Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

tool sjiek je echo!! ik denk twee hartjes bij jullie :) zou toch mooi zijn he lieverd?

noor hoe is het met jou? nog behandelplannen?

sas bijna 31 mei, spannend meid!! Hoe voel jij je?

lala wat mooi van Matt, zo een fietskar vind ik echt mooi!

ik voel me weer wat beter, zie er gewoon tegen op om weer te beginnen maar ja alles voor weer zo een lief klein ventje of vrouwke

Geplaatst

he ivfmoeke, zou zeker te mooi zijn, denken zelf maar eentje omdat het hcg lager is dan wat ik bij anderen lees die zwanger waren/zijn van een tweeling.

Het feit ook dat bij andere meiden het hcg al in het begin zo hoog is, maakt me weer onzeker. ben zo bang voor weer een mk....

lala, wat fijn dat Jay zich zo goed ontwikkelt!!! en een fietskar is een goed idee!!! hoop dat ie er snel is, zodat je kunt gaan met hem!!!

Sas, nog 2,5 week en dan is het tijd voor jullie!!! hou je het nog vol??

Geplaatst
he ivfmoeke, zou zeker te mooi zijn, denken zelf maar eentje omdat het hcg lager is dan wat ik bij anderen lees die zwanger waren/zijn van een tweeling.Het feit ook dat bij andere meiden het hcg al in het begin zo hoog is, maakt me weer onzeker. ben zo bang voor weer een mk....lala, wat fijn dat Jay zich zo goed ontwikkelt!!! en een fietskar is een goed idee!!! hoop dat ie er snel is, t je kunt gaan met hem!!!hi tool wSas, nog 2,5 week en dan is het tijd voor jullie!!! hou je het nog vol??
wat is je hcg Dan?
Geplaatst

mijn hcg heb ik maandag 7-5 laten testen en op woensdag kreeg ik te horen dat het 95 was/is. Maandag ga ik nog een keer testen, maar lees bij anderen dat ze vlak na een positieve test al een hcg van over de 200 of nog hoger hebben...dat maakt me gewoon onzeker, maar ik moet me ook eigenlijk niet met anderen vergelijken...

Geplaatst

Ivfmoeke, wat ontzettend balen dat de test niet goed was. Nu weer het hele traject door. Wat kan je daar tegenop zien hè? Sterkte meis.

Tool, ik zou me niet te veel zorgen maken! Slik je de prednisolon door tot de 12-de week? Wat betreft de hcg...als die straks maar gestegen is dan zit het helemaal goed.

Lisa, hoe is het met jou?

Joske

Geplaatst

Ik was nog niet klaar maar drukte per ongeluk op reactie versturen. Joske, jij vroeg iets over progynova. Ik weet dat niet meer precies. De laatste poging was namelijk een verse. De pogingen ervoor met progynova waren allemaal mislukt. Wat een rotspul is dat trouwens. Of heb jij geen last van bijwerkingen?

Geplaatst
Twinklestar....tjee ik ben ook zo verbaasd dat je al weer bijna op de helft bent!! Super hoor!Ja, Tool is ook weer een succesverhaal mede door dr. pff. Wanneer ben jij gaan afbouwen met de Prednison? en hoeveel gebruikte je?Ik zie dat jij ook progynova hebt gebruikt, weet jij ook of dit beslist om de 8 uur moet, want dat las ik op internet? Dat staat namelijk niet op mijn recept, alleen maar 3 keer per dag.
Sorry ik heb het nog even nagelezen en je vroeg heel iets anders :-). Ik ben met 12 weken gaan afbouwen. Ik gebruikte 5 mg. Wat betreft de progynova.. Geen idee. Ik zou het bij je arts navragen. Hoe gaat het verder met je? Ben je nu met een poging bezig?
Geplaatst

Lala , wat heerlijk dat Matt al doorslaapt! Bij ons in de omgeving (het gooi) rijdt bijna iedereen met zo'n modernere bakfiets. Hartstikke handig. Zeker als je geen auto hebt en er kan gewoon een maxicosi in.

Geplaatst

Hee Twinkel!

Moet wel lachen, die bakfietsen zijn idd wel mooi. Maar ik heb twee splinternieuwe fietsen ( beiden hebben de 10 km nog niet gehaald). Om die dan weer weg te doen en n bakfiets te kopen vind ik dan weer zonde. Daarnaast vind ik ze wel duur. Kan ik net zo goed een beetje doorsparen en n tweede kleine auto erbij pakken. :-)

hier in t agrarisch limburg hebben we niet zo'n groot parkeer probleem hihihi

maar ze zijn super ja!

Karretje gisteren al gehaald trouwens. Maxi cosi kan er gewoon in ook.

Ook wel handig, je kunt m afkoppelen en als ietwat grote buggy gebruiken. Dus fietskar en wandelkar in 1.

Geplaatst

Tool; ik kan het me goed voorstellen dat je onzeker bent, maar probeer je niet gek te maken door hoge HCG waarden van anderen hoor, dit is bij iedereen echt zo verschillend! Het allerbelangrijkst is dat het goed stijgt, dus na een 2e meting weet je pas echt meer.

Maar phoe, ik kan me zo goed voorstellen hoe spannend deze weken voor je zullen zijn.. Nog haast wel erger dan de wachtweken.. Dit kleine toppertje moet gewoon echt bij je blijven!!! Veel sterkte de komende dagen en ik duim voor een mooie stijging!

Twinkel; wat gaat het al snel bij jou nu! Ik vind het plaatje zoooo mooi onder jouw handtekening... wat een wonder he!:)

Ivfmoeke; fijn dat het wat beter gaat, na de teleurstellingen deze week. Juli lijkt nog best ver weg he! Maar voor je 't weet is het weer zo ver hoor. Misschien ook wel even fijn om een (verplichte) pauze in te lassen? Lekker op vakantie en even ergens anders mee bezig zijn is soms wel goed. Straks met frisse moed weer verder!!

Fijn weekend voor iedereen!

x

Geplaatst

Hoi IVF moeke, gaat wel goed hoor met mij. Was ff een dipje doordat op het ecd forum iemand zwanger is via Cyprus, die heeft vlak nadat wij een tp zouden hebben haar tp gehad. Beetje zuur. Maar goed, niet te lang bij stil staan> Ik focus op de 31ste.

Hoe is het nu met jou?

sas bijna 31 mei, spannend meid!! Hoe voel jij je?

ik voel me weer wat beter, zie er gewoon tegen op om weer te beginnen maar ja alles voor weer zo een lief klein ventje of vrouwke

Geplaatst

Sas jouw tijd komt hopelijk ook snel in zicht! Wat zou dat prachtig zijn dat jullie kindje in Spanje op jullie zit te "wachten"!!

Tool ik hoop dat je HCG heel erg gestegen is en dat de onzekerheid maar snel weg gaat en blijft.

Alhoewel het voor ons MMM meisje altijd moeilijk blijft met alle ervaringen in ons achterhoofd. Maar je hebt je mamma in ieder geval een mooi Moederdag cadeau gegeven.

Lala wat fijn dat Matt het zo goed maakt.

Syl had jij al wat meer te horen gekregen over de herhaalde miskramen of heb ik er over heen gelezen?

Geplaatst

Hey Gabrie, nee hoor je hebt er niet over heen gelezen:) Weinig nieuws van mijn kant. Eigenlijk is alleen de uitslag van dr. Pheiffer er nog maar, de rest loopt allemaal nog. Er is daarbij wel een vit. D tekort gevonden, dus daar werk ik nu aan dmv druppels. En omega 3 slik ik nu op zijn advies. Volgens mij zo'n beetje het standaard advies van Ph:) Ach wie weet heeft het effect??

Hoe gaat het nu met jou verder?? Jij gaat ook volgende maand weer verder zie ik in je handtekening? Schiet al weer op ook! Zie je 't wat zitten? Spannend! Je hebt al een lange weg gehad ook zo te lezen! En dan nog je kleintje verliezen als je eindelijk zwanger bent... te erg!!

Ik moet zeggen dat ik zo'n dag als vandaag ook best een beetje naar vind hoor. Had mijn eerste moederdag moeten zijn. Mijn zoontje zou nu zo'n maand of 2 geweest zijn..:(

Blijft toch lastig, maar probeer er maar niet te veel bij stil te staan. Net heerlijk eind wezen hardlopen, even het hoofd weer leeg!;)

Sas; wat zuur inderdaad dat er dan iemand zwanger raakt via Cyprus, net nadat dat bij jou had moeten gebeuren!! Waarom gaat het daar allemaal wel gewoon goed en bij jou niet?!

Ik hoop echt dat Spanje jullie een prachtkindje gaat opleveren!!

Misschien domme vraag; maar kunnen ze vanuit DD niet nu alvast de zaadjes opsturen naar Spanje? Dan zijn ze er in ieder geval ruim op tijd? Ze blijven tenslotte al die tijd gewoon ingevroren toch? Of ze nu hier of daar liggen maakt dan ook weinig uit denk ik dan? Je wilt tenslotte weer niet van diezelfde perikelen! (Maar misschien kan dat wel helemaal niet hoor, heb ik geen idee van).

Tool: heel veel succes morgen met bloedprikken!!! Ik hoop zo op een goede stijging van je HCG! Moet gewoon echt!!

Geplaatst

Beste Sylvia,

Ik hoop dat het effect heeft! Ik zit al jaren in de molen en heb nog nooit een positieve test gehad TOT DAT.......juist JA tot dat ik VitD, Omega3, Q10 enz ging gebruiken. Helaas is het verkeerd afgelopen maar ben nog nooit zover geweest!

Moederdag is inderdaad een hele beladen dag voor alle WENS moeders...... even goed spreek ik de hoop dat wij allen volgend jaar Mammie mogen zijn. Of anders hoog zwanger zijn.

Volgende maand is inderdaad de planning om weer te gaan beginnen maar of dat ook gaat gebeuren is even afwachten misschien tillen we het over de zomer vakantie heen en gaan we in september beginnen.

Sas, jouw kindje wacht in Spanje op je! Geen Griekse....maar een Spaanse ligt ook wat dichter bij!

Hoop dat het dit keer wel gaat lukken.....ik duim voor jullie.

Geplaatst

Gabrie: Dat is op zich wel weer bijzonder ja dat je zwanger bent geraakt nadat je met die supplementen bent gestart! Je zou toch denken dat het er iets mee te maken kan hebben dan he?

Hoeveel Omega3 en Vit. D slik jij? Ook op advies van Pheiffer of ben je hier zelf mee begonnen?

ik hoop inderdaad dat we volgend jaar ook moederdag mogen vieren! Zou toch mooi zijn he!:)

Geplaatst

Heb een bloedonderzoek bij dr. Pfeiffer gehad. Zijn advies was VitD en Omega.

Uit mijn hoofd was mijn VitD 25% dus vrij laag.

1000mg Omega en dagelijks 1 devaron tabletje.

Geplaatst

ja, het is helemaal niet goed. hcg gedaald van 95 naar 5.9. snap er niets van, weet ook niet hoe en wat en hoe dit kan, heb geen krampen, vloei niet, snap er niets van.

morgen komt MvM toch nog langs, hebben deze situatie ook nog niet eerder meegemaakt en woensdag laat ik toch nog mijn bloed testen voor dr. Pf.

Volgens I. zou het kunnen dat ik niet vloei door de bollen, maar bij de vorige keren ben ik ook door de bollen heen gewoon gaan vloeien...

tis gewoon een grote kutzooi, sorry voor het woordd..

Geplaatst

Ach NEE! Lieve Tool, dit kan toch niet echt waar zijn!?!

Wat vreselijk! Ik schrik hier heel erg van! Niet te geloven wat een k#t zooi inderdaad!

meisje toch wat moet je veel ellende mee maken... Ben er stil van.. Waarom is het toch zo oneerlijk!?

Pfff...je had al een beetje vaag voorgevoel volgens mij he.

Zo zo zo jammer! Sterkte meid

Dikke knuffel van mij!

Geplaatst

@Tool, meis toch wat is dit nu?? Ik heb weinig verstand van HCG waarden maar dit klinkt niet goed. Jeetje meis wat is dit toch allemaal een idioot en ingewikkeld proces. Een hele dikke knuffel voor jou! xx

Geplaatst

Nee tool! Dit kan niet waar zijn. Dat klinkt niet goed. Wel raar dat je helemaal geen krampen hebt of andere klachten. Heb je al gebeld met het ziekenhuis? En geeft de urinetest nog wel een streepje aan? Ik wil je heel veel sterkte wensen. Dikke knuffel.

Geplaatst

he Twinkel, heb geen zw. test meer in huis.

Morgenochtend komt mvM, die doen nog een zw. test, zien we het meteen.

volgende week toch nog de echo. hoeft voor mij echt niet eerder plaats te vinden. als het dan idd niet meer goed zit, vraag ik meteen een curretage aan. ben ik ervanaf.

Geplaatst
he Twinkel, heb geen zw. test meer in huis.Morgenochtend komt mvM, die doen nog een zw. test, zien we het meteen.volgende week toch nog de echo. hoeft voor mij echt niet eerder plaats te vinden. als het dan idd niet meer goed zit, vraag ik meteen een curretage aan. ben ik ervanaf.
tool wat lees ik nu afschuwelijk! Ik heb er geen woorden voorVreselijk veel sterkte lieverd
Geplaatst

Tool,

pfff.....k zooi inderdaad. Lieverd, dikke knuffel voor je. Doe t kalm aan, goed of goed fout, het is niet niks.

Nogmaals dikke knuffel. Weer even verder niks te zeggen....

Xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden