Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lottepot gebruik je nu hormonen of is het een natuurlijke cyclus? Ik weet zelf niks van dingen als progynova enzo, mijn cryos waren altijd zonder hormonen. Kun je morgen het ziekenhuis bereiken? Evt via de spoed de dienstdoende gyn oid?

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ooooo jongens help, ik weet niet goed wat ik moet doen nu.Maandag worden mijn laaste 2 cryo's ontdooit. Maar nu net met afvegen op de wc zie ik een wc papier vol met bloed.En daarna weer afgeveegd en weer een papiertje vol met bloed. Sorry voor het vieze praatje.Maar ik ben helemaal verbaasd, en weet nu niet goed wat ik moet doen.Groetjes Lottepot
Ik heb 1 keer ook een best heftige ovulatiebloeding gehad, zou dat het kunnen zijn? En ook wat henne vraagt: zit je aan de hormonen? Ik zou even het ziekenhuis morgenochtend bellen voor de zekerheid. Sterkte hoor!
Geplaatst

Lottepot, wat een schrik! Morgen zo snel mmogelijk het ziekenhuis bellen voor overleg!

Dolfijntje, jíj bent de schat hier. Dat je ondertussen gewoon net zo geïnteresseerd bent in de anderen!

Dames, mijn dag was behalve dat ik ziek ben een rollercoaster... Ik wilde met de medicijnen stoppen, dus vanmorgen even voor de zekerheid een laatste testje... Eerst negatief, maar toen ineens een heeeeeeeeel licht streepje. Niet op de foto te zetten, maar toch zag mijn man het ook. Oké, grote paniek, meteen 10 mg er in.... (zal geen kwaad kunnen toch?)Was net gisteren naar 5 gegaan. Toch vanmiddag nog een testje, maar dat werd een pennestreepje. Nooit gehad op de KV 2x5, maar goed, onduidelijk dus net nog maar een testje en jullie raden het al.... Negatief natuurlijk! Weet je dat hoop soms net zo uitputtend kan zijn als angst? Jemig ik ben gesloopt, maar door de adrenaline kan ik gewoon niet slapen....

Ik heb nu bedacht voor die kans van 1 op de miljoen toch maar tot woensdag of donderdag (test ziekenhuis) door te gaan met de medicijnen.... Je moet er toch niet aan denken dat er een diapauze is geweest, waardoor het embryo later is ingenesteld? Mijn borsten staan in de fik. Vreselijk die verschijnselen van de bollen. Het sloopt je echt.... 'Hoop doet leven', zeg men. 'Te veel hopen kan je slopen', zeg ik! ;-))

Slaap lekker!

Floor

Geplaatst

Floor het is niet de hoop die je nu sloopt, maar de onzekerheid en de angst de het toch weer niet goed zal zitten. Het idee dat je het je allemaal verbeeld en straks natuurlijk weer keihard met beide benen op de grond gezet wordt, of erger nog in een zwart gat gegooid. En dat je jezelf dan zooooo stom en dom vindt dat je toch even gedacht hebt dat....

Het is ook wel een achtbaan zo hè.... Maar lieverd, probeer nu niet drie keer op een dag te testen. Dat is zinloos en maakt je alleen maar onrustig. Neem die 10mg, dat kan geen kwaad en -haha daar komt ie- probeer afleiding te zoeken of in ieder geval op een bepaalde manier rust te vinden......koekjes bakken ofzo ;-) Ja kan ik nu makkelijk zeggen, ik weet het. Dit zijn zulke gemene dagen. Als het goed zit, laat het dan duidelijk zijn, als het fout zit ook. Dat vage gedoe is ronduit gemeen. Dikke knuffel en sterkte!

Geplaatst

Dank je Henne, je bent een schat! Ik zal proberen je raad op te volgen, zelf weet ik ook dat het beter is, maar jeetje wat is het moeilijk..... Pfffff...... Liefs, Floor

Geplaatst

Eva was leuk je even te zien en spreken, al was het maar kort!

Floor al afleiding gevonden? Hier komt er een zonnetje door, hoop bij jullie ook.

En Dee???? Ging jij vandaag niet testen??? Hmmm, geen nieuws is hier meestal geen goed nieuws....maar ik hoop het stiekem toch.

Geplaatst

Nee, idd geen goed nieuws...... negatieve test.

Floor: spannend, maar niet leuk-spannend. Sterkte bij het doorkomen v/d komende dagen.....

Lot: hoe ist vandaag? Wat is het advies, kan de cryo tp doorgaan?

Geplaatst

Floor, wat een rotsituatie.... Goed om toch nog maar even door te slikken hoor. Je weet het nooit en je wilt je niet schuldig voelen achteraf. Sterkte...

Ik ben ook benieuwd naar Dee.....en vrees ook slecht nieuws om dezelfde reden.Toen ik opstond zat ik al helemaal een positief bericht te visualiseren met foto van een dun streepje erbij....

Geplaatst

Oow, tegelijk gepost.

Shit. Niet te geloven. Ik vind het zo vreselijk oneerlijk.

Beetje overweldigend nog voor jou misschien? En er is nog een heel klein kansje denk ik? Dit wd 8?

Maar we weten waarschijnlijk genoeg.

Oh bah. Weet niet wat ik moet zeggen en ik ben drie weken of minder verwijderd van dezelfde uitslag. Eerst maar even bezinken. Dikke knuffel xx

Geplaatst

Hoi dames,

Henne, vind ik ook was leuk dat ik jou met mooie rond buik gezien, maar ja die was het kort.

alle dames succes.

liefs,

Eva

Geplaatst

De poging is inderdaad afgeblazen, en opgeschort naar volgende maand. Morgen moet ik I. bellen om mee rinfo.

Gisteren gebeld met het noodnummer. Degene aan de telefoon, waarvan we vermoeden dat het dr. S. was zei dat we vanmorgen terug moesten bellen. Zo gezegd zo gedaan. Vanmorgen noemde hij weer geen naam, maar degene zei dus dat we moesten stoppen en dat ik morgen I. moet bellen. EN dat ze gingen kijken hoe we de volgende poging in zouden gaan.

Ik slikte sinds de 1e dag van mn laaste menstruatie 2 tabletten progynova, en de laatste 4 dagen 4 op een dag. De laatste menstruatie was de 29ste september begonnen. Dus ondanks de progynova en qua tijd zou het nog helemaal niet kunnen. Maar mn lichaam houd mij niet voor de gek, denk ik dan maar. Vandaag zou ik moeten beginnen met de bekende bollen, maar ook dat hoeft dus nu niet meer.

We proberen het positieve er maar van te zien, en zijn blij dat ik niet maandag tot de ontdekking ben gekomen dat de het rode kruis zich weer aan diende. Dan zatten we met twee ontdooide embryo's waar niets mee gedaan kon worden.

Maar toch, het is vreemd om te ontdekken dat je gaat menstrueren, zonder dat je dit verwacht had.

@ Dee, pfffff geen woorden voor, oneerlijk, verdrietig, waarom waarom?

Geplaatst

Meiden, wat is dit voor een ongelofelijke rotdag? Dee, wat vreselijk sh.t. Ik heb zo voor je geduimd.... en nu? Heb je nog een beetje hoop? Pffff.... Wat heftig is dit zeg, ik word er echt heel verdrietig van! Had het je zo gegund!

Lottepot jij een afgebroken poging, dat is ook zo'n domper! Kan het niet een eisprong zijn, die gepaard gaat met bloedverlies? Dat bloedverlies kan dan ook door de Progynova komen. Ik vind het in ieder geval heel erg voor je! Sterkte.

Nou meiden, dit is geen succesvolle dag!

Oke, dan een heel klein beetje goed nieuws.... Ik heb donderdag heel, heel uitgebreid mijn arts gesproken en na duizend excuses gaf hij aan toch heel graag nog een keer met ons het gesprek aan te willen, 'out of the box' te willen denken en echt, echt alle mogelijkheden met ons te willen nagaan om te kijken of het mogelijk is het een volgende poging wel tot een goed einde te brengen. We moesten vooral de tijd nemen, maar ik heb gezegd dat ik toch nog wel een keer een gesprek met hem aan wil. Wij hebben altijd een hele prettige arts aan hem gehad en hij leek zo gemotiveerd nu toch echt stappen te willen maken, dat ik hem redelijkerwijs in ieder geval een kans wil geven zijn verhaal te doen. We merkten dat we zo opgelucht waren van het idee misschien toch nog een keer, dat we waarschijnlijk toch nog wel een poging gaan wagen. We hadden het er gisteren over en we klaarden allebei op van het idee. Tja, wie ga je dan in de weg zitten? Wel eerst heel goed uitrusten en bijkomen, maar we gooien de deur nog niet definitief dicht. En weten jullie waarom? Ik citeer onze gewaardeerde forumgenoot 'De wens is zo veel groter dan de ellende'. Zo vreselijk veel groter....

We zullen op een hoop weerstand stuiten, want bijna iedereen in onze omgeving roept dat we moten stoppen, dus het zal waarschijnlijk een extra zwaar gevecht worden.... Maar we zullen zien. Eerst uitrusten.

Liefs en sterkte Dee en Lottepot, ik vind het vreselijk en weet hoe jullie je voelen!

Floor

Geplaatst

Iedereen in mijn omgeving, op mijn moeder na, vond het eigenlijk wel erg ver gaan dat we met prednisolon aan de gang gingen en elke keer naar Dd reden enzo. En nu zeg iedereen: de aanhouder wint. Met andere woorden: f**k them. Doe wat voor jullie goed voelt, het is voor een ander zo lekker makkelijk zeggen dat je beter kunt stoppen.

Geplaatst

Ja Henne, echt.... Ze zoeken het maar lekker uit! Natuurlijk eerst even een tijdje rust, maar wie zijn die mensen dat ze denken zich te kunnen permiteren tegen mij te zeggen dat ik iets 'moet', namelijk móét stoppen, terwijl ze geen idee hebben waar ze over praten? En weet je, ik ben zo'n muts, ik word er alleen maar dwars van.... En dan zijn het ook nog goede vrienden en familie, mensen die dicht bij me staan. Ik vraag me af hoe dicht ze dan precies bij me staan.... Maar goed.

Geplaatst

Heb ik ook heel moeilijk gevonden toen zelfs m'n liefste broer opperde dat we misschien toch wel te ver gingen... Maar ja, zij zitten natuurlijk ook niet zo in de materie als wij, zij zien ons alleen steeds moeier en verdrietiger worden en dan komen er opeens van die enge medicijnen om de hoek kijken... Ergens snap ik het wel hoor, maar toch kwetst het. Je hoopt dat juist die mensen je onvoorwaardelijk steunen. Tegelijk weet ik dat ook juist die paar mensen mij een spiegel voor kunnen houden als we wél te ver zouden gaan. Mijn moeder heeft een medische achtergrond en kon begrijpen waar we mee bezig waren, schrok ook niet zo van die prednisolon dus voor haar gevoel waren we die grens denk ik net nog niet over.

Geplaatst

Bij ons een beetje hetzelfde verhaal, omgeving was ook min of meer geschokt, hoe ver we in hun ogen gingen..., (met name het prednison gebruik, dan)

Hoor ze nu overigens nergens meer over!

Ja, sommigen die vertellen dat ze "respect" dat we door gegaan zijn. Dat zijn ook leuke en vooral eerlijke reacties!

Maar voor mij persoonlijk geldt dat een keuze te "nemen" om te stoppen, zoveel dapperder is dan doorgaan.

Geplaatst

Nou, hier dan dus een zogenaamd 'dappere beslissing' (noodgedwongen) om te stoppen. Het is gewoon op voor nu, we zijn het zo zat. En toch denk je ondertussen..... misschien.....

Maar goed, voor nu dus niet meer. Wie weet ooit nog eens.

Ik kopieer hier ook even wat ik zojuist geschreven had voor umc topic, is wat makkelijker:

Het is over en uit hier..... Ongesteld geworden dus einde van onze pogingen.

Heb niet zoveel zin om uitgebreid te typen maar verder gaat het best redelijk met me hoor.

Misschien omdat we er al naartoe gegroeid waren, of wie weet moet het nog landen en komt de klap nog. Uiteraard voelt het rot dat we nog steeds met lege handen staan maar ik heb wel de hoop en het vertrouwen dat het ooit goed komt, ook al is het niet op het moment en de manier die we in eerste instantie gehoopt of gedacht hadden.

Ik ga zo Pf mailen dat het voor ons ophoudt. Ben benieuwd wat hij meldt over afbouwen als ik er niet naar vraag. Ik weet via jullie natuurlijk wat handig en verstandig is dus stop niet zomaar met de Prednisolon.

En wat te doen met de wekelijkse controles? Hoeft nu toch ook niet meer? Was toch vooral om een evt. dreigende infectie op tijd te kunnen behandelen met AB?

Iedereen bedankt voor het duimen en veel succes voor jullie, ik zal vast af en toe nog blijven meelezen!

Geplaatst

Och Dee.....elke beslissing in dit traject is dapper. En moeilijk. Weet niet goed wat te zeggen, sta zelf in zo'n andere positie nu. Veel sterkte de komende tijd. Ik zei altijd:linksom of rechtsom, het komt wel goed. En dat proef ik uit jouw bericht ook. Wat 'goed' dan is, dat is nu nog niet belangrijk, daar groei je ook naartoe. Dikke knuffel...

Floor hoe is het met jou?

Geplaatst

Dames, mijn koelkast is nagenoeg leeg op twee pakken soyadrank na. Die had ik gekocht, maar niet gebruikt. Als iemand ze over wil nemen, stuur me dan even een pb. Ik heb er rietjes ed allemaal bij, je hebt alleen iemand nodig om het in te schenken. Lekker met een stukje taart tijdens de wachtweken ;-)

Geplaatst

Lieve Dee, het doet me verdriet.... jouw bericht raakt me. Jouw avatar klopt helemaal....leeg, stil, maar ook mooi met de dingen die je wel hebt. Hopelijk ligt daarachter de horizon voor jullie nog veel geluk voor in de toekomst.

Pas goed op jullie zelf!

Dikke knuffel...

Geplaatst

Lieve Dee,

Ben er hier ook stil van......bah. Waarom nou zo verdrietig bericht te moeten lezen. Had het zo graag anders voor jullie gezien (en jullie zelf uiteraard ook)

Rest mij (na de mooie woorden van Henne en jose) alleen nog maar om je een dikke knuffel te geven.

Er is zoveel moed voor nodig om bepaalde beslissingen te nemen, zeker als je had gehoopt die beslissing nooit te hoeven maken.

Knuf!

Geplaatst

Dames, ik heb even jullie advies nodig.

Ik heb vorige week mijn bloed verzonden naar Pf. Ik had nog steeds geen uitslag binnen en heb hen vanmiddag gemaild. Ik kreeg snel een mailtje terug met de mededeling dat alles er goed uit zag en dat hij later mijn resulaten zou doormailen met het advies / commentaar.

Enkele uren later kreeg ik idd een mailtje, maar tot mijn grote verbazing moet ik ineens 5 mg extra prednisolon nemen.

Ik kreeg het volgende advies:Comments: Coagulation parameters (Factor VIII, protein S and C) with really significant pathologic findings, in the cellular immune system moderate number of regulatory T-cells as indicator for a rather moderate capabilitiy for inducing tolerance; additionally slight B- and T-cellexpansion as diagnostic sign for an activation in the specific cellular immune system.

Advise: Due to the slight activation signs, temporarily increasing of the daily prednisolon dosage by additionally 5 mg/ day; control of the blood parameters in 2 weeks, lipid infusion this week advised.

Nu heb ik zelf mijn resulaten bekeken en die zijn (volgens mij) niet echt erg afwijkend en zien er best redelijk goed uit. Het is weliswaar in een ander lab gecontroleerd als de voorgaande keren, maar ik slik al 20 mg.

Ik had zelf even het idee dat hij mischien door alle drukte zich vergist en even er niet bij heeft stil gestaan dat ik al zolang zwanger ben.

Ik heb Pf al teruggemaild, maar nog geen antwoord terug.

Ik weet niet hoe ik de resulaten hier moet plaatsen om door jullie te laten bekijken, maar ben benieuwd wat jullie hier nou van vinden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden