Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Ook ik ben gelijk gestopt met roken nadat ik de test had gedaan. Eerste dag was even lastig, en nu kan ik al bijna overgeven als ik alleen maar aan de geur denk.

Liek; ik herken het heel erg; ben onwijs beroerd, al een paar dagen, alleen net niet overgeven. Onwijs moe en nergens fut voor. Heb al heel de ochtend op mn bed gelegen, helemaal slap en zonder energie. Hoort er allemaal bij, maar ik maak me inderdaad ook wel wat druk om mn werk, al moet ik vaak 's middags pas beginnen.

Enige tips die ik heb is je man/vriend een ontbijtje laten maken en die op bed opeten, dan een half uurtje blijven liggen. Scheelt al een beetje. Verder de hele dag door kleine beetjes eten, zorgen dat je maag niet te vol is maar zeker ook niet leeg raakt.

Daarnaast af en toe een slokje cola helpt ook. (je zou het niet zeggen..)

En oja; lekker toegeven aan de dingen die je graag wilt eten. (bij mijn zijn dat kroketten... :happy7: haha)

Zal straks ook nog even het lijstje updaten..

liefs Gabriella

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Echo/VK bezoek[\b]

Clau 12 september gyn

lala 14 september

Gabriella 15 september 2e echo

Noekie1988 21 september 2de echo

Uitgerekend

Celene 2 april

Ilcsike (Ilona) ?

Vanny1979 6 april

Noekie1988 6 april

Lala 15 april

Clau75 8 april

Irma6717 ?

Aukus eind april

Gabriella 28 april

Esso begin mei

Liek ?

Geplaatst

Echo/VK bezoek

Clau, 12 september gyn

lala, 14 september (2e echo)

Gabriella. 15 september (2e echo)

Noekie1988, 21 september (2e echo)

Liek, 9 september (1e echo)

Uitgerekend

Celene, 2 april

Ilcsike (Ilona), ?

Vanny1979, 6 april

Noekie 1988, 6 april

Clau75, 8 april

Lala, 15 april

Irma6717, ?

Gabriella, 28 april

Liek, 29 april

Aukus, eind april

Esso, begin mei

Geplaatst

Kijk, dat ziet er al beter uit! Hihi....op een ipad-je werkt toch nét niet.

Hier (nog?) niet misselijk. Eigenlijk alleen de obstipatie. Wel sinds vandaag weer wat zuurbranden, maar meer eigenlijk niet. Met vlagen moe, maar niet slap en futloos. Ik mag niet klagen! Nou ja, doe het toch, want ik vind vijf kilo inmiddels erbij wel wat veel. Ben nooit mager geweest, maar dit gaat, als het zo doorgaat, niet goed. Volgens mij ben ik dsn al tonnetje rond halverwege ofzo. Dat kán niet de bedoeling zijn. ;)

Liek, de cola heb ik ook vaker gehoord. En t ontbijt op bed, kan nooit kwaad toch? Hihi...dat kan ik manlief helaas niet vragen. Vragen wel, maar hij zou t niet doen, tenminste niet nu. Ben niet misselijk dus ook geen ontbijtje op bed.

Hmm....de woeffels hebben al eten gehad, nu wij nog. Even denken wat ik op tafel zet...

Tot zover maar even dames! Vind t gezellig hier!

Xx

Geplaatst

ik ben inmiddels bijna elke ochtend wat beroerd en belabberd, even een droge cracker eten en na een minuut of 10 gaat het dan wel weer. Verder groeit mijn buik al wel maar toch ben ik ondertussen 1,5 kilo afgevallen, komt denk ik door mijn verminderde eetlust. Obstipatie is er nog steeds, heb er zelf niet direct last van maar kan toch zo 1 of 2 dagen niet naar de wc..

Verder ben ik nog steeds erg moe, heb ook steeds drukke weekenden, heb er nu al 4 achter elkaar gehad die vol zaten, nu nog 1 weekend en dan heerlijk weer rust in het weekend!! Merk wel dat ik savonds na het eten kapot ben als ik vroeg uit bed ben en smiddags niet slaap, gelukkig komende week rustige dagen, halve dagen en vrijdag studiedag op ameland. De vrijdag zal dus wel weer erg lang en zwaar worden maar ach dat is gelukkig maar 1 dag in die week.

Ben nu wel volledig van mijn energy drink af, ik dronk er nog 1 per dag om wakker te worden maar kan er inmiddels wel van over mijn nek gaan, bij elke slok word ik misselijker dus daar zijn we ook vanaf, haha. Roken ben ik nog niet mee gestopt, vind het erg knap dat het jullie gelukt is dames!!! ben in middels al wel veel minder gaan roken (als we geen feestjes hebben tenminste :D) rookte toch zeker 30 op een dag, nu nog ong 15, de ene dag iets minder de andere dag iets meer, dus we zijn er nog niet maar het gaat in ieder geval de goede kant op.

Geplaatst

Lady's...

Heb het lijstje aangevuld, heb zelf wel berekend dat ik 23 april uitgerekend ben maar wacht nog even het medisch oordeel af....gelukkig is de echo woensdag al, kwart voor 12.....dus duurt niet zo lang meer :-)

Wat betreft kwaaltjes; verschrikkelijk moe staat boven aan. Ik heb wel last van ochtend misselijkheid, ik kan echt merken dat opstarten na een volle nacht lastig is voor mijn maag en dan ben ik dus wel een beetje gammel, ik vond vorige week yoghurt met muesli de perfecte manier om niet misselijk te worden, maar dat werkt nu niet meer, jammer hoor. Voor de rest kan de hele dag misselijkheid op komen zetten. Ik had het vorige week met een stukje lamsvlees bij de Griek, geen goed idee. Ook ben ik een echte liefhebber van knoflook en pesto en dus Italiaanse pasta, maar ook dat gaat niet meer lekker. Ik kan daarentegen prima een zoute haring nuttigen, dat blijft prima drijven.

Hoewel ik goed kan slapen, merk ik dat ik toch alweer sneller wakker wordt door een gevulde blaas. En ik lijk wel meer te dromen, heeft iemand anders dat ook? Ik heb voor de rest dus last van mijn darmen en had even last van aambeitjes, maar nu ik mijn ontlasting zachter heb gekregen is dat ook weer opgelost. De pijnlijke boobs blijven mij plagen, maar verbaas me het meeste over mijn rode handpalmen die af en toe in brand staan. Wel zijn mijn handen nog nooit zo zacht geweest....loving that!

Ik heb trouwens ook gerookt en ben ook gestopt, al even wat eerder omdat IVF traject er aan zat te komen. Stoppen is uiteindelijk makkelijker als je een extra motivatie hebt niet waar... Ik ben helaas ook Astmatisch dus stoppen was hoe dan ook een goede keuze, als mensen nog steeds kortademig zijn na een paar weken gestopt te zijn dan kan je wellicht de dokter even laten kijken. Kan zijn dat je bronchiën nog een beetje ontstoken zijn door het roken. Je hebt zat pufjes die de baby geen kwaad doen en dan ben je zelf er zo vanaf. Minder kortademig is tenslotte ook meer energie en dat is allemaal wel nodig nu niet waar?

De medicijnen die ik moet nemen zijn best wel heavy en was nogal een hoop uitzoek werk voordat ik de juiste dosering was maar ik blijf het trouw gebruiken, ik heb begrepen dat serieuze benauwdheid door een aanval heel slecht voor het kindje kan zijn. Dat daaruit vloeiend mijn kindje een kans hebt van 50% om ook astma te ontwikkelen is wel iets wat mij bezig houdt, ik hoop het niet natuurlijk maar als dat zo zou zijn dan moeten we denk ik maar dankbaar zijn dat we niet in de middeleeuwen leven :)

Gisteren hebben we onze verjaardag gevierd aangezien we maar 3 weken van elkaar verschillen. Het was zo fijn om leuke toepasselijke cadeautjes te krijgen....ik heb namelijk Zwitsal buikzalf gekregen om striae tegen te gaan en een schattig box knuffeltje.... Mijn moeder en de nieuwe vriendin van mijn schoonvader zaten als echte oma's al heerlijk te keuvelen op de bank. Het is zo fijn om te zien dat de vooruitzicht van zo'n klein hummeltje zoveel mensen in je omgeving raakt. Ik kan ook niet wachten tot het allemaal wat meer zeker is en dat ik een flinke buik heb om mijn nichtje en neefje deelgenoot te maken. Dat lijkt me fantastisch. Mijn schoonzusje leeft al helemaal mee. Ik vertel dat ik me af vraag hoe het straks zal gaan met werken maar zij kondigt al aan dat ze elke woensdag vrij is, dus blijkbaar is die dag dan al voorzien. Ook had ik haar al eerder gevraagd bij de vorige zwangerschap of ze als mijn doula wilde fungeren. Gelukkig wilt ze dat nog steeds!!!! Daar ben ik echt blij mee. Ik weet wel dat het misschien nog veel te vroeg is, maar ik denk nu eenmaal al na over de bevalling (waar ik nu al naar uit kan kijken> lijkt me zo'n super oer ervaring) en basisonderwijs. Hoewel mijn vriend dat ook wel een beetje voortijdig vind kletst hij toch met mij mee. I'm loving him for that!....

Nou ja genoeg gekletst, ik ga nog maar een snackje maken en op zoek naar iets leuks op de tv of wat downloaden.....

fijne avond nog en alvast een heerlijke werkweek voor iedereen....

gr. aukus

Echo/VK bezoek

Aukus, 7 september (1e echo)

Liek, 9 september (1e echo)

Clau, 12 september gyn

lala, 14 september (2e echo)

Gabriella. 15 september (2e echo)

Noekie1988, 21 september (2e echo)

Uitgerekend

Celene, 2 april

Ilcsike (Ilona), ?

Vanny1979, 6 april

Noekie 1988, 6 april

Clau75, 8 april

Lala, 15 april

Irma6717, ?

Gabriella, 28 april

Liek, 29 april

Aukus, eind april

Esso, begin mei

Geplaatst

Hee Aukus,

Die dromen waren voor mij dus de trigger om te gaan testen. Die had ik nog nooit als utro-kwaaltjes gehad. En jawel, zwanger! Blijf inderdaad veel en raar dromen! Droomde vannacht dat mn haar alweer tot halverwege mijn rug was, terwijl het nu dus echt heel kort is.

Ik las dat de fluimucil (of het niet merk daarvan) in "gewone" dosis genomen kan worden. Die pak ik nu af en toe als ik denk dat mn bronchieën het moeilijk hebben. Dat spul werkt bij mij perfect. Vaak voel ik ze al "open gaan" terwijl ik de fluimicil drink. Lekker is dat hoor!

Astmatische bronchitus zit in de familie, hoop dat het hier de lijn overslaat. Heb er zelf gelukkig geen last van, maar moeder en broer wel....

Verder komt 'het' op gang nu. Kan gelukkig weer minstens 1x dag een normale hoeveelheid en vorm (he jakkes) achterlaten op het toilet. De roosvicee werkt best!

Noekie, denk niet dat we je nog hoeven te vertellen dat roken slecht is he? Hihi

Hrb je ooit hypnose geprobeerd als ondersteuning bij het stoppen met roken? Werkt bij mij perfect. Je zult wel gemotiveerd moeten zijn maar t werkt dan wel heel goed. Even googlen? Ik zelf heb een Engelse versie boek + cd gepakt bij BOL. Maar dat omdat mn engels bijna even goed is als mn nederlands en ik, zodra ik in een engels sprekend land ben, in die taal denk. Wat ik bedoel te zeggen is: je moet wel een versie vinden waar je niet hoeft bij na te denken als je snapt wat ik bedoel. En daarbij heb ik meerdere hypnoses van die kerel in huis, en hij heeft gewoon een prettige stem ;) dat helpt ook.

Maar even wat anders: ook niet te lang rondlopen met je verstoppingen, is ook niet goed hoor! Ik zat wel dicht maar kon nog wel elke dag naar het toilet. Zo te horen is t bij jou erger!

En zo te zien mag ik inderdaad in mn handjes klappen wat betreft kwaaltjes. Tot nu toe valt het hier dus eigenlijk hard mee.

Tot zover!

:hugg:

Geplaatst

Aukes, wat een leuke kadootjes trouwens! Wat goed dat je al met bevalling e.d. Bezig bent! Hier nog helemaaaaal niet! De moeders hebben zelfs nog een verbod op dingen kopen! Maar ik zie wel al de helende effecten van een zwangerschap/kleine.

Mijn schoonvader is pas overleden en schoonmoeder zat aardig in de put, totdat wij met dit nieuws aankwamen zetten. Ze is weer helemaal opgeknapt, tuurlijk is het verdriet er nog, en ander verdriet erbij( jammer dat pap dit niet heeft kunnen meemaken) maar ze heeft weer plezier in t leven, weer wat om naar uit te kijken. En dat gezellig keuveln over de kleine, dat is hier ook al bij de mams-en ;)

Geplaatst

@lala dat het slecht is weet ik inderdaad, maar een een keer stoppen lijkt mij ook niet goed aangezien ik nog al veel rookte, dus vandaar dat ik het afbouw.

Gister en vandaag kon ik wel naar het toillet dus hopen dat dit zo blijft en anders moet ik toch ook maar aan de roosvicee laxo (kun je dit trouwens gewoon in de supermarkt krijgen?)

Geplaatst

He Lady's.....

Net terug uit Haarlem waar we voor de band van mijn vriend zijn nieuwe album op vinyl hebben opgehaald. Ik heb het gepresteerd om zowel de heenweg als de terugweg te slapen (vanaf Kampen is Haarlem natuurlijk ook een stukje rijden) Hoe kan een mens toch zo moe zijn he, ik ga er al weer van gapen hahahaha.

@Noekie, stoppen is gewoon verschrikkelijk moeilijk, mensen die nooit gerookt hebben denken er te makkelijk over en mensen die wel gestopt hebben vergeten zelf soms wel eens hoe dat ook alweer was. Nou ik ben dan wel cold turkey gestopt, maar mijn vriend is gewoon 2 meter lang en zorgde ervoor dat ik er geen een kon opsteken. Gezien zijn formaat haalde al mijn spring pogingen weinig uit: het pakje sigaretten was letterlijk buiten mijn bereik hahaha. Maar zonder gekheid, enorm minderen als al erg goed. En ik snap best wel dat je gek kan worden van anderen maar ik kan niet nalaten om nog even het volgende te delen met je. Ik ben een enorme lekkerbek en ik moet zeggen dat een heleboel dingen mij ook lekkerder gingen smaken nadat ik gestopt was. Ook heb ik het over het algemeen warmer want ik kan echt merken dat de bloedsomloop beter wordt, maar misschien komt dat ook wel door het zwangeren. Ik vind het in ieder geval dat je al zo bezig was. Ik moet zeggen dat cold turkey stoppen van 30 sigaretten op een dag niet altijd even makkelijk aanvoelde de eerste dagen. Wel herkende ik de trekmomenten en zei dan ook tegen mijzelf: okay ik heb trek omdat mijn hersenen denken dat ze een stofje nodig hebben op dit moment. Door dat niet te onderkennen was het voor mij makkelijker te plaatsen. Maar Noekie, ik beloof je ik zal er niets meer over zeggen, want niemand kan voor een andere in haar schoenen staan....

@Lala, tja, moeders verbieden om in te kopen dat is wel gebeurd hoor, maar ik kan het ze ook niet kwalijk nemen als ze het dan toch ook doen :-) Elke keer als ik leuke stoere kleertjes tegen kom dan smelt ik gewoon. Maar ik heb duidelijk gemaakt dat ik liever een geldbedrag wil om katoenen luiers te kopen bij KaatjeKatoen.nl. Ik geloof namelijk echt dat kinderen sneller zindelijk zijn als het kontje letterlijk vochtig blijft aanvoelen... Daarbij heb ik al een super zuinige wasmachine, dus ik ga die krengen gewoon uitwassen. Alleen die katoenen luiers zijn even een investering...gelukkig kunnen de a.s. grootouders zich daar goed in vinden. Natuurlijk zijn wegwerpluiers makkelijker en is het qua kostenbesparing niet eens zo heel veel goedkoper. Ook zijn er wegwerpluiers die wel biologisch afbreekbaar zijn maar het is gewoon bewust uit het welzijn voor mijn kindje omdat naast vroege zindelijkheid, zowel mijn vriend als ik een gevoelige huid hebben en het schijnt dus dat katoenen luiers allergieën minder in de hand werken....

Voor de rest heb ik bijna de hele kinderkamer uitzet al klaar staan (erg he), die hebben we overgenomen van Ingmar z'n broer, incl. autozitje en kinderwagen, dus we zitten echt in een luxe positie, gelukkig is het al bijna woensdag dan zullen we even zwaaien naar 'Henk'!!!! Nou.... ik ga maar 'ns puin ruimen. Talk to you soon!!!

aukus

Geplaatst

Noekie,

Ik ben van >30 naar 0 gegaan in 15-16 dagen. Vanaf de TP tot nét na officiele testdatum. Wist dat ik ooit moest gaan stoppen en vond dat moment wel okay...zeg maar.

Zo, en dat is ook t laatste wat ik erover zeg. Ow nee, nog dit: goed hoor dat je al mindert! Ik weet verdomd goed hoe het is verslaafd te zijn, en dat t verdorie lastig is te stoppen dus iedereen die een poging doet: hulde! Mijn kerel probeert niet eens! Maar is sinds hij weet dat er een frummel/ Jay zit al aardig geminderd. Het helpt mij toch wel. Elke sigaret minder is een kleine overwinning! Die moet je eigenlijk vieren!! Ga zo door!

De roosvicee laxo kon ik hier in t dorp nergens in een supermarkt krijgen maar wel bij de Kruidvat. Dus mijn tip: als AH het niet heeft, dan naar kruidvat of een reformhuis ofzo gaan. Die hebben ze meestal wel.

Aukus......jullie zijn klaar! Nou, dan mogen de weken voorbij vkiegen en Henk snel zn intrede doen (wel netjes op uitgerekende datum dan he?). Dat is inderdaad een luxe positie. Hier wordt t eerst de wereld vertellen dat we zwanger zijn over een week of 6. Mijn kerel vind dat 3,5 maand de 'veilige datum' is. Hmmmmm......

En dan is het zeer waarschijnlijk wel zo fat we via- via wel alles bij elkaar krijgen. Ben ik van ovrrtuigd! Niet dat we het niet allemaal nieuw zouden kunnen kopen, maar in het belang van de global warming, duurzaamheid e.d. Vind ik hergebruik wel een hele goede optie. Zeker omdat ze toch maar heel even zo klein zijn. En daarbij, als voor ons al tweedehands goed genoeg is, dan zeker voor frummel/ Jay.

Die katoenen luiers klinkt goed hoor! Maar inderdaad, vlgs een studie maakt het voor het milieu niet zo heel veel meer uit of je wegwerp of katoen neemt. Ik weet dat wij gewoonweg allergisch waren voor wegwerp. Maar nou is in 40 jaar tijd best wel wat veranderd denk ik.

Veel plezier woensdag he, met zwaaien naar Henk!

Tot zover, en noekie: écht goed hoor! Merk dat ik vandaag een bitch ben.....de honden moesten t ook ontgelden. Dus vergeef mn gezeur!

Geplaatst

wij hebben inderdaad ook het geluk bijna alles al te hebben. De kinderkamer is zowaar compleet (kast, commode en ledikant) de kinderwagen/buggy, box, maxicosi is er al, dit mogen we van vrienden van ons lenen/krijgen (sommige dingen hebben voor hun emotionele waarde dus vandaar zijn er sommige dingen die we lenen) wat ons natuurlijk weer super schilt in de portomonee! Zodat we dit geld mooi kunnen gebruiken voor andere dingen. Dingen als lakentjes, hoezen etc etc moeten we nog wel halen, maar dat geeft niks!Dat is ook wel weer het leuke, het shoppen voor een kleine :D Dus helemaal niet erg dat dat nog moet :D

Geplaatst

Ha dames,

Net terug van vakantie en vamiddag de eerste echo gehad. Helaas was deze niet positief. Er zat een leeg vruchtzakje.

M'n lichaam heeft me goed voor de gek gehouden. :-( Heb me namelijk heel de vakantie goed moe gevoeld en alle andere zwangerschapskwaaltjes erbij.

Voel me nu behoorlijk klote, al komt dat wel weer goed hoor. Het is nu gewoon afwachten totdat het afvloeit of anders een curretage. We hebben nog twee eskimo's in de vriezer voor een broertje of zusje. Dus als dit allemaal voorbij is en we het een beetje verwerkt hebben gaan de volgende poging in.

Maar nu eerst genieten van wat we wel hebben; ons geweldige manneke Stijn !!! :-)

Voor de andere dames wens ik jullie een hele fijne zwangerschap en een goede bevalling toe. Het is geweldig om mee te maken ! :-)))) (Dat nemenze in ieder geval niet meer van me af ! :-)) )

Liefs,

Ilona

Geplaatst

Jeetje Ilona! Wat een nieuws zeg! Verdorie!

Je klinkt wel heel sterk, geef je wel toe aan je/jullie verdriet? Het hoort erbij. Ik hoop dat alles verder goed en snel verloopt en dat jullie de volgende ronde weer positief in gaan. In de tussentijd heb je gelijk: geniet van jullie Stijn!

Dikke knuffel en veel sterkte ook voor je man.

Xx

Geplaatst

oooo Ilona,

wat verschrikkelijk kut allemaal. Natuurlijk heb je het al wel meegemaakt en zal Stijn een heerlijke afleiding zijn maar dit was wel het laatste waar je aan dacht. Wat kan de natuur wreed zijn he... Ik hoop van harte dat curettage niet nodig zal zijn en dat als alles weer geheeld is de volgende cryo´s beter uit zullen pakken! Veel sterkte voor jou en je gezin....

gr. aukus

Geplaatst

Jeetje wat een schrik...hoop dat je dit verdriet een plekje weet te geven/krijgen pfff heftig joh.! hoop dat je veel steun en kracht uit je kindje en man weet te putten.

Liefs esso

Geplaatst

Heel veel sterkte Ilona! Echt ontzettend balen meid. Doe rustig aan en wanneer je er weer aan toe bent; op naar een nieuwe kans.

Liefs!

Geplaatst

Hey Ilona,

Heel veel sterkte met dit bericht. Hoop voor je dat een curettage niet nodig zal zijn en dat je dit snel een plekje hebt kunnen geven.

Liefs Gabriella

Geplaatst

Thanks voor alle lieve en medelevende woorden !!

Het zal allemaal wel goed komen. Ben vandaag gewoon gaan werken. Had er eigenlijk niet zo'n zin in, maar ook niet om thuis te blijven.

Heeft me wel goed gedaan. Heb zo wat afleiding gehad en met twee lieve collega's erover kunnen praten die van onze situatie afweten.

Ik heb voor dinsdag ook al een afspraak in het ziekenhuis om de verdere mogelijkheden te bespreken. Ik wil namelijk er eigenlijk zo snel mogelijk vanaf. Gewoon, omdat m'n lichaam me zo voor de gek houdt en heb er geen behoefte aan dat ik steeds met zwangerschapskwaaltjes wordt geconfronteerd. Dat is best wel zwaar, probeer ze nu zo veel als mogelijk te negeren.

@ Lala, dat lijkt alleen maar hoor dat ik sterk ben. Dat is alleen maar schijn... Voel me soms erg zwak, boos (op mezelf maar ook op anderen die wel met eitjes van zichzelf, snel en op de natuurlijke manier zwanger kunnen worden) verdrietig en leeg. Maar ja, dat zal er allemaal bij horen die gemixte gevoelend. Hoop dat ik het snel een plekje kan geven. Want merk dat ik het ook vermoeiend vind om me zo te voelen en dat wil ik helemaal niet. Ik wil dit afsluiten en verder kunnen gaan. Gelukkig heeft werken wat afleiding gegeven, al heb ik minder kunnen doen dan anders.

Dames, nogmaals dank voor jullie lieve woorden. Ben erg blij dat dit forum bestaat, met zoveel mensen die (helaas) dezelfde dingen doormaken en die je meteen begrijpen. :-)))) Ik zal jullie proberen te blijven volgen.

Groetjes,

Ilona

Geplaatst

Hoi Ilona,

Ik hoop voor je dat het voor dinsdag komt, kan me goed voorstellen dat je het nu liever kwijt bent. Dat helpt ook voor de verwerking.

En je bent wel sterk hoor, ook als je je soms zwak voelt! Die bozige en verdrietige gevoelens zijn heel herkenbaar, laat het af en toe maar lekker gaan!

Wij zijn er hier voor je hoor, al hoewel ik me kan voorstellen dat je ff afstand neemt.

Hoe dan ook, toi toi toi!!!!!

Geplaatst

Aukus, lees dat je morgen de echo hebt, spannend zeg!

Ik moet nog wachten tot vrijdagmiddag, oef.. Eindelijk gaan de dagen wat sneller.

@all, met de misselijkheid gaat het nog steeds niet best ondanks alle maatregelen die ik al had genomen, zoals idd de crackers op bed. De cola heeft me wel een klein beetje verlichting gebracht, thanks voor de tip! Ik zou wel graag meer willen eten of dingen die ik lekker vind maar ik heb domweg nergens trek in. Ik werd al misselijk toen ik las dat Gabriella kroketten eet, hahaha!

Ben inmiddels al 2 kilo afgevallen, wel raar hè want je denkt juist aan te komen. Maar goed, ben pas 6 weken dus daar is nog tijd genoeg voor!

Hebben jullie allemaal al aan jullie ouders het nieuws van de zwangerschap vertelt? En op welk moment?

Wij wachten tot we een echo hebben gehad, geeft ons iets meer zekerheid. Dit geldt ook voor aankopen e.d., ik ben daar nu nog niet aan toe. Komt waarschijnlijk ook door de misselijkheid en moeheid, dat vergt momenteel samen met mijn werk zoveel energie.

Ik ga maar eens proberen aan het avondeten te beginnen.

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

@Liek,

ja verschrikkelijk spannend, ben de afgelopen weken natuurlijk helemaal op een magenta roze wolk aan geland....maar nieuws zoals van Ilona geeft dan wel weer te denken. Dus ik wordt zenuwachtiger en zenuwachtiger. Het wordt uiteindelijk ook de eerste keer dat ik een echo onderga, de vorige 2 keer kreeg ik een miskraam net voordat de echo zou plaatsvinden, dus tot nu toe gaat het goed. Ik heb nog steeds kwaaltjes en hoewel ik bij vlagen ook misselijk ben is het vooral de vermoeidheid die toe neemt. Ik denk dat ik mezelf ook erg gek maak en niet steeds in mijn broek moet loeren. Werkloos zijn helpt ook niet echt mee, gelukkig weten we het morgen, want als het positief is dan gaat er hopelijk heel wat spanning van me af vallen.... en jij valt nog af? Wauw ik wou dat ik dat kon zeggen, ik pas een broek gewoon niet meer, ik ben namelijk af en toe onverzadigbaar totdat ik iets verkeerds eet en wel misselijk wordt....i envy you....

@Ilona, ik kan me voorstellen dat je verraden voelt, niemand kan echt begrijpen wat jij doormaakt op het moment tenzij ze zelf in een soortgelijke situatie heeft gestaan. Maar er schijnen ook nadelen van curretage te zijn zoals verklevingen die een volgende zwangerschap dan tegen kunnen werken. Dus ik hoop dat je ondanks dat je boos bent op je lichaam niet een overhaaste beslissing neemt: als het maar een beslissing is waar je gevoelsmatig achter staat en kunt blijven staan....Nogmaals sterkte, en we hopen dat je snel weer de draad kan oppakken...

Nou ik ga even naar de praxis, me gedachten verzetten dat lukt altijd het beste met kleur- en behangstaaltjes, no idea why....en natuurlijk post ik morgen de uitkomst....spannend...

Geplaatst

Ilona,

Het hoort er allemaal bij. We kennen het hier allemaal wel. Machteloosheid, dat resulteert in boosheid. Boos op jezelf en de wereld. Maar het vervelende is: de wereld en jezelf kunnen er niks aan doen. We zijn allemaal overgeleverd aan moeder natuur ( en een beetje hulp van artsen en anderen). Hier tegen in gaan kost energie, energie die je eigenlijk verspilt. Afleiding helpt zeker. Stijn en je mannie helpen zeker, en niemand zegt dat je sterk moet zijn. Ik hoop dat je het snel een plekje kan geven, en zoals liek ook al zegt: als je er behoeft aan hebt, we zijn hier voor je.

Liek,

Ik zou willen dat ik misselijk was. Klinkt gek, maar ik ben inmiddels al vijf kilo aangekomen en pas in geen enkele broek meer. Ik kan de hele dag door eten, niet alles, want ik heb niet overal zin in, maar wel veel. Hihi

We hebben t de ouders verteld na de eerste echo, die al twee weken na testdatum was. Dus redelijk vroeg. Op een paar uitzonderingen na, weet bijna niemand het verder. Willen we ook boorlopig zo houden.

Aukus,

Behangetjes kijken is zennen? Hmm....ook eens proberen! Hahaha...nee, ik snap je wel hoor, ik heb dat met handwerken. Spannend morgen voor jou. Hou je ons op de hoogte?

Ik wilde trouwens net vragen wie ook niet meer in zn kleren past, maar jij dus ook. Ik vind alleen

Hier alleen een beetje zuurbranden erbij en zoals ik al zei, kan de hele dag door eten. Ben wel al minder verstopt, dus da's goed. Verder weinig klachten, hoewel ik vandaag wel veel gerust heb, was best moe, gisteren teveel gedaan. Eigen schuld!

Tot zover!

Geplaatst

hier gaat het ook goed, misselijkheid heb ik de afgelopen 2 dagen geen last van gehad, de verstoptheid lijkt bij mij ook over te gaan, de afgelopen 3 dagen gaat het goed! Ik ben ondertussen weer wat aangekomen, dus nu in totaal nog 1 kilo afgevallen (ipv 1,5) maar ondanks dat ik afval groeit mijn buik... de meeste broeken die ik heb zitten onder mijn buik, dus daarmee heb ik er geen last van, de andere broeken zitten echt niet lekker meer, beetje jammer want 1 heb ik net 4 weken geleden gekocht, hij was al wat aan de ruime kant, daar was over nagedacht, maar dat hij zo snel niet lekker meer zat had ik niet verwacht. mijn shirtjes gaan vooral ook steeds strakker zitten, nou zijn de meeste strecht dus die rekken wel mee..

Maar toch als ik mijn buik zie (ik had al iets een buik voor de zwangerschap, door de hormonen van de vorige behandeling is mijn buik ook gegroeid) maar dan lijk ik toch zeker wel 4 maand zwanger, maar ach, het hoort erbij. ondanks dat de kleine nog niet veel ruimte nodig heeft groeit je buik al wel..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden