Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve lieve Henne,

Ik lees het nu pas en schrik ervan. Schrik er vooral van omdat dit nu weer zo'n rot onzekere tijd oplevert voor jullie. Je hebt je portie al meer dan gehad! Ik blijf hopen en positief denken. Denk aan je en leef met je mee!

Tool: fijn van je baas! Heel goed dat hij zo met je meeleeft en meedenkt. Heel goed van hem, maar jij hebt het. Dus duidelijk ook 'verdiend'. Goed dat je het wat rustig aan doet nu.

Ceeke: voor jou een dikke knuffel meid. Ga maar eens flink meezingen bij Guusje!

Dikke kus meiden!

Geplaatst

Is puur cynisme ter overleving. We hebben me besloten dat ie gewoon wat moeite heeft om te kiezen tussen de lelijke tenen van J of de rare tenen van mij. Maar zonder gekheid....we zullen wel door moeten. We willen graag een kindje, dus dan moeten we ook hier weer doorheen. Hoe, dat weet ik even niet, maar we zijn overlevers dus we komen er wel. Wat ik een enge gedachte vind is dat ik soms bang ben dat ik zonder kindje niet echt gelukkig zal zijn

Geplaatst

he ivfsh, bijna vergeten, fijn dat het soll. gesprek zo goed ging!! hoop dat je erbij zit de volgende ronde!! zou wel fijn zijn!!! en dan kun je ook weer bij de volgende meetings erbij zijn...

Geplaatst

ach hennet toch...ik zat net te bedenken dat ik deze week zo langzaam voorbij vond gaan, voor mijn gevoel lijk je al veel langer zwanger, maar het zijn 'pas' 5 weken. En nu dan nog een week, die hopelijk wel sneller voorbij gaat.

neem het nu stap voor stap, dag voor dag. neem aan dat het hcg goed zit, anders hadden ze toch wel al gebeld of niet?

Geplaatst

Ze zouden bellen als er iets geks was, heel hoog hcg ofzo. Dus dat in ieder geval niet. Maar dat zou ook raar zijn na de niet knallende testen. Ik hoor het morgen wel. Krijg steeds meer het gevoel dat er een bloeding aan zit te komen ook.

Geplaatst

Lieve Ceeke, fijn dat e vanavond met een groepje jullie gedachten gaan verzetten!

Sen wat een waardeloze Leidinggevende op dit gebied zeg, groot gelijk dat jij het voortouw neemt.

Tool wat is jouw leidinggevende dan toch een lieverd! Zeg dat maar maandag ;-) man van de week, baas van de week...

Geplaatst

Hele dag druk aan het werk geweest en nu eindelijk tijd om bij te lezen. Had zo gehoopt op goed nieuws hier vandaag :-(.

Henne, onzekerheid eerder toe- dan afgenomen nu en dat is heel begrijpelijk. Deze variant heb je nog niet gehad :-$. Zat je echt op te wachten... Nu dus 'gewoon' weer een week afwachten? Wat vreselijk frustrerend...

Geplaatst

Ja idd Kaartje, deze kenden we nog niet... Overigens denk ik zelf niet dat ik vrijdag ga halen. Ja, ik natuurlijk wel, maar de zwangerschap. Heb sinds vanmiddag echt zo'n zeurgevoel in benen, rug en buik. Anders dan tot nu toe. Kan natuurlijk van het gepor komen, maar ik verwacht een bloeding. Hebben we ook nog niet gehad, een spontane miskraam. Bizar eigenlijk, toen de gyn bij de tp zei dat we toch bijna alle pech wel gehad hadden zei ik nog 'ik kan nog wel we noemen hoor'. Je zou haast denken dat ik het over mezelf afroep ofzo.

Ook gezellig net een 'hoera we zijn drie maanden zwanger' melding van ex collega op Facebook, overbuurvrouw gisteren bevallen... Geweldig allemaal.

Meiden is er ook nog iets leuks? Ergens goed nieuws? Heb het topic al een weer vervuild met negatief gezeur, moet niet nog een week duren ;-)

Hoe is het met Binkie?

Guus trek je het een beetje in je eentje?

Ceeke veel plezier vanavond, dubbel maar misschien wel prettig

Geplaatst

Henne, het lastige is dat nu alles weer anders is dan andere keren. Deze variant kende je nog niet en dat maakt wat je merkt en voelt ook allemaal opeens weer anders te interpreteren. Ik blijf gewoon stug doorduimen dat het een trage starter is...

Geplaatst

Kaartjeik heb een heel, heel klein beetje hoop dat verhoging van de prednisolon voor die 'doorstart' zorgt. Toen ik vorige week riep dat ik piza lekker vind ruiken heb ik de dag daarna iom Pf de dosis verhoogd en toen kwamen de kwaaltjes ook terug. Sinds maandag bouw ik die extra 5mg van toen weer af omdat alles er goed uitzag, zit sinds woensdag op 15m en sinds gisteravond namen de kwaaltjes af. Vanmiddag is de dosis gelijk weer verhoogd naar 20mg. Pf reageerde echt binnen een half uur die held. Maar als het embryo niet goed genoeg is, dan helpt daar geen prednisolon aan en dat is natuurlijk maar goed ook.

Geplaatst

Wat een emotionele achtbaan hier...had absoluut niet verwacht Henne dat je zo'n dag voor je kiezen zou krijgen...Ik lees nu al af en toe je kracht en doorzettingsvermogen terug en je humor die je zo met je lieve mannetje deelt, mooi om te lezen!

Nu dus stap voor stap dag voor dag, op naar de volgende stap, we leven allemaal met je mee en proberen je zo goed en kwaad ( niet te vloeken ; -) te steunen.

Ik was blij dat ik hier gister mijn verhaal kwijt kon, jullie begrijpen zo goed hoe het kan voelen op zo'n moment en ik heb dan het gevoel dat ik het kan delen met jullie en de reacties steunen me zo. Heb moeite soms om dit in mijn omgeving kwijt te kunnen, een enkele collega of vriendin, maar dat is niet altijd makkelijk. Ook de reactie van Martha, over dat je je soms wel eens af vraagt omdat je zover gegaan bent en wilde gaan in je wens, of je het dan nu niet extra moeilijk hebt gemaakt, al die twijfelende gedachten, en al die moeite met die scherpe pijn. Als ik jouw berichtje dan lees over dat je zo bang bent niet goed er mee te kunnen leven mocht het niet lukken geen kindje van jullie samen te krijgen, dat het dan zo moeilijk is, dan kan ik me dat goed voorstellen die angst en het verdriet. het staat zo totaal tegenover waar je nu voor aan het vechten bent! We weten allemaal dat het leven niet maakbaar is, maar we weten net zo goed dat het ook zomaar om kan draaien en dat er genoeg is om hoop te hebben dat het zich ten goede te keren ( lees alle verhalen van vandaag maar weer, en van Caro en Es..) dan weet je weer dat het de moeite waard is er voor te vechten.

Gelukkig zijn er vele mensen en lieve vrouwen die hierover hele troostende en goede woorden hebben opgeschreven die steun kunnen bieden. (en ze zitten ook hier ; -) allemaal denk maar aan ivfsh, Babeth, Syl, Kaartje, Es Ruby, San, Tool, Testr, Martha, Fren, Caro en alle anderen ; -) geen uitzondering, jij zit er natuurlijk ook bij ; -) Zit nu zelf even in een dip en voel me verdrietig en dat is het even moeilijk om ze helder voor de geest te krijgen, maar de boodschap van deze fantastische mensen is steeds weer dat er voor iedereen een prachtige weg is weggelegd, ook al moeten sommige dromen opgegeven worden, er is zoveel meer en er is genoeg. Pijn, verdriet, boosheid en rouwgevoelens goed kunnen doorleven is een zwaar proces, maar er is echt een weg door heen! Zelf haal ik veel troost uit sommige boedhistische teksten, die focussen op wat mensen voor elkaar kunnen betekenen, en over hoe je de zware tijden kunt doorstaan. Als ik me weer een beetje bij machte voel zal ik snel weer wat opdiepen en een troostegeltje voor je maken ; -) lieverd kruip tegen je mannetje aan, zet door en vertrouw op je kracht elkaar en de liefde!

Voor Ceeke ook vandaag een extra knuffel.

Guusje, leef met je mee en denk aan je, op naar een wonder, het is een goede en mooie kans probeer te vertrouwen, nog heel eventjes, als het helpt schrijf het van je af, weet dat we ook voor jou heel erg duimen, de spanning is zo voelbaar, ook een enorme knuffel voor jou xxx

Nou dat was het weer even voor vanavond van knuffelsmurf xxx

Geplaatst

Wat ben je daar toch goed in Eef, pfff zit alweer met tranen in mijn ogen hier...

Goed dat je weer actief meeschrijft trouwens Mart!

Blijft toch een bijzondere groep vrouwen hier he, ongelooflijk eigenlijk. Bewijst maar weer dat de sociale media ook een verrijking van je leven kan zijn, ondanks kritiek dat het onpersoonlijk zou zijn.

Geplaatst

Ben zo af en toe actief elinorac. Kan best zijn dat ik straks hier weer even uit beeld ben. Zelfbescherming zal ik he t maar noemen;-)

Maar vind het altijd wel fijn dat je zo weer even in kan springen.

Geplaatst

Hee meisjes,

Lieve Eef: je raakt me weer... X!

Mijn dagen zijn zo gevuld met gezellige afspraken en bijpraten met dierbaren (en lekkages,maar dat is een ander verhaal...) Tussendoor lees ik hier en dan vind ik het zo verdrietig. Het klopt helemaal wat Caro zegt: forums wordt vaak als zo onpersoonlijk gezien, maar we begrijpen elkaar hier als geen ander. Ik denk dat t ook nog lang gaat duren voordat ik hier n keer afscheid zal nemen. Ben gewoon heel betrokken bij jullie.

Ik ga lekker slapen. Guusje: hoe gaat t met jou?

Ook nog even n goed nieuwtje op totaal ander vlak: ben door naar de volgende ronde bij sollicitatie! We zijn nog met z'n drietjes: spannend! Dinsdag volgend gesprek.

Ik doe mee met de grote knuffelsmurf!!!

X

Geplaatst

Henne, hoop dat de extra prednison net dat is wat nodig is. Vroeg me inderdaad al af of je zwangerschapskwaaltjes relatie hadden met de hoogte van de prednison. Hoop dat je morgen weer enorm misselijk bent ;-)

Eef, wat weet je het weer mooi te verwoorden. Knuffel.

Geplaatst

Ceeke, hoe was het bij Guus? Krijg net bericht van vriendin of ik morgen mee wil. Ze heeft vandaag kaarten gekregen via haar werk. Ben benieuwd!

Geplaatst

Hi lieverds,

'tranen gelachen, onnozel gedaan en ten slotte tevreden naar huis toe gegaan...'

Een moeilijke dag afgesloten met een feestje genaamd 'Guus';)) Hoe dubbel kan het leven soms zijn? Vol geschoten bij 'Dat komt door jouw' want Féline's* song, gezongen bij 'Brabant' (en heul veul andere natuurlijk), gesprongen bij 'Het dondert', kortom een bijzondere avond met m'n lieve familie op een bijzondere dag.

@Kaartje, heel veel plezier morgen!! Het is echt een feestje en ik weet zeker dat je gaat genieten;)

@Henne, hoop dat jullie samen wat rust kunnen vinden vannacht. Hou elkaar stevig vast!

@Eef, jouw bericht raakt me weer enorm. Morgen nog eens rustig lezen!

Lieve meiden, ik kruip tegen manlief aan. Morgen vroeg de wekker want open huis... Nu maar hopen dat er iemand komt en anders zelf maar genieten van wen super opgeruimd huis!!

Liefs,

Ceeke

Geplaatst

Hee ceeke, dat schrijf je mooi!!! Succes vandaag!

Kaartje: veel plezier bij Guus. Ben 1 keer bij zo'n concert geweest: super!

Fren: dinsdagsmiddag al tweede gesprek, precies voordat ik terugvlieg :-)

Geplaatst

kalimera dames,

Eef, mooie ontroerende woorden!!! En voor ons knuffelsmurfje ook een lieve knuffel terug!!!

Ceeke, fijn dat jullie je toch geamuseerd hebben op deze bijzondere dag!

ivfsh, gefeliciteerd dat je door bent naar de volgende ronde!!! hoop dat je het definitief gaat worden!!!! succes!!!

Henne, hoop dat de verhoging van de prednisolon jullie ukkie een boost geeft om door te starten!!! ik duim voor jullie!!!

hier vanochtend bongi geworden, dag 24. Dus we beginnen over een paar dagen met de prednisolon. Als ik mijn oude cycluslengte dus aanhou, 25 dagen, dan heb ik de 16e en de 22e het infuus en rond de 19e mn ei. Ben benieuwd. dus we gaan aan de slag met ovutesten en prednisolon.

En midden in de releaseweek zou ik kunnen weten of het gelukt is of niet. ga gewoon net als Es (die het niet wist) pas heel laat testen...wil die twee weken tot aan de echo niet meer meemaken...oh, bedenk me net dat ik de 16e het infuus helemaal niet kan krijgen, dat moet dan maar de 15e al, want we zijn die dag naar Engeland...

nou dames, vandaag staat veel op het programma: de bovenverdieping helemaal schoonmaken en dweilen en stoffen en een paar wasjes draaien, boodschapjes doen, bloemetje halen met de bon die mijn ouders gewonnen hebben, effe bij mijn ouders langsgaan en dan gaan...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden