Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Celene heeeeeel bekend verschijnsel, dat ongeduldig van aard... heb er ook last van....

Maar goed als het wachten maar beloond wordt, dan heb ik het er allemaal voor over!!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@Celene heeeeeel bekend verschijnsel, dat ongeduldig van aard... heb er ook last van....

Maar goed als het wachten maar beloond wordt, dan heb ik het er allemaal voor over!!

Natuurlijk wordt het wachten beloond!! Positief blijven denken hoor. In april hebben we allemaal gezonde kindjes!! Ik heb er echt vertrouwen in.

groetjes!

Geplaatst

Hoi allemaal,

we hebben onze terugplaatsing de 21e gehad. Normaal gaat de tijd vrij snel en lijkt nu wel zo te zijn dat hij bijna stilstaat.

de test was positief dus wie weet echt zwanger.

volg. week de eerste ego om te kijken of alles ok is.

kan iemand mij vertellen hoever je nu eigenlijk bent, de ene site zegt 7 weken en de ander pas een kleine maand??\

maar goed we gaan er voor ..............

iedereen sterkte en succes de komende tijd

Geplaatst

Hoi Irma!

En welkom!

21ste juli? Wanneer was je eerste dag van die cyclus dan? de 8ste?

Dan zou je vandaag precies op week 6 zitten.

Ga maar van de eerste dag van je cyclus uit om het te berekenen.

Jij ook succes en sterkte! En ja, gek he? De wachtweken lijken te kruipen, maar de weken naar de eerste echo toe lijken NOG langzamer te gaan.

Ik ben blij dat het werk me genoeg afleiding bezorgt!

Groetjes!

Geplaatst

* Ik breek even in *

Om je uitgerekende datum te bepalen in een ivf/icsi-traject neem je je punctiedatum ( = dag van bevruchting) en daar tel je 38 weken bij op.

De eerste 2 weken krijg je cadeau, vandaar kom je ook uit op 40 weken zwangerschap.

Bij een cryo tel je zo.... op de dag van tp is je cryo een x aantal dagen oud. Dit aantal dagen tel je terug en vanaf die dag tel je er 38 weken bij op.

Dus stel je hebt 20 juli een tp gehad van een cryo die 3 dagen oud was, dan is 'theoretisch' gezien je punctie 17 juli geweest en tel je daar 38 weken bij op.

Succes!!! En gefeliciteerd allemaal, op naar mooie eerste echo's en voldragen zwangerschappen. het gaat uiteindelijk zo ontzettend snel.

Geplaatst

hej jose, leuk om jou ook weer tegen te komen, alles gaat nog steeds goed zo te zien, super zeg!!

ik heb gehoord punctie datum (bij mij 15 juli), dan 2 weken terug (1 juli) dan is dat de dag van je eerste dag van je laatste ongesteldheid..

heb het bij mezelf even gecheckt, maar ook dan kom ik op 6 april uit, dus dat klopt :D

Geplaatst

Hoi Noekie,

Die berekening komt op precies hetzelfde neer, dat zijn die 2 weken waar ik het over had ;)

Maar wat super, je bent zwanger, gefeliciteerd! Nog even dan heb je je eerste echo, spannend... gaat helemaal goed komen.

Hier ook alles goed, het gaat allemaal zo snel...voor je het weet ;)

Nou geniet ervan en ik zal proberen je in de gaten te houden!

Geplaatst

Hey Jose,

Hoe bereken je dan de leeftijd van de cryo?

Stel hij wordt op dag 3 ingevroren............ontdooid en 2 dagen later teruggeplaats. Hoe oud is je emmie dan?

Overigens, ik vind t in elk geval maar een richtdatum, gezien er statistisch slechts enkelen op uitgerekende datum zich melden.

Het verschil zal em in dagen zitten, toch?

Geplaatst

dag dames ook ik kom me hier even melden ik heb 17 juli mijn eerste punctie van een icsi gehad ik had 17 eicellen.er is er 20 juli 1 teruggeplaatst en er zijn er twee de vriezer in. ik ben nu 6 weken en 5 dagen zwanger. afgelopen maandag hebben we het hartje zien kloppen.het was na drie keer iui de eerste icsi behandeling

Geplaatst

Ik wou dat ik me hier kon aansluiten, maar doe het nog even niet.....

Heb op 4 augustus een TP gehad, en zou volgens de arts op 19 augustus mogen testen.... Werd al ongesteld op 13 augustus en niet z'n beetje ook! Heeft aangehouden tot 17 augustus, en nu verloor ik net dus weer bruine afscheiding (best veel). Bij tampon naar binnen brengen zat er op het topje van de tampon rood, maar voor de rest wat bruins.

Net bij tampon check zat er niks meer, maar wel deze test (vandaag gedaan, met middag urine en paar drupjes plas, kreeg er niet meer uit).

[ATTACH=CONFIG]2065[/ATTACH]

M.i. een veel te lichte test als je 4 weken en 5 dagen zwanger zou zijn + extreem hebt gebloed.... Heb ook geen buikpijn, en moet van de arts maandag nog eens testen.

Even een terugblik naar april 2011, toen had ik exact hetzelde, alleen op mijn NOD een lichte test. Toen fiks gebloed, paar dagen later weer hels gaan bloeden, maar wel een knallende zw test.... Kortom, ik ben erg bang dat het fout gaat, maar zou me graag willen aansluiten.

Is dus even afwachten, was onze laatste cryo van de eerste poging en zou dan 23 april uitgerekend zijn, maar durf me dus niet aan te melden. Mits het bloeden wegblijft, de buikpijn e.d. Het is nu zeg maar wel zeurderig in mijn buik & ben bang dat er dus nog een fikse bloeding gaat komen.

Hoop me dus maandag te kunnen aansluiten!

Geplaatst

Ow babii, ik hoop dat t vals alarm is en je je maandag wat steviger hier op t bankje komt zitten. Ik snap je ongerustheid en hoop dat t bloeden snel overgaat en je maandag een dikke vette positieve test hebt!

Xx

Geplaatst

Hallo Dames,

ik mag me aansluiten bij jullie, en dat is erg fijn natuurlijk....We hebben het nog net voor de eerste keer IVF voor elkaar gekregen om toch op een natuurlijke manier zwanger te raken. Omdat we nog niet zo lang geleden zelfs te horen hadden gekregen dat ik tegen een vervroegde overgang aan hing is dit helemaal een wonder te noemen. Ondanks eerdere miskramen voel ik me dit keer 1000% goed: dit gaat 'm worden. Ik ben tegen eind april uitgerekend. Gelukkig krijgen we op 7 september de eerste echo te zien en dan hoop ik ook een kloppend hartje te mogen horen, en misschien kunnen ze dan ook een betere indicatie geven van de 'leeftijd' van de embryo...

gr. aukus

Geplaatst

Aukje, welkom!

En super dat t spontaan is gebeurd! De MMM gun ik niemend en ik hoop dat het jou dan verder ook bespaard blijft.

Vanmiddag hier eerste echo. Zijn benieuwd of het er 1 of 2 zijn ;)

Tot!

Xx

Geplaatst

Aukus, welkom hier !! En wat is het je gegund dat het alsnog op de natuurlijke manier gelukt is, wauw wat een wonder inderdaad !!!! :-)))

Lala, heeft veel succes (en ik hoop plezier) met je eerste echo straks. Ben erg benieuwd of het er inderdaad 1 is of 2 zijn !!!

En hoe voel je je nu ?

Ik had ook al in het Wachtbankje augustus geschreven dat er hier bij mij volop onzekerheid is sinds de bloeding van woensdag. Het vloeien is wel die dag nog gestopt, maar ik weet nu natuurlijk niet waar ik aan toe ben. Bij de kliniek vinden ze het te vroeg voor een echo. Morgen komen ze wel van MvM en aangezien hun test strenger is, kan ik daar misschien iets aan afleiden. Mocht het mis zijn, dan moet mijn hcg inmiddels aan het dalen zijn. Al moet ik zeggen dat ik me de laatste dagen soms behoorlijk beroerd (en vreselijk moe) heb gevoeld. We hebben het dan ook wel erg druk gehad hoor, met een vrijgezellenfeest en 1e verjaardag van ons zoontje. Maar toch...

En heb het idee dat m'n buik er soms (vooral 's avonds) erg zwanger uit ziet. Pffff... behoorlijke twijfels hier dus en ik kan mezelf soms best gek maken. Naja, nog even geduld hebben !

Liefs,

Ilona

Geplaatst

Ow, Ilona,

Tja, als er iets was waarmee ik je een dosis vertrouwen kon geven, zou ik het meteen doen!

In Dusseldorf zeggen ze dat een test mogelijk is in week 6, maar dat is voor jou inderdaad pas volgende week he? Of niet? Meid, hou moed. En ik vind dat als test van MvM positief is, je gewoon zwanger bent hoor!

Xx

Hier gaat t. Af en toe flinke darmkrampen en af en toe helemaal niks. Af en toe flink plassen en af en toe niet. Af en toe eetbuien en af en toe niet. Ik ben super blij dat de echo vanmiddag is, want hier is mn vertrouwen ook aan het slinken.... En dat mag niet! Hahahaha

Maar ik denk dat t alleen tussen mn oortjes zit, want als ik zeg dat ik niks voel is t niet waar. Mijn pijngrens ligt heel hoog en mijn lichaam zegt heel snel dat iets normaal is, terwijl dat dan écht niet zo is.

Ik denk dat ik een constante druk op/in mijn buik heb, maar die gewoonweg soms niet meer 'waarneem'.

Laat ik het hier op houden: als dit mijn zwangerschapskwaaltjes zijn en blijven dan ga ik in mn handjes klappen. Die krampen zijn mee te leven, en de eetbuien ook! Hahaha.

Tot zover

Xx

Geplaatst

Hier hetzelfde verhaald, tijd gaat langzaam, nog 5dagen tot de eerste echo :D

Verder nog steeds moe en dat is het eigenlijk wel, dus mag niet klagen!!!

Hej lala, ik lees in je onderschrift dat jullie het hartje hebben gezien, super zeg!!

Het is er dus een, maar dat mag de pret niet drukken neem k aan!!

Geplaatst

Hier ook niks te klagen. ;-)

Echo was goed gisteren, kloppend hartje gezien, dus alles okay.

Volgende echo staat op 14 september gepland.

:toppie:

Geplaatst

Lala, gefeliciteerd super zeg dat jullie een kloppend hartje hebben gezien. Het is nu echt, geweldig !!

Alle twijfel zat dus tussen je oren ! ;-)) Voel je nu ook wat beter ? Ben je wat gerust gesteld ?

En beginnen jullie het nu ook echt te beseffen dat er in april zo'n kleine spruit komt ?

Hier is vanmorgen die vrouw van MvM geweest en de test was KEI positief. We zijn dus voorzichtig blij, ik voel me zeker wat geruster. :-) Overmorgen een weekje met vakantie, dan ben ik tenminste algeleid en kan ik mezelf even niet knetter gek maken door vanalles op internet te zoeken. En als we terugkomen hebben we meteen die maandag de eerste echo. Ben benieuwd ! :-)

Ik snap jullie helemaal Noukie en Clau, de 2 wachtweken zijn dan wel voorbij, maar de tijd tot de eerste echo lijkt ook voorbij te kruipen....

Ik ben blij met onze aanstaande vakantie. We gaan naar een Europese stad waar ik ook wat vriendjes en vriendinnetjes heb wonen, en zelfs onze ouders gaan mee. Dus genoeg afleiding. Heb er zin in !! :-)))

Geplaatst

Ilona! Leuk!!! En dan nu echt gefeliciteerd! Hihii

Maar ik snap je! Die vakantie is echt wel goed gepland hoor! Tussen positieve test en echo zitten wat mij betreft veel te veel dagen!

Dat er hier een spruit komt rondrennen in april, tjee, nee, dat nog niet. Ben te hard bezig met me zwanger voelen hahahahaha

Maar, ja, ben meer gerust nu. Blijft natuurlijk spannend de komende tijd. Maar ik weet nu dat er iets zit dat heel hard aan t groeien is, en dat daarvoor mijn hulp nodig heeft. En daar wil ik natuurlijk wel zo goed mogelijk voor zorgen.

De tweede echo is hier al gepland, wat dat betreft gaat t dan wel weer snel. Die staat overigens gepland op onze trouwdag :) had niet mooier gekund, denk ik zo.

Noekie: eentje is ook prima hoor! Hahaha. Twee was missschien handiger geweest, hoewel? Nou ja, het maakt ook niet uit, we zijn zwanger! Drukt de pret echt niet!

Geplaatst

hallo dames wat is het hier nog rustig zeg. vandaag ben ik 7w5d. maandag over twee weken hebben we weer een echo. het besef dat ik echt zwanger ben begint een beetje te komen.blijf het nog wel erg eng vinden tot die twaalf weken terwijl mijn gevoel wel heel goed is.sorry hoor wordt soms gek van mezelf.

Geplaatst

Hahaha Clau! Ik denk dat ik weet wat je bedoelt!

Ja, he? Is errug rustig hier op dit stukje forum. Jammer wel.

Ik ben blij dat we al een echo gehad hebben en dat de volgende alweer gepland staat. Maar de weken lijken nu nóg minder snel te gaan dan de wachtweken!

Maar goed, bijna weekend! En dan zijn we toch weer een weekje verder! hahaha. Op de een of andere mannier is de vrijdag een mijlpaal dag geworden.

Nog 4 daagjes werken en dan heb ik lekker vakantie! Even veel doen en heel weinig doen. Ik denk: vrienden opzoeken, lekker even buurten en een beetje opruimen.

Veel lezen, veel handwerken, weinig anders....

:toppie:

Tot! Fijn weekend allemaal!

Babii..........mijn duimen draaien nog steeds voor jou!

Geplaatst

he hallo ik kom erbij deze maand heb dit weekend positief getest maar ben nog wel voorzichtig blij..Waarschijnlijk is mijn uitgerekende datum ergens in mei.!

Ik ben nu officieel 4 weken zwanger van mijn 1e kindje en dat is gelukt door icsi yeahh...

liefs esso

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden