Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ben ik weer! Ondertussen bij paps en mams, broers en zussen geweest (de helft want de andere helft is op vakantie en die ben ik nu aan het proberen te bellen aangezien de tam tam errug snel gaat hierzo!) en wat vrienden geweest. Er is hier wat afgejankt...

Dit is zo'n bizarre dag? Het is net of ik in een film zit en of het over iemand anders gaat. Het is gewoon te groots om te omschrijven.

Tegelijkertijd vind ik het nogmaals zo heftig voor alle meiden die er net zo of zelf nog meer voor geknokt hebben en dit nog niet mee hebben gemaakt. Ik vind het lief dat jullie zo reageren als ik dat zeg maar ik meen het serieus! We realiseren ons trouwens heel, heel erg goed dat dit allemaal nog zo pril is en dat er nog zoveel mis kan gaan...

Maar we hebben ons voorgenomen om van elke dag te gaan genieten, dit pakt niemand ons meer af!

Geplaatst

Gerard is de hele dag heel stil, helemaal van zijn a propos. We zijn echt in verwondering samen! Ik kreeg net een boek van een vriendin...Het grote wonder...Hij zit zich helemaal te verbazen over wat er in deze fase allemaal aan het gebeuren is. Lief!!!

Elliebellie ik heb juist de laatste tijd niks maar dan ook helemaal niks gedaan om een zwangerschap meer kans te geven! Mijn schildklier is juist helemaal niet goed (TSH is veelste hoog want een innesteling heel moeilijk moet maken (hi hi) en echt wel een reeele kans geeft op miskramen. Ik moet nu ook met spoed naar de endocrinoloog en moet vanaf nu mijn medicijnen verhogen. Maar als dit knipperlichtje van vanmiddag zo'n bikkeltje was dat het in kon nestelen met deze TSH waarde dan is het vast ook zo sterk dat het nu blijft zitten!

Oh en ik heb dit weekend errug veel wijn gedronken, zalm gegeten enz enz... Ook niet slim achteraf!

Geplaatst

Es' je bent een lieverd. En ik hoop met heel mijn hart dat alles goed blijft gaan en jullie eind dit jaar mamma en pappa zijn van een heel gelukkig en oh zo gewenst mensenkind.

Geplaatst

maar huilen kunnen ze overal!!!:laughing4::laughing4::laughing4::laughing4::laughing4::laughing4::laughing4::laughing4::laughing4::laughing4:

Geplaatst

Kwam ook nog even spieken, jeetje zeg, fren, goed idee van dat wijntje, maar nu maar niet meer voor mij, morgen een eentje met collega's en proost ik nog op E en G!

sjonge jonge zeg, wat een bericht....ben ok benieuwd na alle reacties, denk dat zodra ze thuis zijn ze nog niet kunnen slapen van de gezonde emoties.

Henne ik had het gezicht an jou en j wel willen zien toen hij thuiskwam, lief hoe je het opneemt ! Wat je collega betreft , doeiiiiii! Zoek het lekker zelf uit!

Misschien als ik morgen inlog een ticker bij Edr? En een aangepast lijstje.....

Geplaatst

Es', fijn je verslag te lezen! Wat zullen jullie iedereen enorm overvallen en verrast hebben, fijn dat je u ook snel bij de endricoloog terrecht kan, blijf je onder controle bij de gyn?

Nou ik ga afsluiten, douchen en hup slapen....

Geplaatst

Het is dan wel pril... maar al wel op de helft van de kritieke 3 maanden!!

En huilen... dat is er in alle provincies voor jullie gedaan vandaag volgens mij....

Geplaatst

Hihi ja precies :-)

Jeetje Es, wat een dag voor jullie! Hoop dat jullie een beetje kunnen slapen maar kan me voorstellen dat jullie onwijs aan het stuiteren zijn

Henne, wat een brutaliteit van die collega! Lekker blokkeren dat adres

Geplaatst

Heb je nog snel gedaan Es! Sorry, komt door mij dat Gelderse, mijn vriend komt uit die richting en die heeft het altijd over Gelderland en ik dacht dat jullie allemaal daar woonden...

Inderdaad nog pril maar verder dan ooit en vertrouwen dat het goed blijft gaan!

Slaap lekker allemaal (hier enorme herrie door regen en onweer...)!

Geplaatst

@EDR wat een fantastisch nieuws!!! Dee bracht me op de hoogte! Echt wowwww! Wonderen bestaan echt! Heel goed dat jullie samen genieten en huilen, oh wat is dit geweldig zeg kan er net zoals de anderen er niet overuit. GEFELICITEERD!!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

Esther, geen woorden voor dit wonder... Hallelujah! Van harte, ook voor Gerard natuurlijk.

Ik was zwanger ten tijde van ons 12,5 jarig huwelijk. Jij na 10 jaar huwelijk. Het kan en ik wens het jullie allemaal zo enorm toe!

Es', het kippenvel trekt over mijn hele lijf en ook bij mij lopen er tranen over mijn wangen... Wauw!

Geplaatst

Hier ook flitsen en knallen.

Morgen vrij, moet voorlopig op vrijdag werken (m'n vrije dag, snik) omdat collega met sabattical is en nieuwe collega ingewerkt moet worden. Heb vandaag maar weer aan de bek getrokken. Ik kan met m'n 4 uurtjes arbeidstherapeutisch werken niet een achterstand inhalen, normale werk van 2 personen doen en een collega inwerken. Heb dat vorige week ook al aangegeven. Maar manager heeft nu vakantie. Het is ook nog maar de vraag of ik binnenkort nog een weekje vrij kan nemen. Er is nl medegedeeld dat verloven voorlopig niet meer worden goedgekeurd. Nadat iedereen al verlof heeft gehad behalve ik......

Zo dat moest ik ff kwijt

Anyways deze dag kan niet meer stuk!

Truste allemaal

Geplaatst

WAUW!! Esther en G, jullie zijn ZWANGER!! Wat een geweldig en dankbaar nieuws!!

Geniet v dit wonder!!

Tool, jij al (voelt voor jou misschien als pas..) op de helft vd ww! Hopelijk kun je straks ook n mmoie foto ve positieve test v jezelf plaatsen!!

Ik duim voor je meid!!

De bijna (if inmiddels) net Weer begonnen Dames, succes!!

Liefs Naomi

Geplaatst

Hee meiden!

Ik ga slapen, heb hele leuke avond gehad. Heerlijk uit gegeten met vrienden en stiekem bij t proosten aan Esther en Gerard gedacht!

Henne: suf van die collega: helaas pindakaas. Maar ze kunnen je natuurlijk altijd inhuren :-)

Sen: die vakantie lekker gaan bespreken hoor!!moeten ze toch wel snappen dat dit niet fair is...

Slaap lekker meisjes!!

Geplaatst

@es, beetje geslapen na alle emoties van gisteren?? Wat ontzettend bijzonder, ik ben er helemaal stil van en zó blij... Nogmaals gefeliciteerd meis!

@henne, ohhhhhhh ik ben gisteren helemaal vergeten jou te feliciteren met je verjaardag! Sorry maar alsnog gefeliciteerd en een dikke zoen...

Hier erg druk, vandaag laatste dag voor vakantie. Manlief op reis en dan merk ik toch een zekere onrust (korte nachten, veel te lang doorwerken). Maar goed, zorgen om schoonouders spelen ook mee. Schoonvader gister uit ziekenhuis gekomen met bed nu in woonkamer. Vanaf nu alleen nog pijnbestrijding en dat is het. Voelt erg vreemd. Staan ook in dubio ivm wel of niet naar zon gaan. Daarnaast definitief groen licht voor starten nieuwe IVF, vermoedelijk half mei al tenzij deze cyclus heel kort wordt (inmiddels dag 18 maar nog geen ei gespot met testen)... We zien wel.

Lieve meiden, sorry dat ik zo weinig reageer maar m'n hoofd zit gewoon een beetje vol! Fijne dag allemaal en tot snel lees.

Liefs,

Ceeke

Geplaatst

Hei!

Es, dat boek waar gerard in verdiept was kreeg ik ook ten tijde van mijn eerste zwangerschap. Mijn man en ik gingen iedere week samen om de bank zitten en een hoofdstuk lezen uit een week tot week boek en dan namen we 'gerards' boek er ook bij. Dat vonden we superfijn.

San, gisteren vertelde ik op mijn werk waarom ik te laat was. Haha, ik was zo hieper dat het ook hier 'van de daken' geschreeuwd mocht worden. Reageert een collega met inderdaad het geijkte, ja dat hoor je wel vaker, als je er niet meer mee bezig bent dan....UGH BLEH!!!!!!! Kon haar wel door het toilet spoelen. Ouwe geitetrien, orenmaffia. Tijd om karin spaink naar het noors te vertalen. Ik bleef rustig en vertelde dat wij zelf de vijf/zes jaar in onze relatie nooit voorbehoedsmiddelen gebruikten, er helemaal niet mee bezig waren toen en toch echt niet zwanger werden. Moet ook altijd aan liz haar verhaal denken.

Es, ongelooflijk verhaal ook van je opa

Tool, hou je het nog een beetje vol? Tussendoor aan het genieten van je vakantie?

Ceeke, heftig van je schoonvader. sterkte!

Syl, hou jij het nog uit achter de gordijnen?

Alle anderen, dikke omhelzing.

Geplaatst

Hi lieverds, allemaal weer een beetje 'geland' en kunnen slapen? Net toen ik in bed lag met mn rustgevende muziekje begon het hier gigantisch te onweren, bliksemen en regenen. Echt noodweer, niet normaal. Ben nu ook behoorlijk brak, maar dat trekt hoop ik wel bij in de loop van de dag. Zo even langs Syl en straks op kraamvisite.

Tool hoe is het met jou vandaag? Ben je eigenlijk al aan je schilderproject begonnen?

Es dat boek is prachtig he. Je hebt van National Geographic ook een dvd 'In the Womb', daar kijk je helemaal je ogen bij uit.

Ceeke veel sterkte voor jullie!

Meiden, hou het een beetje rustig hier vandaag he ;-) tot later!

Geplaatst

Goedemorgen dames

Ook lekker 'genoten' van die knallen vanacht? Was niet normaal meer hier.

Es, hoe gaat het vandaag met jullie? Nog steeds vol ongeloof zeker. Dat gaat waarschijnlijk nog wel even duren. Valt niet mee om die knop om te zetten als alles opeens 180 graden omdraait.

Tool meisje, trek jij het nog een beetje? Die laatste loodjes vallen niet mee hè. Ik duim nog steeds voor je

Henne, toch nog een leuke verjaardag gehad ondanks J z'n lompheid gistermorgen hihihi. En Es haar nieuws maakte natuurlijk dat het een bijzondere dag werd

Ivfsh, heerlijke foto's van E. Op FB! Blijf me verbazen over die haarbos van dr :-)

Zomaar een vakantie bespreken hoef ik trouwens niet te proberen. Bij ons moet je eerst akkoord krijgen. M'n collega is daar met kerst nog voor gewaarschuwd.

Meiden, fijne dag

Geplaatst

Hee meiden!

Ja, wat blijft het mooi en bIjzonder nieuws van Esther! Geweldig!

Jullie dus onweer vannacht, hier vandaag weer regen... Getver... Toch maar n moment zoeken om het huis uit te gaan. Mijn broer, schoonzus en neefje komen morgen naar Ierland! Zoveel zin in! We hebben een huisje gehuurd, echt leuk om n lang weekend daarheen te gaan met ze.

Sen: ik bedoelde idd bespreken met je manager. Hoop dat het lukt!

Hier vakantiedompertje... We wilden eerste week van juni een weekje op vakantie gaan naar Nederland. We hebben namelijk eerste en tweede weekend van juni belangrijke feestjes / familiedingen. Maar nu mag ar weer eens geen vrij. De mega eikels daar... Iedereen moet maar volop door blijven werken, ze zouden dat team eens iets groter mogen maken... Aan een collega van ar die binnenkort gaat trouwen is zelfs de vraag gesteld of de huwelijksreis niet uitgesteld kon worden zodat ze gewoon kon komen werken! Hoe durf je het te vragen hè.... Maar ja. Ar vliegt dus twee keer op en neer in juni en ik blijf dan die tussenliggende week. Het is natuurlijk allemaal geen ramp en er zijn vele vele ergere dingen op de wereld, maar irritant is het wel :-)

Geplaatst

Ceeke, sorry, zit ik over vakantiegeneuzel te zeuren vergeet ik te reageren op jou... Heel verdrietig dat het zo slecht gaat met je schoonvader. Dan ook nog de drukte op je werk en je lief die er niet is: niet fijn! Veel liefs voor jou!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden