende zeg... Weet niet wat ik moet zeggen, ik vind het vreselijk voor jullie.

Hele dikke knuffel voor allebei!!!

Xxx

Geplaatst

Lieve Syl, wat een kl*te zooi allemaal zeg! Ik had het graag anders gezien. Bah! Dikke knuffel voor jullie.

Met mij gaat het ondanks de paracetamol wel redelijk, klachten zijn er nog wel, maar dragelijk zo. Hoop dat ik zo beter slaap dan afgelopen nacht. Morgen maar naar werk, en kijken hoe het gaat. Ook krijg ik morgen nog een telefoontje uit het zkh, ze heeft het besproken met de gyn. Alleen denk ik dat ze er nu niets mee kunnen. We wachten maar WEER af!

Geplaatst

lieve syl, wat een rot nieuws! niet wat jullie gehoopt hadden. kon ik maar iets doen... heel veel sterkte voor jullie! en n dikke knuffel! xx

Geplaatst

Babeth, haha, moest lachen om je opmerking dat je er toch wat langer over na moet denken mbt cryo. Dat lijkt me ook, is een grote beslissing.

Guusje, hopelijk hoef je niet de hele dag te wachten op het telefoontje.

Ivfsh, ik sta steeds vol bewondering om hoeveel globetrotter jij bent. Met zo'n kleintje een vliegreis maken. Wij gaan volgende week ook vliegen, ik denk dat het met storm makkelijker is dan met merel. Storm heeft het enorm naar zijn zin als hij op mijn schoot kan zitten, merel daarentegen wil alles onderzoeken en overal heen en dingen doen die niet kunnen.

Syl, ach meis, sterkte.

Merel zit in de fase dat alle kleren die ze aan heeft ook weer uit kunnen. Deze keer heeft ze alle kleertjes (body zit gelukkig nog aan) in haar speeltunnel gelegd en nu is ze bezig bij haar broertje de sokjes uit te trekken, wat storm erg leuk vind.

Henne, ik vind de naam niet zo mooi, te lastig om te onthouden/uit te spreken.

Geplaatst

Syl en J heel veel sterkte!!!! Dikke knuffel.

Henne moeilijk hoor een naam verzinnen. Ben het met Ursela eens dat het makkelijk te onthouden en uit te spreken moet zijn. Maar wel weer iets waar je je tanden in kan zetten.

Babeth gelukkig dat Imke "alleen" maar een flinke kou heeft. Ruben hoest veel en heeft snotneusjes. Maar het zit hoog en niet in de longen. Dat kan je bij kleine kindjes goed voelen als je je hand op de rug legt en hij lijkt er weinig last van te hebben hoor. Het is alleen een akelig gehoor, net of hij het benauwd heeft. Gelukkig slaapt hij veel en best goed dus dat scheelt ook weer voor het humeur van mama hihi. Straks weer even een poosje naar buiten, lopend boodschapje doen is een uurtje, dus ben lekker even in de frisse lucht en zonnetje. Is voor beide heerlijk natuurlijk.

ogen gaan hier steeds beter, jeuken wel en het is zo moeilijk om er af te blijven.................

Ursela wat grappig zeg dat Merel haar kleertjes dan "verstopt"

Guusje hopelijk heb je lekker geslapen en kan je wat afleiding op je werk vinden. Denk ook dat de gyn alleen zal zeggen dat het een kwestie van afwachten is..... Altijd maar wachten....

Geplaatst

@Syl, wat enorm verdrietig dat het zo loopt. Heel veel sterkte samen om deze dreun te verwerken en weer door te gaan... Dikke knuffel voor jullie allebei!

@Guus, hoop dat pijn wat minder is en dat het wachten vol te houden is;-) Tomtiedomtiedom.... Geduld is niet mijn sterkste kant, de jouwe wel?!

@Babeth, Imke zo verkouden. Knuffel voor haar en beterschap natuurlijk!

@Witje, ogen weer wat beter?? Weinig tijd om terug te lezen want op werk (spijbelen nu dus!). Hoop van wel.

@Rubster, wat verdrietig dat A een DES-zoon is. Op de site http://www.descentrum.nl/ kun je meer infiormatie vinden over de gevolgen van DES, ook over de zonen. Ik hoop dat je daar wat aan hebt?

Meiden, documentaire heeft me echt enorm geraakt. Afgelopen dagen een beetje op de overlevingstand. Een slapeloze nacht helpt ook niet om een drukke volle week door te komen dus het is ff buffelen. Gelukkig bijna weekend dus dan even bijkomen! Wat het een beetje moeilijk maakt is dat mijn moeder blijft twijfelen of er wel sprake is van DES. Volgens de assistente van de huisarts schreef hij het niet voor maar het is onder zoveel namen op de markt gebracht dat het vrijwel niet anders kan dat dat het DES is geweest. Daarnaast heb ik zoveel kenmerken die op DES wijzen (afwijkingen aan baarmoeder zelf, baarmoedermond en eileiders plus zwakke baarmoederhals) dat het geen toeval meer kan zijn. Omdat mijn tweelingzus wel een goede zwangerschap en een gezond kindje heeft mogen krijgen twijfelt ze dus. Inmiddels al de nodige onderzoeken m.b.t. DES en tweelingen opgespeurd waaruit blijkt dat de afwijkingen kunnen verschillen (de een heeft lichte afwijkingen, de ander zwaardere, de ene krijgt wel kanker, de ander niet...). Ik heb besloten dat ik deze informatie met haar ga delen om daarna nooit meer een discussie te willen voeren. Voor mij, manlief en onze artsen is het overduidelijk dat ik een DESdochter ben en dat we daarna moeten handelen en controleren. Ik vermoed dat ze dit heel moeilijk gaat vinden maar ik kan niet anders op dit moment.

Nu weer werk om en morgen lekker weekend met maar liefst 2 keer een high tea;-)

Liefs,

Geplaatst

Ohw Ceeke, dat wordt wel een confrontatie zeg. Ik had al op die website gekeken, maar daar staan maar 2 dingen op als des zoon zijnde. En de artsen doen niets met zijn probleem. Hij heeft er niet veel moeite mee hoor. Enkelt bij de ivf was het een probleem. maar we laten het zo. Jij heel veel sterkte meis. Denk aan je.

Babeth, hoop dat Imke een beetje gaat opknappen.

Witje, Ruben ook al zo verkouden. En jouw ogen jeuken. Beterschap.

Guus, jij lekker thuis op de bank en rustig aan doen he.

Henne, een naam voor je bedrijf. Dat vind ik heel moeilijk.

Tool, hoe is het nu met jou? Nog steeds zo moe?

Kaartje, jij heel langzaam aan het opknappen. Nu een beetje genieten van deze mooie dagen he.

Eef, je dipje al een beetje over. Ik moet zeggen dat ik daar steeds minder last van heb gelukkig.

Caro, hoe is het daar. De kleintjes doen het goed? En hoe vindt grote zus het nu ze er zijn?

Testr, doe je wel een beetje rustig aan. Je hebt kostbare vracht van binnen. opruimwoede. Zou willen dat ik daar last van had.

Fren, jij blij met je draagdoek lees ik. Lekker dat Fiene daar wel overdag in wil slapen. Ze heeft al aardig een eigen willetje.

Wij gaan vandaag een douchecabine halen van bruynzeel geheel in verpakking van marktplaats. Pas goed bij de douchebak van bruynzeel. Ja het wordt nog eens wat die badkamer. Enkelt nu dat gesprek nog. Ik denk dat het weekend alle documenten naar de rechtsbijstand gaan. HEt is te zot voor woorden dat het nu al 6 maanden duurt. En ons nu de schuld geven van de lekkages.

meiden geniet van het weer vandaag. Dikke knuffel voor jullie allemaal

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Pfff Ruby, heb je zo onderhand geen badkamertrauma?! En bewondering voor jullie geduld. Hier 2 met behoorlijk veel temperament. Wij hadden waarschijnlijk al langsgegaan en de boel op stelten gezet. Maar iedereen is anders

Ceeke, wat heftig. Lastig dat je moeder min of meer in de ontkenningsfase zit. Lijkt me ook kwetsend. Ook al is dat niet de bedoeling. Sterkte meis

San, gelukkig aan de beterende hand. Jeukende ogen, erg herkenbaar. Ook van die brandende randen?

Hier slecht geslapen, misselijk erg veel last van oprispingen en eentje naast me die heeft liggen hoesten als een zeehond. Voel nu zelf ook m'n keel een beetje.

Geplaatst

Sen, we zijn al eens langsgeweest, maar dat heeft 1 minuut geholpen en daarna gaat het licht weer uit. Ook ons bestuur van de Vve loopt in mijn ogen niet hard. Maar het is vervelend als je mailt of belt en je wordt door de technische man, die we hebben ingehuurd niet terug gemaild of gebeld. Dat doet hij bij iedere bewoner uit ons complex. Maar het is te zot voor woorden.

Wat betreft dat Des verhaal heeft mijn schoonmoeder het wel tegen ons gezegd, maar daarna is er nooit meer over gesproken bij ons. We laten het zo. Zij heeft het toen geslikt ter goede trouw dat de arts wist wat hij deed. Maar bij mannen is er lang zoveel niet uitgezocht als bij vrouwen. Ben van mening dat zijn klachten gerelateerd zijn aan des, maar kan het niet bewijzen.

Sen, doe jij rustig aan. Misschien overdag even slapen.

Geplaatst

Sen die jeukende randen zijn inmiddels wel bijna weg, maar jeuk aan de binnenkant van de oogleden. Maar het wordt steeds minder dus ik zal nog even door moeten bijten.

Het lijkt me nu wel dat je lichaam toch aangeeft niet meer te werken voorlopig. Als ik lees dat je weer zo beroerd ben, je het toch echt los moet gaan laten. Dat zal je op de lange termijn toch rust gaan geven. Je kan ook niet afspreken om wat uurtjes te werken en na een week weer ziek moeten melden. Ik denk dat als je een gesprek met de arbo zou hebben die je voor 100 % " afkeurd" Ze zijn met zwangeren is mijn ervaring toch best voorzichtig en jij weet hoe kostbaar je vrachtje in je buik is!!

Ik weet hoe je je nu voelt, ik zal al sinds 13 weken zw thuis en niet met beroerd zijn. In het begin heb ik me er ook ontzettend schuldig over gevoeld.

Ik wilde dat ik je schuldgevoel weg kon praten, deze innerlijke onrust is ook niet alles voor je lijf, hoofd en kindje.

Net lekker lang gedouched, heerlijk. Heb het raam nu open staan en naast alle bouwgeluiden hoor ik ook vele vogeltjes en frisse lucht. Wat een rijkdom nietwaar?

Ruby idd hebben jullie een hele lange adem. Petje af hoor. Daar ben je niet mee geholpen en je woonplezier is tijdelijk toch een stuk minder, maar je kosten helaas niet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden