Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wendy en Henne, heel veel succes met deze hopelijk laatste poging!

Henne, wat een giga mooi aantal follikels. Ehh kun je er een paar mijn kant opsturen?!

Hoop dat de punctie voor beide dames zal meevallen en mooi aantal bevruchting met een hoop cryo's!

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gabrie dat mag hoor, heb ik weer wat ruimte in m'n knikkerzakken. Ben er gewoon beroerd van. Overigens heb ik wel vaker zoveel in totaal, maar meestal blijft het gros te klein. En laten we ons niet rijk rekenen, het zaad moet de rest doen en we doen natuurlijk geen icsi omdat het zo leuk is :-)

Geplaatst

Nee, hier ook een ICSI klant....

Met alle OMEGA3, VitD enz enz moet het deze keer een mooie opbrengst gaan worden en......je hebt nu veel in gelijke grootte.

Geplaatst

Ja en dat voel ik hihi... Manlief is ook al wekenlang braaf aan de vitamines, eet fruit etc. Dus stiekem hoop ik gewoon op tien cryo's ;-) maar m'n verstand weet beter. Slag om de arm houden hè.

Geplaatst

Hoi meiden,

Een tijdje geleden heb ik me hier ook gemeld. Had toen jullie topic helemaal doorgespit (en die van Freya natuurlijk)

Inmiddels al 5 dagen aan de prednisolon 10. Met de hele reutemeteut erbij qua slikken (zie onderschrift)

Woensdag hebben we- hopelijk- een TP van 2 dag 5 emmy's.

IK zal jullie zeker laten weten of alles geholpen heeft, na de uitslag/test! We gaan voor de langverwachte zwangerschap!

iedereen heel veel succes! Ik blijf jullie volgen.

Geplaatst

henne, het is inderdaad een soort griep gevoel. Ik heb dat 1 keer (ik was toen kort zwanger) heel erg gehad. Direct vanaf het moment van innesteling had ik last van krampen. Ik dacht toen dat hoort erbij. Met name 's avonds en 's nachts waren deze krampen best heftig. Met vijf weken (dus nog heel pril) werden die krampen op een avond heel erg. Ik moest overgeven en naar de toilet tegelijk. Ik wist niet waar ik het had. Nadat de pijn over was waren ook mijn zwangere gevoel en 'zwanger' klachten weg. Ik wist toen al dat het over was. Het duurde uiteindelijk nog 1 week voordat de mk op gang kwam. Na deze poging was ik iets alerter op de krampen en vrijwel iedere tp herhaalde dit patroon zich, alleen niet meer zo erg. Ik heb nu twee behandelingen via Pf gehad. De eerste keer met 5 mg en Intral. en een tussentijdse verhoging van prednisolon naar 10 obv advies Pf. Ik belde hem toen nav het wegvallen van de klachten. Hij vertelde mij toen dat afstoting nooit in 1 dag plaatsvindt en warempel na ophogen pred. kwamen de klachten terug en werd de zw-test weer postiever, maar niet voorlang. Deze poging dus 10 mg + intralipid. Met dezelfde uitkomst; kort na de innesteling gaat het mis, althans ik heb telkens een te laag hcg.

Ik hoop dat het degenen die nu bezig zijn ons het goede voorbeeld geven!

Geplaatst

Freggel, spannend morgen!

Ik kreeg net het boek binnen van Alan Beer. Wat een pil zeg! Ik ben de komende avonden er wel even zoet mee.

Nog 1 klein vraagje: hoe lang duurde het tot al jullie uitslagen binnen waren? Ik kreeg zondagavond de helft binnen en sindsdien niks meer. Nou is het nog maar dinsdag, dus ik moet niet zeuren, maar ik was benieuwd of ik ze deze week nog kon verwachten.

Geplaatst

Dolfijntje, dr. Pf is meestal erg snel. Als hij niet op congres oid is dan kan je de uitslagen vaak binnen enkele dagen verwachten. Zelfs tot laat in de aavond kan je mail van hem verwachten. Als je aan het eidne van de week nog niets hebt gehad, zou ik hem gewoon mailen hoor.

Geplaatst

Dolfijntje,

Ik weet nog niet wat we gaan doen tijdens de volgende behandeling. Binnenkort hierover een gesprek. Ik denk wel dat we nog wat moeten sleutelen aan de medicatie. Ben benieuwd wat pf ervan zegt.

Ik sluit me aan bij wen72; pf is meestal heel snel, maar inmiddels ook zo druk dat hij wel eens iets vergeet. Een herinnering richting het einde van de week kan geen kwaad.

Jij hebt overigens ook een heel traject achter de rug;vreselijk een bevalling met 22 weken..

Geplaatst

Hallo meiden,

Is ergens in dit topic een lijstje te vinden waar het bloedonderzoek van dr. P zich allemaal op richt? Weet iemand dat?

En nog een vraag.... heb wel eens iets gelezen over het laten opstellen van een verwijzing voor immunologisch bloedonderzoek zodat de rekening ingediend kan worden bij de verzekering, maar hoe zat het ook alweer? Verwijzing kan niet door gyn opgesteld worden maar wel door huisarts? Of klopt dat niet?

Henne 18 eitjes geoogst vandaag zag ik, wat een opbrengst!

Geplaatst

Dee er zijn wel een aantal keer uitslagen gepost, dus dan kun je precies zien wat er allemaal getest wordt. Ook een keer een lijst door testr denk ik.....ik ga zo wel even voor je spitten.

Verwijzing ben ik zelf niet achteraan gegaan, te schijterig voor, mijn huisarts vind de prednisolon al zozo. Maar anders je verzekering even bellen wat zij nodig hebben?

Idd 18 eitjes, n afwachten wat het zaad gaat doen dat is toch de eerste cruciale factor bij ons. Daarna kom ik weer met m'n immuun :-)

Geplaatst

8 september (voor mij pagina 5) heb ik mijn uitslagen gepost Dee. Quoten lukt niet goed op de iPad.... Ik zoek nog even verder, volgens mij is er nog een overzicht

Geplaatst

dames,

onze poging met prednisolon en intralipid was in eerste instantie gelukt. Helaas was mijn hcg van (zal even de duitse waarden aanhouden) 111.2 naar 2.1 gedaald in 1,5 week tijd.

Ik heb vanochtend nogmaals mijn reg. t-cellen laten controleren en het blijkt dus nu dat mijn lichaam geen tekenen van intolerantie vertoonden, maar dat het vruchtje dus waarschijnlijk gewoon gestopt is.

Beurteilung/Empfehlung:

Compared to the previous results unchanged percentage of regulatory T-cells as laboratory sign for a still good capabiluty for inducing

tolerance, no signs for rejection but signifcantly decreased beta-HCG as sign for a discontinued pregnancy; skip stepwise with the prednisolon

heb het idee dat dde intralipid toch ook zijn werk heeft gedaan mbt de innesteling. heb dr. Pf gemaild of het (stel we zouden het nog een keertje proberen, eeen groot vraagteken!!!) wijs/verstandig/raadzaam is om de intralipid in de twee-drie weken na het infuus na de tp te herhalen. dus in totaal 5 of 6 x ( als je het 2-4 weken na de tp zou willen herhalen).

Benieuwd wat hij hierop te zeggen heeft.

Geplaatst

Ha, dank je Henne, ik ga je lijstje alvast bekijken.

Tool, wat verdrietig dat het zo is gelopen.... heel veel sterkte!

Geplaatst

Tool ook hier nog even reactie... Het blijft ellendig, maar het heeft dus zeker niet aan jouw lijf gelegen. Ik geloof dat Noor (toch?) hier ooit vroeg of we niet bang waren dat er met al deze kunstgrepen een vruchtje in zou nestelen wat genetisch niet goed genoeg was. Dit maakt dan, helaas ten koste van jouw zwangerschap :-(, duidelijk dat dit in ieder geval niet zo is. Vroeg of laat zal zo'n vruchtje uit zichzelf stoppen. He bah, kan dit we zo nuchter neer zetten, maar ik blijf het zo oneerlijk en rottig vinden...

Overigens vraag ik me af of langer/vaker Intralipid meerwaarde heeft in dit geval. Intralipid beïnvloedt het vruchtje niet en jouw lichaam vertoonde geen enkel teken van afstoting of intolerantie. Jouw lijf heeft juist super gereageerd op de prednisolon en Intralipid door het vruchtje (eindelijk) een goede en eerlijke kans te geven. Als jullie nog een ronde zouden willen doen, zou ik het persoonlijk eerder zoeken in hoe je het eitje/zaad/embryo kunt verbeteren. Maar lieverd, laat het eerst allemaal even bezinken, je moet hiervan fysiek en mentaal echt even bijkomen! Dikke knuffel xx

Geplaatst

Henne, weet jij al wanneer je punctie is? Succes!

Tool, wat ontzettend naar zeg. Sterkte!

Voorjaar, ons dochtertje verliezen was en is werkelijk een nachtmerrie. Wel had het me vetrouwen gegeven in de toekomst. Eindelijk na jaren was ik zwanger, mijn kichaam kon het dus toch! Nu echter, na weer 5 mislukte terugplaatsingen van prachtige embryo's begon ik weer flink te twijfelen of ik het echt wel kon. En nu blijkt uit alle testresultaten van dr P. Ik wel degelijk een immuunprobleem heb.

Ik heb vandaag mijn dag nuttig besteed: heb het boek van Alan Beer grotendeels uitgelezen. En waarbij ik in het begin van het boek heel enthousiast was, de herkenbaarheid en eindelijk alles op een rijtje kreeg, werd ik op het einde alleen maar sjacherijnig. Waarom heeft geen enkele gyn dit ooit gezegd? Waarom werd mijn endometrioses als "verholpen" geplaatst nadat ik geopereerd was? En al die migraine, de rare bloedingen, en nog tal van dingen, alles werd weggewimpeld. Ik voel me nu een beetje mistroostig, al moet ik dat niet doen want er is nu immers een oorzaak en hopelijk kan er wat aan gedaan worden.

Wel vroeg ik me af of 1 van jullie ook al eens een immunoglobine infuus hebben gehad?

Even mijn resultaten: ( ik heb gisteren dr p toch maar even gemaild en nog geen uur later had ik de resultaten) Mijn CD4, CD19, CD16+CD56+ en mijn regulatory t-cells zijn allemaal te hoog. En mijn vitamine D mag ook wel omhoog (23,5) In het onduidelijke verslagje van dr. P. Staat vanalles geschreven, maar geeft hij gek genoeg alleen het advies om extra vitamine D en omega 3 te slikken en ook het Intralipid infuus, maar hij zegt niks over de Prednison. Heel vaag, want het lijkt me toch dat dat ook de bedoeling is?

Geplaatst

Dolfijntje ik heb gisteren de pucntie gehad. 18 eicellen gevonden, 16 geïnjecteerd, 11 bevrucht, zaterdag terugplaatsing.

Ik had hetzelfde gevoel bij het boek, werd er boos en sjagrijnig van.

Wat heeft uitslagen dr Pf: TRegs kunnen niet te hoog zijn, die referentiewaarde is niet gebaseerd op vruchtbaarheid.

Wat zijn de andere waardes? Als de TRegs hoog zijn wijst dat op redelijke tolerantie, al mag je d idd omhoog. Maar verhoogde cd16cd56 zou in mijn ogen zeker een reden zijn voor prednisolon. Geloof dat Pf dat alleen in extreme allergiegevallen uit zichzelf voorstelt, maar als je om meer uitleg vraagt komt het dan vaak toch naar boven. Bij mij hoefde het eerst ook niet, tot ik last kreeg van allergieën, nu zit ik zelfs op 10mg ipv 5.

Geplaatst

Wow, wat een goed aantal zeg! 18 eicellen en dan 11 bevrucht, helemaal geweldig! Hoe voel je je? Nog last van napijn?

Mijn uitslagen:

Tregs- 23,1 (was weer vergeten dat dat dus niks zegt :happy8: )

Vitamine D - 23,5

CD4= 47%

CD8- 27%

CD19- 9%

CD16+/CD56+ - 18%

Als ik Alan Beer zijn referentiewaardes er naast leg, dan zit ik dus bij de CD4 aan de hoge kant en bij CD19 er net boven, terwijl drP die als een normale waarde aangeeft.

Het rare vind ik dat drP tijdens het gesprek zei dat het sowieso verstandig is om aan de Prednison te gaan, ook al komt er bijna niks uit de testen. Ik heb dan ook direct een recept meegekregen en nu zegt hij er dus niks van.

Ik ben trouwens gisteren ook naar de huisarts geweest en ze was helemaal enthousiast toen ik het vertelde. Ze vond het allemaal erg logisch klinken en wilde zeker meewerken aan de bloedonderzoeken. Ze vroeg ook nog of ze nu al een recept voor de Prednison uit moest schrijven. Wel wilde ze graag dat ik de gyn ook op de hoogte breng als ik de prednison ga slikken... nou zie ik daar dan weer wel tegenop, maar ik snap dat dat ook wel nodig is.

Geplaatst

Dolfijntje gewoon wel prednisolon gaan gebruiken dus. Is wel verstandig gyn op hoogte te brengen, bij mij hebben ze bijvoorbeeld de medicatie met de punctie iets aangepast omdat ze niet eisten of ik nu anders zou reageren. En bijvoorbeeld diclofenac, wat je nog wel eens krijgt bij een punctie gaat geloof ik niet samen met prednisolon.

Noor ja die eieren zijn het probleem niet hè, maar elf bevrucht is wel weer echt super met ons zaad :-) hopen dat er wat valt in te vriezen ook.

Heb nog wel napijn aan eierstokken,, maar vooral pijn in rest van buik doordat ik een prikkelbare darm heb. Die vindt al die hormonen, medicatie en dat geduw en gepor op en in m'n buik niet leuk. Zwanger zijn daarentegen schijnt PDS tot rust te kunnen brengen, dus kom maar op met dat elftal ;-)

Geplaatst

He gats wat naar dat je zo'n last hebt van je prikkelbare darm! Sterkte hoor en ik duim dat je zwanger zult zijn, wat zou dat toch fantastisch zijn!

Ik ga dr. P nog maar weer eens mailen over de prednison. Bedankt voor het meedenken!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden