Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden morgen is de grote dag dan zien we of het hartje is gaan kloppen en of het verder is ontwikkeld.

Vorige week is zeker het begin na de diagnose als een waasje voorbij gegaan. Maar na veel peptalk, positieve verhalen, veel geduim en kaarsjes gebrand toch weer wat aangesterkt:). Ook in mijn geloof dat alles nog mogelijk is. Ben wel in ene van die roze wolk gedonderd.We zien het morgen wel goed of slecht alles heeft een reden...

Bij jullie alles goed als ik het zo lees qua eten heb ik een tik van tomatensoep??? Hihi mijn man geloofd zijn ogen niet wat ik allemaal opeet haha

Als het morgen niet goed is weet ik niet of ik gelijk een reactie plaats hoor.!! Veel liefs esso

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oei Esso wat moet dat spannend zijn morgen. ONWIJS veel sterkte, liefs, knuffels enzovoort!!! Ik zal aan je denken.

Kan me voorstellen dat dit forum niet de eerste plek is waar je naartoe gaat als je weer thuis bent, neem gewoon lekker je tijd.

Liefs Gabriella

Geplaatst

Esso, sterkte en knuffels en ik duim voor jullie!

Jullie gaan voor hoor! Dus het is fijn als je hier wat plaatst, maar het hoeft niet meteen. Echt...de duimen draaien overuren voor jullie!

Dikke, dikke knuffel

:hugg:

Ps, tomatensoep klinkt goed....was me al aan t bedenken wat ik zou gaan eten. Dank!

Hahaha

Geplaatst

Ooo esso, wat verschrikkelijk spannend, we denken aan je, veel succes morgen he!

En ik heb anders ook wel weer trek, en Tomatensoep klinkt erg goed. Heb toevallig een dikke pan zondag gemaakt en de vriezer ligt helemaal vol, hmmmmmmmmm. Lekker hoor...

He elinorac, je hebt controle vandaag? Fijn zeg, ze zullen wel weer flink gegroeid zijn, is het nog een beetje bij te benen 2 van die hummels of merk je nog weinig dat je zwanger bent van 2.....lijkt me wel 2 keer zo spannend :)

Geplaatst

Hoi, noem me maar Caroline hoor :-) ja, vanmiddag mag ik weer! Ik voel af en toe een plopje, mag nog wel vaker van mij maar ik ben echt al enorm gegroeid! Ik zag laatst een foto van toen ik 8 maanden zwanger was van mijn dochter en dat scheelde niet heel veel met nu... Dus ik vrees wel een beetje hoe dat er met 8 maanden uitziet bij deze zwangerschap...

Geplaatst

Haha caroline, vorige week netjes brood en beleg gehaald. Heeel gezond gedaan. Ben morgen pas weer op kantoor, zal morgen weer brood en beleg gaan halen voor de rest van de week.

Vanfpdaag lekker thuis, dus ook lekkere trek! Hihihi

Heb ook nog visje in blik....wordt moeilijk kiezen.

Maar je hebt gelijk, ik heb weer trek, maar heb ook nog niks gehad vandaag hoor! Een koekje, meer ook niet ( wel een liga, met rozijntjes). Ik ga de kast eens induiken ;)

Weer een controle vandaag! Hoe is t? Alles goed?

Ik baal wel hoor dat er bij ons telkens een vier tot vijf weken tussenzit! Hoe weet ik nou of t goed gaat met frummel? Hihihi

Geplaatst

Tja, voordeel van een tweeling... maar helaas ook extra controle door hoge bloeddruk. Vandaag beslissen of ik aan de medicijnen moet... Ik doe mijn best met bewegen elke dag zwemmen of wandelen en veel fruit eten maar ja, weet niet hoe het is straks.

En wat heel vervelend is, dat ik vocht vasthoud in mijn handen, nu al! Word 's morgens wakker met dikke vingers en kan dan bv geen vuist maken, doet pijn! Heb net een lijstje gemaakt met vragen voor de gyn want de vorige keer ging het zo snel, toen vergat ik van alles...

Ik ga zo maar aan de tomatensoep! Helaas wel uit blik...

Geplaatst

Hahaha...hier ook een blik opengetrokken! Hihi

Moet zeggen dat ik mn polsen en handen ook al begin te voelen....en ik lig 6 weken op je achter! Ik wordt er 's nachts wakker van....weinig gevoel in mn handen en/of tintellingen van t slapen zeg maar. Merk het ook wel met veel typen.....en dat is onderdeel van mn werk :s

Ik hoop dat je medicijngebruik kunt uitstellen! Is nooit goed natuurlijk, maar je bent wel actief hoor! Dat lukt me nu echt niet om te bewegen elke dag. Hihi nu al een 8 maanden buik? Nou, hier gaat t ook hard hoor! Ik vrees dat ik kamerolifant wordt. Maar dat zien we dan ook wel weer.

Gisteren gesprek met mn manager gehad,...ze staat niet open voor thuiswerken........dus dat wordt weer even nadenken....

Ik ga verder met mn soeppie! Smakelijk iedereen!

Xx

Geplaatst

Haha Caroline, ja we missen alleen nog de rest van de teletubbies he....

Wat vermoeiend lijkt me dat, dat je nu al zo´n omtrek hebt, en de hoge bloeddruk is natuurlijk wel een beetje eng. Maar hoewel medicijnen onder het kopje ´liever niet´ staan is er ook een keerzijde natuurlijk. Ik heb die discussie ook met mijn vriend aangezien ik best wel zware medicijnen voor mijn astma moet gebruiken. het liefste zag hij dat ik er meteen mee op zou houden maar dat is natuurlijk een beetje kort door de bocht. Het is nu eenmaal afwegen in hoeverre het kwaad kan voor het ongeboren kind(jes) en in hoeverre je eigen gezondheid wordt geschaadt door het niet te gebruiken. in mijn geval is het zo dat als ik de medicatie niet zou gebruiken ik meer kans heb op een aanval wat dus echt betekend dat ik in ademnood kom. Dat is nog veel slechter voor de baby dan de medicatie watie nu 2 keer per dag minimaal mee krijgt. Zo is het denk ik ook bij jou. Als door medicatie je bloeddruk normaler wordt betekent dat wel dat je de zwangerschap beter kan uitdragen, want als ik het goed heb heb je toch ook een kans op vroeggeboorte met een tweeling. Daarnaast bestaat natuurlijk de kans op nierbeschadiging, nou dan zou ik het wel weten, dan maar aan de medicijnen hoor.

Ik wil natuurlijk niemand afvallen enzo, en misschien komt het dat ik zelf medicatie nodig heb, maar ergens moet je een balans trekken tussen wat wenselijk is en wat wijsheid is.... Nou tot zover mijn uitgesproken mening hoor...

Lala wat zuur dat je manager niet voor thuiswerk te porren is, terwijl dat ook nog eens goed voor het milieu is.... aan de andere kant, ik zit thuis zoals je weet en ik ben altijd al zo blij dat ik iemand zie dat ze ook niet meer snel van me afkomen hahaha. gelukkig heb ik weer vrijwilligerswerk straks, dat wordt wel weer gezellig, even fröbelen met de oudjes.... :)

nou wat eten en dan maar even klaar maken om de deur uit te stappen....

tot snel iedereen....

Geplaatst

Hahahaha......en toch was ik eerder! Probeer maar eens met goed fatsoen angela uit te spreken als je klein bent :P

Maar graag gedaan voor teletubbielandliedje hoor! Hihihi

Geplaatst

Aukus,

Ik snap je wel hoor, balans tussen wel en niet doen. Geloof me: met n moeder die, zover ik weet heel mijn leven lang al aan de medicijnen is, weet ik wel t verschil tussen wel moeten en niet hoeven. Liever niet als t niet moet en zeker niet als t mag maar niet hoeft :)

Ben overigens een halve kluizenaar, vind t heerlijk tussen de mensen maar ben ook blij in mn eentje.

Wat ga je fröbelen strakkies?

Ja, het niet thuiswerken heeft voor ons dan ook een finaciele consequentie, dus moet zeker over nagedacht worden. Ach ja...komt goed!

Tot!

Xx

Geplaatst

Hej dames, weer even een kort teken van leven van ons,met de kleine gaat alles goed, met mij minder,heb sinds vrijdagmiddag knallende hoofdpijn en mag alleen patacetamol wat helaas niets lijkt te helpen.zodra de hoofdpijn over is zal k weer wat actiever aanwezig zijn maar kan het nu niet verdragen om naar die laptop te kijken...

Geplaatst

Sterkte Noekie!

Aukus je hebt gelijk hoor en inderdaad: ik zit nu aan de medicijnen. Mijn bloeddruk was hoger dan ooit, ondanks extra beweging en fruit, maar dat zijn niet de enige factoren. Gyn zei heel subtiel dat ik toch wat ouder ben dan bij de vorige zwangerschap, haha, 8 jaar ouder, ietsje? en dat het ook nog een tweeling is... Dus niet veel keus. Heb een uur geleden de eerste pil genomen en mag 3 dagen geen autorijden, je kunt er kennelijk erg suf van worden,. iets waar ik niet naar uit kijk... Maar goed, voor een goed doel! De kindjes doen het nog steeds prima en dat is het belangrijkste!!

Geplaatst

Goed om te horen caroline! Niet dat je aan de medicijnen zit omdat t moet omaar dat de biebjes t goed doen ;)

Hopelijk is hiermee je bloeddruk onder controle. Doe je lekker kalm aan?

Xx

Geplaatst

Esso, duim ook voor je! Veel succes morgen.

Noekie beterschap!

Caroline, hoop dat de medicatie aanslaat!

Slaap lekker allemaal, zonder nare dromen.

X

Geplaatst

Esso, idd, veel succes we hopen op een goed bericht!

Wat een gedoe hoor, om kwart voor twee naar de wc. Lig er al sinds 21,00 in, echt sneu en nu trek....dan maar een nachtelijk broodje troost in de vorm van speculoos (zo slecht maar ja....)

Ben blij dat je medicatie krijgt Caroline, zou vast wel eens fijn zijn om wakker te worden en in staat te zijn om je vuist te kunnen ballen als je dat wilt...

Arme Noekie, wat vervelend dat je zo'n last hebt van hoofdpijn, hopelijk trekt dat snel weer weg :(

Hoe's 't met jou dan Liek?

Nou ik eet mijn bammetje maar op en schop mezelf maar naar bed waar mijn vent lekker ligt te snurken.... :(

Geplaatst

Goedenmorgen allemaal,

Ik heb vrijdag de echo gehad, het is echt al een mensje. Het sprong heen en weer en zat op een gegeven moment te duimen.

Vannacht wakker want wat hebben we honger, tja en nu lig je wakker te wezen.

Hoe is het met iedereen??

Maandag kraamzorg geregeld, wat moet dat ook al heel vroeg geregeld worden, maar goed geregeld.

Kraampakket bij de zorgverzekeraar geregeld.

Tjonge je moet aan veel dingen denken, terwijl je nu juist zaken vergeet, hahaha

Joepie ik mag ook naar een verloskundige dus niet meer naar ziekenhuis, die ken

ik nu wel.

tot horens en slaap lekker

gr irma

Geplaatst

Ha Irma!

Ja, we moeten hier ook nog kraamzorg regelen..........ben lui wat dat betreft! hahaha Zal hem toch echt vastzetten als dingetje om te doen voor volgende week woensdag ofzo. Kraampakket had ik al aangevraagd en kreeg er een leuk 9 maanden boekje bij. Kan ik nu met terugwerkende kracht gaan invullen. (Zodra ik daar zin in heb) wel leuk hoor!

Gaaf dat je biebje al aan t duimen was!

Hier vandaag al een uurtje last van migraine zonder hoofdpijn (lijkt op een haartje op de lens van je fototoestel....oftewel een zwart friemeltje in je beeld). Is niet pijnlijk, maar wel vervelend..........je probeert het weg te knipperen, maar dat gaat niet. hihi

Gisteren maar een kennismakingsgesprek bij een huisarts bij ons in t dorp gehad. We hadden nog steeds de huisarts 32km verderop zitten. Tja....als je normaal 1 of 2x per jaar voor niet dringende zaken naar de huisarts gaat, dan heeft t niet haast.

Ik ben trouwens blij dat onze verloskundige een "regelen voor x weken lijstje" gemaakt heeft. Wij zouden ook vanalles vergeten!

Fijn dat alles goed gaat irma!

Esso....succes!

Aukus..............hoop dat je nog hebt kunnen slapen!

Hier alles okay!

xx

Geplaatst

Nou Aukus, de eerste twee pillen hebben helaas niet geholpen: enorme pijn in mijn vingers nu... Maar sufheid viel gelukkig mee. Maar eigenlijk is vanochtend pas de echte test, want ik ben 's middags en 's avonds toch altijd moe. Het is ook niet zeker dat die pijnlijke handen van de hoge bloeddruk komen, het KAN zei de gyn maar kan ook gewoon een zwangerschapsverschijnsel zijn... Mmm we zullen zien.

Ik heb ook wel eens zin om 's nachts te eten maar de weerzin om naar beneden te gaan en iets te pakken weerhoud me, dus nog niet gedaan.

Fijne dag!

Geplaatst

goedenmorgen,

Een heerlijk dagje vrij tussendoor. Zo naar de kapper en even winkelen.

Ik heb wel geslapen tot half 9 maar ja wel 2 uur wakker geweest.

Het zonnetje schijnt dus we gaan een lekkere dag tegemoet.

Morgen met het werk bij de Japanner eten, dat wordt alleen kip eten want de rest mag niet. Voordeel dat ik geen vis lus

dus het zo kan verdoezelen. Ik wil het nog niet vertellen pas na de volg. ego.

Gaan sommigen hier voor de test of het een kindje is met het Down syndroom??

Ik zie het niet zitten, een vlokkentest met kans op een miskraam, ik durf het niet.

Nu eindelijk zwanger en dan kan het mis gaan.

We wachten wel, verrassing....

Iedereen een fijne dag en lala bedankt voor je leuke berichtjes.

Sterkte met je hoofdpijn, vooral nu het zonnetje fel schijnt is dat niet fijn

gr irma

Geplaatst

Hoihoi Irma,

we staan op voor volgende week dinsdag voor de combinatie-test.

We gaan niks met de uitslag doen, we doen het gewoon om de statistieken op peil te houden, zeg maar. Mocht er dus een vlokkentest of vruchtwaterpunctie nodig zijn voor verder onderzoek, doen wij die dus niet. Het risico op een miskraam willen we vermijden. Misschien overbodig gebruik maken van resources....ze moeten voor ons toch een echo maken en bloed laten onderzoeken, maar dat is dan jammer voor hun. Voor ons is het gewoon weer een echo ;-)

Hier vandaag weer een hele dag op kantoor weer. Wil je het geloven, de verwarming staat aan hier!! En t wordt 25C strakkies! Dit kantoor is óf te warm, óf te koud. Zal vanmiddag wel te warm worden maar nu is het frisjes hoor!

Nou, ga maar even verder met mn lijstje afmaken......niet spannend, maar moet gedaan worden.

Caroline.....ik hoop dat je er met de tabletten van af bent, hoewel ik vrees dat t een "normaal" kwaaltje is. Heb gelukkig 's nachts nog geen trek in lekkers.........maar anders hoef ik niet een trap af..........slaapkamer ligt aan de keuken :S Manlief daarentegen staat regelmatig op om een plasje te doen en wat te snaaien. Rare kerel hoor!!

Tot zover,

Groetjes!

Geplaatst

hihi...........dat doet ie altijd. Maar t zou voor hem niet slecht zijn als hij zou meezwangeren ;-) Hij kan de kilo's wél gebruiken hihihi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden