Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben stomverbaasd... Heb fiene om half 7 in bed gekieperd, ze was bekaf, maar had de fles niet leeggedronken. Maar ze slaapt nog steeds! Hoop dat het zo blijft, duik ik er ook lekker in met een minuutje of 20. Want hoewel ik niks gedaan heb vandaag ben ik bekaf: leuk hoor, een meisje dat de wereld ontdekt en gaat staan, maar je hebt ogen voor, achter en opzij nodig!

oja, wel weer een k-mail van m'n baas: of ik niet even had kunnen melden dat ik vrij ben... Euh...

Hij heeft zelf m'n verlofbriefje getekend en ik heb het vrijdag nog gezegd! Heb dat eerste teruggemaild, waarop hij antwoordde dat ik in het vervolg dan ook nog moest zeggen dat ik er niet zou zijn... Al m'n collega's weten dat ik vrij ban omdat vin in Dubai zit, die raden dat toch niet?! Ik was al bezig met een pissige mail, maar heb m gedelete. Ti's de discussie niet waard, maar zal in het vervolg ook nog een mail sturen.. Dit is overigens dezelfde man die - na 6 maanden - nog steeds iedere dinsdag gromt als ik 'tot donderdag' zeg vanwege m'n vrije woensdag. Heel irritant!!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ohhh Fren wat irritant!!! Ik ken het wel, hier ook altijd nog een extra medeling en ik werk nu een jaar pt maar nog steeds gemor ;-)

dames ik ga ook naar bed, moet naar het toilet en durf niet eens ze bah!!!

Geplaatst

@Meiske, hoop dat je naar het toilet bent geweest, want ophouden voor de komende 2 dagen is geen optie ;-) Gaat je niet lukken.

@EDR, respect!

@Fren, laten gaan zo'n opmerking/reactie. Het is idd de moeite niet waard.

@Henne, ook hier een ervaringsdeskundige die zich achter het verhaal van de eerdere schaart. Heb zelf 5 dagen in het ziekenhuis gelegen, 's nachts na de bevalling de directe familie op bezoek gehad (ouders, schoonouder, schoonzus met man en 2 kids) wel geteld max 20 minuten en de dagen dat we in het ziekenhuis lagen 1x tijdens bezoekuur ouders visite. Bij thuiskomst hebben we dit ook nog een week aangehouden. Dus GEEN visite, behalve (schoon)ouders voor een half uurtje en dat was echt meer dan genoeg. Hier ook een heftige bevalling en helaas ook medische kraamdagen thuis (elke dag wel arts of ziekenhuis voor die kleine), dus geen verwennerij en "genieten" van de kraamdagen. Visite is dan wel het laatste waar je op zit te wachten.... De eerste dagen na de bevalling zijn heftig en dat zeg ik terwijl ik zeer nuchter ben en geen labiele neiging heb bij hormoonschommelingen. Maar pfff die dagen vielen vies tegen. Had ik niet verwacht, maar iedereen waarschuwt ervoor ;-). Weet dat ik dacht, zal wel.. hahaha. Nou ik weet het nu.

Oké genoeg advies, ga nog even inloggen op het werk, want heb zitten tellen dat ik nog maar heel weinig werkdagen heb voor de kerstvakantie en tja het werk moet toch ook gebeuren.

Geplaatst

Fren, wat irritant! Zo te horen zijn ze er niet aan gewend dat mensen parttime werken.

Caro, klinkt inderdaad wel alsof je kat opgeknapt is van de tabletten. Ben benieuwd naar de schildklierwaarde. Ik zou je kat vlak voor jullie naar bed gaan, dus zo laat mogelijk, nog eten geven en dan pas weer in de ochtend. In de nacht zou ik niks geven. Kan best zijn dat hij er inderdaad nu aan gewend is om dan eten te krijgen. Is ook weer een reden om te miauwen in de vroege ochtend.

Babeth, niet fijn bruine prut. Hoop zo op weer een mooie echo woensdag.

Ik slaap vanavond weer lekker in mijn eigen bedje. Donderdag weer nachtdienst. Morgen wel weer dagje vrij. Net nog wat vaags. Mijn auto krijgt morgen een beurt. Een monteur van de garage woont hier in de straat. Ik had met hem afgesproken om de auto bij hem voor de deur te zetten en de sleutel af te geven. Zijn vrouw zou thuis zijn vanavond. Na aanbellen kijkt ze de gang in en verdwijnt weer in de woonkamer. Ik sta dus buiten voor de glazen deur. Ik dacht dat ze de sleutel ging pakken of zo. Vervolgens gebeurt er niks. Nog een keer aangebeld en geen reactie. Weer gebeld. Uiteindelijk kijkt ze vanaf de woonkamerdeur. Ik dus door de heen zeggen dat ik de autosleutel kom brengen zoals afgesproken. Zij zegt meteen haar man te bellen. Na het bellen kwam ze uiteindelijk wel open doen. Maakte toen ook excuses, want wist nergens van. Het was iets over negen. Vaag toch. Vond het gewoon aso. Ze had toch ook meteen door de deur kunnen vragen wat ik kwam doen? Echt

Geplaatst

Misschien is ze heel bangig of heeft ze wel eens iets naars meegemaakt? Je weet maar nooit...

Punt is dat ie eigenlijk altijd brokjes heeft staan en een paar keer per dag nat voer krijgt. Ook vaak vlak voordat P naar bed gaat nog, maar dat helpt niet. Hij gaat ook wel naar buiten op dat vroege tijdstip om een grote boodschap te doen maar als we de kattenbak neerzetten gaat ie toch miauwen dus dat is het ook niet... Nou ja we zien wel. Zal morgen eens een strijdplan maken, zit al boven en ga zo naar bed.

Welterusten!

Geplaatst

kalimera!

onze kater miauwt om eten zodra we thuis komen of zodra we opstaan van de bank om naar de wc of de keuken te gaan, hahahaha.

Maar vervelend dat jullie kat zo vroeg begint met miauwen. Benieuwd naar de waardes en hoop dat je strijdplan gaat werken Caro!

Henne, ik heb dan wel nog geen bevalling persoonlijk meegemaakt, maar mijn zus en schoonzus deden ook eigenlijk de eerste paar dagen dat niemand langs kwam. Geloof wel dat mijn ouders zijn geweest, maar visite enzo echt wel pas daarna. Zelfs eigen broers en zussen mochten pas later komen.

En ik weet dat ik het ook wel prettig vond na de curretage (owkee, geen bevalling, maar wel een heftige ervaring) dat ik het liefst even een weekje of in elk geval een paar dagen alleen gelaten wilde worden om tot rust te komen. Al die vragen had ik echt geen zin in.

Maar wie weet hoe het met je schoonouders gaat lopen.

Es????? veel plezier in Gouda vandaag...je doet echt nog veel in je laatste weken, jeetje! respect!!

Sen, wat een vervelende situatie meid met je vader! Van de ene kant geeft het rust, maar van de andere kant kan het ook knagen, of niet?

Hoop dat J. zijn sprongetje ook binnenkort heeft afgemaakt en dat er weer wat rust in de tent komt.

Verder hoop ik ook dat je snel bericht krijgt van het zh. Knuffel voor jou meid!!

Wen, rot van je bekken, hoop dat je hulp kunt krijgen bij de fysio!

Babeth, nog een nachtje slapen!

Echt wel fijn dat A. nu geen middagdienst heeft. Vind ik een verschrikkelijke dienst, je ziet elkaar gewoon helemaal niet.

Vandaag en morgen heeft ie gedwongen vrij (er is geen werk) en donderdag en vrijdag weer dagdienst. Ze plannen hem in, omdat ze hem niet kwijt willen...van de ene kant een goed teken, maar ja, waar hebben we dat al eerder gehoord??? Hebben uitkering aangevraagd voor de dagen dat hij niet werkt.

hebben gisteren de eerste afleveringen van On.ce Up.on a ti.me gezien, de fanta/syserie die vanaf volgende week woensdag op de tv komt. Echt een leuke serie als je van sprookjes houdt...ik wist wel wie de sprookjesfiguren waren, maar A. moest af en toe toch denken, hihihi. wel grappig...Ik vind dat heerlijk, zulke series. Heb ook heel lang nog naar Tele.kids gekeken, toen car.lo en ir.ene het nog deden.

en toen was ik het kwijt

kom later weer terug.

x

Geplaatst

Hi meiden, ga om 11 uur even naar het ziekenhuis. Vanaf donderdag al dat ik Koekie minder voel. Minder vaak, minder lang en minder krachtig. Mijn nuchtere verstand zegt dat ie gedraaid is (is ook zo) en dat hij naar binnen trapt wat ik minder merk. Maar vannacht bijna niet geslapen omdat ik lag te wachten op een schopje of beweging dus toch maar ziekenhuis gebeld. Beter keer te vaak dan te weinig, het zit me toch niet helemaal lekker.

Babeth hoe is het bij jou?

Geplaatst

Henne dat is natuurlijk niet zo leuk! veel succes dadelijk! Hoop dat koekie zich inderdaad gedraaid heeft en dat je m daardoor minder voelt!

Geplaatst

Succes straks Henne!

Nou, wij slapen voorlopig als studenten op de grond... Er was iets afgebroken van het bed en we wilden niet het risico lopen dat we er door zouden zakken met de kat er onder (ondanks dat ie zo irritant is soms, zou toch zielig zijn een platte kat) of met de kinderen er op... Dus bed uit elkaar gehaald, moest toch gebeuren omdat P met de jongens een nieuw bed aan het maken is, goeie stok achter de deur om het snel af te maken! Want hoewel het er knus uit ziet, met slechte ruggen... is minder fijn. Opstaan vanaf de grond, pfff...

Geplaatst

pff, Caro, dat is niet zo fijn! We (mijn ouders dan) hebben nog twee eenpersoons Au.ping bedden bij hun in de kelder staan. met matras...of is het iets te ver van huis om te lenen?

Henne, alles goed gegaan???

Geplaatst

Henne hoe was de echo?? Groot gelijk dat je gebeld hebt hoor! Hier sinds die 3 sliertjes (echt klein) niets meer gezien.was denk ik van het inbrengen van de bollen....

Kaartje, inderdaad een wat vreemde reactie, zeker als ze kan zien wie er aan de deur staat...

Tool, blijft toch rot zo die onzekerheid met het uitzendwerk.

Ohhh caro bij het lezen van je bericht over je bed dacht ik meteen al aan je pijnklachten pfff. Dat er maar snel een oplossing is.

Es, hoe gaat het met je?

Geplaatst

Ik kwam ook ff checken ivm echo Henne.. 11u toch? Oh die checkstress, die kan ik me nog zo goed van mezelf herrinneren. De pijn van de bevalling was ik al rap vergeten, maar de angsten niet. Het is en blijft spannend.

Geplaatst

Goedemiddag meiden,

Die angsten vergeet ik ook niet. Ging afgelopen donderdag even met m'n broer mee naar de huisartsenpost omdat hij zich niet goed voelde met pijn in de borst en lies en een bloeddruk meette van 188. Ik was daar vorig jaar ook 'Savonds toen ik 6 w zwanger was. Kreeg gewoon een huivering toen ik daar weer was. M'n broer heeft teveel stress icm overgewicht. Hij gaat zo naar z'n eigen huisarts. Gisteravond woorden met hem gehad omdat ik vond dat hij m'n vader goed zat te praten en zijn gedrag bagatelliseerde. Terwijl hij dondersgoed weet hoe het zit. En waarom ik zo'n probleem maakte?! Vond het zo onrechtvaardig. Kon natuurlijk van de stress weer niet in slaap komen en toen ik uiteindelijk sliep werd J steeds huilend wakker. Weer om het uur/2uur wakker geweest. Vanmorgen totaal uitgeput en erdoorheen. H heeft mij op bed laten liggen tot 12 uur. Kon niet echt slapen zo gejaagd en hartkloppingen. Maat wel gerust. Nu gedoucht en gaat alweer beter. Om half 6 bekkenbodemfysio. En heb een brief gehad van ziekenhuis do 13 dec

Henne, hoop dat alles goed is met Koekie

Geplaatst

Nou, lekker kind heb ik hoor. In het ziekenhuis natuurlijk continue bewegen, was eerst zelfs lastig om de ctg aan te sluiten. Half uur aan gelegen, halverwege viel hij opeens wel weg, kon mijn hartslag niet zijn wan die was hoger (goh, vreemd hè). Was dus nog even de vraag of ik langer aan de ctg moest, maar de verloskundige vond het geen echte dip en verder was het keurig. Ook echo gehad, genoeg vruchtwater, beweging maar hij ligt idd weer volledig in stuit. Hij staat zo ongeveer rechtop in mijn buik. Dit in combinatie met meer gaan slapen en minder ruimte om te bewegen kan ervoor zorgen dat ik hem minder/anders voel. Maar voor nu geen teken dat er iets niet goed is.

Stom genoeg ben ik niet eens echt gerustgesteld, denk vooral doordat ik doodop ben en merk dat de angsten en onzekerheden al zeven maanden lang echt hun tol beginnen te eisen. Ik zei vanochtend tegen de verpleegkundige, als er iets mis is word ik echt gek hoor, dat trek ik niet. En zo voelt het ook. Ondanks nu 'geruststelling' heb ik geen garanties, we zijn er nog niet. maar het begint me allemaal wel uit te putten.

Volgende week weer normale controle (plus echo). Zal dan ook wel aangeven dat ik er beetje doorheen begin te zitten emotioneel en daardoor fysiek ook. Zit nu ook ruim drie weken tussen twee controles en dat is voor mij gewoon te lang.

Ze zeiden vandaag ook nog wel dat ik echt altijd moet bellen als ik me zorgen maak, ook al is dat over twee dagen alweer. Maar ja....ik wil me gewoon geen zorgen maken!

Ga nu maar proberen even wat normaals te doen, strijken ofzo. En dan straks nog even slapen, ben uitgeteld.

Tot later xx

Geplaatst

Fijn dat alles verder wel goed. is. Ik hoop dat Koekie zich nog wel gaat omdraaien..

Volgens mij ga je na de 30 weken ook standaard vaker op controle Bij werd de tijd tussen de controles steeds korter. Van 1x per maand, naar 1c per 3 weken, toen 2 weken, en daarna elke week.

Geplaatst

Thanks....morgen gaat het vast weer beter. Moeheid helpt nooit. En ik ben dan ook zo'n tut die toch over dat dipje in de ctg gaat malen....terwijl de vk het niks ernstigs vond en die neemt toch echt geen risicos neem ik aan. Bleeegh, t is ook geen opwekkend weer hè. Ga mezelf even een schop onder m'n kont geven (doet Koek ook maar die voel ik niet ;-))

Geplaatst

konden we maar wat van die onzekerheid/ongerustheid wegnemen...knuffel meid!!!

uhm, hoe zit het eigenlijk met Es??? oja, die was naar Gouda, toch?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden