Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja meiden, we gaan morgen met z'n alle op voor de FM meting. Ik vind het wel weer spannend hoor, pfff...ik hoop maar dat de puregon dit keer zijn werk heeft gedaan; ik voel mijn eierstokken best wel Essie, hopelijk een goed teken! Wat lief van je vriendinnen trouwens, dat soort warme gebaren heb je nodig in dit proces:-)

Belladonna: wat heerlijk dat jullie alles weer een beetje in perspectief hebben kunnen plaatsen, het is zo moeilijk he, keuzes maken wat het beste is. Wij zijn ook bezig met adoptie, na deze poging weet ik niet of ik nog een vierde poging wil doen, ik vind het tegelijkertijd doodeng dat dit definitief de laatste zal zijn: ik probeer maar met de dag te leven...

Okaassan, het belangrijkste misschien wel in dit traject is dat je vriend in ieder geval praat en zolang je weet dat het goed zit en je elkaar in dit traject even de ruimte geeft komt je uiteindelijk wel weer dichter tot elkaar. Het blijft voor mannen gewoon een wedstrijd waarin zij aan de zijlijn staan en de rest van de familie zit op de tribune maar wij staan toch echt op het middelpunt.

Ladies, een hele fijne dag!

• Reacties 512
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Start Prikken::icon_flower:

23 oktober Amy81

3 november Essieislief (deca)

5 november Mar S (decapeptyl)

14 november Okaasan (Gonal-F)

16 november Hoopvol07 (puregon)

22 november Liesje '74 (Lucrin)

2 december Liesje '74 (Gonal-F)

1e echo en metingen : :myfignerscrossed:

14 november Essieislief

20 november Essieislief 1e FM

22 november Okaasan 1e FM

23 november Essieislief 2e FM

23 november Amy81 1e FM

23 november Hoopvol07 1e FM

26 november Essieislief 3e FM

3 december Apple2011 1e FM

12 december Liesje '74 1e FM

Punctie enTerugplaatsing: :goodluck1:

28 November Essieislief

Testdatum: :gekruiste vingers 3

Essieislief rond 15 december

Hallo meiden!

Ik kom mij ook aanmelden voor het decemberbankje.

Vandaag ongesteld geworden en 3 december 1e follikelmeting voor onze enige cryo terugplaatsing.

Hopelijk krijgen we dit jaar een mooi kerstcadeau!

Succes voor iedereen!

Geplaatst

@Belladonna

Wat een dapper besluit! Heel veel geluk met de poging in februari!

@Hoopvol07 en Amy

Heel veel succes morgen, duim voor een mooi resultaat.

@Essieislief

Fijn dat je vriendinnen je zo lief ondersteunen, wellicht heeft het een extra positief effect. Net zoals voor beide andere dames hoop ik op een mooie uitslag voor je morgen

@Okaasan

Vandaag was jou dag toch? Hoop dat de medicatie zijn werk heeft gedaan en het resultaat positief was.

@Mar S

Gek hè, hoe blij je kan zijn met je menstruatie. Eindelijk weer actie! “Vol verwachting klopt ons hart”is nu echt van toepassing…

@Apple

Welkom

Voelde vandaag dezelfde “vreugde” als Mar S eerder; eindelijk ongesteld! Aanstaande donderdag de uitgangsecho…het voelt als de gang naar het schavot… Is de cyste weg of niet, eindelijk starten of weer een teleurstelling? Hoop mijn naam donderdag aan “het lijstje” toe te kunnen voegen…

Grtjs

Geplaatst

Dank jullie wel allemaal om zo aan mij te denken!

De FM was prima, ik heb ongeveer 25 follikels, waarvan 10 van 10 mm of kleiner, dus die gaan waarschijnlijk niet mee doen. Maar in elk geval dus 15 grotere. Echt een enorm verschil met vorige keer. Toen spoot ik precies dezelfde hoeveelheid GonalF en had ik uiteindelijk 13 aan te prikken follikels, met daaruit 10 eicellen. Ik ben dus razend benieuwd hoeveel dit gaat opleveren. Ik heb nu zelfs een dag minder gespoten dan vorige keer. Raar hoor, dat het zo kan verschillen.

Vandaag dus de laatste Orgalutran gespoten en zo om 22 uur de Ovitrelle erin. Donderdag om 10 uur de punctie. Mijn man moet er al om 9.30 zijn.

Ik ben dus al zo goed als klaar, althans zo voelt het. Die punctie blok ik nog even geloof ik. Pfff, zoveel meer follikels dan vorige keer, dus ook zoveel meer keer aanprikken. Heftig hoor, daar denk ik gewoon nog even niet aan.

@hoopvol; Getsie wat een nare droom. Heel vervelend dat je dit soort enge dingen droomt. Ik hoop dat je vannacht beter slaapt. Zo zie je maar hoe de MMM je bezig houdt, zelfs als je slaapt. En je eierstokken hoef je niet veel te voelen hoor. Vorige keer had ik veel minder eitjes dan nu en deed het echt zeer. Nu voel ik ze niet de hele tijd en heb ik veel meer follikels. Raar, maar waar.

@Apple: welkom hier. HEel veel succes met je poging! Oh, gelukkig een cryo lees ik nu, dat scheelt weer heel veel hormonen spuiten.

@Herfst: Oh, wat ontzettend spannend. Wel heel fijn dat je nu weer in de running bent, maar nog even vreselijk spannend tot donderdag of je echt mee kan gana doen. Ik ga vreselijk hard voor je duimen, want na al die maanden (nutteloos) wachten ben je nu echt wel aan de beurt.

Essie, Amy en Hoopvol: heel veel succes morgen bij de FM.

Zo nu mezelf weer even aan het lijstje toevoegen.

Geplaatst

23 oktober Amy81

14 november Essieislief

23 november Amy81 1e FM

Punctie en Terugplaatsing: :goodluck1:

24 november Okaasan (punctie)

27 november Okaasan (TP)

28 November Essieislief

11 december Okaasan

rond 15 december Essieislief

Misschien moeten we de data die al geweest zijn eraf halen, zodat het lijstje overzichtelijker blijft. Ik laat he tnog even staan, maar als meer mensen dat een goed plan vinden, dan merk ik het wel.

Geplaatst

hoi meiden,

even een berichtje vanuit hier:)

orkaansan, meid wat goed zeg zoveel follikels...jeetje dat is wel bovengemiddeld toch? is het geen overstimulatie"? stond er echt van te kijken super!!

ja met zn drieen morgen voor de fm:) spannend weer hoor, alleen kan manlief niet mee morgen...heeft net een kies afgebroken, en moet morgen naar de tandarts.. ik krijg morgen ook meteen de bloeduitslagen..ben erg benieuwd hoe ik ervoor sta

kan even niet op iedereen reageren, want ben t een beetje vergeten, en dan moet ik eerst weer een pagina terug om te kijken wie wat geschreven had...haha maar ik denk aan jullie en ik laat tmorgen weten

x

Geplaatst

Hallo allemaal,

Voor diegenen die vandaag allemaal voor de FM gaan, heel veel succes!

Okaasan, wat een oogst. Ook bij de IUI was het het bij ook steeds verschillend hoe ik op de hormonen reageerde en wat de opbrengst was. Ik probeer daar maar niet te veel over na te denken.....

Ik ben gisteren begonnen met de eerste spuit Lucrin met het geweldige vooruitzicht dat ik dan overgangsverschijnselen krijg..... Vooral mijn man kijkt daar erg naar uit :happy2:. Ik ben benieuwd wat dat nu weer met me doet. Dan op 2 december beginnen met Gonal-f erbij. Ook dat heb ik nog nooit gebruikt dus moeten we ook maar afwachten.

Gr!

Geplaatst

Ik ben net weer uit het ziekenhuis terug

Het zag er helaas niet goed uit.

Dit houd in dat er deze ronde maar 3 eitjes te zien zijn waarvan 2 rijp en 1 blijf achter.

Normaal heb ik er altijd 9 stuks.

Vanmiddag wordt ik gebeld door het ziekenhuis wat ze gaan doen.

Ze hebben straks overleg of ze deze poging afblazen of dat ze toch deze eitjes gebruiken.

Dat houd in dat ik waarschijnlijk vrijdag of zaterdag een punctie heb en maandag of dinsdag de terugplaatsing.

De 2 eitjes die zo groot zijn kunnen niet veel langer blijven zitten vandaar misschien een eerder punctie.

Als ze de hele boel afblazen dan mogen wij waarschijnlijk pas ergens in het nieuwe jaar voor de nieuwe poging.

Kortom balen voor nu en afwachten

Geplaatst

HE, Essie, wat een rot bericht. Pfff, gek is dat hoor dat je iedere keer zo anders op de medicatie reageert. Bij mij is dat gelukkig andersom uitgepakt, maar moet ik maar hopen dat het geen overstimulatie wordt. Maar zoals bij jou nou, jeetje zeg, daar reken je toch echt niet op als het al meerdere keren wel goed is gegaan.

Succes met wachten op het telefoontje. Erg vervelend dat als je nu moet stoppen, het weer een paar maanden duurt voordat je weer opkan. Hè, ik zit hier echt te balen voor je.

@Liesje Fijn dat je nu ook echt begonnen bent. Ik ben het even kwijt, maar is het je eerste IVF/ICSI? Heel veel succes met spuiten. En ik vind dat de mannen niet moeten zeuren. Tuurlijk is het voor hen ook zwaar, maar niet zo ingrijpend als het voor ons vrouwen is. Wij krijgen al die vervelende onderzoeken, inwendige echo's, hormonen en een punctie. Dus een beetje humeurige en onredelijke vrouw, moeten ze maar kunnen handelen.

@Amy en Hoopvol: heel veel succes vandaag!

Geplaatst

Hè, getsie wat een stomme berichten deze ochtend. Hè bah bah bah.

Is jullie ziekenhuis ook dicht tussen kerst en oud&nieuw dat jullie zo lang moeten wachten, of is er zo'n wachtlijst?

He getverdemme, ik vind het echt heel naar voor jullie.

Geplaatst

ik ben net ook gebeld en ze willen mij vrijdag toch ook nog een keer meten en weer tellen.

Ik vermoed dat mijn hormonen omhoog zijn gegaan en ze weer niet alles zien duimen omhoog.

Maar ze kunnen het alsnog afblazen zei ze al.

Geplaatst

Hey meiden!

Hier ook nog even een berichtje van mij, zit in hetzelfde schuitje als Essie inderdaad:-( wij hadden 6 follikels en in vergelijking met de keren hiervoor (1e keer 18, 2e keer 10 eitjes) is dit heel weinig, en zeker voor de derde poging. Ook wij werden vanmiddag teruggebeld of we het gaan staken of niet maar we gaan het toch nog afwachten tot een vrijdag; dan gaan we voor de 2e echo. Bah, ik ben er erg verdrietig onder en merk dat de moed mij direct in de schoenen zakt. Bovendien snap ik het niet, ik ben van 112,5 gonal overgegaan op 125 puregon maar ben nu zo bang dat mijn lijf niet goed reageert op de puregon. Volgens de verpleegkundige kan dit niet want het is eigenlijk beiden hetzelfde maar ik zie sinds de eerste poging wel echt een neerwaartse spiraal hoor...

Essie, ook via dit forum: we houden de moed erin samen hoor, we blijven elkaar steunen!!!

Geplaatst

hoi meiden, ik heb 110 eh puregon gespoten....en 1 eitje, maar goed we doen iui dus dan is t minder erg...maar had wel op 2 eitjes gehoopt.. hebben vrijdag de iui, das vroeg voor mijn doen, want dit is pas dag 10 van mn cyclus...

bloedtesten waren goed,,,fsh was 7 ... heel raar, tis oook wel eens 13 geweest, toen zeiden ze je kom wss vroeg in de overgang, en nu zegt ze je hebt de hormonen van een jonge blom? snap jij het of snap ik het.. maar goed, ga maar weer duimen

amy en essie, balen voor jullie zeg.. weten jullie artsen hoe het komt dat dit is gebeurd?

xx

Geplaatst

23 oktober Amy81

22 november Breden (Gonal-F + Menopur)

14 november Essieislief

23 november Amy81 1e FM

29 november Breden 1e FM

27 november Okaasan (TP)

28 November Essieislief

11 december Okaasan

Hallo meiden,

Mag ik me bij jullie aansluiten deze maand? Ik hoop op veeeeel positieve testen!!!

Liefs,

Breden

Geplaatst

@Hoopvol: Ik heb geen idee of het overstimulatie is/wordt. VOlgens mij ontstaat overstimulatie pas echt na de punctie. Maar ik verwacht wel dat ik goed moet opgaan letten, want volgens mij hanteert UMCU 15 follikels als grens,daarboven vinden ze overstimulatie.

Ik stond ook echt versteld over de FM, omdat ik zelfs nu iets minder dan vorige keer heb gespoten. Althans, wel hetzelfde aantal eenheden, maar een dag minder.

En vrijdag al je IUI. Dat is zeker snel op dag 10 al. Dat plannen ze dan ook vroeg in zeg. Bij mij vonden ze altijd met bloedtesten de piek net voor de eisprong en deden ze de dag erna de IUI. Gek hoor dat het overal anders gaat.

@Essie en Amy: Toch nog een kansje voor jullie. Heel heel veel succes vrijdag. Bij mijn vorige poging had ik de eerste meting ook maar 4 grote follikels en zijn er uiteindelijk 13 aangeprikt. Het kan dus echt! Ik hoop zo dat het nog helemaal bijtrekt en je vrijdag een heel goede FM hebt. Hou moed hoor. Een dikke knuffel voor jullie allebei!

@Breden: Welkom hier en tuurlijk mag je je aansluiten. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Heftig hoor als ik jouw handtekening lees. Wat een moed om zo lang door te gaan.

Hier toch wel echt zenuwachtig voor morgen. Ik ben heel benieuwd hoe het er nu uitziet en wat er met al die kleine follikels gebeurd. Ik hoop eigenlijk niet dat die ook allemaal aangeprikt hoeven te worden, want dan zijn ze gewoon twee keer zo lang bezig als vorige keer. Morgen om 10 uur ben ik aan de beurt.

Geplaatst

@Essieieslief, Amy en Hoopvol

Spannende dag voor jullie alledrie vrijdag! Zal heel hard duimen!

@ Okaasan

Heel veel succes vandaag, op naar een mooie oogst!

@ Liesje

Eindelijk actie, dat is fijn denk ik

@Breden

Welkom!

Geplaatst

Ik kom ook weer op de bank.... Eergister m'n punctie gehad voor mn 2e ivf.... Ze hadden 7 eitjes gister belde ze dat er 3 van zijn bevrucht...morgen TP en dan weer 2 weken wachten...

Geplaatst

Mijn punctie ging goed. Ik ga er nog steeds mijn hobby niet van maken, maar of het nu lag aan de andere arts dan de vorige keer of aan de morfine of de combi, de punctie was echt veel beter te hebben.

In totaal zijn er 22 follikels aangeprikt en daaruit zijn 15 eicellen gevonden. Dat had ik ook wel verwacht, want er waren 15 grote follikels en een heel aantal kleintjes. Van die kleintjes had ik al niet zo veel verwacht. Nu heel veel drinken en rusten om overstimulatie te voorkomen. Zondag de TP.

Geplaatst

@Okaasan

Wat een mooi nieuws voor zover!

Hier ook eindelijk positief nieuws; de cyste was verdwenen of nog maar minimaal aanwezig (wat er zat zou ook een nieuwe follikel kunnen zijn). In ieder geval klein genoeg om een start te maken. Wegens de weinig (tot nu toe zichtbare) follikels deze eerste keer starten met iui. Net de eerste spuit Menopur gezet. Even wat gestuntel en wat spanning zo voor de eerste keer maar prima te doen.

Wat een fijn gevoel dat ik me toe kan voegen aan het lijstje!

Nogmaals veel succes voor alle dames die morgen ziekenhuisbezoeken hebben!

Grtjs Herfst

Geplaatst

23 oktober Amy81

22 november Breden (Gonal-F + Menopur)

24 november Herfst80 (Menopur)

14 november Essieislief

23 november Amy81 1e FM

29 november Breden 1e FM

29 november Herfst80 1e FM

27 november Okaasan (TP)

28 November Essieislief

Testdatum: gekruiste%20vingers%203.gif

11 december Okaasan

Geplaatst

Hoera Herfst! Wat fijn dat je mocht beginnen. Zou je eigenlijk IVF/ICSI doen, ipv IUI? Dat is dan wel weer iets anders deze weg. Maar goed, je bent in elk geval in de running en die cyste is verdwenen. En dat is supergoed nieuws. Succes met spuiten. En klungelen is echt niet erg, want na twee dagen weet je niet meer beter en gaat het zo goed dat je wel een volleerd junkie lijkt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden