Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Lala, ja boek mee, dat geloof ik ook hoor....maar het was gewoon een domper. Zwangerschapssuiker wordt vastgesteld op de waarde 7.8. Ik heb echter waarde 7.7 en dan hoort vervolgonderzoek erbij. Maar als iemand me dat nu even uitlegt...nee hoor. De prikassistent kon natuurlijk ook alleen maar doorgeven wat ze van de diabetesverpleegkundige had gehoord, nl. dat ik perse deze week nog moet testen. en dat het niet mag wachten tot na de bruiloft. En daar werd ik een beetje boos om. Natuurlijk had ze gelijk dat het voor het mannetje in mij beter is, maar aan de andere kant we praten over een waarde waarbij ik waarschijnlijk net geen suiker heb, dus ik val toch ook niet om binnen een week. Ik ben best voor rede vatbaar dus natuurlijk stemde ik in met de onderzoeken van a.s. vrijdag, maar hoe dan ook zou alles beter te behappen zijn als iemand mij nu uitlegt waarom die waardes zo zijn vastgesteld. Want niemand kan de volgende vraag beantwoorden. Als ik straks weer met mijn waardes tussen wal en schip val, dus een waarde heb van 7.2 - 7.7; dan heb ik officieel geen diabetes, maar tegelijk wordt ik dan ook niet als een non-diabetes bestempeld. Dat vind ik gewoon zo frustrerend aan het medische circuit, ze gaan er soms (zo lijkt het) dat we allemaal nog maar net de basisschool hebben afgemaakt. Je kan alle kanten met mij op, maar onderbouw het alsjeblieft.

Wel las ik, toen ik eenmaal thuis zelf maar naar informatie op zoek ging, dat suiker ook kan meespelen met herhaalde miskramen. Aangezien ik daar ook alst van heb gehad voordat ze over de overgang gingen praten zet het je wel aan het denken. Ik hoop aan een kant dat het gunstig uitvalt en dat ik geen suiker heb, aan de andere kant denk ik, ach, ook al ben ik een grensgeval moet er wel wat aan gedaan worden, dus toch maar goed bijhouden wat ik eet enzo en vragen om een prikapparaatje....wat een gedoe...

Nou ik ga me maar eens klaar maken voor een druk dagje. Ik heb zo eerst netwerktraining. Kan ik mijn 'succesverhaal' van van de week weer ventileren. Ik heb namelijk gezegd tegen het bejaardenhuis dat ik vind dat ze me moeten aannemen als Activiteitenbegeleider en ze zijn het eigenlijk wel met mij eens. Dus nu gaan ze intern proberen mij betaald binnen te halen. Dat is niet spontaan zo gekomen hoor, want ik laat de visueel beperkte ouderen al een tijdje klei boetseren met verrassend goede resultaten. Met als gevolg dat ze dat niet kwijt willen, ik heb namelijk de achtergrond en ideeën om een heel programma op te zetten om deze mensen weer wat zelfvertrouwen mee te geven. Als je minder ziet, dan voel je juist meer met je handen, dus nou ja, lijkt mij 1 + 1 =2. Mijn coördinator gaat een aanbevelingsbrief schrijven en dan gaan we het er even over hebben binnenkort, maar er zijn al 2 afdelingen die mij wel willen....spannend!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Spannend aukus!

Ik hoop zo voor je dat je daar aangenomen wordr dan. Helemaal jouw ding!

Tja....vond t een goede clip bij Lionel Richie's Hello ;)

Voor een aantsl mesnen is 1+1 echt niet 2 hoor! Maar ik vind t wel een goeie.

Als je tussen wal en schip invalt, en je wilt er zelf wat aan doen, dan kan je je koolhydraten beperken. Dus ipv 3 sneetjes brood, 2 en wat mider aardappeltjes, pasta en/of rijst. Volkoren en meergranen is altijd beter dan "wit".

En oppassen met fruit en sapjes. Ongemerkt zitten daar toch heel veel suikers en dus koolhydraten in.

Wat mij werd gezegd is dat diabetes kan leiden tot dikkere baby's die op latere leeftijd eerder diabetes kunnen krijgen dan 'normale' baby's. Verder zou diabetes ook kunnen zorgen voor meer vruchtwater. Kindje olast dan meer. Maar daar zaten dan ook weer nadelen aan, geloof ik.

Hoe dan ook, net-niet diabetes is beter dan wel. Extra zooi slikken of spuiten kan ook niet goed zijn.

Je zou kunnen vrahen om een gesprek met een diabeet verpleegkundige of diabeet-dietist als je net-niet bent om hints en tips te krijgen evt.

Veel succes vandaag!

Xx

Geplaatst

Aukus balen van die suikerwaarde. Zo zie je maar dat het weer van zh tot zh scheelt: ik had vorige week ook een waarde van 7.7 na het avondeten ('s ochtends wel keurig 5.4 en 's middags 6.1) en eigenlijk ligt de grens volgens mijn zh op 7.5. Maar omdat de andere waardes pima waren (bij jou ook toch?) maakte hij zich geen zorgen en hoef ik geen vervolgonderzoek. Vervelend maar laat het, zoals alles in de zwangerschap, maar over je heenkomen. Als je je maar goed voelt, toch?

Overigens heeft 1 van mijn babies wel een groter buikje maar hoewel er een paar weken een beetje zorgelijk over werd gedaan, werd die nu een dikkerdje genoemd...

Succes!

Geplaatst

Hihi...jup, het is maar net hoe er naar gekeken wordt, lekker dikkertje of 'suiker'baby.

Fijn dat alles nog goed gaat met jou/jullie caroline! :toppie:

Geplaatst

Wat vervelend dat gedoe met die suiker Aukus. kan me voorstellen dat je daar nu even geen zinin hebt met al die voorbereidingen die er nog moeten gebeuren. Wel fijn misschien dat je goed in de gaten wordt gehouden maar trek je mond inderdaad maar open in dat ziekenhuis hoor!

Heb zelf nu twee dagen ongelooflijk veel energie gehad waar ik zelf versteld van stond. Vandaag echter is alles weer in elkaar gezakt.. haha. Moet er maar niet teveel aan wennen!!

Maar.. op de site van de negenmaandenbeurs wel gezien dat ik toegangskaartjes heb gewonnen!!! Altijd leuk. Nog geen bericht van ze gehad, dus ben benieuwd. Win echt nooit dat soort dingen, dus dat is wel erg leuk voor een keer.

Verder kan ik (EINDELIJK!!!!!) dit weekend de babykamer in gaan richten.... whoehoe!!! De rest van de bovenverdieping is nog niet klaar, wilde deze echt als eerste af hebben. Dus straks lekker kleertjes wassen en kastjes in gaan richten. Zo lang naar uit gekeken.

Nou, ik heb t huis net even met de franse slag gedaan... nu weer tijd voor pauze hoor!!

Liefs gabriella

Geplaatst

Zeg, gefeliciteerd Gabriella, wat een gelukje van die gratis toegangskaartjes. Welke dagen gaan jullie eigenlijk? Ik heb trouwens morgenochtend pas die test hoor, dus, nou ja, wordt even afzien, maar zal vast wel goed komen.... Ach hne je hebt gelijk Caroline, ik zal het toch maar rustig over me heen moeten laten komen, misschien is het gewoon handig om de vuistregels in acht te nemen die ze vrouwen met zwangerschapssuiker mee geven. Ik merk het morgen in ieder geval wel... en op zich een klein dikkertje is ook prima toch? Alleen een 10 ponder, dat liever niet hahahaha. Nou, ik ga zo maar even mijn prakje naar binnen werken en rustig aan doen. Ik heb net als Gabriella even lopen poetsen vandaag, maar ik merk het alweer; het is wel weer genoeg geweest...

Geplaatst

Je weet het toch nooit hoe het zich ontwikkeld met kinderen: toen mijn dochter werd geboren (12 dagen overtijd) was ze 4200 gram en chubby en nu is ze lang en superslank, zelfs aan de dunne kant...

Ben bij een tweeling trouwens niet zo bang voor een 10 ponder haha dat past niet eens! Succes morgen!

Geplaatst

Hahah, ja da's waar ook Caroline, peter was n dikkertje en nu zo mager als wat en zn broer een mager ventje waar peter nu 2x in past ;)

Geplaatst

Nou goed nieuws uit Kampen hoor. Ben ontslagen met een mooie waarde van 7.0. Daarna vrijgezellenfeest gehad incl babyshower, erg leuk! Nu he-le-maal op....dus meer details later. Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Hey Aukus, dat is inderdaad goed nieuws!! Was t vrijgezellenfeest gezellig? Nog leuke babydingetjes gekregen?

Hier nu lekker weekend. Zometeen laatste wandje latex-een en dan kasten erin!!!

Liefs martine

Geplaatst

He Gabriella,

Was fantastisch het vrijgezellenfeestje. Ik moest natuurlijk die dag al vroeg op voor de Glucose test. Mensen die mij beter kennen weten dat ik van trek hebben geen beter persoon wordt. Dus nuchter in het ziekenhuis verschijnen was dan ook wel mijn grootste opgave. Het mooie was dat het lekker rustig was en toen ik tegen kwart voor 10 de uitslag kreeg dat alles goed was kwam mijn vriendin mij ophalen. Meteen kwam er ook een andere vriendin mee en mijn broertje, die toch een half zusje is. Uiteindelijk kwamen de rest van de meiden ook binnen en tegen half 1 kreeg ik een fantastische taart van mijn schoonzusje en gingen we cupcakes versieren met zijn allen. Tegen een uurtje of 2 gingen we naar een andere locatie, daar hadden ze een kroegje afgehuurd en kreeg ik een babyshower! Super leuke lieve dingetjes gekregen, echt ontzettend verwent. Tegen een uurtje of 4 kwam er een politieagent binnen en overhandigde mij enkele foto´s van Ingmar die werd vastgehouden door ontvoerders. Ik moest een serie opdrachten gaan uitvoeren anders kreeg ik hem niet terug..... Nou ja, erg spannend dus ;) ......wat voor opdrachten? Nou bijvoorbeeld: spreek 5 onbekende mannen aan en ruil hun ouwe gedragen sokken tegen schone sokken die ik van de 'ontvoerders' had gekregen. Nou hilarisch natuurlijk. Maar uiteindelijk stortte ik in rond een uur of 5. De vroege nuchtere start van de dag in combinatie met niet tussen de middag slapen en veel drukte nekte me, dus ik ben tegen half 6 naar huis gegaan, maar het was erg leuk. Echt fantastisch dat ze het georganiseerd hadden. Stiekem wel gehoopt op een donkere stripper, maar dit was ook erg leuk hahahaha.

Als het goed is ga ik vandaag een strandkastje ophalen, althans, ik heb afgesproken via mail contact met iemand van marktplaats, heb wel een telefoonnummer maar geen adres :S Maar eens zien hoe dat gaat aflopen hahahaha. Fijne zondag nog he!

Geplaatst

AAAAAAAAAHHHHH, ik wil ook trouwen!!!!!! Klinkt echt geweldig!! Wat heerlijk ook om zo verwend te worden.

Trouwens, op Marktplaats kan je (als de verkoper dat niet uitgevinkt heeft) in de advertentie op het kaartje kijken waar iemand woont. Heel makkelijk.. (behalve toen wij een auto te koop hadden staan en er hier allemaal rare mannetjes voor de deur stonden....)

Hier is de babykamer eindelijk ingericht. Alleen nog de gordijnen op maat maken en de rails ophangen. Daarnaast alles nog wassen maar daar wacht ik nog even mee..

Heb van die zwitsal geurzakjes gekocht, die werken echt super!

Groeien van mn buik gaat langzaam maar gestaag door. Schrik dr soms wel eens van hoe groot ie al is. Mn favoriete positiebroek (die skinny rib van de H&M!!) pas ik niet meer, de band past niet meer over mn buik, hahahaha. Dus snel maar weer even op broekenjacht.

Afgelopen vrijdag weer op controle geweest en alles was weer oke gelukkig. Klinkt misschien raar, maar daar moet ik ook aan wennen, dat het gewoon allemaal goed aan het gaan is. Was wel anders met dat hele icsi traject. Als de ene keer de follikels niet goed groeiden, was het de andere keer wel dat er erg weinig embryo's over waren. En raakte ik eindelijk zwanger dan ging dat wel weer mis.

En nu blijft het gewoon goed gaan... Was gisteren ook erg emotioneel toen het kamertje helemaal af was. (waarschijnlijk een heeeel groot deel zwangerschapshormonen..) Jullie zullen dat vast snappen, dat het zo'n langgekoesterde wens is.. en dan heb je nu boven ineens zo'n wiegje staan... en een kast met allemaal kleertjes.

Naja, moet er niet te lang meer bij stil staan, anders begin ik weer te brullen.

Vandaag lekker op visite en thuis nog visite. Erg gezellig allemaal.

He meiden, fijne dag.

En Aukus succes met je kast!

Liefs gabriella

Geplaatst

He,

Voel me een ongelooflijk ei, zit ik hier te vertellen hoe blij ik ben dat het allemaal zo goed gaat en ik daar aan moet wennen terwijl hier ook zwangerschappen zijn die minder lekker 'vanzelfsprekend' verlopen. Sorry..

Kan me voorstellen Lala, dat het voor jullie nog steeds harstikke spannend is elke keer weer. En Aukus, met je suiker.. wel fijn dat het nu beter gaat. Maar goed, laten we allemaal maar zoveel mogelijk proberen te genieten van de hele periode.

Liefs gabriella

Geplaatst

Ha meiden,

Ik meld me ook maar weer eens. Ben hier weinig maar leef wel met jullie mee hoor!

De weken vliegen voorbij... We zijn al een eind op weg hè, onvoorstelbaar vind ik dat soms.

Ups and downs, lang leve de zwangerschap haha, we moeten nog even volhouden.

Heerlijk is dat hè met babykamer bezig zijn, ik kan daar echt dromerig staan kijken naar het ledikantje....daar ligt straks hopelijk eindelijk ons kindje in!

Ik heb nog geen luiers gekocht, heb er al wel een stuk of 10 door de gratis doos van Felicitas en de Prenatal. Langzaam aan ga ik wel de aanbiedingen in de gaten houden, zelfde geldt voor de billendoekjes.

Ga ook voor borstvoeding, wil het zo lang mogelijk maar hou ook in mijn achterhoofd dat het lastig kan zijn. Zeker als ik na 3 maanden weer ga werken, dan zijn het best lange dagen en kost kolven best veel energie denk ik.

Kwaaltjes schelen hier per keer, maar werk wel dat het wat zwaarder wordt. Ben benieuwd of ik het goed volhou om tot 4 weken door te gaan met 32-36 uur werken. Ik heb lichamelijk geen zwaar werk zoals tillen e.d., dat scheelt. Het huishouden gaat me wat dat betreft zwaarder af.

Vooral bukken vind ik niet fijn... Wat dat betreft is het jammer dat het geen warm weer is, jurkje over je hoofd en in je slippers schieten!!!

Verder had ik al vroeg last van mijn rug/heup/bekken, dus meteen fysio gestart en in de sportzaal van mijn werk doe ik onder begeleiding wekelijks oefeningen, dat scheelt echt. O ja, zo'n grote gymbal voor thuis, die heeft Klaas-Willem voor mij gekocht. Zo af en toe 's avonds voor de tv i.p.v. de bank, dat scheelt ook met opstaan ;)

Hoop dat het met jullie suiker beter gaat Aukus en Lala en alle andere kwaaltjes meiden. En onze beeb's natuurlijk, gelukkig worden we goed begeleid.

Noekie, super van jullie huis, da's echt fijn, zeker straks met de kleine. En dan gaat er nog getrouwd worden!! Super hoor, ook voor jullie Aukus. Wens jullie een top dag!

Ga me maar eens richting mijn bed begeven, om 5.30 uur gaat de wekker, arggggg!

Take care,

X

Geplaatst

Hej hoi,

hier ook weer een teken van leven van mijn kant :D

Erg druk de laatste dagen, afgelopen dinsdag zijn de meubels gekomen, dus druk met uitpakken geweest :D beneden is klaar, op de slaapkamer zit de kast in elkaar, alleen de deuren moeten er nog in en het bed moet er nog heen. De kinderkamer was uiteraard als eerste klaar :D alles ligt er in, ook al moet het nog gewassen worden, vond het zo heerlijk een avondje inrichten, alle kleertjes uitzoeken en te plek leggen :D

Komende week gaan we over, jippie!!! dan langzaam aan de laatste dozen uitzoeken :D

Verder gaat het hier goed, heb alleen wel een blaasontsteking waarschijnlijk. Er zat vrijdag avond bloed in de urine, dus urine laten checken en er zit wel een ontsteking in, niet heel erg maar voor de zekerheid hebben ze me toch maar aan de antibiotica gezet, over een kleine 2 weken moet ik mijn urine weer laten checken om te kijken of de ontsteking wel helemaal weg is. Maar goed, ik heb er verder gelukkig geen last van, alleen dat rare kleurtje ging mij toch aan het denken zetten, dit klopt niet...

Geplaatst

Wat fijn weer om van jullie te horen Noekie en Liek! Het schiet inderdaad op en dat dromerig kijken naar het ledikantje, daar kan ik me maar al te goed in verplaatsen hoor! Inderdaad nog even volhouden, maar we schieten al op.

Zeg Gabriella, ik denk dat je je niet druk hoeft te maken hoor, je mag er toch van genieten als alles lekker gaat? Jij hebt niets te maken met hobbeltjes die anderen doormaken. Ik kan begrijpen dat je net als mij het beste voor hebt voor de kleine Jay van Lala. En ik denk dat Lala op haar beurt vast wel je goede intentie eruit plukt. Ik denk dat iedereen hier niet domweg maar zit te kirren over de zwangerschap. Ik kijk ook wel eens op babybytes, nou da's wel een heeeeel andere mentaliteit. We weten allemaal hier dat voor ons de weg naar dit punt niet eenvoudig is geweest. En als het dan wel goed gaat met een zwangerschap dat het heel normaal is om daar heel erg veel van te genieten.

Ik heb trouwens net geen suiker, vanmiddag heb ik een afspraak en dan zal het vast nog wel allemaal worden door gesproken. Ik moet zeggen dat ik daar heel erg blij om ben. Niet alleen omdat ik natuurlijk de gevolgen van zwangerschapsdiabetes eng vond klinken, maar omdat ik er met het oog op a.s. vrijdag erg druk ben met de voorbereidingen van het huwelijk en alles wat daar aan vast kleeft, dus onregelmatig eten zal er nu eenmaal bij horen deze periode....dat is al vervelend zat. Enatuurlijk de bruidstaart waar ik gisteren een smaakproef voor had....heb er helemaal zin in.

Is de wereld bij jullie ook wit trouwens? Ik hoop echt dat het ook sneeuwt op mijn huwelijksdag, ik vind dat zooooooo mooi!, hoop er stiekem wel een beetje op hahahaha.

Lala, hoe is het daaro in Limbo, heb je een leuk weekend gehad?

Gabriella, lekker genieten meid!

Liek, ik kan me voorstellen dat voor jou de laatste loodjes dan idd wel zwaar gaan wegen met de uren die je werkt, succes ermee, maar ik zou je er niet op aankijken hoor als je jezelf wat ruimte geeft om minder te werken naar het einde toe!

Noekie\, zo'n bal klinkt fantastisch. Ik zit ook niet lekker in de bank meer, ik heb 1 stoeltje en daar kom ik dan nog redelijk uit gestuiterd....ach ja, blijft apart he, zo'n grote buik!

Meiden, alvast een fijne werkweek en tot laters!

Geplaatst

Gabriella,

Maak je niet druk! Hier gaat alles ook goed hoor, de hobbels nemen we zoals ze komen ;)

En ik snao je, ik vind al heel wat dat t gaat zoals t gaat bij ons. Na vijf jaar ploeteren lijkt t eigenlijk allemaal best mee te vallen nu. Dus geen klagen van mijn kant hoor! En Jay, die zit op >1300 gram, en groeit goed. Volgende week maandag weer een guo.

Aukus, gaat vandaag goed. Vrijdag een mindere dag, eigenlijk donderdag middag al. Vanaf een uur of drie tot half elf bezoek gehad donderdag. Gezellig maar vermoeied. Kon vrijdag amper lopen vanwege mn rug en kreeg daar 's avonds nog eens harde buiken bij. Niet fijn! Zaterdag ging t weer, maar ook zaterdag van drie tot half 10 bezoek gehad. En daarop kwam nog eens dat Chuma besloot het niet meer fijn te vinden, het buiten slapen. Die heeft de halve nacht liggen piepen en blaffen. Om half vier maar naar binnengehaald, en toen nog enigszins wat kunnen slapen. Zondag zouden we eigenlijk nog weg moeten maar dat hebben we overgeslagen. Gisteravond was ik fit genoeg om nog een flinke wasmand te kunnen wegstrijken.

Denk dat ik nu de naaimachine naar beneden haal om de gordijnen te maken voor Jay's kamertje.

Vond bij jysk ook nog een bijbehorend dekbedovertrek. Die moet dus gehaald worden, snappen jullie vast!

Liek, noekie, blij weer wat van jullie te horen!

Gaat snel nu, hè?!

Over 8 weken zal ik ingeleid worden, als we dat al halen. Pff....dacht in eerste i stantie dat negen maanden heeeeel lang zouden duren maar de tijd is omgevlogen en heb me geen dag verveeld tot nu toe.

Hier overigens ook wit. Lieffie heeft me net naar de fysio gereden. Jeb geen winterbanden onder mn autootje en hier strooien ze niet zo hard. :S

Koffie, nog een bammetje en dan maar gordijnen fröbelen.

Tot!

Ow, hier al vanaf t begin een bal. Heeeel fijn! En van kennissen een schommelstoel gekregen. Ook heel handig! :)

Geplaatst

Meiden bedankt, maakte me er echt even druk om. Wil niemand voor t hoofd stoten!!

Lala, als jij het hebt om over 8 weken al ingeleid te worden... dat gaat echt heeel snel!!! Wat je zegt, die maanden vliegen voorbij.

Aukus; grote kans dat je in n witte wereld trouwt. Als je dan toch in deze periode trouwt, dan is het inderdaad wel erg leuk als er sneeuw ligt. Hoop alleen dat het niet zo glad wordt dat je gasten niet kunnen komen proosten.

Noekie; wat heerlijk dat het bijna allemaal klaar is. Kan je lekker met je voeten omhoog gaan genieten van je nieuwe plekje.

Liek; Echt knap van je dat je nu nog zoveel kunt werken. Ik hoop met je mee dat je het nog even volhoudt, maar geef vooral toe aan je lichaam als dat niet meer gaat!

Hier is mn energielevel weer in de vriesstand. Gisterenavond lag mn vriend helemaal in een deuk toen ik binnenkwam; eerst kwam er een buik en toen de rest. Ben een enorme waggeleend maar geef dat thuis lekker aan toe. Als ik dan bedenk dat het allemaal niet zolang meer duurt... dat het er dus ook nog UIT moet.... maar goed daar ga ik me nog niet druk over maken, ik ga vast heel fijne tips krijgen van de zwangerschapsyoga!!

Liefs gabriella

Geplaatst

Hahaha, ja inderdaad het moet er nog UIT. Ik moet zeggen dat dat wat mij betreft ook snel mag komen hoor. En ik ben niet de enige, want Ingmar zei gisteren met glinsterende ogen dat hij niet kan wachten tot hij ons mannetje vast kan gaan houden. Ik snap dat best, ondertussen worden de bewegingen van de kleine een stuk bruusker. Gisteren bij de verloskundige bleek dat hij al met zijn hoofd naar beneden ligt, wat op zich wel goed klinkt. En voor de rest geprikt voor de resusfactor. Ik ben benieuwd. Wel denk ik dat ik toch maar te zijne tijd naar het ziekenhuis verkas, het staat me erg tegen om een bed in de woonkamer te installeren. En aangezien dat ik niet op mijn eigen bed mag bevallen, moet het dan maar zo....

en ik heb het idee dat ze mijn astma klachten niet serieus nemen bij de verloskundigen praktijk. Dus dan ga ik liever ergens heen waar ze ook adequaat kunnen reageren als het wel ´fout´ gaat...

Nou zo maar weer even de kou trotseren en dan vanavond even naar de schoonheidsspecialiste voor een wenkbrauwen verven en epileren, dan ziet dat er ook weer een stuk strakker uit vrijdag :D

laters....

Geplaatst

Hej hoi, ik ben ook al aan het af tellen, nog 4 weken werken :D 28 februari is mijn laatste werkdag :D

Gister bij de vk geweest, alles was goed, de kleine groeit goed en ook hier ligt ie al met het hoofd naar beneden, maar goed, hij kan nog draaien.. we zullen zien :D

meestal als ik de bewegingen voel en als mijn buik beweegt dan is dat aan de onderkant, dus de kleine is niet zozeer actief met de voeten maar met de handen :D

Over 2 weken mag ik al weer heen :D

De resusfactor was goed, hij was negatief (klinkt zo dubbel, negatief is goed haha) nu deze week nog prikken voor mijn suiker (ter controle of het nog steeds goed is)

Dus het schiet lekker op!

Geplaatst

Leuk om te weten Noekie!

Ik heb geen flauw benul, want meneer heeft zn benen altijd voor zn gezicht. Hij ligt eigenlijk altijd in een V. Vaak houdt hij zn voetjes vast met een hand. Lief om te zien maar wel onhandig voor bevalling :S

Fijn he die controles al over twee weken?

Hier ook....vind t wel wat hebben. Wij hebbenndaarbij ook nog eens heeeeeel vaak een echo, dus mannetje staat vaak, of ie nu wilt of niet, al op de foto.

We mogen vrijdag weer naar vk en maandag naar zkh voor guo, gesprek met nefrologe en gyn.

Aukus,

Ziekenhuis bevalling heeft zo zn voordelen ;) meer en sneller adequate hulp is een grote plus!

Wanneer gaan jullie nu trouwen? Vrijdag al? Ik ben t even kwijt hoor!

Gabriella,

Echt geen probleem! Heb er altijd meer moeite mee gehad dat anderen zwanger waren en ik niet, dan nu dat jullie gezonde kindjes hebben en wij niet. Hebben altijd gezegd, handicap of niet (uiteraard met een grens) we breken de zwangerschap niet af. Nooit gedacht dat er een tegenslag zou komen natuurlijk maar het was even schrikken, slikken en weer doorgaan. Mannetje si sterk zat! En paniek heeft geen zin. ;)

Liek,

Ik ben even kwijt of je nog steeds aan t werk bent. Zo ja: petje af hoor! Ik zou t echt niet meer kunnen, al een hele tijd niet meer.

Hoe is t met de kwaaltjes dames?

Ow, kreeg van een vriendin voor mn verjaardag een luiertaart. Leuk hoor! Van de meeste centjes dus die ga ik goed besteden op de beurs ;)

Tot!

Xx

Geplaatst

He Lala,

Nou zoals jullie erin staan, dat hadden wij ook. Wij hebben dan ook bewust geen kansberekening gedaan. Alles is welkom. Maar dat gezegd hebbende, snap ik best dat het alsnog een groot verdriet is. Niet zo zeer voor jullie zelf als dan wel voor het mannetje straks. Natuurlijk doet het jullie ook pijn, begrijp me goed, maar ik kan me voorstellen dat als je ziet dat je kind er eventueel moeite mee heeft dat dat dan er extra inhakt. Wat dat betreft zullen er wellicht nog wel moeilijke tijden komen. Ik hoop natuurlijk dat het zo positief mogelijk uitvalt voor jullie. Maar goed, uiteindelijk weet je toch nooit zeker of je kindje gezond is. Een autistische stoornis of zelfs Down Syndroom laat zich niet aflezen aan een echo.

Ik geloof dat elke beperking andere mogelijkheden openbreekt.

In ieder geval is het zo dat ik vrijdag ga trouwen en dus alleen maar vanaf morgen druk in de weer bent, ik zal nog wel even mijn hoofd laten zien, maar via mijn telefoon reageren is vervelend, want hij herkent mijn spaties niet...

Fijn weekend dus alvast en jullie zullen tzt de foto's wel zien.

gr aukus

Geplaatst

Aukus, veel plezier vrijdag!!

Ik ben morgen een dagje op stap met mn mams, dus waarschijnlijk spreek ik je niet voor vrijdag dan. Dus........veel plezier!

Xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden