Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hei!

Simba, wat is ze mooi. Perfect, die kleine handjes, smelt. Kreeg tranen in mijn ogen. Geniet van elkaar!!!!!

Ceeke, fijn dat het een goed gesprek was. Wat is dat, Hoogtechnologisch draagmoederschap? Sterkte de komende tijd, hoop met de anderen mee dat het loslaten zo weinig mogelijk lichamelijk ongemak opleverd.

Rubster nijmegen onveilig aan het maken. Heb je al geluierd in habana? Of naar concerten op het valkhof geweest? Of ben je daar te uitgeteld voor na die lange wandeldagen?

Esther, gefeliciteerd met je nieuwe baan. Lijkt me super om aan een nieuwe uitdaging te beginnen. Veel kracht gewenst met je moeders ziekte.

Gisteren echo gehad en gesprek in het ziekenhuis. Alles zag er goed uit, als hij gisteren was geboren hadden ze hem op 3260 geschat (maar dat deed hij gelukkig niet, was erg moe na een dagje rijden en stadten en spanning). Dat betekend dat hij helemaal gemiddeld is en dat er geen ks gepland gaat worden. Mocht ik overtijd gaan dan krijg ik niet hetzelfde medicijn als de vorige keer. (cyrotec) Dit vanwege de vorige ks. Maar dan eerst een ballon en daarna een gel. Dat was standaard als je ks had gehad. Dit vond ik fijn om te horen want heb weinig vertrouwen in cyrotec na de vorige bevalling. Ze bood nog aan om me te strippen als ik dit zelf wilde. De arts vond het echter niet nodig aangezien ik nu 39 weken ben. Was daar niet op ingesteld en heb er voor gekozen om dit nog niet te doen. Mocht ik overtijd gaan dan ga ik hier op mijn overtijdsvurdering wel om vragen.

Nog heeeeel dorps geweest. We kregen een hoge parkeerboete. We hadden inderdaad niet betaald voor het parkeren (en het ziekenhuis ligt midden centrum trondheim). Was het zo ontwend om te betalen voor parkeren dat ik daar geen moment aan gedacht heb. Gelukkig konden we er allebei om lachen, ojee, nu zijn we echt goed geintegreerd in noorse platteland.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esther welkom terug! Veel lezen enzwemmen, heerlijk lekker luillakken op vakantie.

Wel weer heftige dingen allemaal zo te lezen. De chemo van je moeder zal er iddinhakken. Hoe is ze er verder onder?

En dan zo jong sterven, het is zo zinloos.

En dan vrolijke gezinnen om je heen, je komt er niet onderuit en dat kan zwaarvallen. Blijf wel praten met G. Je realtie krijgt toch een opdonder met alleswat er speelt.

Ursela een flinke jongen dus, of valt dat wel mee, haha, geen verstand van. Enoch een parkeer boete hoort er af en toe bij, wel irritant.

Fijn dat er niet perse een ks nodig is. Spannend komt nu heel dichtbij voorjullie.

Weet Merel al dat er een broertje komt of is ze daar nog te jong voor?

Sab sterkte!

Hier aan de poets, heerlijk en ben 100gr afgevallen, haha, nou ja beter alsniets :-)

Geplaatst

Esther welkom terug! Veel lezen enzwemmen, heerlijk lekker luillakken op vakantie.

Wel weer heftige dingen allemaal zo te lezen. De chemo van je moeder zal er iddinhakken. Hoe is ze er verder onder?

En dan zo jong sterven, het is zo zinloos.

En dan vrolijke gezinnen om je heen, je komt er niet onderuit en dat kan zwaarvallen. Blijf wel praten met G. Je realtie krijgt toch een opdonder met alleswat er speelt.

Ursela een flinke jongen dus, of valt dat wel mee, haha, geen verstand van. Enoch een parkeer boete hoort er af en toe bij, wel irritant.

Fijn dat er niet perse een ks nodig is. Spannend komt nu heel dichtbij voorjullie.

Weet Merel al dat er een broertje komt of is ze daar nog te jong voor?

Sab sterkte!

Hier aan de poets, heerlijk en ben 100gr afgevallen, haha, nou ja beter alsniets :-)

Stomme ding loopt vast.

Geplaatst

Esther...wat leuk dat je er weer bent! een leuke luiervakantie gehad...heerlijk!! effe niets hoeven en moeten...maar lees tussen de regels door dat het toch nog moeilijk gaat, op en af...meissie...blijf wel praten met Gerard...het zou zonde zijn als er een spaakje komt in jullie relatie...maar zoals ik je zo via het forum heb leren kennen, komt dat wel goed...denk dat je idd eerst zelf alles op rijtje moet krijgen en dan kun je weer een stapje verder...

heftig verhaal van de overbuurman van je zus...zo jong en dan ook nog zo'n jong gezinnetje dat achter blijft...brrr...

en ook nog de chemo's van je moeder...chemo is altijd heftig...hoop dat ze zich door de laatste chemo heen slaat en dat de rust die ze daarna krijgt haar goed zal doen...sterkte meid...ook voor je moeder...

enne...jippie..gefeliciteerd zeg met je nieuwe positie (neem aan dat je gesolliciteerd bedoelt..hihihi)...een nieuwe uitdaging..helemaal geweldig!! veel plezier en succes!!!

Ursula...ja...nu is het dus officieel...jullie zijn echte Noorse plattelanders...hahahaha...geweldig...zou ons ook overkomen...hahaha...fijn dat je een goeie echo hebt gehad en dat je waarschijnlijk geen ks hoeft te krijgen...dat begrijp ik toch goed uit je verhaal??? ze willen dus wachten op een spontane bevalling en anders nog met strippen proberen??? schijnt geen pretje te zijn, heb ik begrepen..ach...als jullie knulletje er maar gezond uit komt toch en als de bevalling maar goed gaat!!!

Simba...ik zat even te twijfelen..kunnen we haar Sanne noemen of moeten we Sanne Jasmijn zeggen..hihi...

ivfsh...vandaag weer echo...veel plezier...

dames...ik ga even lunchen (lees: shaken)...er was bij mij ook weer 100 gr af...maar heb gisteren ook wat gefoeteld: 2 donuts gehad..hahahaha...en die waren heerlijk!!!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Esther, wat fijn weer een berichtje van je te lezen. Klinkt ontzetten lekker die vakantie en ook zo moeilijk. Meisje, blijf idd praten met G. en hou contact met elkaar, spreke uit dat ieder het anders verwerkt maar dat je het er moeilijk mee hebt. Ik wens je veel sterkte met alles, je moeder en alle andere dingen.

Ursela, wat lekker joh, 39 weken, babyboy mag komen! Kunnen de Noren Merel trouwens gewoon uitspreken vraag ik me af? En gaat de jongen een meer Noorse naam krijgen omdat manlief daar meer over te zeggen heeft misschien ? haha

San, ik vergeet jou volgens mij te feliciteren met de mooie uitslag van je moedertje, zo fijn!

Nico, thanks, heeft alleen niet zo geholpen, heb t kado bij de kassa laten liggen, dus kan weer terug haha. t Ligt er gelukkig nog :-))

blond, moe, hormonen, hoofdpijn en 2 kiddies die lekker druk zijn, dan mag je wat vergeten he? haha

Henne girlie, hou vol hoor!!

Geplaatst

Syl, heb je ook al een afspraak staan met het zh? Dan heb je misschien een stok achter de deur voor je nieuwe lifestyle :-)))

Geplaatst

Ben heel erg trots op mezelf, dus daar begin ik even mee ;-) Ondanks dat ik belabberd ben van de hormonen (vooral misselijk en moe) toch gaan sporten! Totaal 40 minuten cardio gedaan verdeeld over roeien, fietsen, crosstrainer en lopen. Zeven weken geleden was dat nog een kwartier dus ben helemaal blij (en trots hihi). Nu thuis wel een inkakmoment hoor. De hormonen vallen me heel erg tegen deze keer, had er de vorige ronde echt minder last van. Misschien toch ook doordat ik toen verder minder stress had en emotioneel wat stablieber was. Wilde zeggen sterker, maar dat is het niet....ben sterk genoeg er is alleen te veel gebeurd...

Es, fijn dat je er weer bent en dat je vakantie zo ontspannen was. Op de confrontaties na dan. Moeilijk blijft dat. Ik wou ook zeggen 'blijf praten met G', maar wil er aan toevoegen 'praat ook met iemand anders over waarom je dichtslaat'. Bij mezelf merk ik dat het er ook insluipt...J. ontwijken als ik in een dip zit, hem niet lastig willen vallen, geen zeur willen zijn, maar ook niet echt meer weten hoe ik wat ik voel nou onder woorden moet brengen. En als ik het niet uit kan leggen, kan hij het ook niet (proberen te ) snappen. Jij/jullie hebben zoveel op je bordje, ook los van de kinderwens, het is logisch dat dat gevolgen heeft. En ja, gewoon over tot de orde van de dag is dan veilig en vertrouwd, maar ook een beetje kop in het zand steken. In ieder geval een hele dikke knuffel en ik hoop dat je er de 13e idd bij bent? Je stond wel op het lijstje toch?! Oh trouwens hebben jullie nog een dvd gekregen van C.? Wij wel maar heb het nog niet durfen kijken eerlijk gezegd. Te confronterend.

Syl elk ons is er eentje toch? Heb je een doel gesteld voor jezelf? Kom op meid, je kan het, schouders eronder! Maandag acu en vanaf dan lekker in een positieve flow raken.

Sab lekker hormonaal verstrooid hihi. Misschien ook gewoon met je gedachten ergens anders... ik ben ook stikbenieuwd naar zondag.

Ursela fijn dat de bevalling gewoon op gang mag komen. Ben benieuwd wie van de drie de eerste gaat zijn.....

Ceeke, hele zware weken voor de boeg. Wel de beste optie fysiek, maar mentaal denk ik de zwaarste. HTDM is toch dat jullie embryo bij een andere vrouw wordt teruggeplaatst? In Ndl is dat idd heel moeilijk. Zolang je als vrouw een baarmoeder hebt, doen ze dat eigenlijk niet. En ook voor bijvoorbeeld homostellen is het hier niet mogelijk (daarom ging ivf vader naar Cyprus). Ontzettend fijn dat jullie arts meedenkt over een oplossing en ook aangeeft dat de indicatie er wel degelijk is. Draagmoederschap is natuurlijk toch een lastig onderwerp. De docu waar wij aan meewerkten moet zich nu helemaal daar op gaan richten en ik heb van de redactrice begrepen dat het moeilijk is verhalen te vinden. Niet omdat ze er niet zijn, maar omdat alle regels in ndl zo strak en strikt zijn dat niemand eraan mee wil werken om te filmen. Ik hoop dat het voor jullie de oplossing gaat zijn, maar eerst deze tegenslag verwerken.... :-(

Ivfsh en Fren beiden weer (bijna) een echo....meiden ik bedenk opeens dat ik Caro al een paar dagen mis, wanneer had zij haar eerste echo de 22e toch? Het zal toch niet fout gegaan zijn? Of was ze er een paar dagen tussenuit, mijn geheugen laat me in de steek hier.

Ik ga het lijstje nog even opduikelen anders hou ik het echt niet meer bij.

Geplaatst

Pauze

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: even afstand en rust

Guusje:19 aug echo, dan beslissen, of cryo TP, of eierstok verwijderen.

Ceeke: 18-7 ontdekt dat het hartje van hun wondertje gestopt is....20-7 afspraak gynaecoloog.

Voortraject

Miki: cryo aug/sept? Met Prednisolon, op advies van immuunarts DD. Starten eerst hiermee in eigen cyclus, kijken hoe 't valt

Nico: 30 juni intake in DD gehad, pauze verlengd tm september, start eind september/begin oktober (bij bongi), nu meds bij elkaar sprokkelen

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen

Sylvie: Voorbereiden poging sept/okt, beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven

Behandeling

Sab: 1e fm 24 juli

Henne: 1e fm 24 juli

Zwanger

Witje: 22 juli controle gyn 35w6d (uitgerekende datum 20 aug)

Ursula: 20 juli bevallingsbeoordeling, (uitgerekende datum 30 juli)

Dublin: 21 juli controle gyn. 21w

Ivfsh: 21 juli echo 15w5d

Caroline: 22 juli eerste echo!!

Fren: 22 juli 2e echo 10w0d

Laika:26 juli controle 28 weken

Babeth: 26 juli controle gyn. 37w1d + verwijderen cerclage (uitger.datum 15-8-2011).

Dublin:

Geboren

Simba bevallen 18 juli van dochter Sanne Jasmijn

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: klaar met mmm en alle teleurstellingen. We gaan verder met ons leven.

Geplaatst

Pauze

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: even afstand en rust

Guusje:19 aug echo, dan beslissen, of cryo TP, of eierstok verwijderen.

Ceeke: 18-7 ontdekt dat het hartje van hun wondertje gestopt is....20-7 afspraak gynaecoloog.

Voortraject

Miki: cryo aug/sept? Met Prednisolon, op advies van immuunarts DD. Starten eerst hiermee in eigen cyclus, kijken hoe 't valt

Nico: 30 juni intake in DD gehad, pauze verlengd tm september, start eind september/begin oktober (bij bongi), nu meds bij elkaar sprokkelen

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen

Sylvie: Voorbereiden poging sept/okt, beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven

Behandeling

Sab: 1e fm 24 juli

Henne: 1e fm 24 juli

Zwanger

Dublin: 21 juli controle gyn. 21w (uitger. datum 1 dec. ?)

Ivfsh: 21 juli echo 15w5d (uitger. datum 07-01-2012)

Witje: 22 juli controle gyn 35w6d (uitger. datum 20 aug 2011)

Caroline: 22 juli eerste echo!!

Fren: 22 juli 2e echo 10w0d (uitger. datum 17-02-2012)

Laika:26 juli controle 28 weken (uitger. datum 18 okt.2011)

Babeth: 26 juli controle gyn. 37w1d + verwijderen cerclage (uitger.datum 15-8-2011).

Ursula: (uitger. datum 30 juli)

Geboren

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: klaar met mmm en alle teleurstellingen. We gaan verder met ons leven.

Geplaatst

caroline is er inderdaad een paar dagen tussenuit. Volgens mij komt ze vandaag weer thuis.

Ik ben ook trots op je Henne!!!

Geplaatst

haha Henne, waren tegelijk aan het struinen voor het lijstje......

Esther wat fijn weer van je te horen, ondanks dat de vakantie ook nogal wat confronterende momenten had hebben jullie gelukkig ook heerlijk kunnen genieten, ontspannen en uitrusten.

Wat blijft het toch moeilijk he om om te gaan met de emoties, en ja iedereen verwerkt ze op een andere wijze, sowieso zal dat verschil tussen mannen en vrouwen altijd al blijven maar jullie redden het wel hoor!!! Wat een triest verhaal van de overbuurman vanje zusje, erg heftig!! Je moeder is momenteel ook een zware strijd aan het leveren, ik hoop dat ze een beetje op krachten kan komen voordat ze aan de laatse 3 behandelingen gaat beginnen, sterkte!!! en gefeliciteerd met je nieuwe functie, super!! heel veel succes en wie weet volgend je de ic. (ook zwaar in mijn ogen maar blijkbaar echt datgene wat je wil, super !!!)

Henne, goed gedaan meid!

Ceeke wat fijn iets van je te horen, dat de arts adviseert om je lichaam het werk te laten doen verbaasd me niet echt maar het is wel mentaal erg zwaar lijkt me. Zeker omdat je je zwanger blijft voelen. En dan dat bericht van de arts over het draagmoederschap, jeetje, wie weet hoe dat gaat verlopen...ik hoop voor je dat daar snel meer duidelijkheid over komt!!! ze kunnen toch niet atijd alles zo zwart wit blijven zien...heb je wel of geen baarmoeder...er zijn toch ook uitzonderingen! voor nu heel veel sterkte!!!!

Ursela, 39 weken owwwwww ik vind het zo spannend! en ook al weet je dat de dagen, weken voorbij gaan nu zo Simba bevallen is en jij zo dichtbij komt wordt het ineens nog spannender, beetje af en toe nog onwerkelijk...uiteindelijk ik ook.

Fijn dat het geen ks hoeft te worden en dat je gewoon vooralsong kan afwachten. Heb je nog besproken om de navelstreng na te laten kijken? ik weet niet meer hoe je die test noemde.In ieder geval succes met de laatste loodjes en het inrichten van de gastenkamer!

Syl ik moet zo lachen om die dromen van jou, jij spant volgens mij wel de kroon hier haha.

Sandra, sterkte met je moeden, ook nog een heel traject maar gelukkig ook goede berichten gehad!

Dublin en IVFsh veel succes met de echo vandaag!

en morgen ook een spannende dag, met name ook voor Caroline, de eerste echo...hoeveel wondertjes zijn er lekker aan het groeien???

Sandra en Fren, jullie ook veel plezier morgen!!

Ruby, wat doet je hubbie het goed dan in Nijmegen, na vandaag nog een dagje, top!!

Sen, heb je nog steeds niet naar je duim laten kijken? mijn schoonmoeder zegt altijd "eigenwijs is ook wijs....."

meiden ik ben het verder al weer kwijt, jeetje echt erg.

ow ja Simba natuurlijk, met de prachtige foto´s, wat een dotje!!!! fijn dat het zo goed gaat, ben ook erg benieuwd naar jullie kaartje en je verhaal (denk ik ;-)

Esther, hier gaat het goed hoor, gewoon aanpassen en wachten. Nu hebben wij dames al heel wat geleerd met het hebben van geduld en hoe nieuwschierig ik ook ben en naar haar uitkijk...die ene week meer of minder maakt ook niet meer uit.

Eerst maar eens aankomende dinsdag afwachten.

Ik kreeg nog een spreuk binnen om over na te denken...:hmz:

Soms denk je dat je vast zit.

Maar juist dan heb je mogelijkheden

sjonge jonge ik ben het verder al weer kwijt zeg...

vanavond staat er verse kabeljouw op het menu, nog even wat erbij verzinnen.....

Geplaatst
Had ik toch niet de laatste Babeth? ;-)

ik denk het wel, was zelf nog bezig om de uitgerekende data aan te vullen, alleen die van Dublin kreeg ik niet meer gevonden....,-)

Geplaatst
Syl...klein beginnetje alvast van je afvaldoel...je gaat het wel redden hoor!!!!

Daarvoor al 2 kilo dus het gaat de goede kant uit.

Maar die 100 gr was na de laatste keer wegen 9 dagen geleden dus wel wat weinig dan.....

Esther super van je nieuwe functie naar ic verpleegkundige toe, knap hoor!

Geplaatst
Syl, heb je ook al een afspraak staan met het zh? Dan heb je misschien een stok achter de deur voor je nieuwe lifestyle :-)))

Bedoel je voor de nieuwe poging?

Ik hoef geen afspraak te maken, als ik wil beginnen moet ik bellen op de eerste dag ongi en kan ik kiezen of ik een uitgangsecho wil.

Wij zitten niet meer bij het zkh maar bij MC Kinderwens.

Geplaatst

ja owkee...dan is het wel wat weinig...maar goed...het is er wel af....

verveel me....de tijd super langzaam en volgens mij is het nu ook nog aan het onweren hier...en flink aan het regenen...leuk als ik dadelijk naar buiten moet naar de auto...

Geplaatst

Henne, ben ook trots op je hoor :-)

Esther, welkom terug!

Syl, alle beetjes helpen! Komt goed.

Ursula, 39 weken al! Dat schiet op zeg.

Ik zit wortel te schieten hiero... Ik zit bij de opnames van de finale vd nieuwe Ned serie van masterchef, maar t schiet voor geen meter op. Ovens zijn kapot, dus ze kunnen niet beginnen.

Geplaatst

Oowww fren dus jij hebt straks inside information over wie er wint ;-) heb je een geheimhoudingsverklaring moeten tekenen hihi. Vind eigenlijk dat ze dan gewoon zonde oven moeten improviseren. Ik heb ook eens een week zonder kookplaat gekookt, kan best :-)

Geplaatst

wij ook, gewoon op een teppan yaki plaat, of een gourmetstel hahaha.

Trouwens, ik heb nieuwe sleuteltjes besteld voor mijn bc en heb ze al binnen ook. Maar je gelooft t niet, ook t sleuteltje gevonden...

T lag op zolder op de grond naast de koffers..ach ben nooit een ster geweest in zoeken en dan ook nog vinden ;-)

Maar we hebben er nu iig 3! haha

Nu naar de speeltuin voordat t gaat plenzen! of is het plensen haha

Geplaatst

beautycase hahahaha, sollie Fren! was sleuteltje kwijt van mijn zo geliefde maar oh zoooooo jaren 70 beauty case ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden