Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ga de ha maar vragen om een recept voor prednisolon, want ik heb nog maar voor 14 dagen. gisteren al aan pf. gemaild, maar nog geen reactie gekregen.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Eef, wat weet jij het mooi te verwoorden, straalt levenskracht uit. Dank je wel.

Ivfsh, wat goed dat je door bent. Succes met de volgende ronde.

Henne, ik heb veel aan je gedacht. Slim om de prednisol te verhoden. Ik hoop ik hoop, meer kan ik helaas niet doen.

Mijn programma is vanmiddag een berghutje opzoeken, kijken of het iets is voor ons. We hebben een klein hutje maar dat is te klein geworden voor ons met de twee kinderen erbij. Nu zoeken we iets anders. We denken erover om zelf te kopen/bouwen. Maar van verschillende vrienden hebben we ook een sætra en een berghutje aangeboden gekregen om te gebruiken voor ons zelf.

Mocht iemand het leuk vinden om te overnachten in een klein hutje met bed, tafel, houtkachel naast een beekje aan een meer en in de winter aan een langlaufloipe, we hebben er eentje ongebruikt staan. De sleutel zit in het zwarte keteltje naast de deur.

Geplaatst

Ursela, klinkt leuk zo'n hutje, ook in de zomer te gebruiken? of alleen in de winter omdat je het over een langlaufloipe hebt?

Ik heb net zitten rekenene en met een cyclus van 23 dagen kunnen we het deze maand niet doen, want in mijn vruchtbare periode zit ik in Engeland en vriend kan helaas niet mee omdat ie op de zondag begint met nachtdienst.zal het eens met hem erover hebben wat nu wijsheid is. een maandje wachten of nu toch beginnen.

Want ik zou dan ook weer in de eerste week van julie bongi worden (of niet) en dat is de week van de release en heb ik het qua sporten weer eventjes druk.

mmm...denk dat het beter is om een maandje over te slaan en een beter inzicht te krijgen in mijn cyclus weer, want 23 dagen is wel errug kort...

Geplaatst

Mogge lieve meiden ik hou het nog even ego (sorry), maar denk wel aan iedereen en vooral aan alle lieve woorden (Eef xxx).

Vannacht bagger geslapen, ging klappertandend en misselijk naar bed met buikpijn en de overtuiging dat ik vannacht of dit weekend een miskraam ging krijgen. Veel liggen zweten, gevoel dat ik koorts had. Vanochtend getempt en dat ik gelukkig niet zo, maar er is wel degelijk wat gaande in mijn lijf. Het doet me denken aan 1e Pinksterdag toen ik zo bang was dat het afgestoten ging worden, dus hmm......

Aan de andere kant is de test knalpositief, kan niet dikker (ik plaats even geen foto om te voorkomen dat mensen gaan roepen dat het dan toch zeker goed zit) Maar ja, er zít ook iets, ik bén zwanger. Het enige wat ik nu weet is dat het hcg in een week wel is toegenomen. Ik denk dat ik als ze bellen met de hcg uitslag ga vragen of ik maandag nog een keer mag prikken om te kijken hoe de stijging is. Gaat het echt te langzaam of loopt ons ukkie gewoon een dag of drie/vier achter?

Kwaaltjes kun je blijkbaar totaal niet van op aan, want de test geeft aan dat er nog flink wat hcg in mijn lijf zit en ik ben nauwelijks misselijk op het moment. Dus dat probeer ik maar even los te laten. Herinner me trouwens nu wel dat ik in mijn eerste zwangerschap ook zo'n dip in de misselijkheid had na het testen (iets eerder dan nu dus) en dat dit rond week 6 volop terugkwam.

Samenvattend: ik heb geen idee, weet het gewoon niet. Ben er aan de ene kant van overtuigd dat ik een bloeding ga krijgen en dat het misgaat, maar ben er haast net zo van overtuigd dat het gewoon goed zal komen. Ondertussen voel ik me wel gammel en rot dus we maken er maar een dagje bed van denk ik. Nogmaals dank voor alle steun hier, doet ons goed. Knuf.

Geplaatst

Als ik terugreken kom ik op een hcg van ca. 156 op 4w3d wat voor de meesten de testdag is en ca. 58 op m'n NOD. Is niet hoog, maar volgens de lijst van Brussel is met 4 weken een waarde van 37 gemiddeld dus een beetje hoop hou ik nog wel... Fifty fifty zullen we maar zeggen. Toen ik de eerste keer zwanger was zat ik op m'n testdag (4w2d) op 290 dus in vergeljking loop ik ruim twee dagen achter....kom op kleintje!! Groeien!!

Wat een gereken trouwens weer voor jou Tool! Ben je er al uit wat je gaat doen deze maand?

Ceeke fijn dat het een mooie avond was. Met veel emoties wel zo te lezen.

Ivfsh gefeliciteerd met de volgende ronde! Woehoe, op naar die baan. Hoe staat het met de lekkage?

Geplaatst

Toch jammer dat het topic over hcg waardes verdwenen is... Ben me nu natuurlijk suf aan het rekenen, wat nergens op slaat want feit is dat we gewoon iets achter lopen pas vrijdag weten of dat bijgetrokken is of niet. Tenzij ik eerder ga bloeden ofzo... Zoek bevestiging van iets waar we geen bevestiging van kunnen krijgen. Het kan goed gaan, het kan fout gaan. De wachtweken all over alleen dan in het kwadraat. Ofzo. Aanvulling: toch het topic ergens teruggevonden..... Het kan idd gewoon alle kanten op gaan.

Geplaatst

Speciaal voor Eef een boedistische spreuk.

Deze doet met denken aan het gedicht "vicieuze cirkel" die ik eerder op m'n fb heb geplaatst.

De tekst spreekt mij vooral aan omdat ik denk dat wanneer wij onze negatieve gedachte een positieve wending geven, de vervolggedachten in ons voordeel beïnvloed

[ATTACH=CONFIG]4209[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4210[/ATTACH]

Geplaatst
Toch jammer dat het topic over hcg waardes verdwenen is... Ben me nu natuurlijk suf aan het rekenen, wat nergens op slaat want feit is dat we gewoon iets achter lopen pas vrijdag weten of dat bijgetrokken is of niet. Tenzij ik eerder ga bloeden ofzo... Zoek bevestiging van iets waar we geen bevestiging van kunnen krijgen. Het kan goed gaan, het kan fout gaan. De wachtweken all over alleen dan in het kwadraat. Ofzo.

Laten we uitgaan van het positieve Henne. We hopen allemaal met je mee!

Wat je zegt, je kan alle scenario's wel tevoorschijn toveren, maar het komt toch altijd anders...

Sterkte meis!

Geplaatst

He Henne, is idd weer een hoop gereken...dus blijf toch nog wel in de mmm zitten, kinda.

Vriend ligt nog in bed, heeft gisteren langer doorgewerkt tot 2 uur en lag pas om 4 uur in bed, dus ligt nu nog te pitten. Wil het er met hem over hebben of we deze ronde al doorgaan of niet. vind het een beetje lastig.

Moet 3 dagen voor de ovulatie en 3 dagen na de ovulatie het infuus laten zetten, maar ja...wanneer is die??? ook met ovulatietesten kom je hier niet achter.ja, ikk zou een dikker worden streepje kunnen zien, maar goed...het kan met een paar uur verschillen, dat weten we allemaal, in de ochtend een negatieve ovutest, 3 uur later een positieve...

Er is geen man overboord als we het een maandje later doen, zegt ze heel verstandelijk. Voor mijn gevoel is het dan wel weer een gemiste maand, maar ja, als ik in Engeland zit en ik heb mijn vruchtbare periode...dan hbben we er ook niets aan, wordt even verstand op nul en gaan...

Geplaatst

ik zag al een leuke foto op fb Liz!!! errug leuk!! een beetje té voor mij, hihihi, maar het staat je man goed! hihihi ;-)

Geplaatst

hai henne,

Misschien kun je maandag nog eens bloed prikken dan kun je zien of t nog mooi stijgt?

ik zeg t omdat ik zelf die week totaal niet door zou komen, een uur is nu al lang... Een aanslag op je zenuwen pffff

Of ga je dat wel trekken?

Geplaatst

Geen idee Noor hoe ik die week door moet komen.Ik heb het net wel gevraagd of ik maandag nog een keer zou prikken, maar ze vonden het niet erg zo zinvol dus tja... Ik zie wel hoe het gaat. Hoop op een wonder en hou rekening met de klap. Zoiets...

Geplaatst

Martha lieve schat: helemaal in de roos ;-) eentje voor de verzameling !

Henne moeilijk zo'n interpretatie he, 50/50, in licht van berichten meiden die hier gi positief gepost hebben is het echt wel een stap in de goede richting, we denken aan je xxx

Guusje, hang in there!

Even met aandacht mn huis opruimen ;-) xxx

Geplaatst

Even mezelf een beetje voor joker zetten ;-) dit schreef ik in het uitgerekend topic bij m'n eerste zwangerschap:

"Ook zo raar om je eerst een aantal dagen kostberoerd te voelen en dan nu opeens eigenlijk weinig te merken behalve dan die rottige krampen. Terwijl ik wéét dat de meeste vrouwen pas met een week of 6 kwaaltjes krijgen....wat wíl ik dan? ja, bevestiging, zucht...."

Erg mooie spreuken Liz, ik ga proberen er iets mee te doen. Positief blijven vind ik in dit traject vaak zo eng, ik blijf liever "realistisch" zeg ik vaak, maar is realistisch altijd het negatieve? Is het nu realistischer om uit te gaan van een miskraam dan van een goede zwangerschap? Dat kan niemand me vertellen uiteindelijk want beiden komt vaak genoeg voor.

Geplaatst

Henne, realistisch zijn heeft naar mijn idee niks te maken met negatieve/positieve gedachten. Vooral in het stadium waarin jij nu verkeerd moet je wel zo realistisch zijn te denken dat het fout kan gaan, maar hoop blijven houden dat het toch goed gaat.

In het geval van de spreuk gaat het er meer om dat tijdens het rouwproces heel veel negatieve gedachten boven komen, waarom is dit mij overkomen, dit is wel het ergste wat je kan mee maken, hier kom ik nooit uit, wat voel ik me ellendig, ik kan alleen maar gelukkig zijn als..., pfff weer eentje zwanger; weet ze wel wat ik voel etc. etc. Dit veroorzaakt vervolgens reacties in een neerwaardse spiraal.

Maar weet je deze negatieve gedachten om te buigen tot iets positievere gedachten (valt soms niet mee), dan is de eindgedachte en het eindresultaat vaak anders dan wanneer je je gedachten negatief houdt.

Erg ingewikkeld moet ik zeggen, maar zelf ben ik hier hard mee bezig mezelf dit aan te leren.

En ik moet zeggen, dat dat in bepaalde gevallen best goed gaat, maar in moeilijkere perioden valt dit absoluut niet mee hoor.

Ik vind het in ieder geval een prachtig handvat om mee verder te gaan...

Geplaatst

Ik ben erg realistisch ingestled, maar zie het niet als iets negatiefs, maar juist positief. Het houdt me zover mogelijk in balans. teminste, zo voel en ervaar ik het.

Martha, weer mooie woorden, iets om te onthouden mocht ik het nodig hebben.

Hoe het hier gaat, tot op heden nog wel goed. Afgelopen donderdag had ik echt een k*t dag, maar dat is gelukkig weer weg. Ik voel allerlei dingen in mijn buik en heb er zo mijn ideeen van, durf ze niet uit te spreken, bang dat ik er naast zit.

Ik heb besloten dat ik morgen ochten urine opvang, en als mijn man thuis is de test ga doen. Mandag ochtend sowieso bloedtest in het zkh, en daar krijg ik's'middags de uitslag van. Voor de ALLER LAATSTE KEER!

Ik ben heel erg bezig met de laatste keer. Iedere dag die ik afsluit, echo, TP testen en ga zo maar door. Bewust afscheid nemen van alle zkh bezoeken, om onze droon in vervuling te laten komen. Ook de wachtdagen ben ik bewust aan het afsluiten, nu nog officieel 2 wachtdagen te gaan. De laatste keer!

Geplaatst

De laatste keer Guusje! De laatste keer op weg naar het gewenste geluk. En je voelt van alles? Iets goeds?

Laten we het hopen dat het goed is Guusje, dan is de laatste keer niet voor niks geweest;-)

Mensen ik ga nu echt in actie... morgenmiddag kom ik weer bijlezen en hopelijk dan van Guusje het goede nieuws!!!

Geplaatst

Lieve Henne,

Ik heb ik helaas alleen de waarden van de zwangerschap van Lars en Nick:

Punctie was 11-10 en tp op 14-10

28-10 120

03-11 600

6-11. 1700

9-11. 3700 6w1d eerste echo, wel een vruchtzakje met een witachtig wolkje verder niets

18-11 24000 en toen was er echt duidelijkheid, adhv de meting gaven ze aan dat ik toen 7 weken was.

02-12 82000

Meid ik zou zo graag je onzekerheid wegnemen!!

Mocht jij je beter voelen bij een extra hcg bepaling dan doen echt waar, ik deed er bij die zwangerschap ook meer als aanbevolen werd en ondanks het feit dat ik kloppende hartjes had gezien ( en nog niets meegemaakt had) gaven me die extra metingen toch wat meer rust.

Wel bijzonder, ik lees nu dus terug dat met bij die tweede echo ook eeningezakt vruchtzakje zagen en toen ik afgelopen november bij Peter vd hurk was vertelde hij me dat het eigenlijk een 3ling was.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden