Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

dank je lala, ik denk dat ik dat ook wel ga doen, als ik die eerste 12 weken maar door ben. Maar goed, hebben we dat allemaal hier niet een beetje?

Ik laat vanmiddag zeker van me horen!!

liefs gabriella

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hahaha

ik dacht: als ik die 2 wachtweken voorbij kom dan gaat t allemaal soepeler en zullen er minder stress momenten zijn.

Nou, daarna kwamen de 2 wachtweken vóór de eerste echo.

En eigenlijk is het niet veel anders geworden. Ik vond zeker de eerste 5-6 weken t ergst wel, maar eigenlijk blijft t twijfelen en zorgen maken. En volgens mij gaat dat zorgen maken of t wel goed gaat naadloos over in zorgen maken of "ik t wel goed doe" over een maandje of zes.

Welke roze wolk?? hahaha

Laat zeker maar even weten hoe t gegaan is Gabriella

Geplaatst

Ja idd, weken 5 tot 6 waren echt wel zwaaaaar, maar dat flikkerende hartje doet zoveel goed! Ik zit ook bij FBTO met die extra module, da's wel handig dan...alleen als je die extra module niet heb dan moeten zij van te voren toestemming geven voor een prenatale screening. Dat klinkt lekker makkelijk hoor, alsof zo'n penlikker de noodzaak beter zou kunnen inschatten. Het zijn echt elementen aan het prachtige zorgverzekering stelsel waar ik dan ook helemaal ZIEK van wordt. En o, ja, trouwens, eigen risico en de premie gaat weer omhoog, bah. Ik heb er geen goed woord voor over, vooral niet als de gemiddelde oudere, die Nederland heeft opgebouwd, vanaf 2013 kan fluiten naar een rollator. Zo verschrikkelijk onbegrijpelijk vind ik dat, om nog maar te zwijgen over de beperking in medicatie vergoedingen of de IVF behandelingen die ze willen terug brengen.....allemaal uitzuigers die verzekeringen.... Okay, ik zal nu stoppen, ben net wakker hahahaha

Waar hadden we het ook alweer over....zielig lijstje? Nou, ik vind het niet zo zielig hoor, ik moet zeggen dat ik me best wel speciaal voel als een van de enkeling die mag genieten van een aanstaande wonder, waarschijnlijk afgeleverd in april. Man wij hebben het wel goed voor elkaar straks hoor. Als we het kind eruit hebben geperst begint het weer wat lekkerder te worden, in ieder geval wordt het niet te heet meteen (daar ga ik maar van uit)...en ja, natuurlijk moeten we wel weer terug naar het werk in de zomer, maar voor de baby's is het straks lekker in het campingbedje in de tuin slapen tussen de middag. Zwaar relaxed hoor...

en die magische 12 weken grens is eng ja, maar al een stuk minder eng als een maand geleden. We schieten allemaal aardig op. Als volgende week mijn echo's goed zijn dan maakt 1 weekje echt niet meer uit. Maar wie ben ik om wat te zeggen, was tenslotte de afgelopen dagen weer aan het broekloeren. Maar groeipijntjes zijn aan de andere kant ook erg fijn hoor> dan moet het wel goed zitten toch?

Gabrielle: rock that ultrasound!!!!!

Misschien kunnen we wel een keertje afspreken met ons bescheiden clubje, door de tijd in het tweede trimester en een keer als de baby's er zijn? Maar alleen als we dan natuurlijk ook echt willen, moet geen moeten zijn...

O, ja, nu denk ik ook trouwens dat ik in februari op de 9 maanden beurs te vinden ben, mocht de gezondheid nog goed zijn, maar mijn moeder verklaart me voor gek! Ach, ik zie wel....

nou dingen doen dingen doen....

Geplaatst

He Aukus?

Was net aan het tellen geslagen. Ik wil namelijk wel meteen ouderschapsverlof opnemen.

Als ik 6 weken vóór bevalling en 10 erna zw.verlof pak en fulltime ouderschapsverlof, werk ik (tenzij het niet meer gaat) welgeteld 9 weken in 2012.

:D

Klonk eigenlijk wel lekker!!!

Maar het gaat waarschijnlijk deeltijd ouderschapsverlof worden.

Misschien kan ik daar mijn slaatje uit slaan.

Oftewel: er is niet voldoende werk voor mij in deze functie bij t bedrijf waar ik nu voor werk (is niet mn werkgever). Maar mocht ik hier niet in dienst gaan (zit in soort van proeftijd) dan krijg ik een exit gesprek bij mn werkgever. (Niet dat dát mag, want ik ben zwanger ;-) )

Daarnaast heeft mn manager al gezegd dat zij thuiswerken niet ziet zitten. Nou dan:

als ik 2.5 dag ouderschapsverlof pak, dan ben ik minder snel inzetbaar, is het probleem van veel weg ook opgelost (je kunt nauwelijks projecten draaien als je part-time werkt) en is er werk zat voor mij in mn huidige functie.

Mocht ze dat tóch niet willen, dan kan ik overstappen naar evt. een andere functie en kan ik misschien halve dagen gaan werken. De ene week vroeg, de andere week laat.

Hmm.....maandag heb ik weer een gesprek met haar hierover.....even voor die tijd een plannetje opstellen.

Ik vind ons ook best bijzonder hoor, zo'n relatief kleine klub in April. En dan met meteen het goede weer voor de deur ;-)

Uitje met zn allen klinkt goed hoor! Tegen die tijd maar even wat afspreken dan?

Zo........zit weer remy op kantoor.

Alles en iedereen heeft een afspraak buiten de deur en de zwangere collega (ong. even ver als wij) is zwak ziek en misselijk dus is net richting huis gegaan.

Ik ben aan t carpoolen met manlief............dus mag nog wel even hier zitten vrees ik.

Tot!!

Geplaatst

Nou, en rocken dat deed ie!!!!! Damn zeg, we zagen niet eerst een kloppend hartje, maar een dansende baby... Vervolgens liet ze het hartje horen (nog nooit gehad!!!!!! brullen weer natuurlijk..!)

Alles zag er heel goed uit, en volgens haar is er geen enkele reden om bang te zijn dat dit nog mis gaat. Natuurlijk haalt zij ook die ene procent erbij, maar die is er ook nog met 20, 30 en 40 weken. Dus dat stelde wel enorm gerust.

Als ik alles met jullie verzekeringen zo lees zit ik ook echt wel in een lekkere positie; zij willen ons elke twee weken terugzien voor een echo totdat ik het kindje zelf ga voelen. Dat heeft met mijn angst te maken, mede ook omdat het al twee keer mis is gegaan. (gelijk weer huilen natuurlijk... die hormonen ook..)

Dus sja, toen konden we weer naar huis met een tas vol meuk met aanbiedingen, slabbetje, billendoekjes... dan is het opeens echt!

Een keertje bij elkaar komen lijkt me eigenlijk wel ontzettend leuk. Eerst even dit trimester afwachten inderdaad, maar we houden t warm.

Verder voor Lala om de eenzame uurtjes tot de carpooltijd op te vullen; http://www.spelletjes.nl, http://www.zie.nl (voor allemaal leuke filmpjes), http://www.gratis.nl (kijk uit dat je niet teveel gegevens invult, je wordt geheid drie jaar lang gebeld) en http://www.marktplaats.nl (altijd leuk om te zien wat er in de buurt te koop is).

En wat betreft onze uitgerekende data; ik ben er ook zooooo blij mee. De zomer komt er dan lekker aan, we kunnen waarschijnlijk nog wel op vakantie met dat hummeltje erbij, inderdaad lekker slapen in de tuin en al die overtollige kilo's die er waarschijnlijk nog gaan komen er goed uitwandelen met dat mooie weer. Nee, dat gaat helemaal goed komen.

Nu eerst nog de misselijkheid overwinnen en kijken of ik vrienden kan worden met het toilet, dan hoor je mij nergens meer over!

(goh, hoe bedoel je moodswings.. piepte anderhalf uur geleden wel anders...)

Oja, die negen maanden beurs wil ik eigenlijk ook wel heen. Ben normaal compleet daartegen, het past gewoon niet helemaal bij me, maar het hoort er zo heerlijk bij.. beetje met zo'n veel te dikke buik rondsjokken tussen allemaal andere dikke buiken en je helemaal verlekkeren met veel te mooie aanbiedingen. Laat mij daar maar los!!

Liefs Gabriella!

Geplaatst

9 weken werken, goh wat een mazzel zeg! Wel zielig dat je helemaal remy zit, kan je niemand dat onder de neus wrijven aahhh...

Wat een constructie zeg met je werk, ik hoop dat het uitpakt zoals je wilt. En ja, ze kunnen je niet ontslaan als je zwanger bent, maar ja, als je het vervelend vind om veel buiten het kantoor projecten te draaien en de reistijd je tegen zit, waarom kijk je niet langzamerhand voor iets anders dichter bij huis, kost tenslotte ook tijd om in de huidige markt wat te vinden, maar je weet maar nooit wat je ziet als je je ogen maar open houdt... :)

Ik heb het met de oppas al geregeld; woensdag kan ik de kleine naar mijn schoonzus brengen, die kan nu al niet wachten, donderdag komt mijn moeder en vrijdags zal Ingmar in de toekomst vrij zijn, echt fantastisch. Omdat Ingmar doordeweeks 's avonds veel oefent en de zaterdagen en incidenteel de zondagen gereserveerd staan voor optredens heb ik dus welgeteld 3dagen dat ik kan werken, dat vind ik wel een beetje weinig hoor, maar misschien vind ik straks 24 - 27 uur draaien zat. Vorige week toen ik me realiseerde dat er MAAR drie dagen overbleven greep het me wel een beetje naar de keel, maar ik denk dat als de kleine er is, ik liever wat inlever voor een dagje extra thuis dan dat ik mijn net gewerkte geld wegbreng naar een of andere crèche (hopelijk zonder viespeuk) en de kleine maar beperkt zien.... Ach tijd zal het uitwijzen, nu maar verder met....administratie, yakkes...

cu! (en succes met het lange wachten)

Geplaatst

Goed man Gabriella!!!!!! Ik had de laatste 2 echo's nul comma nul reactie van de kleine he, die zat maar verlegen in een hoekje, dus ik hoop dat het volgende week ook goed beweegt! Wat een opluchting toch, dat alles goed gaat komen en ja, er kan altijd wel eens wat fout gaan, maar daar moet je maar niet teveel aan denken! Lekker genieten, wij hebben het mooi zo met onze uitgerekende dames...

En het toilet, wel, die werkt vast wel een keertje mee...

fijn fijn fijn Gabriella, wat een goed nieuws dan toch nog vandaag!

Geplaatst

HAhahah.....en ik kan niet wachten om minder te gaan werken! hahaha zo zie je maar!

Nee, joh, je hebt gelijk, ik ben ook al langzaam mn oogjes open aan het zetten. Ik ga maandag denk ik 2 scenario's voorleggen:

1) huidige functie 2-2,5 dag werken.

2) andere functie 5 halve dagen of half jaar 2 dagen en daarna half jaar 3 dagen werken. Ik denk overigens t laatste hoor, want volgens mij ben ik meer kwijt aan 5 of 4 halve dagen opvang en inkomstenderving dan 2-3 hele dagen opvang en inkomstenderving. Maar dat wordt even puzzelen.

Ik ga er overigens ook van uit dat manlief minstens 1 dag in de week thuis kan werken. Met zijn moeder als achterban, mocht er wat zijn die dag waardoor hij weg moet.

En ik ga van 1 dag/week schoonmoeder oppas uit. En als ik mn moeder lief aankijk (en voor mij zou ze t wél doen) wil ze ook wel oppassen hoor! (Denk trouwens dat mn vader eerder ja zegt daarop dan mn moeder hahahaha......blijf papa's kindje hoor! )

Ach weet je, we zien wel. Uiteindelijk loopt t toch niet zoals gepland en komt het toch wel goed.

Geplaatst

Gabriella,

heb je berichtje helemaal gemist!!

Yes, Rockin'baby!! GOED NIEUWS!!!

Fijn zeg, dat alles zo goed is en gaat. Nou ja, op je misselijkheid na dan.

Denk overigens dat ook ik wel elke keer een echo krijg hoor, maar de afspraken zijn gewoon om de 4-5 weken. pff...

Uhm...leuk van die sites! Maar daar weet ik nu al van dat ik overboard ga, oftewel: ik wordt dan doodgespammed en doodgebeld....en daar heb ik dus even geen zin in.

hihi

Maar komt goed. Ben met manlief aan t mailen. Die baalt als een stekker.....heeft werk waar hij geen zin in heeft, maar wel voor betaald wordt. Nou ja, jammer dan. Hebben we allemaal wel eens! En hij heeft geen frummel! hihi Hij was gisteren aan t klagen dat hij nu "al het werk" moest doen. pff......... had hem op gegeven moment wel te pakken: hij gaf dus impliciet toe dat ík dat normaal erbij deed, naast het werken. hihi

Maar ik zeur niet hoor. Hij is lief doet best al veel en nu nog veel meer.

Krijg mijn tijd wel om hoor! En anders ga ik dalijk gewoon even de zon in. Even opwarmen ofzo.

Tot!!

Geplaatst

gabriella gefeliciteerd met de goede echo en wat een fijn gevoel dat je regelmatig echo's gaat krijgen!! dan ben je toch iets geruster! en uiteraard willen we allemaal het liefst elke dag een echo maar helaas zit dat er niet in :S

ik heb binnenkort een gesprek op mijn werk, k heb nu een 0-uren contract met flexibele dagen,van 1 dag in de week tot 5 dagen in de week, tsja dat gaat strax natuurlijk niet werken...

dus wil nu weten waar ik aan toe ben en wat er strax gaat gebeuren...

Geplaatst

He allemaal, soms lijkt het net of je niets mag als zwangere. Ik ben wakker geworden met keelpijn en guess what, ik mag geen trachitol gebruiken en een heleboel andere zuigtabletten. Daar baal ik wel even stevig van man. Heb ik ook nog eens verhoging.... :( Dat wordt de dokter maar bellen wat ik wel mag....maar zoals het er nu naar uit zite is dat enkelt thijmsiroop, waterijsjes en kamille thee met honing. Goh ik voel me echt zielig hahahaha.

Over het lijstje, wie zijn Vanny en Celene en heeft iemand nog wat van ze gehoord?

En Noekie ik kan me voorstellen dat het nul uren contract geen fijn gevoel geeft, ik hoop voor je dat er snel duidelijkheid is.

Wat betreft echo's regelmatig krijgen, aan een kant wel fijn natuurlijk maar aan de andere kant merk ik dat ik me wel extra druk maak als er 1 voor de deur staat, dus misschien vind ik het ook wel goed om het hartje te horen straks, volgens mij net zo mooi, ach ja....

Nou ik ga die vreselijk gezellige assistente van de dokter bellen.....

gr aukus

Geplaatst

Goedenmorgen,

Wat een nare wereld is het toch. Ik wens Claudia en Esso het alle beste toe. Ik hoop dat ze de kracht vinden om er weer voor te gaan al zal het even tijd kosten.

De anderen allemaal sterkte met de zwangerschap. Ik blijf het zeggen het is een wonder dat het kan en mag zijn.

gr irma

Geplaatst

aaaaaaaaaaaaargh, ik mag inderdaad helemaal niets behalve thee, paracetamol en waterijsjes....auw auw auw.... nou ja, hopen dat het binnen een paar dagen weg trekt...

eh ja, Irma, hartstikke fijn hoor zwanger zijn, ben best wel dankbaar maar een depressief immuunsysteem is vandaag in ene wat minder gewenst hahahaha

Geplaatst

Sterkte Aukus! Is er geen homeopatisch middel dat je kunt gebruiken? Dat zal een doktersassistente niet zo gauw voorstellen misschien, die zijn natuurlijk meer van de reguliere medicijnen maar de moeite waard om langs de drogist te gaan? Over het algemeen zijn die milder natuurlijk.

Ik heb het even voor je opgezocht: ik heb Tonsiotreen van VSM en volgens de bijsluiter mag je dat gebruiken in de zwangerschap...

Geplaatst

Aukus,

Bij keelpijn helpt een "gewoon" snoepje ook al hoor! Het gaat er vaak voornamelijk om dat je keel gesmeerd blijft. Dus een pepermuntje of een ijssnoepje....je kent ze wel. Die doen t vaak ook nog hoor.

Beterschap! Ik zou bijna zeggen: kruip lekker onder de wol, maar je kunt net zo goed wat lange kleding aandoen en naar buiten gaan. Het wordt weer lekker weer vandaag!

Noekie, nul uren contract is balen nu! Hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

xx

Geplaatst

Bah ziek zijn is ook niet alles met dit weer. Snoepjes, dropjes, sinaasappels. |Het helpt allemaal wel maar het duurt even.

Honing is ook een optie.

Gisteren op het werk naar de Japanner geweest. Is ook erg leuk om te doen. Wel gewoon vlees genomen.

Nog 1,5 week en dan voor het eerst naar de verloskundige.

Gelukkig geen kwaaltjes, alleen moe maar ja dat zijn we allemaal wel.

Een fijne dag en sterkte

gr irma

Geplaatst

hihi..........maar niet teveel dropjes! Is ook weer niet goed voor zwangeren! :(

Hoe dan ook sterkte en beterschap Aukus.

Irma,

schiet goed op he? Hier ook geen echte kwaaltjes meer hoor! En dat moe hoort er inderdaad bij ja.

Het is weer vrijdag mensen!! Geniet lekker van t mooie weer en t mooie weer in het weekend!! (ik wordt er vrolijk van!)

xx

Geplaatst

Ach ik zit alweer heel tevreden hier met een waterijsje hoor... maar als je dan net wakker bent en je voelt zo'n rauwe keel....da's dan wel minder. Heb veel snoepjes in huis, zoute drop, waterijsjes en kamillethee. Pannetje kippensoep aan het maken, nou gaat helemaal goed hoor.

Nou ik ben ook nog steeds heel moe hoor Irma, ik ben niet veel misselijk geweest en alleen maar gevoelige tepels, o, ja en constipatie, maar voor de rest niets aan het handje...wel fijn dat het op schiet.

Lekker weekend ja...nou maar hopen dat de keelpijn niet veel erger zal worden, wij moeten dit weekend foto's maken met Ingmar zijn familie voor het huwelijksfeest van zijn moeder. Gelukkig zal dat weinig voeten in de aarde hebben, dus zijn we daar snel weer vanaf.....

Goh Irma, die Japanners maken echt lekkere dingen he. Ik ben stiekem ook zwaar sushi fan, hoewel dat voorlopig niet altijd kan, maar hmmmmm lekker met soja saus. Maar vis vind ik dan altijd wel lekker, ik kan ook echt genieten van een zoute haring met uitjes, lekker man!

Geplaatst

AAaahhh!! Vreselijk lekker!!

Is maar goed dat ik vandaag mn broodrooster meegenomen heb naar t werk. hahaha

Ben broodje aan t roosteren. Lekker ontbijten even.

Nou, Aukus, hoop dat je snel van je keelpijn af bent!! Maar klinkt wel goed, dropjes, snoepjes, ijsjes en kippesoep! :D

Geplaatst

Ow...............kleine club hier he?

Collega van mij: april uitgerekend.

Kennis van me: april uitgerekend.

En ik hoor via-via ook meer in april uitgerekend hoor! We zijn hier misschien wel een kleine club, maar volgens mij valt t hard mee! hiihi

Geplaatst

Tja, volgens mij ook hoor, niet dat er in mijn omgeving veel vrouwen zwanger zijn, maar als je op zo'n site als babybytes kijkt dan staat er een hele waslijst :)

Ik vind het wel best hoor, gezellig clubje hier en ondanks dat ik net aan een IVF behandeling ben ontsnapt is iedereen hier toch meer verweven door een wat ongebruikelijke start / opstartproblemen. Want op bovengenoemde sites zijn er een hoop vrouwen zenuwachtig omdat ze nog helemaal geen echo hebben gehad. Zitten wij hier te zeuren wanneer we nou de derde of vierde eindelijk eens krijgen hahahaha. Fantastisch....

Broodroosteren? Klinkt goed, alleen vandaag niet hahaha. Mijn kippensoep is super lekker en ik vind het wel mooi geweest. Ik leg mijn oor zo nog even neer en dan ga ik vanmiddag wel even kijken hoe het met mijn keel is gesteld :)

He Irma, hoe ver ben jij nou dan, wat is je uitgerekende datum enzo, want er staat niet veel bij in het lijstje, of ben je gewoon van nature erg mysterieus ;)

Geplaatst

hoi

ik ben uitgerekend op 10 april alleen hij groeit als kool dus in ziekenhuis zeiden ze al dat het

ook eerder uitgerekend kan zijn.

we zien het wel.

nee, ik ben niet mysterieus, hahaha. alleen ik weet niet hoe ik het eronder moet zetten dus vandaar.

een beetje blond.......

sterkte en rustig aan, ik ga zo werken tot 22.00

gr irma

Geplaatst

He aukus, da's inderdaad vervelend zo'n zere keel... en niets mogen!!! Zelf vorig jaar volop aan de neusspray toen ik verkouden was, bleek ook helemaal niet te mogen.. oeps.

Veel succes maar met de waterijsjes, keelsnoepjes, kamillethee en het zoute water... 1 keer gedaan.. was een vrij slechte ervaring moet ik zeggen.

Ik moet elke keer wel om Lala lachen; nu weer een broodrooster mee naar je werk. Hahahahaha. Je moet toch creatief blijven om te blijven voorzien in een variabele lunch toch?

Japanner lijkt me ook wel een keertje leuk trouwens, eigenlijk nog nooit geweest. Wij komen meestal niet verder dan de griek *zucht* terwijl ik graag wat vaker uit eten zou willen. Maar mn vriend vind dat 'zoveel gedoe'. Zwemmen in een zwembad; dat is pas veel gedoe. Maar naar een restaurant rijden, daar veel te lekker en veel te veel eten voorgeschoteld krijgen is toch niet zoveel gedoe?

Maar goed, we doen t er maar mee. :)

Oja, we hebben er trouwens ook 2 dagen bij gekregen, uitgerekende datum is nu 25 april!! Zit nu dus ook al over de 10 weken. Altijd fijn.

Ik ga hier mn kasten maar eens leegsnaaien, hebben jullie ook al van die eetbuien? Pfffff...

Geplaatst

hahahaha,

snaaise Gabriella, ik snaai al vanaf week 3, dus ik heb geen recht van spreken, je zou zeggen dat een zere keel je tegen zou houden, welnee!!!! Fff kopje kippensoep en dan meteen weer aan de waterijsjes, jippie!!!! Wel jammer dat je hubbie zo'n gedoe ziet in restaurants, dat heb ik nou totaal niet (net als jij) kom maar op met veel lekker eten, geen afwas en tijd en aandacht voor elkaar, heerlijk. Wij hebben in de stad echt een goede Italiaan zitten, nou daar ben ik echt fan van. Zalmmoot gevuld met mozarella uit de overn geserveerd op een laagje dillesaus. Zo simpel, maar wel heel erg lekker.... En dan lekkere groenten erbij, ik krijg dan altijd de sperzieboontjes van mijn vent, want die vind ze niet lekker hmmmmmmmmmmm. Maar Indisch vind ik ook wel wat, of surinaams; gevulde roti, curry's (niet te heet) of eigenlijk elke eenpansgerecht uit welke keuken dan ook. Moussaka hmmmmmmm...is mijn kippensoep al warm, zucht....

Ik ben erg benieuwd welke datum ik nu door ga krijgen als bevallingsdatum. De ene keer lag ik netjes op schema voor 23 april en de andere keer 25 april. Dus ik merk het a.s week wel. ik vind het allemaal wel goed hoor, hoe dan ook zijn Gabriella en ik de laatkomertjes van de topic tot nu dan toe, maaarrrr je weet maar nooit.

Hahaha Lala, als jij een keer aankondigt je poffertjespan mee te nemen naar het werk kijkt niemand verbaasd op, maar ik geef je groot gelijk, comfortabel zijn wordt ondergewaardeerd...

Pling, lunch time hmmmmmmm

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden