Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijn dat je weer thuis bent, en nu lekker filmpjes kijken op de bank!!!

Hier klaar met de babyspullen wassen en strijken, alles ligt lekker in de kast heerlijk idee :-)

fijne avond allemaal

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou Chantal het was je dagje wel weer hè?

Hoop dat je je nog een beetje kan ontspannen.

Ben blij voor je dat je weer thuis bent.

EN GA NU DAN OOK NIETS DOEN, OKÉ?

Volgens mij hebben we idd een bijzonder groepje.

Begin me bijna af te vragen of IVF er mee te maken heeft.

Wat heerlijk om te lezen dat iedereen druk bezig is met de laatste dingetjes af te handelen. Nog even dames.......

En dan mogen de ukkies zich laten zien!

Iggi kun je een beetje energie van jou aan mij doorstralen?

Eer heerlijk hè geld uitgeven voor de kleine..... Tik tak tik tak...... Nog eventjes en dan.......

Eer gaan ze nog proberen te draaien?

Quin.... Heel bijzonder en speciaal het verhaal van de boot. Kan goed begrijpen dat je man het er erg moeilijk mee heeft. Hoop dat hij er uit komt en vrede mee heeft!

Maar quin? Gaat het verder goed met je?

Geplaatst

Chantal moet vrijdag om 10.50 in het ziekenhuis zijn. Misschien zie ik je dan.... Lijkt me leuk! Maar ben niet van plan om aan je bed te zitten hoor! Afgesproken?

Verder nog heel eventjes dit..... Ja echt.....het lijkt wel of het nooit op houdt. Nee het is niet iets heel ernstig maar verdomd vervelends! Vandaag naar huisarts geweest. Heb weer een nieuwe bijwerking van die antibiotica, namelijk een dikke vette schimmelinfectie! Ja, daar beneden!

Loop van het een in het ander!

Nou tot zover......

Hoop voor iedereen dat het nu klaar is! Geen rare dingen meer! Gewoon nog even genieten de laatste weken. Oké, dames!

Gr. Shanna

Geplaatst

Chantal, dat s weer even schrikken zeg!

Gelukkig ben je weer thuis nu echt niks doen hè?

Wat is iedereen toch goed bezig zeg!

Kleertjes wassen, huis schoon maken. Had ik hier maar de tijd en puf om het te doen....

Zaterdag, na de gezellige high tea ben ik doorgegaan naar vrienden om daar te BBQ-en, ook weer heel erg gezellig, maar die avond (ik was pas om half 12 thuis) wat voelde ik mij verschrikkelijk! Zo'n pijn in mijn rug en buik! Ik wist niet hoe ik moest zitten, staan of liggen. Laat staan slapen en draaien.... Mijn man heeft toen mijn rug maar een soort van gemasseerd, dat hielp gelukkig een beetje. Maar na de rest van het weekend, waar het ook druk was ( met allemaal gezellige dingen), was ik gewoon helemaal op! Ik weet gewoon niet hoe ik rustig aan moet doen, als ik dan eens thuis ben moet ik wassen, boodschappen doen, koken, opruimen enz......

Pfffff, wanneer mag ik nu eindelijk eens leuk babydingen gaan doen?

Sorry, voor mijn gezeur af en toe moet je het gewoon even kwijt.... Er zijn meerdere van jullie die de helft van wat ik doe graag zouden mogen doen.......

Wat wel leuk is, ik heb een groeiecho gehad dinsdag, alles zag er prachtig uit! Het ziet eruit dat het richting de 8 pond gaat, maar de echoscopiste vond het wel meevallen hoe groot het eruit zag, iets boven het gemiddelde maar niks extreems.

En we hebben nog weer een mooie foto meegekregen, het lijkt echt op ijsbrand. Dus we hebben nu echt het vermoeden dat het een jongetje gaat worden ookal zegt het natuurlijk niks.

Oh ja, we hebben wel besloten dit jaar onze verjaardag niet te vieren ( 10 en 12 juni).... Ik vind het ergens wel jammer, maar na afgelopen weekend heb ik gewoon gezien dat ik een hele dag visite en de voorbereidingen van te voren en het opruimen erna nu even niet aan kan.

Onze ouders en broers en zusjes mogen smiddags langs komen voor een stukje taart ( dat worden dan toch nog 13 mensen) maar verder doe ik niks, niet iedereen eten enzo. Jammer dan (hoor mij eens stoer praten ahum)

Verder hele fijne avond allemaal, volgende keer reageer ik weer meer op jullie verhalen!

Geplaatst

Shanna oei vervelend die schimmel infectie heb je er iets tegen gekregen???

Daan ik had ook grootste plannen voor mijn verjaardag afgelopen dinsdag maar heb t niet gevierd. Toch kwamen er 5 mensen ... Dat was al teveel. Gewoon n jaartje overslaan heel verstandig. En als je mijn huishoudelijk hulp voor n keer wil inzetten laat maar weten ... Ik kan het altijd vragen in 3 uur doet ze mijn hele huis incl badkamer.

Probeer n stapje terug te doen dan kom je jezelf ook niet zo snel tegen. Ik doe 1 uitje per dag meer trek ik niet.

Sas lekker hè alles gewassen, gestreken en in de kast.

Ik heb mijn vriend vanavond op pad gestuurd voor de laatste dingetjes dus morgen nog een wasje en dan strijken en de kast in.

Chantal ben je braaf geweest vandaag door NIKS te doen??

Quin hoe is t met de boot story ??

Er werd gevraagd of de baby nog gekeerd wordt en dat willen ze in week 36 pas doen anders heb je kans dat de baby weer terug draait. Maar wie weet gaat t nog vanzelf.

En idd we hebben zo n leuk clubje meiden waar je lekker je sores mee kan delen ... Heerlijk.

Ps meiden wat doen we als we bevallen zijn ? Gaan we dan allemaal naar t topic bevallen in juli/aug/ sept ??

Aangezien er toch n paar dames eerder gaan bevallen in juni is het weer niet leuk als ons clubje uit elkaar valt, toch.

Moeten we tzt maar ff beslissen.

Fijne avond eer

Geplaatst

Chantal: fijn dat je weer lekker thuis bent. Zal lastig worden om helemaal niks meer te doen, maar het is voor een goed doel he? Gelukkig heb je veel mensen om je heen die je dochtertje kunnen opvangen, dat scheelt vast heel veel.

Ondanks alle ziekenhuisopnames ben ik blij dat alle kleintjes nog veilig in onze buiken zitten! Na de vroeggeboorte van Esly hebben we allemaal wel de kriebels gekregen denk ik, maar we zijn weer een heel eind verder inmiddels. Nu volhouden dames!

Iggie: mooi dat de kleine goed ligt! Geniet lekker van je kapper etc, je mag jezelf best verwennen af en toe. Ben je nu overgedragen aan de gyn? Ik ben even kwijt waarom ook al weer...

Sas: wow, wat goed dat je alles helemaal klaar hebt! Nu kun je echt gaan genieten en relaxen.

Daantje: nog een paar weekjes werken en dan mag jij je ook uitleven op de was en het huishouden! Niet vergeten dat je drie weken later uitgerekend bent he? Ik had de meubeltjes drie weken geleden nog niet eens staan. En teveel doen, tja we komen allemaal op een punt dat dat niet meer gaat. Eén afspraak/activiteit per dag, en verder rustig aan doen en heel veel 'nee' zeggen. Boodschappen, stofzuigen en koken heb ik al 8 maand ofzo niet meer gedaan (gelukkig is vriendlief een veel betere kok dan ik). Je man zal het zwaarder gaan krijgen nu, maar dan heeft ie pech ;-).

Eer: heerlijk he geld uitgeven? Ik heb gisteren ook de Hema geplunderd, voorraad sokken, ondergoed en theedoeken weer aangevuld en voor de kraamtijd een extra pyjama en joggingbroek gekocht. En uiteraard kon ik me niet inhouden op de babyafdeling, rompertjes kun je nooit genoeg hebben toch? En een broekje en vest had ik ook nog niet ;-) Daarna bij de Livera nog een pyjama gehaald en zo'n afschuwelijke voedingsbh. Ik wil er in ieder geval eentje hebben voor de eerste week, zie het niet zitten om na de bevalling pas op zoek te gaan naar een bh.

Vandaag had ik was- en poetsdag, de meubeltjes op de babykamer zijn gesopt dus konden de spullen eindelijk in de kast en commode. Ik kwam erachter dat ik maar één wiegdeken en één ledikantdeken heb, dus morgen lekker naar de Babydump, hoe vervelend! Ik baal er alleen van hoe weinig ik doe op een dag. Ik krijg snel last van mijn rug nu, dus ga steeds even op bed liggen. Eén wasje ophangen, even liggen, één kast soppen, even liggen, één was opvouwen, even liggen etc. Zelfs de vaatwasser uitpakken lukt me niet in één keer. Dan blijven er niet veel productieve uurtjes over op een dag.

Ik wil volgende week met de vlos overleggen of ik vanwege mijn rug met 39 weken ofzo ingeleid kan worden. Qua pijn is het te doen, maar ik ben zo bang dat mijn rug (en dan met name de stalen schroeven en platen) het gewicht van mijn buik niet aankan en ik blijvend last houdt. En na 10 jaar pijnvrij wil ik dat graag zo houden, ik ben sinds mijn operatie erg zuinig op mijn rug. Met de Zwanger&Fit cursus gisteren moesten we pershoudingen oefenen en druk zetten (neppersen). Dat kon ik dus echt niet! Mijn rug voelt dan heel onprettig. Ik had al niet zo'n zin in een normale bevalling, en nu zie ik er nog meer tegenop. Ik hoop zo dat de vlos me overdraagt naar de gyn, en dat ik een keizersnede kan krijgen. Geen idee of de vlos daar zo makkelijk aan mee wil werken als het met mij en de beeb goed gaat.

Geplaatst

Eer: goeie vraag wat we na de bevallingen met het topic gaan doen. Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n behoefte aan aansluiten bij april/mei/juni of juli/aug/sept, omdat de meeste kindjes dan véél ouder of jonger zijn dan onze kleintjes. Helemaal omdat er al een paar meiden half juni al bevallen. En we hebben zo'n grote club hier dat ik nu soms al het overzicht kwijt ben. Bij de andere 'uitgerekend in...' topics waren veel minder zwangere mama's, soms maar vier ofzo, dus dan is het logischer om aansluiting te zoeken bij een andere maand. Maar oktober was gewoon een top-maand voor de IVF/ICSI's blijkbaar.

Geplaatst

Ik zeg ook hier blijven, het is nu al moeilijk genoeg om alles bij te houden, en wij zijn al met een grote (bijzondere gevallen) groep.

@chantal, fijn dat jij ook weer thuis bent, en doe maar rustig aan.

@iggie, heerlijk meid zo'n schoon huis en ben inderdaad jaloers op je hoor, heerlijk lijkt mij dat als alles nog mag en kan.

@daantje, jee een 8 ponder nou maak de borst maar nat;-) En gelijk heb je als je er geen zin in hebt en straks krijg je weer genoeg visite.

@shanna, jee het zit niet mee hoeveelste antibiotica heb jij nu al gehad?

@sandra, gewoon lui wezen ook ik doe niks anders dan bank hangen, hoewel ik toch heel graag zou willen dat ik mocht auto rijden, dat is het enige wat ik echt mis.

@eer, dan gok ik er toch op dat het een meisje wordt, alleen die kunnen mamma's al zo dwars zitten, nou meid hoop dat het toch uit zich zelf draait.

Ook hier een nachtelijke rit gemaakt naar het ziekenhuis, begon 's middags met harde buiken met pijn tot aan plafond, 's nachts is dit dus overgegaan naar weeen. Maar het meest angistige was dat na porren de beeb heel even reactie gaf en dan weer weg viel, dat is voor dit druktemakertje erg ongewoon. In het zkh eerst aan de ctg en idd het was erg rustig en gyn. gaf aan dat de kleine het toch niet zo naar de zin had in de buik op dat moment, na 2 uurtjes namen de buiken en wee activiteit af en werd ook de beeb weer actiever. Na weer uitgebreide echo lijkt nu alles weer normaal en mocht ik ook weer mee naar huis (god zij dank) het vruchtwater was ook weer mooi op peil en wat het ook geweest mocht zijn dat het zo'gang aannam is onverklaarbaar, de gyn. gaf aan het kan elke moment gebeuren maar je kan ook rustig nog 5 weken zo door lopen, ik word gek..... vind hem gelijk niet meer aardig:-). A.s. dinsdag weer terug e.a. direct bellen en komen als er maar iets veranderd.

Heb het over inleiden gehad maar dat is volgens mij geen optie in dit ziekenhuis, alleen in nood werd er tegen ons gezegd, pppfffftttttt hou dit eens vol dit is nood.

Story boot, die blijft tot na mijn bevalling en dat tja erg pijnlijk maar waar dan gaat die naar Spanje, hij heeft de knoop door gehakt, heb zo met hem te doen hij hecht zich niet echt aan dingen en geeft ook weinig om spullen maar dit..... doet pijn.

Mocht ik nog iemand vergeten zijn, sorry sorry

Geplaatst

Quin.... Wat een verhaal weer! Nou.... Volhouden dus, dat is enige wat ik nog lam zeggen! Begrijp heeeeel goed dat je klaar mee bent. Hier hetzelfde!

Volgens mij wisselen wij hier op dit forum elkaar steeds af. Wat betreft ziekenhuis bezoekjes. Als ik goed heb opgelet ben ik aan zet.... Haha nou mooi niet dus. Heb even een heel goed gesprek gaat met mijn a.s. Dochter. Ze mag van mij pas aan het eind van volgende week komen!

Quin heb geen antibiotica nu gehad gelukkig maar vaginale tabletten en een hormoonzalfje.

Gr. Shanna

Geplaatst

Quin!!! Dit is de laatste keer nu he! ;)

Shanna jij gaat idd ook niet meer hoor!

Ik mag in m'n handjes knijpen denk ik ;)

Hier op het gemakje aan de poets. Volgend weekend komen de hulptroepen helpen. Heerlijk!!!

Geplaatst

Quin, wat een gedoe weer. Kan me helemaal voorstellen dat je er klaar mee bent. En vooral die onzekerheid steeds lijkt me vreselijk. Zou veel handiger zijn als je wist dat de kleine volgende week kwam, of juist nog 5 weken blijft zitten. Ik hoop voor je dat het wat rustiger wordt binnenin.

Geplaatst

Quin kappen nu hè, misschien helpt n gesprekje met de kleine :-)!!! Maak grapje maar is natuurlijk zenuwslopend elke keer weer zeker als je weeen hebt. En dat Beeb het ff niet lekker had is ook stressvol, bah

We kunnen ook n topic openen " de mamma's van uitgerekend in juli dan blijven we ook bij elkaar.

Zo onderhand gaan we echt aftellen hè de eerste bevallingen zijn echt in zicht toch ?

Hoe is t met de rest vd ladies ??

Geplaatst

@Quin kan mij voorstellen dat je er klaar mee bent, lijkt mij ook best onzeker! hopelij hou je het nog een tijdje vol zonder gekke dingen en bezoekjes aan het zkh!

@jessi fijn dat je het kamertje nu kan indelen,doe maar rustig aan! vertsandig ook te overleggen met de vk. wie weet kunnen ze je idd helpen!

Hier vandaag controle gehad alles was gelukkig weer goed!

vanaaf weer vroeg naar bed ben zo moe bah! moet het weekend werken

Wens jullie een goed weekend all en rustig aan doen

Geplaatst

He meiden!

Fijn dat je wel weer meteen naar huis mocht, maar wel onzeker hoor, kan me voorstellen dat je gewoon wilt weten waar je aan toe bent.

Vervelend hoor, dat voor de meeste van ons de zwangerschap zo moeizaam gaat, hebben we niet verdiend na onze voorgeschiedenis ;-)

Al moet ik zeggen dat mijn zwangerschap best goed gaat. Het wordt nu wel echt zwaar, ben nu bijna 32 wrken, en heb een buik die ik bij mijn dochter had op het eind...gelukkig niet heel enorm, maar zit wel aardig in de weg. Sinds een paar dagen veel last van maagzuur, en moet aan de ijzertabletten.

Kindjes groeien wel goed. zoals ze nu liggen kan ik natuurlijk bevallen, en als het niet eerder spontaan begint, gaan we met 37 weken praten over inleiden...dus nog max 6 weken, vind het wel spannend hoor, hoe het zou zijn met 2 baby's!

Allemaal rustig aan hoor!

Oh ja, ik denk idd dat we het best of een eigen nieuw topic kunnen openen, of hier blijven. Juli 2011 is hier ook nog actief, want daar ben ik per ongeluk ook weleens in terecht gekomen haha!

Geplaatst

Emvelin leuk je weer te horen, onze enige tweeling moeder in spe. Wat heerlijk dat de beebs al goed liggen en je natuurlijk zou kunnen bevallen en als je 37 haalt is wel n mijlpaal volgens mij met twee toch ??

Ook voor jou lekker aftellen.

Nog even een tip voor de dames die nog gaan shoppen voor kleertjes. Mijn schoonzus gaf me de tip om dompertjes te kopen die je niet over het hoofdje hoeft te doen. Zij had voor mij samen met mijn vriend nog rompertjes gekocht en zei toen, ships eer ik heb de verkeerde voor je gekocht ik ruil ze wel ( helaas had ik ze al gewassen dus zit nu goed in de rompertjes). Die met drukknoopjes kun je bij de h&m scoren.

Morgen gaan we kamertje soppen en kleertjes in ruimen dan zal ik ook even n foto posten van ons droompaleisje :-)

Mijn moeder heeft ook de bekleding van de wieg gemaakt echt zooo schattig, wit met zilveren/ grijze accenten.

Lig lekker te Chillen in bad straks steengrillen op de tennis ( n uurtje want langer trek ik niet).

Zijn jullie allemaal aan het doen ???hier weer niemand .. Ha Ha

Eer

Geplaatst

Emvelin, 37 weken zou idd mooi zijn als je dat haalt. Zijn ze goed op gewicht?

Eer, ja die tip had ik ook gekregen om overlsagrompers te kopen. Smulse vandaag. En ben natuurlijk benieuwd naar de foto's morgen.

Het is idd stil is iedereen lekker aan het relaxen in het weekend.

Geplaatst

He meiden,

Heb nog niet alles bij gelezen van de laatste dagen was gewoon te moe om alles te lezen en te reageren.

Quin, doe jij het wel rustig aan? Nu is het genoeg hier met ons dames zh in e uit nu alleen nog om de kleine op de wereld te zetten en dan lekker gelijk mee naar huis te nemen afgesproken?

Shanna schimmelinfectie bah hopelijk helpen de meds. Jij nog 1,5 week en dan heb jij als het goed is je kleine in je armen spannend hoor.

Eer heb ook beide rompers en inderdaad de rompers met zijsluiting zijn wel makkelijk vooral voor onze mannen;)

Heel veel plezier vanavond en eetsmakelijk!

Oja ben ook benieuwd naar de foto,s

Emvelin, 37 weken zou inderdaad erg mooi zijn!.

Fijn dat ze allebei goed liggen.

Hier gaa het redelijk het vocht gaat nu langzaam uit mijn voet,enkel en been weg dus krijg nu rechts ook weer een enkel;) hoofdpijn blijft zelfs met 6 paracetamol op een dag gaat het niet weg de harde buiken blijven ook nog komen en gaan ook de pijnlijke heb ze nu niet regelmatig maar wel 5 a 6 in een uur in de ruststand verder bij elke beweging veel pijn in de bekken en schaamstreek dus verwacht dar de kleine nu echt de weg naar beneden aan het vrij maken is.

Wel vanmiddag weer bloeddruk en ctg gehad beide nog niet zoals wenselijk is maar mocht naar huis mits ikk natuurlijk niks ging doen en bij elke verandering ( in slechte zin)bellen.

Morgen komen mijn schoonouders weer van vakantie heb ze nog niks verteld wordt het toch niet anders van en hun maken zich alleen mar druk om mij, ze zullen wel weer schrikken maar zullen ook zeggen dat ze het wel een keer weer verwacht hadden ivm de vorige zwangerschap.

Ga nu even lekker in abad hangen en daarna weer trouw op de bank!

Iedereen een heel fijn weekend!

Geplaatst

Chantal, jij ook rustig aan. En vandaag schoonouders weer terug dat gaat ook weer lucht geven.

Eer was je steendrukken lekker, hopelijk niet gelijk gestraft door harde buiken.

Bleeehhhh wat een but weer vandaag en het is ook nog bbbbrrrr koud.

Geplaatst

Morgen,

Jee Chantal hoofdpijn die de hele dag blijft zeuren ... En niet weggaat met paracetemol, heel vervelend !!

Bij mij vragen ze elke keer in het zh, heeft u hoofdpijn, tintelende vingers, sterretjes zien en soort van band die samentrekt onder je borsten ? Gelukkig kan ik steeds nee zeggen. Pas je goed op jezelf echt niks doen hoor !!!

Steendrukken was leuk, ff eruit heb het krap 2 uur uitgehouden en toen lekker op bed languit was net op tijd qua harde buik. Wel weer dik 2,5 uur wakker geweest vanmorgen nou ja halen we straks maar ff in de zon schijnt toch niet.

Oh die baby van mij die zit nog zo hoog dat ik me gek vreet aan de rennies

Geplaatst

Meiden ik ga ff breien en daarna soppen , foto maken en later op de dag zal ik ze ff posten hier.

Laterrrr

Eer

Geplaatst

Fijn om te lezen dat er een keer geen extreme dingen gebeurd zijn.

Chantal idd heel vervelend en K hoofdpijn. Is het nu minder?

Quin heb jij ook nog steeds last van die "weeën"?.

Word er stapel dol van.

Hoe zijn jullie buien verder, dames?

Zelf ben ik een feeks! Ben niet meer te genieten!

Zielig hoor.... voor mijn gezin!

Nick loopt op zijn tenen is helemaal opgejaagd. Hij weet niet meer hoe hij moet reageren!

Idd nog eventjes volhouden!

Toen het vrijdag 1 juni werd, stond ik er echt bij stil... "dit is DE maand!". Vrijdag nacht had ik echt het idee/ gevoel dat wederom de weeën waren begonnen. Dacht ojee.... Nu komt ze.... Een vlaag van angst en paniek overviel me!

Werd bang voor de bevalling!

Vorige week deed al zo zeer.... Laat staan echt bevallen!

Hebben jullie dat ook?

Over slapen gesproken eer..... Zelf heb ik op het moment dat ook, maar dit komt ook door de vele auwtjes en pijntjes. Kan geen fijne manier vinden om te liggen.

Verder is mijn man nu 's middags thuis. Echt een verademing. Nu kan ik meer rusten en niet achter de kinderen aan hobbelen. Helaas hebben wij geen Fam. Of vrienden waarop wij kunnen steunen. Fam. Is op vakantie ( beide ouders/schoonouders. Ja goed gepland hebben ze, hè?). Vrienden werken! Maar......

Het lukt ons wel met zijn tweetjes!

Wanneer ik ga bevallen weet ik niet! Hoop zo snel mogelijk.

Vrijdag zou gyn gedeeltelijk strippen. Maar wil nu graag helemaal gestript worden, hoop dat gym dat doet. Ben bang van niet!

Lijstje is nu eindelijk helemaal afgevinkt, bij jullie ook!?

Verder veel sterkte dames met de laatste lootjes (d?).

Dit wordt een spannende maand!

Heb niet het idee dat ik als eerste ben!

Waarschijnlijk Quin, eer of iggi.

Jij niet Chantal.... Mag nog niet oké?

Gr. Shanna

Geplaatst

Quin, jij bent ook weer bezig geweest. Gelukkig wel weer naar huis!

Emvelin, fijn dat alles goed gaat met je 2 hummeltjes! Op naar de 37 weken!

Shanna, gaat het al wat beter nu je de medicijnen hebt? Hopelijk was dit het laatste rare voor je voordat de kleine gaat komen!

Chantal, wat naar dat je zoveel last van hoofdpijn hebt! Gelukkig wordt het vocht wat minder nu het weer wat koeler is.

Ik zou gisteren met mijn zusje een workshop gaan doen (dat dacht ik echt!)

Maar toen ik daar aan kwam hadden ze een babyshower voor mij georganiseerd! Echt heel erg leuk! Een complete verassing!

Ze hadden veel leuke dingen bedacht om te doen, en verschrikkelijk verwend met allemaal lieve en schattige dingen!

Echt een hele leuke dag gehad!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden