Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Alweer 33 weken Henne!

Handig om te weten Henne, mochten wij het geluk hebben dat het goed blijft gaan...

Klopt, zwanger..ik kan het nog niet geloven, nu op naar die spannende echo..

Groetjes Nathalie

Hey ladies, nog even een update prednisolon-borstvoeding. Eerste advies was: mag gedoneerd worden naar dan wel drie uur tussen inname prednisolon en volgende voeding. Ook werd er nog weer iets genoemd over een kinderarts maar daar heb ik stom genoeg niet op doorgevraagd, moet ik nog doen.

Maar afgelopen week bij infoavond borstvoeding nogmaals de lactatiekundige aangesproken, omdat er werd aangegeven dat kindjes vaak in het begin en op regeldagen vaker dan om de drie uur willen eten. Wilde weten hoe ik dat dan moest doen (in het vooruit kolven en een voeding met prednisolon kolven en weggooien oid). Maar toen vroeg ze naar de dosis en met 10mg is het helemaal geen enkel punt, daarmee hoe ik nergens specifiek op te letten.

Nu dus nog even navragen over die kinderarts en dan hebben we ook weer duidelijkheid.

Hoe is het verder? Beanie jij zit toch aan het eind vd wachtweken? En Nathalie ik las dat je zwanger bent!

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden ik had even een vraag over de bloedtest die ik een aantal dagen geleden heb laten doen bij dr. Pf.

Volgens dr. Pf. ziet het er goed uit.

De verhoging van de Natural Killercells daar maak ik me dan weer een beetje ongerust over, net als een paar andere waarden...

Om even het lijstje te gebruiken wat hier al eens gebruikt is door Lottie..

06-11-2012

Regulatorische T-cellen - 23%

CD3 - 70%

CD4 - 45%

CD8 - 25%

CD19 - 20%

CD56+/CD16+ Natural Killercells - 10%

19-12-2012

Regulatorische T-cellen - 45,4%

CD3 - 62%

CD4 - 33%

CD8 - 27%

CD19 - 24%

CD56+/CD16+ Natural Killercells - 13%

Weet iemand hier iets zinnigs over te zeggen :) ?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Nathalie ik heb nu geen tijd om het boek erbij te pakken, maar wat ik uit mijn hoofd weet: je RegTcellen zijn supermooi verhoogd, wat wijst op een goede tolerantie! (Pf hecht hier meer waarde aan dan aan verdubbeling van hcg). Die verhoging van de nat killercells had ik ook, plak hieronder snel de uitleg van Pf:

you also have uterine NK-cells,which have an modulatory effect. These cells will also be detected. So the NK-cell expansion can be a normal effect in pregnancy.

Het lijkt er dus prima uit te zien :-) !!

Geplaatst

Hallo dames

Ik ben nieuw hier op IVFmoeders.nl en zou graag bij deze discussie aanhaken. Moet mijn profiel nog ergens op orde zien te brengen....

Was na 4 spontane zwangerschappen, waarna 4 vroege miskramen, nu na de eerste ICSIpoging weer zwanger, helaas weer van erg korte duur.

Tenminste weer een vroege miskraam, alhoewel een bbz ook nog niet is uitgesloten. Dus wie weet nog onder het mes met de kerst....

Ik haak hier graag aan omdat we afgelopen vrijdag voor het eerst bij dr Pfeiffer in Dusseldorf geweest zijn, op de uitslag zitten we nog te wachten....maar zoals jullie vast al wel kunnen raden ben ik al flink in de vitamine D en omega 3 gezet :wink::wink: ik hoop dat ik ook prednison ga krijgen, heb er toch wel veel goeds van gelezen, en zoals het nu gaat is het om gek van te worden...

Zoiezo veel dank aan Henne, ik heb alle geposte informatie met veel belangstelling gelezen....en naar wat ik las heeft het bij jou geweldig resultaat gehad, van harte! en natuurlijk aan de andere dames met veel goede tips.

Groetjes, Danika

Geplaatst

Hoi Danika,

Als eerst van harte welkom op dit forum!

Wat vreselijk dat je al zoveel miskramen achter de rug hebt!

Wanneer heb je een tp gehad en waarom denk je dat je misschien nu een bbz zwangerschap hebt? Heb je veel pijn?

Hopellijk heb je geen bbz en hoef je niet geopereerd te worden met de feestdagen!

Heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd!

Groetjes Nathalie

Hallo dames

Ik ben nieuw hier op IVFmoeders.nl en zou graag bij deze discussie aanhaken. Moet mijn profiel nog ergens op orde zien te brengen....

Was na 4 spontane zwangerschappen, waarna 4 vroege miskramen, nu na de eerste ICSIpoging weer zwanger, helaas weer van erg korte duur.

Tenminste weer een vroege miskraam, alhoewel een bbz ook nog niet is uitgesloten. Dus wie weet nog onder het mes met de kerst....

Ik haak hier graag aan omdat we afgelopen vrijdag voor het eerst bij dr Pfeiffer in Dusseldorf geweest zijn, op de uitslag zitten we nog te wachten....maar zoals jullie vast al wel kunnen raden ben ik al flink in de vitamine D en omega 3 gezet :wink::wink: ik hoop dat ik ook prednison ga krijgen, heb er toch wel veel goeds van gelezen, en zoals het nu gaat is het om gek van te worden...

Zoiezo veel dank aan Henne, ik heb alle geposte informatie met veel belangstelling gelezen....en naar wat ik las heeft het bij jou geweldig resultaat gehad, van harte! en natuurlijk aan de andere dames met veel goede tips.

Groetjes, Danika

Geplaatst

Hoi meiden,

Ondanks dat we uitbehandeld zijn toch nog 2 vraagjes:

1) Bij wie van jullie werden de immunologische bloedonderzoeken vergoed door de verzekering? Was dat vanuit de basisverzekering of vanuit een aanvullend pakket? En bij wie werd het niet vergoed?

2) Wie herkent dat de basale lichaamstemperatuur na gebruik van Prednisolon lager ligt dan voorheen?

Geplaatst

@temperatuur: geen idee.

@verzekering: combi van basis een aanvullende.

HA heeft een onzinnverwijsbrief ivm een onzinnallergie en buikklachten geschreven. Toen werd er een vergoeding vanuit de basis gemaakt en die werd aangevuld door m'n aanvullende buitenlandvergoeding. Daarom heeft me dat alleen reiskosten gekost. Ohh ik bedenk me ineens dat dit bij mijn onderzoeken van toepassing was toen we opnieuw gingen proberen. De eerste onderzoeken en de daaropvolgende standaard na zes weken herhalingsonderzoeken heb ik uit m'n IVF potje laten vergoeden, het waren zgn standaard onderzoeken bij IVF, althans... Dat had ik de verzekering wijsgemaakt. Toen dus uit basis en ook met aanvullende voor buitenlanddekking.

Geplaatst

Danika welkom hier. De prednisolon heeft bij ons inderdaad een geweldig resultaat gegeven :-) en diverse andere meiden in dit topic ook. Helaas is het niet voor iedereen het wondermiddel, dat zou nou eens geweldig zijn. Moet wel zeggen dat ik er met jouw geschiedenis, wel zwanger worden maar het niet blijven, goede hoop op heb. Heb je al uitslagen van Pf.?

Dee, temp zou ik niet weten. Ik hou dat niet zo bij en bovendien heb ik nu natuurlijk sowieso een andere temp door de hormonen.

Wat betreft de verzekering. Ik heb nooit een verwijsbrief oid aan de huisarts gevraagd, had ik heen zin in. De eerste keer prikken is ook niet vergoed. Maar vanaf ik meen de tweede of derde keer stond er op de factuur iets over aanleiding "allergie" (zou ik op moeten zoeken) en vanaf toen zijn ze wel vergoed. Geen idee uit welk pakket.

Geplaatst

Hoi Dee, hoe gaat het met je?

1) Bij mij is niets vergoedt van de bloedonderzoeken.

2) Temperatuur en Prednisolon zou ik niet weten, houd ik niet bij. Van mezelf heb ik meestal al een iets lagere temperatuur.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Dee. Fijn om weer wat van je te lezen!

Ik kreeg ook (helaas) niets vergoedt door de verzekering. Ik had het wel ingediend. Mijn verzekeraar (CZ) vroeg toen wie de doorverwijzer was en wat de reden van doorverwijzing was.

Ik heb wel eens ergens gelezen dat je, indien dus kan aantonen dat je om bepaalde redenen officieel bent doorverwezen, het mogelijk wel vergoedt krijgt.

Wij dienen nu alles in bij de belastingopgave, inclusief de gemaakte kilometers cq verzendkosten van het bloed.

Mbt de lichaamstemp, kan ik weinig melden. ik heb er eigenlijk nooit op gelet (en gemeten). Ik heb van nature al een vrij lage lichaamstemp (dus ook voor de prednisolon).

Geplaatst

Nathalie en Henne, thanx voor het welkom! En Henne bedankt voor de bemoedigende woorden, die kan ik wel gebruiken...

Mijn gyn was bang voor een bbz omdat mijn HCG bleef stijgen en mijn baarmoeder al grotendeels leeg leek...vandaag echter een gekelderd HCG, dus toch een miskraam.

Dr Pf heeft de voorlopige uitslag gegeven:

" in the specific cellular immune system distinct CD4+T-Zellexpansion as sign for an activation of the specific cellular immune system, what reduces the capability for inducing tolerance towards the fertilized egg significantly, despite a moderate level of regulatory T-cells - missing results follow".

Hij moest nog verdere labuitslagen afwachten, komt dan met advies...maar vandaag is mijn vit D met het HCG meegeprikt en dat was echt aan de ondergrens...nu hopen dat dit traject de oplossing voor ons gaat zijn..

Vandaag gestart met de zoektocht hoe ik mijn bloed in NL geprikt en verstuurd kan krijgen en waar de infusen te regelen...ik denk dat mijn huidige huisarts, die ik slechts eenmaal gezien heb, er niet veel voor voelt....en mijn vorige huisarts was alleen over de vraag van het bloedprikken al not amused...nog ff op puzzelen dus...

Fijne dagen en groetjes

Danika

Geplaatst

Hoi Danika,

Gelukkig dat je geen bbz hebt! Wel heel triest dat je een miskraam hebt gehad!!

Ik hoop voor jullie dat dr. Pf. jullie kan helpen met het immunologische deel...er is nu al een beginnetje dus!

De intralipid-infusen heb laten zetten in Amsterdam. Dit kost 75 euro voor het inbrengen per infuus, vooraf nog een consult en bloedprikken. Consult kost 85 euro en bloedprikken 15 euro.

Consult en infuus inbrengen heb ik vergoed gekregen van de verzekering onder alternatieve geneeswijzen.

Bloedprikken kreeg ik niet vergoed dus voor de belasting bewaard..

Er zijn een aantal meiden hier op het forum die nog intralipid overhebben omdat je ze alleen per 10 zakken geleverd krijgt bij de apotheek...moet je even in de handtekeningen kijken...

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Bedankt voor het meedenken Nathalie. ik had gezien dat het in Amsterdam kon, waar is dat?

Wij wonen in Breda, dus gunstig is dat ook niet, ik hoop nog dat mijn oude HA in Rotterdam overstag gaat...heb al druk artikelen voor haar uitgeprint, ook enkele die Henne getipt had. Scheelt echt zo als je tips van anderen kunt krijgen, verder moet je het helaas maar uitzoeken hier in NL....

Het is momenteel zo triest met me gesteld dat ik zelfs teleursgesteld was dat het geen bbz, was want dat was echt "pech" geweest, nu is het weer een vijfde VMK en daar word ik inmiddels echt wanhopig van...ik geloof hierbij niet meer in "pech"...zelfs de behandelingen in Belgie en PGD heeft daar niets aan kunnen helpen...kun je nagaan, dat ik nog liever een operatie had gehad...het is soms echt lastig te geloven dat het ook anders kan lopen dan zoals afgelopen 5 keer....

Ik zag dat jij pril zwanger bent, super, spannend maar geweldig!

Met utrogestan, prednison en intralipd toch?

Groetjes, Danika

Geplaatst

Hoi Danika,

Amsterdam is idd niet echt in de buurt bij je..

Het is de .Oost.einde .Wal.borg. .Klin.iek.

Erg ja hoe je emoties zo met je aan de haal kunnen gaan!

Ik hoop dat ze je in DD kunnen helpen!!!

Ik gebruik Prednison en Utrogestan en heb 2 intralipid infusen gehad (4 dagen voor de tp omdat de kliniek alleen doordeweeks open is, eigenlijk moest het 3 dagen voor de tp en 3 dagen na de tp.)

Groetjes Nathalie

Bedankt voor het meedenken Nathalie. ik had gezien dat het in Amsterdam kon, waar is dat?

Wij wonen in Breda, dus gunstig is dat ook niet, ik hoop nog dat mijn oude HA in Rotterdam overstag gaat...heb al druk artikelen voor haar uitgeprint, ook enkele die Henne getipt had. Scheelt echt zo als je tips van anderen kunt krijgen, verder moet je het helaas maar uitzoeken hier in NL....

Het is momenteel zo triest met me gesteld dat ik zelfs teleursgesteld was dat het geen bbz, was want dat was echt "pech" geweest, nu is het weer een vijfde VMK en daar word ik inmiddels echt wanhopig van...ik geloof hierbij niet meer in "pech"...zelfs de behandelingen in Belgie en PGD heeft daar niets aan kunnen helpen...kun je nagaan, dat ik nog liever een operatie had gehad...het is soms echt lastig te geloven dat het ook anders kan lopen dan zoals afgelopen 5 keer....

Ik zag dat jij pril zwanger bent, super, spannend maar geweldig!

Met utrogestan, prednison en intralipd toch?

Groetjes, Danika

Geplaatst

Hi Danika, mij was ook intra.lipid geadviseerd maar ik kreeg het logistiek niet voor elkaar om dat te regelen. Ging me teveel tijd en energie kosten, had (heb ;-)) wel alles in huis. Ik heb toen met Pf overlegd en de dosis omega3 flink omhoog geschroefd. Het effect is wel niet net zo groot, maar het idee is hetzelfde: tolerantie verhogen. Dat zou je dus mogelijk ook kunnen doen, want alles bij elkaar moet het ook geen stress op gaan leveren met alle bloedonderzoek, prikken, slikken etc. En vooral het overtuigen en medewerking krijgen van iemand in Ndl.....

Gelukkig trouwens dat het geen bbz is. Ik snap je redenatie en gevoel volkomen, maar een bbz zit je toch eerlijk is eerlijk ook niet op te wachten. Pffff, joh ik ben zo boos geweest toen we achter deze theorie kwamen....al die keren wel positief testen en dan toch ongesteld worden...het was misschien niet eens nódig geweest. En dan zou de mogelijke oplossing ook nog eens zo 'simpel' zijn, dat vrat echt wel even aan me. Plus de angst dat als dit níet zou werken, we echt gewoon uitbehandeld zouden zijn, want wat hadden we dan nog aan kunnen passen? Gelukkig is het voor ons allemaal goed uitgepakt, hoop voor jullie straks ook!

Geplaatst

Bedankt voor het adres Nathalie. Ik denk dat Amsterdam niet echt op gaat schieten voor ons....dus als iemand nog een adres dichter bij Breda/Tilburg weet dan zou ik erg gelukkig zijn.

Ik ben bezig geweest met een brief met uitgebreide uitleg aan mijn oude huisarts, als ik de uitslag van Pf heb dan wil ik deze zenden....kan ze alles even goed laten bezinken en wat literatuur lezen voordat ze antwoordt...

Ik herken je gevoelens heel erg Henne...ik wissel ook tussen boosheid en frustratie dat niemand eerder met deze theorie is gekomen en angst dat het allemaal niet gaat werken, want waarom is dan niet eerder iemand ermee gekomen en doen ze in NL zo moeilijk als dit zo succesvol zou zijn? Maar de goede voorbeelden zijn er toch volop, dus we moeten hoop houden....maar ik ben doodsbang dat dit m ook niet gaat worden...

Henne trouwens succes met aftellen, het gaat nu hard....en Nathalie, jouw HCG stijgt goed, ben benieuwd of het er een of twee zijn....

groetjes, danika

Geplaatst
Hoi Dee. Fijn om weer wat van je te lezen!

Ik kreeg ook (helaas) niets vergoedt door de verzekering. Ik had het wel ingediend. Mijn verzekeraar (CZ) vroeg toen wie de doorverwijzer was en wat de reden van doorverwijzing was.

Ik heb wel eens ergens gelezen dat je, indien dus kan aantonen dat je om bepaalde redenen officieel bent doorverwezen, het mogelijk wel vergoedt krijgt.

Wij dienen nu alles in bij de belastingopgave, inclusief de gemaakte kilometers cq verzendkosten van het bloed.

Mbt de lichaamstemp, kan ik weinig melden. ik heb er eigenlijk nooit op gelet (en gemeten). Ik heb van nature al een vrij lage lichaamstemp (dus ook voor de prednisolon).

Bedankt voor de reacties meiden.

Ik had een verwijzing van de huisarts en een brief van Pf, daarnaast moest ik zelf nog een formulier invullen omdat het om facturen uit het buitenland ging (allen zonder IVF erin vermeld maar allergie/chronische endometritis/endometriose/fibromyalgie benoemd). Maar verzekering zegt duidelijk: immunologie zit niet in basispakket en ook niet in aanvullend pakket. Dus tja, dan ben je klaar.

Wen, wij gaan idd ook maar de kosten indienen bij de belasting (ook de IVF en kilometers), ben benieuwd wat dat nog kan opleveren...

Wat de lichaamstemperatuur betreft denk (hoop) ik dat het misschien zou kunnen komen dat de Prednisolon iets met de endometritis (baarmoederontsteking) gedaan heeft en dat daarom mijn temp nu structureel wat lager ligt. Het gaat maar om 0.10 a 0.15 graden maar toch vond ik het opvallend. Ik temp als ik op tijd wakker ben vaak nog rond m'n eisprong en voordat ik ongesteld moet worden, gewoon voor de duidelijkheid.

Iedereen veel succes nog!

Geplaatst

Hoi Dee

Balen dat het niet vergoed te krijgen is, als ik jouw inspannigen zie zal ik mijn verwachtingen moeten bijstellen.

Ik weet nog niet wat de prednison op mijn temp gaat doen, duurt ook nog een paar maanden voordat ik weer een nieuwe poging kan doen.

Maar achteraf gezien is mijn acupuncturist vanaf dag 1 erover bezig geweest dat hij mijn basale lichaamstemp echt te hoog vond....geeft gezien het traject waarin we nu zitten wel te denken....

Groetjes, Danika

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik heb afgelopen woensdag weer bloed laten prikken en dat is wederom verstuurd naar Pf. Ik ben benieuwd of ik volledig mag gaan afbouwen, maar ik heb mijn vermoedens van niet.

Sinds dat ik de prednisolon ben gaan minderen naar 10 mg, zijn mijn gewrichtsklachten in een zeer lichte vorm teruggekomen. (Mijn klachten waren volledig verdwenen toen ik aan 20 mg prednisolon zat). Er is in het verleden ooit getetst op reuma, maar dat bleek negatief te zijn,

Ook laat mijn algemene bloedbeeld (continue, al maanden lang) zien dat bepaalde onstekingswaarden zoals leukocyten altijd boven de maximale normwaarde zit.

Ik heb Pf gemaild hierover en kreeg het volgende antwoord:

the symptoms you are describing could be due to some kind of autoimmune effects. The negative testing on rheumatic factor just means nothing, cause he is extremely unspecific. It is better to test on CCP, the "new" rheuma factor.

But anyway, if the symptoms disappear or reduce under Prednisolon it is quiet likely, that there is some kind of autoimmune disease. This disease could have a negativ effect in pregnanvy, cause it activates your immune system and will reduce the capability for inducing tolerance. Therefor, Prednisolon is very important for your pregnancy.

\

Gezien zijn antwoord, heb ik een vermoeden dat er dus een kans is dat ik toch niet van de prednisolon ga afkomen tijdens deze zwangerschap. Ik verwacht na het weekend de uitslagen van het bloedonderzoek.

Ik vroeg mij nu alleen af, vanaf wanneer je dan na de bevalling zou mogen afbouwen? (stel dat ik die 10 mg moet blijven gebruiken). Ik zal hem wel mailen, maar was benieuwd of iemand toevallig het antwoord weet.

Geplaatst

Dat is een vraag die hier ook speelt Wen. Ik zit nu op die 10mg vanwege de laatste heftige allergieaanval, het risico van ik in shock was groter dan de risico's van de prednisolon.

Op zich kunnen we natuurlijk gewoon afbouwen na de bevalling, we gebruiken het nu om de zwangerschap goed te laten verlopen. Alleen krijg je na afbouwen je klachten terug en dat is wel vervelend of misschien zelfs onwenselijk? We weten bij mij bijvoorbeeld nog steeds niet waar ik allergisch voor ben en (bijna) in shock raken als je voor een kleintje zorgt lijkt me ook geen goed plan. Aan de andere kant wil ik dolgraag van het spul af.

Ik heb zelf as maandag een afspraak bij de huisarts en dan wil ik dat ter sprake brengen. Zelf wil ik liefst een verwijzing voor de allergoloog en dan met hem/haar in overleg afbouwen. Misschien kun jij ook zoiets doen? Overleggen met de huisarts over die meting die Pf noemt, evt verwijzing voor de reumatoloog?

Geplaatst

Hi Henne,

Als ik je een (ongevraagd) advies mag geven: ga zsm achter een afspraak met de allergoloog aan! Dit uit ervaring: het duurt lang voor je op 'audiëntie' mag... Ik heb sinds begin oktober een verwijzing voor de allergoloog in het AMC, en heb nog steeds geen afspraak! Heb inmiddels het idee dat een afspraak bij de koningin sneller gaat dan een afspraak bij keizer allergoloog.... Overigens 'mag' ik wel op audiëntie, de 'aanvraag' is goedgekeurd. Het is nu wachten op het complementeren van de documentatie. Bij mij is het overigens om uit te zoeken of ik allergisch ben voor lidocaine. En tja, als deze zwangerschap doorzet is het toch wel handig om dit voor de bevalling uitgezocht te hebben, ivm eventuele ruggeprik tijdens de bevalling.

Geplaatst

Ha Beanie, ongevraagd advies is hier vaak het beste hè ;-)

Ik zit maandag bij de huisarts, maar ik had al eerder aan hem een verwijzing gevraagd (en gekregen) alleen kwam ik er toen achter dat voor een verwijzing naar het EMC de huisarts een heel formulier in moet vullen. Dat is blijven liggen omdat het toen toch weinig zin had. Ik had toen al wel zelf met het EMC gebeld en zij gaven aan dat de wachttijd ongeveer twee weken is, dat valt dus reuze mee. Het is nu denk ik vooral lastig in te schatten wanneer het voor mij handig is een eerste afspraak te hebben. Nog als ik zwanger ben of snel na de bevalling....maar wanneer dat is weten we natuurlijk ook niet...

Dat is overigens niet verwaarloosbaar nee, allergisch voor lidocaine! Kan dat wel getest worden nu je zwanger bent? Wanneer heb je de eerste echo? Echt spannend hè, deze periode.

Geplaatst

Hi Henne,

Jeetje, in 2 weken al een afspraak? Dat lijkt mij snel! Misschien dat het dan alleen in het AMC zo'n drama is? Of dat blijkt, wanneer jij belt, dat dan eerst beoordeeld moet worden of je wel 'mag' komen, dan de papieren-ellende begint etc.... Zo ging het bij mij iig. De verwijzing van de ha was duidelijk maar daarna begon het afwachten....

Is het voor jou niet het handigste om met hun te overleggen wanneer je het beste kunt komen? Dat kunnen zij waarschijnlijk wel inschatten lijkt mij. Maar als je weet dat je met 2 weken terecht kunt lijkt me dat het niet erg is om te wachten tot je bevallen bent en dan een afspraak te maken.

Ja, als ik uiteindelijk een afspraak heb dan zal ik wel overleggen wanneer het voor mij het handigste is om die te laten plaatsvinden. Ik kan me zo voorstellen dat ze een provocatietest sowieso niet willen doen voor het eerste trimester voorbij is.... Maar ja in dit tempo mag ik blij zijn als ik ergens juni dit jaar terecht kan denk ik... Maar ja om nou risico's te nemen met de bevalling zelf lijkt me ook niet erg handig!

Aanstaande woensdag is de eerste echo. En ik vind het zo spannend... (manlief niet minder overigens). Tijd kruipt! Enerzijds zie ik uit naar de echo, anderzijds zie ik er ook zo tegen op....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden