Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi, ik heb net een tp gehad van twee toppers. Het is mijn 2-de icsi en derde tp. Nu lees je hier naast positieve dingen ook veel verdrietige verhalen. Maar om vooral positief te blijven ben ik heel erg benieuwd naar pogingen van jullie die geslaagd zijn!

Na hoeveel pogingen was het gelukt? Had je vanaf het begin al een goed gevoel of nog geen idee? Hoe ver ben je nu? Of ben je inmiddels al bevallen? En hoe is het om zo'n kleintje te hebben? Is er veel veranderd in jullie leven?

Kom maar op met de positieve verhalen!!!

Posted

Gefeliciteerd met je TP, lekker broeden op die 2 emmy's hoor....

In het kader van positiviteit wil ik wel wat schrijven hier. Geloof het of niet, ik ben zwanger geworden van de 1e ICSI poging en de 1e TP.

Ik heb vanaf het begin een goed gevoel gehad over de TP. Echter heb ik soms tegen mezelf gezegd dat het waarschijnlijk mislukt is om de teleurstelling "minder" te laten worden bij een eventuele negatieve test.

Ik werd erg onzeker van de minder goede verhalen hier op het forum, maar dat is wel de realiteit. Veel meiden doen er lang over om zwanger te raken. Ik heb geprobeerd om er zo min mogelijk op mezelf te betrekken.

Dus ja, positieve verhalen zijn er zeker! Erg leuk dat je hierover een topic bent begonnen!

Succes met de ww en probeer je niet teveel zorgen te make over de uitslag ;-)

Liefs xxx

Posted

Hoi melis, gefeliciteerd! Wat heerlijk dat het gelijk de eerste poging gelukt is! Geniet er lekker van.

Ja je kan erg onzeker worden door alle verdrietige verhalen hier. Ik geloof echter wel in positief denken ( hoe moeilijk dat soms ook is ). Vandaar ook dit topic.

Guest Guusje
Posted

Twinklestar, gefeliciteerd met je TP. Volgens mijn was dat gister toch? Net als ik! Wanneer mag jij testen?

Goed idee trouwens, positieve verhalen, kunnen we wel gebruiken ;-)

Posted

Na 5 IUI's gingen wij door voor IVF omdat ik een enorme endo-cyste in mijn eierstok had (hij was al > 4 cm), anders moest ik weer een laparascopie hebben om die te verwijderen. Ik had tijdens mijn punctie 5 eicellen, wat mij al niet heel erg positief stemde. Op de dag van de tp hoorde ik dat er maar 1 overlever was. Ik was heel erg teleurgesteld en vond het een poging weggooien, maar ja, je hebt dan een mooi embryo en al die moeite... dus toch een tp. En dat bleek Thomas te zijn. Mijn IVF lukte dus! Ik kon niet geloven dat het gelukt was, had rekening gehouden met de teleurstelling en voelde me in mijn wachtweken echt hetzelfde als bij al die mislukte pogingen. Durfde ook niet te denken aan een positieve test. Inmiddels is hij iets ouder dan een jaar en ik geniet elke dag van hem. Je leven verandert inderdaad erg als je een kindje krijgt, maar Thomas is er gewoon bij ingerold. Ik heb niet het gevoel dat ik veel dingen moet laten of niet meer kan. Het is gewoon anders. Ik voel me erg bevoorrecht dat het is gelukt en besef dat ook erg goed. Moederschap bevalt me beter dan ik van tevoren had gedacht.

Na de bevalling van Thomas ben ik nog bij de gyn geweest om te kijken naar de cyste. Die was helemaal verdwenen! Dat was ook erg mooi nieuws. Maar het meest onverwachte wat er gebeurde was dat ik zomaar ineens zwanger was van nummer 2. Een half jaar na de bevalling had ik het gevoel dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn, en inderdaad dat klopte. Nooit verwacht dat dit mij zou kunnen overkomen. Wij hadden ons helemaal ingesteld op nog een IVF traject. Inmiddels ben ik ruim 29 weken zwanger van nummer twee. Straks heb ik dus 2 wonders: eentje dankzij de wetenschap en eentje helemaal onverwacht op eigen kracht. Zo zie je maar weer dat het leven erg onvoorspelbaar is.

Veel succes met de wachtweken!

Posted

Wij hebben in totaal 8x IUI gehad. Na de eerste IUI ben ik kort zwanger geweest (6 weken). Hierdoor waren wij erg positief en hadden we veel vertrouwen dat het met IUI zou gaan lukken. Maar toen ik 6x IUI gehad had hebben we ons toch op de wachtlijst laten zetten voor IVF.

Onze hoop werd langzaam minder.

we de 7 bereikt hadden waren we aan de beurt voor IVF.

De reactie op de hormonen was niet wat we gehoopt hadden met 175 EH Puregon. Ik had maar 2 grote follikels.

Daarom is de poging afgebroken en kreeg ik een escape IUI. De maand erop weer gestart met IVF en 225 EH Puregon.

Daarop had ik 10 follikels na 12 dagen. Na 14 dagen de punctie en toen zijn er 9 follikels aangeprikt en 1 endometrioom.

Maar er zijn ook 9 eicellen gevonden. Alleen was de kwaliteit van het sperma bij mijn man zeer slecht.

Hij heeft 2x een potje in moeten leveren om een beetje een mooie opbrengst te krijgen. Dus onze hoop was weer tot het dieptepunt gezakt.

Maar... na een paar dagen het verlossende telefoontje: 5 bevruchtingen! Waarvan 4 toppers. I

k zou er 1 teruggeplaatst krijgen en 3 zijn ingevroren. Wat een heerlijk gevoel zeg maar dan beginnen die slopende wachtweken waarin ik me erg ellendig heb gevoeld.

Heel veel pijn gehad. Mijn eierstokken waren erg vergroot en na 12 dagen wilde ik het zeker weten en heb ik een test gedaan.

We waren zwanger. Nou dit had ik echt nooit verwacht, ik had zo'n pijn. Daarom naar de gynaecoloog voor een echo en mijn eierstokken waren nog groter geworden en ik had waarschijnlijk last van mijn darmen.

Van de zwangerschap was natuurlijk nog niets te zien want ik was nog maar 4 weken maar in de verte was iets te zien wat het vruchtje kon zijn.

Erg onzeker geweest maar toen de echo met 6 weken en daar was het langverwachte kloppende hartje. Wat heb ik gehuild zeg.

Zo fantastisch om te zien. Met 9 weken ontslagen naar de verloskundige.

Het is een zware zwangerschap geweest met regelmatig bleodverlies, bekkeninstabiliteit, urineweginfectie, teveel vruchtwater, grote baby en 22 kg aangekomen maar....

geloof me het is het allemaal waard geweest want op 9 mei is onze prachtige dochter geboren waarvan wij elke dag, elke minuut genieten.

Nog niets is me tegengevallen. Wat maakt het mij uit dat ik er 's nachts soms uit moet? Ik heb een baby en wat zijn wij gelukkig!

Posted

Lieve twinkel,

ik heb er vrij lang over gedaan, maar net toen wij voor eiceldonatie zouden gaan, werd ik van icsi nr 7 zwanger van onze heerlijke zoon.

alles in mijn leven is mooier en leuker met hem erbij, en het is alle verdriet teleurstellingen etc meer dan waard geweest. Ik ben echt elke dag blij, dat guitige snoetje is zo'n feest om in huis te hebben.

Ik voelde niets bijzonders tijdens de wachtweken maar toch een positieve test. Na de eerste onzekere weken ben ik gaan stralen en er nooit meer mee opgehouden!

Ja mijn leven is zeker veranderd, van carriere tijger naar oppermoeke, maar oh wat is het leuk. Leuker dan alles wat ik ooit gedaan heb!

Ik ga voor je duimen dat je het ook mee mag maken meis!

Liefs

noor

Posted

Hi twinklestar!

Hier ook een positief verhaal hoor! Nadat wij Jan 09 hoorden dat het zaad van m'n vriend slecht was, begonnen we uiteindelijk nov dat jaar aan onze eerste icsi. Alles ging super, voldoende follikels, uiteindelijk na 2 keer opwekken 7 zaadcellen en een terugplaatsing. Op de dag vd bloedtest samen een thuistest gedaan en gewoon zwanger! Op oudhjaarsdag, we konden ons geluk niet op. Tot het telefoontje met de uitslag vd bloedtest 's middags kwam; hcg was slechts 16, dus no way da dit een goede zwangerschap zou worden... Een rare jaarwisseling dus...

In maart weer naa hè zh, aangezien er van mij onbevruchte eicellen ingevroren waren. Maa helaas was er toen helemaal geen zaad te vinden en hoorden we een week later van hè zh dat alle behandelingen met ingevroren eicellen stil gezet werden. Daarbovenop kwam de mededeling dat ze ons niet verder konden helpen omdat mijn vriend een tese operatie moest ondergaan. Wat een klap! Verder weg dan ooit.

Vervolgens op de wachtlijst in het amc, waar we hoorden dat het zeker 1.5-2 jaar zou duren voordat we verder konden. Het heft in eigen hand genomen en overgestapt naar het radboud in Nijmegen. Helemaal super daar, m'n vriend heeft Jan 2011 de tese gehad en er waren zelfs 4 rietjes! In april aangemeld en weer een oede stimulatie. We hadden de hele poging het gevoel dat hè nu gewoon ging lukken. Alle cijfers waren super: 32 follikels, 24 eicellen, 22 geïnjecteerd en 11 embryos. Uiteindelijk 1 8-cellige topper teruggeplaatst gekregen. In de wachtweken werd het positieve geoel steeds beter en uiteindelijk hebben we inderdaad positief getest! Na 5 jaar ellende eindelijk zwanger!! Ik omarm alle kwaaltjes, en as woensdag hebben we de eerste echo. Het kan dus echt!

Heel veel geluk, en hou dat positieve gevoel vast, het kan echt kloppen!

Posted

Ik heb zelfs 2 positieve verhalen!!

In 2008 zijn wij met onze eerste ICSI poging begonnen. Had maar 4 follikels en maar 3 eitjes, waarvan ze dachten dat er eentje niet rijp was... Was niet echt positief meer.

Ze belde en ja hoor, alle 3 bevrucht en gedeeld! Heb er eentje teruggeplaatst gekregen. Helaas geen cryo's. Na 2 slopende weken met van alles gevoeld te hebben was ik dan toch zwanger!! In september 2009 mama geworden van mijn prachtige eigenwijze dochter :-D

Toen mijn dochter net een jaar was, gingen we voor een brusje. Deze keer moest ik 225IE spuiten ipv 150IE en nu had ik 16 eitjes!! Er waren er 12 bevrucht en 11 goed gedeeld. Ik had er eentje terug gekregen en we hadden 7 cryo's deze keer!! Helaas deze keer geen zwangerschap.

Op naar onze eerste cryo, helaas. Bij de 2de cyo tp had ik er totaal geen vertrouwen en, maar 4 dagen voordat ik mocht testen, positief!! De volgende dag weer testen, streepje was lichter. 2 dagen erna (de dag dat ik mocht testen) geen 2de streep meer te zien. Ik ging kapot van verdriet!

We gingen meteen door naar cryo 3 (tp 4), weer geen vertrouwen en zeker niet eerder testen!! De avond voordat ik mocht testen hield ik het niet meer, ik moest! En hij was kei knal positief!! Ik ben nu ruim 15 weken zwanger van onze 2de spruit.

Ik heb het dus allebei mee mogen maken, van een verse en een cryo zwanger :-D

Ga lekker broeden op je emmy's en laat je niet gek maken door je lichaam. Voel je niets, wil niets zeggen en voel je vanalles dus ook niet. Zoek afleiding :-D

Succes met wachten!

Liefs Elke

Posted

Helemaal super al die positieve verhalen, van mij komt er okk een positief verhaal.

In december 2010 zijn we gestart met de eerste icsi, 18 eicellen aangeprikt waarvan er negen rijp waren. Wat waren we blij toen bleek dat het zaad van mijn vriend goed genoeg voor ivf was. Na drie dagen te een terugplaatsing van een toppertje en drie in de vriezer.

Na een paar dagen wist ik zeker dat het niet goed zat en inderdaad ik werd ongesteld en ik had allemaal negatieve testen. We hebben ons gelijk aangemeld voor een cryo terugplaatsing want het ziekenhuis zou de afdeling een paar maanden sluiten ivm verbouwen.

Gelijk de eerste ovulatie test die ik moest doen was positief ( wat wel heel raar was) maar goed ziekenhuis gebeld en afspraak gemaakt voor de terugplaatsing. ' s avonds verloor ik bloed en een stolsel. Ik weet nog dat ik dacht hee het lijkt wel een miskraam, maar ja dat kon natuurlijk niet.

De dag voor de cryo terugplaatsing toch niet zo'n goed gevoel en weer een ovulatie test gedaan, die was ook positief en de zwangerschapstest ook? Het ziekenhuis stond voor een raadsel en wij ook. Aan de ene kant vreugde maar aan de andere kant wist ik dat het niet goed zat. Het volgende probleem was de de cryo's al waren ontdooid en heeeeeeel mooi waren.

Maandag toch naar het ziekenhuis en wat we verwachte een lege baarmoeder. Mijn hcg was te hoog dus voor een terugplaatsing mochten we ook niet gaan.

We hadden twee mogelijkheden met de cryo's weggooien of weer invriezen, we kregen wel te horen dat ze dat nog niet eerder hadden gedaan dus dat ze niet wisten wat er zou gebeuren met de cryo's. Ons idee was weggoien kan altijd nog, dus vries maar weer in.

In mei mochten we dan eindelijk weer voor een terugplaatsing en ze zouden eerst de twee heringevroren cryo's ontdooien en ja hoor allebei weer super mooi ontdooid dus kregen we ze allebei teruggeplaatst, vanaf het begin heb ik een goed gevoel gehad, want deze kanjers wilde ons gewoon als papa en mama.

Na tien dagen mocht ik testen en ja hoor we waren hardstikke zwanger, op de echo hebben we nu een heel mooi klein babytje gezien, 1 februari wordt ons wonder babytje als alles goed blijft gaan geboren en dat na slechts 1 keer ivf en 2 terugplaatsingen.

Twinkelstar en guusje succes deze wachtweken en positief blijven, maar dat gaat vast lukken met al deze positieve verhalen

Posted

Hier ook een positief verhaal.

Eerst 6 keer IUI gehad zonder positief resultaat.

Bij de eerste IVF poging hadden we 6 embryo's waarvan 1 topper werd terug geplaatst en 1 was goed genoeg om in te vriezen. Helaas verloor ik 4 dagen voordat ik mocht testen al bloed. Op de testdag zelf was ik echt ongesteld en heb ik negatief getest. Na een maand rust zijn we verder gegaan met de cryo. Wat een teleurstelling toen deze niet goed ontdooid was. Na weer een maand rust verder met IVF nummer 2. Uit deze poging hadden we 7 embryo's, waarvan we 2 toppers kregen terug geplaatst, maar helaas geen cryo's. Ik was erg teleurgesteld over het feit dat we geen cryo's hadden. Ik kreeg last van beginnende overstimulatie, dus ik voelde me wel anders dan de keer daarvoor. Ik heb 2 dagen voor de testdatum positief getest. Dat was 26 juni 2010, dus ruim een jaar geleden. Wat waren we blij, maar ik was ook erg onzeker. Zeker toen ik na een week wat bloedverlies kreeg. Gelukkig bleek dat loos alarm. Op 3 maart ben ik bevallen van onze dochter en het is echt super!

Posted

We hebben 3 icsi behandelingen gehad. En nu 2 kinderen. Dus bij ons is het heel voorspoedig verlopen. Geweldig hoor. Succes.

Posted

Ik heb net als jij 2 icsi's en 3 tp's gehad en van de derde tp ben ik nu zwanger!

De eerste twee tp's waren een 8 cellige embryo en een 8 cellige cryo waar ik dus niet zwanger van was. De tweede icsi met derde (verse) tp had ik maar 4 bevruchtingen van de 14 eicellen, waarvan ik een tp kreeg van een 5 en 6 cellig embryo. En eentje ervan is dus blijven plakken! Intussen toch al bijna 25 weken ver. Topkwaliteit is dus niet een vereiste. Geluk zal er ook wel flink bij meespelen.

Hopelijk ook voor jou een positief verhaal op je testdag!

Ellen

Posted

hier nog een positief verhaal.

Na 4 keer ICSI in eigen cyclus (elke maand je eigen eitje zonder hormonen) zonder ooit een terugplaatsing ben ik van de 1e gestimuleerde ICSI poging zwanger geworden van 2x 4 cellige emmys. 1 week na de terugplaatsing was ik al vreselijk misselijk en had veel steekjes in mijn buik en 9 dagen na de terugplaatsing teste ik positief. Ik had veel HCG in mijn lijf vanwege de tweeling dus daarom kon ik al zo vroeg positief testen.

Dus nu 8 weken zwanger van een tweeling. o ja en nog 1 eskimootje in de vriezer.

liefs en succes met wachten!!

stiertje

Posted

Wij hebben 3 x iui gehad zonder resultaat. 1 keer icsi met terugplaatsing niet zwanger. Ook geen cryo's. Twee icsi terugplaatsing em Zwanger van ons heerlijk zoontje nu al weer 20 maanden.

En ook hier een spontane zwangerschap ongelooflijk maar nu al weer 30 weken zwanger!!!

Ik liep laatst met mijn man in het ziekenhuis en ik zei " jeetje 3,5 jaar geleden hadden we allerlei onderzoeken en wisten we niet of we ooit vader en moeder zouden worden. En nu hebben we een zoon van 20 maanden en is de tweede op komst!

Wat een wonder eigenlijk.

Liefs

Posted

1e ICSI poging mislukt doordat er geen bevruchting was. Dit was uiteraard een zeer grote klap en het vertrouwen was minder, de 2e poging was er wel bevruchting en tp: zwanger!! Nu ruim 7 weken. . Volgende week is een echo en zien we of er 1 of 2 zijn. We vinden het erg spannend en hopen vooral dat er een mooi kloppend hartje te zien is!

Posted

Na een heftige operaties waarbij mijn beide eileiders verwijderd zijn, is mijn eerste ivfpoging geslaagd en ben ik nu 18 weken zwanger! En dan hebben we ook nog 6 cryo's.

Succes!

Posted

@Ellen, leuk om te lezen. Jouw verhaal lijkt inderdaad op die van mij... Nu nog even positief testen ;-). Had je er ook een ander gevoel bij als bij de vorige pogingen of echt geen idee tot de test. Succes met je zwangerschap.

@stiertje, wat bijzonder dat je al zo vroeg wist dat het een tweeling zou zijn. Succes met je zwangerschap.

@popje, toch nog een natuurlijke zwangerschap na icsi! Dat is echt een mooi en onverwachts kado. Succes met je zwangerschap.

@huisje, gefeliciteerd met je zwangerschap en op naar een mooie echo.

Posted

Twinklestar,

Ik moet toegeven dat ik echt waar niks verschillends kon voelen en na de 2de mislukte tp totaal mijn vertrouwen kwijt was. De eerste keer (vers) voelde ik altijd wel wat. Door de punctie natuurlijk. Ik had 19 eicellen toen en net geen overstimulatie!

De tweede cryo tp deed me gewoon niks. Nada. Noppes gevoel. Door dat contrast dacht ik natuurlijk dat het wél gelukt was, maar njet dus.

Met de 2de verse tp bleef ik ook altijd wel wat voelen (ja, ook menstruatie gevoel), en dat is sindsdien nooit meer gestopt hihi. Het enige eerste teken dat ik zag (tijdens de innestelingsdagen) en anders was dan de vorige keren was een plotse uitslag op mijn borstkas. Dat had ik met de vorige tp's nog niet gehad. Maar zelfs dan nog he. Je lichaam houdt je zo hard voor de gek. Ik ging er gewoon van uit dat je een keertje geluk moet hebben en het er ooit wel van komt! Je kan alleen maar proberen die verdomde teleurstellingen doorstaan die onderweg kei hard tegen je neus slaan.

Wel heftige verhalen en voorgeschiedenissen die ik hier lees. Petje af he meiden!

Guusje, ook jij heel veel succes natuurlijk! Jullie zitten in hetzelfde schuitje.

liefs,

Ellen

Posted

Ik ben zwanger geworden na de tweede icsi en in totaal de vierde terug plaatsing van de 6 en 7e embryo.

Bij de eerste echo zagen we één kloppend hartje en bij de tweede echo waren er toch twee te zien!

Dat was ook mijn gevoel, dit omdat ik ontzettend misselijk en duizelig was vanag de 7e zwangerschapsweek.

Daarvoor in de wachtweken van de positieve ronde durfde ik bijna geen hoop te hebben. Ik had namelijk bij de eerste terug plaatsing heel sterk het gevoel dat het zou lukken en dat was helaas niet zo. Bij de twee cryo terug plaatsingen had ik ook goede hoop en toen mocht het ook niet zo zijn.

De ronde dat het "raak was" had ook natuurlijk ook hoop maar durfde ik minder te hopen omdat ik wist dat mijn lichaam me voor de gek kon houden.

Wat wil je ook met al die hormonen én bij een tp ben je uiteindelijk "mini zwanger" dus...?

De dagen/weken na de tp die niet of wel gelukt waren heb ik me totaal niet "anders" gevoeld, naar mijn idee kun je zo vroeg zelf nog geen zwangerschap voelen. Het lijkt heel sterk op een dreigende menstruatie, dus laat je niet gek maken!

Zeg iedere dag tegen je kleintje of kleintjes dat ze heeeeeel welkom zijn, zorg dat je warme voeten hebt én walnoten eten ...wat een mens zich toch allemaal laat wijs maken he?

Toen we een positieve test hadden stroomden de tranen net zo hard dan dat het niet gelukt was, maar dan van geluk ...ik hoop echt dat iedereen dit heel snel mag gaan meemaken!!!!!!!!!!! Heb nu twee heerlijke manneke's, iedere morgen als ik op hun kamertje kom wordt ik al beloon met twee grote glimlachen van oor tot oor. Kan er nog regelmatig om huilen van geluk.

Dames die nog middenin het traject zitten en of in de wachtweken ...blij f positief en geef niet op, jullie kunnen het!!

TOI TOI TOI

Posted

Ik ben zwanger geworden na de derde ivf poging, ivm een ziekte o jonge leeftijd wist ik al dat ik geen kinderen kon krijgen.

Tot mijn verbazing ben ik 2 keer spontaan zwanger geworden zo gewenst door mij, maar niet door min ex.

Ik heb dan ook twee meiden, na een tijd proberen met mijn vriend en gezien mijn leeftijd, wilde wij toch heel graag samen een kindje.

Na heel veel onderzoeken, hebben wij groen licht gekregen, na de tweede poging wilde mijn vriend eigenlijk niet meer en dat kwam eigenlijk door mijn leeftijd 40.

Na samen toch heel veel gepraat te hebben toch de stap genomen voor de derde poging, waar wij eigenlijk heel erg koel zijn ingegaan, omdat de kans voor ons nog maar 10 procent was om zwanger te worden.

Nu zijn wij de gelukkigste mensen op de aarde want ik ben nu bijna 15 weken zwanger van ons wondertje.

groetjes diaan

Posted

He twinklestar, ook hier maar liefst 2 positieve verhalen 'against all odds'!

1e icsi in Radboud mislukte, en ons werd heel hard afgeraden door te gaan (het risico op complicatie bij een punctie zou groter zijn dan de kans op zwangerschap). bijna was ik idd gestopt, gewoon omdat ik niet wist dat er ook andere mogelijkheden waren. Gelukkig wees een vriendin me op Geertgen en zijn we daar heen gegaan voor second opinion. Ik dacht al aan eiceldonatie oid, maar bij Geertgen zeiden ze: eerst maar eens er uit halen wat er uit te halen valt! Daar dus zwanger geworden (4 follikels, 2 emmys), ondanks de hele lage slagingskans (we kregen van Radboud minder dan 5 %, vanwege mijn leeftijd en resultaten: maximum stimulatie en toch maar 4 follikels, 3 emmy's bij eerste poging) en inmiddels heb ik een prachtige wonderbaarlijke dochter van bijna 2.

Ons tweede wonder zit nu te trappelen in mijn buik :-D. 2x mislukte icsi bij Geertgen (steeds twee follikels, 1 emmy). en daarna voor een alles of niets poging overgestapt naar Dd. Ook dit keer waren de resultaten na het stimuleren niet beter. 2 goed gegroeide follikels en 2 kleintjes. 4 eitjes waarvan dus maar 2 rijp, 1 emmy....

Maar deze eigenwijze dondersteen vond het ook wel gezellig bij mij en is zomaar blijven plakken!

Moeder worden is één van de twee meest bijzondere dingen die ik heb meegemaakt. (het andere is onvergelijkbaar maar ook heel bijzonder geweest). Ik ben er enorm dankbaar voor dat het ons gegund is, want ik weet dat ik het de natuur door laat te starten niet makkelijk heb gemaakt. Elke avond kijk ik voor ik ga slapen even naar mijn dochtertje en zwelt mijn hart echt van geluk. Het heeft ook de grootste (blijvende) impact op mijn leven. Het zet als het ware 'poorten in je ziel' open die eerder gesloten of half verstopt waren. Ik ben opener geworden (vooral naar andere kinderen), maar ook kwetsbaarder en tegelijkertijd krachtiger, met name op het gebied van kinderen. Als ik nu zie of hoor dat kinderen kwaad wordt gedaan, kan ik daar echt heel verdrietig over zijn. Het liefst zou ik ook, als deze tweede geboren is, een pleegkindje opnemen. Want ik realiseer me heel goed dat er heel veel kindjes zijn die het niet goed hebben en heel hard wat liefde en een 'thuis' zouden kunnen gebruiken.

Dagelijks realiseer ik me hoe veel geluk wij hebben dat we maar liefst twee keer zwanger zijn geworden, ondanks de super slechte vooruitzichten. Dat het ook zo anders had kunnen zijn. En dan duim ik voor jou en alle anderen op dit forum dat ook zij zo'n klein mopje in hun armen mogen houden!

Posted

@twinkelstar,

Wat een leuke topic heb je geopend.

Dit doet de mens heel erg goed allemaal.

@all

Wij zijn bezig met de 2e poging en ik kijk er heel erg positief tegenaan.

Ik ga ervanuit dat als je positief bent dit een goede invloed iheeft op je lichaam

Leuk om jullie positieve verhalen te lezen.