Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Shanna, hier heerlijk geslapen met de airco aan;)

maar hebben jullie ook z'n last van vocht ophoping in de benen heb ze echt maga dik;)

Shanna wat betreft zondag ga ik even overleggen het is zondag pinksteren en weet niet wat hub in petto heeft.

Quin, hopelijk heerlijk geslapen in je eigen bedje en gaat alles goed!

Rest kom later terug wil nog even wat opruimen voor het hier heel warm in huis is.

Geniet van het mooie weer!

Geplaatst

Het is svhandalig warm maar heb heerlijk geslapen hoor ;)

Hier heel veel last van dikke voeten...

Chantal ruim ze!

Ik zit alweer op de zaak. Lekker koel ;)

Have fun ladies!

Geplaatst

Quin hoe gaat het, lekker thuis nu?

@shanna vanaf 3 wakker pff dat zou je nu wel merken, of valt het mee?

Hier kon ik ook niet slapen vanacht sliep om 2:00 pas, had rug pijn pff

5uur weer het wekkertje,vanaaf er maar in vroeg in

Fijne dag all

Geplaatst

Wat een boel om bij te lezen.

Telefoon in wasmachine, ontaarde moeders, kiespijnen en bijwerkingen, slecht slapen.

Hier eerst marathon slapen gedaan thuis, lekker eten zitten knagen en instructies zitten/liggen geven aan man hoe de was te doen.

Ach hij rent zich rot van hot naar her en het is echt een lieverd hoef maar te zeggen ooo lekker taartje en ik heb binnen uur taart. Nadeel hij wordt slanker en ik dikker;-)

Vanmorgen controles gehad en het blijft stabiel, mogen dus niet klagen.

De harde buiken doen soms echt wel kneiterhard pijn maar we gaan nog steeds voor om dit nog zo vol te houden. Over inleiden is gesproken maar we hebben de keus gemaakt om het gewoon per x te bekijken wat is nog vol te houden en wat is verantwoord.

Lig nu een beetje in de tuin te lezen en wat te mailen, wel in de schaduw de zon is geen doen.

Morgen komt mijn vriendinnetje mij ophalen om te lunchen en zij hebben zwembad in de tuin dus ga gelijk lekker dobberen daar. As zaterdag is dat ook mijn oppas dus hoop op mooi weer.

Geplaatst

Haaii Quin,

Fijn om te lezen dat alles rustig is! TOP!

Nu dus idd niets doen!

In het begin is dat moeilijk, maar went wel snel hoor!

Alles voor de Beeb, toch!

En trouwens...... Manlief mag het ook wel merken dat zwanger zijn niet zomaar vanzelf gaat.

Gr. Shanna

Geplaatst

Quint, goed te lezen dat je relax thuis zit. Geniet van het zonnetje en van de beeld in de buik.Vanaf vrijdag middag ga ik met je mee doen:-) alleen is de aanleiding gewon verlof.Hou je rustig.Lfz ig

Geplaatst

Hallo allemaal!

Ik ben weer terug van ons laatste lange weekend weg met z'n tweetjes voor een hele lange tijd!

Het was heerlijk, maar ben ook wel blij om weer lekker thuis te zijn en vanavond in mijn eigen bed te slapen.

En ookal waren we alleen met z'n tweetjes het stond toch allemaal in het teken van de baby, maar dat is ook niet zo raar als je mij soms hoorde zuchten en steunen na een stukje traplopen of gewoon anders gaan zitten of liggen!

We hebben ook een paar leuke foto's gemaakt van ons twee en natuurlijk de buik!

Ja, echt heel erg leuk gehad!

Hier is trouwens ook van alles gebeurd!

Ten eerste Quin! Wat fijn dat je weer thuis bent! Is de allergische reactie helemaal over? Of kon je stoppen met de medicijnen toen het beter met je ging en heb je er daarom ook geen last meer van? En idd heel rustig aan doen hoor! Ik heb het weekend heel veel aan je moeten denken!

Oh en wat stom dat die echoscopiste zich versproken heeft! Wat jammer zeg, was je man erbij? Weet hij het nu ook?

Eer spannend hoor die bloeddruk telkens, gelukkig vonden ze het nu allemaal goed. Ook jij rustig aan, en succes met slapen dat is volgens mij ook telkens een probleem bij jou, ook vervelend......

Sandra, het is toch onvoorstelbaar zo'n moeder. Arm kind..... Je zou zo iemand toch wat!

Shanna, jij ook al een allergische reactie! Wat vervelend zeg! En dan ook nog in je gezicht.... Bah....

Chantal, gelukkig is de suiker onder controle, en idd wat Jessi zegt het is normaal dat je de kleine minder goed zou kunnen voelen omdat het minder bewegings ruimte heeft. Voor mij helpt het om er echt even bewust bij stil te staan en te kijken hoe vaak op een dag je het nu echt voelt. Bij mij viel het toen eigenlijk best wel mee, en voel ik de kleine vaak genoeg. Maar je kan natuurlijk altijd contact opnemen als je je zorgen maakt!

Jessi, ik vind het ook zo'n raar idee om zometeen parttime te gaan werken en natuurlijk mama te worden! Wat zal onze wereld veranderen! Haha, dan horen we bij een hele andere groep, geweldig! Foto's van de kleine in je tas, verhalen over poep,plas en spuug..... Oh jee gelukkig hebben we er zelf ook nog wel wat invloed op watvoor moeder we worden!!!

Sas, wat naar die hoofdpijn.... Door de warmte? Helpt paracetamol niet?

En ookal zoveel problemen met slapen..... Frustrerend is dat hè?

Geplaatst

Quin wat lekker dat je thuis bent en dat alles goed met jullie gaat!

geniet maar lekker van het mooie weer :-) en rustig aan doen he

@Daantje, het fijnste van thuis komen is idd weer je eigen bedje heerlijk :-) fijn dat jullie het goed hebben gehad lekker genoten dus samen

jullie ook mooi weer gehad?

Het is idd erg frutrerend dat slechte slapen, helemaal als je er dan zo vroeg uit moet dan ga je er een beetje opliggen he

nou een fijne avond all

Geplaatst

Zucht, puf, steun: ik heb het warm!! Op het werk was t ook warm, maar had ik er niet zo'n last van. Ne wel, grrr. En dan in combinatie met de dinsdag-nierstuwingsdag (jaja, heb een ritme ontdekt) ben ik niet de gezelligste nu. En een warm bad tegen de rugpijn lijkt me nu ook niks.

Daantje: welkom terug, fijn dat jullie genoten hebben.

Quin: heerlijk, weer lekker thuis in je eigen bed. En fijn dat manlief zoveel voor je doet nu.

Ff een vraagje aan jullie: tot wanneer en hoe ver vinden jullie het nog 'acceptabel' als je partner voor zijn werk weg moet? Mijne zei net dat hij mss niet naar een afspraak in Den Haag gaat op 13 juni, dan ben ik 37 weken. Het is zonder files 1,5 uur met de auto. Volgens mij moet dat kunnen, maar ik vind het lastig om een grens te trekken.

Geplaatst

Hi Daantje, welkom terug:-) Fijn dat jullie nog even met zijn tweetjes weg konden en lekker hebben genoten.

@ Jessi. Het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk, maar ik heb met mijn vriend geen aparte afspraken gemaakt. Ik heb zelf zoiets van, als die weeen beginnen dan heeft mijn vriend (waar hij ook zit, nouja in nederland dan) genoeg tijd om thuis te komen. Rondom onze bevalling is natuurlijk ook de WK gaande. Hij gaat dan gewoon lekker de stad in met zijn vrienden. Zit me net wel te bedenken dat hij misschien wat gematigder met de alcohol om moet gaan. Anders wordt het nog een dolle boel:-)

Lfz Ig

Geplaatst

Quin fijn weer thuis!! Lekker op het gemakje!

Daan welkom thuis! Zo te horen erg genoten!!

Jessi, mijn man moet elke 2 weken de kinderen halen in lelystad en almere, dat betekend 4 uur weg op vrijdags en zondags.... Kan helaas niet zeggen je mag niet gaan. Ben daar best venauwd voor. Hebben ook met vrienden daar afgesproken dat als het moest gebeuren zij mijn man tegrmoet komen rijden...

Dus snap je best, hij mag van mij ook buiten die dagen om niet meer weg ;)

Geplaatst

Sandra: wow, dat is supersnel! Kan me goed voorstelleb dat je dan niet wil dat je man ver weg gaat.

Van mij mag vriendlief best naar die afspraak in Den Haag, maar hij heeft zelf in zijn hoofd dat hij vanaf wk 36 niet ver weg mag. Tja, dat klopt wat betreft Letland, daar gaat hij volgende week nog drie nachtjes naar toe en dan voorlopig niet. Maar Den Haag moet kunnen toch?

Geplaatst

Hey,

Sas, balen van die hoofdpijn is het alweer wat gezakt?

Sandra een half uur???? van het begin tot het eind? Snap dan ook wel dat jou hub verder niet meer weg mag:)

Quin, heerlijk in je eigen bed en genieten in de tuin, veel plezier morgen even lekkere afleiding maar mag jij met die ontsluiting wel zwemmen?

Daan, welkon thuis, fijn dat jullie zo genoten hebben met z'n tweetjes en ja je eigen bed ligt gewoon het fijnst op dit moment.

Iggie, haha moest wel lachen om je wk ek ook ik ben geen voetbal gek en heb al gezegt dat ik wel wil bevallen als nederland aan het voetballen is, vind mijn hub ook niet zo erg is ook helemaal geen voetbal gek! Mijn donor daarin tegen zij zou het helemaal niet leuk vinden ze gaat namelijk bij deze bevalling zijn!

Jessi, hier gaat mijn hub nog gewoon duiken op zee vind het niet zo erg heb een telefoonnummer van een helicopter die hem dan op gaat halen ( kost dan wel een hoop geld maar dat moet dan maar hij heeft niet zo heel veel dagen de tijd om te duiken dus dat ga ik hem niet afnemen) verder net wat Iggie zegt als hij in nederland is moet hij wel optijd terug zijn.

Maar ga er van uit dat we ruim van te voren weten wanneer we gaan bevallen ivm inleiden of ja als het spontaan begint dan is het natuurlijk anders gewoon gelijk je hub bellen als het begint.

Hier gaat het redelijk mag nog 1x vaker spuiten het gaat namelijks in de nacht helemaal mis met mijn suikers dus nu ook gelijk de langwerkende insuline erbij waarschijnlijk komt het door de warmte maar we zullen zien. moet nu ook een afspraak maken bij de internist voor verdere behandeling en ook voor naar de zwanschap moet ikeen paar keer terug komen kans bestaad namelijk dat ik suiker hou zullen ook dat wel weer zien ga me er nu nog niet druk om maken.

Ga zo maar is met mijn voeten in een koud badje misschien worden ze dan wat dunner en minder pijnlijk

Geplaatst

Chantal: heb je het telefoonnummer van die helicopter voor me? Lijkt me erg handig als vriendlief toch in de file belandt als ik aan het puffen ben. Haha, grapje hoor!

Geplaatst

Ja dames, ik liep om half 1 nog in de stad kerstinkopen te doen. Om half 5 was hij geboren. Toen ik vermoede dat ik weeen had en de vk kwam had ik al 8 cm. Dat was om 15.50 uur. Om 16.22 is hij geboren ;)

Geplaatst

Daantje fijn dat jullie het lekker hebben gehad en gewoon lekker door blijven puffen en steunen, al die extra kilo's moeten wij ook maar mooi mee slepen.

Chantal, hoop toch dat je na de zwangerschap geen last meer zal hebben van de suikers.

Sandra, jee wat snel is dat gegaan, nou dan allemaal maar gaan shoppen op de uitgerekende datum misschien hebben wij dan ook het geluk dat het snel gaat ;-)

Sas, als ik niet kon slapen dan ging ik buiten een rondje lopen en dat hielp wel te ontspannen, wel met de mobiel in de hand hoor, voor als je valt.

Tja hoe ver weg mag je man weg, vorige week toen de ellende begon was ik ook alleen en het mooie is dat je handelt en daarna pas in paniek raakt als je gaat nadenken. Ook hier rijdt hij nu nog regelmatig naar Duitsland of Belgie voor afspraken, helaas de zaken gaan gewoon door en personeel wil toch elke maand salaris of de vrouw van nu zwanger is of niet. Heb altijd mijn moeder of schoonzus achter de hand die mij er wel doorheen puffen.

Maar denk dat het voor iedereen persoonlijk is en dat jullie samen moeten beslissen waar jullie je prettig bij vinden.

Ja mag nog gewoon lekker dobberen, tot 5 cm ontsluiting is dit geen probleem is mij vertelt, en het ontspant ook lekker mijn lichaam hoop ik.

Geplaatst

Quin lekker dat je weer thuis bent ... Eigen bedje!!

Ff geen puf meer om te reageren op deze drukke dag dat jullie allemaal hebben geschreven. Die het morgen na mijn gynaecoloog bezoek. Vanavond naar voorlichtings avond van zh geweest over bevallen in het zh. Was interessant maar blij dat t om half 10 klaar was.

Tot morgen dan reageer ik ff op iedereen

Truste hoop dat ik kan slapen met deze warmte .

Eer

Geplaatst

Nou.......

Dit past precies weer in het plaatje....!

Lig in het ziekenhuis. Weeën zijn begonnen!

Gelukkig mag ik nog net aan de weeenremmers.

Dus...,,, verder verhaal zie Quin.

Moet hier nu sowieso 48 uur blijven. Aan de weeenremmers. Hopelijk slaan ze aan!

Verder ook spuit gehad voor longrijping. Bloed is afgenomen. Urine idem, en kweekje van afscheiding!

Quin..... Hopelijk reageer ik niet allergisch op dat spul!

Maar echt ..... Was dit een dag later gebeurd, dan had ik geen weeën remmers gehad!

Manlief is nu net naar huis...even bijkomen. Ik zit nog steeds aan de CTG! Probeer even ogen dicht te doen. Voordat ik op zaal ga!

Ben er van overtuigd dat het goed moet komen! Moet gewoon!

Gr. Shanna

Geplaatst

Shanna, wat naar hoop dat ze net als bij mij aanslaan maar idd zonder de allergische reactie. Krijg je ook de injecties om de longetjes versneld te laten rijpen?

Zet hem op meid hou het ook nog even binnen.

Denk aan je.

Liefs Quin

Geplaatst

Shanna, nee jij ook al!

meis hoop zo dat de remmers hun best doen en dat jullie kleine meid nog even een week of 3 blijft zitten.

Denk aan je.

Dikke knuffel voor jullie!

Geplaatst

he meiden laten we even afspreken dat we de kleine allemaal tot 37 weken bij ons houden!!!!!!

Poefff begin hier nu wel echt de zenuwen te krijgen hoor!

Geplaatst

Ook ik krijg de zenuwen hier!!!

Shanna heb je beetje kunnen slapen??

Hou frummel nog even bij hoor!!

waarom hadden ze een dag later geen weeenremmers meer gebruikt? Hadden ze gewoon laten komen dan?

Hier weer klaar voor de werkdag.... Zo geen zin in!!!!

Oh chantal, vergeet ik jou bijna! Weer een extra keer spuiten... Niet niks meid! Hoop dat je straks na de bevalling er lekker vanaf bent.

Eer lekker geslapen? Wij hebben pas over 3 weken de infoavond in het ziekenhuis. Ben erg benieuwd!

Xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden