Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Helaas niet vrees ik.... Zou leuk zijn ;-) Ik weet wel dat Testr bij de wekelijkse check wel vrij snel hcg mee liet prikken, stiekem beetje vroegtesten....

Geplaatst

Wel weer spannend tool!

ha ha, ja je kan idd de hcg erbij aankruisen als je zou willen op het formulier.

Henne ik reageer van de week ff op je PB tje.

liefs joske

Geplaatst

Mogge dames, even een update van onze kant. Ik was aan de antihistamine vanwege terugkerende allergische reacties. Kreeg zondag ondanks de dagelijkse dosis toch weer vlekken. Pf gemaild, endit als reactie:

I think, it would be helpful to switch NOW from antihistamines to prednisolon, because antihistamines only cover the symtpoms, the effect of prednisolon is earlier in the process of allergic reactions.

Moet ik even verwerken eerlijk gezegd.... een week eerder al aan de prednisolon. Kan sowieso morgen pas, want kan dan recept pas ophalen bij huisarts. Nog een dag om aan het idee te wennen dus. Het wordt dan allemaal wel weer echt. Aan de andere kant hoef ik dan nu ook niet meer te gaan rekenen hoe het uitkomt met de terugplaatsing. Ik zie de positieve kant er alweer van in haha. Maar eerlijk gezegd krijg ik toch best wel weer een beetje de kriebels, het komt nu wel weer dichtbij....en poging, een kans....prikken, punctie, wachten, zenuwen....zucht.

Geplaatst

Haai dames,

Ik had dr. Pfeiffer ook een mail gestuurd nav mijn miskraam. Heb in februari geen intralipid of predisnolon gebruikt.

Hier zijn reactie:

> yes, of course, could the missing antiinflammatoric effect of the lipid infusion;and also the missing prednisolon effect (inhibiting rejection) cause the loss of the fetus. So,over all it would be neccessary to support the next attempt with these 2 tretment strategies.

>

Geloof mij .....kan mij nu wel voor mijn kop slaan!

Geplaatst

Och Gabrie..... wat rottig dat je je zo voelt. Ik kan het me voorstellen hoor, ik zou precies zo denken en boos op mezelf zijn. Maar lieverd, maak het jezelf niet te moeilijk he. Er speelt zoveel mee om tot en goede zwangerschap te komen. Intralipid en prednislon kunnen hélpen, maar niemand kan zeggen dat het met wél goed was gegaan. Ben zelf bij onze missed abortion een week voor het mis is gegaan gestopt met utrogestan. Gebruikte dat al langer dan het ziekenhuis nodig vond en begon het irritant te vinden... tot op de dag van vandaag vraag ik me af 'wat als'.... Maar je kunt het niet terugdraaien, al blijf je dat nu in je hoofd doen. Sterkte lieverd!

Overigens begin ik nu opnieuw te twijfelen over de intralipid...zeker met mijn allergische reacties... Het mag niet op de dag van de punctie he? Dan moet het de dag ervoor? Toch eens vragen in het ziekenhuis. Of overwegen ervoor naar DD te rijden. Heb nu toch geen werk ;-)

Geplaatst

Henne, bedankt voor je bemoedigende woorden!

Met Intralipid zit ik ook in mijn maag....

Mijn huisarts wil niet meewerken aan het leggen van een infuus.

En dan zou ik daarvoor 2x naar DD moeten rijden. Ivm mijn werk kan ik dat helaas niet voor elkaar krijgen.

Ben nu maar druk op zoek naar iemand die het hier kan regelen. Uiteraard tegen een vergoeding... maar het blijft zoeken naar een speld in een hooiberg.

Als je nu geen baan meer hebt dan is het te overwegen. Weet natuurlijk niet hoe de rest van jouw situatie is......

Geen baan hebben heeft denk ik ook zo zijn voordelen!

Geplaatst

Ik krijg gelukkig WW (contract liep af en is niet verlengd) dus financieel is het geen drama. Moest alleen de hulp opzeggen boehoe en wat meer op de uitgaven letten. Geen dure icsi behandelingen enzo ;-) Maar het heeft nu zeker voordelen om thuis te zitten want ik hoef helemaal niks te plannen en regelen. Wel heel relaxed.

Ik ga toch Pf nog eens mailen of Intralipid ook niet kan met een roesje. Ik heb dan namelijk al een infuusnaaldje, dus ze zouden die zak er zo aan kunnen hangen. Naar DD is toch 2,5 uur rijden en daar heb ik zelfs zonder werk niet echt heel veel zin in. Bedenk opeens dat een vriend van J arts is. Misschien kunnen we die vragen... hmmm....

Geplaatst

Henne, heb ook al een antwoord voor je...

"If you really get no anaesthesia through punction, you could get the infusion at time of punction."

Geplaatst

Dat dacht ik al... dus dat gaat niet door. Ik zal er nog eens over nadenken. Is me ook niet echt duidelijk hoeveel meerwaarde intralipid daadwerkelijk heeft.

Geplaatst

Mogge dames! Ik heb nog even twee vraagjes:

- Hoe gaat die Intralipid precies in zn werk? Is dat een kant en klare zak, moet er nog iets anders bij, hoe lang duurt het ongeveer, zijn er nog dingen waar je dan verder op moet letten? Ik overweeg het toch aan die vriend van J te vragen, maar dan moet ik wel even precies weten hoe en wat. Enne....of ik misschien via via aan een zak van die rommel kan komen ;-)? Ik vertelde J erover en volgens hem is het doping, lol!

- Hebben jullie je ook zenuwachtig gemaakt over het slikken van de prednisolon? Ik ben vandaag weer begonnen (een week eerder al ivm de allergieeen) en ik merk dat ik het dus toch best eng spul vind om te nemen. Vermoed dat ik me op laat fokken door omgeving (en apotheek en assistente) die het allemaal wel 'heftig' vinden ofzo.... maar waar ik elke dag zonder mankeren die antihistamine nam, vind ik dit echt een 'handeling'. Misschien ook wel doordat het zo direct gelinked is aan de icsi....kweetnie....maar vroeg me af hoe dat bij jullie was.

Geplaatst

1. vraag pf. ff om een recept te mailen, je krijgt het gewoon vergoed. Het is idd een kant en klare zak. Je hoeft niet nog iets er bij te gebruiken.

2. laat je niet opfokken, het valt echt mee ;) Tegen mij zat ook echt iedereen toen te zeuren, werd er doodmoe van. Prednison is idd geen vervanger voor een smartie, maar het is ook weer geen suïcidaal medicijn.

Vanmorgen getest, 11 dpo. Dit keer prednisolon én intralipid gebruikt. Helaas is onze cryo niet gaan plakken...

Vorige TP was een verse in combi met prednisonlon. Toen heb ik een kindje gekregen. Ik ga DD mailen dat we aankomende maand weer voor een verse poging willen gaan....

Geplaatst

Hoi dames,

Ik breek hier even een beetje in hoor. Maar ik heb begrepen van de 'Dusseldorf-meisjes' dat jullie de experts zijn op het gebied van immunologische en stollings-onderzoeken!:)

Ik hoop dat jullie mij misschien een beetje op weg kunnen helpen? want ik vind het allemaal nog erg lastig:)

Ik heb inmiddels 3 x een miskraam gehad en ben nu bezig met onderzoeken (chromosomen, immunologisch, stollingsonderzoek en een hysteroscopie).

Ik heb gisteren de uitslag gehad van het immunologische onderzoek van dr. P. in Dusseldorf. Maar eerlijk gezegd begrijp ik er nog niet zoveel van..

Mijn reg. T-cellen zijn verhoogd?!? Heb ik dan een immuun afwijking? Reg. T cellen: 32,7 (4,98-9,52).

Ik kreeg het advies van dr. P om 2 x per dag 1000 (!!) eenheden vitamine D te nemen en omega 3. Ik gebruik beiden al wel, maar nu dus 2000 IE per dag? Is dat niet wat erg veel van het goede? Zou ik dan zo'n mega vitamine D tekort hebben? Vitamine D3 was: 25,3 ng / ml (Ik zie hier geen ref. waarde bij staan).

En verder heb ik op advies van dr. S. mijn stollingswaarde laten bepalen door de huisarts. (omdat ik het dan van de verzekering terug krijg). Nu heb ik alleen het idee dat mijn huisarts het niet helemaal snapte, want zij heeft me alleen PTT en APTT laten prikken. (Was beide goed trouwens). Maar moet dit niet wat uitgebreider onderzocht worden?? Ik dacht dat een stolingsonderzoek veel meer inhield? Ben namelijk bang dat dit het probleem zou kunnen zijn, mijn eerste kindje ben ik met 16 weken zwangerschap verloren. Ik heb iets gelezen over stollingsafwijkingen als mogelijke oorzaak, dus ik wil dit echt goed uitgezocht hebben nu. Moet er niet aan denken natuurlijk dat zoiets nogmaals zou gebeuren.

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen, alhoewel ik het natuurlijk ook aan de artsen over moet laten, maar ja, het is soms allemaal zo onduidelijk en verwarrend.

Alvast heel erg bedankt!!

Groetjes, Sylvia.

Geplaatst

Hoi Sylvia, even snel en kort:

De referentiewaarde van de reg T cellen moet je niet naar kijken. Dit is een referantiewaarde vanuit andere toepassingen, niet voor zwangerschap. Voor zwangerschapskansen is er geen goede referentiewaarde, omdat er niet bekend is hoe hoog de waarde is bij vrouwen die wél zonder problemen zwanger worden. En op het moment dat je zwanger bént moeten deze cellen ook toenemen, dus dan kun je het ook niet meer vergelijken. Hoop dat ik het beetje goed uitleg. In ieder geval is een waarde van 32,7 volgens mij niet dramatisch laag, ik had de eerste keer rond de 14.

Je vit D waarde is wél erg laag. Bij mij staan er wel refentiewaardes bij en onder e 20 zit je op en absoluut tekort, tussen de 20 en 32 op een tekort.

En ja, in Nederland zijn ze erg huiverig voor het slikken van hoge doses vitamine D, omdat het een in vet oplosbare vitamine is. Maar geloof me, slik die 2x1000 IE gerust. Ik slik zelfs 4000 IE per dag. Vitamine D doet oa de hoeveelheid reg T cellen toenemen en dat is weer nodig voor tolerantie van het embryo.

Hoe waren de overige uitslagen? De CD19 bijvoorbeeld en de CD16/CD56?

Stolling is bij ons via het ziekenhuis nagekeken, geen idee wat allemaal eerlijk gezegd. Je zou voor de zekerheid 5mg foliumzuur kunnen slikken (ipv 0,5), dit kan geen kwaad, maar kan wel veel voorkomend stollingsprobleem verhelpen. Dan wel in combinatie met B6 (50mg) en B12.

Ik heb even geen tijd voor meer, als je nog vragen hebt: stel ze gerust. Je hoeft gelukkig het wiel niet opnieuw uit te vinden ;-)

Geplaatst

Lottie wat kl#te!!! denk je echt dat vers/cryo zoveel verschil maakt? Misschien omdat je hele cyclus dan plat ligt ofzo? Ik ben zowel van vers als van een cryo zwanger geraakt, dus heb dat idee wel los moeten laten.

Ik kan recept vragen, maar mijn apotheek accepteert buitenlandse recepten alleen met een stempel van de huisarts, dus dan moet ik dáár weer achteraan. En omdat de meeste meiden hier een hele doos in één keer af hebben moeten nemen.... ;-)

En idd, niet op laten fokken haha. Mensen vreten paracetamol alsof het niks is. Nou, elke dag zes van die dingen is op den duur misschien wel slechter dan gecontroleerd een aantal weken prednisolon. Wat ik overigens net keurig bij de apotheek op het kunnen halen. Zo is mijn huisarts dan ook wel weer.

Geplaatst

Dank je Henne!!!

Over die T-cellen hoef ik me dus niet zoveel zorgen te maken als ik jou begrijp. Gewoon aan de vita D.

En jij slikt dus zelfs 4000 IE per dag?! Wow wat veel! Welke tabletten gebruik je dan als ik vragen mag? Ik heb van die kleintjes van 200 IE per stuk. (15 ug). Dus hier moet ik er dan 10 per dag van gaan nemen als ik het goed heb? Slik jij dat allemaal in 1 keer, of moet je dat verspreiden over de dag? Sorry voor al mijn vragen:)

De overige uitslagen waren volgens mij allemaal goed, de waarden liggen mooi in het midden. (ook CD19, CD 16/CD56).

Alleen met die stolling zit ik nog een beetje. Ik ga er nog achteraan, wil toch graag een goed onderzoek hiervan. Maar bedankt voor de tips over Foliumzuur e.d! Ik zal het overleggen met de arts.

Liefs, Sylvia.

Geplaatst

Hai meiden,

Ik lees nog steeds mee hier (overwegen zelf ook een overstap naar DD of Gent als het nu niet gaat lukken maar moet me er nog in verdiepen welke richting ons dan het beste ligt)..... en heb een tip tav de Vit D inname.

Ben momenteel aan het proeflezen voor iemand die een boek gaat uitgeven over wat je zelf kunt doen om je fertiliteit te verbeteren (in het topic over fertiliteitsyoga heb ik dat boek al een keer genoemd). Tav Vit D wordt ook hier een aanbevolen dosis van 4000 IU genoemd.

Maar, wat ook belangrijk is: je lichaam heeft (oa) Magnesium nodig om Vit D op te nemen. Aangezien je ook Magnesium nodig hebt voor de hormonale regeling van je lichaam en voor het ontspannen van spieren en organen (zoals je baarmoeder), is het van belang dat je extra Magnesium gaat slikken, zeker als je dus extra Vit D inneemt. Veel mensen hebben een Magnesium-tekort: door te weinig inname, doordat het lichaam het hard nodig heeft en/of doordat het lichaam de Magnesium onvoldoende opneemt. Daar is namelijk weer Vit B6 voor nodig (ik neem B6, op aanraden van de yogadocente/schrijfster van het boek, dmv bijenpollen: elke ochtend een theelepel in yoghurt of sap doen). Zoals Henne al schrijft is D in vet oplosbaar. Neem het dus in bij een maaltijd, en niet 's avonds voor het slapen gaan met een beetje water.

Ik heb de inname van supplementen echt aangepast sinds ik goed geinformeerd ben door de schrijfster van het boek. Het is dus geen kwestie van een pilletje extra nemen, maar een uitgebalanceerd gebeuren.

Meldt dr. Pf. trouwens niets over Magnesium? Ik zie altijd zijn Omega3 en Vit D adviezen voorbij komen op het forum, maar verder volgens mij niets over andere vitamines/mineralen?

Geplaatst

Magnesium slik ik al jaren, idd ook voor spieren. Heb van orthomoleculair arts ook boron, neem je vit D ook beter door op. Maar ja, op dat allemaal nu op eigen houtje te gaan slikken...

Geplaatst

Ik durf ook niet zomaar van alles te gaan slikken zonder advies van een arts. Vind dat toch een beetje eng.

Wat slik jij dan allemaal Dee?

Geplaatst

Henne,

1) de intralipid is idd een kant en klare zak. het enige wat je nog nodig hebt is de infuusnaald en de slang om het te laten lopen. bij mij heeft het de eerste keer 1,5 uur gelopen, de 2e keer een uur. ligt eraan hoe snel het doorlopen wordt gezet. hoeft niet per se langzaam. normaliter is langzamer beter. je kunt van mij 2 zakken krijgen/overnemen. heb ze helaas niet vergoed gekregen, dus zou wel een kleine vergoeding willen als je dat niet erg vindt?

Verder zou ik het idd niet bij de punctie laten doen, zie mijn mail/reactie van dr. Pf hierop, want ik had m die vraag ook gesteld. Wil best wel met je meerijden naar DD als je het erg vindt om alleen te rijden. Als we dan ergens afspreken om met elkaar verder te rijden :-). dus een dag voor de punctie is prima. zou dus 3 dagen voor en 3 dagen na de tp moeten plaatsvinden.

Wil dr. Pf. nog vragen of een 3e infuus mss nog iets zou uitmaken, maar dat heb ik nog niet gedaan. intralipid is vlg mij ook een soort van bijvoeding.

2) ik heb me eigenlijk niet zo druk gemaakt over de prednisolon. hoorde wel alle verhalen, maar dacht dat het wel zou meevallen en dat is het ook. Heb er niet veel last van, maar mijn immuunsysteem was ook niet heel erg geactiveerd. mss helpt het als je het ziet als een ondersteuning. nu heb je natuurlijk wel je vorige ervaring waarin je een allergie-aanval kreeg ondanks het prednisolon gebruik, maar ik denk dat het nu wel goed komt!!!

Mogge dames! Ik heb nog even twee vraagjes:

- Hoe gaat die Intralipid precies in zn werk? Is dat een kant en klare zak, moet er nog iets anders bij, hoe lang duurt het ongeveer, zijn er nog dingen waar je dan verder op moet letten? Ik overweeg het toch aan die vriend van J te vragen, maar dan moet ik wel even precies weten hoe en wat. Enne....of ik misschien via via aan een zak van die rommel kan komen ;-)? Ik vertelde J erover en volgens hem is het doping, lol!

- Hebben jullie je ook zenuwachtig gemaakt over het slikken van de prednisolon? Ik ben vandaag weer begonnen (een week eerder al ivm de allergieeen) en ik merk dat ik het dus toch best eng spul vind om te nemen. Vermoed dat ik me op laat fokken door omgeving (en apotheek en assistente) die het allemaal wel 'heftig' vinden ofzo.... maar waar ik elke dag zonder mankeren die antihistamine nam, vind ik dit echt een 'handeling'. Misschien ook wel doordat het zo direct gelinked is aan de icsi....kweetnie....maar vroeg me af hoe dat bij jullie was.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden