Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Och wat slopend Henne. Wat een onzekerheid en kon je de dagen maar wat sneller vooruit laten gaan. Heb je genoeg afleiding deze week? En zit je nu op de 20 mg Prednison? En hoe is het verder met je zwangerschapskwaaltjes? Heel veel sterkte en ik duim ontzettend voor goed nieuws!

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb op hè moment geen werk, dus afleiding is behoorlijk lastig al zou ik me nu ook moeilijk kunnen concentreren. Ik heb vrijdag na de echo Pf gemaild of een trage groei een teken van afstoting kan zijn en of ik de prednisolon weer moest verhogen (was net terug naar 15 mg) en zijn antwoord was ja. Ik zit nu dus weer op 20 mg. Kwaaltjes is lastig. Sinds donderdag stukken minder misselijk en minder pijnlijke borsten, maar die terugval had ik bij mijn vorige zwangerschap ook en toen kwam het met week zes in alle hevigheid terug. We kunnen helaas echt alleen maar afwachten en hopen.

Geplaatst

Een vraag voor Henne daar jij er best veel van af weet.

Ik heb momenteel last van hooikoorts. Loopneus, branderige ogen enz.

We waren van plan om over een week te gaan starten...........maar hoe zit het dan met de prednisolon..??

Geplaatst

Ik zou Pf even mailen! Hooikoorts is een allergische reactie, dus misschien goed om iets eerder met prednisolon te starten en een wat hogere dosis. Ik zat voor deze poging aan de antihistamine ivm allergie en hij adviseerde me toen om meteen over te stappen op prednisolon omdat dit in een eerder stadium "ingrijpt".

Geplaatst

Henne, thanks heb onze Sebastian maar gelijk een mail gestuurd. Aan de andere kant denk ik dat het toch wordt uitgesteld.

Man heeft koorts...............dus tja ....wat is wijsheid. Ik neig naar september pas opstarten.

Voor jou weer een week onzekerheid echt killing!

Geplaatst

Koorts=wachten!!! In ons ziekenhuis vragen ze erna als je je aanmeldt: heeft uw man de afgelopen drie maanden koorts gehad. Wij zijn één keer toch doorgegaan, nog nooit zulk bagger slecht zaad gehad. Is wel ontzettend balen omdat tijd bij jullie ook een rol speelt. Maar man koortt en jij hooikoorts....ik zou het zelf niet wagen, hoe moeilijk ook. In september is jouw immuun dan misschien ook wat rustiger. He wat een gedoe weer zeg...

Hier idd killing, de onzekerheid, het leven tussen hoop en vrees... Maar als ik dan lees dat bij meiden de laatste poging mislukt is dan schaam ik mezelf dat ik zo loop te zeiken. Ik bén zwanger, het kán goed gaan en we hebben nog cryo's in de vriezer ook voor als het toch fout loopt. Hier is het nog niet over. En dat moet ik mezelf echt goed inprenten.

Geplaatst

Gabrie, wat balen van je hooikoorts en je man's koorts! Weer wachten, altijd maar wachten. Gruwelijk irritant gewoon.

Henne, ben je de dag een beetje doorgekomen? Geen rare afscheiding meer gehad? Sterkte met de dagen doorkomen.

Ik heb vanmorgen FM gehad en mag morgen de ovitrelle zetten en dan heb ik (mits de cryo goed ontdooid, heb er maar 1tje) maandag de terugplaatsing. Ik moet dus vrijdag bloed prikken wegens de prednison en volgens Pf. moet ik een "normal bloodcount" aanvragen. Maar mijn huisarts wil wat specifieker ;-) dus voordat ik dr P weer mail: jullie weten het vast ook wel. Wat moet er precies geprikt worden?

Geplaatst

Op mijn formulier is het bezinking, crp, leuko diff, hb mcv en een hokje hb, leuco, trombo. Maar ik moet zeggen dat niet elk lab hetzelfde op de formulieren zet. Het gaat vooral om bezinking en crp om ontstekingen vast te stellen en de uitsplitsing van de leukocyten, die differentiatie.

Ik krijg uitslagen van:

[TABLE=width: 191]

[TR]

[TD]Bezinking (BSE)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hemoglobine (Hb)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hematocriet (Ht)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Erytrocyren[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Leukocyten[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tromocyten[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]M.C.V.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]M.C.H.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]M.C.H.C.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Red bloodcell distribution width[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Differentiatie per 100 cell[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Neutrofielen[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Lymfocyten[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Monocyten[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Eosine garnulocyten diff[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Basofiele granulocyten diff[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Neutrofyle granulocyten absolut[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Lymfocyten absoluut[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CRP[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Ik heb mijn bloed gisteren verzonden, dus nu maar wachten op de resultaten.

Henne, hoe voel je je, kwaaltjes? Trek je het nog een beetje tot de 15e?

Geplaatst

Henne, weer een dag voorbij... Wat gaat de tijd toch langzaam!

Ik kreeg net een telefoontje dat het VU het zondag erg druk heeft en dus mogelijk geen tijd heeft om de cryo te ontdooien.... We horen maandag pas of ze ontdooid hebben of niet. Ik hoop het natuurlijk wel want ik zit niet voor niks aan de prednison! Vrijdag ook een afspraak bij de osteopaat gepland, bloed prikken natuurlijk, en ook de acupuncturist is al gepland. Ach ja, we wachten wel weer af, alsof we dat nog niet genoeg gedaan hebben!

Geplaatst

Tja.... Niks anders eigenlijk. Tussen hoop en vrees. Voel me de ene dag zwanger, de andere dag helemaal niet zoals vandaag. Dan is het moeilijk vertrouwen te houden. En uiteindelijk weten we toch echt pas vrijdagochtend of er nog iets zit, of het groot genoeg is etc etc. Nog twee nachten en morgen nog een lange dag.

Hoe is het met jou? Beetje over de domper heen?

Dolfijntje wat bizar dat ze nog niet weten of je een tp krijgt. Wordt het dan gewoon een maand opgeschoven ofzo? Dat zou wel heel erg balen zijn!

Anne is het bloed goed aangekomen? Heb je al uitslagen?

Geplaatst

Henne sterkte nog even..

Dolfijn dat is balen zeg! Hopelijk kan het gewoon doorgaan.

Bloed is goed aangekomen, zal een deze dagen de resultaten hier posten, ben benieuwd.

Geplaatst

lotttie hoe gaat t met de ww?!

AAATje fijn dat het goed is gegaan met de post!

Henne ik denk tig keer per dag aan je. Zit zelf bijna de dagen om te kijken tot vrijdag...

Dolfij tje wat een onhandig systeem dat je niet weet of ze tijd hebben... maar ze zullen je toch niet laten zitten?

Gaapje heb je dr. S nog gevraagd wat wijsheid is?

Geplaatst

Spannend hoor, brr!

Nog 1 nachtje voor jou. Mijn duimen staat in de actieve stand!!

Het was al lang jouw tijd, maar nu helemaal hoor!!

@ hier: ik ben wel een beetje over de eerste klap heen. Nu aan het afwachten. Merk dat ik mezelf nog niet compleet gek maak, heb nu echt zo'n gevoel van het kan beide kanten op. ALS ik zwanger zou zijn, zou ik nu 3.1 week zijn.

Valt dus nog niets van of over te zeggen. Prop keurig de bollen, slik mn prednison en wacht af...

Hoop dat de laatste dagen heel snel zullen gaan. Als dit weekend maar eens voorbij is...

Ik kan me voorstellen dat jouw dagen heel langzaam voorbij gaan nu je ook nog eens niet werkt. Wat doe jij zoal op een dag?

Afleiding is altijd wel handig.

Ik zelf werk met mensen waarmee ik niet zou mogen blijven werken als ik daadwerkelijk zwanger zou zijn.

Er komt een hoop agressie op mijn werk kijken. Ik heb om die reden de afgelopen bijna twee week niet gewerkt. Ik wilde het innestelen, als dat al zou gebeuren, goed de kans geven zonder bang te zijn of eventuele klappen dat proces zouden bemoeilijken.

Morgen weer werken. Ik kijk uit naar de afleiding, dat de dagen sneller zullen gaan, maar eng is het wel. Ik denk toch dat ik niet 100% er zal zijn zolang ik nog niet duidelijkheid heb.

Geplaatst

Henne heel veel succes morgen!!! Ik weet helaas hoe het voelt.

ik heb ook meerdere miskramen gehad, en daarom nu deze poging gedaan met omega 3 , vit D en prednison. w

Ik wordt dus wel spontaan zwanger maar tot nu toe niet blijvend.

Heb nu wel goede hoop!! Vandaag voor het eerst behoorlijk misselijk..., weet niet of dit nu van de zwangerschap (ben ik eigenlijk nooit) komt of door het griepje wat hier heerst?

Vanavond maar vroeg onder de wol.

Geplaatst

Geloof dat dit het laatste topic is waar ik me moet melden ;-) vanochtend een echo gehad met een kloppend hartje! Jullie snappen als geen ander dat de terughoudendheid nog wel even blijft, maar we zijn echt enorm blij met deze grote stap. Mag over twee weken weer terug. Straks ook Pf even mailen.

Geplaatst

Henne wat een GEWELDIG goed nieuws!! Had het al in het D&D topic gelezen en kreeg er tranen van in m'n ogen. Zou het nu dan eindelijk eens goed mogen komen, na zoveel ellende en zoveel doorzettingsvermogen? Ik hoop het van harte voor jullie!!

Lotttie heel veel succes met wachten verder!!

Hier trouwens vanmiddag een tp van onze laatste cryo. Wie weet helpt de hogere dosis Vit.D een beetje mee? Omega3 neem ik al lange tijd in hoge dosis, en ga nu gewoon nog wat extra nemen (kan toch geen kwaad??).

Geplaatst

Dee ik slik 2000mg omega3 op het moment als alternatief voor de intralipid. En dat blijf ik voorlopig lekker nog even doen :-)

succes vanmiddag!!!

Geplaatst

Henne fijn om te horen dat je beebje op de goede plek zit!

Wat zul je nu weer opgelucht zijn tot de volgende echo!

Probeer een beetje te genieten............

Geplaatst

Hoe is het bij jou Gabrie? Idd uitstel? Is altijd klote ook al weet je dat je het goede doet.

Genieten...mwahhh...ik ga op het moment voor ontspannen, dat is al een hele stap. Zit trouwens nu dus wel op 20 mg prednisolon hè, terwijl het in eerste instantie meer iets 'voor de zekerheid' was...Zo blij dat ik na vorige week weer omhoog ben gegaan toen het niet goed voelde, kun je nagaan hoe belangrijk het is naar je lijf te luisteren. Pf geeft ook aan dat je vaak het beste af kunt gaan op 'klinische symptomen' wat je voelt en ziet dus...

Geplaatst

Oooh henne wat een geweldig nieuws!!!!! Gefeliciteerd meid! En ik snap dat je nog erg voorzichtig bent, maar deze stap heb je in ieder geval. Een kloppend hartje, wow! Zag je het zelf snel of moest ze lang zoeken en lag je helemaal gestrest? Ben super blij voor je!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden