Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

33weken al! Morgen guo en afspraak bij gun. Ben benieuwd of er morgen ook een afspraak gemaakt wordt wanneer ik t ziekenhuis in moet en ze me gaan inleiden. Morgen ook kort-geding van manlief tegen zn huidige werkgever. Concurentiebeding wordt raar uitgelegd door de aardige man, dus zou hij een volledig jaar niet in zn eigen functie kunnen werken, bij geen enkele andere baas. Dit wordt morgen dus aangevochten, gezien hij een andere baan heeft per 1 maart.....Morgen dus een spannend dagje wel.

dinsdag naar de vk, auto van manlief ophalen bij de car-cleaning, eten voor de honden halen en uit eten met vrienden.

woensdag pas gepoetste auto inleveren, hopelojk is een collega thuis (werken) dan kunnen we daar ook even koffie doen en bijkletsen.

Donderdag naar de fysio.

en dan heb ik nog een tweetal wasmanden strijk en moet 1 van onze hondjes naar de dierenarts voor een enting. Eens kijken waneer we dat kunnen inplannen. Dan had ik ook nog graag een middagdutje gedaan elke dag, en moet de keuken en t kantoor nog een grote poetsbeurt hebben. Pfff.... Druk, druk, druk.

zijn bezig met de schildering op de kasten wand. Zodra die af is zal ik foto's plaatsen. Wil ook nog een paar kussenovertrekken maken, zal donderdag of vrijdag worden.

Voor de rest gaat t goed, alles stukken langzamer dan eerst, inclusief eten maar het gaat. Lang hurken of bukken natuurlijk niet meer, want buik begint aardig in de weg te zitten.

Ben blij dat t nog maar vijf weekjes ofzo zijn. Ade laatste twee, drie weken groei ik zo'n beetje met de dag. Dus t wordt wel allemaal lastiger nu.

Hoe is t met de rest?

Xx

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hmmm.... Minder goed nieuws. Niertje en blaas gaan harder achteruit dan gedacht en gehoopt. Nu is een intake gesprek met Leuven gepland voor vrijdag as. In gesprek wordt gekeken of katheter al nodig is. (ja, voor geboorte nog). Aangezien er altijd voldoende vruchtwater is geeeedt is t misschien niet nodig. Maar laten we t gesprek maar weer even afwachten.

Ben nog in zkh, moet nog naar gyn. Peter is al richting kantongerecht.

Meer later!!

Geplaatst

Tja, ik denk dat we daarover vrijdag dan meer horen. Soortement kijkoperatie denk ik, waarbij ze dan door mn buik, door de vliezen de baarmoeder ingaan en dan een drain gaan plaatsen in de blaas.

Voordeel van deze operatie: als alles goed gaat wordt het risico op blijvende nierschade hierdoor beperkt.

Nadelen: er kan vervroegde bevalling uit voortkomen, er is geen garantie dat de druk daadwerkelijk van de nier afgaat, en de nodige risico's van een operatie.

Maar we zien wel. Eerst maar t gesprek afwachten vrijdag.

Geplaatst

Jeetje lala das balen, het leek zo goed te gaan..

Hier gaat alles goed, morgen nog werken en dan verlof, heerlijk. Vandaag 34w3d en moet zeggen ben ook wel toe aan verlof nu, respect voor de vrouwen die het tot 36 weken volhouden,. Lukt mij niet, zeker niet met dit werk! Moet zeggen dat het werken mij opzich ook wel weer enigzins fit houd. Ik ben zondag naar de 9 maandenbeurs en huishoudbeurs geweest, heb alles gezien, wel zo nu en dan ff pauze maar toch, heb alles gelopen. Nog een mooi groot katoenen dekbed/kleed gekocht en dat was het eigenlijk wel.

Geplaatst

Gatverdarrie Lala...ik word helemaal niet goed als ik lees wat voor tegenslag je nu weer mag verwerken...(en je vent ook natuurlijk) soms is alles zo.oneerlijk! Ik wou dat ik vlakbij je woonde dan had ik iets lekkers voor je klaar gemaakt en samen met je beklagen wat een gedoe allemaal het weer is. De operatie klinkt zeker heftig maar ik hoop oprecht dat als die door gaat dat het letterlijk de druk van de ketel af mag halen...

Veel sterkte en hopelijk was er bij het kanton (?) gerecht beter nieuws zodat jullie je aandacht kunnen focussen waar jullie eigenlijk bij willen zijn...jullie lieve kleine Jay die al zo hard moet vechten....

Veel liefs en sterkte vanuit Kampen...

Geplaatst

Lala, ik moet de hele week al aan je denken, hoe je het nog een beetje vol daar in Limburg? Ik kan me voorstellen dat morgen zo beladen is dat je weinig zin hebt om wat dan ook te doen. Weet dat we met je meeleven he!

liefs,

aukje

Geplaatst

Hoihoi

Hier idd niet veul gedaan deze week behalve de verplichte dingen.

kanton gerecht is ook weinig uitgekomen. Oude en nieuwe werkgever moesten maar eerst nog eens babbelen. Elke uitspraak die deze rechter kon doen zou voorlopig zijn. Is dus altijd aan te vechten. Maar die bodemprocedures zijn duur en duren lang. Dus of oude baas dat wilt...

daanbij heeft de rechter wel gezegd dat áls hij n uitspraak moest doen die in tvoordeel van mn mannie zou zijn, dus da's gunstig wel.

Grootste shock is voorbij, denk ik, krijg al wat meer puf en energie om het hesprek morgen aan te kunnen. Greep me toch veel meer aan dan gedacht. De eindstreep was in zicht en daarmee ook de hoop dat t allemaal zou meevallen.

Heb gisteren maar t geboortekaartje af laten maken. En de eerste aanvraag voor offerte is ook al weg. Het kan nu wel eens heel snel gaan allemaal. Wie weet is meneer er volgende week om deze tijd wel al. Jeweettniet

Mannie vandaag voor t eerst op t fietsje naar station en werk. Ben benieuwd hoe hem dat bevalt. Als het goed is, zitten de werkgevers nu om virtuele tafel om handjeklap te doen. (teleconference)

Net terug van fysio, vrouwke is ook zwanger heb maar geen nieuwe afspraak gemaakt, want voor t zelfde geld hoeft t niet meer of werkt zij inmiddels halve dagen. Ik bel wel als ik haar nog nodig heb. Leek me verstandiger.

Van half april naar begin april naar misschien zelfs wel begin maart... Officieel begint mn zwangerschapsverlof maandag ...

Hee....lheb ik al gezegd dat ik t fijn vind om te weten dat jullie aan ons denken? En met ons meeleven? Doet goed hoor! Ook al ben ik wat vaker alleen aan t kijken...en lijk ik afwezig.

Ik denk wat me nog t meest aangegrepen heeft is dat van een goede planninng niks meer komt. Alles is weer open. Het kan zelfs zo zijn dat meneer belgische nationaliteit krijgt ;-)

en dat vind ik wat lastig om te behappen. Alles is mog open. Het zal nu zeker niet bij 1 operatie blijven....

Ok

, genoeg gezeurd.

Hoe is t met jullie verder?

hopelijk wél alles goed!

Xxx

Geplaatst

He Lala,

Ik snap dat het in ontwetendheid blijven en vooral dat alles weer open is verschrikkelijk moet zijn. Dat de kleine dus met meerdere operaties wordt geconfronteerd is iets wat elk moederhart pijn doet. Dus ik snap best dat je helemaal geen puf hebt, morgen wordt een spannende dag en ik zal ook zeker kijken of je wat gepost heb, maar kan me voorstellen dat je misschien heel wat moet laten zinken. En of de kleine nou wel of niet de Belgische nationaliteit krijgt, laten we hopen dat ze iets kunnen doen voor hem waardoor hij nog even in je kan blijven. Ik kan me goed voorstellen dat het een raar idee is dat je eigenlijk zwangerschapsverlof binnenkort al begint maar dat hij er dan misschien al wel is of in ieder geval eerder. Dat zijn toch van die dingen waar je geen controle over hebt. Hoe moeilijk het ook is, probeer het maar over je heen te laten komen, je kan toch niet meer anticiperen, zoals je zelf al aan geeft met de afspraak voor de fysio.

Hier is het ook een gedoe met longarts vs verloskundigen. Zodanig dat ik vorige week emotioneel weg ben gelopen van de longarts vandaan. Zegt de verloskundige dat mijn kindje mogelijk verslaafd ter wereld komt, is dat onzin volgens mijn longarts. Maar ondertussen sta ik tussen 2 vuren in. En niemand mij een indicatie geven terwijl ik absoluut niet meer thuis wil bevallen met alleen een verloskundige die elke keer weer van alles beweert. Ik weet gewoon niet meer waar ik op aan van kan gaan. En het erge is, normaal ben ik nooit onzeker, ik weet altijd precies wat ik wil en hoe ik het wil. Maar de zwangere aukje is zeker niet te vergelijken met de befor versie. Nu maar hopen dat de after versie dat wel weer terug krijgt. Hoe dan ook de longarts heeft contact gezocht met mijn huisarts en die heeft mij weer gebeld dat hij dan wel deze week op vakantie is maar dat hij volgende week even met mij wilt babbelen. Ik ben nog nooit opgebeld door een huisarts die zegt: kom jij maar even langs, dus dat doet wel goed. Voor de rest bezig geweest met het kamertje en heeft de nesteldrang zijn intreden gedaan, alles moet op de schop. Gelukkig komt mijn vader van het weekend helpen met de tuin en gaan we bij de stort een hoop dingen weg gooien. Voor de rest koop en bied ik me lens op marktplaats. Ik koop veel leuke bandshirtjes op en gebruik textielverf om 2e hands lakentjes op kleur te krijgen naar smaak. Zo heb ik nu zwarte lakentjes voor de wieg hahahaha. Helemaal losgeslagen :D

Maar goed, ik probeer me toch zo rustig mogelijk te houden want de vermoeidheid is weer helemaal terug gekomen, ik moet zeggen, er aan toe geven is ook heerlijk. Wij gaan volgende week nog een last minute pret echo doen en voor de rest alleen nog de klossen halen etc. Voor de rest merk ik het wel, we wachten maar rustig af, omdat mijn medicatie weeënremmend zijn hoop ik maar dat ik eind april geen begin mei wordt, we zien het wel....

Geplaatst

Damn, ben de photoshoot vergeten. Die staat voor over twee weekjes gepland. Gaan we die nog redden? Hmmm....

Aukus, bij large.nl Kun je misschien ook baby bandshirts krijgen. Zullen alleen niet zo goedkoop zijn als marktplaats.

Slim om textielverf te gebruiken. Mijn mams heeft van 1-, 2-persoonslakens kleintjes gemaakt, weet niet of die beter te krijgen zijn om mp? Veel plezier met de pretecho!!! Hopelijk laat jullie kleine zich van zn beste kant zien :-)

Ik probeer asap meer info te plaatsen maar dat is idd afhankelijk van hoe ik me voel of wat er allemaal gast gebeuren. Hoe dan ook: geboortekaartje is ontworpen en asnvraag proefdruk en offerte is de deur uit.

Ben benieuwd wat je huisarts te zeggen heeft, Aukje. Misschien overstappen nasr gyn?? Ipv vk? Hoe dan ook:succes ermee, fijn dat ze je kastje-muur sturen. Kan je echt gebruiken en zit je echt op te wachten.

Tot!!

Geplaatst

He lala en husband,

Heel veel succes vandaag! Ik hoop dat jullie nieuws krijgen waar jullie wat mee kunnen en bovenal dat de kleine geholpen kan worden om nog een tijdje veilig door te groeien in Lala! Mijn duimen zullen rondtollen vandaag!

liefs Aukje

Geplaatst

Lieve lala,

Heel veel succes voor jullie vandaag!! Ik ga ook heel hard met mn duimen draaien (rechter steekt net genoeg uit t gips daarvoor) en hoop toch dat het mee gaat vallen voor jullie. Vind het heel naar voor jullie kleine mannetje, en voor jullie als er gelijk allerlei operaties nodig zullen zijn. Hoop ook dat jullie goed terug kunnen vallen op elkaar, want het is nogal wat.

Voor jou is t ook allemaal niet even makkelijk Aukus, als ik t zo lees. Wat een vervelend gedoe met al die artsen, tegenspreken, het niet met elkaar eens zijn. Daar zou ik ook lakentjes zwart van gaan verven!!! hihi, nee hoor, zonder gekheid, vind het eigenlijk wel een heel tof idee!

Heb zelf ook al op large dingen besteld voor de baby, of eigenlijk voor mn vriend. Een shirtje en een hardrock speen, leuk voor op de festivals!

Goed idee om inderdaad ook op marktplaats daarvoor te kijken. (maar zal je daar niet aftroeven met bieden hoor)

Hier gaat t met mn bekken helemaal niet. Ondanks dat ik probeer genoeg te bewegen heb ik veel pijnmomenten waar gewoon weinig tegen te doen is. Daarnaast word ik er superchagerijnig van, want waar ik al weinig kan door mn bekken, kan ik nog minder door mn gips. Alleen in bad gaan is geen optie, en ook douchen zonder dat mn vriend thuis is lukt bijna niet. Zou ook erg graag nog even de stad in willen voor een paar dingetjes maar ook daarvoor ben ik afhankelijk van iemand. Dus voorlopig is het thuiszitten en puzzels van 1000 stukjes in elkaar zetten. (kan ook leuk zijn)

Maar goed, als dat alles is.. het is ook nog maar 8 weekjes, ik ga nogmaals heel hard voor jullie duimen lala!!!

Liefs Gabriella

Geplaatst

Dank jullie wel lieverds!

heb net al een potje zitten janken, dus kan er wel weer even tegen hihi

om 1uur worden we verwacht in Leuven, heb net de strijk gedaan en de planten water gegeven. Mocht ik daar moeteblijven kunnen de planten er tenminste nog een week mee door, en hoeft mannie niet te strijken :-)

mannie is alweer aan t stofzuigen, de honden zorgen ervoor dat we eigenlijk minstens twee keer per dag kunnen zuigen, maar goed, daar zijn t woeffels voor, en wel ook lekkere knuffels. Scheelt een hoop dat ze niks terug zeggen ;-)

Gabriella,

helpt bekken fysio niet? Heb er zelf heel veel baat bij gehad. Jammer dat nu eigenlijk alles niet meezit bij je. Maar puzzels zijn leuk hoor! Heb er nog 1 liggen van pooh beer met pigglet, 1000stuks. Wil ik nog gaan maken voor op de kinderkamer.

Hebben zelf ook al bij large besteld. Paar shirtjes, voor als ie groter is.

Melis

we hebben n gesprek (als t daar bij blijft) in Leuven vandaag. Dan gaan ze bekijken of het zinvol is om de kleine man nog in de baarmoeder te opereren en een drain te plaatsen in zn blaas. Maar t kan ook zijn dat ze em al gaan halen of dat ik gewoon moet doordragen tot pak em beet de 38ste week. Hoe dan ook: alles is weer open. Kan zijn dat Jay er al over n oaar daagjes is, maar kan ook zijn dat ie er pas over een paar weken is. Maar t feit alleen dat we in Leuven n gesprek hebben geeft al aan dat t ernstiger begint te worden met zn nier en blaas. Begin /ben nu wel ongerust aan t worden.

Misschien tot strakkies en anders tot morgen!

xxx

Geplaatst

Lala, wat heftig lieverd.. Weet ff niet wat ik moet zeggen!

Ik duim, bid & brand een kaarsje voor je dat alles enigzins meevalt.

Sterkte!! Knuffel

Geplaatst

Dank jullie wel meiden!

Dikke zoen!

Update: prof in Leuven vond t te laat om nog een drain te plaatsen. Kleine is te druk rond deze termijn, en het wordt lastig om de juiste plek te vinden. Dus een drain zou misschien met geluk 1-2 dagen blijven zitten. Met het risico op toch een bevalling en de normale risico's van een operatie. Maar hij vond de beelden zodanig ernstig dat hij t ook een groot risico op blijvende nierschade vond als we nog 4-5 weken wachten.

Dus.....kleine wordt op korte termijn gehaald. Maandag en dinsdag medicijnen voor longrijping, waarschijnlijk woensdag inleiden of ks. Hij ligt nog steeds in stuit, dus zeer waarschijnlijk ks. Zal ws Maastricht worden.

Pfff"...... Dan nu maar even gaan genieten van onze laatste weekend met zn tweetjes. En de laatste details dan nog invullen. Kast is niet ad, denk ook niet dat we dat gaan redden....maar dat komt wel. Geen haast daarmee.

Tot zover dan!

Xxx

Geplaatst

ach Lala, wat heftig !! En wat dubbel misschien ook. Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat je niet kan wachten om die kleine man in je armen te houden, aan de andere kant is het natuurlijk nog best wel vroeg. Zie je erg op tegen de keizersnede? Misschien fijner dat hij toch nog in Maastricht geboren gaat worden. Maar jeetje zeg, zit hier echt met kippenvel.

Hoop dat alles goed blijft gaan, en toch wel heel fijn voor jullie dat hij zo goed in de gaten wordt gehouden.

Bovenal; geniet van jullie laatste weekendje samen. En ik hoop dat jullie ondanks alle onrust, zorgen en angsten die er absoluut mogen zijn er toch ook een vreugde kan zijn omdat jullie zoon geboren gaat worden.

Ik kan niet anders meer zeggen dan heel veel liefs en sterkte!!!!!

liefs gabriella

Geplaatst

He Lala,

je was al een beetje bang dat het deze kant op zou gaan he, maar toch een teleurstelling dat de drain dan niets meer uit zal maken. Dus ineens wordt je dan ook geconfronteerd met een keizersnede, dat gaat wel erg snel allemaal, lijkt me moeilijk bijbenen voor jullie. Wel fijn dat het in Maastricht kan, dat scheelt wel even met Leuven, in ieder geval wat betreft reistijd lijkt me... Ik neem aan dat hij dan gelijk naar de couveuse mag. Dat is toch wel minder fijn, hoewel je eerder ook al het beeld had dat je moest gaan kolven omdat hij een operatie moest ondergaan. Nu is het toch weer even wat anders, zeker nu er zoveel dingen weer open liggen. Ik wens jullie dan ook veel sterkte toe om dit nieuws een plaatsje te geven en deel Gabriella's uitspraak dat er vreugde mag zijn volgende week als de kleine man dan toch arriveert.

liefs, aukje

Geplaatst

Pffff, ben er ff stil van Lala.. Wat een schok!

Neem aub de tijd om dit te verwerken, idd genieten van alle laatste momenten die je samen met je mannie hebt! Hoe ver ben je eigenlijk? Verder weet ik ff niet zo goed wat ik moet/kan zeggen tegen je, behalvedat ik alleen maar het beste voor jullie wens!

Het is allemaal niet niks.. Ben nu 13 dagen moeder en als ik er aan denk dat er iets met m'n kleine man zou zijn, zou ik kapot gaan van verdriet!

Alle liefs voor jullie!!

Geplaatst

Tja, was vanmiddag in Leuvel al aan t balen hoor. Voor de afspraak nog had ik zoiets van: niet nu, heb de woeffies nog niet goed kunnen knuffelen. Daar heb ik dan mooi dit weekend de tijd en kans voor.

de laatste dingetjes afmaken en regelen en dan volgende week mams. Zie niet op tegen de ks, is prima, zolang ik mn knuffelmoment maar krijg, en de kans op bv geven.

Of hij de couveuse in moet is nog de vraag, als zn longen sterk genoeg zijn hoeft t eaarschijnlijk niet, maar ik ga er wel van uit. Zal wss meteen een katheter krijgen en misschien ook al een drain in zn nier.

Ik ben al een ramp als een woef onder t mes moet, laat staan strakkies onze kleine man. Ik kan daar heeeeel slecht tegn. Moet er ook nog niet aan denken, dat komt wel op de dag zelf, denk ik.

Tot nu toe gaat t maar ik denk dat er nog genoeg tranen gaan vloeien de komende tijd.

Positief: ik kan lekker vroeg mn kadootje zien en knuffelen. Ben errug benieuwd op wie hij nu lijkt. De laatste foto heel erg op mn oma van vaders kant maar nu nog in t eggie :-)

Ik ga lekker genieten van dit weekend, probeer nog een filmpje er tussen te duwen of een etentje....iets speciaals in ieder geval. We zien wel. En vooral ook de woefs knuffelen en mn kop breken over wat ik ga vergeten. Hahaha

Dank jullie wel voor alle liefs en kaarsjes. Doet goed!

xxx

Geplaatst

Oja lala kan me dat helemaal voorstellen dat je met allerlei lijstjes in de weer bent over wat nog te doen, niet te vergeten enzovoort enzovoort.. Misschien leidt dat ook wel even lekker af. En die tranen; laat ze maar lekker vloeien hoor!!! Is alleen maar helend en goed voor je. Het is niet niks wat jullie deze week te wachten staat, een rollercoaster van blijdschap maar ook de angst. Ze zullen er in het ziekenhuis alleen maar begrip voor hebben.

En wat betreft operaties en andere akelige ingrepen bij iedereen die je dierbaar is; ook ik ben daar geen held in. Laat staan bij je pasgeboren zoon notabene.

Ben verder als een gek woorden aan het zoeken om het milder te maken voor je, maar het is zoals het is en niet mooier te maken dan het is; gewoon echt niet leuk en anders dat je je had voorgesteld. Vind het heel naar voor jullie.

Had hier zelf even een angstmoment omdat ik vanaf gisterenavond niets meer voelde bewegen. Flink over mn buik gaan wrijven om te kijken of er iemand wakker kon worden daarbinnen en het moest van heeeeel ver weg komen. Nu is er zo'n overactiviteit dat ik er een beetje spijt van heb, lijkt wel een speeltuin daarbinnen...

Nou, ik hoop dat jullie genieten van het weekend, lekker filmpje kijken, uit eten, genieten van elkaar!!!

Liefs gabriella

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden