Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo Aukus, hier vloeien de tranen nu ook.....

Ik ervaar het ook zo en dat maakt het moeilijk om te genieten.

Idd is het voor anderen lastig te begrijpen dat wij er anders in staan.

Na 3 jaar allerlei onderzoeken en ingrepen, waarbij in juli nog een behandeling aan mijn baarmoeder vanwege slechte cellen kan ik nu weinig hebben. Ik vind dat ook moeilijk naar mijn man toe, hij is nu enthousiast en door hoe ik me nu voel, vind ik het rot voor hem dat ik onzeker ben.

Gelukkig is hij mijn steun en toeverlaat en begrijpt hij het, maar ik had het zo graag anders gezien vanaf het begin.

Maar, we hebben nog wat maanden te gaan en hopelijk gaan wij ons allemaal steeds beter voelen en genieten.

Dat moeten we onszelf en onze partners gunnen en hebben we dubbel en dwars verdiend!!

In de tussentijd gewoon hier af en toe klagen en uithuilen Aukus!

Fijn weekend allemaal.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja weet je, aan een kant denk ik ook wel eens, ach straks zijn we een paar weken verder, dan zijn de hormonen wat gestabiliseerd en zijn we wat energieker. Misschien dat alles dan een stuk beter is :)

Ik merk ook echt wel dat ik moodswings heb en dat helpt natuurlijk niet mee. Maar idd Liek, we moeten wat blijer doen, elke dag is er weer eentje...

hebben jullie nog leuke plannen voor van 't weekend dan? Ik niet zoveel, zal proberen wat meer te schrijven en schilderen daar is deze week ook niets van terecht gekomen.... en iedereen een fijn weekend, maar wellicht tref ik jullie hier nog wel morgen ofzo....

Geplaatst

Aukus,

Had gisteren weinig energie om te posten, maar je zegt t goed. Door alles is hier t enthousiasme ook minder. Maar hopelijk gaatdaar qel. Innenkort verandering in komen. Mannie en ik gaan deze middag shoppen in den bosch, en we gaan (moet van hem) ook naar baby-winkels. Dus dat is stapje een, denk ik.

Noekie, ik weet nog niet wanneer de volgende echo is, mannie heeft dvd niet aan de praat gekregen, waarsxhijnlijk omdat muts VK em niet heeft afgesloten. Maar daar ga ik volgende keer wel over klagen hahaha

Ik denk dat de volgende echo, de combinatietest is. Daar moet ik nog een afspraak voor maken, maar die kan dan ook in t lijstje erbij.

We gaan overigens niets tot weinig met de uitslag van de test doen. Vlokkentest of vruchtwaterpunctie.....weer een verhoogde kans op miskraam...nou na vijf jaar ploeteren dacht ik het niet....niks dat frummel in gevaar kan brengen hoor!

Kan aan mij liggen maar ik heb t idee dat hormonen bij mijnal beginnen te stabiliseren....morgen week 10. Ik hoop t, want dan ga ik echt fluitend door de zwangerschap! Heb gisteren er niet uit hoeven gaan om te plassen! Joepie! En mn ontlasting is ook weer redelijk normaal. Wat iverigens dan wel weer een kleine reden is om ongerust te worden, maar ik leg t nu maar naast me neer en ga ervan uit dat t goed is.

Tot zover weer! Fijn weekend allemaal!

Aukus: wij hebben het hele weekend volgepland met relatief leuke dingen. Vanmiddag tot laat gaan we uit met t werk vwn mn man, en morgen lekker bezoek vam een vriendinnetje die me komt helpen met orde opmzakebrengen hier in huis. Hahaha, mijn hobby-kamer is ontploft! ;) we gaan ook pannekoeken eten morgen :)

Normaals, tot en fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Aukus wat heb je dat mooi omschreven!!!

En lala, bij mij werd het vanaf week 10 ook beter, minder moe, ontlasting weer op gang, lijkt nu aardig goed te gaan.

Dus jah bij mij ook de twijfels, maar ben blij dat ik dus niet de enige ben bij wie het vanaf week 10 minder wordt met de kwaaltjes, dat geeft toch weer iets vertrouwen.

Heb het ook verteld toen de VK me belde, die zei dat ik me er geen zorgen over moest maken maar er blij mee moest zijn :D

Dus ik probeer er niet te veel over na te denken, maar het lukt nog niet altijd, haha, op naar maandag, als het dan goed is heb k weer rust en dan moet ik er van mijzelf toch echt van gaan genieten en mij niet elke keer meer druk over maken.

De combinatietest hebben wij besloten niet te doen, aangezien de uitslag eigenlijk niets zegt, dan ga k dus alleen maar in de penarie zitten, geen zin in, doe ik nu al genoeg haha.

Ik kan het nu ook al niet meer doen, je moet dan tussen de 9 en 11 weken bloed prikken werd mij in zwolle verteld, de 11 weken zijn al voorbij dus ik kan mij niet meer bedenken, nou was ik dat ook niet plan gelukkig!

Ik heb vanavond een verjaardag, morgen naar mijn vader om te vragen of hij mij getuige wil zijn :D

Dus met een beetje geluk is het zo maandag :D

Fijn weekend allemaal!!

Geplaatst

Hoi lala, ik zat me af te vragen: waarom ga je de combinatietest doen als je niets met de uitslag doet?

(Noekie volgens mijn gyn kan je bloedprikken voor die test tot 14 weken, maar dat terzijde.)

Wij hebben 'm ook niet gedaan omdat ik geen vruchtwaterpunctie of vlokkentest wil, dus dan maar helemaal niet...

Geplaatst

oohh, nouja in zwolle zeiden ze tussen 9 en 11 week, maar maakt ook niet uit, we doen het niet omdat de uitslag onbetrouwbaar is en omdat ik inderdaad ook geen vruchtwater punctie of vlokkentest wil, het heeft ons al pijn en moeite genoeg gekost, dat ga k (en zo te horen de meesten) niet op het spel zetten

Geplaatst

He allemaal,

Nee ik denk ook niet dat het veel zin heeft zo'n combinatietest. Ingmar twijfelt nog wel een beetje, hij denkt heel praktisch zo van het doet moeder en kind toch geen pijn. Ik wil idd ook geen vruchtwaterpunctie of vlokkentest. Het is zoals de meeste al zeggen een hele lange weg geweest hier naar toe. Hoewel ik nog niet super lang zwanger ben heeft mijn moeder mij als verrassing getrakteerd op positiekleding. En ik heb een goede meegroei bh gekocht; ik ben nu al een cup F (normaal E). Maar die rode striemen die ik 's avonds over mijn borsten heb lopen da's niks en ik heb toch ondersteuning nodig, was wel prijzig maar ja, noodzaak he. Het voelt wel goed om het jonge leven zo te vieren, ben alleen wel kapot van dat slenteren, normaal al vermoeiend maar heb het laatste uur alleen nog maar lopen gapen...tijd voor een tukkie :)

Wat leuk Noekie dat je je vader als getuige vraagt, dat zal wel wat waterlanders veroorzaken.... wat fijn dat je zoveel dingen te vieren hebt de aankomende tijd! Leuk man...

He Lala, fijn dat je er niet uit hebt hoeven te gaan en vooral de de stoelgang beter gaat. Misschien heb je gewoon de juiste aanpassingen in je dieet toegepast. Ik heb van alles geprobeerd waaronder gewelde pruimen (jakkes), maar het een werkt nu eenmaal beter dan het andere. Dus niet meteen angstig worden als het juist een keertje mee zit (moet ik ook wel eens tegen mezelf zeggen hoor). Het schijnt ook dat je de piek aan kwaaltjes rond de 8 á 9 weken hebt. Dat hoop ik ook echt, want ik zou zo graag wat meer energie willen...

Nou nou, gaap gaap.....

Geplaatst

Je weet nooit wanneer je welke kwaaltjes krijgt ben ik bang... ik heb sinds een paar dagen een nieuwe: vocht vasthouden in mijn vingers! Word elke ochtend wakker met dikke, pijnlijke vingers. Gelukkig trekt het in de loop van de dag weg, maar van mijn vorige zwangerschap kan ik me herinneren dat het pas op het allerlaatst was... Nu al met 15 weken... dus.

En hoewel ik niet extreem moe ben, kan ik nog steeds elke middag wel slapen (doe ik ook als ik de kans krijg :-)).

Geplaatst

Caroline,

We doen eigenlijk mee met de test voor de wetenschzp. Als er betere test methodes, of de kansberekening wordt beter, eruit kan komen, dan vind ik het goed. Zeg maar, voor de volgende generatie. En mocht de kans nu super slecht zijn, dan kunnen we altijd nog in overleg wat we doen.

Ik hou altijd graag een mogelijkheid open. Niet meedoen sluit dat dan toch weer uit. En daarbij heb ik gemerkt dat ik nu toch vaker twijfel over van alles en dan is een keuze hebben altijd makkelijk ;)

"slapende handen en vingers" heb ik altijd wel sporadiach gehad, maar t begint nu structureel te worden. Tintelende vingers als ik mn lepel verkeerd vasthou bijvoorbeeld. Zal er best wel bijhoren. Komt wel goed! Hihi

Caroline: je gaat lekker he? Hoe is t?

Xxx

Geplaatst

Ja goed hoor, behalve die vingers, veel dorst, af en toe steken, af en toe moe, af en toe maagzuur... uhm... Ja dat was het wel geloof ik :-). Kan weer niet wachten tot de volgende echo, hoewel ik er vertrouwen in heb, heb ik wel heel erg die bevestiging nodig iedere keer...

Geplaatst

He, ik weet niet of iemand dit ook interessant vind hoor, maar ik kwam een tabelletje tegen die ik even met jullie wilde delen. Het is van de NVOG trouwens...

Tabel 3: Kans op succes en op miskraam naar zwangerschapsduur bij echoscopisch aangetoonde vitale zwangerschap [61]

[TABLE]

[TR]

[TD=width: 158] zwangerschapsduur (wk)

[/TD]

[TD=width: 113] Succeskans

(%)

[/TD]

[TD=width: 120] kans miskraam

(%)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 158] 6

[/TD]

[TD=width: 113] 78

[/TD]

[TD=width: 120] 22

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 158] 8

[/TD]

[TD=width: 113] 98

[/TD]

[TD=width: 120] 2

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 158] 10

[/TD]

[TD=width: 113] 99,4

[/TD]

[TD=width: 120] 0,6

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

klinkt best goed he?

Geplaatst

daar krijgen we weer veel goede moed van!!!

Gelukkig kan ik hopenlijk vanavond weer het hartje horen en bevestigen da we ons met z'n allen niet zo'n zorgen meer moeten maken :D

Geplaatst

alles is goed, onze bibi is goed bewegelijk en zwaaide naar ons :D

het liep er al wat uit en toen hebben we er een uur gezeten, omdat het natuurlijk de eerste keer was dat we er waren, dus nog van alles invullen etc.

Nu op naar woensdag, dan kijken hoe groot onze bibi is :D

Geplaatst

yaay, wat fijn zeg 2 echo's achter elkaar....daar kan men erg verwend van raken hahahaha. Ik vraag me af hoe we dat straks gaan doen na de 20 weken ech; dan krijgen we praktisch geen echo's meer toch? Misschien moet ik tegen die tijd maar een stethoscoop aanschaffen, kan ik elke dag even luisteren hahahaha...

Fijn Noekie, geniet ervan, dus jij nog woensdag en dan ben ik geloof ik de eerstvolgende? ff lijstje spieken zo straks :D

fijne dag iedereen!

Geplaatst

Wij zitten te twijfelen of we de 20weken echo wel willen hebben omdat hierin de afwijkingen worden bekeken. Als we hem niet doen dan laten we waarschijnlijk een pret echo maken rond die tijd. Ik kan niet van 11w5d wachten tot 36w voordat k weer een echo krijg,dat duurt ons veeeeeel te lang!!elke 4w word geloof k wel naar t hartje geluisterd maar toch :D

Geplaatst

Gelukkig is alles goed en wat snel achter elkaar die echo's! Hier moet ik vandaag de afspraak maken voor de combi-test en kunnen we de 10e pas weer terecht bij de VK. Duurt te lang! HahahaZag ergens in een blaadje dat je een pretexho kadoo kon doen. Leuk idee voor ouders of vrienden....zou de hint gewoon laten vallen hoor! Hahahah

Geplaatst

dat is inderdaad een goede haha, we hebben gezien dat bij ons in friesland de goedkoopste in drachten zit, dat is ong 20 min rijden voor ons dus dat valt mee en daar kost het 35 euro dus ook dat valt mee. Maar k ga het inderdaad eens laten vallen :D

wat balen lala dat het zo lang duurt!!

Geplaatst

hahaha.....ja leuke hint.... alleen ik ga mijn hint materiaal gebruiken voor de aanschaf van katoenen luiers van kaatje katoen. Die zijn erg duur, maar op de langere termijn goedkoper. Aangezien we zo´n 70% kans hebben dat het kindje allergisch zal zijn schijnen de wasbare luiers ook nog eens beter te zijn. Ik ga wel een 20 weken echo doen, wil gewoon wel van te voren weten of het blaasje goed gegroeid is etc. Ik gebruik medicatie voor astma wat in sommige gevallen kan zorgen dat het kindje een kleinere blaas heeft of een open gehemelte. Nogmaals die kans is erg klein, ik gebruik niet eens de zwaarste medicatie maar wil het wel graag even laten nakijken. Gebruik van de medicijnen was helaas noodzakelijk aangezien een astma aanval veel gevaarlijker is voor het kindje, het s niet anders. Heb de meest veilige medicijnen nu voorgeschreven gekregen maar dat duurde even. Ik zie wel af van de combinatietest, ik ga er toch niets mee doen en aangezien het niet vergoed is wil ik mijn gevoel van bliss zo houden :)

De pretecho gaan we wel doen, zeker als geslachtsbepaling, met familie....ze leven zo erg mee. Hopelijk hebben ze een beetje riante ruimtes in zulke kamertjes, want er staat nu al een groep van 8 man te trappelen....

Het is wel jammer idd dat je telkens zo lang moet wachten. Ik moet tot 4 oktober wachten. Wel 2 weken lang - eigenlijk ben ik totaal niet zielig maar deze eerste 3 maanden lijken zo lang te gaan. Waarschijnlijk komt dat ook omdat ik werkloos op de bank scheten zit te laten....gelukkig vanmiddag niet want ik ga naar het bejaardenhuis. Vrijwillig fröbelen met de oudjes, super leuk....

ja....ik ga mezelf maar 'ns op kalefateren...

Geplaatst

Aukus, ik kan je dr. Papa in Amsterdam aanraden voor de geslachtsbepaling. Hij doet het vanaf 14 weken!

Ik ben er vorige week geweest en ga 25 november weer voor een 3D/4D pretecho, geweldige ervaring bij hem.

Hij is wel erg prijzig, maar mocht je dit geen probleem vinden zou ik je dit echt aanraden!!

Hoe is het met de overige meiden hier in April?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden