Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje, Breden, wat is het toch gemeen. En als ik zo in jouw handtekening lees heb je al het nodige achter de kiezen, wat heb ik respect voor jouw doorzettingsvermogen! Dit is onze derde ICSI en ik ben er nu al lichtelijk klaar mee, ik vind deze onzekerheid zo zwaar: ik wil alles eruit halen wat erin zit, wij hebben nu twee a-tjes teruggeplaatst gekregen, de kansen zijn dus optimaal maar ik ben ook gewoon zo moe van dit hele traject...en als ik jou dan zo lees heb ik echt diep respect hoor meis, ik duim keihard voor jullie dat deze week heel snel voorbij gaat en dat het met een positief bericht mag eindigen!

• Reacties 512
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha dames,

Op de valreep kom ik nog even naast jullie zitten op het bankje. Ik lees al een tijdje mee, maar heb zelf niet eerder gepost.

Wij zijn bezig met de eerste ivf-poging, beginners dus, en over het verloop mag ik tot nu toe niet klagen. Op 22-11 heb ik de punctie gehad en op 25-11 de terugplaatsing van 1 embryo. Tot afgelopen zaterdag vond ik de zenuwen nog goed te hanteren, maar nu... Wat vallen die laatste wachtdagen zwaar!! Elke keer de hoop dat zich geen ongesteldheid aankondigt en de vrees dat dit wel zo zal zijn, het steeds gefixeerd zijn op alle krampjes, prutteltjes en trekjes in mijn buik. Oef, slopend is het. Nog 2 dagen: woensdag (7-12) mag ik testen.

Ik wens iedereen heel veel moed, sterkte en succes. Bedankt voor al jullie verhalen, ze doen me goed!

Simone

Geplaatst

Hoi hoi!Mag ik me hier ook nog even aanmelden?Ik zit ook op t wachtbankje van december...Na 6 mislukte IUI pogingen in 2010 eerst een jaartje pauze genomen en nu aan 1e IVF bezig...cd1 was 29 november, 3 dec begonnen met puregon en vanaf 4 dec puregon150eh met orgalutran.morgen (8 dec) 1e echo (fm)... Best spannend...vreemd genoeg voel ik al wel eea in mijn buik...Ik ben van t maasstad overgestapt naar het EMC (ik las dat iemand anders ook aan het overstappen was) En ik vond dat ik behoorlijk snel over kon eigenlijk.Voor mij waren er 2 redenen: beperkt aantal mensen die met ivf kunnen starten en dat na de punctie mijn man naar het emc zou moeten rijden met de eitjes... Leek mij dan logischer om de hele procedure daar te laten plaatsvinden. Achteraf hebben ze ook nog eens veel betere pijn bestrijding bij de punctie...

Geplaatst

Goedemiddag allemaal,

@Breden: jeetje meid, wat is dat spannend voor jullie. Hopelijk is deze ene een toppertje! Ik duim voor jullie hoor!!

@alle wachtende meiden: slopend die wachtweken! Pffff ik moet er nog in. Maar vooral die laatste dagen zijn zwaar weet ik nog!

@Bloempje: welkom! Spannend he zo'n traject! En dan al dat geplop en gepruttel in je buik!

@all: ik mag vanavond pregnyl spuiten en dan wordt zondag onze cryo ontdooid, maandag horen we dan of alles goed is gegaan en zo ja, dan 's middags tp!

Geplaatst

Sorry meiden dat ik nog niet eerder gereageerd hebt, maar afgelopen weekend verjaardagen gehad en ook nog sint gevierd. Gewoon niet echt de tijd gehad om hier te posten.

Vandaag 2e FM meting gehad.

Woensdag punctie in Dusseldorf. Het is de eerste keer in DD en ben gewoon erg benieuwd. Wel weer erg spannend na ruim een jaar pauze.

Nu maar even snel nog wat overnachtingen boeken (wij wonen in het westen vn NL en blijven een paar dagen in de buurt van DD logeren) en dan vannact de pregnyl.

Kom morgen wat uitgebreider op iedereen reageren.

Geplaatst

hey meiden, bij mij hetzelfde verhaal als wen72.....druk met sinterklaas, en theorie auto examen,,, gezakt...2 teveel fout, best balen maar ja, ergere dingen bestaan

ik kom ook weer wat actiever mee doen hoor

mn boobs zijn iets gevoelig als ik opmmn bh druk, verder extreem moe..maar zulke dingen zeggen niks, dat weet ik wel....alleen zoeken we een strohalm he ;)

slaap lekker x

Geplaatst

Ik baalgewoon ff; gisteravond had ik krampen en rugpijn en was ik ervan overtuigd dat ik ongesteld ging worden, vanmorgen ben ik alleen maar misselijk. Als we nu toch eens de tijd een weekje vooruit konden draaien dan duurde het wachten niet zo lang ...

Ff het lijstje hier plaatsen want ik lees hierboven vanalles nieuws wat er nog niet bij staat:

Start Prikken::icon_flower:

2 december Liesje '74 (Gonal-F)

3 december Bloempje666 (Puregon)

1e echo en metingen : :myfignerscrossed:

3 december Herfst 2e FM

5 december Maaikie 1e FM

7 december Maaikie 2e FM

8 december Bloempje666 1e FM

12 december Liesje '74 1e FM

Punctie en Terugplaatsing: :goodluck1:

22 november Roxanne (2 cryo's tp)

25 november IUI Hoopvol

25 november Simone 77 (TP)

27 november Okaasan (TP)

28 november Esseke (TP)

29 november Amy81 (punctie)

4 december Breden (punctie)

7 december Wen72 (punctie)

8 december Mar S (TP)

9 december Maaikie (punctie)

12 december Maaikie (TP)

12 december Apple2011 (TP?)

Testdatum: gekruiste vingers 3.gif

6 december Roxanne

7 december Simone77

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

15 december Anita79

16 december NCM

16 december Amy81

Geplaatst

Hey meiden, nog 1 dag tot de bloedtest... Gisterenavond had ik een erg opgezwollen buik, beetje pijnlijk ook. Alsof ik ongesteld moet worden, maar dan wat erger. Vandaag minder zwelling, maar nog wel een kramperig gevoel. Ik moet zeggen dat ik er weinig vertrouwen in heb.

Vrienden en familie duimen allemaal mee, heel lief! Toch geloof ik niet dat ze echt begrijpen hoe het voelt, om heen en weer geslingerd te worden tussen de hoop en de enorme onzekerheid. Jullie wel... Ik ben heel blij met dit forum.

Veel succes allemaal op het bankje!

Geplaatst

Vandaag 1e controle gehad en rechts had ik 1 van 14mm, 1 van 11mm en een kleintje, links had ik er 1 van 8mm en ook een kleintje.

Omdat er 1 erg hard gaat, denken ze dat ik misschien dit weekend al mijn punctie zou kunnen hebben (cd12 denk ik zelf, zou goed overeen komen met de IUI inseminaties).

Ik zou dat wel erg fijn vinden, deste minder spuiten zetten, deste beter! Ik heb dan niet echt last van de spuiten, maar heb er gewoon een heel erge aversie tegen, alhoewel ik moet toegeven dat het al wel een beetje begint te wennen ofzo...

Ik zie dat ik in t lijstje ben opgenomen, tof! :happy7:

Ik heb de volgende FM op donderdag 8 december en dan krijg ik meer te hoeren over de punctie denk ik...

@apple2011, hopen dat ie goed ontdooit zeg, maandag...

@wen72, jee in dusseldorf in behandeling, is het daar veel anders dan hier? Hopelijk valt alles mee en kunnen jullie er zo nog een leuke dag van maken met t hotelletje :) dusseldorf is een leuke stad, je kan er goed winkelen!

@hoopvol07, ik hoop met je mee meid...

@esseke, wachten is altijd het meest erge... en de tijd lijkt dan altijd in extra slomotion stand te staan... mijn duimen draaien voor je...

@Simone77, morgen de bloed test dus??? Reuze spannend zeg... Ook voor jou hoop ik heel erg!!!!

xxx

Geplaatst

@Roxanne

Oh...jeetje wat een rotnieuws..sterkte meid...

@Hoopvol

't Zou zo mooi zijn...

@Breden

Oh..vandaar..Hoop dat er iets goeds uit deze piging gaat komen..

En voor alle meiden die op de wachtbank zitten (of nog net niet)..denk aan een ieder...en duim hard mee.

Zelf zaterdag en vandaag FM gehad...twee follikels leken er te groeien, vandaag bleek dat er gelukkig een echt goed doorgroeit (15.5 mm). De ander blijkt wat traag en stopt er ws mee. Morgen nog een keer terug komen en waarschijnlijk vrijdag of zaterdag de inseminatie...pfff het voelt alsof de eerste drempel is genomen...

Grtjs

Geplaatst

3 december Herfst 2e FM

5 december Maaikie 1e FM

7 december Maaikie 2e FM

7 december Herfst80 4e FM

25 november IUI Hoopvol

27 november Okaasan (TP)

28 november Esseke (TP)

8 december Mar S (TP)

12 december Maaikie (TP)

Testdatum: gekruiste%20vingers%203.gif

6 december Roxanne

7 december Simone77

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

15 december Anita79

16 december NCM

16 december Amy81

Geplaatst

Vraagje voor de dames op het wachtbankje; wachten jullie allemaal met testen tot je officieel ervoor mag gaan met de bloedtest of zijn er dames die ook al eerder thuis testen?

Ik zit voor het eerst op het bankje en was gewoon van plan om tot de officiele datum te wachten maar moet zeggen dat het toch wel begint te kriebelen om iun het weekend stiekem 's morgens zelf te testen.

Geplaatst

Esseke, ik ga zelf testen. Maar wacht wel tot de officiële datum die het ziekenhuis aanhoudt en dat is 4 dagen na verwachte menstruatiedatum.

Geplaatst

He meiden,

Ik heb de vorige keer 4 dagen eerder getest. Kon het toen niet meer houden ;)! Dit omdat het ene zh zegt 14 dagen na punctie testen, en het andere 14 dagen na tp.

Ik hield maar het eerste aan :).

@Simone: knap dat jij het echt tot morgen uit houdt! Ik duim voor een mooie groene naam morgen!!!

Geplaatst
He meiden,

Ik heb de vorige keer 4 dagen eerder getest. Kon het toen niet meer houden ;)! Dit omdat het ene zh zegt 14 dagen na punctie testen, en het andere 14 dagen na tp.

Ik hield maar het eerste aan :).

@Simone: knap dat jij het echt tot morgen uit houdt! Ik duim voor een mooie groene naam morgen!!!

Je zou 14 dagen na de punctie je menstruatie verwachten. Maar omdat er anders waarschijnlijk te veel mensen onnodig in het ziekenhuis komen testen (wat onnodig duur wordt), zullen ze wel een onderzoek hebben gedaan vanaf wanneer je het best kan testen. Of ze houden gewoon een halve week extra aan ;). Ik mag 14 dagen na de tp testen.

Geplaatst

Hi Anita,

Ik krijg geen bloedtest, maar moet gewoon thuis testen. Ook bij mij zeggen ze 14 dagen na tp. Maar ja, zoals gezegd, kon ik de vorige keer niet zolang wachten :)... Dus had op wd 11 al getest, nog geen halve dag later kwam m'n ongesteldheid ook...

Geplaatst

@esseke: Ik wacht inderdaad tot de bloedtest in het ziekenhuis, morgen is het zover. Het is dan wachtdag 12 na de tp. Zelf heb ik nog niet durven testen, te eng!

@apple: thanx, ik duim hard met je mee.

Geplaatst

Net de 2e FM gehad. De verpleegkundige dacht niet dat er vrijdag al een punctie kon zijn nadat ze alleen de linkerkant gezien had. De bloedwaarden zouden het gaan bepalen. Hoop dat het wel vrijdag wordt, we hebben volgende week nog een tripje Londen staan met vertrek op woensdag.

links 2x14 2x12 4x11

rechts 1x19 1x16 2x13

Geplaatst

haai dames, eindelijk de dag....vanmorgen bloed afgegeven op het ziekenhuis....vanmiddag bellen ze voor de uitslag!!

Wat een spanning weer....hoop het zo...

Ik heb wel een beetje goede hoop omdat ik nog niet ongesteld ben geworden..bij mijn eerste ivf werd ik al 4 dagen voor de testdatum ongesteld....dus heb nu nog alle hoop!

Ik hoop vanmiddag een mooi positief bericht neer te zetten, hopenlijk bellen ze snel voor de uitslag...want ben een beetje gek aan het worden hier.......

liefs,

Geplaatst

Femmie80 en Simone77,

Wat een enorme spanning moeten jullie inzitten! Ik hoop dat jullie allebei een telefoontje met goed nieuws krijgen vanmiddag. Duim, duim, duim, duim....

Liefs,

Breden

Geplaatst

@Femmie en Simone

Oh...wat spannend!

@All

Hoe is het met de andere dames die in de wacht/actiedagen zitten, houdt iedereen het nog een beetje uit?

Hier is het (voor mijn gevoel) uiteraard weer anders verlopen dan verwacht... Na gisteren een follikel van 15.5 mm te hebben gemeten, stond er vandaag een "routine" bezoekje op de planning. Follikel al 17 mm, zoja vanavond pregnyl en vrijdag inseminatie, zoniet donderdag een keer extra en dan ws pregnyl zetten.

Voor het eerst in het proces ging ik een keer alleen (want slechts routine) naar de controle. Wel gisteravond al wat lichte krampen ter hoogte van de eierstok...De routine controle verliep wat anders, want de follikel bleek spoorloos; waarschijnlijk al gesprongen.. Grote teleurstelling dus... Echter, was er toch een optie en dat was vandaag nog insemineren...Onverwacht werd er dus van alles in werking gezet en was vanmiddag mijn eerste iui een feit.

Weet niet zo goed hoe ik me erbij voel; de vraag is of we er op tijd bij waren...In ieder geval wel een hele positieve medewerking van het zh. De wachtweken zijn dus eerder dan verwacht ingegaan...

Grtjs

Geplaatst

3 december Herfst 2e FM

5 december Maaikie 1e FM

7 december Maaikie 2e FM

7 december Herfst80 4e FM

25 november IUI Hoopvol

27 november Okaasan (TP)

28 november Esseke (TP)

7 december IUI Herfst80

8 december Mar S (TP)

12 december Maaikie (TP)

Testdatum: gekruiste%20vingers%203.gif

6 december Roxanne

7 december Simone77

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

15 december Anita79

16 december NCM

16 december Amy81

22 december Herfst80

Geplaatst

oh oh, ik heb nu van dat vruchtbare slijm als afscheiding!!!!is dat een teken dat mijn natuurlijk eisprong er aan komt? Moet ik voor de zekerheid nu de gyn bellen of hebben jullie dit ook wel eens gehad?ik ben nu op cd9 spuit puragon sinds dag 5 en orgalutran sinds dag 6. Weet iemand of dat slijm kan/hoort bij deze medicatie???Ik zou toch niet graag nu al een eisprong willen hebben, ik heb morgen de 2e FM...*edit: oooh Herfst80, ik lees nu jou bericht, wat heftig zo je eerste IUI in te gaan!!! Nou heel veel succes de komende dagen, kan me voorstellen dat je er niet zo'n zeker gevoel bij hebt...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden