Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hahaha Lala, die van mij is in ieder geval wel mee zwanger en ook een raar beestje hoor.... heeft gevoelige tepels enzo hahaha :P...Wel fijn dat hij meeleeft. Wat jammer dat je kantoor zo wisselt in temperatuur, dat is wel lastig...

Nou Caroline, ik hoop toch dat het kwaaltje iets afneemt voor je, bah.... Over kwaaltjes gesproken, ik had gisteren vanaf mijn fröbel uurtje met de oudjes een beetje buikpijn, pas vannacht bedacht ik me dat het ook groeipijn zou kunnen zijn. Maar was toch weer even aan het broekloeren, verschrikkelijk vind ik die angst die telkens heel irrationeel om de hoek komt zwiepen, hopelijk wordt het volgende week na de echo wat rustiger...

Ik hoop trouwens niet dat ik nog meer nachtelijke snaai avonturen er aan over houd, ik vind het wel goed zo....ben al zwaar zat...

nou poetsen maar weer, krijg vanmiddag visite....

groetjes!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Aukus ik heb nog steeds vaak steken/buikpijn, is gewoon je baarmoeder die groeit, geen zorgen maken. Haha kan ik nu makkelijk zeggen maar ik heb ook nog weken broekgeloerd!

Geplaatst

Dames, tsskkk!! Broekloeren!! hihi

Ik doe t niet......tenminste niet bewust........

De onzekerheid zit er toch wel, maar ik ga mezelf niet nog gekker maken dan ik al ben. (En dat is al behoorlijk! hahaha)

Geplaatst

hej hoi, hier lijkt de hoofdpijn eindelijk iets op te knappen. nu hopen dat het opknappen doorzet :D

broekloeren ben ik mee op gehouden inmiddels en zo nu en dan steekjes in mijn buik heb ik ook, maar het is meer een vervelend gevoel even dan dat het echt pijnlijk is.

die onzekerheid zal voor ons allemaal wel blijven denk k. de dag van de echo is de onzekerheid weg maar daarna begint het wel weer haha

ik zie dat er al steeds meer mij gaan volgen over de 12 weken grens heen, joepie!! weer een stukje verder...

wij zijn er over uit dat we de 20 weken echo toch gaan doen, dit ook omdat ze bijvoorbeeld afwijkingen kunnen vinden waar ze dan na de bevalling direct op in kunnen spelen.

dus zal vandaag of morgen eens even bellen voor een afspraak, dat zal dan half november worden ongeveer.

Geplaatst

De 20-wkn echo wordt voor ons na de volgende keer bij de VK gepland. Wij krijgen een extra uitgebreide versie? Omdat we IVF/ICSI gedaan hebben? Hoe dan ook de 20-weken echo moeten wij dus in Maastricht laten doen, de uitgebreide kan niet in een diagnostisch centrum gedaan worden (of gewoon ziekenhuis).

Ben ook benieuwd hoor! Maar goed, die gaat er hier dus ook komen.

Nog een halve week, en dan ben ik de relatief magische grens ook over ja.

Fijn dat je hoofdpijn al aan het afnemen is Noekie! Lijkt me vervelend! (Ow, vervelend is dan een understatement hoor!) Heb dan vanochtend die migraine gehad, maar dat is al vervelend zat. En dat zonder pijn :S

Geplaatst

die hoofdpijn is inderdaad geen succes, alle geluiden doen zeer, nergens zin in, alleen willen slapen en dat wil nou net niet meer, 's nachts wel maar overdag niet meer :(

wij moeten voor de 20 weken echo ergens anders heen, hebben de tip van de vk gekregen om naar echobureau garyp te gaan. de vk zelf kan de 20 weken echo niet uitvoeren.

Geplaatst

Ja, de VK kan het bij ons ook niet. Maar een "normaal" echo-bureau ook niet. Wij moeten daarvoor naar een universitair ziekenhuis. Maastricht is de dichtstbijzijnde voor ons.

Andere koppels, die geen IVF/ICSI gedaan hebben, kunnen bij een normaal echo bureau of normaal ziekenhuis terecht. Ik vind t wel een goed idee dat er even wat extra naar onze frummel gekeken wordt.

Geplaatst

ik mag wel gewoon naar een echobureau en ook ik ben zwanger geworden via ivf icsi...

maar aangezien alles goed gaat, de kleine op schema loopt hoef ik niet meer naar zwolle te komen voor controle en mag het nu gewoon allemaal via de vk

wat raar dat het bij jou dan anders is..

Geplaatst

Ik hoor volgende week hoe of wat, ik hoop at het in het ziekenhuis kan omdat ik veel vertrouwen heb in Isala Zwolle, maar goed....anders maar naar zo'n bureau, ik wil in ieder geval een geslachtsbepaling en daarvoor moet je doorgaands ook naar een echobureau... vind ik prima, maar waarom is dat allemaal zo verschrikkelijk opgedeeld, het komt niet efficiënt over bij mij...

weet iemand hoe het met Esso is of hoe laat haar echo is/was, begin een beetje te stuiteren aan deze kant van de monitor, ik hoop zo op goed nieuws...

Geplaatst

Noekie,

De VK kwam daar zelf mee. Dat we naar maastricht konden voor deze echo. Misschien eens overleggen met de vk? Ik vind t wel fijn eigenlijk.

Aukus, bij mijn zorgverzekering zit een extra "pretecho" in het pakket. Wordt tot 100 euro vergoed. Voor zo'n pretecho wil ik wel naar een bureau hoor, als die daar beter in zijn. Vaak kun je daar een 4D echo krijgen. In ziekenhuis weet t niet....

Hoop dat alles goed is met de kleine van esso.....

Geplaatst

lieve dames bedankt voor alle lieve reacties. hier is alles achter de rug na 12w3d.met behulp van medicijnen.ik ga afscheid nemen van dit boek en hoop dat jullie prachtige kindjess mogen krijgen.het is jullie echt gegund.we hebben allemaal al het een en ander achter de rug dus GENIET ervan.zal nog wel zo nu en dan meelezen om te kijken hoe het met jullie gaat.

ESSO hoe is het bij jou gegaan met je echo gisteren?

veel liefs claudia

Geplaatst

Claudia,

heeeel veel sterkte voor jou en je man met het verwerken van dit verlies. Dat je het boek sluit, betekent dat jullie helemaal stoppen nu? Ik hoop dat je het nog af en toe openslaat om te kijken wat voor moois het je ook gebracht heeft. Sterkte, moed, doorzettingsvermogen en heel veel incasseringsvermogen. Ik hoop ook dat je dan ook nog vriendschap ziet, en toch ook blijdschap. Het ga je goed. Dat je in andere dingen je geluk mag vinden. Fijn dat je nog af en toe mee komt lezen hoe t met ons gaat.

Dikke knuffel..........en nogmaals: sterkte!

xx

Geplaatst

hallo dames, het heeft helaas niet door mogen zetten en het heeft ook nooit een hartje gevormd dus ergens ben ik wel blij dat het niet al leefde..Vanmiddag een gesprek met mijn gyneacoloog uit mijn zhuis. In de kliniek kunnen ze mij niet verder helpen..ik denk januari voor een nieuwe poging pas. We hebben nog 3 cryos. Dames veel succes verder en dat je wolkjes van kinderen goed ter wereld komen:). Ik zal af en toe ff spieken hoe het met jullie is vergaat:). Ook bedankt voor al jullie lieve berichtjes voel me erg speciaal. liefs esso

Geplaatst

lieve lala. ik bedoel het boek van uitgerekend april 2012 we gaan voorlopig echt nog niet stopprn.

ESSO heel veel sterkte gewenst om dit te verwerken.

Geplaatst

Beste Clau, ik sluit me aan bij de mooie woorden van Lala, heel veel sterkte, fijn om te weten dat je de handdoek niet in de ring gooit, de volgende keer is het vast goed raak!

Voor jou geldt dat ook he Esso, wat verschrikkelijk dat het hartje het nooit goed heeft gedaan, maar ik snap goed dat je daarin dan ook een troost vind. Ach die volgende cryo's gaan het helemaal doen in januari, ik zal er een kaarsje voor aansteken! Veel sterkte met het verwerken van het nieuws en we hopen snel beter nieuws te horen, van jullie allebei!

Geplaatst

Claudia, in dat geval erbovenop: heeeeel veel succes de volgende keer! Dikke knuffel hoor!

Esso: ook voor jou meid: alle sterkte gewenst voor het verwerken van dit grote verdriet. Snap dat je aan de ene kant blij bent dat het hartje het nooit gedaan heeft, en je aan de andere kant super teleurgesteld bent. Laat het je niet helemaal uit het veld slaan. Neem je tijd om rustig weer aan jezelf en je conditie te werken, en ik wens jou en je man heel veel succes de volgende keer. Ook voor jou een dikke knuffel!

xx

Geplaatst

Ach Esso, breek even in hier. Las dat het bij jou helemaal niet goed is. Wat ontzettend naar voor je, wens je alle sterkte om dit te verwerken.

Dikke knuffel Jett

Geplaatst

ik sluit me volledig aan bij de woorden van lala, jeetje, ik weet niet waar je de woorden vandaan haalt maar ik had het neit beter kunnen zeggen!! dames heel veel sterkte!!!

wat leuk dat je zorgverzekering voor 100 euro vergoed voor een pretecho... bij welke zorgverzekering zit je als ik vragen mag... nuwordt ik ook nieuwschierig of de mijne het ook vergoed...

hier wisselt de hoofdpijn nog erg, ik ga morgen de dokter maar weer bellen, vind het na een week echt niet grappig meer!!!

Geplaatst

Ik heb het lijstje maar weer eens even naar boven gehaald en aangepast, het wordt nu wel een erg zielig lijstje hoor!! kom op dames!!

Echo/VK bezoek

Gabriella. 15 september (2e echo)

Aukus, 4 oktober (2e echo gyn)

lala, 4 oktober combi-test

Liek, 6 oktober (2e echo)

lala, 10 oktober VK (echo??)

Aukus, 12 oktober (2e echo VK)

Noekie1988, 17 oktober (2e afspraak VK)

Noekie1988, 21 november (20 weken echo)

Uitgerekend

Celene, 2 april

Vanny1979, 6 april

Noekie 1988, 6 april

Lala, 15 april

Irma6717, ?

Aukus, 23 april

Liek, 26 april

Gabriella, 28 april

kan het kloppen dat clau niet op het lijstje stond? of staat ze er onder een andere naam in...

Geplaatst

Noekie,

dank je wel :happy:

Ik zit bij FBTO. Moet wel even zoeken of t de basisverzekering is, of de extra verzekering (overigens,....allebei niet zo heel duur) maar één van de twee verzekeringen betaalt €100 voor de pretecho. Lekker toch? Vond t wel geinig hoor! Had ik niet verwacht, dus altijd mooi meegenomen. De extra verzekering zorgt er in ieder geval voor dat kraamhulp mij/ons maximaal 200 euro kost ook, aan eigen bijdrage.

Fijne verzekering hoor!

Geplaatst

Jeetje Claudia en Esso, wat heftig voor jullie. Ik ben er stil van en weet echt even niet wat ik moet zeggen. Ik kan jullie alleen maar ongelooflijk veel sterkte en liefde toewensen en hoop voor jullie dat je een omgeving hebt die je goed op kan vangen.

Ben er echt even van onder de indruk, vannacht vreselijke nacht gehad omdat we vandaag weer een echo gaan krijgen. Al mijn angsten zijn gepasseerd en elke keer heb ik mezelf rustig proberen te krijgen door vertrouwen te hebben. Maar als ik deze verhalen dan zo lees.... Ben er echt even stil van.

Vandaag dus voor t eerst naar de verloskundige praktijk. Zijn hier vorig jaar ook geweest, is een erg fijne praktijk.

We hebben wel geluk dat we weer een echo krijgen in zo'n korte tijd, maar heeft geloof ik ook met de miskramen te maken. Hoop ergens dat ze met 13 weken ook nog een echo doen, puur voor mn eigen zekerheid, maar kan me ook voorstellen als dat niet zo is.

Liefs Gabriella

Geplaatst

Gabriella,

je kunt toch altijd aangeven dat je heeeel ongerust bent? Nee heb je, ja kun je krijgen. Toch?

Succes meid met de echo. Ik hoop dat je een mooi goed beeld krijgt van jullie kleine en alles in orde is.

xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden