Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lastig Wen. Ik had de twee keren dat ik getest heb tijdens m'n zwangerschap wel duidelijk ander commentaar, dat alles er heel goed uitzag, geen tekenen van afstoting etc. Dus ik kan het niet 'vergelijken'. Weet wel dat bij mij bijv de TRegs bleven stijgen, is dat bij jou ook zo?

Kan me wel goed voorstellen dat je weinig trek hebt om er nu nog 5mg bij te gaan slikken.... Hoop gewoon maar dat hij snel reageert. Misschien is verhogen niet nodig, maar afbouwen lijkt me dus ook geen optie ...dat is wel balen.

Weet je, ik heb zelf ook best wel eens bij het advies gedacht 'huh, heeft hij wel de goede voor ogen', maar als ik dan vragen stelde kwam er altijd een goede toelichting. Ik ben dus wel geneigd om te zeggen, vertrouw er gewoon op... Maar nogmaals, kan me goed indenken dat je niet op 25mg zit te wachten nu, hoop op een snelle reactie met toelichting. Ik heb geen 'wijs' woord helaas....

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne, dank je wel voor je reactie!.

Ik ben gewoon verbaasd omdat hij eerst schrijft dat alles er goed uitziet en dan krijg je dit.

Weet jij hoe ik anders hier mijn resulaten vanuit PDF kan kopieren en plakken. Dan kan ik het hier desnoods plaatsen, zonder dat mijn gegevens er in staan. Ik weet nl uit het verleden dat jij er handig in was.

Begrijp ik nou trouwens goed dat hij het advies geeft om over 2 weken weer dit onderzoek te herhalen?

Ik zal trouwens even kijken hoe het met de tregs zit, maar ik blijf het allemaal wel een moeilijke materie vinden. pff.

Geplaatst

Als je de PDF opslaat als jpg kun je m hier als plaatje plakken. Wel opletten dat je je gegevens er een afknipt. Maar ik heb van hoe het moet zijn als je zwanger bent eerlijk gezegd ook weinig verstand. Hij adviseert idd het over twee weken te herhalen.. :-( Mij vertelde hij dat ze in Dld soms bij donortransplanties elke dag (!) TRegs ed checken...pfff. Ja als het vergoed zou worden, maar het wordt wel een duur grapje zo. J zei vanavond dat zodra Koekie zakgeld krijgt, hij af mag gaan betalen :-D

Geplaatst

Wie kan mij het verschil vertellen tussen absoluut en relatief mbt de bloeduitslagen?

Als ik kijk naar de relatieve uitslagen dan val ik gewoon telkens binnen de referentiewaarde. Maar als ik kijk naar de absolute waarden dan zit ik iedere keer wel boven de referentiewaarden:

T. Lymfocyten (cd3)

77% referentiewaarde = 55- 83

2415 /Ul. Referentieaarde = 700 –2400

Blymfocyten (cd 19)

16%. Referentiewaarde 6 – 19

502/ul. Referentiewaarde 100 – 500

Cd4helpercellen (cd3 – cd4)

45%. Referentiewaarde 28 – 57.

1411/ul. Referentiewaarde 300-1400

CD8Supressorzellen (cd3-cd8)

31%. Referentiewaarde 10-39

972/ul. Refenretiewaarde 200-900

CD4:CD8 index

1.5.Referentiewaarde 1.0 – 3.6

Nat.Killerzellen NK (CD 16 – CD 56)

6% referentiewaarde 7 – 31

188/ul. Referentiewaarde 90-600

AktivierteT zellen (CD 3-DR)

6% . referentiewaarde 2 – 12

188/ul. Referentiewaarde 30 – 200.

Reg.T zellen CD 4 + CD25+CD127

4% in CD4.

Geplaatst

Henne, dank je voor de info mbt PDF!

Tja, die kosten. Zij kosten idd al behoorlijk veel geld voordat zij uberhaupt ontstaan of geboren zijn.....haha.

Dus mbt de zakgeldregeling van J: Like!

Geplaatst

Nog geen bericht van Pf......

Heb net besloten dat (als hij vanavond niet reageert) toch maar die 5 mg extra ga innemen. Afbouwen kan altijd weer. Weet iemand wat nog een veilige marge is mbt de dosering van de prednisolon en de zwangerschap? Wil namelijk geen risico lopen op alsnog afstoting, maar wil ook alles veilig en gezond doen voor ons kindje. Bah! Ik had zo gehoopt af te bouwen. Heb nl best veel last van die prednisolon. Veel duizelig. Aan de andere kant heb ik geen last meer van mijn gewrichten sinds ik prednisolon gebruik. (ik probeer het dan maar van de positieve kant te zien).

sorry voor al mijn ego berichten!

Geplaatst

%#^#* typ ik hele reactie, gaat er iets fout. Oké opnieuw.

Absoluut is gewoon het aantal, de hoeveelheid. Afhankelijk van hoe gemeten wordt zijn dat centimeters, kilo's of eenheden oer liter of milliliter etc.

Relatief is het percentage van dat aantal op het geheel. Het gaat dan om de verhouding. Een fruitschaal kan aan de twintig vruchten tien appels bevatten (absoluut), de is dan relatief vijftig procent. Ik weet alleen niet op welk 'totaal' hier de relatieve waardes berekend worden. Meestal zijn bloeduitslagen alleen absolute waardes, het is dat Alan Beer naar de percentages kijkt, daarom ben ik dat gaan doen ter vergelijking. TRegs zijn er alleen in percentage omdat dit om een verhouding van bepaalde cellen gaat op het geheel. Dat zijn bijvoorbeeld niet de appels of peren, maar het aandeel citrusvruchten.

Ik kijk zo even naar mijn waardes met 13 weken, eerst dit posten voor het weer misgaat.

Geplaatst

Henne, als wij jou toch niet hadden'!!!!!!. :happy7:.

Dit is ook voor het eerst dat het uit een ander lab komt. Normaal staan de uitslagen wat duidelijker beschreven met de mededeling absoluut en relatief.

Maar als ik jou goed begrijp zijn de relatieve waarden meer van belang als de absolute waarden. Dan kom ik namelijk wel binnen alle marges te zitten met de uitslagen.

Geplaatst

Oké, ik zat idd op alle absolute waardes een stuk lager. Alleen de NK Cells waren bij mij heel hoog, maar dat was juist goed omdat er ook goede NK cellen worden aangemaakt als je zwanger bent (zoiets). TRegs waren bij mij 7% met 13 weken en met 21 weken 10,9%. Weet het verschil met jouw waarde niet goed te duiden, hoe hoof dat werkelijk is, omdat ik de meetmethode aan dit lab niet kan vergelijken met die van Pf. Daar moest je echt boven de twintig zitten om het 'goed' te laten zijn.

Al met al lijkt het bij jou zeker wel 'onrustiger'. Nu heb ik nooit echt een heel erg actief immuun gehad op basis van de bloedwaardes (paste wel in Alan Beers plaatje). Mijn tolerantie was te laag en de prednisolon ben ik gaan gebruiken vanwege de allergie aanvallen. Dat is ook de enige reden dat ik nu nog 10mg slik. Niet vanwege afstoting, maar om te voorkomen dat ik in shock raak en Koekie geen zuurstof krijgt.

Laat Pf maar snel antwoorden!

Geplaatst
Henne, als wij jou toch niet hadden'!!!!!!. :happy7:.

Dit is ook voor het eerst dat het uit een ander lab komt. Normaal staan de uitslagen wat duidelijker beschreven met de mededeling absoluut en relatief.

Maar als ik jou goed begrijp zijn de relatieve waarden meer van belang als de absolute waarden. Dan kom ik namelijk wel binnen alle marges te zitten met de uitslagen.

Nee, absolute waardes wordt meestal naar gekeken hoor! Je moet ergens gewoon niet te veel of te weinig van hebben, dat is niet goed. Ik kijk zelf vaak naar de percentages omdat ik die naast Alan Beer kan leggen. Pf zelf kijkt naar het absolute en daar zou ik meer op vertrouwen dan op mij ;-)

Geplaatst (aangepast)

Henne, echt ontzettend bedankt voor je antwoorden en tijd!

Het is mij in ieder geval een stuk duidelijker!

Ik ga toch maar die 5 mg extra innemen en over 2 weken weer mijn bloed laten controleren.

Soms vraag ik mij wel eens af waar zo'n overactief immuunsysteem ineens vandaan komt. Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje had ik nog nooit van dit soort dingen gehoord en nu.........

Afijn, ik ga maar weer vertrouwen en luisteren naar pf (lastig voor een controlfreak) en ga hopen dat dit een tijdelijk iets is.

Henne, nogmaals dank! Echt super lief! Naar mijn idee ben je zo (ervarings) kenner dat ik juist wel snel op jou vertrouw :).

aangepast door wen72
typefouten
Geplaatst

Och Deetje toch, arme ziel. wat een rotnieuws weer...

Ik snap dat jullie het boek even sluiten, meid wat heb je al veel voor je kiezen gehad. Immens gewoon. En bovenal onmenselijk. Al die teleurstellingen keer op keer. Ze zeggen altijd dat je krijgt wat je aankunt. Nou dan vinden ze daarboven toch wel dat je een hell of a lot aankunt meiske.

Het valt me altijd weer zo tegen, alles kunnen ze tegenwoordig op medisch gebied, of echt heel veel. Maar zo iets basaals als het maken van een baby daar weten ze toch maar vervelend weinig vanaf.

En nu wat. Ik begrijp dat je er naar toe gegroeid bent of in elk geval al heel ver naar toe gegroeid bent. Maar ik weet hoe vreselijk moeilijk het is en nog zal worden. Want ik heb heel lang ook gedacht dat het er bij mij niet van zou komen dus ik ken de pijn. Die is vreselijk gewoon.

Ik wil je daarom heel veel sterkte liefde en kracht wensen lieve dee. Misschien doen jullie het boek ooit nog eens open, misschien vinden jullie je rust door deze beslissing. Wat het ook zal worden... Ik wens je t allerbeste vrouw. En hoop je nog af en toe te zien hier.

Heel veel liefs

Geplaatst

Ik ben lief hihi ;-) Joh, ik lig met de iPad op de bank en heb die PDFs in m'n mail zitten, hoef er niet voor op te staan, alleen maar wat tijd in te stoppen. Of ik hier nu slap ouwehoer over maxi c.osis of even serieus ergens naar kijk... Kan ik toch beter dat laatste doen.

En dat het zo verandert...,tja...Pf gaf tijdens ons eerste gesprek aan dat elke (mislukte) innesteling of zwangerschap in feite een aanslag is op je immuun. Hoe vaker je lichaam in aanraking komt met iets dat vreemd is, hoe agressiever het kan worden. Zo bouw je in feite ook allergieën op vanuit overgevoeligheid. Iemand die een nier afstoot zal een volgende nier mogelijk nog sneller afstoten. Daarom kun je niet eeuwig doorgaan met transplantaties. Met zwangerschap is dat in het klein ook zo. Zo kan een minimaal probleem een belemmering worden.... Ik schrok daar toen wel heel erg van, had tenslotte als flink wat terugplaatsingen, twee miskramen en een stuk of wat hele vroege afstotingen achter de rug. Misschien dat ik daarom uiteindelijk ook best een hoge dosis prednisolon nodig had... Wie zal het zeggen.

Geplaatst

Henne, wederom dank je wel voor al je info. Ik heb 12 tp achter de rug voordat ik weer zwanger werd, dus ik begin het nu te snappen.

Ik krijg zojuist mail van pf. (ik had hem onder meer gemaild dat ik vorige week tijdens het bloedprikken erg verkouden / grieperig was)

Dit is zijn reactie:

The information regarding the infection is the main fact. When I know this, you could decrease the Prednisolon by 5 mg instead of increasing, cause the slight activation is due to the infection.

Regarding the oral Omega intake, your are limited to the number of receptors in your gut. The infusion bypasses your gut, that is why you get higher concentrations via infusion compared to oral intake. That is why I sometimes prefer the infusion as an additional tool.

Geplaatst

Kijk, zo worden dingen weer duidelijk. Dan ben ik gelijk weer blij met Pf hè. Dus toch lekker afbouwen, dat is fijn!

En want het infuus, ik heb het nooit gedaan vanwege logistiek, als je dat kunt regelen....

Geplaatst

Dus toch geen 5 mg extra. Ik ben blij dat ik hem gemaild had met het feit dat ik zo ontzettend verkouden was tijdens de bloedafname. Ik had zelfs geen stem meer en mijn keel brande toen behoorlijk. Blijft bijzonder te zien in de bloeduitslagen dat er echt een reactie van het lichaam komt op zoiets.

Ik had trouwens al gegoogled op verhoogd prednisolon gebruik tijdens de zwangerschap, maar ik begreep dat in het buitenland soms gewoon 40 mg word voorgeschreven. Dit zou nog relatief veilig zijn.

Ben helemaal opgelucht!

Geplaatst

Ik heb nog meerdere soja zakken (6 stuks) liggen. Ik neig nu ook meer naar extra omgea 3. Zou nl even niet weten wanneer ik het infuus deze week nog logistiek zou kunnen regelen.

Denk dat ik toch nog maar een extra omega 3 pot ga bestellen.....

Geplaatst

Klopt Wen, bijvoorbeeld met reuma zijn doses van 40mg niet ongebruikelijk. Ik maak me met mijn 10mg eerlijk gezegd ook geen zorgen meer. Moest wel even wennen aan het feit dat ik in je ziekenhuis moet bevallen, waarschijnlijk dan ook niet direct naar huis kan en Koekie misschien ook niet. Maar de valt misschien ook allemaal wel mee.

En ik krijg elke vier weken een echo om de groei te monitoren dus ook daar maak ik me weinig zorgen meer om, als er problemen zouden ontstaan wordt er snel ingegrepen.

Geplaatst

Het is idd even een "grens" die je moet passeren, maar ik ben ook blij dat ik de sprong naar prednisolon heb genomen.

Die extra (groei) echo's zijn stiekum ook wel weer leuk. Toch even spieken naar je kindje.

Tja, die ziekenhuisbevalling is idd niet leuk, maar de gezondheid blijft belangrijk. Straks (dankzij) dit alles wel een innige wens en verlangen, die wij in de armen kunnen sluiten en knuffelen.

Nogmaals dank voor al je support deze avond! Dat was echt heel waardevol(en geruststellend) voor mij!

Geplaatst

Dee, je had het vermoeden al, maar nu helaas definitief over deze ronde. Weet dat jullie al sterk het gevoel hadden om te willen stoppen. Heel herkenbaar. Voor ons was het ook heel duidelijk om te stoppen. Neem de tijd om dit te verwerken en dan straks hopelijk op een andere manier invulling geven aan jullie kinderwens. Knuffel.

Geplaatst

Over het in het ZH bevallen: in sommige landen worden IVF dames ingeleid met 37 á 38 weken omdat men geen risico's met onze kostbare zwangerschappen/baby's willen nemen. Dus die bevallen per definitie in het ZH. Mijn bevalling is om die reden toen door mn gyn ingeleidt. En dt is me super bevallen. Waarom thuis risico's nemen???????

Trouwens, wat gaan jullie snel!!!!!! :) En Henne, ik heb toen tot 25 week 10 mg genomen... No worries!! Mijn kindje is 100 % gezond (en de allerleukste ;))

Ben ff gestopt met behandelingen. Ik trok het niet meer zo, dus vandaar mn radiostilte.

Geplaatst

Ha Lotttie! Ik moet nu de hele zwangerschap blijven slikken, maar daar maak ik me inmiddels niet erg druk meer over. En je mag wat mij betreft nog sneller hoor, wil heel graag die 26/28 weken voorbij.

Gaan jullie evt nog wel weer behandelen?

Geplaatst

Lieve, lieve, Dee, ik lees je bericht nu pas. Ik weet niet of je dit nog leest, maar ik wil je heel graag nog even laten weten dat ik aan je denk! Ik wens jullie kracht en ruimte om dit samen op de een of andere manier een plekje te geven. En als het moeilijk is, hoop ik dat je ons misschien toch nog weet te vinden voor wat steunende woorden. Ik kan het me echter ook goed voorstellen als je afstand neemt. Hoe dan ook heel, heel veel sterkte gewenst! Liefs, Floor

Geplaatst

Hallo dames,

Ik heb zowaar een keer een hele drukke week, dus was daarom even een beetje afwezig. Tja, of het gaat (lief dat je het vraagt Henne)? Ik weet het niet. We zouden stoppen, maar we zitten steeds zo te huilen bij het idee, dat we waarschijnlijk toch nog weer een poging gaan wagen.... Eerst bijkomen, dat wel. Maar weet je, ik weet eigenlijk niet wat ik voel... Heel ambivalent eigenlijk. Het moet klaar zijn, maar het is het niet. Ik moet zwanger zijn, maar mijn menstruatie begint. Ik moet zo hcg laten prikken in het ziekenhuis, terwijl ik de uitkomst al weet. Het lukt niet echt om te huilen, terwijl ik het eigenlijk wel zou willen. Ik weet het gewoon niet. Gek hè? Aan de ene kant wil ik rust, aan de andere kant begin ik het liefst volgende week met de pil voor een verse poging. Ik voel me een beetje verscheurd, vreemd genoeg.

Wen, jeetje, wat een gedoe en onzekerheid heb je even gehad zeg! Wat fijn dat Henne je kon helpen en wat goed dat je er achteraf achter kwam dat het met je verkoudheid te maken had! Ik kan voorstellen dat je bent opgelucht dat je mag verlagen! En ja, het hele DD verhaal kost een paar centen! Geen verkeerd idee om dat zakgeld te gebruiken als terugbetaling Henne ;-)

Hoe voel jij je inmiddels Henne? Voelt jouw lijf weer helemaal rustig?

Op naar het ziekenhuis,

Liefs,

Floor

Geplaatst

Beste Dames,

Dee, eerst voor jou een dikke knuffel ik hoop je toch nog hier ergens tegen te komen in een uitgerekend topic!

Een aantal dames had mij gevraagd hoe het nou zat inzake menstruatiebloed op te sturen naar Serum in Athene.

Ik heb de uitslag ondertussen binnen:

I understand your results could be upsetting but please do look at them as a positive step forward. This type of infection, especially chlamydia, can be rooted in your body for many years as they are completely assymptomatic. They live inside human cells, replicate and the longer they infect the higher up the reproductive tract they reach. In the uterus they can affect implantation, cause early miscarriage and also cause scar tissue in the uterus. The infection can be treated with a 25 day protocol of antibiotics. Ureaplasma is easier to uproot. Chlamydia is more difficult but from our experience with difficult cases of unexplained infertility we have found that taking antibiotics while having IVF treatment and then again during the first weeks of pregnancy can increase dramatically success rates. We can also see an improvement in sperm parameters as sperm quality can also be affected. Both infections can be sexually transmitted but there are other, non-sexual ways of transmition as well. This is why the treatment should be followed by both partners and we do not believe that both partners should be tested for this.

The protocol we suggest according to your results is as follows:

The treatment needs to be followed by both partners at the same time.

Unprotected intercourse is not permitted during treatment.

The antibiotics should be taken after your main meal, in order to avoid digestive problems.

Alcohol intake should be avoided during treatment period.

Day 1: 4 pills of zithromax (azithromycin) 250mg* all together preferably with empty stomach

Day 2: NOTHING

Day 3-7: Erythromycin500mg, 2 tablets/ day, one in the morning and one in the evening. Please avoid dairy products one hour before and one hour after the tablet.

Day 8: 4 pills ofzithromax (azithromycin) 250mg* all together preferably with empty stomach

Day 9-24: Erythromycin500mg,2 tablets/ day, one in the morning and one in the evening. Please avoid dairy products one hour before and one hour after the tablet.

Day 25: 4 pills of zithromax 250mg*all together preferably with empty stomach

DURING THE TREATMENT YOU MAY TAKE1 TABLET OMEPRAZOLE 20 mg IN THE MORNING IN CASE YOU HAVE SENSITIVE STOMACH OR IF YOU FEEL THAT YOUR STOMACH IS UPSET. YOU CAN ALSO TAKE PROBIOTICTABLETS DURING YOUR TREATMENT TO AVOID GASTROINTESTINAL PROBLEMS

If you need a prescription for the antibiotics and Omeprazole please contact Maria at serum@otenet.gr and arrange for one.

Please let me know if you have any questions. If you want we can arrange a telephone consultation to discuss my suggestions further.

Best wishes

Penny

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden