Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mar, ik heb ook geen goeie cyclus (PCO) maar hoef altijd alleen maar een paar dagen Puregon te spuiten en ik sluit dan af met Pregnyl..

En wat naar van die afwijking! Heeft dat uberhaupt nog consequenties voor een zwangerschap?

Hoopvol, ook nog lekker jong dus! Toch gek dat ze er in het ene zkh strenger mee zijn als met het andere zkh..

Hier een rot avond! Einde van de middag te horen gekregen dat een goeie forum vriendin een bbz heeft.. Ze is net wakker uit de narcose.. Gelukkig hebben ze haar eileider wel kunnen besparen!

Vind het zo verschrikkelijk! We zijn precies even lang bezig voor een wondertje en het geluk leek haar toe te lachen toen bleek dat ze na haar 1e IUI zwanger was! Helaas.. En wat zijn die herinneringen eraan toch rottig.. Weet helaas maar al te goed hoe zij zich nu voelt..

Verder had ik vanavond wat rozeverlies? Beetje vroeg voor een ongi..

• Reacties 512
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag allemaal,

Mag ik me bij jullie aansluiten. Dit weekend ongesteld geworden van de laatste (8e!) IUI behandeling en nu door naar het Rijnstate in Arnhem voor IVF/ICSI. Ben erg benieuwd wat er allemaal komen gaat. Intake reeds in oktober gehad en alle afspraken staan inmiddels gepland. 12 december voor 1e echo en bepaling mogelijke punctiedatum.

Net als Liminous heb ik PCOS en is opeens de laatse twee keer IUI de kwaliteit van mijn hubbie slecht terwijl dit daarvoor nooit een probleem was.

Worden spannende kerstdagen voor ons allemaal!

Geplaatst

Hoi Liesje, welkom hier!

Jeetje al 8x IUI gehad.. En er is dus nooit wat positiefs uit gekomen? En wat gek dat het zaad opeens slecht is.. Gelukkig hoeft dat voor IVF/ICSI niet veel uit te maken. Mijn vriend had voor de punctie slechts 55.000 zaadjes maar we hadden toch mooi 10 embryo's!

Heel veel succes met de behandeling!

Hier heeft het roze verlies helaas niet doorgezet :( Heb n ontzettend ongi gevoel en ben humeurig dus ik verwacht het nog wel elk moment..

Geplaatst

Dag Liminous,

De zesde keer was het raak maar helaas is dit een miskraam geworden met 10 weken. Dat was eigenlijk de laatste IUI maar omdat deze was gelukt toch nog drie keer proberen. Nu echter het zaad opeens zo slecht was, hoeven we de derde keer niet meer af te wachten en gaan we direct door.

Hoop het beste voor jou!

Geplaatst

hoi meiden

liminous, ja vreemd he dat t niet overal hetzelfde is? maar ja ik denk maar zo: we hebben 3 kansen, en die wil ik zo goed mogelijk benutten, is jouw man ook nog jong? de mijne word vrijdag 29..

en hoe is t nu met je vriendin? heel naar van de bbz...

liesje welkom hier ik was de 3e iui zwanger, en heb er 6 gehad, en wij krijgen er ook 3 bij... en we doen dit ook in arnhem, mn vriend zn zaadjes zijn ook erg wisselend... de ene x 5 miljoen en de andere x 300.000 .... jullie ook heel veel succes

liefs

Geplaatst

Hoi dames,

Even een ego berichtje.. Vorige maand vol van verdriet omdat we een maand verplichte rust moesten vanwege een te vol lab-team.. We kregen wel de garantie dat we de eerstkomende cyclus voor een terugplaatsing konden gaan..

Nadat ik vanmorgen ongesteld was geworden en me dus weer had aangemeld, kreeg ik vanmiddag telefoon met de mededeling dat we pech hebben omdat ze WEDEROM vol zitten!! Sterker nog, ze willen dat ik 5 WEKEN de pil ga slikken!! Dit zodat ze me zogenaamd ''beter kunnen plannen''. En met wederom een ''garantie'' dat we daarna wél voor een terugplaatsing kunnen gaan..

Jullie zullen ongetwijfeld begrijpen dat ik er totaal geen vertrouwen meer in heb.. Ik voel me echt een nummertje en ben er ontzettend zat van! De tranen hebben vandaag weer rijkelijk gevloed en ik weet ff niet waar ik het zoeken moet..

Vanmiddag met een ander ziekenhuis (MCK) gebeld om informatie in te winnen hoe een eventuele overstap in zn werk gaat en hoeveel tijd we daar aan kwijt zijn.. Na een heel fijn gesprek ook meteen maar besloten om voor een intake te gaan (21 November).. We laten het van dat gesprek afhangen of we ook daadwerkelijk de overstap gaan maken.

Ik ga maandag ook nogmaals met het VU bellen om een persoonlijke afspraak te maken.. Ik wil gewoon een duidelijk gesprek over hoe nu verder.. Want na iedere mislukte poging een paar maanden wachten, daar zit ik niet op te wachten.. En de zogenaamde garanties zeggen kennelijk ook niks..

Sorry voor dit gezeur maar heb t op t moment echt ff gehad.. Geen idee dus ook nog over hoe nu verder.. We zien het wel.. Just in case toch maar aan de pil voor nu..

Geplaatst

heey liminous, wat een k*t bericht.... Daar zit je niet op te wachten... Heel erg dat ze dit zo doen, je hebt er zoveel rekening mee gehouden, en nu worden je plannen zo gedwarsboomt... Ik zou ook als ik jou was het op papier laten zetten (die zogenaamde garantie) liefs

Geplaatst

Liminous wat een rot nieuws. Ik zou ook woest zijn denk. Vind het goed van je dat je zo voor jezelf opkomt. Ik kan me zo voorstellen dat je je machteloos voelt, je bent tenslotte afhankelijk van ze. Goed dat je ook ergens anders geinformeerd hebt naar de mogelijkheden. Veel sterkte meid!

Hier alles rustig, ben nu een week aant spuiten met decapeptyl. Hoop over ongeveer een week ongi te worden....

Iedereen veel succes deze maand!

Liefs Mar

Geplaatst

hoe is het meiden?

hier rustig, had gister ongi moeten worden, maar ben het nog niet... voel wel al de hele week gerommel... maar kan niet wachten hihi

moet dan ook bloedprikken op fsh en amh

liefs x

Geplaatst

Nou Liminous, kan me je frustratie goed voorstellen...de teleurstelling wanneer je concreet wil gaan aanpakken en het dan (zeker door beperkingen van het zh) niet kan...Hoop dat je een positief intakegesprek hebt, en hier wellicht wel (of voor je gevoel beter) aan de slag kan! Geen ego bericht, gewoon fijn om van je af te kunnen schrijven, toch...

Grtjs Herfst

Geplaatst

Hee Liminous, gewoon lekker van je af schreeuwen/schrijven hoor! Dat kan soms al heel erg opluchten...

Is helemaal niet ego, soms moet je het gewoon even kwijt en wij begrijpen dat!

De meeste ziekenhuizen hebben echter een stop met kerst (als het goed is, lukt het bij mij nog net daarvoor) dus ik vrees dat een ander ziekenhusi je ook niet echt verder helpt. Natuurlijk wel als alleen het gevoel daar al beter is en je het gevoel krijgt dat je serieus wordt genomen. Ik weet dat het voor die artsen gewoon werk is, maar soms denk ik ook wel eens dat ze geen idee hebben wat zo'n verschuiving/wachtmaand met je doet als je wens zo groot is. Zij kijken puur naar het medisch traject maar met wat er allemaal in ons koppie gebeurt, wordt niet echt rekening mee gehouden. Aan de ene kant is dat heel begrijpelijk maar voor mij is een goede arts iemand die ook rekening met de psyche houdt.

Nou Hoopvol, wie weet als de rode duivels nog niet zijn gearriveerd.... Zal heel hard voor je duimen!

Liefs!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik kom ook op deze wachtbank te zitten.

Vandaag begonnen met menopur en onze 3e en laatste kans dus extra spannend.

Ik heb even een lijst gemaakt kan iedereen hem kopiëren en jezelf erin zetten is lekker overzichtelijk als jullie het goed vinden natuurlijk.

Ik hoop dat wij een mooie groene bank krijgen hier.

Start Prikken::icon_flower:

3 November Essieislief (deca)

1e echo en metingen : :myfignerscrossed:

14 november Essieislief

20 november Essieislief 1e FM

23 november Essieislief 2e FM

26 november Essieislief 3e FM

Punctie enTerugplaatsing: :goodluck1:

28 November Essieislief

Testdatum: gekruiste%20vingers%203.gif

Essieislief rond 15 december

Geplaatst

Ik zie ook wat bekende van de vorige bankjes.

@hoopvol ook voor jou je 3e en laatste poging net als ons.

Wij hebben al samen op een bank gezeten he.

@belladonna

Ook met jou heb ik al op een bankje gezeten

heel veel succes deze ronde

En de rest van de meiden leer ik vanzelf wel weer kennen sterkte allemaal

Geplaatst

Hi meiden!

Ook ik ga meedoen aan dit bankje! Ik ben gisteren begonnen met de puregon dus het hele circus gaat weer beginnen. Het is bij ons de 3e poging, heel eng dus allemaal maar we houden hoop!

Essie, we zitten nu echt heel dichtbij met afspraken en puncties he, spannend!

23 oktober Amy81

14 november Essieislief

23 november Amy81 1e FM

28 November Essieislief

Testdatum: gekruiste vingers 3.gif

Geplaatst

23 oktober Amy81

22 november Liesje '74 (Lucrin)

2 december Liesje '74 (Gonal-f)

14 november Essieislief

23 november Amy81 1e FM

12 december Liesje '74 1e FM

28 November Essieislief

Geplaatst

hoi meiden, oude meiden en nieuwe meiden hihi

eissieislief, ja ik ken jou nog wel hoor:) maare dit is niet mn de ivf/icsi poging hoor, dis is mn 7e iui poging, hihi maar geeft niks

amy81 ook welkom hier,

Ik ben ongesteld geworden yes yes yes, ik ga morgen ochtend dus bloedprikken, en beginnen met puregon, en dan zal ik eind volgende week een eerste fm krijgen... heb er wel weer zin in, wel weer spannend

hoe is t met alle andere dames?

x

Geplaatst

@hoopvol: haha nu ben je nog blij met je ongesteldheid, ik ga voor je duimen dat het voorlopig je laatste keer is!

Ik wacht nog er nog op...

Geplaatst

Ik ben ook nog aan het wachten en zoals het er nu naar uitziet zal het echt pas de laatste dagen van november worden. Ben normaal van de klok, maar waarschijnlijk door mijn reis naar de US en het tijdsverschil stond alles op zijn kop en had ik opeens een cyclus van 30 dagen!! (normaal 26-27 dagen) Ik had een speling van 5 dagen vanwege een al geplande reis half december, maar die kan ik nu wel vergeten. Was er op mijn 1e dag ongi erg verdrietig om, want keek er erg naar uit, maar ja het is voor een goed doel.

Ook ik/wij hoop het jaar mooi af te sluiten. Nu nog maar weer verder met wachten op de volgende keer ongi over ruim 2 weken....

Geplaatst

@Amy

ha die amy ja ja daar zitten wij weer samen wat toevallig en gezellig.

Gaan we deze ronde dan maar voor de groene bank samen ik ben de rode wel zat.

@hoopvol

Ja klopt weet ik inderdaad dat jij metr iui bezig bent :-)

Heel veel succes ik duim

@maaikie

Die rode duivels komen steeds op de verkeerde tijdstippen he.

Laten wij hopen dat over 2 weken je laatste keer is.

Geplaatst

Heee, ik ontdek net dat iedereen die deze maand begint met haar poging, meeschrijft op het wachtbankje dat nog moet komen. Ik vond het al gek dat er eigenlijk niet geschreven werd in een beginnen in… topic. Maar vandaar, ik heb jullie gevonden.

Ik wil graag meeschrijven en meeleven de komende maand.

Ik heb namelijk net mijn eerste spuit gezet met 150 IE GonalF. Ik heb al 1 mislukte ICSi en vier mislukte cryo's achter de rug, dit is dus mijn tweede verse ICSI. Hopelijk deze ronde meer geluk.

Allemaal veel succes met de fase waarin je nu zit.

Geplaatst

*** breek in ****

He meiden, veel bekenden zie ik hier al (van het bekende bankje ) ...ik wil jullie allemaal alvast suc6 wensen en dat jullie jezelf het allermooiste kerstcadeau kunnen geven.

Liefs eer

*** breek uit ***

Geplaatst

23 oktober Amy81

3 november Essieislief (deca)

14 november Okaasan (Gonal-F)

22 november Liesje '74 (Lucrin)

2 december Liesje '74 (Gonal-F)

14 november Essieislief

22 november Okaasan 1e FM

23 november Amy81 1e FM

12 december Liesje '74 1e FM

28 November Essieislief

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden