Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sas,

vergeet ik toch helemaal op jou te reageren.

wat een verhaal zeg! Nu wel weer gevonden. Tja...weg ermee. Je hebt gelijk hoor! De rechtsbijstand erachteraan laten gaan:ook een goed idee. En het beste idee tot nu toe: voor een nieuwe poging naar Spanje. Helemaal goed! Frisse start, nieuwe donor. Ik hoop met heel mijn hart dat dit em wordt. Ook voor jullie gaat hier een kaarsje aan.

Sylvia,

pff...wat een onderzoeken maar wel fijn dat alles gedaan wordt en nagekeken wordt. Hysteroscopie ook een aantal keren gehad, helaas pas de laatste keer onder narcose, de keren daarvoor waren relatief pijnlijk. Maar dat ligt bij iedereen anders.

succes in ieder geval!

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

syl wat een onderzoeken zeg maar wel fijn dat het zo allemaal bekeken wordt maar ook wel een domper dat jullie weer moeten wachten sterkte meid!

dkt s mailde ons dat hij het ons niet adviseert nadat ik nog om duidelijkheid had gevraagd!

morgen komt hij uit de vriezer duimen dan het hoed gaat en dan za om

12.15 uur tp

Geplaatst

ivfmoeke, ik ga voor jullie duimen!!! 28 april is een mooie dag (1 dag voor mijn verjaardag!!)... toi toi toi

ik ben naar bed: morgen een vroege dag aangezien ik om half 8 in DD moet zijn.

Geplaatst

he ivfmoeke, zat samen met je schoonzus aan het infuus, hihihi. zij was er ook om half 8.

leuk gesproken met elkaar over vanalles en nog wat. was gezellig!!!

heb alleen mijn mond voorbij gepraat en nu weet haar vader ook over morgen...sorry!!! maar hij zei al dat hij heel selectief aan het luisteren was.

heel veel succes morgen!!!!

Geplaatst

hi tool

ik had het al gehoord, was nog effe op bezoek met onze zoon bij haar. Gelukspoppetje brengen

geeft echt niets hoor! kun jij toch niet weten :)

telkens als de telefoon gaat denk ik dat het dd is cryo niet meer daar pfff toch weer spannend moet ik zeggen

hoop zo dat het voor jou en mijn schoonzus deze keer hartstikke raak mag zijn!!!

Geplaatst

Hey Tool; je was er al heel vroeg vanmorgen zeg! Hoe vroeg ben je van huis gegaan? Ga je vanmiddag wat bijslapen?;)

Wat voor infuus krijg je nu eigenlijk? Is dat omega 3 lees ik dat nou goed? Kwam dat uit de immuun-onderzoeken dat je daar baat bij zou kunnen hebben? Ik hoop het echt onwijs voor je! Zo spannend he! Moet je hierna nog vaker naar DD voor zo'n infuus?

Wat grappig dat je met het schoonzusje van ivfmoeke hebt gebabbeld.. haha.. best klein wereldje eigenlijk;)

Ivfmoeke; als je nog niet gebeld bent dat het ontdooien niet goed is gegaan, zal het vast goed zijn hoor!! Wel weer erg spannend ja! Jullie laatste cryo toch?? Hoe laat moet je morgen? Succes!!!!

Bedankt voor jullie reacties op de hystero trouwens! Verschillende ervaringen dus, ik wacht het allemaal maar af. Verwacht er eigenlijk niet zoveel bijzonders van, maar ja je weet het nooit he! Wel fijn dat ze er zo goed naar gaan kijken in ieder geval!

Geplaatst

hey silvia het is idd een klein wereldje. Sowieso dus al vijf mensen uit zuid limburg in DD. Twee schoonzusjes, lala, tool en ik.

Bijzonder....

Wanneer ga je de hystero krijgen? ik heb er geen ervaring mee dus kan je niet helpen

Morgen 12.15 uur cryo tp bel wel denk ik effe morgen rond 10.00 uur anders staan we er misschien voor niets.

Daarna gaan we lekker naar Roermond met ons drietjes. We nemen onze zoon mee, heb er lang over nagedacht maar zie soms mensen met kids zitten.

Ik begrijp dat het confronterend is maar om hem steeds weg te moeten brengen is ook niet leuk, dus we maken er een gezellig uitje van.

Vanaf 12.30 uur dan met ons viertjes :) het blijft spannend

Geplaatst

He Sylvia, het gaat om het intralipid infuus: dit is een soja-emulsie, en heb ik idd nav het immunologisch onderzoek bij dr. Pf. voorgeschreven gekregen. ik wilde aan ddr Pf. vragen of ik het nog een keer moet doen of dat het bij deze twee keer blijft (3 dagen voor en 3 dagen na de tp). als ik het zo lees, schijnt het een wondermiddel te zijn. laten we hopen dat het voor ons ookk zo zal zijn!

ik ben trouwens om 6.15 uur weggereden, mss iets later. 7.20 uur zoiets was ik daar. Heb wel rustig gereden, normaal rij ik 130 richting en terug van DD, hihihi. vanochtend was het toch nog niet zo druk, dus heb rustig aan gedaan.

ivfmoeke, ah, gelukkig maar!!!

Geplaatst

Wauw wat reageren jullie lekker snel zeg.. haha.. Gezellig!

(Ik zit hier wel op m'n werk dus voel me altijd beetje schuldig, maar even snel reactie..;))

Tool wat vroeg!! Gaap... :D

Maar het klinkt wel bijzonder joh! Ik hoop dat het inderdaad HET wondermiddeltje gaat zijn, nouja dat weet je nooit natuurlijk. Maar anyway, ik hoop gewoon op een wonder voor je, laat dat duidelijk zijn!!:)

Ivfmoeke: iedereen hier dus zo'n beetje uit Limburg, ook bizar! (Ik niet trouwens:)) Maar wel bijzonder..

Weet nog niet wanneer ik die hystero krijg, moet in de eerste 2 weken van de volgende cyclus begreep ik, dus dat is gewoon afwachten.. Ach, daar zijn we goed in ondertussen;)

Mooie tijd morgen je terugplaatsing! Niet zo idioot vroeg als Tool:)

Gezellig toch met z'n drietjes daarheen! Ik persoonlijk heb er nooit moeite mee hoor om kindjes daar te zien. Leuk juist! Een teken dat de kliniek resultaten boekt!!:) Vooral niet schuldig over voelen!

Geplaatst

Sylvia,

hysteroscopie hoeft niet persé in de eerste 2 weken van de cyclus, alleen moeten ze zeker weten dat je geen onbeschermde sex hebt gehad in die tijd(als t ná de 2 wkn is) omdat ze met het water/de behandeling een evt. bevrucht eitje een eileider in kunnen 'blazen' en ze dan onbewust voor een bbz kunnen zorgen.

Soms is het zo druk, zeker als je onder narcose wilt,mdat het een aantal cycli zou duren voordat je aan de beurt bent. Mijn laatste keer zag het er naar uit dat we drie cycli moesten wachten. We waren zelfs 1 x terug gestuurd voor een onderzoek. Dus toen hebben we bewust gewoon een afspraak ingepland en beschermd sex gehad. Waren bijna alsog terug gestuurd. Na een boze, "vorige keer weggestuurd en nu weer, en beide keren beschermd sex, wat is dit voor tent!" werd ik alsnog geholpen. Wel na een 'u weet het toch welzeker he?'

maar goed, dit even ter info :-)

Geplaatst

Hi Lala, wat bizar dat je toen zo lang moest wachten op de hystero!! Was dat ook in DD?? Ik dacht dat ze daar juist altijd wel lekker vlot waren met alles?

Pff.. zwaar balen als je maanden moet wachten op een onderzoek zeg! Je wilt het liefst gewoon door tenslotte!

En dat van die onbeschermde sex klinkt mij ook wat vreemd in de oren moet ik zeggen; voor ons is het namelijk echt uitgesloten om spontaan zwanger te raken, dus wat dat aangaat zou het niet uit moeten maken in welk deel van de cyclus het gedaan zou worden. Maar goed, hopen maar dat het echt volgende maand kan!!!

Hoe gaat het verder met de kleine Matt? Je draai een beetje gevonden met hem?

Ivfmoeke; jij hebt bijna je cryo te pakken als het goed is!!! Ik hoop dat alles goed gaat en wens je een fijne dag zo met z'n viertjes!!;)

Liefs!

Geplaatst

dkt 's zei Concurrentie voor jou kleine man:-)

onze zoon lachen hihi

ben erg benieuwd twee lange weken ga niet meer vroegtesten na vorige keer als het lukt!!!

Geplaatst

Sylvia, nee, dat was in eindhoven.

Ivfmoeke: klinkt goed! Succes met wachten.

xx

Draai redelijk gevonden. Helaas heeft mannetje de laatste tijd wat veel krampjes dus is t wat langer met hem zeulen, vooral 's nachts.

ben ook (bijna) volledig over op bv, dus ook dat kost wat meer tijd. Maar al met al zijn we wel vrolijker, zowel mannetje als mams ;-)

gisteren dikke okay gekregen van ome dokter. Zijn niertje lijkt t even goed te doen als twee gezonde niertjes. Dat is super nieuws natuurlijk! Zijn er heel erg blij mee. Helaas moeten we dinsdag even opnieuw bloed laten prikken want dokter vertrouwt de uitslag niet. Kalium is te hoog maar dat kan aan de mannier van bloedprikken hebben gelegen, dus even opnieuw. Maar dat kan hier in de buurt. Voor devrest gaat tvecht super!

we klagen echt niet!

xx

Geplaatst

ivfmoeke veel succes! Breng ons goed nieuws!Lala ik word helemaal blij van jouw bericht dat het zo goed gaat! Komt ons gekke voorgevoel dan toch uit?!! liefs

Geplaatst

Noor,

ik ben ook helemaal blij met dat nieuws hoor. We zijn er nog lang niet maar het gaat zeker de goede kant op. De reactie van de dokter inschattend heeft kleine man nog jaren geen donornier nodig, als het zo stabiel blijft natuurlijk. Maar er is al een kleine last van mn schouders gevallen. Als het idd zo door gaat dan gaat kleine man op de katheter sessies na een gewone kleine ondeugende jongen zijn. Die zn mams nu al aardig om zn vinger heeft gewonden, en zn paps al helemaal. Papa is de held van de dag hoor! Elke dag weer! Want als mama knullie niet stil krijgt (krampjes) dan komt papa om de hoek en dan is alles meteen goed. (logisch als hij pas komt kijken als mams er na een hele dag al doorheen zit en t even niet meer weet.. Hihi) maar dat maakt niet uit: voor knul én mam is papa dan held van de dag. :-)

Ik ga held van de dag eens uit zn nest halen. Was weer even teruggekropen. Hij heeft altijd de ochtend dienst, de nachtdienst doe ik ( peter is niet wakker te krijgen 's nachts...). Zolang het droog blijft kunnen we nig even lekker in de tuin werken. Vanmiddag komt weer bezoek.

Voor iedereen een dikke knuffel!

Xx

Geplaatst

lala, wat fijn dat jullie binkie's nier het zo goed doet!!! een hele last van jullie schouders, kan ik me wel iets bij voorstellen!!! veel plezier vanmiddag!!!

gisteravondd half 8 nog bericht van dr. Pf. gekregen. Alles zag er goed uit en ik moet doorgaan met de huidige medicatie. verder schreef hij: 6-7 weken na een positieve zwangerschapstest moet ik nog een keer een extra check laten doen op T-regulatory cells, kijken of zij mooi stijgen wat een goed teken dan is.

Wel grappig dat hij het al over een positieve test heeft, hihihi. moet nog ruim een week wachten.

ivfmoeke, hoe is het met jou en je schoonzus? heeft zij ook al reactie van dr. Pf gehad?

Geplaatst

Ivfmoeke heel veel succes met de mooie emmie aan boord. Zorg er goed voor.

Lala fijn om te horen dat het goed gaat met Jay...ehh Max. Ik hoop dat hij lekker blijft groeien en geen donornier nodig heeft.

Tooltje nog van harte met je verjaardag.....en ooh wat spannend met je mooie emmies aan boord. Dit kan niet misschien! Dus voel je maar lekker swang!

Geplaatst

Lala wat een mooi nieuws heb je gekregen over z'n niertje! Echt fijn hoor! Blijft toch altijd spannend denk ik dus ieder stapje in de goede richting zul je erg blij mee zijn!

Ik hoop van harte dat het zo goed blijft gaan!

Tool je bent jarig? Gefeliciteerd!!! Van harte meid en een gezellige dag vandaag! Hoeveel jaartjes ben je geworden?:)

Wat leuk dat dr. P het al over een positieve test had!! Die gaat er van uit dat het goed komt, Yes!!:D Heerlijk. Lekker postitief toch!;)

Hoef je nu niet meer aan het infuus? Alleen nog Prednison? Spannend, bijna je laatste wachtsweek in... Komt vast goed!!

Geplaatst

oh lala wat doet jullie menneke het goed super zeg!!

tool nog van harte met je verjaardag, hoe gaat het met je op de wachtbank wanneer mag jij testen?

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden