Ga naar inhoud

Echo 5 wk: zwangerschapsring en bloed, miskraam?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

ik heb 21 juli jl een tp gehad van 2 cryo's. Tussendoor ietwat bloedverlies, zowel helder als bruin en bruine afscheiding.

Ik dacht dus ongesteld te worden maar het bloedverlies werd weer bruine afscheiding en daarna niets meer. Dag 8 na de terugplaatsing testte ik toch licht positief en inmiddels heb ik knaltesten. Iets om blij mee te zijn zou je denken, maar rond 15 dagen weer wat bruinverlies. Omdat ik al eens een bbz heb gehad, het ziekenhuis even gebeld. Ik mocht op dag 21 voor een echo komen.

Dit was afgelopen maandag en ik was toen 1 week overtijd, 5 weken zwanger dus. Ik had toen 2 dagen geen bruinverlies meer gehad en nog donkerdere testen. Ik ging ik daarom vanuit dat het toch goed was, of een bbz. De arts zei dat ik pas 4 wk 3 dg zwanger was omdat het 2 wk en 3 dg geleden was dat ik een tp had. Volgens mij klopt dit niet want een cryo is bij tp al een dag of 4 oud toch? Bovendien zou ik dan op dag 4 na tp al pos. getest hebben.

Op de echo was in eerste instantie een donkere holte te zien. Ik dacht dat het goed was dat dit de vruchtzak was, maar de arts gaf aan dat hij dat als zwangerschap zag die er niet goed uit zag omdat de randen gekarteld waren en dat dat op bloedinkjes duidde. Hij dacht dat het een miskraam zou worden.

Buiten de donkere holte zag hij een rondje (wat wij ook duidelijk zagen) en gaf aan dat dat waarschijnlijk een zwangerschapsring was. Dit zag er wél mooi rond uit. De arts kon niet zeggen of het goed of fout was, 1 of 2 zwangerschappen waren of miskraam of bbz was. Neigde alleen sterk naar dat het fout zou gaan: hou er maar rekening mee dat het misgaat.

Ik moet nu volgende week terug, ben bloed geprikt en dan weer en krijg dan ook weer een echo. Heb nu al een paar dagen geen enkel bruinverlies meer en de testen zijn nog donkerder dan de controlestreep en ook weer donkerder geworden afgelopen dagen.

Ik was na de echo helemaal van slag, maar heb nu toch steeds meer het gevoel dat het wel goed zit. Als de zwangerschapring er mooi uitziet en de holte met vocht (wat dan volgens mij geen vruchtzakje is, want als er 2 zwangerschappen zouden zijn, dan zouden ze toch ong. even ver moeten zijn, en ik ben ook wel vrij vroeg met 5 weken voor een duidelijke donkere vruchtzak denk ik zelf) bloed is, maar buiten de zwangerschapsring ligt, kan het dan niet gewoon een goede zwangerschap zijn, met wat bloedverlies of vochtverlies met een andere oorzaak? (Ik heb bv ook al een paar keer een met vocht gevulde eileider gehad).

Wie heeft ook wel eens voor zo'n onduidelijk verhaal of echo gestaan? Positieve of negatieve afloop, ik zou het allemaal "graag" weten.

Groetjes Liekske

Geplaatst

Hoi Liekske,

Wat een onzekerheid.

Ik kan je niet helpen met een antwoord, maar wil je wel heel veel succes toewensen en hoop dat het goed mag blijven gaan!

Geplaatst

Heej Liekske,

Wat een verhaal zeg, maar misschien kan ik je wat moed en hoop geven!

Ik heb ook een tp van een cryo gehad en met 5 weken ook (helder rood) bloedverlies. Wat een schok zeg!! Heb ook een echo gehad en zag een een zwangerschapsring. Verder kon de gyn er niets van zeggen. Het kon goed gaan, maar ook fout... Het bloeden hield nog 2 dagen aan, daarna niets meer.

Maar met 6 weken wéér bloed! Ik had het niet meer. Ik heb het zkh gebeld en mocht de volgende dag komen voor een echo. Dat was met 6.1 week.

Wat we zagen was geweldig, een mooi kloppend hartje!!! Om het verhaal nog mooier te maken, ik ben nu 21 weken zwanger van onze zoon :-D

Ik snap hoe je je voelt. Het kan alle kanten op gaan, ook de goede! De oorzaak van het bloeden hebben ze nooit gevonden.

Sterkte met aankomende weken en hoop dat je snel een echt hebt met een mooi knipperlichtje :-D

Liefs Elke

Geplaatst

Hoi Elke en Wish,

bedankt voor jullie snelle reactie en opbeurende woorden.

Ik zou het liefst iedere dag even voor een echo gaan, die week lijkt zoooooo lang te duren.

Het zou de 5de keer al zijn dat het fout ging (3 x vmk en 1 bbz) en ik wordt over 2 maanden 40, dus ik voel de secondes door mijn vingers glippen. Maar ik probeer hoop te houden!!

Liefs Liekske

Geplaatst

Hi Liekske,

wat een onzekerheid toch. Ik duim voor je dat het er allemaal volgende week alsnog goed uitziet. Wachten duurt lang, maar ik hoop dat het het wachten waard is!

Probeer op je eigen gevoel te vertrouwen.

En wat jij schrijft over die cryo.. die zijn volgens mij normaliter iets ouder, maar weet niet hoever jou cryo was natuurlijk. Normaliter gaan ze van de punctie datum uit, en bij een cryo tellen ze meestal al 5 dagen oud dacht ik..

Zet m op meid!!

Geplaatst

Hey Liekse, ik heb geen ervaring met een echo bij 5 weken maar wel met bloed verlies, maar ik heb afgelopen maandag een echo gehad bij 6.4 week omdat ik dus bloed verlies heb, helder rood.

Er was een mooi kloppend hartje zichtbaar, er zit/zat wel een bloedstolsel in mn baarmoeder die er uit wilt wat bij mij dus die bloedingen veroorzaakt.

Er schijnen bij erg veel zwangerschappen bloed verlies voor te komen zeiden ze tegen mij waarvan maar een klein deel een miskraam word.

Ik hoop voor je mee dat er volgende week gewoon een mooi kloppend hartje zichtbaar is.

Liefs Medusa

Geplaatst

hoi liekske, ik had met 5.2 weken ook bloedverlies en met een evcho zagen ze niks, dus een bbz.....

Je zegt dat er bij jou iig wat te zien is, dan is t iig geen bbz.... Ik ga je volgen en heel veel succes!

Geplaatst

Hoi Liekske,

Wat vervelend, die onzekerheid!

Hier ook aan het begin bruin bloedverlies, daarna helder rood en daarna weer bruin van wachtdag 10 tot ongeveer anderhalve week er na ofzo. Daarom bij 6wk 0 dagen een echo gehad. Er was duidelijk een ring zichtbaar en een minirijstkorreltje, maar nog geen hartje niets. Dus was wel wat bang, maar bleef goede hoop houden tot de volgende echo hoe spannend dan ook. Bedacht me dat zolang het bloeden niet doorzette, ik het maar gewoon als een zwangerschap moest blijven zien... Bij 7wk en 3 dgn terug en toen was het hartje wel zichtbaar en ondertussen ben ik de 12 wk grens voorbij en heb ik geen bloedverlies meer gehad...

In ieder geval heeeel veel succes met afwachten!!!

Liefs, Ink

Geplaatst

Hoi Liekse,

Kon je de tijd maar vooruitspoelen he! Hou je vast aan het positieve nieuws dat er een mooie ring te zien is, en dus geen bbz! je hcg stijgt, en nog een paar dagen, dan weet je meer. Ik hoop het heel erg voor je, mag nu wel gewoon goed gaan he. Ik had eens een mk waar met 6,5 week geen goed ringetje was, dus mijn boerenverstand zegt dat je een goede kans hebt! Veel succes en sterkte. Lfs Megan

Geplaatst

Wat fijn om zoveel reacties te krijgen! Dat doet me goed! Ik heb afgelopen dagen maar zoveel mogelijk gedaan om afleiding te hebben.

Het probleem bij mij is eigenlijk niet dat er niets in de vruchtzak te zien was, daar had de arts ons al voor gewaarschuwd. Ook weet ik precies op de dag af hoe ver ik ben, want ik ben zwanger geworden via ivf, cryo dus dan weet je precies het tijdstip van bevruchting en terugplaatsing. Het probleem was, dat het vruchtzakje er niet mooi regelmatig uitzag maar met gekartelde rand. En als ik verder op internet zoek zie ik dat dat bijna altijd misloopt.

En meiden ik had precies dezelfde logica als jullie, toen ik een bbz had was er ook niets in de baarmoeder te zien. Ook ik dacht dus nu dat het in ieder geval niet buitenbaarmoederlijk kon zijn, maar toen ik het de arts vroeg zei hij dat hij dacht van niet, maar dat hij het niet zeker kon zeggen...

Het is bijna onmogelijk om het los te laten en op een goed afloop te vertrouwen. Zeker gezien mijn leeftijd en voorgeschiedenis..

Maar ik hoop het zo...een kindje is zo gewenst...

Liefs Angie

Geplaatst

Hoi Medusa!

ja ik ben afgelopen maandag naar het ziekenhuis geweest voor een tweede echo. Ik had inmiddels toch wel weer wat hoop gekregen. De vorige keer had ik een voor mij onbekende arts, nu mijn eigen arts. Dat vond ik wel fijn, zo heb je ook meteen de visie van 2 mensen. Maar helaas, er was nu wel een vruchtzak met mooie vorm te zien, maar totaal leeg. Waarschijnlijk ben ik het zwangerschapsringetje tussendoor verloren en is de vruchtzak er nu nog wel, zo werd me uit gelegd. Echt een domper hoor!!

Mijn hcg waardes zijn weer geprikt omdat nog steeds niet uitgesloten kon worden of er een bbz is. Ik ben de volgende morgen terug gebeld. HCG was weer gestegen. Ik ben besproken in het ziekenhuis en ze besloten dat ik aankomende maandag weer voor een echo moet. Er wordt verwacht dat ik deze week uit mezelf een miskraam krijg, anders wordt het waarschijnlijk opwekken. Mocht ik ook maar iets van klachten krijgen dan moet ik meteen bellen, ivm de bbz. Nu moet ik aankomende maandag weer bloedgeprikt worden omdat ze de waardes erg belangrijk vinden en dan hoor ik meteen bij de echo de uitslag.

De arts verwacht echt geen positieve afloop, als er nog iets zou veranderen dan zou het echt een wonder zijn en daar hou ik me maar niet meer aan vast. (Hopen doe je natuurlijk altijd, maar iedere keer weer de teleurstelling maakt ook niet dat je je beter voelt). Ik geloof ook niet dat ik nu voor maandag nog een miskraam krijg, niets wijst erop, maar je weet maar nooit natuurlijk.

Ik zag dat jij ook al een beetje zo'n soort traject als ik heb gehad, ook met MA en VM en nu spontaan zwanger bent. Dat is echt geweldig!! Ik hoop dat het nu ook helemaal goed voor je loopt!!

Geplaatst

He, wat ontzettend jammer en verdrietig Liekske...echt zonde. Ik heb dit ook meegemaakt helaas, dus leef met je mee. Hoop toch dat het spontaan op gang komt, anders ben je er nog even zoet mee,en voel je je zwanger terwijl er niets meer is. Heel veel sterkte meid! Liefs Megan, dikke knuffel

Geplaatst

Dank je wel Megan!

Ben eergisteren geweest voor de 7 weken echo, weer een andere arts, maar deze had nog wel degeliojk vertrouwen erin dat er nu wel wat te zien kon zijn en met 6 weken nog niet. Allen was de HCG flink gestegen maar niet echt verdubbeld iedere 48 uur, dus spannend tijdens de echo. Maar helaas...nog niets te zien, behalve een mooie vruchtholte.

Vandaag ben ik begonnen met Cytotec om de miskraam op te wekken. Twijfels alom hoor, het ene moment overheerst het gevoel; laat ik het maar meteen doen, dan kan ik het "afronden", maar soms ook het gevoel van; zit er nu echt niets...?

Vanmorgen dus de stoute schoenen aangetrokken. Ik dacht al aan het idee gewend te zijn, maar ik heb zo gehuild toen ik de eerste pillen inbracht. Het voelt zó tegenstrijdig. Je wilt zo graag zwanger zijn en dan ga je het nu zelf afbreken. Natuurlijk weet je dat er geen goede zwangerschap zit, maar toch...

Vanmorgen eerste 2 ingebracht , 4 uur uur later moest ik bij geen resultaat de tweede 2 inbrengen en zo nodig nog eens vier uur later weer 2. Om half 2 de tweede 2 ingebracht en heb nu het gevoel ongesteld te gaan worden al een paar uur, maar geen enkel bloedverlies... Nu het zover is hoop ik toch dat het snel doorzet.

En inderdaad, ik voel me alleen maar steeds zwangerder worden. Ik hoop maar heel hard dat het in de toekomst nog eens wél goed mag gaan. Iedere keer een "misser" wordt ook steeds moeilijker. Bovendien is het ook nog eens zo dubbelop voor mijn gevoel. Sommige mensen hebben ivf nodig wegens vruchtbaarheidsproblemen en sommige vrouwen hebben herhaalde miskramen. Doordat het bij mij beide het geval is en ik bijna 40 ben is het moeilijk om de hoop erin te houden...

Nogmaals bedankt voor je lieve woorden Megan!

Geplaatst

Jeetje liekske,

hopelijk komt het vandaag met de pillen opgang.ik wil je heel erg veel sterkte wensen vandaag en de aankomende dagen/weken,het is verschrikkelijk als je dit mee moet maken.helaas heb ik dit ook meegemaakt.bij mij deden de pillen hun werk.hopelijk bij jou ook.

sterkte,liefs bianca

Geplaatst

Liekske wat verdrietig, zolang onzekerheid, hoop en wanhoop en nu dus definitief geen goed nieuws.

Sterkte meid en geef de hoop niet op voor een volgende poging!

Geplaatst

Heel veel sterkte Lieske, het is inderdaad heel erg dubbel en het gevoel herken ik heel goed, toen ze mij vorig jaar gingen curriteren wisten ze eigenlijk nog niet 100 % of het fout was omdat er wel een kloppend hartje gezien was maar errrg traag.

Heel veel sterkte vandaag en ik hoop voor je dat het niet erg lang duurt, sterkte ook voor daarna.

Liefs Medusa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden