Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Noekie, was t wat? Het concert dan? Ik heb hem voor t laatst hier in Landgraaf gezien met de no sleep till I'm dead tour? In ieder geval: lang geleden. Vond hem toen wat inzakken.....hij wordt oud(er). ;)

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He allemaal,

@Lala, blijft spannend, maar ik moet me ook niet zo laten opnaaien door bepaalde mensen om mij heen. Ik hoop dat jouw intake net zo goed verloopt! En ook nog gefeliciteerd met je trouwdag, wat een leuke dag morgen zeg!

@Noekie, dus net als Lala Bon Jovi fan, grappig hoor, ik moet zeggen dat rock er altijd wel ingaat als koek hiero. Ingmar is drummer en zodra de Uk zijn eerste stappen heeft gezet zal er vast wel een kinder drumstelletje verschijnen in een of andere hoek van het huis hahaha.... leuk vooruitzicht, vooral voor de buren :)

Nou ik ben echt kapot...spreek jullie later...

Geplaatst

Rock, metal, gaat er wel in hier;) het zal me verbazen als er geen drumstel verschijnt bij jullie, aukus! Dat moet, dat snap ik zelfs! Haha

Geplaatst

whaha, mijn vriend is een grotere fan van Bon Jovi dan mij maar ik vind het zeker geen straf om mee te gaan! Het was echt super!! we stonden lekker in de zon op het strand, wat wil je nog meer :D Het was alleen een beetje een raar eind, na een nummer was het van bedankt en tot ziens en weg waren ze... ze kwamen ook niet terug ofzo....

Nou ik heb me eindelijk aangemeld voor een verloskundige, nu afwachten wanneer we gebeld worden :D

Geplaatst

Heb even het lijstje bijgewerkt.... wat spannend Lala vanavond, zal vast helemaal goed zijn...gaan jullie eigenlijk nog iets anders doen op deze bijzondere dag?

En jij dan Gabriella, nog even en dan mag je, yaay!!!! Hoe gaat het eigenlijk met je, je bent een beetje stil....alles wel goed?

Ik moet zeggen dat ik van stevige rock houdt, en hoewel Ingmar aan 2 metal projecten verbonden is vind ik dat eigenlijk niet leuk.....nee nou ja, ik vind het gewoon lelijk. Want ik heb het dan niet over zwierige metal met zo'n vrouw in een enorme jurk als Within Temptation maar over dat old school '80 's Trash Metal. Daar heb ik helemaal niets mee. Daarentegen vind ik af en toe een nummertje best wel leuk, maar ik ga al lang niet meer mee met optredens als hij mee moet met een van die bands, verschrikkelijk... Ik ben trouwens een echte vinyl liefhebber....dus een gezellige avond met vrienden met een wijntje (vanaf nu dus iets anders voor mij) en een plaatje opzetten vind ik erg fijn. En als ik dan even zoek kom ik al snel oude platen tegen zoals Billie Holliday maar ook The Doors enzo... heerlijk....kaasplankje erbij zucht....krijg al weer trek, ben trouwens al wat aangekomen bleek bij de VK. Echt erg hahaha, zal mezelf toch iets meer in de hand moeten houden hahaha.

nou, fijne dag he...

Echo/VK bezoek

lala, 14 september (2e echo)

Gabriella. 15 september (2e echo)

Noekie1988, 21 september (2e echo)

Aukus, 4 oktober (2e echo gyn)

Liek, 6 oktober (2e echo)

Aukus, 12 oktober (2e echo VK)

Uitgerekend

Celene, 2 april

Vanny1979, 6 april

Noekie 1988, 6 april

Lala, 15 april

Irma6717, ?

Aukus, 23 april

Liek, 26 april

Gabriella, 28 april

Esso, begin mei

Weet iemand wat van Irma6717 ??

Geplaatst

Hahaha....de teller staat op zes inmiddels....kilo's dus. De helft van wat aanbevolen is. En dat bij pas negen weken! Dat wordt nog wat met mij hoor! Hihihi

Trash metal is ook niet mijn ding, within temptation nou ook niet bepaald, ergens daat tussenin kan ik me wel vinden. Hoewel within wel goede zangoefeningen zijn hihihi

Mannie heeft geen vrije dagen meer, althans niet meer veel, dus hij wil die eigenlijk voor noodgevallen gebruiken, en dat kan ik wel begrijpen. Maar hij gaat toch kijken of hij vanmiddag vrij kan krijgen. We gaan dan even de stad in om zijn horloge dat hij vanochtend gekregen heeft, te laten graveren. Wat erop komt, moet ik nog even over nadenken. ;) dus...nee, eigenlijk was dit jaar niks gepland. Vorig jaar zijn we naar thermea2000 geweest, lang weekendje. Was leuk, maar te lang eigenlijk. En we zijn wezen uit eten bij eenrestaurant dat een michelin aanbeveling had, maar uiteindelijk viel dat tgen. Tegenocer het restaurant lag een bruin café, en daar zag het gezelliger uit, de kaart trouwens ook :) hahahah we zien wel of we nog wat gaan doen. Voorlopig zitten de weekenden vol, dus zal het in t weekend even niks worden. Ik vind t ook niet erg, ik weet hoe hij is, en daar heb ik bewust voor gekozen vijf jaar terug hihihi

Ik ga me wassen en aankleden en dan ga ik naar mijn mams, even naar ikea voor orchideeën, zijn goedkoop! Hihiji

Tot!

Geplaatst

i know ik hou ook nu van veel en lekker.mijn teller is inmiddels 5 kilo gestegen hahah. Te erg.Maar wat goed is voor de mama is goed voor de baby whahaha

Geplaatst

You are so right Esso hahahaha.... maar hoewel ik dus met jullie gelijk op ga met gewichtstoename moet ik van mezelf wel eventjes nadenken...het zou tenslotte best fijn zijn als ik fysiek mijn benen nog kan optrekken of iets dergelijks tegen het einde van de zwangerschap :)

Geplaatst

ik ben inmiddels weer iets aangekomen dus nu in totaal nog 0,5 kilo afgevallen :D

Ik heb vandaag contact gehad met de vk, mag maandag avond naar de vk, ook voor een echo :D

Dus maandag avond echo bij vk en woensdag in zwolle :D

Oftewel mijn dag kan niet meer stuk, weer 2 dagen minder lang wachten :D

Geplaatst

Hey meiden,

Ja, ben inderdaad beetje afwezig geweest hier. Merk dat ik het hele zwangerstuk soms probeer te blokken uit angst dat het er teveel is, en dat ik dan straks weer zo enorm teleurgesteld ga zijn als het weer mis is. (nee, het is inderdaad niet goed om daar vanuit te gaan, maar krijg t niet uit mn hoofd)

Het nieuws van de andere twee meiden dat het mis is gegaan kwam ook wel wat hard aan. Morgen mogen we weer voor de echo, en vind het echt super spannend. Heb geen enkele reden om te twijfelen, alleen de herinnering aan hoe afschuwelijk dat was de vorige keren.

Verder ben ik nog steeds misselijk, zie ik er uit als Pamela Anderson (morgen verplicht nieuwe bh kopen, hihi) en viert de obstipatie hoogtij!!! Morgen gaan we dat ook maar even aankaarten. Jullie hebben het allemaal over hoeveel je bent aangekomen.... volgens mij is dat bij mij allang niet meer objectief.. (en daarnaast is mn weegschaal *gelukkig* kapot)

Zelf ben ik trouwens ook voorzichtig met het naar bandjes gaan. Bij mn eerste zwangerschap ben ik naar Pendulum geweest in de 013. Echt wel heel gaaf... dat wel, maar het voelde toch niet helemaal goed. Voor mn gevoel ga ik dat nu denk ik ook gewoon dan maar even niet doen, maar ik denk inderdaad dat het gewoon moet kunnen. Er zijn zat zwangere zangeressen die op het podium staan toch?

En Aukus; wat fijn dat de verloskundige mee is gevallen zeg!!! Heb me eigenlijk wel verbaasd hoe dat ging aan de telefoon. Gelukkig is het goed bevallen, hmmm, grappige woordspeling.. die is echt niet bedacht, hahahaha.

Leuk trouwens dat je van vinyl houdt!! Je hoort het de laatste tijd gelukkig steeds vaker. Heb een vriend die het verzameld (dus gelijk is doorgeslagen) dus we draaien het hier ook dagelijks. Tja, en dan helemaal met dat kaasplankje, hahahaha. Moet zeggen dat ik van de broodjes kroket over ben gegaan naar de boterham met kaas. Moet gewoon uitkijken dat ik daar niet teveel van eet. Bizar toch?

Lala, hoe was het eigenlijk bij de verloskundige? Had je ook een echo?

Liefs Gabriella

Geplaatst

Ja, was laat aan de beuet en nog veel later thuis, en daarna geen fut meer om hier wat te plaatsen, maar alles is goed met feummel/ Jay. Frummel ligt precies op schema en was gezellig aan het dansen! Zo bijzonder om te zien!

Maar hier ook af en toe de twijfel hoor! Gaat nog wel alles goed? Doet ie t nog, heel erg plat gezegd. Maar als ik de beelden bekijk van gisteren, worden de kansen nu wel klein. Frummel lag bij de eerste echo wat achter op schema, maar dat heeft ie dus ingehaald, en daarbij was ie ook nog aan het dansen, dus mijn twijfels en angsten zijn een stuk weggenomen.

Manlief snapt het plaatje nu ook, dus hij is nu ook meer enthousiast en weet nu ook waar hij moest kijken en op moest letten.

Gabriella, het is wat anders om zwnager opt podium te staan hoor, dan zwanger in de zaal. Op podium he je veel minder lawaai ;) weet t uit ervaring.

De bassen zojn t ergst, de zware trillingen zeg maar. Maar op zich, als je daarvan weg blijft is er niks aan de hand. Zou t naar concerten gaan wel afraden na maand zeven-acht. Dan wordt t teveel herrie vrees ik.

Hier dus alles goed, ben weer wat gerustgesteld, ga nu maar eens door het pakket leesvoer heen dat we mee gekregen hebben....

Geplaatst

fijn dat de echo goed was lala! dat geeft altijd weer vertrouwen!!

Hier beginnen ook de twijfels, ik heb een stuk minder last van moeheid, nou is dat niet zo erg maar dat was eigenlijk het enige waaraan ik aan mijn lichaam kon merken dat ik zwanger was...

Nouja maandag naar de vk, kan niet wachten!! nog 4 daagjes :D

Geplaatst

Ik ken t, hier zijn t alleen t plassen en de obstpatie die zeggen dat ik zwanger ben. Fijn dat er geen andere kwaaltjes zijn, maar ook vervelend...

Gelukkig mag je maandag. Dat is om de hoek, komt goed!

Xx

Geplaatst

Wat fijn Lala dat alles okay is!!!!!

Ik denk dat ik net als jullie ook af en toe kan twijfelen of ik nog wel zanger genoeg ben. Doen mijn borsten nog wel zeer genoeg? Is mijn afscheidig nog netjes dezelfde kleur als gister? Voel ik nou een lichte buikpijn door obstipatie of is er wat anders aan de hand? Maar ondanks die angsten kan ik het niet helpen: ik voel me zwanger en ben zo blij dat dat een groot gedeelte van de angst weg neemt. Misschien komt het omdat een verse echo een goed gevoel geeft. Aan de andere kant is een echo ook meteen weer voer voor ander onderzoekwerk. Is de lengte normaal voor de weken groei? En ga zo maar door. Maar weet je, het feit dat ik zwanger ben is elke dag weer een moment van bezinning, en het feit dat ik nog nooit zo lang zwanger ben geweest als nu, wel, dat doet me toch wel gunstig stemmen.... en waarom zou het geluk nu niet voor ons zijn weg gelegd? Ik weet in ieder geval zeker dat ik zoveel mogelijk probeer te genieten, behalve van mijn aambeien dan, die krengen zijn af en toe echt vervelend. Gelukkig zijn ze nu rustig maar de eerste keer dat ik een beetje bloed bij het afvegen had door zo'n kreng, wel, toen was het toch even schrikken.

De verloskundige begrijpt de angsten erg goed en zij geeft ook aan dat de angsten wel minder zullen worden en het vertrouwen zal toenemen met de weken. Net zo lang tot we onze kindjes voor het eerst voelen, misschien moeten we daar dan maar op af gaan... Maar genoeg zuur gedoe, als het goed is krijgt Gabrielle vandaag ook een goede echo, volgende week Noekie en dan mogen we ook eventjes niet meer zeuren hoor hahahahaha (makkelijk gezegd...)

@ Gabrielle, He Pendulum is dat niet Drumm n base? Ik meen zoiets gezien te hebben op Lowlands.... Ik ben het met Lala eens hoor dat bass tonen echt wel heviger zijn in de zaal. En mijn vriend zijn band, wel die drijven op bass tonen. Maar als de VK zegt dat het kan dan kan het; als ik me niet meer prettig voel kan ik altijd weg....zo denk ik erover....

Nou ik ga maar 'ns wat doen...

laters...

Geplaatst

jaaaa, gelukkig hier ook weer goed nieuws. We zagen eerst zelf het hartje niet, dus de eerste drie seconden hadden we zoiets van; niet weer!!!! Maar de arts zei al erg snel dat het er heel goed uitzag, en het hartje goed klopte.

De lengte was ook goed.. sja. Het was gewoon goed. Was ook voor het laatst dat we in het ziekenhuis hoefde te komen, dus ga nu een afspraak maken bij de verloskundige hier in de buurt.

Aukus; pendulum is inderdaad drum 'n bass. Heb dat een poosje erg goede muziek gevonden nadat we ze op Werchter hadden gezien maar het verveelt me eigenlijk alweer. Heb een brede smaak wat dat betreft dus heb regelmatig andere favorieten.

En inderdaad; als het niet goed voelt die bastonen, moet je er gewoon even niet bij gaan staan. Wel erg leuk dat je vriend in een band speelt! En Lala, heb je zelf ook op het podium gestaan?

Ik ga hier nog even verder glunderen en naar het ieniminie mensje kijken (1,56cm!!!) op de echofoto...

Liefs Gabriella

Geplaatst

Gabrie,

Gefeliciteerd! Altijd goed om een kloppend hartje te zien! Jullie hebben t wel weer spannend gemaakt, zo te horen! Of beter, jullie frummel ;)

Mannie is teleurgesteld, we kregen de echo ook op dvd, maar hij kan niks zien :( straks masr een gewone speler proberen ipv de pc.

Ja, heb gezongen in een band, lang- lang geleden ;)

Heb zostraks de foto nog even bekeken, blijft leuk.

Echo was nogal een gedoe gisteren.

Moest van collega vk met volle blaas er naar toe. Is uiteindelijk toch een inwendige echo geworden, maar omdat mn blaas vol zat werd t lastig om wat te kunnen zien. Dus eerst plassen en daarna ook nog een flink kussen onder mn kont. Hihi

Maar uiteindelijk hele mooi beeldjes van een frummel die op schema ligt en een goed kloppend hartje had.

Geplaatst

Oh lala, dat klinkt heel ontspannen even een echo laten maken!!! Naja, het verheugt de feestvreugde wel als je dan het hartje ziet kloppen. Jammer dat je man weinig zag.

Bij ons ging ze nog even verder kijken, jaja, inwendige echo, last van obstipatie... echt heel fijn. Onderweg kwam ze nog even een vleesboom tegen... Ik veerde gelijk op, maar ze had geloof ik al spijt dat ze het genoemd had, haha. Bleek niet erg te zijn, ver weg, heel klein en heel veel vrouwen schijnen ze te hebben... Naja, het zal wel.

Liefs Gabriella

Geplaatst

Achja, als de volgende echo weer goed is zal ik er ook wel wat meer vertrouwen in hebben hoop ik :D

Maar mm, als die bass idd niet goed zou zijn dan mag ik er in mijn auto ook wel om denken... heb een subwoofer in mijn auto liggen...

Maar goed, zo te horen kan het geen kwaad dus...

Maar nou ben ik inderdaad wel nieuwschierig naar de uitslag van de echo van gabriella.....

Hoop dat het positief is....!!!!!!

Echo/VK bezoek

lala, 14 september (2e echo)

Gabriella. 15 september (2e echo)

Noekie1988, 19 september (VK)

Noekie1988, 21 september (2e echo)

Aukus, 4 oktober (2e echo gyn)

Liek, 6 oktober (2e echo)

Aukus, 12 oktober (2e echo VK)

Uitgerekend

Celene, 2 april

Vanny1979, 6 april

Noekie 1988, 6 april

Lala, 15 april

Irma6717, ?

Aukus, 23 april

Liek, 26 april

Gabriella, 28 april

Esso, begin mei

Lala wanneer heb jij je volgende echo?

Geplaatst

He Gabriella,

Wat goed nieuws: een kloppend hartje en gegroeid, wat wil een mens nog meer?! Ik zou ook me rot geschrokken zijn over een of andere vleesboom, het klinkt tenslotte al zo vervelend, maar wel fijn dat het dus geen kwaad kan!!!

He Lala, kan je vent die dvd al werkend krijgen??? Mannen zijn ook helemaal verloren he als hun technologie ze in de steek laat!

En Noekie, subwoofer lijkt me niet te vergelijken met een bassversterker, maar alles wat te veel te luid is en op dagelijkse wijze schijnt minder aantrekkelijk te zijn voor de baby. Een geluidsinstallatie in je auto kan je nog bijstellen, maar een concert, tja daar ben je gewoon maar publiek he....

Geplaatst

Wat flauw zeg, ik gister in spanning afwachten naar de echo van gabriella en het stond er gister al op alleen niet op mijn scherm... maar gabriella wat fijn dat de echo goed was!!! nu kun je er nog weer meer van genieten :D

Aukus een sub kun je idd instellen en een concert niet!

Geplaatst

Ha Lala en Gabriella, gefeliciteerd met jullie 2e mooie echo! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn! :happydance:

Jij bijna de 2e echo Noekie! En Aukus en ik moeten nog ff doorbijten.

Door zo'n bericht van Clau slaat de onzekerheid weer extra toe, het blijft lastig die eerste 12 weken. Zeker ook door kwaaltjes die er juist wel of niet zijn.

Met mijn misselijkheid gaat het iets beter, wel erg moe en nog steeds nergens zin in. Van de 2 kilo die ik was afgevallen, sta ik nu nog op -1,7.

Heb me er net eindelijk wel toe kunnen zetten om me weer voor Moeders voor Moeders aan te melden. Valt het jullie mee?

En ben benieuwd of jullie trouwens kiezen voor de combinatietest. Ik twijfel nog.

Geplaatst

He Liek,

ja, het is niet makkelijk wat we doorgaan. Vooral als ik wel eens fora van andere sites bekijk en dat daar legio vrouwen zijn die alleen maar lopen te kirren over elke scheet dan zou ik wel eens willen dat ik zo kon zijn. Maar wat jij hebt, hebben we allemaal hier hoor. Een diep gewortelde angst. De eerste reactie van mijn vriend toen ik vertelde dat Clau als 2e dus een slechte echo bericht kreeg zorgde weer voor een tegenreactie die niet op het onderwerp in ging. Ik moest dan maar niet meer zoveel op het forum mee lezen want angst is niet goed voor de baby. Lekker simpel, zoals mannen kunnen zijn natuurlijk. Dat werkt natuurlijk niet zo. Met 2 miskramen op de teller zal geen enkel verhaal dat ik lees me nog banger kunnen maken dan dat ik al ben. Maar net als jij waren mijn miskramen dan ook vroeg. Toen ik dinsdag de intake van de VK had en dus als bevestiging een echo mee kreeg met weer een kloppend hartje en duidelijke groei had ik helemaal gerust moeten zijn, toch. Welnee.... het blijft gewoon super spannend en dat werkt af en toe verlammend.

Als ik dan 's middags weer wakker wordt, moe van mijn middagslaapje bedenk ik me dat die pijnlijke borsten en oprispingen in maagzuur ook wat vertellen. En dat is dan ook de graadmeter op dit moment. Hoeveel kwaaltjes heb ik nog en blijven die constant? Aan de andere kant is dat ook weer schijn, want alsnog ben je dan angstig bezig. Ik probeer echt positief te blijven en trouw alle 2 de kratten van MvM vol te piesen hoor, maar net als jij kan ik niet wachten totdat ik eindelijk door deze paar weken door ben.

Daarentegen zei mijn Vk terecht toen de tranen rijkelijk stroomden dat het voor mij angstig zal blijven totdat ik de baby goed zal voelen. En misschien zelfs dan nog. Misschien is dat nog wel onze grootste uitdaging de aankomende tijd. Want ik geloof oprecht dat de meeste van ons in dit topic (zo niet iedereen die er nog is) weg zal lopen met een gezonde baby in onze handen. Maar zelfs dan is er angst. Dus we zullen ermee om moeten leren gaan. Niet de angst onderkennen maar het misschien wat minder ruimte geven om ons zo te verlammen. Ik zat daarom zelf al te denken om de maatschappelijk werkster van de fertiliteitskliniek weer eens te bellen, maar ja.... begin oktober zal zwaar beladen zijn hoe dan ook, wat iedereen ook zegt alleen: als we dat hebben Liek, dan zijn we over de allergrootste hobbel heen hoor, dat moeten we ook voor ogen houden. Want eens.....eens moet het ook gewoon een keer goed gaan! Toch?

Ingmar moet zaterdag 2* optreden, overdag en 's avonds, maar ik ga iet mee. Ik heb afgesproken met mezelf alleen nog maar naar de belangrijke optredens te gaan en voor de rest lekker niet. Hoewel mijn moeder dan overdag er wel is wordt ik niet geruster van haar.... Toen ik vertelde dat ik op Terschelling in het pension moest slapen waar het stonk naar katten begon zij meteen over toxoplasmose; alsof angstige ik niet genoeg aan mijn hoofd had. Hoewel ze het goed bedoeld werkt dat niet erg mee.... Nou ja, zo zie je maar, ik ben gewoon hartstikke hormonaal, hartstikke zwanger net als jullie...

Geplaatst

He Liek,

Ik snap helemaal hoe jij en anderen hier zich voelen na het bericht van Clau. Het is gewoon ook verlammend omdat het de grootste angst is die we allemaal hebben. Als ik wel eens op andere fora meelees met allemaal vrouwen die kirren over elke scheet ben ik wel eens jaloers dat zij zo makkelijk de zwangerschap ervaren. Terwijl een hoop van ons op dit forum elke stap als een berg moeten beklimmen. Toen ik Ingmar dan ook het nieuws over Clau meedeelde, dat zij alweer de 2e was waar het minder goed bleek uit te pakken op de echo reageerde hij simpel zoals alleen mannen dat kunnen doen. Ik moest maar niet zoveel lezen op het forum. Ik word er tenslotte angstig van en angst is niet goed voor de baby. Inderdaad dat is zo, maar hoewel ik schrik van berichten zoals die van Clau is dat niet de reden van mijn angst. Die ligt veel dieper geworteld en heeft meer te maken met de tegenslag om op dit punt aan te komen. Wat dat betreft zijn we allemaal gelijk hier op het forum. Die roze wolk die kennen wij niet, af althans, we zitten er niet automatisch op. Het is een stukje dat bevochten wordt met een heleboel kleine stapjes en tranen die alleen maar begrepen worden door mensen die in onze schoenen hebben gestaan of professionals die het van dicht mee maken.

Mijn VK zei dan ook afgelopen dinsdag dat het voor mij een angstig gebeuren zal blijven, waarschijnlijk tot dat ik de baby zal voelen. En zelfs dan....zelfs dan! Het is gewoon niet te begrijpen dat door alle tegenslag die je eerder hebt ondergaan met je partner dat het dan nu toch in ene wel zal lukken, dat het weg is gelegd voor ons, voor jullie. Maar met een foto waarop weer een hartje te zien is en waar weer een duidelijke groei is aangekruist moet ik leren die angst los te laten. Want angst is verlammend. Wat heeft het voor zin om elke ochtend als eerste aan mijn borsten te zitten en me af te vragen of ze gisteren net zo veel pijn deden, of iets minder. Want na 2 miskramen zal ook jij Liek wel weten dat het vooral de terugloop in zwangerschapskwaaltjes is geweest wat de stille waarschuwing was voor het onvermijdelijke. Toch is dat nu juist het ergste aan angst. Namelijk het niet kunnen of durven genieten maar beheerst door angst zo te focussen op minieme verschillen dat een dag een week lang lijkt te duren. Belachelijk, want ik pis me te pletter, ben hondsmoe zelfs na mijn middagslaap, heb oprispingen en ben onverzadigbaar. Ik eet uit frustratie en omdat ik ´denk´ dat ik trek heb totdat ik net dat verkeerde consumeer en misselijk op de bank lichtelijk hysterisch in huilen uit barst als Ingmar verteld dat zijn bazin meer mee leeft dan zijn eigen moeder (want die vind dat ze te jong is om oma te zijn en nee, we hoeven niet erop te rekenen dat ze een dag komt oppassen). Hoezo niet zwanger? Ik stuiter van de hormonen!

Maar mede daarom ook mag ik straks vanaf begin oktober, als alles gewoon weer goed blijkt te zijn niet meer zo bang zijn, maar moet dan toch eens echt het leven gaan vieren. En dat vind ik moeilijker dan ik zou willen toegeven. Misschien dat ik daarom ook nog maar even contact op neem met de maatschappelijke werkster van de fertiliteitskliniek, want angst is zelden een goede raad gever. Zo ook de combinatie test; een kansberekening zegt niets over een verhoogde of verlaagde kans, het geeft alleen een kans dat er zoveel op zoveel zus of zo worden geboren. Het geeft geen zekerheid alleen een indicatie voor een vervolgonderzoek.

Dat zit me erg dwars. Ik kan namelijk er niet goed uitkomen wat ik zal doen als ik een kindje met een geboren afwijking zou krijgen. Want hoe erg is een afwijking en wie ben ik om de kwaliteit voor leven voor een andere te bepalen. Daarbij is de kans dat ik een kindje met down syndroom krijg niet erg groot, maar toch, kan ik dat trekken? Of is het eigenlijk iets wat me niet interesseert omdat ik toch zwanger ben geworden na zo'n hele lange weg en is die angst dan bepalend om dat soort dingen te willen weten. Met 2 miskramen op de teller wil ik er geen derde bij, dus een vlokkentest of vruchtwater punctie, dat zie ik niet zo zitten. Maar als de combinatie test een verhoogde kans geeft, dan kan je bijna geen vervolgonderzoek meer uitsluiten.

Dus net als jij hebben Ingmar en ik daar grote moeite mee. Ik denk zelf dat er door de allergieën aan beide kanten en mijn astma een grote kans is dat juist dat wordt door gegeven, en daar valt best mee te leven. Maar geen nieren hebben, dat is wel lastig. Een heleboel lichamelijke afwijkingen kunnen ze dan ook wel weer zien met de 20 weken echo. Maar hoe zit het met taaislijmziekte of stofwisseling ziektes. Ik vind dat veel enger. Toch zijn deze alleen maar via een vlokkentest of vruchtwaterpunctie op te sporen. Dus daar ga je dan weer… Ik denk dat zoals ik er nu tegen aan kijk ik blij moet zijn met het leven wat in mij groeit. Dat van de 2 á 3 % kinderen met een geboren afwijking die geboren worden in Nederland per jaar, we een grote kans hebben dat het juist heel erg goed gaat. Miskramen in het verleden willen niets zeggen over de zwangerschap van nu en uiteindelijk gaat moederliefde verder dan alleen maar beperkingen, het is dus iets waar ik nog lang over na moet denken…

.

Ik ga maar eens mijn tranen deppen, mijn gezicht opmaken en mij toonbaar maken voor de supermarkt en op zoek naar iets waar ik zin in heb om te eten, dat is al lastig zat voor vandaag….

Geplaatst

jeetje aukus, ben helemaal stil van je verhaal... wat heb je dat mooi verwoord!!!! Ik ga er ook niets mee aan toevoegen, alleen dat ik ergens op dezelfde manier ervaar.

Liefs Gabriella.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden