Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marlijn, voor jou is er ook ergens een groen bankje ;)

Ilona, vanny, welkom!

En dames, hoe gaat t met de kwaaltjes? En t besef dat je zwanger bent?

Xx

Geplaatst

Goodmorning!

Waar zijn alle zwangere uitgerekend in april meiden??

Lala, word vast drukker hoor, zo begon het maart topic ook!! Hoe voel je je?

Liefs xxx

Geplaatst

Goodmorning!

Waar zijn alle zwangere uitgerekend in april meiden??

Lala, word vast drukker hoor, zo begon het maart topic ook!! Hoe voel je je?

Liefs xxx

Geplaatst

Vanaf half zaterdag flinke krampen, vooral als ik naar toilet moet. Maar het schijnt normaal te zijn. Bandenpijn e.d.

Voor de rest voel ik me goed. Morgen MvM op bezoek, da's wel spannend!

Ik doe t even rustig aan, heb me lekker ziekgemeld, klinkt als urineweginfectie toch? Hihi op t werk weten ze t nog niet en dat wil ik zo houden voorlopig. Ben al flink wat kilo's aangekomen en geen enkele spijkerbroek past meer. Heeel frustie, maar wel fijn dat t voor n goed doel is ;) dit gaat nog wat worden hoor!

Dus.... Begin langzaam te geloven dat we zwanger zijn. Komt helemaal goed!

Geplaatst

Ik kom me ook aanmelden, ben als het goed is 6 april uitgerekend.

Ben net terug van vakantie, dus vandaar dat ik me nu pas aanmeld :D

tot nu toe gaat alles goed hier, ben wel moe en heb last van mijn linkerbil wat uitstraalt naar mijn benen (maarja of dat bij de zwangerschap weg komt weet ik niet) en zo nu en dan 's avonds laat een beetje misselijk. Dus k mag niet klagen :D

Het besef is er bij mij nog niet echt, hoop dat dat bij de eerste echo komt, als ik het hartje hoor dan kan ik het echt geloven :D

Vandaag nog 2 weken wachten, duurt voor mijn gevoel echt heeeeeel erg lang maarja, het is niet anders. :D

Iedereen hier ook gefeliciteerd met jullie zwangerschap :D

Geplaatst (aangepast)

Hoihoi,

Hier is het besef dat ik (weer) zwanger ben er nog niet echt hoor. Zoals ik al in een ander topic ook al schreef voelt het nog heel onwerkelijk dat we 3 jaar geleden te horen hebben gekregen nooit een eigen kindje te krijgen en nu mag ik het zwanger zijn gewoon voor een 2e keer mee gaan maken !! Dat Stijn een broertje of zusje zou krijgen had ik nooit gedacht met 3 cryo's. Nou ja, nu eerst de 1e echo afwachten. Noekie, ik denk dat bij ons dan het besef ook pas echt door dringt. Was de vorige keer namelijk ook.

Ik probeer overigens al de hele ochtend de kliniek daarvoor te bellen, maar ze zijn een beetje onbereikbaar. Grrr !!!

Verder hier een klein beetje last van kwaaltjes. Ik moet al sinds een paar dagen na de tp vaak plassen en heb een drukkend gevoel bij m'n schaambeen en wat last van m'n onderrug. Sinds dit weekend voel ik me ook wel wat moe en soms wat weeïg.

Hoe voelen jullie je, Noekie, Vanny ? Lala, lekker hoor dat je je ziek gemeld hebt. Ik zit nu gewoon op kantoor. Van de ene kant wil ik 't wel van de daken schreeuwen (sommigen zijn van onze situatie op de hoogte) maar we hebben afgesproken om het nu wat meer als een verrassing te houden. Vind dat wel moeilijk hoor !

Groetjes,

Ilona

aangepast door Ilcsike
Te groot lettertype
Geplaatst

@ Ilona wat super zeg, weer zwanger, gefeliciteerd!! en dat gelijk bij de eerste keer!!

We zijn ook erg nieuwschierig of het er een of twee zijn, we hebben een topper en een goede terug gekregen,

We denk eigenlijk twee maar we zullen het zien :D

Ik heb dinsdag 19 juli tp gehad en donderdag ochtend 21 juli voelden ik twee keer een steek in mijn baarmoeder (tenminste in die regio)

Afwachten geblazen, tijd lijkt maar niet voorbij te gaan...

En dat van de daken schreeuwen dat ken ik haha, doe het zelf ook het liefst :D

Geplaatst

Meiden,

Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Gezellig dat het hier wat drukker wordt. Hier gaat het goed, vandaag precies 7 weken. Erg last van misselijkheid, dat is iets minder.

Vandaag ook weer een echo gehad en het zijn er 2!!!!!!!!!! Ongelooflijk! Vorige week was er 1 te zien en nu kloppen er gewoon 2 minihartjes!! Ik vind het zo ontettend spannend. We moeten het nog even laten bezinken, maar we zijn dolblij!!!

Hoe gaat het met jullie? Al last van kwaaltjes?

groetjes Celene

Geplaatst

Celene!!!!! Vrouwke!!! Niet te geloven wat ontzettend gaaf!!

Meisje toch wat een verrassing! Van harte gefeliciteerd!! Ook voor je man!

Groetjes

Noor

Geplaatst
Celene!!!!! Vrouwke!!! Niet te geloven wat ontzettend gaaf!!

Meisje toch wat een verrassing! Van harte gefeliciteerd!! Ook voor je man!

Groetjes

Noor

Ongelooflijk he Noor??!!! Je gaat er vanuit dat je zwanger bent van 1, daarvan hoop je dat alles goed zal gaan. En ineens zijn het er 2!! Heel bizar. Maar we zijn op dit moment dolgelukkig!! Ik hoop ook zo dat alles goed blijft gaan met mn kleintjes.

liefs

Geplaatst

Goed geregeld Celene~!

Wij vallen denk ik een beetje tussen wal en schip (nou ja, ik dan).

Het laatste contact met de ferti-poli hier in NL was ongeveer anderhalf jaar geleden. De behandeling(en) verder in DD gehad, en eigenlijk nooit meer een positieve test verwacht.

Dus, eerste echo laten we in DD doen, daarna gaan we kijken hoe we verder gaan. Of een gyn zoeken (en dan ook een zkh dichter in de buurt) of een VK.

Vandaar dat het bij ons wellicht zo lang duurt.

xx

Geplaatst

Hoi,

Wij hebben deze behandeling ook in DD laten doen. Dr Scholtes zei tegen mij, dat ik 2 weken na testen al een echo moest laten maken. Waarschijnlijk omdat mn hcg wat aan de hoge kant was? Geen idee, maar vond het een goed idee! Ik heb al mijn echos gewoon hier laten doen. Nog ff volhouden t is zo eind augustus!

Groetjes

Geplaatst

Ja, zeiden ze tegen mij ook, is volgens mij standaard, heb namelijk geen idee hoe hoog mijn hCG is. Heb de echo in DD staan, maar nu je het zegt dat zou dan eigenlijk komende dinsdag moeten zijn ipv de 30ste.

Hmm.... even overleggen met manlief en dan Irma/Miep even bellen...

Geplaatst

Ik loop voor de behandeling in zwolle en daar heb je pas met 8 week + de eerste echo, dan met 12 weken de tweede echo en dan de rest bij vk..

Maar vind het wel erg lang duren hoor...

Geplaatst
Ik loop voor de behandeling in zwolle en daar heb je pas met 8 week + de eerste echo, dan met 12 weken de tweede echo en dan de rest bij vk..

Maar vind het wel erg lang duren hoor...

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het lang vindt duren. Als dat het beleid is in Zwolle, dan is daar niets aan te doen. Omdat wij in DD liepen, konden we hier in t ziekenhuis eigenlijk een beetje onze gang gaan. Ik had namelijk noooit kunnen wachten tot 8 weken, ik vond namelijk 6 weken al killing. Ik ben van aard gewoon erg ongeduldig. De dagen kruipen ook voorbij. Pffff.

Ik hoop op een mooi kloppend hartje(s) de 29 ste.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden