Ga naar inhoud

UZ Brussel

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Raba, Wat fijn dat de arts in Brussel best positief is en het goede berichten waren mbt jullie poging.

Pffff.....Je gevoel zegt het een en je verstand zegt het ander. Dat is best even pittig. Ik wens je veel wijsheid en kracht toe met deze beslissing om deze cyclus al te gaan starten of niet.

Hele dikke knuffel!

• Reacties 231
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Raba,

ik herken het volledig... je wilt door maar je verstand zegt... rustig aan!

als ik je een tip mag geven en die komt dan van iemand die altijd naar het gevoel van Doorgaan heeft geluisterd... luister naar het verstandige stemmetje in je hoofd.

DIep in je hart weet je wel wat het beste voor je is en als je er niet naar luistert... zoals ik vaak heb gedaan... en de poging mislukt onverhoopt, dan neem je het jezelf echt kwalijk. Want diep in je hart wist je dat het te vroeg was. Ik heb mezelf vaak kwalijk genomen dat ik niet naar dat stemmetje geluisterd heb dat t te vroeg kwam.

Pas als je lichaam en je koppie er allebei aan toe zijn moet je pas weer een poging doen. Het is heel duur en vergt heel veel van je lichaam en je zenuwen dus doe het alsjeblieft als alle lichten op groen staan.

Wel fijn dat de arts er positief over was!

Dat geeft je weer moed.

Heel veel liefs

noor

Geplaatst

Noor inderdaad goed beschreven.

Thanks meiden.

Ik ben we nog over uit. Maar neig wel het meeste naar door.

• 2 weken later...
Geplaatst

We hebben besloten om verder te gaan. Nu nog steeds aan het wachten op mijn ongi. Had die al van het weekend verwacht. Maar nog steeds niks. Wel gevoelige borsten. Dus ik weet dat het er aan komt. Hoop dat het snel doorbreekt.

Ze willen de cryo terugplaatsen in natuurlijke cyclus ik ben benieuwd. Ik vraag me nu alleen af waar kan ik mee schrijven.

Op het topic start icsi jan februari denk ik niet want daar beginnen ze net met spuiten.

Geplaatst

Ik denk dat Wachtbankje februari wat voor je is?

Maar hier mag natuurlijk ook! Want helemaal zeker weten of je ongi snel komt doe je natuurlijk ook niet. Bij mij duurde het ook heel lang voor de boel weer op gang kwam :-(

Terwijl sommigen hier keurig op tijd hun regels weer krijgen (blijven even Vlaams praten toch!)

Wel spannend, weer een poging.

Alvast heel veel succes meis!

Liefs

Noor

Geplaatst

Raba, war fijn dat jullie een besliising hebben kunnen maken. Lucht toch weer op. Jij ook ontzettend veel succes en ga meeduimen dat je cryo goed gaat ontdooien en zich vervolgens lekker wilt laten opwarmen door de komende 8 maanden bij te blijven zitten.

Geplaatst

Thanks meiden.

Jeetje noor wat een topscore 7 blastocyst. Hebben ze imsi gedaan? Ik duim heeel hard voor je.

Geplaatst

Oh raba, fijn dat jullie eruit zijn en eenckeuze gemaakt hebben!

Heel veel succes meid!

Ik hou je in de gaten ;)

De rest ook succes natuurlijk ;)

Xx

Geplaatst

Nee er is geen imsi gedaan dit keer Raba.

Het apparaat was niet beschikbaar en het was ook niet nodig dit keer blijkbaar. Wel AH.

Groetjes

noor

Geplaatst

Noor wat super zeg zelfs zonder imsi. Dit moet gewoon lukken. Je weet toch nog niet of ze de cytoblasten allemaal kunnen invriezen? Of vertelde ze het jou meteen?

Ongi is gisteren middag doorgezet. Dus vandaag cyclus dag 1 en een bloedtest laten doen.

De waardes waren mooi laag. Ben zo benieuwd hoe het nou zit met tp van de cryo in natuurlijke cyclus.

Hoef ik dan ook geen bollen te gebruiken? Noor weet jij dat. Ik zal het vandaag ook vragen als ze mij bellen.

Geplaatst

Werd net gebeld door Brussel met de mededeling dat het lab aan het verbouwen is. En dat hierdoor ik niet kan. We moeten wachten tot de volgende cyclus. Ik zei maar de dokter zei dat ik de volgende cyclus door mocht. Ze gaat het na vragen en word straks hierover terug gebeld. Ik wil niet wachten dat heb ik al genoeg gedaan. We wachten al 4 1/2 jaar.

Geplaatst

Net weer met brussel gesproken en ik mag door :happydance:

Yes we zijn weer bezig. 27-01 bloedtest en echo.

Sandra ik was ook zo boos maar nu zo :happy7:

Geplaatst

Even melden dat deze geweldige club mij weer zwanger heeft gekregen! jippie!

Nu de 12 weken doorkomen.

Raba jij had vandaag echo en bloedprik toch? Hoe is het gegaan?

Liefs

noor

Geplaatst

Vandaag 2 echo gehad en bloedprik. Bms 5,9, 1 ei van 18mm. Donderdag weer bloedtest. Waarschijnlijk volgende week donderdag of vrijdag of later de tp. Zo spannend doodeng ook

Geplaatst

Oh raba. Natuurlijk is het doodeng. Het is allemaal niet niks wat er is gebeurd.

Maar wel heel fijn om te weten dat je lichaam het weer netjes doet. Vind het ondertussen net zo spannend voor je ;)

Gaat helemaal goedkomen.

Knuffel!

Geplaatst

Raba in brussel heb ik nog nooit gehad dat er 1 niet goed ontdooit was dus ik ga keihard duimen dat dit bij jou ook zo mag zijn! heel veel succes alvast meid!

Geplaatst

80% dat die goed ontdooit dus het moet wel goed komen.

Vandaag weer bloedgeprikt en ik heb een hele hoog piek dus kan elk moment mijn eisprong verwachten. Dus het gaat goed. Benieuwd wat Brussel zegt. E2 is al 992 pmol/l, lh 75 iu/l, fsh 21 iu/l.

Wonderlijk dat ze dit alles uit je bloed kunnen halen.

Noor hoe voel je je?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden