Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sorry ik breek even in, maar wat een complete onzin van je huisarts. Ik had met 6 weken 2 dagen al een kloppend hartje. En dat hartje hoeft nog helemaal niet maar zeker te weten zien ze alles wat ze moeten zien!

Lieve Jo het is toch niet vol te houden nu tot dinsdag, ga alsjeblief meteen naar het ziekenhuis en leg uit waarom je je zo veel zorgen maakt. Dan krijg je altijd meteen een echo!

Het kan ook zijn dat je eierstok gedraaid is ofzo, dat schijnt ook heel veel zeer te doen, maar je moet hier toch duidelijkheid over hebben?!!

Je bent echt welkom in het ziekenhuis hoor met zo'n klacht! Echt.

Heel veel sterkte en ik hoop dat alles gewoon goed zat en dat het iets onbelangrijks is.

Liefs

Noor

Breek weer uit

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

net ging ik naar de wc en bleek bruine afscheiding te hebben. Doodeng. Ik hoop zo dat het goed gaat. Ik weet dat het met innesteling te maken kan hebben, maar toch vind ik het eng. Heb geen erg krampen. Had net wel wat krampjes maar niet benoemswaardig. Dit maakt me onzeker. Mijn vriendin die hetzelfde traject heeft doorlopen meteen gebeld. En die zei ook probeer positief te blijven. Dat probeer ik ook maar het is verdomd moeilijk en natuurlijk begrijpt ze dat. Moest het even kwijt.

Ga vandaag niks meer doen alleen op de bank hangen en film kijken en hopen dat het stopt. Waarom moet alles zo onzeker en moeilijk

Jo jeetje dat is schrikken gelukkig is het gestopt en om een echo eisen.

Geplaatst

Ik breek ook even in.

Jo ik vind dat ze gewoon een echo maken straks is het iets anders en kunnen ze wat aan doen.

En zit de baby gewoon op zijn plek en is er wat anders.

Ik heb een echo bij 6 week en 6 dagen gehad en toen was er ook een hartje te zien.

Wat een l*l die arts potverdorie.

Sterkte meid en dat het gewoon iets anders is.

Liefs Jessica

Geplaatst

@jo, ik zou toch ook langs het ziekenhuis of huisartsenpost gaan/bellen en voor een echo vragen. Ik weet ook niet of je al bij een verloskundige staat ingeschreven. Zij zijn (in mijn ervaring tenminste) ook eerder geneigd om te helpen. Meestal hebben zij ook echo-apparatuur. Sterkte!

@raba, bij de zwangerschap van Seppe had ik ook af en toe bruine afscheiding in de eerste weken, maar het maakt inderdaad wel heel onzeker. Hopelijk is het oud bloed wat door het lichaam wordt afgevoerd.

Geplaatst

Hè meis we duimen dat alles goed is en dat jij straks een mooi kloppend hartje te zien krijgt.Liefs Quin

we hebben toch maar gebeld naar voorburg, en we mogen langs komen, we zijn nu onderweg, uur rijden, ik hou jullie op de hoogte.
Geplaatst

@raba ja heb ik ook gehad vooral na seks of sporten, het hoorde volgens de arts er een beetje bij.

net ging ik naar de wc en bleek bruine afscheiding te hebben. Doodeng. Ik hoop zo dat het goed gaat. Ik weet dat het met innesteling te maken kan hebben, maar toch vind ik het eng. Heb geen erg krampen. Had net wel wat krampjes maar niet benoemswaardig. Dit maakt me onzeker. Mijn vriendin die hetzelfde traject heeft doorlopen meteen gebeld. En die zei ook probeer positief te blijven. Dat probeer ik ook maar het is verdomd moeilijk en natuurlijk begrijpt ze dat. Moest het even kwijt.Ga vandaag niks meer doen alleen op de bank hangen en film kijken en hopen dat het stopt. Waarom moet alles zo onzeker en moeilijkJo jeetje dat is schrikken gelukkig is het gestopt en om een echo eisen.
Geplaatst

Oooo gister zo'n gave kinderwagen gezien ben helemaal verliefd;)

Maar laten we maar niet op de zaken voorruit lopen.

Slaap nog steeds slecht ook vandaag weer om 5 uur op, dat hou ik toch geen 9 mnd vol.

Geplaatst

Jo...Ben er stil van. Ik hoop zo dat je nu weet waar je aan toe bent en dat alles positief is. Onzekerheid is iets verschrikkelijks waarvan veel mensen dit niet snappen of kunnen begrijpen. Telkens zit ik nu naar de klok te kijken en leef met je mee!Gr. Shanna

hier een verschikkkelijke nacht achter de rug.ging mijn man ophalen van het station, en terwijl ik daar wachte kreeg ik al ontzettende buikpijn.toen hij er was na zo'n tien minuten, was het niet meer te houden, kon de auto bijna niet uitkomen, en mijn man is naar huis gereden.thuis heeft ie me met moeite uit de auto gekregen, en op bed kunnen leggen, de pijn was zo verschrikkelijk, nog nooit zo iets meeemaakt.kon niet bewegen, of praten.op een gegeven moment naar de wc gestrompeld, en mijn vermoeden werd bevestigt, veel bloed, helderrood..pffffffhuilen huilen huilenmijn man naar de huisartsenpost in het ziekenhuis gebeld, en we mochten meteen langs komen,dus wij de auto in, moet zeggen dat de pijn na het bloedverlies al aardig af begon te nemen.nou de dokter was niet echt bekwaam moet ik zeggen, wist niet eens wat icsi was, dus ging overleggen met de gynacoloog.toen kwam ie terug met de mededeling dat we af moesten wachten, omdat hij niet wist of het nou een miskraam was geweest, of niet,ik begon nog over een echo, maar volgens de arst, had dat geen zin, omdat je met 7 weken toch nog niets ziet?!heb dinsdag al een echo staan, in voorburg, dus nu is het maar afwachten wat daar op te zien is.heb nadien geen bloedverlies meer gehad , geen druppel, dat is wel vreemd toch?heeft iemand hier ervaring mee? zulke pijnen, en maar 1 keer bloed?zo moest het even van me af schrijven......liefs jo
Geplaatst

heb net gebeld en als het alleen bij bruin blijft en geen krampen dan hoeven we ons nog geen zorgen te maken

Jo hoe is het gegaan?

Geplaatst

Over kinderwagens gesproken...stiekem zit ik al te kijken naar tweelingkinderwagens. Misschien zijn het er wel twee.

Als dat zo is oepsie....! Staat ons heel wat te wachten organisatorisch. We zijn nu namelijk al met zijn viertjes. Dusss andere auto, kinderwagen, herindelen slaapkamers etc. Oei oei oei. Geen geld. Net advokaat kosten gekregen vanwege Nick (zoontje van mijn man). Zijn vrouw is zonder overleg ruim 1 uur en 3 kwartier van ons vandaan verhuisd. Nick is 6 jaar en zijn moeder heeft hem gewoon hier achter gelaten! Vandaar nu naar het hooggerechtshof. Inmiddels advokaatkosten van ruim 4000 euro. Ugh... Hoest dat maar even op! Betekent komende jaren kunnen we niets! Alleen rekeningen aflossen. Procedure kan nog wel een jaar duren met een hogere rekening als gevolg. Bij de vorige zwangerschap is het hartje stuklonen te staan op de dag van de rechtszitting. Misschien niet daardoor maar toch wel een heel dubbel gevoel.

Maar goed.... Laten we op een kindje hopen!

Geplaatst

zo, we komen net bij het ziekenhuis vandaan.

ben blij dat we zijn gegaan!

we hebben niet één maar twee hartjes mogen zien..:-)

ik ben helemaal opgelucht..

debloeding en krampen, konden ze niet met zekerheid zeggen, heb wel erg opgezette eierstokken, kan ook innesteling zijn, of draaien van het zakje met vrucht.

iedereen bedankt voor de lieve berichtjes, echt lief!! jullie zijn schatjes!

Geplaatst

Nu is het rood bij het afvegen. Word hier gek van. Weet dat het niks hoeft te betekenen maar toch maakt het je zo onzeker.

Jo wat een super bericht.

Geplaatst

Tjonge zeg...je maakte het ons wel heel spannend hoor!

En nog een tweeling wel. Ben je er van bekomen?

Nu word ik ook wel erg ongeduldig hoor, moet ik zeggen!

Moet nog 4 nachtjes slapen voor dat ik een echo krijg. Bah! Veel te lang wachten!

Ben zo bang geen hartje te horen. (vorige keer met 6 weken geen hartje, toen een week wachten (hel), daarna wel een hartje. Vervolgens met 10 weken echo controle, helaas een "missed abortion"). Gevolgd door een curretage.

Dit heeft bij mij blijkbaar niet in de koude kleren gezeten. En ben nu dus ook op van de zenuwen. En super bang!

Ditmaal krijg ik mijn eerste echo met 7 weken. Spannend, spannend spannend!

Geplaatst

Ik mag me eindelijk écht melden! Afgelopen maanden alle cryo's teruggeplaatst gekregen, 2 keer heel vaag een streepje gehad maar werd gewoon ongesteld... De laatste cryo plakt echter!!! Ooooh ik ben zooooo vreselijk blij!!! 21 juli ben ik uitgerekend

Mijn dochter is van 28 juli, dus lekker dicht op elkaar :D ik was van haar 10 augustus uitgerekend!

Is er een lijstje? Ik moet me nog even inlezen ;)

Geplaatst

Laatste lijstje wat ik kon vinden?

Even voorstellen:

Eer - 42 jaar - 3e IVF poging - 1e kindje

Iggie - 36 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje

Jessi79 - 32 jaar - 1e icsi poging -1e kindje

Jo1978 - 33 jaar - 2e icsi poging - 1e kindje

Liedje - 29 jaar - 1e icsi poging, 2e cryo - 1e kindje

Meisje38 - 38 jaar - 1e ivf poging - 2e kindje

Quin - 36 jaar - 1e icsi poging- 1e kindje

Sterremaud -

Testr -

Shanna74 - 37 jaar - IVF poging - 2e kindje

Sandra81- 29 jaar - 1ste ivf poging - 2de kindje

Iza - 30 jaar - 7e cryo uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

Uitgerekend:clap2:

1 juli 2012 - Liedje

4 juli 2012 - Jessi79 & jo1978 & Sterremaud

5 juli 2012 - Iggie

6 juli 2012 - Shanna74

8 juli 2012 - Eer - Quin

16 juli 2012 - Sandra81

21 juli 2012 - Iza

Eerste echo

11 november 2011 - Jessi79

14 november 2011 - Liedje

15 november 2011 - Iggie & Sandra81

17 november 2011 - Shanna74

18 november 2011 - Eer

21 november 2011 - Sterremaud & meisje 38

22 november 2011 - Quin

23 november 2011 - Jo1978

28 november 2011 - Iza

Geplaatst

Jo wat fijn! Dubbel proficiat!!!! En wat een sukkel van een dokter zeg!

Raba, meid wat een obzekerheid. Bruin kan gewoon oud bloed zijn...bij rood zou ik bellen. Gewoon voor je gemoedsrust...

Hier fewoon nergens last can alleen strontmisselijk als ik naast mijn man in de auto zit en kan de hele dag door eten.... Maar wel gezond gelukkig....

Sorry dat ik niet veel reageer, maar druk weekend!!

Xx

Geplaatst

Jeetje jo ... Schrik me rot maar gelukkig een heel goed einde .... Een tweeling ... Wow .

Wat zul je je afschuwelijk hebben gevoeld nadat 1 e ziekenhuis bezoek en wat n eikel die dienstdoende dokter ... Grrrrr

Raba ook jij in n onrustige fase , bel anders even met je ziekenhuis .

Morgen ben ik weer thuis heb ik iets meer tijd om te reageren, au revoir !

Geplaatst

Jeetje jo, wat een schrik zeg... Maar wat een prachtig nieuws! 2 hartjes... Wauw!

ik heb morgen de eerste echo en be toch wel zenuwachtig!

Geplaatst

@Jo1978. Gefeliciteerd met je 2 hartjes! Wat goed van je dat je toch nog naar het ziekenhuis gegaan bent en nu dus weet waar je aan toe bent ... twins!

@Liedje. Succes morgen met je eerste echo, kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent, spannend hoor.

@Quinn. Daar heb ik nou ook zo'n last van dat ik 's ochtends zo ontzettend vroeg wakker ben, vanochtend was het kwart voor 6. Is dat een zwangerschapskwaaltje???

@Raba. Bellen hoor als je je zo druk maakt, onzekerheid is killing, moet je jezelf niet aan doen meid. Sterkte.

@Eer. Ook dit oudje heeft haar echte grote liefde pas 4 jaar geleden leren kennen waarvan we zo'n 3 jaar bezig zijn met een kindje. Alles goed met allebei, maar door mijn leeftijd heeft het wat extra tijd nodig gehad ... Wij zijn zo dol blij en zo dol gelukkig dat we nu zwanger zijn.

Hoeveel emmy's hebben jullie terug laten plaatsen?

Geplaatst

Even voorstellen:

Eer - 42 jaar - 3e IVF poging - 1e kindje

Iggie - 36 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje

Jessi79 - 32 jaar - 1e icsi poging -1e kindje

Jo1978 - 33 jaar - 2e icsi poging - 1e kindje

Liedje - 29 jaar - 1e icsi poging, 2e cryo - 1e kindje

Meisje38 - 38 jaar - 1e ivf poging - 2e kindje

Quin - 36 jaar - 1e icsi poging- 1e kindje

Sterremaud -

Testr -

Shanna74 - 37 jaar - IVF poging - 2e kindje

Sandra81- 29 jaar - 1ste ivf poging - 2de kindje

Iza - 30 jaar - 7e cryo uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

Nikkie - 42 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

Uitgerekend:clap2:

1 juli 2012 - Liedje

4 juli 2012 - Jessi79 & jo1978 & Sterremaud

5 juli 2012 - Iggie

6 juli 2012 - Shanna74

8 juli 2012 - Eer - Quin

16 juli 2012 - Sandra81

17 juli 2012 - Nikkie

21 juli 2012 - Iza

Eerste echo

11 november 2011 - Jessi79

14 november 2011 - Liedje

15 november 2011 - Iggie & Sandra81

17 november 2011 - Shanna74

18 november 2011 - Eer

21 november 2011 - Sterremaud & meisje 38

22 november 2011 - Quin

23 november 2011 - Jo1978

28 november 2011 - Iza

29 november 2011 - Nikkie

29

Geplaatst

Heb nu rode druppels. Ging net naar de wc en had daarna het op de grond en op mijn been. En met afvegen is het nu ook rood. Net een test gedaan nog wel een dikke kruis. Straks maar weer bellen naar het zh wat is dit eng.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden