Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dames even een vraagje: ik moet 3 ampullen per keer spuiten v menopur. Lossen jullie die alle drie in 1 ampul water op of splitsen jullie het op? Ik weet dat je 2 ampullen wel in 1 ampul mag oplossen maar 3??

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Drie mogen in 1 ampul! Moet ik ook doen binnenkort....laboratorium in de keuken...

Geplaatst

Dames bedankt voor de reacties. Het ligt er dus volgens mij wel echt aan of je de NL arts wil of niet.Ik heb gisteren ook al eens even op hun website gekeken en daar kun je volgens mij zelfs online een afspraak maken als je niet bij de NL arts hoeft. Ik ga nu nog geen afspraak maken, want ik ga nu eerst voor onze vakantie nog een cryo poging doen. Als deze mislukt dan ga ik denk ik wel een afspraak maken. Weten jullie hoe het zit met de verzekering etc. Ik weet dat je toestemming moet hebben voor een behandeling in het buitenland, maar zo'n eerste oriënterend gesprek moet je dat ook al aanvragen bij de verzekering? Jullie merken het wel ik ben nog een leek op buitenland gebied.

Geplaatst

Je hebt van je NL ziekenhuis een doorverwijzing nodig en je moet een aanvraagformulier v buitenlandse behandelingen invullen voor je verzekering.

Zo'n eerste gesprek in DD is dacht ik 60-80 euro. Je kunt het ook zelf betalen natuurlijk. Ik heb indertijd meteen de aanvraag maar gedaan. Het duurde wel even voordat alles rond was. Sommige verzekeringen stellen een maximumbedrag aan buitenlandse IVF behandelingen.

Ik ben bij PNO die vergoeden 4 pogingen incl medicatie.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Overigens kon Dr Scholtes ook een brief leveren die als doorverwijzing door kon geloof ik mocht je eigen ziekenhuis moeilijk doen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Bij Unive zorgzaam kreeg ik een vragenlijstje die hij moest tekenen en klaar. Eerste consult kostte 135 euro voor mij en 35 voor man

Geplaatst

Dames, even vraag: ik ben sinds 2 weken weer ah hardlopen. Maar nu vraag ik me af wat ik na de terugplaatsing moet doen? mijn man zegt beter even niks doen,. wat denken jullie?

Rondom punctie kan ik ook niet, dus dan 2 weken niks...

Geplaatst

Babyenschede, ik zou inderdaad ook na de tp even niet hardlopen ivm het " schokken" (stevig) wandelen is erg goed ivm een goede doorbloeding van de baarmoeder.

dames fijn dat er weer zoveel gaan starten in DD, heel veel succes!!

Geplaatst

Dan wordt het idd gewoon wandelen en verder even niks, ja wel gewoon werken natuurlijk. Houden jullie nog rekening met andere zaken na de tp?

Geplaatst

Ik heb geen zware dingen getild en verder iedere dan een glas granaatappelsap naast de bekende vitaminen.

ook rood vlees / rauwe vis etc vermeden

Geplaatst

Of het daardoor komt wert k niet maar ben morgen 21weken ....

Ik wilde gewoon igv een mislukte poging wel het gevoel hebben alles er aan gedaan te hebben

Geplaatst

Hoi dames,

Ik was er vanochtend weer. Met dr Kissler even ons 'gameplan' besproken. We starten 13 augustus met een uitgangsecho dan ga ik nu menopur en gonal F samen gebruiken. Vooraf moet ik een maand prednisolon hebben gebruikt en die dosis wordt opgehoogd in de stimulatieperiode. dan weer 2x intralipid (ook al zijn de bloedwaardes voor en na intralipid helemaal niet veranderd, dus heeft het helemaal geen effect gehad). Zal wel zijn om die heks van een anestesiste te spekken, met haar vreselijke wimperextensions.

Waarom mag die aardig overkomende dame niet? Nou, niet alleen haar wimpers zijn nep. Ze doet vrij aardig zolang je niet moeilijk doet en zodra je betaald hebt is de aardigheid eraf. Vorige keer na mijn 2e intralipid infuus kwam ze me melden dat ze bloed af kwam nemen voor immunologisch onderzoek. Niemand had mij dit vooraf gezegd, dus ik wilde even weten waarom dat was, want zo`n volledig onderzoek kost even 600 eurie. Ze nam nu het bloed af, en de rest moest ik straks maar met mijn arts bespreken 'want dan had ik ook het idee dat ik wat in te brengen had'. Zit je dan met 4 buizen bloed die wel of niet naar het laboratorium gaan. Nou, mijn Duits is best goed, dus heeft ze volgende keer mooi pech, want dan gebeurt dat dus mooi niet!

Geplaatst

Nou ja 10eke wat een vreemde gang van zaken zeg!?

dergelijke dingen heb ik nog nooit meegemaakt, groot gelijk dat je op je strepen gaat staan!

Geplaatst

Ik heb net even met mijn verzekering gebeld ivm eventueel een poging in DD. Ik hoef alleen maar een formulier op de site in te gullen en dan krijg ik binnen twee weken te horen of het wordt goedgekeurd of niet. Ze hebben een contract met DD, dus ik krijg gewoon vergoed zoals de eerste twee pogingen. Ik wacht eerst de komende tp nog af en mocht die mislukken dan ga ik dat formulier invullen.

@10eke, erg vreemd inderdaad

Geplaatst

OMG! Er zijn 8 eicellen gevonden!! M'n record! Nu extra blij met onze beslissing om langer door te prikken:-) nu alleen enorm zenuwachtig of er bevruchting en door deling gaat plaatsvinden.... Vorige keer waren er 7 eitjes waarvan er uiteindelijk 1 bevrucht is op de 2e dag na de punctie.... Daarom nu Icsi, maar stiekem nog steeds erg zenuwachtig....

Sorry, moest ik even met jullie delen!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik wil me graag even voorstellen. Mijn man en ik hebben onlangs te horen gekregen dat wij alleen zwanger kunnen worden dmv een icsi behandeling. Ik durf de eicelpunctie niet zonder narcose, dus wij doen onze eerste poging meteen in Dusseldorf aangezien ik in Nederland geen narcose kon krijgen. We hebben ons eerste gesprek in augustus.

Ik lees al een tijdje mee en las net dat er een zorgverzekeraar is die een contract met Dusseldorf heeft.

@Kim1980: welke zorgverzekeraar is dat? Het zou veel geld schelen als ik alles vergoed kreeg in plaats van alleen het Nederlandse tarief...

Geplaatst

Onze 4de poging deden wij via Pno, en de 4de wordt volledig bij hen vergoed (je moet wel erg uitgebreid verzekerd zijn) maar inderdaad de eerste 3 vallen binnen de basisverzekering

En dan inderdaad vergoeding volgens de in Nederland geldende tarieven.

Geplaatst

Ik vraag me dat af. CZ heeft bijvoorbeeld een contract met Gent en vergoedt dus de hele behandeling daar. Ik krijg alleen niet uitgevonden welke Nederlandse verzekering een contract heeft met Dusseldorf. Als die er is, zoals Kim1980 zegt, krijg je volgens mij de hele behandeling vergoed en niet alleen het Nederlandse tarief.

Geplaatst

Maar ik weet niet helemaal zeker of dat echt zo werkt. PNO is een goede tip! Wist niet dat er verzekeringen waren die 4 behandelingen vergoeden. Eind dit jaar kijken of dat volgend jaar nog zo is en dan overstappen!

Geplaatst

Hi ladies, hebben net te horen gekregen dat er op 4 van de 8 eitjes Icsi is uitgevoerd (betekent dat dat de andere eitjes niet goed waren..?) en dat er 3 zijn bevrucht. Moet eerlijk toegeven dat ik best een beetje teleurgesteld ben dat t er 'maar' 3 zijn en nu nog banger dat er überhaupt geen tp kan plaatsvinden... We gaan voor t eerst op dag 5 laten terugplaatsen namelijk.... En aangezien onze vorige arts heeft gezegd dat t waarschijnlijk aan de deling ligt, vrees ik ervoor... Maar ja, ik heb liever dat ik t van te voren weet dan dat ik dadelijk 2 weken in spanning zit voor 'niks'... Kom misschien beetje zeurderig over... Moest t even kwijt...

Geplaatst

@minime, volgens mij moet je ons nog even leren kennen. Je mag hier alles kwijt, je hoop, je wanhoop, frustratie, alles! Dus geen excuses over een post!!

Wat je zelf al zegt, liever vooraf weten dan twee weken in spanning zitten. Ik had vorige poging ook maar 3 eitjes waarvan 2 het hebben gered. Het kan nog alle kanten op, maar spannend is het zeker!!!

Houdt ons op de hoogte!!

Veel succes, en positief proberen te blijven, hoe moeilijk dat soms ook is. Knuffel! !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden