Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Klote weer Petra!! (en dat is zacht uitgedrukt)

Sterkte gewenst Petra met het verwerken van dit rotnieuws!!

Hier worden de krampen steeds heftiger dus ook goed klote!!!

Groetjes Nathalie

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Tool,

Kan me voorstellen dat je er moe van bent!! Zit zelf ook tegen dit punt aan te hikken na 4 jaar (moet je na gaan, jij al 7 jaar!) Heel herkenbaar wat je schrijft!

Wat je zegt..s.e.x. is leuk als het maar geen moetjes worden! Maar wie weet Tool wat de tijd jullie nog brengt als het geen moetjes meer zijn...kijk naar EDR..na 6 mislukte icsipogingen gewoon spontaan zwanger!!!

(jammer genoeg zal dat bij ons niet lukken omdat m'n man gesterilliseerd is)

Financieel is het ook uitputtend ja, wat een geld elke keer...als je nou kon zeggen: "nog 10.000 euro en dan ben en blijf je zwanger" daar zouden een hoop meiden voor tekenen denk ik!

Ik vind het trouwens wel heel knap dat je die interesse in anderen kan blijven houden Tool, petje af!!

Groetjes Nathalie

He Petra en de anderen, ik denk dat wij ermee gaan stoppen. Deze maand ook weer negatief getest en ik begin langzaam echt zoiets te hebben van, hoevaak moet je dan se.x hebben om zwanger te raken, als je het al in de vruchtbare periode doet?? En ervoor en erna...Moet je dan echt iedere dag of om de dag s.e.x. hebben vanaf het moment dat je niet meer vloeit? Wel lekker, maar dan zit je ook weer tegen die moetjes aan. Wordt er een beetje moedeloos van en wil gewoon rust hebben.

en met het financiële verhaal erbij, dan is het toch al gauw 1+1=5 pogingen die niet gelukt zijn en dus wordt 1+1=2.

zie het gewoon niet meer zitten, altijd maar die hoop. En dan toch weer die teleurstelling. Al bijna 7 jaar lang. Wie zou daar net moedeloos van worden? Mijn lichaam dat steeds meer tussentijdse signalen afgeeft die op een zwangerschap kunnen duiden en t uiteindelijk toch niet blijken te zijn.

ik ben het moe gewoon

Geplaatst

Hoi meiden,

Iedereen bedankt voor vriendelijke berichtjes en het medeleven!!!

Ik ga niet testen morgen aangezien de krampen steeds heftiger worden en het uitstraald naar benen en rug. Ook zit ik onder de puisten en heb onwijs behoefte aan chocolade.

Dit heb ik altijd na een mislukte poging en ga mezelf dan ook niet dubbelop tergen met het turen naar een zwangerschapstest waarvan die tweede streep toch niet gaat komen.

Ik wacht gewoon m'n menstruatie af, jank dan weer een potje en dan maar weer kijken wanneer we voor de enige en laatste cryo gaan en of die dan wel goed ontdooid!

Ik wil jullie echt onwijs bedanken voor jullie steun/tips deze wachtweken, ondanks dat een ieder het eigenlijk toch al moeilijk genoeg heeft met haar eigen onzekerheden!!!

En Sas, ik hoop op een mooie echo voor jullie de 21 ste en dat je maar lekker mag genieten van je zwangerschap!

En Sylvie en Wen, lekker genieten van jullie zwangerschap!

Ik blijf jullie wel volgen hoor! Alleen weet ik niet of ik veel zal schrijven, zit er ook een beetje doorheen op het moment.

Nu nadenken over hoe nu verder...

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Margot, hoe gaat het verder met jou?

Groetjes Nathalie

Hee dames.. Hier ben ik weer even.. @petra.. bah, wat een rotbericht weer.. veel sterkte

@tool Elke dag 3 keer sex? zou dat wat zijn.. haha.. Ik werd ook helemaal gek van al die verplichte keren.. Daar wordt je seksleven echt niet beter van..

@sas.. mooi hoor, heel mooi.. Zorg maar goed voor je emmy's

@nathalie.. Hou je het nog vol??

Geplaatst

Ohh Nathalie, wat ellendig dat je er totaal geen vertrouwen meer in hebt, we kunnen hier van alles zeggen maar jij kent je lichaam en signalen het beste...ik weet niet goed wat te zeggen, heel veel sterkte!

Geplaatst

Dank je Babeth!!

En dat terwijl je het zelf ook moeilijk hebt op het moment, vind het zo knap!

Groetjes Nathalie

Ohh Nathalie, wat ellendig dat je er totaal geen vertrouwen meer in hebt, we kunnen hier van alles zeggen maar jij kent je lichaam en signalen het beste...ik weet niet goed wat te zeggen, heel veel sterkte!
Geplaatst

Lieve Nathalie,

nee wat klote zeg alweer....... weet niet wat te zeggen. Je bent altijd zo krachtig en al zoveel ellende doorstaan. Heel veel sterkte

Lieve Babeth

Bij jullie ook geen goed bericht :( ook voor jullie heel veel sterkte met het verwerken hiervan

Lieve Sas

Hoe voel je je? Begint het door te dringen? echt super voor jullie. Blijdschap en verdriet zo dicht bij elkaar.....

Lieve syl

Wauw een meisje, wat leuk voor jullie, alles gaat goed zo te lezen top!!

Geplaatst

Tuurlijk vraag ik of jij ervan geniet, de magische 20 weken voorbij :))

Weetje al of het een zusje of broertje word of willen jullie het niet weten?

Groetjes Nathalie

Groetjes Nathalie

wat ben jij een kanjer zeg....nu nog vragen of ik geniet

ik hoop toch dat het niet doorzet en het een innesteling is ookal voel jij dat niet zoo

Geplaatst

Oh Nathalie, meis wat ellendig nou!!! Toch waarschijnlijk weer niet gelukt!:(

Ik blijf ook nog even door duimen voor je hoor, maar je zal het zelf wel het beste weten natuurlijk. Pff...wat een dikke teleurstellingen elke keer!

Tool, jij al 7! jaar bezig inmiddels?! Ach wat ontzettend lang alweer en dan nog steeds met lege handen staan. Ik snap dat je er helemaal moe en zat van bent! Het valt echt niet mee allemaal, je hoopt toch elke maand weer op een wondertje, maar hoe lang houdt een mens dat vol?! Sterkte lieve meid, ik hoop dat je hier samen met je lief toch een weg in kunt vinden en er op den duur toch wat rust over vindt. Wie weet wat er in de toekomst nog eens voor moois op jullie pad mag komen! Dat hoop ik echt!

Babeth jij ook nogmaals sterkte! Hoe is het nu met je? Moeilijke tijden!

Ivfmoeke; fijn dat het met jou goed gaat! Ook alweer 21 weken, wat schiet het ineens lekker op he! Super joh!

Geplaatst

Lieve nathalie. Wat naar dat je er geen vertrouwen meer in hebt. Je kent je eigen lichaam vaak het beste. Toch blijf ik nog even doorwensen dat dit alles niet doorzet en een innesteling is. Mischien wel tegen beter weten in, maar ik wens jou een goede test zo enorm toe.

Heel veel succes en sterkte. Dikke knuffel!

Geplaatst

@ natahalie, jij kent je lijf het beste, dus ik begrijp goed dat je niet wilt testen. Ik snap ook heel goed dat je er even doorheen zit. Ik hoop dat je je dit weer kunt verwerken en dat je weer verder kunt. Dikke knuffel.

Geplaatst

@ Tool, ach meissie, je bent steeds al zo aan het dubben om wel of niet te stoppen. Het is ook zo zwaar zeker na 7 jaar. Ik heb echt enorme bewondering voor je/jullie.

Ik herken wel wat je zegt , dat een beslissing nemen om te stoppen heel zwaar is maar ook rust kan brengen en ruimte voor andere dingen. ZO stond ik er ook in deze poging. Voor mij was dit ook de ultieme laatste poging. Ik was al een beetje aan het idee aan het wennen ( zover dat kan) dat we zonder een uk verder zouden gaan. Het bood ook wel wat rust in mijn hoofd. Die rust is nu wel weg bij mij,maar vanwege het onverwachtse blije nieuws.

Ik hoop voor jou dat je de beslissing neemt die goed voor jullie is. Dikke knuffel voor jou.

Geplaatst

Ik ga straks mijn lief van Schiphol ophalen...eindelijk!! Wil hem zo graag vasthouden en samen genieten van het nieuws.

Ben nog wel voorzichtig hoor. Eerst maar de echo van vrijdag afwachten.

Geplaatst
Ik ga straks mijn lief van Schiphol ophalen...eindelijk!! Wil hem zo graag vasthouden en samen genieten van het nieuws.Ben nog wel voorzichtig hoor. Eerst maar de echo van vrijdag afwachten.
Heerlijk Sas!!! Eindelijk! Lekker genieten samen en op naar een goede echo vrijdag!X
Geplaatst

Wat fijn dat je eindelijk dit geweldige nieuws met je man kan delen!!!!

Geniet ervan!!

Groetjes Nathalie

Ik ga straks mijn lief van Schiphol ophalen...eindelijk!! Wil hem zo graag vasthouden en samen genieten van het nieuws.

Ben nog wel voorzichtig hoor. Eerst maar de echo van vrijdag afwachten.

Geplaatst

Nathalie, toch nog getest vandaag? Ik hoop dat je lichaam je voor de gek heeft gehouden, maar vaak weet je en ken je je lichaam t beste.

knuffel voor jou in elk geval.

sas, lekker met je mannetje aan t genieten? En ook van je mannetje? ;-)

Sylvia en Ivfmoeke, lekker van de zwangerschap genieten!

Meiske, hoop dat alles natuurlijk afloopt en dat n curretage niet nodig is! Xx

Geplaatst

Nee, niet getest Tool, is echt niet nodig.

Hoe gaat het met m'n metgezel op "het beu bankje"?

Kan je wel de puf opbrengen om te werken?? Ik ben nu vrij maar moet 1e kerstdag weer werken, zie er echt tegenop!

Zeker omdat 2/3 van de vrouwen wel zwanger lijkt te zijn op het werk!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He Nathalie, puf om te werken heb ik al een tijdje niet echt, maar het scheelt dat ik de laatste twee uur wel thuis kan werken, dus meestal vanaf 13.30 uur kan ik naar hus. Dan heb ik wel al 6 uur erop zitten, maar dat is nog te doen. Vi d het wel fijn om zo vroeg te beginnen (en moet ook af en toe zo vroeg beginnen ivm de dagdienst van m'n man ;-)). Kan me heel goed voorstellen dat je ertegen op ziet om te gaan werken! Heb ik ook gehad nadat ik me weer gedeeltelijk beter had gemeld na de mk in mei. Eerst vier weken vrij, toen ziek door de mk en toen weer parttime opbouwen. Mèèn, maar dat heeft me echt moeite gekost! Om te doen alsof er niets aan de hand was, want de meesten wisten niet eens dat we zwanger waren omdat het in mijn vakantie was gebeurd.

dikke knuffel meid voor jou. Vind het rot dat het niet gelukt is! Meen ik echt! Xx

Geplaatst

He Tool,

Fijn dat je in ieder geval een oplossing hebt kunnen zoeken voor het werk!

Lijkt me wel vermoeiend elke dag zo vroeg beginnen pffffff knap hoor! Ben blij dat ik wisselende diensten heb!

Wel klote aan de ene kant dat heel veel mensen het niet wisten van de mk, dan krijg je toch onbedoeld te maken met kwetsende opmerkingen!!

En dan zeker ook nog vragen of je een lekkere vakantie hebt gehad?

Ik had/heb ook een maand vakantie voor deze poging. Kreeg ik ook van die opmerkingen "heerlijk zeg een maand vakantie", alsof een punctie en killing wachtweken lekker vakantie is!! Ik zei dan ook weleens: "nou echt vakantie wordt het niet, voornamelijk verschillende ritjes naar duitsland!

Waren er toch nog sukkels (sorry dat ik het zo cru zeg) die dan toch nog zeiden: "geniet van je vakantie", luisteren is niet iedereen z'n sterkste vak geloof ik!

En dan m'n afdelingshoofd lekker vertellen over de dure babykamer die hij en z'n vrouw hadden gekocht (van dat geld kon ik nog een icsi poging doen en ws ook wel een TESE!

Maar dat ken je waarschijnlijk ook wel die "gezellige vakantiewensen"!

Zo weer klaar met m'n gezeur, dit is tenslotte niet "het beu bankje" maar het Dusseldorf topic :))

Groetjes Nathalie

He Nathalie, puf om te werken heb ik al een tijdje niet echt, maar het scheelt dat ik de laatste twee uur wel thuis kan werken, dus meestal vanaf 13.30 uur kan ik naar hus. Dan heb ik wel al 6 uur erop zitten, maar dat is nog te doen. Vi d het wel fijn om zo vroeg te beginnen (en moet ook af en toe zo vroeg beginnen ivm de dagdienst van m'n man ;-)). Kan me heel goed voorstellen dat je ertegen op ziet om te gaan werken! Heb ik ook gehad nadat ik me weer gedeeltelijk beter had gemeld na de mk in mei. Eerst vier weken vrij, toen ziek door de mk en toen weer parttime opbouwen. Mèèn, maar dat heeft me echt moeite gekost! Om te doen alsof er niets aan de hand was, want de meesten wisten niet eens dat we zwanger waren omdat het in mijn vakantie was gebeurd.

dikke knuffel meid voor jou. Vind het rot dat het niet gelukt is! Meen ik echt! Xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden