Ga naar inhoud

Wachtbankje november 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Koeka echt nog niet wanhopen hoor! Zo veel vrouwen krijgen er nog wat bij na die 1e FM.

Ik ging van 1e FM 9 naar 2e FM16 naar punctie 25. Dat zijn wel hele andere getallen maar even toch

om aan te geven dat het na de 1e FM echt nog kan veranderen. Iemand van een ander topic waar ik post was net

zo benauwd als jij maar ze is net weer voor de FM (2e) geweest en er was tóch wat bijgekomen en ze mogen door! En vanaf de 2e FM

tot aan de punctie kan er nog weer eentje bij komen misschien! Nog niet opgeven meid, het kan nog!! Moet je meer gaan spuiten of spuit je al maximaal?

• Reacties 594
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

lieve koeka,

ik wil je idd even een hart onder de riem steken....je hebt maar 1 follikel nodig. Maar ik kan je teleurstelling heel goed begrijpen...elke keer als ik terug kwam vd meting heb ik zitten brullen in de auto terug naar huis...(heb nl alleen bij de eerste poging 3 follikels gehad, 2e poging met hangen en wurgen 2 en laatste poging maar EEN. Maar je ziet het het is het gouden ei geweest (althans zo noemden wij het) haha. Het gaat niet om het aantal het gaat om de kwaliteit dus heb vertrouwen in die ENE die er zit.

Hou moed meis het kan echt.

eer

Geplaatst

Is het goed zo dames???

:happy:

Start prikken
:happy:

21 september - wannabe

11 Oktober- Raba

21 oktober Piekje

21 oktober MamaVanSeppe

22 oktober - Amy81

25 oktober Scorpio71

3
november
essieislief

:laughing9:
Uitgangsecho's
:laughing9:

21 oktober Apple2011

2
november
Piekje

3
november
MamaVanSeppe

14
november
essieislief

:happy3:
Follikelmetingen
:happy3:

16, 18, 20 oktober - Raba

16 oktober - wannabe

17 oktober - MamaVanSeppe 4e FM

23 oktober - Laila 2eFM

24 oktober - Bunbums 2eFM

21 oktober - Nikkie 2e FM

31 oktober - Scorpio71

23
november
- Amy81

:egg-chicken:
Punctie
:egg-chicken:

19 oktober - MamaVanSeppe

20 oktober - wannabe

21 oktober - abc

22 oktober- Raba

25 oktober - Laila

25 oktober - Nikkie

27 oktober - Bunbums

28
november
essieislief

:gekruiste vingers 4
Terugplaatsing
:gekruiste vingers 4

3 November tp cryo (hopelijk) - Danielle..

21 oktober - MamaVanSeppe

23 oktober - wannabe

24 oktober - abc

27 oktober- Raba

28 oktober - Nikkie

31 oktober - Bunbums

03 november - Scorpio71

1 december essieislief

:toppie:
Testen :toppie:

4 november - MamaVanSeppe

7 november - abc

7 november - wannabe

8 november - Nikkie

8 november - Raba

17 November - Danielle..

14 november - Bunbums

17 november - Scorpio71

15 december essieislief

Geplaatst

HOERA!!

Na een roerige week, die begon met 'misschien houdt het IVF traject hier voor u op', nu toch goed nieuws!!

Vrijdag hebben we onze eerste punctie.

Er zijn helaas maar 3 (misschien 4) folikels gevonden, maar we houden vast aan het idee dat we maar 1 goede eicel nodig hebben.

Ik heb nog niet de tijd en concentratie gehad om de berichten van alle andere meiden hier te lezen door de chaotische week, maar wil iedereen heel veel succes, geluk en vooral veel kracht toewensen!

Kom op meiden, we kunnen het!!

Lieve groetjes Hope!

Geplaatst

@hope: wat fijn dat je goed bericht hebt! Vrijdag toch punctie!!! Zie je er tegenop? Is je eerste toch? Komt goed hoor! Toi toi toi!

Hopelijk krijg ik vrijdag ook eindelijk positief bericht. Spannend weer hoor! Ik hoop op een grote follikel eindelijk!!!!

Start prikken

21 september - wannabe

11 Oktober- Raba

21 oktober Piekje

21 oktober MamaVanSeppe

22 oktober - Amy81

25 oktober Scorpio71

3 november essieislief

Uitgangsecho's

21 oktober Apple2011

2 november Piekje

3 november MamaVanSeppe

14 november essieislief

Follikelmetingen

16 oktober - wannabe

23 oktober - Laila 2eFM

31 oktober - Scorpio71

4 november - Apple2011 5e FM

23 november - Amy81

Punctie

20 oktober - wannabe

21 oktober - abc

22 oktober- Raba

25 oktober - Laila

25 oktober - Nikkie

27 oktober - Bunbums

28 november essieislief

Terugplaatsing

23 oktober - wannabe

24 oktober - abc

27 oktober- Raba

28 oktober - Nikkie

31 oktober - Bunbums

03 november - Scorpio71

1 december essieislief

Testen

7 november - abc

7 november - wannabe

8 november - Nikkie

8 november - Raba

17 November - Danielle..

14 november - Bunbums

17 november - Scorpio71

15 december essieislief

Geplaatst

@ Apple

Vrijdag onze eerste punctie ja. Ik vind het erg spannend, zeg maar gerust doodeng, want de folikels liggen nogal diep en onhandig...

Ik hoop dat je vrijdag goed nieuws krijgt. Bij ons werd vrijdag nog gezegd dat we misschien IVF wel konden vergeten en 5 dagen later zijn er opeens 4 folikels die nog groot genoeg zijn ook voor een punctie.

Succes vrijdag! Op naar nog meer goed nieuws!

Geplaatst

hoi dames,

bedankt voor jullie lieve reakties!! we waren ook al wel gewaarschuwd door de arts, omdat de eitjes bijna op zijn! maar kwam toch hart aan!!

we hebben de hoop zeker nog niet op gegeven, maar ik schrok wel !! de eerste behandeling dit jaar nog 8 eitjes de tweede behandeling 3 eitjes en nu hopen dat we er nog 1 hebben !! hopenlijk ook een gouden ei net als eer!!

we zullen zien! morgen tweede fm

x monika

Geplaatst

Hey Meiden,

Ik zet mezelf ook op de lijst. Heb vorige week woensdag 2 cryo's teruggeplaatst gekregen en mag a.s. vrijdag in het ziekenhuis mijn bloed afgeven om te kijken of ik zwanger ben. Zal zelf 's ochtends thuis ook testen...................

De dag erna is mijn zoontje jarig, dus ik ga ervan uit dat ik het mooiste verjaardagcadeau aan hem kan geven.................met een positief resultaat.

Start prikken

21 september - wannabe

11 Oktober- Raba

21 oktober Piekje

21 oktober MamaVanSeppe

22 oktober - Amy81

25 oktober Scorpio71

3 november essieislief

Uitgangsecho's

21 oktober Apple2011

2 november Piekje

3 november MamaVanSeppe

14 november essieislief

Follikelmetingen

16 oktober - wannabe

23 oktober - Laila 2eFM

31 oktober - Scorpio71

23 november - Amy81

Punctie

20 oktober - wannabe

21 oktober - abc

22 oktober- Raba

25 oktober - Laila

25 oktober - Nikkie

27 oktober - Bunbums

28 november essieislief

Terugplaatsing

23 oktober - wannabe

24 oktober - abc

27 oktober- Raba

28 oktober - Nikkie

31 oktober - Bunbums

03 november - Scorpio71

1 december essieislief

Testen

4 november - Champietal

7 november - abc

7 november - wannabe

8 november - Nikkie

8 november - Raba

17 November - Danielle..

14 november - Bunbums

17 november - Scorpio71

15 december essieislief

Geplaatst

ja ja ik mag me hier toch echt weer melden.ik heb 11 nov mijn eerste fm voor onze eerste cryo terugplaatsing.de verse tp was raak maar na 12.4 weken een miskraam en nu op voor onze cryo s.dit mag gewoon in mijn eigen cyclus. we hebben 2 cryo s in twee aparte rietjes omdat we er maar 1 per keer terugplaatsen. beide cryo s zijn 8 cellig nu hopen dat ze goed ontdooien.ik zal eerst even alles lezen voordat ik kan reageren. in ieder geval iedereen heel veel s6

Geplaatst

Een hele goede morgen allemaal!!!

Zometeen mogen we weer voor de 2e inseminatie IUI. Heb de afgelopen 2 dagen sinds de pregnyl ontzettend veel last van mijn onderbuik gehad met name links. Gisteravond nog erger. Weet niet als het te maken heeft met het feit dat ik links meer follikels heb dan rechts??? Heeft iemand dit ook zo ervaren? Of reageert mijn lichaam op de verhoogde dosis Puregon?

Aan alle dames heel veel sterkte vandaag, samen komen we wel door deze periode heen :)

Have a nice Day......

Geplaatst

@abc, wat leuk. Het is inderdaad een heerlijke leeftijd. Zelf was ik bij het hele kleine baby zijn, heel onzeker. Maar Seppe was ook erg klein en licht, want hij was 5 weken te vroeg geboren. Gelukkig is alles goed gegaan en ontwikkelt hij zich nu als ieder ander. Hij gaat nu ook naar de Peuterspeelzaal, is ook leuk om te zien hoe snel zo'n kleintjes leren. Van de week wees hij de letter T aan en maaktte hij een slurpgeluid. Lekker thee, zei hij. Dan ben ik steeds verbaas dat ze al zo vroeg zo'n verbanden leggen en natuurlijk ook goed erom gelachen.

Het is onze eerste poging met TP. We hadden nog 2 cryo, van Seppe's poging, deze waren echter niet goed ontdooid. Hierna gestart met een volledige poging, maar helaas overstimulatie (+30 blaasjes), dus gestaakt voor de punctie. Nu dus de eerste TP en morgenvroeg (heel vroeg....) testen, inderdaad net als jij op WD15, maar dat is in Maastricht normaal.

@koekka, hopelijk is 2e FM vandaag beter verlopen.

@essieislief, sterkte en veel gelukt gewenst bij je 3e poging.

@hope, succes met de punctie morgen. Bij mij licht ook de rechter onhandig. Ze prikken dan eerst de linker en na even wat rust de rechter. Wens je veel Zen toe tijdens de punctie, want hoe meer je ontspant hoe pijnlozer het gaat, maar dat is altijd weer makkelijker gezegd dan gedaan.

@apple, hopelijk krijg je ook goed nieuws vrijdag

@champietal, de derde tester vrijdag. Test je eerst zelf thuis, of ga je blanco naar het zkh?

@clau75, welkom en succes

@scorpio, heb zelf nog geen last gehad van de eisprong, maar werd hier wel voor gewaarschuwd bij het spuiten van pregnyl.

Morgen word dus voor veel novemberwachters een superspannende dag. Allemaal veel sterkte met het wachten en testen/meten!

Geplaatst

Hallo allemaal!

Even dacht ik dat mijn volgende IUI poging pas weer in december zou gaan plaatsvinden vanwege het feit dat ik een restant van een vorige zwangerschap in mijn buik had. Deze moest er eerst uit.

Vandaag een echo gehad om te kijken hoever de eitjes waren en besloten volgende week woensdag, 9 november, de IUI plaats te laten vinden. Gelukkig nog net voordat ik op vakantie ga. Dus de wachtweken kom ik door op Bali!! Niet dat het minder spannend is maar beter daar dan op mijn werk waar nogal veel spanningen zijn.

Is er een lijstje van iedereen die moet gaan testen??

Ik test op 27 november.

Suc6 allemaal.

Geplaatst

Gevonden!!!!

Start prikken

21 september - wannabe

11 Oktober- Raba

21 oktober Piekje

21 oktober MamaVanSeppe

22 oktober - Amy81

25 oktober Scorpio71

3 november essieislief

Uitgangsecho's

21 oktober Apple2011

2 november Piekje

3 november MamaVanSeppe

14 november essieislief

Follikelmetingen

16 oktober - wannabe

23 oktober - Laila 2eFM

31 oktober - Scorpio71

23 november - Amy81

Punctie

20 oktober - wannabe

21 oktober - abc

22 oktober- Raba

25 oktober - Laila

25 oktober - Nikkie

27 oktober - Bunbums

28 november essieislief

Terugplaatsing

23 oktober - wannabe

24 oktober - abc

27 oktober- Raba

28 oktober - Nikkie

31 oktober - Bunbums

03 november - Scorpio71

1 december essieislief

Testen

4 november - Champietal

7 november - abc

7 november - wannabe

8 november - Nikkie

8 november - Raba

17 November - Danielle..

14 november - Bunbums

17 november - Scorpio71

27 november - Nes73

15 december essieislief

Geplaatst

Wie kan er vertellen hoe een punctie (in het UMC/AZU) in z'n werk gaat??

Morgen is het zover en k ben al zenuwachtig voor het inbrengen van de zetpillen.....

Krijgen we dezelfde dag te horen of er eitjes zijn gevonden??

Ik ben echt op van de zenuwen! Heb zoveel respect nu voor iedereen die al jarenmet dit traject bezig zijn!

Geplaatst

Hoi Hope,

Ik zit ook in Utrecht en heb al een punctie daar ondergaan. De artsen zijn heel lief en meelevend en proberen je zo veel mogelijk te laten ontspannen. Ze doen kleine trucjes om je zo min mogelijk pijn te laten lijden. Helaas was bij mij de punctie behoorlijk gevoelig door de vele eiblaasjes. Ik had geen pijnstilling gekregen (buiten de zetpillen), maar doordat het bij mij best pijnlijk was, krijg ik de volgende keer wel een infuusje met extra pijnstilling.

Maar echt het verschilt per persoon zoals ik overal lees! En het duurt niet langer dan 10 minuutjes. Daarna mag je lekker een tijdje in een lekkere luie stoel bij komen met een warme kruik op je buik!

Natuurlijk ben je zenuwachtig. Het is ook hartstikke spannend. Ik kan tegen je zeggen dat je je moet ontspannen, maar weet zelf dat het hartstikke lastig is. Ik heb het maar over me heen laten komen en me maar bedacht dat het voor het goede doel is. En weet je: ik weet nu niet eens meer hoe de pijn voelde; na een tijdje vergeet je dat gewoon! Komt goed! Toi toi toi morgen!

Geplaatst

@ Bunbums en Apple,

Bedankt voor de info!

@ Koeka, tegen ons is vorige week vrijdag gezegd dat we IVF misschien wel konden vergeten, omdat er niks groeide. Een week verder hebben we opeens toch een punctie van 3/4 folikels (waren pas te zien bij de 3 FM, na verhoging van de hormonen)! Houd de moed erin!!

@ mamavSeppe spannend!! Hopen op een positieve test morgen!

@ alle anderen meiden, heel veel succes, geduld en sterkte gewenst!

Geplaatst

champie en mama van seppe succes met testen morgen.

Ik ben heel moe lig elke dag vroeg in bed. Vanmiddag ook een uur geslapen. Zo maar weer naar bed.

Ik wil zo graag dat het dinsdag is. Durf niet eerder te testen. Manlief wil zondag testen maar ik durf niet zo bang voor weer een teleurstelling.

Geplaatst

Beste hope, laat het je gebeuren morgen ... Vertel dat je zenuwachtig bent dan stellen ze je gerust. Ik heb 3 keer een punctie gehad en vond het "n eitje" nou had ik ook weinig te prikken maar n tandarts die op je zenuw boort vind ik erger. Je bent sterk hoor en t is zo voorbij .

Alle andere meiden suc6 met spuiten , wachten etc

Eer

Geplaatst

HOPE, ik loop ook in het UMC, en heb daar vorige week mijn vierde punctie gehad.

Je bent daar in goede handen hoor, oke het doet zeer, maar wel te handelen en eigenlijk is het maar even. Je krijgt zodra je de punctie hebt gehad, in de uitrustkamer de uitslag van hoeveel eitjes er zijn geoost.

succes!!!!

liefs joske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden