Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai dames,

Wat lopen de emoties hier weer ver uiteen.

Henne, hoe is het met je? Vandaag weer begonnen met de ellendige wachtweken? Hopelijk duurt het en week of 38 :-) dolfijntje, bizar he dat je er ni achter moet komen dat je lichaam moeite heeft met het zwanger worden/blijven. Vraag pf idd of je miet beter ook gelijk pred kunt gebruiken.

Tool, hoe is het met jullie?

Ik heb pf gesproken en ga tzt een poging met 20 mg predn. Doen met extra controles om eventuele afstoting tijdig vast te kunnen stellen. Extra intral zag pf geen meerwaarde in. Gr!

Geplaatst

he dames,

ik heb vanochtend dr. Pf. gemaild met de vraag of het mogelijk is om de predn. en de intralipid in eigen cyclus te gebruiken, dus zonder ivf/ICSI. En indien het idd mogelijk is zonder ivf/icsi, dan wanneer starten met predn. en wanneer het intralipid infuus.

We weten dat we bevruchtingen kunnen hebben, het zaad van mijn vriend is goed, in principe zou het moeten lukken, een zwangerschap.

Met de combi 5 mg/dag en de intralipid is het ons bij de 5e keer wel gelukt om zwanger te raken, helaas was het vruchtje niet sterk genoeg.

Ben nu ook omhoog gegaan met de dhea en die moet ik over 2 maanden laten controleren.

Ik hou jullie op de hoogte.

Geplaatst

Tool je moet eens aan dr. S voorstellen om clexane te gebruiken bij je volgende poging. Je hebt nu 2 miskramen gehad..misschien vindt hih t wel een goed idee.

ik ga het bij een volgende poging ook gebruiken, ook vanwege meerdere m/a's.

Er is toch iets aan de hand en wie weet helpt dit.

liefs

Geplaatst

Tool, ik ben benieuwd wat dr Pfeiffer zegt! Ik heb dezelfde vraag vorige week naar hem gemaild, maar ik heb nog geen antwoord. Ook niet op de vraag waarom hij geen prednison heeft geadviseerd voor de volgende poging. Morgen maar een reminder mailtje sturen.

Heb je het boek van Alan Beer gelezen? Hij zegt dat bij stellen bij onverklaarbare onvruchtbaarheid er een grote kans is dat het spontaan nog wel lukt met het verhelpen van het immuunprobleem. Wie weet lukt dat bij jullie ook... wat zou dat toch mooi zijn!

Voorjaar, wanneer start jij weer? Spannend met 20 mg, hopelijk is dat de oplossing.

Moet je trouwens met 5 mg prednison ook steeds bloedprikken op infecties of hoeft dat alleen bij hogere doseringen?

Wij gaan vrijdag op vakantie en dan hopelijk na de vakantie door met de laatste cryo. Ik denk dat ik dit keer het zonder de intralipid ga doen. Alleen de Vitamine D, Omega 3 en prednison. En wellicht (hopelijk is het niet nodig) de volgende verse poging dan wel. Ik weet het nog niet.

Geplaatst

tool, mischien wel een goed idee van noor mbt clexane. wij gaan zelf fraxiparine gebruiken ( is hetzelfde alleen andere merknaam). ook zou je trental kunnen vragen aan hem. dit zorgt voor een betere doorbloeding van de baarmoeder. Succes! ben erg benieuwd wat dr. Pf gaat zeggen. En anders je evt idee over iui?

Geplaatst

dolfijntje, wij doen wrs in juni weer een poging; moet nog afstemmen met gyn. wil er nog even niet aan denken. wij gaan ook eerst lekker op vakantie.

tool, het is idd goed om alles nog eens goed door te spreken met dr. S en dr. Pf. Mijn ervaring is dat met beide heren goed te praten is, maar voor beide geldt wel dat je zelf actief moet meedenken. Ik heb pf afgelopen week nog gevraagd naar trental; in mijn situatie zag hij daar geen aanleiding toe (ook geen andere bloedverdunnende middelen); ik heb geen problemen met bloedstolling. Ook heb ik nog met pf gesproken over uterine killercells. Deze kun je volgens hem ook het beste gewoon behandelen met pred. en intralipid.

dames, succes/ sterkte met alles waar jullie mee bezig zijn. ik trek mij even terug ivm as vakantie.

Geplaatst

heb reactie van dr. Pf. gehad:

"yes, it is indeed an option to use prednisolon anf lipid infusions in the natural cycle. I would advise to increase the dosage of prednsiolon to 10 mg/ day. You should start 10 days prior ovulation with prednsiolon, infusion given 3 days prior ovulation and 3 days after ovulation. It is strongly recommended to make short term blood controls of the normal blood count AND regulatory T-cells in order to have some time to react (increase the dosage or take antibiotics)."

Dus dat klinkt hoopvol.

Ik heb mezelf al 3 keer laten testen op een bloedstollingsafwijking en die is nooit gevonden, dus ik ga ervanuit dat ik het niet heb, maar kan natuurlijk wel aspirine (kinder) nemen. Heb ik hier liggen.

We wachten nog een cyclus af en willen dan proberen.

Bij dr. S. kunnen/mogen we pas in augustus terecht, tenminste, voor een behandeling, maar ik denk niet dat we nog een keer helemaal de mmm ingaan, dus met spuiten, fm's, punctie en tp. Dat kunnen we financieel gewoon niet meer aan...

Voorjaar, fijne vakantie, geniet ervan!!!

Dolfijntje, jij ook een fijne vakantie!! geniet ervan!!

Geplaatst

Dames even een vraagje: zijn er ervaringen van prednisolon en zon? Ik heb gisteren buiten gezeten, wel gesmeerd, maar heb een behoorlijk rood en beetje branderig hoofd. Was natuurlijk gelijk bang voor allergie, maar dat is het toch niet, het lijkt gewoon wel verbrand. Weten jullie of dat door de prednisolon kan komen, want dan moet ik de komende dagen (hoop weken) wel goed oppassen!

Geplaatst

he Henne, geen idee, heb net effe gegoogled en het schijnt dat je idd met prednisolon en zon sneller verbranden kunt en een soort van zw. masker kunt krijgen. maar het kan waarschijnlijk ook per persoon verschillen. Anders even de apotheek bellen? die moeten dat wel weten. staat er niets in de bijsluiter?

Geplaatst

Leuk, vast een zwangerschapsmasker hihi. Bijsluiter zegt er niks over, maar kan idd straks wel even langs de apotheek lopen en vragen. Net ook huisarts gebeld voor bloed formulier, wilden ze toch nog echt een keer weten waarom dat elke week moest, zucht. Uitgelegd dat het vanuit hun oogpunt natuurlijk vreemd is dat ik telkens opnieuw ga prikken terwijl alles goed is, maar dat juist die goede waardes elke week voor mij heel belangrijk zijn. Kan straks weer een formulier ophalen gelukkig. Zo blijf je er fijn mee bezig hè....

Geplaatst

Henne: Het klopt idd wat Tool zegt. Wel wat afhankelijk van dosering en verschilt per persoon,maar je huid kan wat dunner worden door de prednison en is gevoeliger.....Een soort van (zwangersch. masker)

Ik zie dat je tp hebt gehad? Ik ga heel hard voor je duimen. En dat je de rest vd zomer uit de zon moet blijven;-)

Tool dikke knuffel,wat een ellende meid! Hoeveel kan een mens hebben. Sterkte!!

Fijne dag, IN DE SCHADUW;-)

Geplaatst

Ik had ook met 5 mg als last van blauwe plekken, dus dan zal dit ook wel idd. In de schaduw dan maar deze zomer ;-)

Geplaatst

Hoi dames,

Henne, ik gebruik al 3 jaar 5 mg prednisolon. en vanaf 5 april tot 23 april 2012 gebruik 20 mg prednisolon.na 23 april tot heden 25 mg prednisolon per dag.

ik heb nooit allergie gehad alleen blouwe plekjes,dune huid , striemen op dijbenen en volle gezicht.

Maar dat kan door de dunne huid reageer je huid snel verbranden.

Liefs,

Eva

Geplaatst

Lottie cryo's horen we meestal na een week of twee, maar ze dacht wel dat er een paar tussen zaten. Ik hoop zelf erg op drie of vier. En dan hoop ik vooral dat ik ze pas nodig ga hebben voor een brusje :-)

Eva jij hebt dus ook veel last van je huid? Ik merk dat het niet alleen de zon is, ook m'n nachtcreme valt niet lekker meer en als het ergens ook maar een beetje warm is, ben ik gelijk knalrood. Tel daar de puistenuitbraak van de utrogestan bij op en jullie snappen dat ik me onwijs mooi voel haha.

Geplaatst

Henne,nee ik heb geen last van mij huid,maar ik voel dat het dun geworden, door die medecijnene(prednisolon)

ik duim voor je binnenkort een positiefe test.

Gr,

Eva

Geplaatst

Hm, jammer... eindelijk mooi weer en dan moet je uitkijken met de zon door de Prednison. Al heb je het er vast voor over.

Misschien scheelt het dat de ergste warmte nu voorbij lijkt te zijn? Hopelijk kun je het in de schaduw wel goed uithouden Henne.

Hier gister naar dr Pf geweest, misschien vandaag eerste uitslagen al. Ben benieuwd, vooral vanwege de chronische ontsteking in m'n baarmoeder, wat zal daarvan terug te zien zijn in de bloedwaarden. Hopelijk geeft hij er wat uitleg bij. Hij vond het wel vreemd dat in NL geen (auto)immuun/antistof-bloedwaarden geprikt zijn nav m'n biopsieresultaten.

Wat bij ons vooral bleef hangen na het gesprek is de mogelijkheid op verhoging van de afweer na elke embryo tp.

Qua supplementen benadrukte hij:

* 2000iu vitamine D om de afweer te 'reduceren'

* 500mg vetzuren (EPA/DHA) (ik dacht eigenlijk gelezen te hebben dat hij meer adviseerde, voor de zekerheid nogmaals gevraagd maar hij zei echt: 500mg in totaal, dus als je bijv. 1000mg visolie neemt waarin minimaal 500mg EPA/DHA-vetzuren zit, dan is het oke)

* geen multivitamine nemen omdat daar vitamine C in zit en dit het immuun versterkt

* intralipid overwegen (ben daar zelf nog niet zo enthousiast over maar hebben nog de tijd om er over na te denken).

Zouden eigenlijk deze week een cryo tp doen maar gaat niet door omdat tijdstip eisprong niet goed bepaald kon worden. Nu vraag ik me af of de cryo tp misschien te proberen is met Prednison (als Pf dat adviseert). Maar ben bang dat het zkh waar ik nu loop daar niet in mee zal gaan....

Geplaatst

Hee Dee, ,volgens moet dat wel mogelijk zijn, een cryo tp met prednisolon. Geloof dat henne dit ook heeft gedaan voor deze verse poging.

En wat betreft de intralipidinfuus. Ik heb t gedaan bij onze verse poging en ben mbv prednisolon en intralipidinfuus zwanger geraakt.

Het helpt bij de innesteling. En wat ik ook zo op internet heb gelezen, moet het een " wondermiddel" zijn.

Succes, ben benieuwd wat er uit de uitslagen komt!

Geplaatst

Henne, wat was jouw Prednisonschema tijdens je cryo tp? (vanaf welke dag starten)

Eerste uitslagen zijn binnen. Hoop dat mensen met ervarings- dan wel Alan Beer-kennis me een beetje kunnen helpen?

Er zijn een paar waarden dikgedrukt op het formulier, = afwijkend.

Reg. T-cellen 28,1 (dikgedrukt: ver boven de referentiewaarden van 4,98-9,52.... of waren dit die ref.waarden die nvt zijn?)

Transferrin Receptor 0,88 (dikgedrukt: net onder de referentiewaarden van 0,9-2,3)

Vit D3 30,7

CD3 76% - 1,63

CD4 51% - 1,10

CD8 22% - 0,48

CD19 19% - 0,42 (dikgedrukt: net iets boven de referentiewaarden van 0,1-0,4)

CD16/56 5% - 0,10 (dikgedrukt: op ondergrens)

Wat is nog meer belangrijk om te vermelden?

Er zijn nog een aantal uitslagen die nog moeten komen. Dan hopelijk mét uitleg van dr. Pf.

O ja, ik had ook m'n ANA/ANF laten prikken om te zien of er auto-immuun iets mis is. Waarde hoort volgens mij negatief te zijn, bij mij is ie 0,5 maar van dr. Google begreep ik dat dat oké is, grijs gebied.

Ben benieuwd wat jullie er van kunnen maken......

Geplaatst

Hi Dee,

De TRegs is idd de ref waarde die nvt is. Jouw waarde lijkt mij helemaal niet slecht.

VitD mag hoger.

En dat transfervrij is iets met ijzer, maar dat weet ik niet helemaal.

Wat betreft vergelijking met Beer:

CD3 zit je op high normal, CD4 ook. Beiden geeft hij aan bi vrouwen met veel miskramen of verminderde vruchtbaarheid.

CD8 low normal, idem.

CD19 veel te hoog, mag van Beer max 8% zijn en zeker niet hoger van 12%

CD56/CD16 zit je heel erg laag.

Op basis van de eerste drie zou ik wel zeggen: immuunprobleem. Weliswaar geen te hoog aantal natural killercells, maar genoeg aanleiding om prednisolon te proberen?

Ik had bij de cryo hetzelfde schema als 'vers': 10 dagen voor de tp beginnen.. Je moet weten wanneer je cryo is ingevroren en hoeveel dagen na je ovulatie het dus teruggeplaatst wordt. Dan kun uitgaan van je verwachtte ovulatie en terugrekenen.

Had jij me trouwens dat boek van amber Alberda aangeraden? Heb nu eindelijk het kookboek van de bieb, staan leuke dingen in. Ben het niet met alles wat ze schrijft eens (wel me veel) maar zeker omdat ik geen tarwe en suiker eet, kan ik veel met haar recepten. Leuk!

Geplaatst

Wat een snelle reactie, dank je!

Als ik weer van Pf gehoord heb laat ik het wel weten.

Nee, die tip was niet van mij. Vermijd wel tarwe, suikers, zuivel ivm endometriose... misschien dat dat in je hoofd was blijven hangen.

Maar eh, een aanrader dus?

Geplaatst

Ach ja, werkloos, rusteloos, iPad op de bank.... Dan krijg je snelle reacties ;-)

Ja ik vind dat boek wel een aanrader en dat heb ik niet snel. Meestal slaat de soort gezondheidsguru's zo door, maar dit is behoorlijk praktisch met redelijk normale ingredienten, je mag naa eigen inzicht variëren, sterker nog dat moet omdat niet iedereen hetzelfde reageert op eiwitten danwel koolhydraten en ze legt alles uit. Ben vooral gecharmeerd van de bakrecepten :-)))) ga snel het recept proberen voor een soort chocolade-noten-ding zet het er inspiratie wel even hieronder:

http://www.bol.com/nl/p/eet-jezelf-mooi-slank-gelukkig-kookboek/1001004010938647/

35 g sesamzaadjes, 35 g zonnebloempitten en 100 g in keukenmachine tot meel malen

100 g walnoten en 100 g pecannoten fijnhakken

Samenvoegen met het 'meel', daarbij 50 g cacao, 160ml ahornsiroop en 1/2 theelepel vanille extract doen

Goed roeren en in een met olijfolie ingevette vorm/schaal doen.

Minimaal 1 uur in koelkast op laten stijven.

Bewaren in de koelkast. Rijk aan omega3 en zink en geen invloed op je bloedsuikerspiegel. Wat wil een mens nog meer van een chocoladesnack ;-)

Geplaatst

Hoi Heene,

kan je misschien even schrijven over mij bloeduitslag?die heb ik in april bij dr pf gedaan.

maar ik snap er niet van.

en wat betekent absolut en relativ?bij deze bloedtestuitslag

Eosinophile :0,3 %

Interleukin-6 8, 5 pg / mL

Lymphozyten (relativ) 27 rel. %Monozyten (absolut 0,79

Monozyten (relativ) 11 %

T-Lymphozyten (CD3+) relativ 86 %

T-Lymphozyten 1,62 K/Bl

(CD3+) absolut

T-Helfer (CD4+) 69 %

relativ

T-Helfer (CD4+) 1,30 K/Bl

absolut

Zytotox. T-Zellen 16%

(CD8+) relativ

Zytotox. T-Zellen 0,30 K/B

(CD8+) absolut

CD4/CD8 Ratio 4, 3

B-Lymphozyten 7 %

B-Lymphozyten 0,12 %(CD19+) absolut

Nat. Killerzellen 7%

(CD16+/CD56+)

relativ

Nat. Killerzellen 0,14 K/Bl

(CD16+/CD56+)

absolut

alvast bedankt,

Eva

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb me eens aangemeld in dit topic.

Met deze verse poging middels eiceldonatie (mijn beste vriendin is onze donor) heb ik gebruik gemaakt van het protocol met Prednisolon (zie handtekening)

Vandaag heb ik op dag 15, voor het eerst na 8 lange jaren, positief getest. Ik weet zeker dat de Prednisolon daaraan meegeholpen heeft.

Nu hopen dat het goed blijft gaan.

Ik hoop hiermee meiden die het niet meer zien zitten, toch een hart onder de riem te steken!

Liefs Freggel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden