Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja Sandra, was er al om 20.00 erg rustig op de weg.

We liggen gezellig met zijn drietjes in bed, ik met de telefoon die ik nu ga wegleggen, haha.

Welterusten en lekker slapen allemaal.

Geplaatst

Hey meiden w.b de 13de. Helemaal goed7 Ik bedacht me later dat ik rondom die datum kan testen, dus ik hou nog een slag om de arm of ik er bij ben die dag. Ligt er aan hoe ik me voel em wellicht heeft de uitslag dat invloed op;). Dus nu hoef ik niey verplicht naaar t strand hihi.

Geplaatst

Oh Simba wat een een plaatje zeg. Echt een heel mooi meisje.

Geniet er lekker van en geen excuses omdat je hier wat minder bent hoor!!! Snappen we allemaal.

Geplaatst

Heerlijk geslapen hier wel raar gedroomd.

Bij domino's pizza kon je buiten openingstijden ook zelf je pizza maken dus daar stond ik met Ivfsh een pizza te bakken, ding ging daarna in een afbak snij machine. Ikke een hele grote en ivfsh een bescheiden kleintje.

Toen belde Fren en Henne nog. Jeroen was vliegles aan het geven en nog veel meer. Eigenlijk heel vermoeiend en nu zin in een pizza :-)

Geplaatst

Ivsh veel plezier met de echo vandaag.

Fren jij hebt een deze dagen toch ook weer een echo?

Caroline spannend morgen, alvast veel succes.

Kon zo snel niet het lijstje vinden dus even uit mijn hoofd gedaan.

Geplaatst

Lekker hoor een pizza als ontbijt haha. ik sla even over en ga aan de yoghurt met zemelen haha.

Ivfsh have fun als je idd een echo hebt.

En ja syl, caro en fren morgen alkebei ;)

Geplaatst

Goeiemorgen dames,

Simba...wat een poepie zeg...geen probleem dat je hier nu wat minder bent...snappen we wel! Ga lekker genieten van Sanne Jasmijn (of wordt het alleen Sanne?) en JW...

Syl....wat een rare droom...niet gek dat je nu zin in pizza hebt...hihihi...vandaag de acu-afspraak, heel veel zenplezier!!

San....had je moeder het behandelplan al gekregen? Hoop dat het allemaal meevalt...heb je vannacht wel weer iets beter geslapen? hoe is het met je bekken?

Henne...lekker gechineesd en nog op tijd terug voor het prikken..gelukkig...

Sab...kijk maar hoe je je voelt...volgens mij heeft Henne het dan ook, rond die datum de testdatum...hoop natuurlijk van harte dat jullie gewoon met een dikke smile ons komen verblijden met het grote nieuws!!!

Meien die een echo hebben, heel veel plezier en succes vandaag...

Is Ceeke hier nog geweest??? Ben erg benieuwd hoe het met haar gaat en wat het gesprek heeft opgeleverd...kl***te situatie ook...

Hoe is het met de andere meiden???

gisteren niet geknuffeld...boehoe...vriend had een film gehuurd '127 hours' jeetje...het einde is toch wel heftig zeg...deed mij zelfs pijn...maar het gevolg van het film kijken was dus dat mijn vriend te moe was....zucht...hij liet al van zo'n steken vallen toen we op weg naar huis waren van zijn werk...ach ja...andere keer dan maar...

liefs,

Nico

Geplaatst

Simba wat een poepie!

Moet verder nog bijlezen, zag alleen dat Sab ook een slag om de arm houdt wbt de 13e. Snap ik helemaal, wordt waarschijnlijk ook mijn officiele testdag. Wil ik nog niet aan denken.

Geplaatst

Hi lieve dames,

Gisteren simpelweg te moe om nog even wat te laten weten. Een fijn gesprek met doc gehad. Zijn advies was om twee weken af te wachten om de eenvoudige reden dat dat lichamelijk het beste is. Nu Migegyne en Cytotec gaan gebruiken maakt de kans alleen maar groter dan de miskraam niet volledig zal zijn. Mocht er over 2 weken niets gebeurd zijn dan gaan we hiermee starten (maar dan zou het wellicht beter aanslaan omdat mijn lijf dan al wel door heeft dat de zwangerschap niet goed is...). Mentaal het pittigste maar gezien mijn historie wel de beste keuze.

Op mijn werk afgesproken dat ik in principe halve dagen werk zodat ik ook een beetje rust kan nemen als ik dat nodig heb. Slaap slecht en ben zo rond 5uur wakker. Dan een hele dag werken is een beetje teveel van het goede.

Het was fijn jullie wijze raad gister nog even te mogen lezen! Soms is het gewoon zo fijn om even backup te krijgen, zeker in deze woelige tijd. Een dikke knuffel voor jullie allen dus!

Overigens had mijn arts ook nog wel een beetje goed én bijzonder nieuws. Wij zijn bezig geweest met hoogtechnologisch draagmoederschap (HTDM) maar werden in A'dam afgewezen. Inmiddels heeft hij contact met Gent gehad maar daar is het beleid om alleen Belgische stellen te helpen, overigens vond de arts daar dat wij wel een indicatie hadden (schrale troost...). Maar een andere collega in den lande wil ons dossier bekijken om vervolgens samen te bekijken of we geholpen kunnen worden. Eigenlijk hadden we dit niet meer verwacht gezien de conservatieve houding ten opzichte van HTDM maar we zijn wel aangenaam verrast. Nee heb je immers en ja zouden we misschien nog kunnen krijgen!

Lieve dames, ik ga me proberen een paar uurtjes op mijn werk te concentreren. Weet dat ik het jullie allen erg meeleef maar er niet toekom om bij te lezen en te reageren. Dat komt wellicht in het weekend wel weer...

Veel liefs,

Geplaatst

Ceeke goed wat van je te horen. Hopelijk komt alles snel op gang (bah, klinkt klinisch) en houdt je lichaam zelf een grote schoonmaak.

W.b. htdm, daar ben ik niet bekend mee, weet niet wat het is, maar als het goed nieuws is voor jullie kan ik daar alleen maar blij om zijn. Hoezee, toch wát goed nieuws :-)

sterkte meisje.

Liefs Sab

Geplaatst

Ceeke fijn dat jullie nu een beslissing hebben genomen en dat jullie arts zo meedenkt.

Wat je verder schrijft ben ik ook helemaal niet bekend mee maar misschien komen jullie hier een stukje verder mee.

Knap dat je toch bezig wilt blijven met werken, ook afleiding.

Fijn dat je zus er is, zul je vast steun aan hebben.

Nico maandag is de accu en wat een omgekeerde wereld bij jullie, meestal is de vrouw moe en worden er hints gegeven :-)

Sab jij zit dan ook rond de testdatum samen met Henne, wat zou het toch mooi zijn 2 zw pauze dames erbij.

Henne ik zorg iig geval voor een back-up plan met vervoer.

Ik hoop wel dat jullie komen!!!

Geplaatst

Ceeke wat fijn dat jullie zo'n goed gesprek hebben gehad. Goed dat je voor jezelf kiest en halve dagen werkt nu. Hier ook niet bekent met HTDM maar net als Sab ben ik er blij om voor jullie als dat goed nieuws is!!!!

Hopelijk neemt je lijf het heft nu in eigen handen en komt het goed op gang zonder dat je meds nodig hebt.. Sterkte de komende tijd en voel je niet bezwaard om minder te reageren hier. JIJ ben nu balangrijk.

Nico. Mijn bekken gaat redelijk. Als ik me maar rustig hou...... wat soms wel moeilijk is hoor. Vanacht gelukkig goed geslapen, wel een uur wakker gelegen en braaf in bed gebleven.

Mijn moeder: De plekjes in de slokdarm en mond worden 13 aug weggelasert, ze moet dan een aantal dagen voor opname. Voor de rest, morgen moet ze voor een onderzoek van plekjes/lymfklieren in de longen naar A'dam waar gekeken wordt met een speciaal apparaat en daar kunnen ze ook puncties mee doen. Als die uitslag binnen is kunnen ze verder behandelplan opstellen.

Sab en Henne rond de 13e jullie testdag. Eerst leek aug zo ver weg maar nu is het heel dichtbij zo......

Geplaatst

Dames, ben ik even. Ben al drie ochtenden om kwart over twee oo. Daarna weer in bed. Lug nu ook nog in bed. Ben kapot. Moeilijke ontlasting. Er us van de tien lopers 1 uitvaller op dit moment. Alwin heeft nu 3 blaren maar gaat best goed. Loopt nu wat rustiger aan. Verder praat ik hier weinig over wat we allemaal meegemaakt hebben. Alleen de baas van alwin heb ik het erover gehad. Ga zo nog even slapen. Heb vandaag een dagje viir mezelf behakve boodsxhappen.

Simba wat een schatje.

Geplaatst

simba, wat een droppie zeg! Geniet van dit grote geluk!!

Ceeke, heftige periode dus de komende weken. Hou je taai, we sleuren je er met zn allen doorheen!

Inderdaad, morgen om 9.00 uur weer echo! Vind het heel spannend, toch wel. Ben wel weer toe aan wat bevestiging.

Geplaatst

Ceeke, wat heftig zeg. Wij kregen meteen een curretage. En daarvoor nog een echo voor de zekerheid. Hou je haaks meisje.

Fren balen van die vulling zeg.

Verder weet ik het niet zo goed meer.

Knuffel voor iedereen.

Geplaatst

logisch Fren, maar tis allemaal inorde, en morgen zien jullie een bewegend popje :-)

ik ga naar buiten, kadootjes kopen en boodschappen doen, wish me luck met 2 kids ;-)

tot later meisjes.

xx

Geplaatst

Ceeke...wat fijn dat het gesprek zo goed is gegaan...denk idd dat het dan beter is als je lichaam het zonder meds probeert te regelen...sterkte meid...goed dat je nu voor je zelf kiest en halve dagen gaat werken...jij bent nu even het belangrijkste en als het niet gaat, dan aan de bel trekken...

heb wel eens gelezen over HTDM, omdat we zelf ook wel eens aan draagmoederschap gedacht hebben (tussen 2e en 3e ivf in), maar wat ons tegenhield was dat de moeder dan altijd de juridische moeder blijft...heb zelfs mijn zus al eens gevraagd, maar zij gaf eerlijk toe dat ze dat niet wilde doen, vanwege haar leeftijd en ook omdat ze niet zou weten of ze het kind kon afstaan (ook al zou het genetisch van mij en mijn vriend zijn)...je krijgt er toch een band mee...

Hoop dat dit anders een goeie optie voor jullie kan zijn...toch een beetje goed nieuws dus!!! en een lichtstraaltje weer aan de op dit moment toch wel een beetje donkere horizon...

Fren...morgen echo...spannend meid...

Ruby...ai...blaren...echt respect dat A. toch door gaat...zelf loop je niet mee??? sta je wel langs de kant om aan te moedigen?? denk dat dag 3 het zwaarst is...je hebt er twee achter de rug, en dan moet je er toch nog twee...pfff...zo zaten we vanochtend in de auto erover te praten...echt respect voor degenen die meelopen..4 x 40 km (of meer als dat mogelijk is)...

liefs,

Nico

Geplaatst

Hee meiden!

Simba: wat een poppetje! echt heel schattig!

Ceeke: fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Mentaal idd wel moeilijk om nu af te wachten, ik hoop dat het snel loskomt. Meid, wat een tijden voor jullie weer... Dikke knuffel!

Ik heb inderdaad weer echo vandaag, spannend. Pas einde middag, dus braaf nog even wachten.

Klinkt trouwens lekker sylvie: zelfgemaakte pizza!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Hey lieve meiden.

Ik ben weer terug na 2,5 week vakantie in zuidfrankrijk. We hebben prachtig weer gehad en zijn schandalig lui geweest. Eigenlijk alleen maar gelezen, gelezen, gelezen en gezwommen.

Ik heb een poging gedaan de afgelopen twee dagen om alles terug te lezen maar dat is echt geen doen, niet om door te komen :)!!!

Ik heb in elk geval begrepen dat simba de trotse mama is geworden van een prachtig meisje! Gefeliciteerd! Fijn dat alles goed is gegaan! Geniet ervan.

Verder las ik het verdrietige bericht van ceeke...meid woorden schieten tekort! Wat een groot verdriet voor jullie. Ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet zeggen tegen je, vind het zo erg! Ik wens jullie samen heel veel kracht toe de komende weken en de komende tijd.

Henne en sab weer in de race! Meiden wat spannend! Henne heb ik nou goed begrepen dat je cryo's in mijn vakantie niet goed zijn ontdooit? Of was dat al voor mijn vakantie?

Klaartje jij hebt een enorme teleurstelling te verwerken gekregen! Hoe is het nu met je?

Syl is weer back in town...gezellig meid! En ik begreep dat jullie in september weer een poging gaan wagen na zo'n lange tijd? Whaaahhhh....spannend!

Met de zwangeren onder ons gaat het verder allemaal goed? Vandaag weer een paar echo's? Babeth en sandra bezig met de laatste loodjes? Is het allemaal nog een beetje uit te houden?

En eef...hoe is het met jou? Ik las over de manier waarop jullie samen afscheid hebben genomen van jullie grootste wens...kreeg er kippevel van en tranen in mijn ogen.

En dan vergeet ik er nog een heel aantal...ik ga vanaf nu weer trouw bijlezen hoor...

Met ons gaat het redelijk. We hebben het samen nog moeilijk...of eigenlijk ik meer. Ik blokkeer een beetje in mijn gevoelens naar gerard toe. Vind het een moeilijke tijd om dit samen te delen en echt samen te doen. De vakantie was fijn hoor maar ook weer o zo confronterend...al die jonge gezinnen om je heen zien, die kleine hummeltjes op het strand. Ik ben blij dat we weer thuis zijn en dat volgende week het gewone leventje weer begint. Nu nog een paar dagen vrij, ben alle wassen aan het wegwerken. vlak voor de vakantie en nieuwe mountainbike gekocht die ik vanmiddag met gerard en z'n pa ga uit proberen. Morgen dagje winkelen en uit eten en dan nog een vrij weekendje.

Gisteren de hele dag bij mijn zusje geweest. Ze kregen eergisteren heel verdrietig nieuws...een hele goede vriend van hen en tevens overbuurman is maandagmiddag omgekomen bij een ongeval op de a32 bij havelte. 28 jaar en laat een jonge vrouw van 26 en een klein meisje van 1,5 achter. Mijn zusje woont er pal tegenover dus kreeg de hele dag al dat verdriet mee van al die mensen die er over de vloer kwamen. Gistermiddag hebben we haar en de kinderen meegenomen naar mijn ouders, even weg daar. Wat is dat heftig zeg! s'morgens nog gezond en wel de deur uitgegaan en s'avonds om tien uur kwam hij thuis met de lijkwagen. Afschuwelijk.

Met mijn moeder gaat het matig. Ze heeft nu de vijfde chemo gehad gisteren en het gaat er wel inhakken hoor. Ze voelt zich lichamelijk niet fijn. Nog 1 keer en dan heeft ze drie weken rust voordat ze met de volgende kuur van drie begint.

Nou ja...heel verhaal. Kort gezegd gaat het zo zo...veel emoties te verstouwen gehad de afgelopen maanden en dat ga ik zo langzamerhand wel voelen eigenlijk.

O en by the way...ik begin maandag op de stepdown! Daar had ik gefeliciteerd vlak voor de vakantie. Dit is een tussenstation tussen de intensice care en de afdeling. Helemaal leuk! Fijn om ervaring op te doen en zo over een jaartje ofzo richting de ic te kunnen.

Ik ga de was verder wegwerken! Tot snel!

dikke knuffel voor iedereen!

Geplaatst

Hee Esther!

Wat fijn om van je te horen! Maar wat moeilijk om te lezen dat et nog niet lekker gaat bij jullie. Je hebt echt teveel voor je kiezen gehad de laatste tijd... Ben je er de 13e inderdaad bij? Zou het bijzonder vinden je in levende lijve te zien! Geniet nog even van je laatste daagjes vrij en gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Geplaatst

Esther wat fijn wat van je te horen. Gelukkig leuke en vooral luie vakantie gehad. Dat mag ook wel jullie hebben een druk en sociaal leventje.

Die confrontaties met jonge gezinnetjes lijken me idd heel zwaar, gelukkig hebben jullie elkaar. Dat je nu gaat voelen dat je de laatste maanden in de achtbaan hebt gezeten is logisch. Maar jou kennende loop je er niet aan voorbij.

Gefeliciteerd met je nieuwe afdeling. Weer iets nieuws om je op te richten. Succes!!!

Wat verdrietig zeg van de overburen van je zusje. Goh wat heftig en zo oneerlijk... Heel veel sterkte, zeker voor zijn vrouw en dochtertje...

Hier de laatste loodjes idd en die wegen best zwaar. Nog even en ons ventje is er!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden