Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nico maar dan vlieg je hoog, waarschijnlijk heeft hij geen last in een Cesna. Maar ik kan mij voorstellen dat jullie samen ook wat tijd willen doorbrengen.

Zijn er verder al suggesties voor oktober?

Nu 2x zuid hollend dus wat mij betreft iets lager in het land prima.

Ivfsh had jij die strandtent nog gebeld?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nico vakantieveiling hotel scheveningen was gister nog plaats de 13de...en bedankt alvast!

Sandra fijn van het goede nieuws van je mams!

Ben de helft al weer kwijt dus ga nog maar eens lezen..

Geplaatst

Hi meiden,

Dublin: super dat de echo goed was!!!

Een snel, zit even in de auto en moet zo door. Wat betreft de strandtent 'wij', dat kan gewoon, maar ik was nog ff aan het wachten op sab. Even kijken waar haar voorkeur naar uit gaat: vroeg gaan en plekken vasthouden of reserveren bij bv wij. Dus sabbie: zeg het maar :-)

Geplaatst

Dames! Voor oktober hadden we volgens mij gezegd omgeving Utrecht? Kan natuurlijk nog veranderen ;-)

Sab foutje, ik moet om 11.30 zondag. En ja San, prikken op hcg werkte oom wel op m'n lachspieren hoor. Maar ze zei ook, het is heel onwaarschijnlijk maar ik moet het uitsluiten. Anders had ik ook twee dagen moeten wachten en dat wilde ik niet. En omdat we toch nog moesten prikken voor de screening kon het zo. Wel beter dus want twee dagenopschuiven zit ik ech niet op te wachten! Ze vroeg ook nog weer of het allemaal wel goed gaat, hhmmmwaaaahhh, redelijk. Heb wel gezegd dat ik het moeilijk vind om niet in doemscenario's te denken. Maar zelfs volgens de gyn hebben we nu toch bijna alles wel gehad haha.

Wel erge deca last: moe en hoofdpijn. Benieuwd wat de menopur gaat doen. Oh en er lagen rechts iets van acht en links circa twaalf follikels klaar dus daar zal het logischerwijs niet aan gaan liggen....

Nico top dat hè alles bij elkaar hebt. Ik ook hoor, echt fijn dat iedereen elkaar zo helpt. En Syl een rijtje opgeschoven! Top meis.

San goed dat je gebeld hebt, en gelukkig niks aan de hand. Better safe than sorry toch?

Laika wat heerlijk een hoede 20 weken ehco. Soms kun je het je Haags nog niet voorstellen zo hard gaat het dan opeens.

Guusje nog even doorbijten dus, de 19e meer duidelijkheid. Laat je nietoverhalen tot iets da niet goed voelt hè! Achteraf krijg je dan toch spijt. Het is jouw lijf!

Mijn lijf geeft het een beetje op geloof ik, poeh zeg...oogjes misschien maar even dicht tot het eten (pasta bolognese)....

Liefs!

Geplaatst

Simba, van haaaaaarte!!!!!!!!!!!

Ceeke, nee toch... wat oneerlijk. Jullie blijft niets bespaard. Sterkte.

Babeth, nog een weekje en dan de cerclage verwijderen. En goed dat je zo bewust met het proces omgaat meis! Tis niet nix allemaal.

En jeetje witje, jij ook al zo druk en stress. Hoop dat slapen beter gaat, wat die rust kun je nu goed gebruiken.

Henne, wat spannend allemaal. We duimen, links of rechtsom... jullie worden weer zwanger. Punt.

Syl-vie, lekkere gezelligerd ben je toch. Leuke foto's meid! Al plannen wanneer jullie het traject weer willen oppakken?

Voor de rest, ik ben met de meeste facebook vriendjes geworden. Leuk, kan ik jullie zien. Het lukt me nog niet om echt goed te lezen. Maar denk wel heeel veel aan jullie.

Het bleek dat ik toch ook een zware hersenschudding had, verklaart de gaten in mijn verhaal en de dansende letters en de ohso zware koppijn. Verder had ik na het sporten heel erg last van tintelingen en doof gevoel in de ledematen (best eng). Kwam van een kneusing in de wervelkolom. Ik moet echt rustig aan opbouwen. Alleen een gebroken neus, was dus niet het geval. Verder moest ik voor verhoor als verdachte naar het bureau, omdat ik de aanleiding van de ravage was. Nu wachten op het oordeel van de officier van justitie. Ga hier er niet te diep op in, maar jullie kunnen je voorstellen dat ik goed in de rats zat. Gatver.

Nu weer fitter en een mooie modus gevonden alles draaiende te houden. Trots op mijzelf en mijn lijfie.

Veel liefs, kus -M

Geplaatst

Gat er zeg Miki, log je zelf helemaal in de prak en dan ben je 'verdachte'. Niet leuk zeg. Het zet alle emoties gewoon ook weer op scherp. Ik heb zelf veel gedoe gehad met de afhandeling van de schade en elke keer was ik er weer door van slag. Krijg je daar ook nog iets van hulp/ondersteuning bij? En ben je al met de prednisolon begonnen of ga je eerst je lijf nog wat meer rust en herstel gunnen?

Geplaatst

Pfff miki hoop voor je dat het geen juridische nasleep krijgt zeg. En doe rustig aan en luister goed naar je lichaam.

San goed nieuws over je moeder, gelukkig maar

Henne en nico: geluksvogels bij mij wil het niet echt vlotten met meds sprokkelen.

Voorlopig bijna alleen nog maar weggegeven ipv ontvangen. Wat doe ik verkeerd?

Geplaatst

Misschien mag getsie wel. :)

Ja alles rondom dit gedoe maakt emoties los, heftige ook. Ik overweeg hulp emotioneel, maar loop bij diverse manueel therapeuten die me mentaal ook goed helpen. En omdat ik verder goed slaap en de schrikreacties in de auto al afnemen (en er buiten dan geen beelden opdringen), denk ik dat dit voldoende is.

Ik ben wel al begonnen in mijn eigen cyclus net. Wat me over de streep hielp is dat die zenuwpijn hierdoor ook verminderd wordt en ik toch al wat minder uurtjes draai hierom. Pak het maar meteen mee ofzo. Ook de huisarts en acupunctuur dame vinden deze dosis zo laag, dat ze het totaal niet verkeerd vinden. Als het goed valt en ik niet zwanger raak+blijf, dan richting onze enige cryotjes! Hoop hebben we maar niet, nieuwsgierig zijn we wel. :)

Jij ook succes dame, klinkt lekker nu al zoveel eitjes klaar. Toi toi toi!

Geplaatst

Sen, qua meds is het vaak snel reageren! Elke dag even inloggen en meteen een pb sturen. Erna op het openbare meds forum reageren en je bent de 1e in lijn. Zelf her en der al wat binnen, ook gestuurd, super lief en tof dat dit zo kan.

Geplaatst

Sen, ik heb je een berichtje gestuurd. Ook aan de andere meiden: ik heb mijn groentela nog gevuld met DE lekkerste CAntarellen en gonnie moet ook verhuizen.

Geplaatst

Ik had ook nog heel veel van de vorige keer over. Toen had ik echt veel gekregen. Had het al bijna weer weggegeven toen ik de missed abortion kreeg. Ja, toen alles maar bewaard.... Maakte het besluit om poging zes te doen ook wel makkelijker. Na deze poging is het op en wordt het ook weer sprokkelen. Oh nee, niet nodig natuurlijk :-D

Heb het trouwens ook koud van de deca? Ook weer wat nieuws.

Geplaatst

Pauze

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: even afstand en rust

Guusje: 19 aug echo, dan beslissen, of cryo TP, of eierstok verwijderen.

Ceeke: 18-7 ontdekt dat het hartje van hun wondertje gestopt is....20-7 afspraak gynaecoloog.

Voortraject

Miki: cryo aug/sept? Met Prednisolon, op advies van immuunarts DD. Starten eerst hiermee in eigen cyclus, kijken hoe 't valt

Nico: 30 juni intake in DD gehad, pauze verlengd tm september, start eind september/begin oktober (bij bongi), nu meds bij elkaar sprokkelen

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen

Sylvie: Voorbereiden poging sept/okt, beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven

Behandeling

Sab: aanmelden op cd1: ergens tussen 7-15 juli??

Henne: icsi6, uitgangsecho 19 juli, 1e fm 24 juli

Zwanger

Witje: 22 juli controle gyn 35w6d (uitgerekende datum 20 aug)

Ursula: 20 juli bevallingsbeoordeling, (uitgerekende datum 30 juli)

Dublin: 21 juli controle gyn. 21w

Ivfsh: 21 juli echo 15w5d

Caroline: 22 juli eerste echo!!

Fren: 22 juli 2e echo 10w0d

Laika:26 juli controle 28 weken

Babeth: 26 juli controle gyn. 37w1d + verwijderen cerclage (uitger.datum 15-8-2011).

Dublin:

Geboren

Simba bevallen 18 juli van dochter Sanne Jasmijn

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: verweren en nieuwe dromen opbouwen

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: klaar met mmm en alle teleurstellingen. We gaan verder met ons leven.

Geplaatst

Miki, wat heftig allemaal zeg! Jeetje.

Sylvie, ik hou me graag aanbevolen voor de ORS. Ik gebruik het iid regelmatig. Hoe kom je aan zo veel dan?

Babeth, vakantie gaat lastig worden, misschien gaan we voor een paar dagen een hotel zoeken in NL. We hebben nog 2 1/2 week, dus tijd zat. Ik wil me eerst iets lekkerder voelen.

Geplaatst

Thanx Babeth, ik was het lijstje al weer aan het aanpassen ;-)

Ik ga eten maken, Tjan Fan

Geplaatst

Wat een drukte hier, zie dat Esther er ook is.

Hoe was de vakantie, lekker weer gehad?

Miki wat een nasleep zeg zoveel lichamelijk als de verzekeringskant. Krijg je nu nog een uitspraak?

Wij gaan in sept/okt weer beginnen en hebben er zin in (not)

Dublin fijn dat de echo goed was, weten jullie ook het geslacht of wordt het een verrassing?

Ivfsh bij WIJ, dat is een strandtent, even googelen.

Hoop geschreven opeens.

Geplaatst

hai meiden

Testr, je mag ook met recht trots zijn op jezelf en je lijf!!! toch wat meer klappen opgevangen dan dat ze dachten, goh meis toch!!! Gelukkig heb je je modus gevonden en gaat het wer beter met je! ohh wat zou het toch mooi zijn als je die cryootjes echt voorlopig niet nodig hebt!

wat dat voorkomen betreft, maak je niet te druk, probeer het van de technische kant te benaderen, het is een formaliteit en je hebt niet roekeloos gereden of bezopen achter het stuur gezeten...ja veroorzaker, klinkt erg rot maar vooral slachtoffer!! komt wel goed hoor!

moet even stoppen, manlief serveert het eten....

Geplaatst

Guusje vorig jaar naar bali geweest en nogal wat ingeslagen omdat ik ook nog wel eens last heb van mijn darmen, ook 1x gebeurt maar ORS niet nodig geweest.

Maar ik neem het voor je mee, beter als weggooien.

Tjan fan, klinkt lekker! Wat is het.

Al gegeten, witte bonen in tomatensaus met gehakt, uitje, wat kruiden, lekker was lang geleden.

Geplaatst

Ik vind dat WIJ er errug leuk uitziet, ook high tea voor 19.75 pp

Ook een leuke lunchkaart met veel aziatische dingen en de website wordt geopend met een kreeft, dan ben ik al om.......

Nico ik heb altijd wel geld maar dan voor noodzakelijke dingen, toch heb ik soms moeite met maat houden ook omdat je anders gewend bent, ach het is een proces laten we maar zeggen.

Geplaatst

Pauze

Guusje:19 aug echo, dan beslissen, of cryo TP, of eierstok verwijderen.

Ceeke: 18-7 ontdekt dat het hartje van hun wondertje gestopt is....20-7 afspraak gynaecoloog.

Voortraject

Miki: cryo aug/sept? Met Prednisolon, op advies van immuunarts DD. Starten eerst hiermee in eigen cyclus, kijken hoe 't valt

Nico: 30 juni intake in DD gehad, pauze verlengd tm september, start eind september/begin oktober (bij bongi), nu meds bij elkaar sprokkelen

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen

Sylvie: Voorbereiden poging sept/okt, beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven

Behandeling

Sab: aanmelden op cd1: ergens tussen 7-15 juli??

Henne: icsi6, uitgangsecho 19 juli, 1e fm 24 juli

Zwanger

Babeth: 26 juli controle gyn. 37w1d + verwijderen cerclage (uitger.datum 15-8-2011).

Dublin:

Geboren

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: Verder met ons leven.

hoi meiden, even Dublin feliciteren met de mooie 20 weken echo ; - ) nu lekker inkopen doen en mogelijk wat meer echt genieten.

San gefeliciteerd met de goede uitslag van je moeder, en fijn dat de extra controle goed was ; - ) ons ook niet laten schrikken he ; - )

Guusje, het blijft toch iedere keer afwachten bij jou wat nu wijsheid is, 19 augustus dus weer een echo en dan beslissen. Hoop dat je je snel wat beter voelt!

Babeth, dombo opmerking inderdaad ; -)

Meiden, ben verder een beetje te moe om te reageren, race meisjes,op naar een mooie volgende echo, good luck!. Heb wat van de deca vermoeidheid meegenomen voor jullie ; -) nog even sporten zo en dan lekker op de bank ; -)))))))))))))))))))))

Geplaatst

Sab heb jou ook even aangepast, is toch hetzelfde ;-)

Pauze

Guusje:19 aug echo, dan beslissen, of cryo TP, of eierstok verwijderen.

Voortraject

Behandeling

Sab: 1e fm 24 juli

Henne: 1e fm 24 juli

Zwanger

Dublin:

Geboren

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: Verder met ons leven.

Geplaatst
Ik vind dat WIJ er errug leuk uitziet, ook high tea voor 19.75 pp

Ook een leuke lunchkaart met veel aziatische dingen en de website wordt geopend met een kreeft, dan ben ik al om.......

.

Hight tea nog nooit gedaan lijkt me ontzettend leuk..ga ook even kijken op de site..nu snel wel heb en tutparty!

fijne avond meiden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden