Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo, gegeten, moeder aan de telefoon gehad....nu op de bank met iPad en een grote smile op m'n gezicht.

Echo was super. We zagen gelijk dat het groter was en het hartje klopte, iedereen haalde opgelucht adem. Koekie is nu 3.58cm groot. Je kon al handjes en voetjes zien, op een gegeven moment zelfs vingertjes! Er zijn twee hersenhelften te zien met een vlies ertussen. De navelstreng is een mooi dik koord en heeft drie bloedvaten. Placenta ligt aan de achterkant helemaal naar boven toe. Alles gewoon prima, keurig, precies zoals het moet zijn.

Wat wel bizar was... Ik zei dat ik dit beeld vond lijken op de laatste echo met de ma alleen dat het nu allemaal duidelijker en beter was. Keek ze even terug in m'n dossier en blijkt het toen echt op de halve millimeter precies even groot te zijn geweest, ook 3.58. Het is dus toen echt exact op dt punt gestopt met groeien. Raar idee. Maar voor mij ook best een soort boodschap van 'nu gaat het goed'.

Moet zeggen dat naast de blijdschap er ook de momentjes zijn waarop ik mezelf weer terugfluit... We zijn nog niet aan de twaalf weken, niet te vroeg juichen. Maar een beetje juichen mag wel :-) Over twee weken de twaalf weken echo als laatste echo bij de IVF afdeling (voorlopig zei de verpleegkundige, die ziet ons wel terugkomen voor de cryo's dus haha). En de afspraak met 16 weken bij de gyn staat ook al.

Zal straks foto plaatsen, kan niet vanaf iPad.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Henne wat heerlijk voor jullie. De vlag kan uit! (zei mijn gyn bij de echo bij deze termijn).

Nou..... Daar wachten we toch nog even mee. Zeggen ze bij negen weken ook vaak en daarvan zijn we van de koude kermis thuis gekomen. Vlaggen doen we over twee weekjes wel :-)

Oooh was trouwens nog zo lief (ik ben verliefd, merken jullie wel) het kindje bewoog eerst niet, tot de arts wat op m'n buik duwde om beter beeld te krijgen. Daarmee had ze m kennelijk wakker gemaakt en kwamen er echt wat van die 'laat me met rust' beweginkjes, tenminste zo interpreteer ik dat dan haha. Echt te schattig.

Och lieve meiden, dit moeten we toch allemaal mee mogen maken... Kan echt nu zo boos en verdrietig worden dat dit niet zo is..:-(

Geplaatst

Och lieve meiden, dit moeten we toch allemaal mee mogen maken... Kan echt nu zo boos en verdrietig worden dat dit niet zo is..:-(

En daarom moet je genieten Henne. Ik weet nog zo goed dat je tegen me zei dat je nu moet genieten, verdrietig zijn kan altijd nog. Maar dat verdrietig zijn komt voor jou niet, ik weet zeker dat jij strakjes een prachtig kindje op de welerd gaat zetten.

Ik zit me ook te bedenken, dat gelukspoppetje wat ik je gegeven had heeft echt geluk gebracht ;)

x

Geplaatst

Zag het Tool haha... Duizendmaal door dik en dun. Proost meiden!

Zit nu trouwens wat te zoeken naar dingen als kinderopvang enzo en zie door de bomen het bos al niet meer. Hoeveel dagen moeten we doe, ik werk nu niet....welke dagen...wat is een toetsingsinkomen? Waar let je op bij je keuze? Ga je overal ook kijken?

En wat ik me ook afvroeg.. Hoe leuk is een pretecho met ca 14,5 week? Mijn schoonouders gaan terug als ik 14w6d ben, zat me af te vragen of het leuk is om vlak voor de weggaan een pretecho te plannen zodat ze mee kunnen (overbrug ik ook gelijk die vier weken tussen de afspraken hihi). Voor geslachtsbepaling is het dan te vroeg hè?

Geplaatst

Hier dan eindelijk weer even actief hier. Gewoon te druk gehad met allerlei dingen.

Ceeke, voor jou nog even een extra knuffel. ik had zo anders voor jullie gehoopt.

Tool, in een keer geslaagd voor je trouwjurk. Wat leuk! Ik dacht net als sen ook aan zwart, namelijk iets uniek. En dan ook nog lekker een vakantievooruitzicht. Heerlijk Lesbos. (zijn wij ook ooit geweest) Waar zitten jullie in Lesbos.

Sen, Jippie. Zwangerschapsverlof. Nog even genieten van de kleine man in je buik en de vrije tijd. Nu lekker uitbuiken en dan nog heel effies voordat jullie hem kunnen knuffelen!

Kaartje en Ruby: fijne vakantie! Af en toe foto's op FB?

en toen....was ik het even kwijt. Sorry. Kom later wel weer even terug.

Geplaatst

Zit nu trouwens wat te zoeken naar dingen als kinderopvang enzo en zie door de bomen het bos al niet meer. Hoeveel dagen moeten we doe, ik werk nu niet....welke dagen...wat is een toetsingsinkomen? Waar let je op bij je keuze? Ga je overal ook kijken?

En wat ik me ook afvroeg.. Hoe leuk is een pretecho met ca 14,5 week? Mijn schoonouders gaan terug als ik 14w6d ben, zat me af te vragen of het leuk is om vlak voor de weggaan een pretecho te plannen zodat ze mee kunnen (overbrug ik ook gelijk die vier weken tussen de afspraken hihi). Voor geslachtsbepaling is het dan te vroeg hè?

Wij zijn bij het kinderdagverblijf gaan kijken om sfeer te proeven. gewoon op een onaangekondigd moment. Mischien wel vervelend voor hun, maar dat gaf ons het gevoel dat wij een momentopname konden ervaren zoals het er dagelijks aan toe gaat ipv gepland etc.

Vanwege ons onregelmatige rooster zijn wij echter overgestapt naar een gastoudergezin en hebben wij meerdere gesprekken gehad met gastouderbureau's en diverse gastouders. het is al moeilijk zat om je kind bij "vreemden" achter te laten dus het gevoel moet gewoon goed zijn. Succes!

Met betrekking tot de pretecho weet ik het niet. ik weet wel dat mn collegaatje zwanger was van een tweeling (via ivf) en zij zeer regelmatig een echo kreeg. Bij 16 weken wist zij dat het om 2 meiden ging. Lijkt mij dat je met bijna 15 weken dan ook moet kunnen zien wat het geslacht is. Anders gewoon zo'n pretechobureau bellen.

Geplaatst

Hoi Henne,

Wat een mooi bericht! Mbt de pretecho, kindje is dan nog erg mager zeg maar maar uiteraard wel compleet, bij mijn zwager zagen ze het geslacht overduidelijk met 13 weken...

Ik kom later terug

Geplaatst

Nee San, ze liggen nog in de wieg haha! Ik heb het matras van de oudste nog en mijn moeder had een logeerledikant met matras en dat was muf dus ik wilde naar de stomerij... die zei: niet nat laten worden(!) dan komen er schimmels in, gewoon goed stofzuigen en laten luchten.... Nou ja dat hoeft dus niet meer nu.

Fren dekmatras is toch voor er onder, tussen lattenbodem en matras, is toch iets anders dan Aerosleeper? Ik weet eigenlijk nauwelijks wat dat is eigenlijk... weet alleen dat er altijd discussie over is van wel of niet veilig.

Sen,heerlijk, verlof tot januari, wauw! Ben je wel aan toe he!

Net een lekkere wandeling langs het water gemaakt, dochter mee op de fiets (had de hele dag tv gekeken en gecomputerd, foei!) man wilde ook mee maar had ook honger dus ging liever koken...

Ben aan het proberen mijn Noorse vriendin over te halen een paar dagen te komen volgende week. Ze heeft nu 3 weken vakantie en is gevraagd om een week naar Naxos te komen maar omdat ze nog steeds zo misselijk en moe is ziet ze dat niet zitten met die warmte. Ze vroeg of ik niet te moe was om haar te hebben hier, nee hoor, gaan we lekker samen bankhangen, in de tuin zitten en wandelen, kan ze vast oefenen met flesjes geven... hoop dat ze komt!

Geplaatst

Dank voor reacties meiden. Denk eerlijk gezegd dat we het niet gaan doen. Is moeilijk nu nog in te plannen denk ik en J is er ook nog niet uit of hij het geslacht wel wil weten. We denken er nog even over.

Caro als ik bedenk wat ik allemaal nog niet weet en snap... Als ik op zo'n site kijk dan is er zooo vreselijk veel. En dan zelfs een matrasje is dus al niet een matrasje :-s

Sen verlof! Jaaaaaaa, lekker doen waar jij zin in hebt en of voor hebt.

Ceeke die rottige waarom vragen die door je hoofd blijven zoemen..., je krijgt er helaas bijna nooit antwoord op :-(

Geplaatst

henne, wij hebben pretecho's gedaan met 12 weken, 18 weken (geslachtsbepaling) en 29 weken :-)

Alles ging zo goed dat ik nauwelijks echo's kreeg. Met 12 weken kun je echt al veel zien hoor, dus als je je schoonouders mee wilt nemen, gewoon doen. Geslachtsbepaling kan wel met die termijn, maar is niet 100% zeker (opgezwollen schaamlipjes kunnen aangezien worden voor een piemeltje)

Geplaatst

Breek even in om dit goede nieuws te vieren!

Henne wat een fantastisch bericht! Ik krijg bijna de hartkrampen als ik de ipad openklap om te gaan kijken maar gelukkig, niets dan goed nieuws wat jouw echo betreft!

Ben heel erg blij voor jullie.

Lucky number 7 ik zei het toch.... :-))

Geplaatst

Fren met twaalf weken ben ik zelf nog te zenuwachtig. Bovendien is die echo nog inwendig :happy4: Doe ik noch mezelf nog m'n schoonouders een plezier mee haha. J maakt telkens filmpjes, dus die laten we gewoon zien. Die van vandaag is een beetje lastig omdat ze heel veel heen en weer bewoog en in en uit zoomde. Als je dan niet weet wat je ziet zijn het echt alleen vlekken. We denken er nog een weekendje over :-)

Geplaatst

Oke. Maar ik ga niet twee echo's doen met twaalf weken en voor eentje betalen hihi, lekker krenterig.

Ben nu echt aan het googlen geslagen en word er erg onrustig van hoor. Echt zwanger zijn is een heel nieuwe wereld. Al die keuzes en dingen om te regelen.

Geplaatst

joh, rustig aan. Je hebt nog maanden de tijd om alles te regelen.

Wbt je vraag over de kinderdagverblijven: ik heb me bij een aantal ingeschreven en ben in een latere fase gaan kijken. Zou dat echt wel doen, want het verschil is groot. Fiene zit nu op een creche die wel wat verder is, maar waar bijv ook alle kindjes van mijn hockeyvriendinnetjes zitten. Goede pr dus. Je moet ook even kijken, sommige creches moet je minimaal 2 dagen per week afnemen, andere zijn flexibeler. Fiene zit bijv in een babygroep tot 1 jaar, das wel fijn en rustig.

Verder alles lekker op je af laten komen en niks overhaasten. Gewoon eerst de leuke dingen gaan doen, wegdromen bij kamertjes en bedjes enzo :-)

oja, ik had met 10w een echo en daarna pas weer met 20 weken. Vandaar de pretecho met 12w en 18w.

Geplaatst

hoi meiden

Henne wij hadden de 3d echo met ongeveer 28 weken maar ondanks dat we bij een volgende zwangerschap weer iedere 2 weken een echo hebben gedurende de gehele zwangerschap zou ik toch denk ik vaker een 3d doen, vond het zo ontzettend magisch mooi!

Ik kreeg ook met de 12 weken de eerste echo uitwendig en bij jou moet dat al helemaal geen probleem zijn (jij hebt geen extra isolatie ;-)

mbt kinderopvang wij hadden ons op 2 plaatsten ingeschreven, hebben in onze omgeving rondgevraagd, rondleidingen gehad (die deed mijn man want ik lag toen plat) en toen een keuze gemaakt.Bij de inschrijving voor alle dagen aangemeld en later de definitieve dagen doorgegeven.

tjsa wat het inkomen betreft, lastig met J als ondernemer en jij nu met een uitkering. ik zou denk ik vooralsnog voor jou gewoon je uitkering tellen, tenzij je verwacht dat daar op korte termijn verandering in komt.

Wen wanneer mag jij weer voor een meting? of heb ik het nu gemist?

Caro wat ellendig en vies zeg, getver!!! ik zou ook voor een nieuw matras gaan en daarbij aan de verzekering opgeven!

Fren wij hebben ook een matras (ook van het merk Aerosleep) met een los soort van dekje erop, ik vind het wel erg fijn moet ik zeggen, ook makkelijk met wassen. Wij vonden het juist een erg veilig idee dat ze goed door zou kunnen ademen indien ze met haar hoofdje niet goed zou komen te liggen.

Sen, heerlijk je verlof is begonnen!!!!! genietennnnnnnn

ohh I heeft de afdruk van de plint in haar voorhoofd staan......ze ging iedere keer naar het stopcontact en aan een snoer trekken, mijn schoonmoeder haalde haar iedere keer weg en daar was ze het niet mee eens....bij de zoveelste keer gooide zich ineens driftig vooruit , boem huilen en na een twintig minuten zag je ineens de 2 strepen, mijn schoonmoeder vond het zo rot.....ze kon er niets aan doen en ik ben wel op her ergste voorbereid, ze is zo ontzettend ondernemend en nieuwschierig en driftig kan ze ook worden.

Verder vandaag post gekregen van het AZM, zij veramelen allerlei gegevens en ook mbt overleden kindjes in, tijdens of na de zwangerchap. Ik begrijp de essentie ervan maar hoe de brief en vragen zijn opgesteld lijkt het of het gaat om een bewuste zwangerschapsbeeindiging, gatver ik werd erg pissig, tegen beter weten in gelijk gebeld maar ja was na 17 uur, heb het formulier ingevuld maar ik ga er wel een brief aan toevoegen!

Geplaatst

breek ik

Meiske las het van het azm. Wij hebben een brief gestuurd betreft de omgang met ons als

Ouders op de medium care toen onze zoon vanaf de high care kwam. Ik zeg echt doen!!

Ze nemen klachten zeer serieus en doen er ook echt wat mee.

Vervelend dat jij je zo hebt gevoel... Breek uit

Geplaatst

Wen wanneer mag jij weer voor een meting? of heb ik het nu gemist?

Inmiddels al 3 metingen verder (maar was ook even niet op het forum geweest) Als onze ijsbeertjes er net zoveel zin in hebben als wij, dan mag ik ze volgende week donderdagochtend gaan verwelkomen.

Babeth, zou er zeker een brief bij sturen. Ik kan mij iets van de essentie voorstellen, maar het mag toch echt niet zo zijn dat iemand hierdoor van zijn stuk gebracht wordt. De herinneringen kunnen al zo pijnlijk zijn. Knuffel!

Geplaatst (aangepast)

Ohhh En dat heb ik dan gemist!? Ik zie het nu ook in je handtekening, ohhhh wat spannend!!

Ja wat die brief betreft, achterop staat de uitleg , handig, ik begin toch echt altijd met het lezen van de voorzijde...maar ben blij met het bericht van ivfmoeke dat ze er iets mee doen.

aangepast door Meiske74
Kezen doe ik niet met een papiertje ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden