Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo zie je maar weer dat je het vooraf niet kunt zeggen. Je weet niet hoe je je zelf voelt, hoe de baby het doet of wat voor een kraamverzorgster je hebt. Heb nog aangegeven dat m'n schoonouders hier misschien in huis zijn ook en dat het handig is als de kv in ieder geval in het Engels aan kan geven of ze wel of niet bij hun kleinzoon mogen :-D Normaal zijn ze super bescheiden en merk ik nauwelijks dát ze er zijn, maar ik heb geen idee hoe dat zal zijn als er een stamhoudertje in huis is haha. Hoop zelf dat ze pas na een weekje of twee komen, maar kan me ook voorstellen dat dat teveel gevraagd is. Mijn ouders staan ook zo snel mogelijk op de stoep.....die logeren dan alleen niet hier. We zien wel....dat ga ik maar heel vaak tegen mezelf zeggen.

Oooh en de Koreaanse naam is gekozen :-) schoonvader belde vanmiddag. Denk dat ik de komende negen weken nodig heb om te oefenen hoe ik het uit moest spreken :laughing9: Maar de betekenis is erg mooi, wel blij mee. Probeerde hij en passant ook nog even de westerse naam los te peuteren, mooi niet hè ;-)

Tool, las op fb dat je lekker samen aan het eten bent. Geen we-zien-elkaar-nauwelijks-dienst vandaag voor À?

Ruby hoe is het werken gegaan?

Sen nog wat kunnen slapen?

Kaartje vannacht weer in je eigen bed en morgen gewoon vrij?

Wen hoe ging het bij de Arbo?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh meiden, ik lach me naar....kan de tweede naam van m'n eigen zoon nauwelijks uitspreken! En ik moeite doen om een westerse naam te bedenken die mijn schoonouders niet zullen verbasteren. Die gedachte was niet wederzijds LOL

Geplaatst
Oh meiden, ik lach me naar....kan de tweede naam van m'n eigen zoon nauwelijks uitspreken! En ik moeite doen om een westerse naam te bedenken die mijn schoonouders niet zullen verbasteren. Die gedachte was niet wederzijds LOL

Like! Jij hebt gelukkig nog een aantal weken om te gaan oefenen...hihi. Wel ontzettend fijn dat de betekenis erg mooi is!

Geplaatst

Kan je geen afko gebruiken?

Komen ze echt meteen logeren? Pfff ik zou toch vragen of ze een paar dagen willen wachten, is wel erg lekker om met zijn drietjes even te kunnen wennen hoor!

Geplaatst

Kaartje even voor jou: we zijn naar de dierenarts geweest met de kat en ze was niet ontevreden: 200 gram aangekomen en een iets rustigere hartslag. Nou lijkt 200 gram niet veel maar ipv 3,4 kilo nu 3,6 kilo is relatief best wat toch? Over 2 dagen uitslagen van bloedprikken en dan beslissen wel of niet verder met de pilletjes maar ben bang dat ie er de rest van zijn leven aan zit, denk jij niet?

Helaas helpt het allemaal geen moer tegen het 's nachts wakker maken maar P zei net: tja, hij is nu al een hele tijd gewend aan eten om 4 uur 's ochtends... Pfff...

Geplaatst

Tool, wat fijn dat jullie deze week elkaar wat vaker kunnen zien! lekker van gaan genieten!

G heeft onregelmatige diensten en ik vind het zelf soms zo ongezellig als hij avonddienst of nachtdienst heeft, dus kan mij je blijdschap goed voorstellen.

Babeth, nog 2 nachtjes en dan weer een echo. Ik blijf hier keihard meewensen dat alles helemaal in orde is!

Sen, heb je nou je rust een beetje gepakt ipv het poetsen van de badkamer? Zou het soms (tegen de krampjes) kunnen helpen als jij zelf bepaalde producten even niet eet vanwege de bv? Ik kan mij herinneren dat M als baby erg gevoelig was voor melkproducten (Nu nog steeds overigens). Ik heb toen alle melk / lactoseproducten een tijdje laten staan. De krampjes werden toen wat minder. Het is weliswaar even uitvogelen mbt het nagaan wat je zelf gegeten hebt en de mate van krampjes. Het is zo sneu voor zijn klein ukkie al die krampjes, maar ook voor de ouders die daardoor halve of hele nachten op zit.

Ruby, hoe is het vandaag gegaan met de pijn? Ik blijf je zo dapper vinden!

Kaar, wat een verhaal zeg dat daar midden in de nacht voor wordt gebeld. Ik moest er stiekum wel om lachten. Hoe bedoel je overbezorgd ofzo?

Wij gaan ook pas woensdagavond sinterklaas vieren. Net als bij Caro mocht M, 2 keer per week zijn schoentje zetten. (lang leve kr,uidvat, a.ction en mp....)

Woensdag dus de overige cadeautjes. Zelf geven wij elkaar geen cadeautjes oid. Wij houden het als een echt kinderfeest.

Wat betreft de kraamweek: ik heb toen een heerlijke week gehad. Vanwege mijn bekkenproblemen en de zware bevalling mocht ik 10 dagen geen traplopen. Ik kon net aan strompelen naar de douche om daar zittend op een plastic tuinstoel te kunnen douchen. Wij hadden een superleuke kraamhulp en ik heb ook best genoten van die week. Uiteraard ook wel zoveel mogelijk geprobeerd om zelf dingen te doen, maar zeker die eerste paar dagen kon ik erg weinig.

Sinds die tijd hebben wij altijd contact gehouden met onze kraamhulp. (wij deelden onder meer de passie voor reizen). Toen ik zwanger was van ijsbeertje heb ik haar uiteraard gebeld en wij hebben al via het kraamcentrum kunnen regelen dat zij dan weer bij ons komt kramen. (tenzij ik eerder beval, want die week voor mijn uitgerekende datum, is zij ook al gereserveerd door een gezin alwaar zij al eerder was geweest).

Vandaag weer mijn eerste werkdag gehad na de vakantiel. Valt altijd weer even tegen. Bepaalde dingen die op mn werk nog steeds niet geregeld waren, terwijl ik dit dus al in augustus had aangeven, zoals vervanging voor mijn piketweken. grrr.

Verder vandaag naar de huisarts geweest. Deze heeft mij doorverwezen voor een therapeut ivm klachten van bekkeninstabilliteit. Dat heb ik tijdens de zwangerschap van M ook gehad en nu zijn de eerste klachten alweer begonnen. Ach, zolang allles maar goed gaat met ijsbeertje.

Geplaatst

Komen ze echt meteen logeren? Pfff ik zou toch vragen of ze een paar dagen willen wachten, is wel erg lekker om met zijn drietjes even te kunnen wennen hoor!

Mee eens! Het is idd echt lekker om de eerste dagen even met zn drietjes te kunnen genieten. Het is al hectisch zat tijdens de eerste dagen. (ik was soms al echt blij als de visite weer weg ging en even kon bijkomen met elkaar).

Nu is dat best moeilijk met (schoon) ouders. Die willen graag naar hun kleinzoon. Kunnen ze anders niet de eerste dagen bij familie ofzo logeren zodat ze alleen langskomen om hun kleinzoon te bewonderen. Dan pas later fulltime in huis als je ietwat bent bijgekomen / gewend.

Geplaatst

Tja, als ik het voor het zeggen heb, zeg ik ook: kom een weekje (of twee) na de geboorte. Maar ik heb makkelijk praten, al mijn familie kan gelijk komen kijken en zij zitten aan de andere kant van de wereld en willen maar éėn ding en dat is hun kleinzoon zien. En helaas kunnen ze bij mijn schoonzusje niet logeren. Ze mogen altijd bij mijn ouders, maar dan zitten ze ook weer heel ver van hun andere kleinkinderen. Maar ik weet ook helemaal nog niet wat ze van plan zijn hoor en van het zomer hebben we natuurlijk drama genoeg gehad over was logeren en mij ontzien, dus ik ga niet moeilijk doen. Loslaten hè ;-)

Geplaatst

ben het er ook mee eens! zou er ècht niet aan moeten denken. Wij waren de eerste week in het geboortehotel en hoorde achteraf dat er al allerlei mensen onaangekondigd voor de deur hadden gestaan. Ik had een zeer zware bevalling en was mede door het vele bloedverlies total-loss dus het laatste waar ik op zat te wachten was visite. In het geboortehotel heb ik alleen mn vader, broer en Henk z'n dochter met haar vriend gezien. Zat! En de eerste week dat we thuis waren hebben we ook het bezoek afgehouden. Alleen mn beste vriendin kwam langs. Daarna de kraamvisite echt ingepland en zeker niet dagelijks. En dan heb je natuurlijk nog die mensen die veeeeeeeel te lang blijven zitten pfffffff.

van slapen is niets gekomen vanmiddag... was te opgefokt. Ben eruit gegaan en heb gestofzuigd en gedweild. Douche niet gedaan, vond het welletjes. J. is de hele dag aan het huilen geweest. Ik denk toch een sprongetje hoor want zodra ik hem oppak is het goed, als ik hem wegleg gaat de sirene weer aan. Hij werd een paar keer heel erg nijdig en heeft zichzelf flink opengekrabbeld. Ben om 15 uur met hem gaan wandelen, toen was hij rustig. Maar thuis begon het weer van voor af aan. Daarna heb ik hem in de draagdoek gedaan maar hij bleef onrustig. Nu ligt hij net in bed in z'n nieuwe slaapzak. Van de H.ema met afritsbare mouwen (nu met korting). Heb het uiteinde onder het matras gepropt. Straks eens kijken of hij het niet heeft losgerukt. Slapen jullie kindjes nu in een slaapzak met of zonder mouwen? Ben altijd bang dat hij het te heet krijgt (piet paniek weer).

Mik, jij hebt toch ook de l.uvion g.rand e.lite? volgens mij klopt die temperatuuraanduiding voor geen meter...

hoor net dat er straks iets bij R.adar komt over bekkenbodemproblemen....voor de geinteresseerden

oh en bij k.ruidvat is het speelgoed nu 1 + 1 gratis!

Geplaatst

en toen ik vanmiddag ging wandelen, kwam ik mn pa tegen. Ik vroeg hem "ben je nog boos?" waarop hij zei "nee maar ik kom niet meer bij jou" dus ik zei dat hij best bij mij mag komen maar dat ik daar een afspraak over wil maken. "Nee, ik maak GEEN afspraken" was z'n antwoord. En verder had hij haast want hij moest z'n favoriete tv programma halen..... ik zei hem dat er belangrijkere dingen zijn dan tv programma's, waarop hij me wel aankeek op een manier van je-hebt-gelijk maar verder kwam ik niet door. Hij bleef bij z'n punt en maakte dat hij wegkwam.... toen ben ik ook maar doorgelopen...

Geplaatst

Fiene ligt in een gemiddeld dikke slaapzak zonder mouwen. Ze heeft een romper en pyjama tshirt aan, geen broekje. Daarover laken en dekentje.

heb idd m'n slag geslagen bij kruitvat!

Geplaatst

Sen, bah wat vervelend allemaal zo met je vader. Ik weet er eigenlijk niet zo heel veel zinnigs over te zeggen, maar het lijkt mij wel zwaar en emotioneel.

Is er nog een kans dat dit over een tijdje weer gezakt is en dat hij dan gewoon weer langs komt? Of gaat het dan weer van voor af aan beginnen? (heb nl geen ervaring met au.tisme).

Geplaatst
Tja, als ik het voor het zeggen heb, zeg ik ook: kom een weekje (of twee) na de geboorte. Maar ik heb makkelijk praten, al mijn familie kan gelijk komen kijken en zij zitten aan de andere kant van de wereld en willen maar éėn ding en dat is hun kleinzoon zien. En helaas kunnen ze bij mijn schoonzusje niet logeren. Ze mogen altijd bij mijn ouders, maar dan zitten ze ook weer heel ver van hun andere kleinkinderen. Maar ik weet ook helemaal nog niet wat ze van plan zijn hoor en van het zomer hebben we natuurlijk drama genoeg gehad over was logeren en mij ontzien, dus ik ga niet moeilijk doen. Loslaten hè ;-)

Als jij geen uitblinker in loslaten gaat worden, dan snap ik het echt allemaal niet meer...hihi. Dat is nnamelijk loslaten met de hoofdletter L! pff.

Geplaatst

hoi meiden

Es, wat wordt het spannend bij je, weet je ook al rommelt het en is het daarna rustig, er kan toch al heel wat werk verricht zijn ;-) wat grappig wat jij alsnog onderneemt haha.je tijd gaat zo wel sneller in ieder geval.

Henne goed dat je het eea duidelijk hebt aangegeven bij de intake, ik had dat destijds netzo, bij de controles tijdens de zw. van I keken er vaak co-assistenten mee, ook bij het plaatsen van de cerclage en bij het verwijderen moesten er 2 extra handen aan te pas komen....maar ik gaf ook aan dat ik in de kraamweek er geen stagaire bij wilde hebben! met name ook omdat ik totaal geen voorstelling had hoe het emotioneel met me zou gaan. ook bewustgevraagd om iemand met veel (levens)ervaring. Gelukkig kon men ondanks de enorme drukte vanwege de vakantietijd toch gehoor aan gegeven worden.

Ik heb zelf altijd graag de touwtjes in handen en wil alles onder controle hebben maar echt, na de bevalling kon het me allemaal niets schelen, als het met I maar goed ging en ik wist wat de bedoeling was. Ik werd echt in de watten gelegd. Het was echt geweldig, ik heb 8.5 dagen kraamzorg gehad, de eerste 6 dagen echt van 8 tot 16,00 en de laatste 2.5 dag van ongeveer 12,00 tot 17,00, heerlijk!!! was ook echt het goede moment om die ochtenden voor mezelf te hebben, en voor I natuurlijk!

wat betreft je schoonouders, inderdaad misschien voorstellen om bij familie te logeren? Ik ken ze natuurlijk niet maar kan me ook voorstellen dat het voor hen moeilijk is om zich afzijdig te houden als jullie mannetje er is en soms huilt of wat dan ook. zelfs als het goed bedoeld is kan het even te veel zijn.maar ja, dat kunnen jullie zelf het beste beoordelen.

Testr, ook I slaapt hier in een slaapzak, ik ben daar zo blij mee, ze struint heel haar bed door en trapte zich al erg vroeg bloot. Maar Binky gaat in jan, toch naarde opvrang? daar liggen ze ook in een slaapzakje.

Op de kamer van I is het ongeveer 17 graden en ze slaapt in een winterslaapzak met lange mouwen en draagt een romper (met spaghettibandjes of korte mouwen) en daar overheen een gewone katoenen pyama.

Haar strak instoppen was altijd een drama, krijsen tot en met....

Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen met dat onderzoek, goed dat je het zo kan volhouden in ieder geval.Lijkt me erg moeilijk een kindje met mogelijke allergieen.

Mbt sinterklaas hadden wij een paar dingetjes maar ja, opa en oma hebben iets, dan mijn moeder met leuke dingen, dan nog de peetoom en tante...begrijpelijk maar veel. Gelukkig geen rommel maar echt leuk speelspul en ook om te leren (puzzeltjes etc)

Ook ik was bij Kruidvat geslaagd, ideaal!

Met kerst doen we gewoon wat voor elkaar en voor Imke wil ik nog een ding aanschaffen; een slee!

Bij ons valt ook alles samen, M is 29-11 jarig en ik 16-12 pffff dan de peetoom en (goede vriend) op 5-12 en zijn vrouw (en peettante) op 26-12!

Es, hoe is de doopjurk geworden? helemaal klaar en naar je zin?

Wen, altijd pittig he zo´n eerste werkdag! balen dat het nog niet goed geregeld is bij jullie intern...

morgen werken , ´s avonds een hapje eten met Ceeke en dan is het weer woensdag...pfff

net bij inbrengen van de bollen een beetje bruine troep, ik weet het, oud, mogelijk van eerder inbrengen? beschadiging? hoeft allemaal niets te betekenen maar toch.

Gisteren zei ik nog tegen mezelf dat ik zo blij ben dat ik niets "vreemds" spot...pfff

Verder voelt alles hetzelfde, sinds een paar dagen voel ik ook mijn bekken met lopen, geen last van instabilliteit maar gewoon gevoelig, had ik bij I ook heel vroeg maar na de bevalling was het volledig over, ik wist niet wat ik meemaakte.

Dat stelt me dan weer gerust maar ik weet ook dat je zo voor de gek gehouden kan worden, dat mijn lichaam in een andere modus is en dat de boodschap nog niet aangekomen is zeg maar.

Geplaatst

"ik ga niet moeilijk doen. Loslaten hè ;-)"

Ga ik je toch even streng toespreken Henne als ervaringsdeskundige, sorry.

Het maakt niet uit wie het zijn, schoonouders, ouders... als je een zware bevalling hebt gehad en je je belabberd voelt wil je echt alleen J en Koekie om je heen en de kraamhulp die voor je zorgt. Dit is wat anders dan 'loslaten' van dingen over het kamertje etc. Echt, je zult het zien, het zijn superheftige eerste dagen en je moet echt doen wat voor jou goed is. Koekie loopt niet weg, die is na 3 dagen nog steeds even leuk, zelfs leuker...

Ik heb er met mijn moeder bij de oudste ruzie over gehad, ze kwamen zodra ik thuis was en stonden gelijk met een fototoestel en videocamera naast mijn bed boven de baby zeer emotioneel te zijn in onze zeer kleine slaapkamer. Ik zag vlekken voor mijn ogen, het licht ging bijna uit en ik heb ze weg gestuurd.

Helaas dacht niemand er aan dat de wieg op wieltjes stond dus ze hadden de baby gewoon naar haar eigen kamertje kunnen rijden en mij laten slapen maar dat bedacht ik achteraf pas. Mijn ouders hebben nog wat gedronken en zijn toen naar huis gegaan - een uur rijden.

Twee dagen later kwamen ze terug en dat ging een stuk beter.

Helaas resulteerde dat deze keer bij de tweeling dat mijn moeder overdreven voorzichtig deed want ze was het natuurlijk nog niet vergeten. Ze vond het destijds belachelijk en mij een aanstelster geloof ik, ik vond dat ze geen respect had voor haar pas bevallen dochter...

Maar goed, deze keer moesten we in het ziekenhuis blijven twee nachten en aangezien mijn moeder bij de oudste was mochten ze meteen na de bevalling even komen kijken maar werden ze na een kwartiertje weg gestuurd door de verpleging. En net als Sen hebben we eenmaal thuis het bezoek zeer beperkt en de kaartjes pas na een week verstuurd. Het is niet niks wat er met je gebeurd.

Echt Henne, we zitten ons er tegen aan te bemoeien, sorry, maar als het even kan laat ze pas na een paar dagen komen logeren...

Geplaatst
"ik ga niet moeilijk doen. Loslaten hè ;-)"

Ga ik je toch even streng toespreken Henne als ervaringsdeskundige, sorry.

Het maakt niet uit wie het zijn, schoonouders, ouders... als je een zware bevalling hebt gehad en je je belabberd voelt wil je echt alleen J en Koekie om je heen en de kraamhulp die voor je zorgt. Dit is wat anders dan 'loslaten' van dingen over het kamertje etc. Echt, je zult het zien, het zijn superheftige eerste dagen en je moet echt doen wat voor jou goed is. Koekie loopt niet weg, die is na 3 dagen nog steeds even leuk, zelfs leuker...

Echt Henne, we zitten ons er tegen aan te bemoeien, sorry, maar als het even kan laat ze pas na een paar dagen komen logeren...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de ervaring van Caro deel. Zeker de eerste paar dagen zijn echt even nodig om samen bij te komen en te wennen aan de nieuwe situatie. Zeker als de bevalling zwaar is geweest, maar dat kan je vantevoren niet inplannen.

Hierdoor de eerste week alleen de oma's, mijn stiefzoon en mijn allerbeste vriendin laten komen (en dan ook nog eens kort). Wij hebben zelfs pas heel bewust de geboortekaartjes veel later verstuurd om rust te creeeren.

Ook merkte ik aan M als er visite was geweest. Dan was hij veel onrustiger.

Zie het alsjeblieft niet als bemoeien, maar als goedbedoelde adviezen van ervaringsdeskundigen.

Desnoods je schoonouders de eerste 3 dagen in een leuk hotelletje en daarna van harte welkom bij jullie thuis? Ik snap je bezwaardheid wel tov je schoonouders, maar je mag ook even best aan jezelf denken en je weet nu nog niet hoe je er aan toe bent na de bevalling / thuiskomst.

Geplaatst

Maar wie weet denken ze zelf ook wel: we gaan pas na een paar dagen logeren en laten het gezinnetje even bijkomen... En nu hou ik er over op.

Goed bedoeld he, dat weet je en als je hier iets neerzet kun je verwachten dat er adviezen komen :-)

Geplaatst

Bij de vorige drie waren ze alle keren pas een paar dagen/week later in Nederland, dus de verwacht ik nu ook. Ik wilde het alleen wel aangeven bij de kraam voor het geval dat. En J zal het er vooraf ook wel over hebben. Praktisch gezien kunnen ze ook pas boeken als Koekie geboren is, van de uitgerekende datum kun je tenslotte niet uit gaan. En hier al komen in afwachting van midden in de winter, kan me echt niet voorstellen dat ze dat doen. Ik hou jullie op de hoogte ;-)

Sen, wat moeilijk zeg als je vader zo reageert...het wordt zo een strijd die je niet kunt winnen. Niemand wil het zo en toch likt het niet op een andere manier. Niet leuk. Gelukkig krijgt J er niks van mee, lijkt me toch lastig als hij groter wordt ook.

Babeth bah zeg, bruine prut....niet wat je nu wilt zien. Je weet dat het niks hoeft te betekenen etc maar het helpt niet echt om je gerust te stellen. Gelukkig is het bijna woensdag, pfff.

Wen let goed op je bekken hoor! Bij mij hadden zowel de fysio als osteopaat verwacht dat het snel mis zo gaan en dit s nie gebeurd. Ik ben er van overtuigd doordat ik thuis ben en veel rust/lig. Jij zit nog veel en lang in een stoel, als dat niet gaat, dan op tijd ermee stoppen hoor! Het is flink balen, maar je moet nog de helft plus de bevalling plus de kraamtijd.

Esther morgen nog naar Gouda...dat je dat durft joh! Nou ja, prima ziekenhuis daar als het nodig is hoor ;-) nee geintje... Gewoon lekker gaan als jij dat aandurft. Thuis zitten wachten tot het begint, schiet natuurlijk ook niet op. Kan nog wel weken duren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden