Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Interessant Beanie!

Ik ben op van de zenuwen. Hoewel ik gisteravond best veel vertrouwen had en zelfs geintjes durfde te maken dat het er misschien wel twee zinn, ben ik er vandaag weer van overtuigd dat het fout zit. Niet zozeer een bbz, maar bijvoorbeeld lege vruchtzakjes oid. Beetje de ellende dat ik alles wat fout kan gaan ook weet en heb zien gebeuren hier en het is net of die complete lijst mijn harde schijf heeft overgenomen. een soort doem-denkers-virus zeg maar.

Vandaag minder misselijk dan de voorgaande dagen, maakt me ook gelijk bang. Verdwijnen van kwaaltjes....is dat een teken van afstoting.... Gaat het dan toch op dit front nog mis... Al die gedachten spoken door m'n hoofd. Moeilijk.

Wen, ik moet zelf altijd een maand wachten tussen en verse en een cryo. Maar waarom slik je niet gewoon door tot de afspraak? die twee weken kunnen wel toch? Ik ben zelf eerder begonnen vanwege de allergieën, dus voor ik ongesteld werd en ik vond dat wel een prettig idee eigenlijk. Dat mijn immuun al tot rust was ver voor de tp.

Pfff, ik ga proberen de uren tot 12 uur door te komen. Aan de uren erna durf ik niet eens te denken, zo bang...

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Beanie: Ik ken het verhaal niet maar ik heb zelf wel een schildklierafwijking (traag werkende schild).

Thyrax slik ik al. Prednisolon heb ik thuis liggen ....hmm nu dus alleen nog de aspirine.....

Heeft je zus hier nog meer info over?

Henne succes vandaag komt goed!

Geplaatst

Heel veel succes Henne! Ik denk aan je en hoop zo dat alles goed is! Lottie, ik kan me je teleurstelling zo goed voorstellen... Sterkte en ik duim voor deze embryo. (bij mij was bij mijn 1e IVF ook maar 1 bevruchting van de 6 eitjes, en dat was nog een zeer slechte kwaliteit ook. Toch heb ik toen ook weer even wat hcg gemaakt, ik hoop dat jij meer hcg zal maken en dat je lichaam de kleine zal vasthouden. Sterkte en ik duim!Ik begin vanavond aan de prednison, vind het best wel behoorlijk spannend. Maandag 1e follikelmeting voor de cryo terugplaatsing. Heb 1 cryo, dus ook maar hopen dat hij goed ontdooid anders zit ik voor niks aan de prednison.

Geplaatst

De echo heef ons helaas geen zekerheid gebracht. Er is iets te zien in de baarmoeder, maar voor wat ze bij deze termijn (5w2d) verwachten is het te klein. Ook miste het duidelijke witte rondje dat je nu meestal moet zien. Kortom: de kans is heel groot dat ook dit geen doorgaande zwangerschap gaat worden. Omdat er ook vrij veel vocht in de buik zit is er hcg geprikt. Uitsluiten dat nummer twee zich toch nog ergens anders ophoudt. Volgende week terug, tenzij hcg bepaling aanleiding is voor eerder, tot die tijd kunnen we alleen afwachten. Het is geen ja, het is geen nee, we zwerven opnieuw nog minimaal een week door niemandsland....ik weet echt niet hoe we dit moeten gaan doen en hoe we verder moeten..... Maar als de gyn zegt "ik deel je zorg" dan weet je eigenlijk wel genoeg...

Overigens nog wel pfeiffer gemaild aangezien ik sinds gisteravond ook beduidend minder last heb van kwaaltjes. Wie weet valt er nog iets te redden met verhogen van de prednisolon maar ik vrees dat het embryo gewoon niet sterk genoeg was/is.

Geplaatst

Snelle reactie van Pf. Tenzij ik absoluut zeker ben dat het over is, prednisolon omhoog. Nou denk ik zelf wel da het over is, maar dat is het uiteindelijk nog miet dus ik douw er meteen mog even 5mg in en zit vanaf morgen weer op 20. Weet totaal niet of ik n verstandig bezig ben of wanhopig, maar ik moe toch iets....

Geplaatst

Als er iets bijzonders uitkomt (hele hoge waarde) belt ze eind vd middag, anders belt ze me morgen even.

Geplaatst

Hallo dames,

Henne, ik hoop voor je dat alles komt het goed naar je wens.succes.

Freggel,Gefeliciteerd en een fijne zwangerschap!

Wen,gezien van je handtekening heb je gelukkig nog 3 cryo in het viezer.

Mag ik vragen?welke medicatie gebruik je tijdens de stimulatie?

Ik had bij mij vroige IVF puregon en decapatyl gebruik,met hoge dosis maar toch had ik 2 keer 2 eitjes en de laatste ivf 1 eitje.

En toen had ik met Prof Sutter afspraak zij heeft ook gezegt voor dit keer ook puregon en decaptyl gebruiken.

Eingelijk dit medicatie heeft niet een goede efect op mijn stimulatie(eirstokken).

Ik heb een behandelen(ivf) in Juli maar door financiele problemen kan ik niet doorgaan met ivf in Gent.daarom heb 10 juli een afspraak gemaakt in DD met dr S.in DD ivf is goedkoper dan Gent.

Liefs,

eva

Geplaatst

Eva toevallig weet ik dat Wendy Menopur gebruikt.

In DD gebruikt Dr. Scholtes ook voor de wat oudere dames Menopur of een combinatie van Menopur met GonalF.

Ook Puregon wordt daar voorgeschreven. De remming wordt meestal gedaan mbv Cetriotide.

In DD wordt het korte protocol aangehouden.

Succes!

Geplaatst

Henne, ik had gehoopt hier een ander, mooier bericht van je te mogen lezen. Blijft nog spannend dus. Kan me voorstellen dat je er ernstig rekening mee houdt dat het niet goed zit maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus wie weet......

Mijn resultaten vanuit DD trouwens compleet. Voor nu geen advies voor Prednison gebruik.

Vit D opgehoogd van 1200 naar 2000 per dag, gestopt met multivitamine ivm Vit C. Omega3 slikte ik al voldoende.

Verder slik ik sinds een week of 4 biologische pillen gericht op het immuunsysteem en de stofwisseling (en al langer andere, Chinese & Indiase kruiden/pillen).

We zullen zien hoe 't verder gaat.....

We gaan het zien....

Lotttie wat een vieze tegenvaller! Je bent nu de 3e waarvan ik weet dat er tegenvallende bevruchtingen in DD waren.... Heb me nog niet verdiept in het DD topic maar hoop maar dat die berichten toeval zijn en niet te vaak voor komen..........

In ieder geval heel veel succes met jullie embryootje!!

Geplaatst
Henne, ik had gehoopt hier een ander, mooier bericht van je te mogen lezen. Blijft nog spannend dus. Kan me voorstellen dat je er ernstig rekening mee houdt dat het niet goed zit maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus wie weet......

Lotttie wat een vieze tegenvaller! Je bent nu de 3e waarvan ik weet dat er tegenvallende bevruchtingen in DD waren.... Heb me nog niet verdiept in het DD topic maar hoop maar dat die berichten toeval zijn en niet te vaak voor komen..........

In ieder geval heel veel succes met jullie embryootje!!

Niet om DD op te hemelen en ook niet om je aan te vallen maar........

Het, is natuurlijk wel een feit dat de dames die uitwijken naar het buitenland meestal niet zo snel zwanger worden omdat er bepaalde problemen spelen. Bijv. een lage AMH en of problemen met het zaad.

Mijn eigen probleem is mijn hele lage AMH en en ook nog eens een zaadprobleem. Daar lopen meerdere dames voor bij DD. Bij "ons" zullen er niet zoveel eicellen zijn. En als ze er al zijn dan is de kwaliteit ook niet echt optimaal.

Neemt niet weg dat ik graag zou willen dat Lottie meer bevruchtte eicellen had gehad. Maar uit zeeeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat ze vandaag een mooie topper heeft terug gekregen.

Lottieeeeeeeeeee duimen aan. Ik SMS: baby_ aan_voor Lottie!

Geplaatst

Oh nee, Henne! Nog meer onzekerheid! Hier heeft gisteravond een kaarsje voor je gebrand.... Ik hoop toch zo voor je dat de verhoging van de prednison een goed resultaat geeft.

@Gabrie: ik heb 1 artikel waarin dit staat. Als je me een PB stuurt met je email adres kan ik het je na de 17e mailen, ben nu namelijk op vakantie en kan geen mail versturen.

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Henne, wat een hel moet het zijn voor je, nog een week in onzekerheid.. Ik duim voor je en hoop dat het goed mag gaan.

Lottie, ik snap je telerustelling, je hoop toch op 100% bevruchting.

Ook voor jou duim ik.

Dolfijn, alvast succes met je cryo.

Ik heb nog een paar vragen aan jullie, ik ga maandag mijn bloed verzenden, hoe lang duurde het voor jullie de uitslagen hadden? En wat waren de kosten van de onderzoeken?

Groet Anna

Geplaatst

Aaatje hoe ga je t verzenden?

Ben ff benieuwd hiernaar want t is nogal lastig namelijk maar misschien heb jij n methode die ook voor anderen werkt?

Als t bloed er eenmaal is duurt het niet lang voor de uitslag komt hoor, bij mij deels de zelfde dag, deels de dag daaropvolgend.

groetjes

Geplaatst

Ik heb het zelf de laatste keer met TNT express verzonden. Verzwegen dat er bloed in zat. Alleen verteld dat er documenten in zaten. (ik had het bloed verpakt in een lege multomap....ha,ha).

Binnen 24 uur was het afgeleverd in DD.

Later mailde dr. Pf mij met de vraag met welke koerier ik het bloed had laten verzenden zodat hij dit voortaan kon adviseren aan andere Nederlandse meiden.

Ik had al eerder negatieve ervaring met DHL (paketje werd gecontroleerd en toen niet verzonden), positieve ervaring met Fed-ex, maar TNT express was toch echt de snelste. In de middag op de post gedaaan en voor 11 uur in de ochtend was het bezorgd. Kan gewoon via elk postkantoor verzonden worden dus je hoeft nmiet naar een speciaal ophaal punt.

Geplaatst

Ik heb verpakkingsmateriaal van de huisarts mee gekregen, een soort blister en een zakje die je kunt verzegelen, en ik doe het in een envelop met bubbeltjesplastic.

Wen, had je het gewoon naar het postkantoor gebracht, en dan als een spoedzending naar het buitenland laten verzenden? Ik heb ook gekeken naar tnt express, maar krijg het niet voorelkaar om een zending te boeken als particulier, wel als bedrijf.

Geplaatst

Ja gewoon als particulier. Inbidd de speciale verpakking van de huisarts. Daar om heen de multomap en dat in een bubbeltjesenvelop. Naar het postkantoor en dat was geen probleem. Succes. Anders fed ex als optie?

Geplaatst

Handige tip van de multomap! Ik breng het ook naar het postkantoor, en dan als een spoedorder, dan moet het er zijn de volgende dag.

Ben erg benieuwd naar de uitslag..

Geplaatst

Hcg was 1249, past bij het echobeeld ( gyn had aangegeven dat ze tussen de 1000 en 1500 verwachtte dus precies raak ;-)) Uit m'n eigen analyses van hcg lijstjes maak ik op de ik ca twee dagen achterloop, tja....alles kan nog hè. Moet wel zeggen dat ik vandaag weer wat gekleurde afscheiding had en dat ik veel last heb van buik, rug en benen. Maar ja, ook dat hoeft niks te betekenen. Nog een aantal lange dagen....

Lottie hoe is het met jou?

Anna succes me bloed opsturen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden