Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Lala,

je bent wel fan van trappelzakjes he! Leuk hoor...En dat serieous request, ik zie het allemaal wel. Ik vind het leuk om wat te doen te hebben en dat het dan ook voor een goed doel is, dan is dat helemaal fantastisch.

Vandaag ga ik mijn schoonzusje verder helpen. A.s. vrijdag trouwt Ingmar zijn moeder met haar nieuwe vent. Mijn schoonzusje is dus een taart van 3 verdiepingen aan het maken, alleen die moeten ook nog bekleed worden met een heleboel marsepeinen roosjes. Daar kom ik om de hoek zetten, na een cursus roosje maken voor een eerdere taartwedstijd ben ik altijd van de partij. Leuk hoor, en lekker vooral als er een mislukt, ach...ik eet hem wel op hahahaha.

De wasmachine viel inderdaad nog onder de fabrieksgarantie. De koolborstels waren afgesleten. De monteur heeft mij laten zien wat dat is, waar ze zitten en heeft als tip dat mocht het weer gebeuren dat we dan voor 20 euro bij de handyman nieuwe koolstofborstels hebben en dat de wasmachine het dan weer helemaal doet. Voor de rest is het nou eenmaal een euvel bij dit merk. Omdat ik natuurlijk ook nog eens met wasbare luiers ga werken straks zal de wasmachine nog eerder afgesleten dingen hebben, dus we zijn voorbereid!

wel makkelijk om vruchtensapjes te drinken. Ik dronk eerder ook veel ACE drank, maar toch maar geminderd vanwege de toegevoegde vitamine A.

Voor de rest is het wel rustig hiero.... Hoe is het met jullie dan Gabriella, Noekie, Liek enIrma????

Ik ben benieuwd wanneer we allemaal de baby gaan voelen...spannend hoor...

nou later..

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Lala, goede morgen harde werker....

Nou weinig last van andere soort kwaaltjes, de constipatie komt opzetten als ik me een paar dagen niet goed aan vezelrijke voeding houd. En ik droom zo verschrikkelijk raar de laatste tijd, schiet echt niet op gewoon... Voor de rest heb ik niet zoveel last. Ik hoop wel dat ik de baby snel zal voelen. Ik kreeg met de laatste echo bij de VK te horen dat de placenta mooi aan de achterkant ligt, dus ik hoop het zo dat ik met 2 weken stiekem al wat voel... Maar voor de rest is het gewoon afwachten. Ik voel me nog steeds wel zwanger, maar als we de baby gaan voelen straks lijkt mij dat echt wel een fijne geruststelling.

Gisteren bij mijn nichtje van 4 vroeg ik waarom ze zo blij was, ze had nieuwe kleren voor de trouwerij van haar oma a.s. vrijdag en voegde ze er aan toe: ik weet waarom jij blij bent zegt ze... O ja, vroeg ik, Ja zegt ze, want jij hebt een baby in je buik !!! Lief he, Volgens Sanne wordt het hoe dan ook een meisje, want die zijn nu eenmaal leuker> Echt heerlijk hoe de gedachten van een 4 1/2 jarig kind gaan...

Nou ik ga echt wat doen....zucht...

Geplaatst

Die ACE drankjes, de A daarin is vaak in de vorm van bèta-caroteen, en dan kan t extra geen kwaad, zeg maar. Dus die drink ik ook nog. Hier een linkje naar een uitleg erover

Ik drink ze wel minder dan de CE drankjes ;-) Waarom weet ik eigenlijk niet....waarschijnlijk omdat ik t kleurtje té oranje vind.

Trappelzakjes.......hahaha. Die gebreide wilde ik zeker maken, daarna kreeg ik het idee dat ze in fleece misschien ook wel leuk zouden zijn. En jawel......da's ook leuk. Vooral als je er wat op borduurt. Wat dan weer makkelijk gaat als je een borduurmachine hebt. ;-)

Jup....luxe! Ik probeer van allerlei dingen uit die relatief goedkoop te maken zijn. Zo heb ik ook tutteldoekjes gemaakt, heb ik toch wel laten zien he? Ooit komt die (web-)shop er! En dan heb ik al ideetjes.

Ik denk trouwens dat ik van de week even ga babbelen met de meneer/mevrouw van t tankstation aan de overkant. Misschien dat zij wel mijn spulletjes willen verkopen. Je weet t niet.

Ik zal maar eens een portfolio samenstellen dan...

Hmm..........geen slecht idee.........

Gabriella, Noekie, Irma, Liek...........alles goed?

Ook later!!

Geplaatst

Ow...dromen.....ja die zijn ook echt geweldig verschrikkelijk!! Ach ja......waarschijnlijk zijn ze altijd zo, alleen kan ik ze dan niet meer herinneren! hahaha

Placenta ligt hier ook achter, en ik ben me al een week af aan het vragen of het mn darmen zijn of frummel/Jay. Jay is zoooo beweeglijk dat t me niks zou verbazen als het Jay is, dat ik voel.

Met de dopler één keertje zn/haar hartje gehoord, 2 seconden lang.... maar voor de rest hoor ik hem/haar vaak voorbij zwemmen. Dus dan hoef ik ook niet zo persé zn/haar hartje te horen. Ik luister trouwens niet elke dag hoor, 2x in de week ofzo, als ik er de rust voor kan vinden.

Geweldig hoe kinderen kunnen reageren he? Ik vind t super, en je nichtje heeft helemaal gelijk: zij vind meisjes veel leuker!! hahaha

Heb jij een voorkeur trouwens? Ik niet hoor, hoewel ik met hondjes het liefst voor een reu ga en niet voor een teef.........waarom weet ik niet. Maar dat zal vast anders zijn met kinderen. Hoewel een knullie me gewoonweg makkelijker lijkt dan een meis. Maar daar kan ik me natuurlijk ook mega in vergissen.

Okay.......ik zal maar eens écht weer wat gaan doen (zucht)

TOT!!!

Geplaatst

lala, het klinkt inderdaad alsof je de frummel al voelt, en das helemaal niet zo gek hoor!!

vanaf 14 weken voelde ik het al alleen ik wou het eerst niet geloven... eerst was het een warm en kriebelig gevoel aan de kant waar de voetjes lagen en vanaf ongeveer week 15 is het een soort kriebelig gevoel, ook een beetje alsof ik mijn darmen voel en het lijkt een beetje of er luchtbelletjes ploppen in mijn buik. de vk zei tegen mij dat dit inderdaad de kleine is die ik voel, ik voel het meestal als ik savonds op bed lig, voor het slapen gaan.

verder gaat hier alles goed, ben blij dat ik niet 3 hele dagen achter elkaar hoef te werken, gister hele dag, vandaag middag en morgen hele dag. Na een hele dag werken ben ik toch wel kapot :S

Maar als je blaas denkt dat je vaak naar de wc moet en het is niet zo (er zit bijna niets in zeg maar) dan zou ik toch een laten controleren of je geen blaasontsteking hebt, de vk zei mij dat je tijdens je zwangerschap veel minder pijnlijke klachten hebt bij blaasontsteking dus dat je er ook alerter op moet zijn anders kan je er zo ongemerkt een tijd mee rondlopen... Het kan zijn dat je alleen meer drang voelt en/of dat je rugpijn hebt...

Ik zal ff boodschapjes doen, morgen nog werken en dan lekker lang weekend, nog ff lekker een weekend naar duitsland :D

Liefs Anouk

Geplaatst

Wie weet wil de tankstation mevrouw de dingen best wel verkopen ja...Je zou ook pakketjes kunnen samenstellen met materiaal en een voorbeeldfoto en uitleg. Op de een of andere manier is er weer een trend ingezet dat een hoop mensen zelf graag dingen willen gaan maken. Maar gek genoeg vinden ze het verzamelen van materialen (en dan vooral om die goed op elkaar afgestemd te krijgen) het moeilijkste. Dus misschien is dat ook een idee... Op die manier zou je wel tijd voor jezelf kunnen uitsparen zonder dat je verdiensten meteen minder worden. Je zou met je borduurmachine een leuk embleempje kunnen maken...ik denk dat er zeker wel geld in zit! Maar ik zou wel nadenken over waar je het aan gaat bieden...

Ik heb nog steeds geen dopler aangeschaft, maar ik zou er wel een willen, misschien dat ik dat nog wel doe, aan de andere kant ga ik ervan uit dat als we straks overduidelijk het kindje kunnen voelen dat zo'n dopler weer snel overbodig is.

Ik denk niet dat ik de baby al voel, ik zou het wel willen, maar nee, ik merk wel dat ik last krijg als ik lang voorover gebukt zit, maar dat is gewoon algehele irritatie hahahaha. Ik weet ook niet waar ik op moet letten. Er staan verhalen op het internet van vrouwen die al voor de 16 weken hun kindje voelde bewegen. Ik merk het wel, maar het lijkt me wel erg bijzonder.

Nou ja, ik probeer elke keer wel van alles te drinken. Heb een periode veel crystal clear gedronken, vorige week was chocolademelk de hit, maar deze week lijkt de limonade het van de sapjes te winnen. Lang achter elkaar hetzelfde dat werkt niet echt...

Ik heb heel lang de voorkeur gehad voor een jongen, lekker ravotten en ook leuk voor Ingmar. De eerste paar weken van de zwangerschap had ik een gevoel vanuit mijn tenen dat het een meisje is, maar nu weet ik dat ook niet meer zeker. Dus in alle eerlijkheid, ik heb geen idee. Ik zat nog te twijfelen of we misschien een geslachtsbepaling zouden laten doen, maar uiteindelijk leek mij dat ook weer een beetje overdadig, waarschijnlijk krijgen we het toch wel te hore met de 20 weken echo, da's prima wat mij betreft...

Die moet ik nog regelen, trouwen, o well....

Nou ik ga op weg naar mijn schoonzusje...

tot een later moment....

Geplaatst

Hehehe....ik voel mn blaasontstekingen nooit.......pas als het een urineweginfectie is geworden, dán voel ik een blaasontsteking. Ook ga ik niet (veel) vaker naar toilet als ik al een blaasontsteking heb. Ben een rare ;-)

Nee, dit is echt van frummel. Ik merk echt dat er nu vanalles in de weg gaat zitten. Collega hier op t werk is even ver als ons.......maar daar is nog niet aan te zien dat ze zwanger is. En bij mij toch al een aardige buik.

Ik denk trouwens dat ik de trampoline acties van frummel voel. :D Hij/zij is echt een spring in t veld.........of nu dan spring in ballon/buik ;-)

Dat kriebelen heb ik trouwens niet. Wel aan de buitenkant, maar niet aan de binnenkant, zeg maar. Maar is niet erg.....ik weet eigenlijk wel dat t frummel is. Wel leuk hoor!

Doe lekker je boodschappen, en t klinkt eigenlijk wel lekker dat je lang weekend hebt! Geniet er lekker van!! Waar gaan jullie heen?

Groetjes!

Geplaatst

naar een motor camping/hotel, omdat we vorig jaar hun veel geholpen hebben hebben we nu een uitje vanuit hun, en tsja, voor 1 dag gaan we er niet heen, we maken er gelijk een weekend van :D

Maar ik ben inderdaad zo'n wandelend voorbeeld, net als jou lala dat je het ook voor de 16 weken kunt voelen...

Het is alleen bij iedereen veschillend, de een voelt het al snel de ander later, zelfs per zwangerschap kan het verschillen heb ik mij laten vertellen..

Ik wou het eerst zelf niet geloven, dacht dat het niet kon... maar het schijnt dus inderdaad wel te kunnen!!

Geplaatst

Aukus, thanks voor je lieve berichtje voor onze vakantie. We zijn vandaag terug gekomen en hebben de grootste horror-vakantie ever achter de rug, manlief heeft in het ziekenhuis in Turkije gelegen :-( GELUKKIG weer thuis.. Helaas wel strontverkouden. Verder met mij en ons kleine mannetje alles goed, voel hem bijna elk uur wel :-)

Hoe is het met jullie allemaal?

Geplaatst

Melis,

ik las t al: vakantie from HELL!! Blij dat je weer thuis bent! En mannie ook! Hoe is t nu met hem, ook al van de schrik bekomen?

Hier alles goed! :toppie:

Geplaatst

Lala, fijn om te horen dat alles goed met je gaat! We zijn vanochtend vroeg geland en hebben amper geslapen vandaag. Bart voelt zich gelukkig weer beter, had een fikse voedselvergiftiging :-(.. Nu lekker op de bank hangen met een dik vest en sloffen, ben strontverkouden.. Niet zo gek, gisteren lag ik nog in m'n bikini aan het strand..

Geplaatst

Nee, inderdaad.....niet gek nee!

En ik heb zelf een mega voedselvergiftiging gehad in Indonesie.......jaaaaaaaaaaaaaaren geleden. Ik kan je 1 ding zeggen: ik haaaaat bananen! hihi

Moeders en Tante waren ervan overtuigd dat "het stopt". Pff.....t enige dat t gedaan heeft is me nét genoeg suikers binnen laten krijgen, zeg maar. Maar je voelt je ellendig hoor!

En je: ook lekker op de bank blijven zitten met je dik vest en je sloffen!! Lekker kippesoeppie erbij, en dan maar cocoonen even.

Kan geen kwaad!

Maar morgen wordt t alweer 17 graden!! Bijna lente!! hahaha

Hou je goed he! Beterschap!!!

Geplaatst

Aaaah arme Melis, wat een kut vakantie zeg....arme jullie. Dat is wel het laatste waar je op zit te wachten, zo ver weg van huis. Hopelijk wordt een volgende vakantie een stuk beter. Het lijkt me ook eng om je vent in zo´n ziekenhuis te zien liggen, en dan ook nog eens mensen om je heen waarmee je dan beperkt kan communiceren. Nou, ik hoop dat hij snel beter wordt....

Goh Lala, wel jammer dat je juist in indonesie last had van voedselvergiftiging, vooral gebakken banaan is nou wel iets waar je me wakker voor kan maken....maar snoep banaantjes lust je toch nog wel ;)

KLinkt goed Noekie, dat weekendje weg... wat cool trouwens dat jullie allemaal je kindjes al voelen. Ik heb gisteren voor ik ging slapen me geconcentreerd maar er gebeurde niets, ik denk dat ik gewoon nog even moet wachten met mijn slechts 14 weken zwangerschap.....ach alles wat goed is heeft tijd nodig tenslotte....

Nou drukke dag vandaag, even naar de kapper ( heb het hele eerste trimester er geen kleurtje in gegooid....duss werd weer tijd), dan nog meer marsepeinen roosjes maken en me verbazen over hoe mijn schoonzusje de taart gaat vullen met hele lekkere dingen....dus genoeg te doen..

cu later!

Geplaatst

Aukus..............schoonzusje zou veeeel meer vulling moeten maken met mij erbij ;-) hahaha

En nee....zelfs snoepbanaantjes lust ik niet meer. :S Alles waar ook maar iets van banaan in zit, en ik kan t proeven...........jammer......maar dan gaan mn haren al rechtop staan!

Wordt nog wat met frummel als ie (m/v) fruithapjes krijgt! En wat zo populair is bij alle mamsen: geprakte banaan met liga (he jakkes!!!)

Geniet van je drukke dagje!! :D Klinkt leuk en gezellig!

Noekie, ik zou er ook een heel weekend van maken (of lang weekend zelfs) leuk hoor! Ben gisteren ook gaan kijken voor ons nog een lang weekend weg, maar manlief wil naar Londen, en heeft geen vrije dagen meer dit jaar. Dus zal ergens in januari worden.

Maar heb er wel zin in eigenlijk...

Gisteravond naar de zus van een vriend geweest. Die zus is oppas oma van 4 kindjes, de oudste is 7, de jongste 10 maanden. Inmiddels dus al spulletjes over die ze niet meer kan gebruiken en ook niet meer wilt bewaren. FIJN !!!

Gescoord:

stoeltje, wipstoeltje, box incl 5 boxkleden, matras, 2 zakken kleding en 2 zakken speelgoed ;-)

Het enige dat we nog moeten is een wandelwagen en een autostoeltje. ;-)

En dan de kamer nog aankleden. En ow ja: Frummel natuurlijk! hihi

Tot!

Geplaatst

5 boxkleden? Wat ga je daar allemaal mee doen, elke dag een andere? Wel fijn dat je al zoveel spulletjes hebt! En aardig dat je het mag hebben zeg! Ik moet ook nog naar een vriendin voor een maxi cosi en dan alleen nog (nou ja alleen nog, vind ik moeilijk) de tweelingwagen en een wiegje op wielen erbij...

Geplaatst

Hihi....geen idee, ze had 4 boxkleden + een geplastificeerde. Ach....kan ze altijd dubbel leggen ;-)

Of eentje als speelkleed aanwijzen ofzo.

Jup, heel aardig :-) Voor niks ook nog!!

Dus.......ik ga helemaal niet klagen!

Geloof ik trouwens best, dat het zoeken naar tweelingwagen en wiegje moeilijk is.

Ben al blij dat we een bedje hebben hihihi

Je ziet veel te veel leuke dingen.......mijn probleem: ik kan dan niet kiezen :S

Geplaatst

Gisteren nog naar baby-planet/baby-dump geweest. De babyplanet houdt op, en heeft dus opheffingsopruiming. Nou......niet veel keus meer. En ook niet goedkoper.

Daarna naar baby-dump geweest. Mannie wilde een wandelwagen kopen.

We zijn voor de Mutsy transporter gevallen. Gelukkig niet letterlijk hahaha

Maar de paarse wordt t , met allerlei dingetjes erbij én een gratis maxi-cosy erbij. Dus, nu zijn we zo'n beetje klaar. Wat grote dingen betreft dus.

Helemaal blij!!

Wordt week 50 geleverd! Jippie!!

Geplaatst

He allemaal,

Wat is het toch verschrikkelijk stil hier in deze topic....allemaal hard aan het werk zeker (goed zo!!)

Wat heb je het goed voor elkaar Lala. Meerdere boxkleden lijkt me inderdaad best handig. Baby's zijn lief en leuk, maar ze maken de boel ook wel een beetje vies zo nu en dan. Dus waarom niet?

Wat betreft verdere uitzet, ik ben zo goed als voorzien, alleen een babybadje, babyfoon en eventueel een isofix zodat de maxicosi met een klik vast zit in de auto straks. We krijgen tegen een zachte vergoeding een hele kinderuitzet. Zelf beddegoed zit erbij, dus ik denk alleen nog maar aan moeilijke dingen zoals een naam verzinnen, echt een zware opgave, Ingmar en ik zijn toch wel tegenpolen....hij wil graag Nederandse namen zonder veel poespas en ik wil graag een naam die ook in het engels goed klinkt.... (nou zou ik nooit mijn zoontje Dick willen noemen, want tja, dan kan je toch een paar vreemde reacties terug verwachten van je familie een continent verder)

Van de kinderuitzet zit ook trouwens een 'goede' wandelwagen erbij. ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoor, maar de aanschafprijs was 1400 euro destijds. Ik heb mijn schoonzusje wel eerlijk gezegd dat dat een hoge prijs was die ik niet zo snel zelf zou hebben neer gelegd. Maar ach, ze hadden toen gespaard en ze waarschuwden ons ook dat je in die babyzaken toch wel wordt geconfronteerd met uitspraken als: 'u wilt toch ook het beste voor uw kind???'....dus het zal ook wel lastig zijn je aan een budget te houden. Hoe dan ook, we hebben een super wandelwagen straks, ben benieuwd....

Voor de rest een drukke week vorige week, met vrijdag aansluitend een huwelijk die al vroeg begon, halverwege de dag was ik kapot. Ik kon echt niet meer, dikke hoofdpijn, ook niet echt meer in staat om hele gesprekken te voeren of netjes te blijven lachen die dag....Volgens mij was mijn schoonmoeder daar niet zo blij mee....maar ik kon het niet helpen, ik viel bijna in slaap tijdens het diner....ik had geen nette laarzen aan want ik had al een paar keer kramp gekregen van die laarzen in mijn voeten dus ik had mijn nieuwe nep uggs aan....wel comfortabel, maar ja niet modieus...

Het was ook een hele erge gestylde aangelegenheid, in een super dure locatie....Het diner was voor ons vast gesteld, het voorgerecht mocht ik niet vanwege rauwe vis, maar het hoofdgerecht was werkelijk apart: kalfswang. Zielig he, was wel lekker....volgens mij heb ik trek, tosti tijd...

Maar uiteindelijk was de dag dus nogal kil ingericht. Zowel Ingmar als zijn broer hebben mijn schoonmoeder nauwelijks gesproken. Toen we weg gingen zei ze letterlijk tegen Ingmar: Bedankt voor de opvulling.....nou, ongehoord vind ik het gewoon. Ik weet gewoon niet meer wat ik ervan moet denken. Ben er heel emotioneel over geweest dit weekend. Eerst krijg je te horen dat je niet erop hoeft te rekenen dat ze wil oppassen en dan dit....ligt het nu aan mij of worden wij overduidelijk afgewezen????

Geplaatst

Hej hoi, ben gister avond terug gekomen van een heerlijk weekend Duitsland, jammer dat een weekend zo snel voorbij is!! Heb sinds gister blaasontstekings verschijnselen maar in de urine is niets te vinden :S dus jah, wat is het dan?! Zal zometeen nog even de verloskundige bellen, kijken wat we gaan doen. Dus nog even afwachten!

Groetjes

Geplaatst

hahaha....maakt niet uit. Er wordt weer geschreven hier! hihi Dat scheelt!

Aukus..........wat kan ik zeggen? Het lijkt er wel op....die afwijzing....maar ik kan daar verder niet over oordelen.

Het rare is, is dat het bij ons was, toen wij niet zwanger waren, min of meer.........en het nu wel, over is, en "erbij" horen, zeg maar.

Volgens mij nog wat beddegoed en dan de hydrofiel dingetjes nog, maar dat zijn prima zaken om te vragen voor kerst-verjaardag. Toch? hahaha

Peter is al aan t shoppen voor de kleine.....t-shirts en pakjes e.d. Allemaal voor zowel een meis als een knul geschikt.

Namen hebben we geen probleem mee, we zitten alleen met de roepnaam als t een meisje wordt. P wil dat zijn moeder dan vernoemd wordt: Trees. Nou vind ik dat niet zo'n geweldig mooie naam, maar t past wel weer bij ons, dus nog in dubio.

Voor een knul wordt t Math, Matty, Mathias, Mathijs...........Math dus. (En is ook in t Engels goed te doen ;-) )

Overigens, Dick wordt overzees al gauw Richard. Zou me daar niet te druk over maken. Vrij normale naam, ook in t Engelse.

En wij zijn met de wagen eigenlijk nog binnen budget gebleven. Dat scheelt toch?

Zijn er eigenlijk inclusief de toeters en bellen nog onder gebleven, én we hebben dan een wagen die ook door de modder kan :D "Achterom" is bos, en een mooi stuk om te wandelen. Heb weinig aan een city-wagentje.....daar zal die nauwelijks voor gebruikt worden!

En daarbij, ik wil ook een draagdoek. Dus zal het bij stadten al gauw de maxi-cosy + draagdoek zijn.

Hier alles goed. Kreeg alleen zaterdag een killing look van mn ex, omdat ik hem niet feliciteerde met de geboorte van zijn zoon. Nou..........nog niet misschien als hij letterlijk tegen mij zei: met haar (waar hij een affaire me had) wil ik wél een kind en die wil ik wél trouwen, en jou niet. (En zo wordt je na 18 jaar afgeserveerd....). De hatelijke opmerkingen kan ik tegenwoordig aardig goed voor me houden (hoewel de zwangerschapshormoontjes het me flink moeilijk maken ;-) ) maar huichelen kan ik écht niet.

Tja......

Voor de rest wel goed hoor! Zit weer in Amersfoort vandaag. Heeft me maar 3 uur gekost om hier te komen. :S Maar voor de rest wel okay. Zal manlief vragen voor foto's te maken, buik begint nu écht te groeien.

Geplaatst

Noekie,

IS t niet vanwege de baarmoeder op de blaas drukken? Ik moet inmiddels ook weer vaker naar t toilet..

Fijn dat je weekend goed was!!

Geplaatst

De verloskundige verwacht dat ook, maar het pijn bij het plassen kan ik dan niet plaatsen...

De verloskundige vroeg mij of ik het fijn vond om eerder langs te komen, de controle staat pas over 2 weken gepland, dus ik mag vrijdag morgen even heen.

Vind het zelf wel fijn, het zit me toch niet helemaal lekker, wil wel graag even de bevestiging dat alles goed gaat!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden