Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Esso!

Welkom!

Voorzichtig xijn we hier allemaal nog, dus je zit goed. Dir owrdt een rustig stukje forum, denk ik zo , als jij al in mei uitgerekend bent.

Maar dat mag de pret niet drukken!

Een voorzichtige gefeliciteerd dan!

Babii, weet je al wat meer?

Noekie, aftellen is leuk! Vandaag echo dan?

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

vandaag eindelijk de eerste echo jah, om 1545 pas :S:S

Dat het hier zo rustig is kan wel kloppen volgens mij, heb net even gespiekt in het topic wachtbankje augustus maar er zijn helaas niet veel die positief getest hebben :S

Geplaatst

Klopt, ik kom daarvan af.

We zijn met zn vieren ofzo?

Het is een triest bankje...........

Succes met de uurtjes aftellen vandaag dan!!

En veel plezier vanmiddag!!!

Geplaatst

Noekie1988, veel plezier/succes vandaag bij je eerste echo! Dat jullie maar een mooi kloppend hartje mogen zien :):)

Jammer dat de april 2012 topic zo rustig is, maar het wachtbankje augustus was erg rood. Super jammer :(

Fijne dag meiden!

Geplaatst

De eerste echo gehad, alles ziet er goed uit, het is er een. het hartje klopt!! Onze beeb is 1,71 cm groot en ligt ongeveer 2 dagen voor op schema :D

@Clau fijn dat je morgen een extra echo hebt, bloedverlies is nooit leuk om te zien maar zolang het bij een beetje

blijft valt het hopenlijk nog mee!! succes morgen, ik duim voor je!!

Geplaatst

Noekie,

Wat goed! Bijzonder he? Zo'n kloppend hartje?

Geniet ervan meid, je kunt er weer even tegenaan zo!

Clau, hoop dat allea goed is morgen. Hou je ons op de hoogte?

Xx

Geplaatst (aangepast)

He allemaal,

Ja, het is inderdaad erg rustig hier.... dat valt ons allemaal wel op he ;-)

Ik zal dan maar meteen de hand in eigen boezem steken, want ik vind het lastig om al helemaal blij mee te kletsen. Misschien komt het toch door de 2 eerdere miskramen dat ik een gepaste gereserveerde houding er op na houd. Dat is erg moeilijk vol te houden want mijn borsten doen verschrikkelijk pijn. Ik vond dat ik met cupmaat E al genoeg van moeder natuur heb mogen krijgen. Maar met 6 weken zwangerschap al bijna uit mijn grootste bh te knallen, dat was wel het laatste waar ik aan gedacht had. Dat had ik met de 2 andere zwangerschappen niet. En misschien is dat dan ook wel samen met de misselijkheid die steeds vaker de kop op steekt een goed teken, want ik heb er een goed gevoel over. TOCH moet ik van mezelf even wachten tot ik volgende week dat kloppend hartje heb mogen horen. Niet dat dat mijn positieve houding tegen houdt, heb al een super jurkje aangeschaft via marktplaats.....heerlijk die positiemode, ik weet dat het nog vroeg is, maar ja....

Wat betreft Clau, ik kan helemaal begrijpen dat je je rot schrikt. Ik heb altijd gehoord dat bloedverlies niets hoeft uit te maken, en dat je baarmoedermond gewoon een soort bloedneus kan hebben, vooral als je net ervoor flink hebt moeten drukken of je seks hebt gehad is dat wel een voorkomend geval... dus rustig aan, je blijft voorlopig nog gezellig hier!

Ik had een paar dagen terug ook een beetje bloed, alleen was dat meer het gevolg van een overheerlijke aambei. Fijn hoor....nou ik vind dat wel het allerminste van het hele verhaal, de rest ervaar ik graag voor het groter goed. Maar alles wat met mijn endeldarm te maken heeft is voor mij dus passé he. Het was zelfs zo erg dat ik als kind me al rot geneerde over de hele achterkant proces en dat weigerde op een potje te doen (dan maar met een luier aan en een knalrode kop achter de gordijnen net doen alsof er niets gebeurde hahaha, vind mijn moeder nog steeds leuk om te vertellen - leuk op verjaardagen...zucht...) Maar goed, vanuit een vertrouwde huiskamer ver weg zijn endeldarm zaken makkelijk digitaal te bespreken. En hoewel ik me realiseer dat het wellicht mijlenver van mij af ligt wil ik toch maar even een mededeling doen: ik wil dat in mijn geboorteplan een miniklysma wordt opgenomen. Ik wil geen vervuilde foto's terug zien, althans niet door mijn toedoen. Ik geef het toe, misschien een beetje kleinburgerlijk, maar ik kan me er echt druk om maken, nu al.

Dus tot zover mijn poging om wat meer leven in de brouwerij te brengen, ik denk dat ik maar even ga kijken of er niet nog een leuke positiejurkje te spotten is op Marktplaats, het liefste met een retro print of in ieder geval overdreven blij, want dat ben ik namelijk ook vandaag....

gr aukus

aangepast door aukus
stond beter, het oog wil ook wat he...
Geplaatst

Aukus,

Moet wel lachen. Ik heb die schaamte helemaal niet, maar kan het me wel voorstellen hoor! De eerste inwendige echo.....AAAAAAAAAAAAHHHH!!! Nu jaren later meer nergens last vam, met die echo's dus he?

Tja, het is mn eerste zwangerschap, dus ik kan nergens wat van zeggen. Heb wel een jurkje gekocht dat ontzettend leuk uitziet als je relatief slank (lees niet zwanger) bent, maar ook super uitziet met wél een buikje. Ik kan en dus altijd wel aan. Hahaha

Ik vind t te vroeg voor positiekleding, toch te zot voor woorden, net 7 weken! Maar.....ik pas nu al niet meer in mn spijkerbroeken. Broeken die me overigens wel pasten toen ik net zo zwaar was, maar niet zwanger... Mn 'zwanger' buikje is anders dan mn 'vet' buikje. Zal zo moeten, maar wel frustie. Probeer mn zwnagerschap voor de buitenwereld zo lang mogelijk te verbergen maar wordt lastig als je constant nieuwe kleren koopt in grotere maten :S

Hier bijna geen kwaaltjes meer. Winderigheid, obstipatie wel nog, maar geen darmkrampen meer en ook geen bandenpijn. Then again: ik mag van manlief ook niks meer, stofzuigen leidt tot heftige krampen en nauwelijks kunnen lopen, dus da's een no-no. Strijken mag ik wel nog, maar de wasmand tillen niet meer. Ook lastig hoor! Maar goed, manlief vindt t voor een goed doel. En ik vind t wel lief en schattig en lief enzo. Haahahaha

Hier gisteravoxnd twee druppels helder bloed, en vanochtend drie druppels oud bloed. Het zal wel, maak me niet druk, verder nergens last van namelijk.

Oe.....ik had tot van de week hele erge darmkrampen. Nu ben ik een paar pepermuntjes aan t eten per dag en de krampen zijn weg. Toeval of niet, ik ga er mee door....die pepermuntjes eten dan he?

Borsten zijn gespannen en worden aardig groot, geen klachten daar van manlief, hihihi....maar ze doen ook niet echt zeer.

Dus.........heel af en toe vergeet ik dat ik zwanger ben. Dan herinnert de obstipatie od het frequente wc bezoek me er weer aan.

Oftewel, ik denk dat ik niet mag klagen. Niet misselijk, weinig pijntjes....

En ook hier trouwens het besef dat het allemaal nog heelmpril is en er nog veel fout kan gaan.

Maar we zijn wel al de helft van de twaalf weken voorbij. Dar scheelt ook al.

Geplaatst

@aukus, ik begrijp precies wat je bedoelt, dat had ik ook met de eerste 2 zwangerschappen en nu eigenlijk weer dat ik bang ben dat ik door het persen iets anders eruit pers dan een baby ;) maar ik kan je uit ervaring vertellen....als het gebeurt gebeurt het toch wel, meestal niet. bij mijn eerste volgens mij niet (heb niets gemerkt iig en is ook nooit iets gezegt) bij de 2e wel, maar dat was zo snel weggehaald door de kraamhulp of vk (weet het niet eens) dat je niet eens in de gaten had dat het gebeurde...het is nl een normaal proces, dus don't worry en gewoon genieten en als het zover is....dan kan je je er toch niet mee bezig houden (op dat moment ben je toch alleen maar bezig met pijnlijke weeen, sorry dames :))

Geplaatst

Het was inderdaad super bijzonder om het hartje te horen, het was naar ons idee alleen veel te snel voorbij :S

Gister hebben we het ook aan onze vrienden verteld, toch leuk om de diverse reacties te zien en horen, de een zegt hehe eindelijk, de ander had trouwen verwacht hahaha.

Tuurlijk is de kans er nog wel dat het mis gaat maar als het hartje klopt is de kans dat het misgaat nog maar 3 procent!

Verder ben ik nog steeds erg moe en met wat meer regelmaat misselijk 's ochtends maar na een uur is dat meestal wel weer over.

En nu kunnen we echt gaan genieten, nu we weten dat het goed is!

Geplaatst

Clau, gefeliciteerd met het kloppende hartje. Fijn om te lezen dat alles, ondanks bloedverlies, goed is.

Geniet van jullie zwangerschap meiden..

April 2012 is een rustige maand he?!

Geplaatst

He hallo iedereen volgens mij ben ik dus de benjamin in deze topic aan gezien ik denk ik ergens in mei ben uitgerekend. Ben nu 4 weken en nog wat daagjes hoe is het bij jullie gegaan zo na het besef dat de menstruatie uitbleef..En een positieve test. Maak je al plannen of wacht je op die magische 12 weken streep?

Liefs esso

Geplaatst

Da's wel een goeie. Zal de VK vragen hoe groot de kans is op miskraam na de 2de echo (ik ga ervan uit dat ik dan ook een kloppend hartje zie!), manlief is er dan bij, dan is hij misschien wat meer gerust gesteld. Hij is van de oude stempel: pas ná 12 weken iedereen vertellen en plannen maken en dingetjes kopen enzo. (Zucht)

Maar komt wel goed.

Enne Esso: welkom! Als laatste van het augustus bankje! Blijf je hier zitten of verhuis je naar het mei topic, zodra die er is??

Ik vind t wel gezellig als je hier blijft mee kletsen!

xx

Geplaatst

wij hebben het zowat aan iedereen verteld dat we met icsi bezig waren.Dus iedereen was benieuwt afgelopen weekend hoe de test was verlopen haha wel relaxed hoor zoveel liefde en belangstelling.! Ik blijf lekker hier plakken en als mei aanbreekt deel ik mijn aandacht haha.

Hoop dat alles bij iedereen voorspoedig blijft gaan

Geplaatst

Ik zou wel willen dat ik mijn mond dicht kan houden maar dat is praktisch onmogelijk.... dus er zijn al een hoop mensen die het weten. Dat was ook de vorige 2 keer zo, ook dat het toen op een miskraam uit liep heb ik alles eerlijk verteld als er naar gevraagd werd. Zo ook met de diagnose POF. Ik ben nu eenmaal open wat dat betreft, en het is ook wel fijn als iets minder goed gaat dan je zou willen zien dat je dan altijd ook een paar luisterende oren tot je beschikking hebt :-)

Maar goed, volgende week zien we vast een hartje, want ik wordt misselijker met de dag.... vaarwel knoflook en pesto, in ene kan ik jullie niet meer uitstaan.... echt wel een beetje jammer, want ik was verzot erop.... Ook heb ik soms bijna vuurrode handpalmen, heeft iemand dat ook? Echt wel weird, maar komt vast door een verbeterde doorbloeding in combinatie met een lichte huid: er is een heel rivierenstelsel in 't blauw uitgetekend over mijn borsten, best wel mooi, al zeg ik het zelf hahaha.....

He en Esso, gezellig hoor! We zijn allemaal nog niet zo spraakzaam en zoveel aanmeldingen zijn er ook weer niet, misschien zijn mensen toch bang om hier in te schrijven tot een bepaalde datum, of is de zomerstop in de ziekenhuizen duidelijk voelbaar, who knows....

Geplaatst

Wij zijn al vijf jaar bezig........en in het begin was iedereen wel benieuwd en nieuwsgierig. We hebben nooit echt gezwegen over het hele traject. Maar jaar na jaar werd de belangstelling minder. En eerlijk gezegd, een reden van mijn mini burnout eind vorig jaar, begin dit jaar, was het besef dat het misschien wel nooit zou lukken.

Ik heb toen wel tegen de bazen gezegd: we hebben nog wat in de vriezer, maar kijken wel wat we daar mee doen. In de tussentijd ben ik "verhuisd" van bedrijf x naar zusterbedrijf y, en vond ik het eigenlijk niet zo nodig om nog te vertellen dat we toch weer bezig waren. Kijk naar de afgelopen 5 jaar: alleen maar teleurstellingen. Bij bedrijf y heb ik ook nieuwe managers e.d. die staan wat verder van mij af. De bazen van bedrijf x, die ken ik al 10 jaar, en zijn buiten baas ook goede collega's. We weten dus wat we aan elkaar hebben. Dat heb ik met mn nieuwe manager dus (nog) niet. Daarnaast heb ik altijd mannelijke chefs gehad, en nu dan een vrouwelijke chef. Heb wel een vrouwelijke projectleider ooit gehad, maar de relatie tussen ons was raar. Ze was mijn meerdere......maar ook niet. Heel vreemd. We hadden een hele goede relatie, waarbij ík mn best deed om het toch zakelijk te houden. De projectleidster vond dat minder belangrijk. hahaha.

Ach ja.... vandaar, zeg maar, dat we het nu bijna niemand gezegd hebben. De ouders hebben we ook niks gezegd voordat we begonnen. Ma van mn man is pas weduwe. Schoonpaps is recent overleden, dus die wilden we niet alvast blij maken met een dode mus, zeg maar. Mijn ouders zijn schatten van mensen, maar mn moeder kan lomp zijn tot en met. Ze heeft soms niet door dat ze mij vooral heel erg pijn doet met bepaalde uitspraken. En zeker als we in het traject zaten, en ze dat wisten, dan kwam de ene lompe opmerking na de andere. Dus daarmnee, het inseinen van mijn ouders, zijn we ook een paar jaar geleden mee gestopt.

Mijn oudste broer hield ik altijd wel op de hoogte, maar die ligt in scheiding. Ik kan me goed voorstellen dat hij voorlopig even andere dingen aan zn hoofd heeft, dus die hebben we ook nog niks gezegd. Volgende keer als hij op de koffie komt, zal ik het hem wel zeggen.

Dus.........op het werk weten 2 collega's het. Bij mn man volgens mij iedereen, maar dat is anders, geloof ik??

Een paar goede vrienden, de ouders nu en mn zwager. En dat was t dan.

Ik wil het wel tegen iedereen zeggen, maar van manlief, mag ik niks. Mag niks kopen, mag niks maken, mag niemand wat zeggen "tot de 4 maanden". Wat inmiddels wel achterhaald is, maar meneer nog een beetje (veul) in de vorige eeuw leeft, wat dat betreft.

Daarom ga ik de VK over 2 wkn maar vragen hoe groot de kans op miskraam is. Dan zal hij misschien bijdraaien. Ik hoop het, want langer dan 3 weken niet vertellen dat ik zwanger ben, gaat niemand geloven. Ik pas in bijna geen enkele broek meer, en alleen een dikke fleece trui doet het nog 'verbergen'.

Weet je, ik wil best trots zijn op mn buikje, en me ook echt zwanger 'voelen' en eruit zien. Maar dan wel als iedereen het weet. Het is nu lastig om er mee om te gaan, zeg maar.

Okay...........en nu heel wat anders:

Op zich heb ik geen last van mn obstipatie. Het zijn kleine harde keuteltjes, maar ze komen er wel uit. Alleen, het is maar ong 1/3 van normaal, zeg maar. En de bijbehorende krampen zijn ook al stukken minder dan een week of wat geleden. MAAR: ik vind t weinig.

Iemand een tip? Meer vezels eten werkt niet bij mij, (meer) bewegen ook niet. Kan ik nog wat anders doen??

Groetjes!!!!

Geplaatst

Dag meiden,

Breek ff in, want las over die obstipatie. Had ik ook hele erge last van. Ben toen met roosvice laxo begonnen - elke ochtend op m'n nuchtere maag voor t eten en waarempel hielp dat terwijl de rest allemaal niet hielp, dus wie weet een tip? Was ook op aanraden van de huisarts... En een groot glas lauw water op je nuchtere maag wilt ook nog wel s helpen...

Geniet van jullie zwangerschap meiden en op naar heel veel mooie echo's!

Groetjes!

Geplaatst

He Lala,

Wat betreft andere remedies tegen harde en verminderde ontlasting behalve vezels en bewegen weet ik niet echt. Wel kan de dokter je wellicht een hulpmiddel voorschrijven van zakjes met oplospoeder die de ontlasting zachter maakt. Ik heb ze wel geprobeerd maar ben zo verschrikkelijk misselijk na inname dat ik ze demonstratief aan de kant heb gegooid. Ik let wel meer op het brood en voeg lijnzaad toe aan mijn bakkie yoghurt, dat helpt wel want het komt wat meer op gang, dat is al heel wat. Voor de rest heb ik gelezen dat zure melkproducten zoals optimel drink etc. ook zou helpen, maar die neem ik al omdat het gewoon zo lekker is, dus geen idee of dat verschil maakt.

En over mensen die soms lullig reageren zoals moeders, daar kan ik wel met je inleven, want mijn moeder is ook niet handig. Toen ik een paar maanden het nieuws met haar deelde dat ik vervroegd in de overgang zit (of blijkbaar tegen aan zat, gezien de zwangerschap vandaag de dag) was haar enige reactie : was je maar op je 16e zwanger thuis gekomen. WIE zegt nou zoiets.... Echt belachelijk. Juist omdat het je moeder, ouder, of wie dan ook die dicht bij je staat hoop je altijd wel een beetje op een meelevende toon en niet al te domme reacties. Maar helaas blijkt maar al te vaak dat mensen inderdaad van apen afstammen en dat de voetstuk waarop wij hun plaatsen onterecht is. Maar dat doet natuurlijk alsnog wel erg pijn.... Ik kan me voorstellen dat je man wat gereserveerder is. Die van mij moet het ook allemaal nog zien. Wij maken het tenslotte heel erg anders mee. Wij voelen de veranderingen vanuit onze tenen en hun hebben alleen maar met moodswings te maken en houden zich vaak bezig met een financieel oogpunt, lijkt wel.

Ik vind het ook lullig voor je dat de rest van je familie allemaal van die sores heeft, dat maakt het niet makkelijke, toch denk ik dat als jullie er straks aan toe zijn dat het nieuws van nieuw leven iedereen weer wat positiever zal doen stemmen. Het kan als je het mij vraagt alleen maar beter worden.... ik ben nogal positief gestemd de laatste paar weken, een leuke side effect van het hele zwangeren hahahaha.

Wat betreft werk, wel ik zit vandaag voor het eerst in mijn hele leven werkloos thuis. Ik wilde deze periode gaan gebruiken om op een verantwoorde wijze het IVF project te doorlopen maar ondertussen ben ik dus zwanger. Ik vind het lastig als ik straks wordt uitgenodigd op een sollicitatiegesprek, maar ik denk dat ik gewoon eerlijk erover ga zijn. Ja ik ben zwanger en Zie dan wel wat de gevolgen zijn, maar je hoeft natuurlijk geen rocket scientist te zijn om na te gaan dat ik waarschijnlijk af zou vallen... Ik heb echter 9 maanden ww tegoed en ik heb begrepen dat als je binnen de ww zwanger bent dat je dus in aanmerking komt voor ziektewet uitkering als zwangerschapsverlof. Ik heb dus een backup.... mijn vorige collega's hebben zo met mij meegeleefd de afgelopen jaar dat ik hen eerlijk heb verteld wat er allemaal speelde. Als een collega vervolgens in tranen uitbarst als ik op mijn telefoon een foto laat zien van een positieve zwangerschapstest geeft dat wel aan dat het hele lieve mensen waren.... Ik ga dat zeker missen om met hun alles te kunnen delen. Ik spreek ze nog wel, maar het is vooral de structuur die ik zal missen. Ik vind werken namelijk hartstikke fijn.... ik bloei op binnen structuur en dus heb ik maar vrijwilligerswerk gezocht: ik ben zo'n klep dat ik echt met mensen moet kunnen keuvelen....dus die arme oudere mensen op het bejaarden tehuis zullen binnen 2 weken met mij moeten gaan fröbelen, lekker schilderen e.d. Ik ben erg benieuwd welke kant dat op zal gaan!!!

Ik moet nog helemaal wachten op het kloppend hartje, want ik heb mijn eerste echo pas de 7e, maar ik zeg je wel, als ik dat zie dan ga ik er helemaal voor hoor: de vorige miskramen had ik bij 7 en 8 weken dus zie ik een hartje dan heb ik alweer een grote obstakel overwonnen en dan vertel ik het iedereen. Ook al willen ze het niet horen hahaha. Hoe dan ook, over structuur gesproken, ik ga maar even verder met poetsen, dan kan ik straks lekker even een tukkie nemen (dat is wel fijn aan thuis zitten hoor...)...

gr. aukus

Geplaatst

Ik ben jaloers!! Ik wil ook een tukje! Tjee, die had ik gisteren wel kunnen gebruiken! Rond 3 uur, de man met de hamer en hij ging niet weg! Djuu!

Maar ik snap je: ik ben ook erg van de vrijheid-blijheid, maar wel met structuur. Ben blij dat mn baas van bedrijf x me naar bedrijf y gestuurd heeft en verwacht dat ik dan ook op kantoor werk (ik kán namelijk ook van huis uit werken).

Kantoor is fijn. Even andere mensen om je heen, en weg van de dagelijkse huiselijke sores. Volgens mij zou ik het namelijk niet kunnen laten te stofzuigen bijvoorbeeld (en daar kan ik schijnbaar niet meer tegen).

Tja, mijn moeder zei ooit tegen me: ik had verwacht dat jij met je 20ste wel al getrouwd en met kinderen zat hoor! Ik had nooit gedacht dat je ging studeren. (EN BEDANKT!!!)

Achteraf denk ik: had ik t maar gedaan ja...........was me waarschijnlijk een helehoop ellende bespaard gebleven (en had ik er een helehoop ellende voor terug gehad!)

Ik ben ook best positief ingesteld hoor! ;-)

Ik ga die roosvice eens proberen trouwens, dat even tussendoor hihi

Ik moet nog wat collega's van "vroeger" gaan bellen / mailen. Ik weet dat er eentje is die een gat in de lucht gaat springen. Weet ik zeker!

Hee...........ik hoop heel erg hard dat je de 7de een mooi kloppend hartje gaat zien. En ik zou t dan ook van de daken gaan schreeuwen hoor! Manlief kon me dan de boom in. hahaha

Hij heeft overigens wel gezegd dat ik t wel mag vertellen........als t me zo dwars zat. We zien wel. Ik kan t vandaag nog wel voor me houden.

Okay..........even lunchen en dan weer in de auto naar kantoor Amersfoort. :S

En vanavond een meeting..........ik heb geen zin, maar ga toch maar.

Toedels!

Lauw water helpt niet bij mij.......helaas!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden