Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb net het eea terug zitten lezen en Eef, jeetje wat een mooie, ontroerende post heb je geplaatst, zo ongelofelijk hoe jij je gevoel kan verwoorden, net als Liz overigens,

Ik ben er enorm van onder de indruk, zo gevoelig, maar tevens ook erg krachtig!ik kan me voorstellen dat mensen kracht hieruit halen, dank je wel!!

Ceeke, hartverwarmend en bijzonder! Ik weet zeker dat Feliné*. Trots is en ook genoten heeft hoe haar jaardag "gevierd "is! Succes met het open huis vandaag!

Jeetje Tool, wat een staaltje planning bij jullie!! Fijn dat je het geregeld hebt gekregen voor je infuus, werkt je h.a. Ook goed mee met het verstrekken van de prednisolon ?

Simba wanneer is e doop van Sanne?

Ivfsh, wat fijn door naar het tweede gesprek, veel succes alvast.

Straks naar vrienden toe om voetbal te kijken, gezellig!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Guusje ontzettend veel succes en hoe dubbel moet het zijn, alles het laatste , knap van je om oo deze manier bezig te zijn met het afsluiten van een tijd die erg beladen en intensief is geweest.

ik hoop zo dat je over 2,5 week weer in het zkh bent voor de echo. Heel veel succes!!x

Geplaatst

Guusje, bedankt voor je lieve kaartje!!

en wat een spannende laatste dagen, maar ook met een dubbel gevoel. Ik hoop zo dat er morgenmiddag met de ochtendurine een mooie positieve test uit komt. Geloof dat je mannetje niet snel genoeg weer thuis kan zijn.

We hebben besloten om een maandje te wachten. Het risico dat mijn ei zal zijn in het weekend dat ik er niet ben, is gewoon heel erg aanwezig en dat zou zonde zijn. we zouden dan wel op vrijdag kunnen knuffelen, maar ja, als het ei op zondag is, ik weet het niet. Dus we slaan een maandje over.

van de ene kant geeft me dat een klein beetje rust, maar van de andere kant ook weer niet, toch weer een gemiste kans. owkee, we proberen wel gewoon te knuffelen, maar dan nu gewoon nog zonder prednisolon. Maandag maar even met de buurtzorg contact opnemen dat het pas in juli gaat plaatsvinden.

meiden, we gaan chinees eten en dan voetbal kijken. zit hier al helemaal klaar in mijn oranje shirtje.

oh, en nog iets, blijkbaar hebben wij al die tijd op het draadloos netwerk van iemand anders mee zitten liften, hihihi. al die tijd gedacht dat dat netwerk van ons was, totdat we er vanaf dinsdag ofzo niet meer op kunnen...hahahaha...nu dus maar zelf eeen router komen. gelukkig was die jongen bij Ziggo zo aardig om me een en ander uit te leggen en voor te stellen, hihihi.

Henne, een beetje deja-vu achtig, maar hoop niet dat het dezelfde kant op gaat, maar dat je over een kleine 8 maanden (of iets langer) jullie wondertje in handen mogen houden!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Tool logisch besluit maar toch weer even slikken. Bent er helemaal klaar voor maar het komt niet uit...tja...

Guusje wat lijkt me dat beladen, alles een laatste keer. Het is straks of definitief zonder kinderen of hoop op met... Ik moet er werkelijk niet aan denken om op dat kruispunt te staan. Sterkte nog met deze laatste loodjes, hoop dat je man morgen snel thuis is en dat er dan heeeel goed nieuws is.

Eef en Mart ik kan niet genoeg benadrukken hoeveel jullie berichten me doen en helpen.

Babeth dank je wel voor jouw waarden, daar zit ik volgens mij zelf nog boven??? Kreeg van Miki ook nog een goeie link. Alles geeft aan dat het echt nog wel kan. het hangt er gewoon vanaf wat ons kleintje gaat doen. En kan doen.

Doordat ik me fysiek minder belabberd voel (wat me inmiddels minder ongerust maakt, had ik de vorige keer ook) kan ik makkelijker afleiding vinden al lijf ik alert op alles wat ik boel, vooral als dit kramp of afscheiding is. Vandaag eindelijk de dode vliegen uit de vensterbank gehaald ;-) en het allemaal weer wat gezellig en leefbaar gemaakt. Het feit dat mijn angst dat het misgaat "reëel" is heeft me ook rust gegeven. Ik kan het nu ietsje, heel ietsje makkelijker overlaten, het gaat zoals het gaat en alles kan nog.

Geplaatst

Babeth, 15 juli is de doop. Jullie krijgen nog een mail, want we willen jullie ook uitnodigen, om dit met ons te beleven..

Geplaatst

He Simba,

wat lief dat je dit met ons wilt delen! De doop van S. Heel bijzonder!

En Henne, wanneer komt het eigenlijk wel uit, hihi. heb wel geleerd tijdens dit hele traject dat plannen gewoon niet haalbaar is en dat we dus 'go with the flow' moeten toepassen. Heb het ook al vaker gezegd, voor een planner als ik ben is dat zeer moeilijk. Al ben ik er een beetje makkelijker in geworden (Lees: een heeeeeeeeeeeeeeel klein beetje).

Ben bij het verhaal met het hcg een beetje het spoor bijster. Je schrijft dat je een hcg van 1279 of zoiets was, en daarna schrijf je iets met waarden die veeeeeel lager zijn...die eerstgenoemde waarde is toch goed, toch? je zit toch veel hoger dan de waarden die bv. babeth heeft doorgegeven? Of begrijp ik het nu niet? Ik laat in elk geval mijn hcg bij onze volgende ronde niet testen, hahahaha. veels te verwarrend ;-P voor een blondje als mij...

Jammer dat het Nederlands elftal verloren heeft. Hadden het wel verdiend om te winnen. Woensdag tegen ons buurland...ze hebben hier een noodverordering voor aanstaande woensdag afgekondigd voor als het weer uit de hand zou lopen. Juist dit soort berichten zorgt voor die spanning en de onrust en zal er iets gebeuren. Ze roepen het op deze manier gewoon af. niet normaal eigenlijk dat de straat waar het om gaat een tijdlang wordt afgesloten, om rellen en zo te voorkomen...moeten we dus maar ruim van tevoren gaan tanken als we moeten tanken, hihihi

Heb het recept trouwens van dr. Pf. binnen, dus de ha heb ik op dit moment nog niet nodig, maar ik denk ook niet dat hij hierover moeilijk zal doen. hij weet van de situatie af en zal het niet afwijzen.

dames, ik ga me even verzorgen, morgen kwartaaldag in leuven en dan ook nog even het zwembad in met de kids van mijn leidinggevende van het fitnesscentrum ;-).

liefs,

Tool

Geplaatst

Ik heb maar met een half oog gekeken, kan me dit jaar niet boeien. Heb me vooral een breuk gelachen om J. En ja joh, het is toch ook maar een spelletje. En als ze niet goed spelen, tja...

Geplaatst

hahahaha, henne, gelukkig, maar goed, ik snap er nu nog steeds niets van, maar daar ga ik me nu ook niet in verdiepen, hihihi.

hier gaat het ook verder met de volgende wedstrijd. mmm, die ronaldo is toch wel een lekker ding...maar Affelay mag er ook wel wezen, hahahahaha.

Geplaatst

Bij ons was de oudste heel fanatiek, was wel grappig, haar eerste bewuste wedstrijd... Ze was helemaal zenuwachtig, zat in haar oranje shirt (bij haar een jurk) met de c 1000 vogeltjes op de zitzak vlak voor de tv... Nu moet ze de juf trakteren dus ze baalt...Heeft de juf slim bekeken, die had gezegd: als Ned wint trakteer ik en anders jullie mij... krijgt ze 25 traktaties!

Geplaatst

Hahaha... Leuk Caroline!!!

Hier schrok Sanne van het eerste bijna doelpunt.. JW riep oeoeoeoe..... en Sanne barstte in huilen uit....

Daarna heb ik even met haar geoefend wat ze moest doen als er wel een doelpunt kwam..... maar helaas......

Maar ze is lekker vroeg naar bed gegaan. Heeft vandaag vanaf 10:00 uur hooguit een half uur geslapen. We hebben een korenfestival gehad in Monnikkendam gehad, en ze is gezellig mee geweest.

Jeutje, wat zijn we weer gegroeid, van alle complimentjes.... En jeetje, wat voelt dat goed.... En wat deed ze het goed. Lachen en kusjes naar iedereen... en maar zwaaien.....

*happy*

Henne...... komt nog.... jij mag straks ook groeien en gloeien van geluk en trots, en blij zijn met je uk!!! We blijven positief tot het tegendeel bewezen is, en zeker als ik hoor dat de hcg waardes van Babeth lager waren dan die van jou nu..... Moet gewoon goed gaan!!!

Guusje...... ik hoooooooop morgen positief nieuws van je te lezen!!!

Geplaatst

Guusje, heel veel succes met testen. Duim me suf voor een positieve test. Hoop het zo voor jullie!

Hier vandaag een meisje dat alweer een half jaar oud is. Pfff zo langzaam als de zwangerschap ging, zo snel dat het nu gaat.

En ook hier de schrik erin met het bijna doelpunt van Nederland. Pruillipje kwam opzetten, maar snel genoeg afgeleid zodat er geen tranen kwamen. Hoef niet zo te oefenen met haar, NL vliegt er toch uit. Volgende wedstrijd ligt ze al op bed, dus dit EK gaat het goed komen ;-)

Geplaatst

Hoi meiden,

Net thuis, voetbal gekeken bij vrienden, erg gelachen toen Denemarken scoorde, Imke zat in de kinderstoel en ging op haar manier eeuwigen; staan, kappen en armen omhoog.mannen waren in mineur maar konden toen wel lachen...

Simba wat leuk dat de meiden hier ook uitgenodigd zijn!

Henne ben blij dat je ziet dat je waardes nog helemaal niet slecht zijn, vraag me ook welig in hoeverre een arts echt iets erover kan zeggen, ik edel hè vaak maken ze een echo bij die termijn? Nu al weer zondag, en je houdt e ontzettend goed staande!

Guusje het is zondag...heeeel veel succes!! Hoop dat vriendlief bijtijds thuis zal zijn, sjonge Wachten tot de testdag is al moeilijk laat staan in het potje piesenen dat nog eens een uur of 10 laten staan! Knap.

Tool wat een dappere keuze om een maandje uit te stellen!

Geplaatst

Babeth, ik geef niks om voetbal dus leuke avond gehad :-) . Vriendin kreeg gisteren via haar werk twee kaarten aangeboden. We zouden zelf allebei geen kaarten kopen, maar als het dan gratis is wel natuurlijk. Echte hollanders haha. Erg leuke avond gehad.

Ceeke, moest nog aan je denken aangezien je het over de songteksten had. Dan klinkt 'alles wat ik wil lijkt zo ver weg' opeens toch ook anders...

Guusje, heel veel succes met testen. Denk aan je.

Ik ga gauw even douchen en dan lekker slapen. Waarom het nodig is om met bier te gooien heb ik niet begrepen. Voetjes zijn erg moe. Hele dag op mijn voeten gestaan. Vandaag ook eindelijk gordijnstaaltjes gehaald. We willen sierstroken naast de duettes. Morgen eens rustig kijken of er wat bijzit. Mijn moeder is ook weer een weekje in het land. Nu gelukkig gewoon gepland. Gezellig!

Welterusten allemaal!

Geplaatst

Guusje heel vel geluk, sterkte, succes vandaag! Hoop met heel mn hart dat jullie straks twee mooie strepen op die test zien staan.

Geplaatst

guusje, ik hoop op heel goed nieuws van jou straks.

Tool, ons oude hutje is ook in de zomer bereikbaar. Vanuit het dorp 10 kilometer lopen. Vanuit een parkeerplaats aan het einde van een bergweggetje zo'n 5 kilometer. Voor beide manieren geld dat de laatste kilometer(s?) er geen pad meer is. Maar goed te lopen hoor, een beetje drassig af en toe. Er is geen telefoonbereik bij het hutje.

Het hutje van gisteren was trouwens ideaal. Een slaapkamertje, grote keuken en een woonkamertje. Daarbij een oude hooischuur van honderden jaren oud, een beekje op 200 meter afstand, een rivier op 5 minuten wandelen. Het uitzicht vanaf ons oude hutje was wel mooier, widler met watervallen maar hier kunnen we met de auto bij parkeren en in de winter is het maar een kilometer op ski. We mogen het helemaal leegmaken en opnieuw inrichten. Ik wil eigenlijk huur betalen maar dat mag niet. Dit wordt nog een probleem want wil dit toch doen.

Geplaatst

Dank jullie wel lieve meiden. Potje en test staan klaar :s nu nog op manlief wachten, zal waarschijnlijk na 12 uur zijn.

Al met al ben ik nog redelijk kalm, misschien omdat ik nu nog hoop heb, en dit nog even vast wil houden?

Henne, hoe is het met jou?

Geplaatst

Guusje succes.

Henne hoe is het met jou.

Simba, ben op vakantie maar rij met alle liefde jullie kant op.

Vandaag nk onder de 13. Gisteren taptoe repetitie gehad.

Zal dus niet veel hier zijn.

Dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

Hihi, ik zie je zitten aan de keukentafel met het potje voor je, de test ernaast... ;-)

Hier weinig anders. Gedachten schieten door m'n hoofd, hoop en angst wisselen elkaar af, fysiek gaat het ook heen en weer van zeker weten dat ik ga bloeden tot duidelijke zwangerschapssymptomen. Maar ja, ik bén zwanger en ik kán gaan bloeden. Het is eerlijk gezegd zenuwslopend en vooral ook heel erg raar. Ik heb een prachtig cadeautje gekregen, maar er wordt me verteld dat ze nog niet zeker weten of ik het wel mag houden. Ik kan er dus niet blij mee zijn, durf het niet te 'gebruiken' of aan anderen telaten zien, want straks moet ik het misschien toch weer inleveren. Ik wil alle vertrouwen hebben in ons kleintje, maar ben gewoon heel bang dat ie het niet gaat redden of dat het een leeg vruchtzakje is.

Tegelijk probeer ik lekker struisvogel te zijn: als er vrijdag geen echo was gemaakt was ik nu misschien wel onrustig doordat ik minder misselijk ben e.d. maar ik kan teruglezen dat dit de vorige keer ook zo was. Dus dan zou ik mezelf gerust kunnen stellen en zeggen dat ik gewoon af moet wachten tot de eerste echo... Het is wat Babeth zegt, wat trouwens de gyn zelf ook zei, ze maken natuurlijk niet heel erg veel echo's bij deze termijn. Maar meestal zien ze meer. Tegelijk klopt het wel met de niet zulke dikke testen op de testdag etc. Het zou een late innesteling kunnen zijn of een trage starter. We weten het gewoon niet en alle kans dat we vrijdag nog niet zeker zijn als het bijvoorbeeld wel voldoende gegroeid is, maar er nog geen hartje klopt. Ik hou inmiddels overal rekening mee. Maar ik vind het wel heel erg zwaar, dat zeg ik eerlijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden