Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hoi DolfijntjeIk gebruik ook dhea en heb m gewoon via internet besteld. Onlangs mijn dhea waarde laten testen en die was mooi omhoog gegaan. Van 4,5 naar 11.8. en dat was netjes volgend dr. sik heb ze via vitamarket.net besteld. de paarse natrol 25 mg.slik momenteel 75 mg. zat eerst op 50.heel veel succes meid!
en ik mocht t wel via internet bestellen...vind t wel vreemd nu dat t absoluut niet via internet besteld mag worden...
  • Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
en ik mocht t wel via internet bestellen...vind t wel vreemd nu dat t absoluut niet via internet besteld mag worden...
Wat vreemd tool dat jij het wel via internet mocht bestellen! Misschien heeft hij inmiddels een dealtje gesloten met de apotheek? Want het scheelt nogal in prijs zeg! Jemig. Ik heb 120 euro betaald voor 90 capsules en als ik dan zie dat jouw potje 30 euro kost... En dat je waardes ook nog eens mooi zijn gestegen! Ach, ik heb het nu betaald maar het volgende potje komt van jouw website! Heb je verder nog profijt ervan gehad? Meer follikels? Betere kwaliteit? Eb jij slikt toch ook prednison hè? Dat kan geen kwaad, die combi?
Geplaatst

He dolfijntje, oei, ja das wel een verschil in prijs.

Momenteel ben ikmniet n behandeling. Zijn nog erover aan t twijfelen wat we gaan den. Nog wen zesde keer, of een keer proberen met prednisolon in onze eigen natuurlijke cyclus of helemaal stoppen. Moeilijk allemaal. Maar dus momenteel niet met prednisolon beZig. Volgens mij kan die combi wel, want ik heb dit ook bij onze vijfde IVF gedaan. We hadden net veel meer eicellen, maar wel betere kwaliteit embryo's. Zuur is het dan ook geweest at er geen tekenen van afstoting waren en toch een afgebroken zwangerschap. Blijkbaar toch iets niet goed met onze twaalf en achtcellige embryo's.

mss dat we nog een gesprek aangaan met dr. S. We weten het nog niet. Even weer gaan genieten van ons leven en weer vooruitgaan voordat we weer stilstaan.

succes in elk geval!

x

Geplaatst

Poging 2, ik werd zomaar uitgelogd (dat is me nog nooit gebeurd).

Wen, ik heb vorig jaar november inderdaad mijn laatste verse behandeling gehad. Ik weet niet meer zo goed met wie dat wachtbankje allemaal was. Maar door alle heftige dingen dit jaar, heb ik sowieso erg veel niet onthouden. Dus je zou zomaar gelijk kunnen hebben. Daarna heb ik , na een verplichte stop van een half jaar, deze zomer nog 2 cryo-TP's gehad.

Dank je wel voor de info over het biopt, Dat stelt me wel gerust, want het klinkt wel hetzelfde. In middels weet ik ook waarom het zkh die info zo heeft staan. Dat komt omdat er nog nooit een deugdelijk wetenschappelijk onderzoek naar het biopt is gedaan en ze dus nog niet mogen zeggen dat de pipelle een gunstige uitwerking kan hebben.

Het onderzoek wat jij hebt, wil ik desondanks wel graag lezen, ik ga je dus even PB-en.

Geplaatst

Orkaasan, je hebt een mailtje ontvangen.

Weet iemand of Pf op een congres zit of met vakantie is ofzo. Mijn bloed is vorige week dinsdag aangekomen, maar ik heb nog niets van hem gehoord. Ik heb hem vanmiddag gemaild maar nog geen reactie. Dat ben ik niet gewend van hem. Meestal binnen het uur een reactie terug. Afijn, mischien ben ik wel gewoon veel te ongeduldig........nog maar even afwachten dus. Mag niet van die beste man verlangen dat hij altijd zo ontzettend snel reageert.

Geplaatst

Wen, dank je wel voor het mailtje. Ik ga het zo eens bestuderen. In elk geval alvast bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Succes met wachten op Pf. Misschien is dat wel het aller vervelendste van de MMM, al dat wachten, wachten en nog meer wachten. En nu je zwanger bent, ben je daar dus nog niet vanaf. Hopelijk hoor je snel iets.

Geplaatst

Okaasan ik wil nog even zeggen dat ik de teksten je handtekening elke keer opnieuw lees....zo herkenbaar en zo waar. Ik neem m misschien wel over voor op face.book :-)

Geplaatst

Dat mag hoor, ik lees hem ook heel vaak.

Het originele plaatje is met een schaap. Beetje gek vind ik dat, maar misschien ook weer niet. Nou ja, ik geloof dat ik de tekst zelf al genoeg vind. En overnemen mag van mij hoor, want zoals je ziet, is hij niet van mij maar van Toon Tellegen. Ik vraag me vaak af voor welke situatie hij dit geschreven heeft. Maar ik kan me bijna niet anders voorstellen dan dat hij voor ons, dappere ivf/icsi-dames, is.

Ik zal het plaatje eens zoeken. Mmm, helemaal verdwenen.

Geplaatst

Nu jullie het over de tekst hebben, ben ik even gaan kijken naar je handtekening. (is nl niet te zien via de tablet, maar wel via de laptop). Het is inderdaad een mooie tekst!

Erg herkenbaar!

Een grens die je iedere keer weer verlegd.

Inmiddels bericht gehad van Pf. Ik was dus echt even te ongeduldig. Het bloed zag er een stuk beter uit. Ik mag gaan afbouwen tot 10 mg prednisolon. Daarna zal weer nieuw onderzoek volgen. Het begin is er dus!. Ik ben er blij mee dat mijn immuun eindelijk een wat rustiger beeld laat zien!

Het viel mij wel op dat de regulatorische T cellen best hoog waren (40,6) maar ik weet even niet meer of dit nou juist positief was of niet. Zal wel door de hormonen komen, maar kan er nu even niet meer op komen wat deze ook al weer betekenen.

Geplaatst

Hoe hoger hoe beter met de TRegs Wen! Als je goed zwanger bent, gaan ze flink omhoog. Teken van goede tolerantie. En fijn de je verder kunt aan afbouwen!

Hier lijkt het na een ruime maand 10mg eindelijk rustig. Geen allergie meer gehad en ook huid rustiger. Blij mee. Soms nog wel even idee dat ik een aanval krijg, maar dat zijn....opvliegers... Echt leuk, not!

Geplaatst

Wat fijn dat het nu rustig blijft met de allergie. Dit moet zo blijven! De 10 mg doet vooralsnog goed zijn werk. Ik neem aan dat je dit nu blijvend tot na de bevalling moet blijven gebruiken of heb je tussentijds nog onderzoek bij Pf?

Ik kan mij voorstellen dat je af en toe door die opvliegers toch weer erg onzeker en onrustig blijft. Je eerste gedachte is toch vaak: als het maar geen aanval is.

Geplaatst

Hoi meiden, op advies van meerdere mensen ben ik hier ook eens komen koekeloeren.

Ik had een vraag m.b.t. bloedafname en antihistaminica...

Het klopt toch dat antihistaminica iets doet met de binding van mestcellen en de vaten vernauwd?? Zo ja, kan het daarom zijn dat het laatste jaar de bloedafnames een ramp zijn en ze bijna geen bloed uit me krijgen terwijl het eerst altijd vrolijk stroomde?

Ik gebruikte en gebruik een erg hoge dosering desloratidine.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes nathalie

Geplaatst

Hi Oksaan,

Na 9 terugplaatsingen van in totaal 12 embryo's heb ik nu ook "pipelle" laten uitvoeren voor de 10e terugplaatsing. Embryo's 13&14 zijn 7/11 teruggeplaatst en nu dus wachten op de uitslag.

Ook wij hebben 2 verse pogingen achter de rug met altijd veel mooie embryo's en cryo's. In Gent zelfs 9 dag 5 embryo's die tot nu toe allemaal goed ontdooid zijn. Helaas nooit een positieve test (ook geen licht streepje oid) in handen mogen houden. Ook ik geloof er eerlijk gezegd niet erg meer in maar toch de pipelle maar geprobeerd. Mocht dit niet lukken gaan we door met draagmoederschap in januari.

Veel succes en ik laat je weten of het is gelukt, wellcht is dit de sleutel tot succes??

Liefs,

Lies

Geplaatst

Wow, Liesje, dat zijn een boel TP uit twee ICSI's. Pff, ongelooflijk is het toch. Hebben jullie ook steeds zulke mooie emmies. Bij ons zegt het zkh steeds "het kan er niet mooier uitzien, op papier." Maar ja, daar hebben we niets aan.

Is er behalve het MTHFR nog iets anders uit je RIF onderzoek gekomen? Krijg je de fraxip. ivm het MTHFR?

Ik ga je volgen, want ben erg benieuwd of die pipelle inderdaad zo'n wondermiddel is. Ik duim gewoon met je mee.

Geplaatst

Hi Oksaan,

Ik gebruik naast Fraxiparine ook kinderaspirine (80mg), 50mg b6, 4000 i.u vitD en omega 3 (laatste 2 op aanraden van pfeiffer). Naast MTHFR is er bij mij niets utgekomen, ook nietbij Dr Pfeiffer.

Ook wij hebben telkens perfecte embryo's, laatst zelfs een 'hatching Blastocyst' (cryo op dag 6). Helaas levert ons dit niets op.... Soms vraag ik me af: zitten er toch niet genetische afwijkingen in de embryo's? Volgens de arts had ik op zijn minst dan toch een keer een miskraam moeten krijgen... Tsja... Zit wat in...

Wij hebben zitten denken aan eiceldonatie of een sperma donor maar volgens de artsen schieten we daar niets mee op. We zijn jong (29&30) en we maken perfecte embryo's, de richting van draagmoederschap werd ons eerder aangeraden. Misschien is mijn lichaam er niet klaar voor? Heeft mijn baarmoeder niet het juiste klimaat? Helaas vragen waar ik nooit antwoord op zal krijgen maar die ik zoo graag zou willen hebben...

Ik zal je op de hoogte houden, wellicht is de pipelle wat we nodig hebben!

Gaan jullie poging 3 in?

Liefs,

Lies

Geplaatst

Ja, onze cryo's zijn op, dus als we door willen moet ik weer gaan spuiten en daar zie ik vreselijk tegenop. Eerst komende woensdag een hysteroscopie om te kijken of er binnen toch nog iets vreemd uitziet. Bij mij is nl. nooit veel onderzoek gedaan, want mijn man heeft slecht en weinig zaadcellen. Wellicht in december dus behandeling 3. (Mmmm dat herinnert me eraan om misschien weer eens met foliumzuur te starten. Daar was ik maar mee gestopt, iedere dag wel slikken en nul kans op zwangerschap stond me zo tegen.)

Jij slikt een behoorlijk handje vol zo iedere dag. Nou ja, als het helpt…

Heb je nu ook weer dag 5 emmies? Zijn de wachtweken weer wat korter en dan is je eerste wachtweek eigenlijk al voorbij. Dat gaat lekker snel ;-)

Geplaatst

Emmies zijn op dag 5 ingevroren en dag 6 teruggeplaatst, scheelt idd wachten :-)! Nu dag 3...

Sterkte met de hysteroscopie, fijn dat ze jou nu ook wat beter gaan onderzoeken. Wordt idd bij stellen met mannelijke infertiliteit (ook bij ons het geval) niet zo snel gedaan.

Fraxiparine spuit ik trouwens ivm die MTHFR mutatie...

X

Geplaatst

Liesje, heel veel succes tijdens de wachtweken!

Wij zijn (waren) ook aangewezen op icsi vanwege zaafproblematiek. Wij kregen pas een hysteroscopie na 4 icsi behandelingen. Dat was toen wij overgestapt waren naar gent. Ze doen het idd niet erg snel.

Geplaatst

Hi meiden, tijdje hier niet gereageerd, even goedmaken ;-)

Wen, ik blijf de 10mg nu gebruiken tot na de bevalling. Neem niet het risico dat ik met minder weer aanvallen krijg. Op zich was mijn Immuunsysteem wel heel rustig, dus extra onderzoek bij Pf is niet nodig. Na de bevalling wil ik eerst een afspraak met een allergoloog voor ik af ga bouwen.

Inmiddels heb ik ook meer duidelijkheid over prednison rond de bevalling. De vk was bekend met het stressschema, ze doen er totaal niet moeilijk over. Als mijn lijf aangeeft dat het nodig is, krijg ik tijdelijk bij d bevalling een hogere dosis prednisolon. Dit heeft geen gevolgen voor ons kindje. Met de dosis die ik nu slik, hoeven we in principe ook niet langer dan 24 uur na de bevalling te blijven. Of borstvoeding kan met prednisolon ging ze voor de zekerheid nog even checken bij de lactatiekundige maar ze dacht van wel. Ik ben nu dus helemaal gerustgesteld dat ze weten wat ze doen. Wil er wel iets over opnemen in het bevallingsplan, weet nog niet precies hoe of wat, maar ik wil dat wel iedereen op de verlosafdeling op de hoogte is. Het moet niet zo zijn dat ik extra prednisolon nodig heb, maar het niet krijg omdat er dan juist iemand dienst heeft die het niet precies weet oid.

Nathalie jij vroeg over het bloedprikken, of dat moeilijker kon gaan door de antihistamine. Ik heb eigenlijk geen idee. Volgens mij heb ik ook een pb van jou nog niet beantwoord? Over het starten met prednisolon? Ik ben toen eerder gestart omdat ik door de antihistamine heen allergie kreeg. Als dat bij jou niet zo is, zou ik het gewoon standaard negen dagen voor de tp starten. Maar eerder kan op zich geen kwaad als jij je daar goed bij voelt.

Liesje ik kan de gedachtengang van het ziekenhuis helemaal volgen en erg waarderen. Prednisolon is in mijn ogen zinvol als de innesteling telkens wordt afgebroken (afstoting) of als er duidelijk tekenen zijn van een actief Immuunsysteem, zoals de griepachtige verschijnselen na een tp. Als dat allemaal niet aan de orde is en er gebeurt toch helemaal niks, dan moet je het misschien ergens anders zoeken en de pipelle is dan weer een heel hoopvolle ingreep. Bij ons zou donorzaad of eitjes ook geen zin hebben gehad, ik werd tenslotte wel zwanger (oké in theorie kunnen al die embryo's toch nog genetisch niet goed zijn geweest). Draagmoederschap is wel een enorme stap zeg, bij ons heeft de gedachte heel even gespeeld, maar de procedures en juridische aspecten hielden me al snel tegen. Ik hoop gewoon dat de pipelle nu voor jullie de oplossing gaat zijn!

Vind het overigens wel apart dat je voor de mthfr bloedverdunnners krijgt. Het valt wel onder de stollingsafwijkingen, maar wat ik ervan weet (en wat ook Alan Beer zegt en mijn orthomoleculair arts) is dat je hiervoor hoge dosis Foliumzuur, B6 en B12 moet hebben. De afwijking op het gen, veroorzaakt namelijk een te hoog homocysteine en dat kun je tegengaan met die vitamines. Ik heb nu via de gyn het middel Cardox, waar dit allemaal inzit en moet het tot zes weken na de bevalling blijven slikken. Geen andere dingen (aspirine etc) gebruikt.

Tot slot het goede nieuws dat onze knul tot nu toe geen groeiachterstand heeft door de prednisolon. Afgelopen week een echo gehad en hij loopt prima op schema. Wel een beetje groot hoofd, komt zeker door al die omega3 die ik slik hihi.... Maar so far so good dus :-)

Geplaatst

Henne, wat fijn dat koekie (vooralsnog) geen groeiachterstand heeft. Dat geeft positieve hoop!

Eindelijk dus was duidelijkheid over het stress schema. Joepie! Dank je wel voor het delen!

Heel slim om het prednisolon gedeelte in het bevallingsplan op te nemen! Ik wil ook een soort bevallingsplan maken, maar had nog niet aan de prednisolon gedacht. Weer een puntje erbij dus!

Ik mag nu gaan afbouwen naar 10 mg prednislon (ik zat nog op 17,5). Daarna gaat bekeken worden of mijn immuun rustig blijft. Ik weet dus nog niet of ik uiteindelijk geheel mag gaan afbouwen of dat ik ook gedurende mijn zwangerschap moet blijven gebruiken.

Gelukkig ben ik er nu niet meer angstig om. Zolang het maar goed gaat met de kleine uk, vind ik het wel prima. Ook vind ik het geruststellend dat je maar max 24 uur hoeft te blijven met deze dosering.

Geplaatst

Henne,

Wat goed dat je het prednisolongebruik hebt vastgelegd en niet afhankelijk bent van de persoon die je bevalling begeleid! En superfijn dat je zoon goed groeit!! Ws een zeer intelligente jongen door al die visolie!

Dank je wel voor al je info over de prednisolon!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Nathalie, is het al gelukt met het infuus? Wil je huisarts (evt via thuiszorg) mee werken of ben je nu afhankelijk of iemand zich aanbied om het infuus te zetten?

Geplaatst

Hallo!

Ik zou nog even laten weten wat het resultaat was met de pipelle bij onze 10e terugplaatsing...

Helaas... Weer geen innesteling....

We hebben er alles aan gedaan en gaan nu verder met de volgende stap, draagmoederschap.

Voor wen72 en Henne: geniet van jullie zwangerschap en voor alle Anderen, veel sterkte en succes in dit loodzware traject!

Geplaatst

Liesje, bah, wat een naar nieuws (understatement). Het is idd wel erg belangrijk dat jouw gevoel zegt dat je er alles aan gedaan hebt, voordat je doorgaat met een volgende stap. Lieve Liesje, Neem eerst even de tijd om het een plekje te geven. Ik hoop dat jullie wens in de toekomst mag gaan uitkomen middels draagmoederschap! Voor nu heel veel sterkte en een hele dikke knuffel. X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden