Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Shanna respect voor je meis in die rolstoel je doet t toch maar ff. Van de week was ik in de wibra ook zo'n hut winkel volgepakt met dozen op de grond nou ik zag ze biet vanwege mijn dikke buik :-) Chantal nog ff meis dan zijn we " weer de oude" uhum .Gaat je suiker dan ook gelijk weer zakken of niet ??En lounge bank met catrol ... Ik ben om

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

kruidvat en trekpleister zijn daar idd goed in om spullen op de grond te zetten, belachelijk!

heerlijk toch om eventjes te klagen hier, we moeten het toch kwijt! Nog een paar weken damens haha ;-P

Geplaatst

Meiden ben met spoed opgenomen in zkh.

Cervix nog 0,8 en 1 cm ontsluiting.

Nu even paniek geef later update

Geplaatst

Quin! Jeetje meid!! Zorg goed voor je beebje!!

Eer bij jou ook al zo lekker... Wat was de reden?

Rustig aan dus he!!!

Hier is kraamzorg net weg... Krijg 60 uur (heerlijk!) maar bed is veel te laag... Kom met klossen nog 10 cm tekort.... :( maar tis niet anders....

Ladies rustig aan he!!!

Geplaatst

Jee Quin, das ff schrikken met spoed naar het ziekenhuis.

En al 1 cm ontsluiting. Laat je ons later nog weten of alles weer rustig is.

Hier ook vandaag accuut MOETEN stoppen met werken. Moet de hulptroepen inroepen volgens mijn zuster dus mams maakt prei schotel voor me vanavond ( oh zo lekker) en zuslief heeft boodschappen voor me gedaan.

Hier dus ook "bedrust" en zo min mogelijk doen. Dat is best moeilijk maar goed vriend zal ook duit in het zakje moeten gaan doen na lange werkdag ... Sorry schat.

Alle andere meiden nog alles onder controle ??

Eer

Geplaatst

Reden is mijn bloeddruk . Vanochtend 130/90 dus moet echt gaan waken voor hellp vandaar accuut stoppen.

Oh en gezien hoge bloeddruk zal het waarschijnlijk wel zo zijn dat ik eindig in het ziekenhuis dus heb gevraagd hoe of de wat want wil natuurlijk wel dat zus mijn bevalling doet.

We gaan dus eerdaags maar naar voorlichtings avond.

Maar goed ik ga echt rustig aan doen om zo opname te voorkomen. (vaatwasser staat dus nog vol, was puilt uit maar ik die niks .... Grrrrr voelt zo lui )

Eer

Geplaatst

Ja ze kent veel artsen etc. Maar als ik gewoon normaal blijf doen ( Ha Ha ) dan is er niks aan de hand doet zij de bevalling. Word ik medisch dan "word" ik overgenomen door het ziekenhuis en zijn zij eindverantwoordelijke. Echter mijn zus mag me dan altijd begeleiden.

Hoe zou het met Quin zijn ?

Weet een van jullie precies wat ze bedoelde met cervix 0,8 ?

Ik heb t opgezocht en staat voor baarmoederhals maar begrijp hem niet ( ben leek en donker blond )

Eer

Geplaatst

Ze had toen toch meegedaan aan die studie ofzo waarbij ze de baarmoederhals meten. Bij Esly was die toen te laag en bij Quin bleek dat ook zo te zijn, daarom kreeg ze vaker controle geloof ik. Als de cervix te laag is dan kan dat duiden op vroeggeboorte.... Dus hij was 0,8 cm en geloof dat hij niet onder de 2,5 normaal mag uitkomen :)

Dus jij moet gewoon normaal blijven doen! Maar wel fijn dat zij je dan mag blijven begeleiden!

Geplaatst

He getsie Quin, wat een vervelend bericht. Ik duim voor je dat je je ukkie nog eventjes bij je kan houden.

Eer: ik heb vorige week cursus over bevallen gehad en de vlos legde uit dat de baarmoederhals in de laatste weken steeds korter wordt, omdat het hoofje van de baby steeds lager ligt. Lijkt op het tuitje van een ballon zei ze. Volgens haar heb je de laatste week, als de baarmoederhals zo goed als weg is, automatisch een cm ontsluiting. Het tuitje van de ballon is dan weg dus ontstaat een opening. Op deze site staat het plaatje dat ze gebruikte (onderaan de pagina): http://www.verloskundigenwestfriesland.nl/bevalling_abc.htm

Geplaatst

Jeetje Quin, Ik hoop dat alles goed gaat. Ik ga voor je duimen.

En Eer, doe jij nu maar rustig aan, echt doen hoor!!!zeker als je wil dat je zus je bevalling doet. Is toch wel heel bijzonder. En dan moet je vriendlief maar wat meer doen.Tja is niet anders toch....Hoe vaak zullen we of gaan we zwanger zijn / worden.

Ik zelf ben vandaag bij de VK geweest. Bloeddruk goed. HB nog even geprikt was ook goed. VK kon niet precies voelen hoe de kleine ligt dus bij 35 weken krijg ik nog een liggings echo. En dan wordt ik overgeheveld naar het ziekenhuis. Dus vandaag al afscheid genomen van de verloskundige. Wel raar, opeens gaat het zo snel. Wordt steeds spannender:-). Nu nog 7 dagjes werken en dan heerlijk vrij. Daar kijk ik echt naar uit.

@Quin, hoop nog wat van je te horen, ik ga de hele avond de site in de gaten houden. S6 meis!!!!

Lfz Ig

Geplaatst

Nog 7 dafen iggie??? Ik verdorie nog 4 weken! Pffff!

Wel fijn dat alles goed is hoor! En lekker dat je een extra echo krijgt. Ik wil ook m'n kind nog zien ;)

Quin gaat het goed??

Geplaatst

Net groei echo gehad en als kleine nu komt heeft het prima overlevingskans, dat is erg fijn om te weten.

Heb nu wee remmers en injectie gekregen om longen te laten rijpen. Nu dus rustig afwachten of de remmers gaan werken. Tot weekend zeker in het zkh en als ik naar huis mag totale rust.

Helaas moet mij afmelden voor de 28e

Geplaatst

Quin, meis doe je het rustig aan de kleine moet nog even blijven zitten hoor het liefst nog 2 weken zodat je de 34 weken bent gepasseerd.

Hopelijk heb je nog geen weeen.

Sterkte en succes!

Eer, doe jij het ook rustige aan nu, denk aan je zelf en die jullie beeb hé. weet dat het heel vervelend is dat je nu plat moet en alles aan een ander over moet laten maar het went op den duur wel hoor en dan komt daar ook wel regelmaat in.

Iggie, meis dus bij jullie ook een beeb die nog in stuit ligt?? maar waarom wordt jij overgedragen naar het zh dan?

Nog 7 dagen werken lekker hoor en dan voorbereiden op de bevalling geniet nog even van al het leven in je buik.

Sandra wat fijn 60 uur hier hebben ze mij 54 uur gegeven met de mogelijk om 10 uur er nog bij te krijgen ( dit ivm evt ziekenhuisopname zodat ze mij die uren niet meer kunnen afnemen)

box ook al in de kamer?

Shanna petje af hoor dat je in de rolstoel de stad in gaat heb dat maar even uit mijn hoofd gezet dan maar even niet de stad meer in. ( lopend kan ik dat al niet meer)

Ben zo blij voor je dat jullie die rechtzaak hebben gewonnen super!

Wat betreft dementie hier nog z'n muts vegeet ook steeds van alles envraag de domste dingen 2x maar ja hoort erbij en kan er soms wel heel hard om lachen. ( leuke moest mijn man met de tondeuse scheren vergeet gewoon het kammetje er op te zetten dus nu heeft hij bijna helemaal geen haar meer)

Hier gaat het goed. heb vandaag wel de uitslag van de suikercurve gekregen en inderdaad moet nu 4x daags spuiten het is nog niet echt toren hoog maar het is aan de hoge kant dus uit voorzorg maar een kleine hoeveelheid bijspuiten bij elke maaltijd en voor de nacht.

verder veel harde buiken en nog steeds weinig doen dus maar hopen dat de laatste 6 a 7 weken snel voorbij gaan.

meiden hoop dat Quin nog niet gaat bevallen heb in ieder geval een kaarsje aangestoken dat hun beebje nog even blijft zitten.

Geplaatst

Quin, wat spannend allemaal!

Gelukkig was de echo goed en ziet de kleine er goed uit. Doe idd maar heel rustig aan, elke dag dat de kleine lekker blijft zitten is er een.

Sterkte in het ziekenhuis, hopelijk hou je het een beetje uit daar en mag je snel naar huis.

En begrijpelijk dat je nu niet meer mee kan..... Wel heel jammer.....

Shanna, gelukkig is de schrik met de slijmprop allemaal goed gekomen.

En gefeliciteerd met de rechtszaak! Wat fijn voor jullie en zeker voor Nick, hopelijk komt het goed met de zomervakantie.

Eer wat naar dat je bloeddruk zo hoog is! Doe idd maar rustig aan.

Als je het allemaal nog ziet zitten ( hopelijk wel) kan ik wel naar het uitje rijden hoor! Gewoon heen en lekker high tea-en kletsen en weer terug.

Jij hoeft niks te doen dan. Voor mij geen probleem!

Iggie nog maar 7 dagen werken! Wat heerlijk! Ik nog 6 weken! Pffffff

Wel fijn dat je nog een echo krijgt! Dat is dan weer een voordeel van dat ze het niet goed kunnen voelen ;-)

Sandra, wat fijn 60 uur! Ik heb nog niet het aantal uren gehoord maar dat worden er vast niet zoveel......

Ik wil je trouwens wel even bedanken voor al het werk wat je in het uitje stopt! Fijn dat je het voortouw neemt.

De high tea klinkt heel erg leuk ik heb er zin in! (soep vind ik ook niet nodig)

Verder ben ik vast mensen vergeten........ Er is ook zo lekker veel geschreven de laatste tijd!

Wij gaan trouwens vanaf komende donderdag nog een klein weekje weg! Ik heb er zo'n zin in. Even lekker met z'n tweetjes naar Duitsland. Niet te ver weg, daar heb ik nu niet meer zo'n behoefte aan. Maar even concentreren op ons, zonder de drukte van alle dag.

Verder heeft manlief alles geregeld dus ik zal zien wat we gaan doen.

Geplaatst

De reservering staat girls, ik heb wel voor bOven gevraagd zodag we onze gang kunnen gaan en geen andere klanten dwarszitten ;)

Soep is vrije keus geworden.

Quin zorg jij nou maar voor je beebhe, we houden wel contact ;)

Geplaatst

Oh, Chantal, zie je wel ik vergat iemand!

Vervelend dat je toch weer 4 keer moet spuiten.

En weer een man met minder haar! Haha, nu alleen geen eigen schuld zoals met de ontharingscrème, maar nu slaat de vergeetachtigheid toe!

Geplaatst

Quin, hopelijk is de nacht goed gegaan!

Daan, waar in Duitsland ga je heen? Wij gaan als de kleine een paar dagen/weken is misschien naar duitsland naar mijn oom en tante... Onder voorbehoud van dat het wel allemaal goed gaat!

Whahaha kammetje vergeten Chantal!! Geweldig! Ik ben kapster, en ook ik heb het al eens gehad afgelopen tijd whahahaha

En balen van je suiker... Maar idd lieveruit voorzorg spuiten... Leuk is anders...

Box staat hier inderdaad in de kamer ;) ik krijg namelijk ongelooflijk de zenuwen hihi. Nu ook weer met quin, het feit dattoch een paar eerder ingeleid worden... Ik heb hier ook allemaal maar het gevoel dat de kleine eerder komt...

En bij Jamey was ik met heel veel te laat. Dat wil ik nu absoluut voorkomen...

Jamey vind de box helemaal geweldig, want hij kan er onder kruipen ;) hij vind het niet erg dat zijn speelgoed naar boven moest. Gelukkig!!

Geplaatst

@ Quin hopelijk gaat alles goed daar met je?

@daan wat heerlijk dat jullie er eventjes tussen uit gaan, ga er lekker van genieten!

@chantal balen dat je nu meer moet spuiten, gelukkig is het wel onder controle

@eer hoe is het nu met jou?? lekker rustig aan doen! hopelijk kan je zus gewoon de bevalling doen

Wat is het vandaag weer triest weer bah! vandaag maar lekker een dagje niks hihi vanmiddag even naar de vk ben benieuwd hoeveel kilo er weer aan zit :-S

fijne dag allemaal en rustig aan doen

Geplaatst

Sas suc6 bij de vlos. En ja die kilo's ik ga morgen maar weer is de weegschaal op zijn donder geven .. Dat ding is nog nooit zo zwaar beladen geweest :-(.

Daan lekker er nog even op uit naar duitsland, lekker nog ff quality time met je man, geniet maar lekker en rustig aan.

Quin meis hoe is het bij je? De nacht goed doorgekomen?

Lig je alleen op n kamer of nog meer mensen om je heen?

San lekker dat de box ook al staat en dat je kleine man er zo gek mee is.

Mams komt vanmiddag rond 16.00 uur ff helpen en daarna blijven ze eten(zij kookt).

Nou meiden ik heb nog 1 opdrachtgever waar ik nog voor werk en daar ga ik zo even 2 uurtjes naar toe en dan stop ik er weer mee.

Ik ga nu douchen, fijne dag tot later op de dag.

Eer

Geplaatst

Ik kom ook even spieken of er al nieuws is van Quin. Ik hoop zo dat alles goed is en de kleine nog lekker in haar buik zit! Wel een fijn idee dat onze kleintjes in principe nu 'veilig' ter wereld kunnen komen zonder dat ze echt zeer prematuur zijn (26 weken ofzo). De longetjes beginnen in deze periode ook al vanzelf te rijpen toch?

Iggie: Fijn dat de contole goed was! Jij hebt dus ook lekker verlof vanaf de Pinksteren?

Sandra: fijn he dat de box staat? Ik krijg ook een beetje de kriebels nu, zeker na het bericht van Quin.

D@@ntje: fijne vakantie, geniet ervan de laatste keer met z'n tweetjes!

Ik ben vanmorgen weer goedgekeurd door de vlos, over 2 weken terugkomen en dan krijg ik een liggings- en groeiecho. Ik ben 0,5 kg afgevallen vergeleken met 8 weken geleden, maf he? Ze schatte dat de beeb met 40 weken zo'n 7 pond zal zijn, dus dat klopt met de 3D echo. Over een paar weken kon ze het beter inschatten zei ze. Verder verdwijnen mijn klachten (veel buik- en rugpijn nu) pas als ik bevallen ben, eerder sowieso niet. Rugpijn (af en toe) komt door lichte nierstuwing, het enige dat helpt is bevallen. Buikpijn komt omdat het hoofdje heel laag ligt en mijn blaas + zenuwen daaromheen irriteert. En de felle steken die ik sinds gisteren in mijn heup heb komen ook doordat de baby daar op een zenuw ligt. Fijn vooruitzicht... Ach, ik troost me maar met de gedachte dat het erger kan, en dat ik geen last heb van maagzuur en hoge bloeddruk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden