Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nathalie, wat een mooie score 14 stuks .Ik hoop met je mee voor mooie bevruchtingen en een terugplaatsing van een mooie emmy.

en wachtlijs in Gent is 2 of 3 maanden.

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ohhh Nathalie, je hebt de punctie al gehad!! Wauwwww een mooie opbrengst zeg, nu duimen voor bevruchtingen, hoor je morgen al iets..

mbt de tp, in DD sta je meteen op, als je liever nog wil liggen kun je evt. Bellen om aansluitend acupunctuur te doen. De tp moet met volle blaas, nou ik zeg je, ik wist iedere keer niet hoe snel ik bij het toilet moest zijn!

Tijdens de tp kijk je niet mee maar je krijgt wel een afdruk van het embryo mee en en echofoto na plaatsing in je bm.bijzonder hoor! Heel veel succes!

sas, ook hier mijn succeswensen voor jullie!

Geplaatst

he Babeth,

ik heb bij onze laatste tp wel kunnen meekijken. Bij onze 4e tp kon ik ook blijven liggen. maar toen had ik dr. S. niet. Bij nr. 5 had ik dr. S. wel, maar toen liep het gigantisch uit. Volgens mij ligt het eraan wie je hebt bij de tp.

Denk wel dat je nog even mag blijven liggen. ik zal aan je denken. Morgen een spannende dag, bevruchtingnieuws....altijd een heel spannend moment! duim ook weer voor je!

Geplaatst

Natalie goed nieuws 14 stuks!!! Wauw mooi hoor!

Spannend morgen hoeveel er bevrucht zullen zijn! Hopelijk goed nieuws! Hoe voel je je?

Ik kon tijdens de tp altijd mee kijken op een scherm, en idd krijg je dan een foto mee van een 'wolkje' vocht waar je embryo dan inzit in je baarmoeder.

Wel altijd gelijk weer opstaan en naar toilet. Voor zover ik weet maakt dat geen verschil, maar voelt wel altijd een beetje raar. Zou ook liever even blijven liggen geloof ik. Ik hoop dat dat kan bij jou!

Veel succes meid! En doe lekker rustig aan!

Geplaatst

Mijn ervaring is dat het eraan ligt wie je in DD hebt.

Bij dr. S. moet je gelijk opstaan. Maar bij dr. K. mag je een tijdje blijven liggen.

Ik heb nog altijd mee kunnen kijken via een groot tv scherm.

Ook krijgen we altijd een mooie foto van de emmy en later van je baarmoeder met een wit puntje, waar de emmy zou moeten zitten.

Geplaatst

Sas,

2 super emmies ! wat een super nieuws, als dat niet super gaat worden. ik zal super duimen dat je een super positieve test gaat overhouden !

En ook nog wat in de vriezer, wat goed. Hopelijk ga je ze (voorlopig) niet nodig hebben.

Tool,

Wat een vervelende "keuze" die jullie hebben. Zo graag toch nog willen, maar niet kunnen. Denk je dat het nooit meer voor jullie is weggelegd, door te sparen en/of wat meevallers (belasting teruggave of zo...) ?

Nathalie,

Van zo een opbrengst moet er toch altijd wat bevrucht worden ? maar ik kan me je angst wel goed voorstellen hoor, blijft altijd een zenuwachtig moment, dat wachten op dat telefoontje. Als het goed is, krijg je toch vandaag bericht ? heb je al iets mogen horen ?

Geplaatst

Hoi meiden,

Ontzettend bedankt voor de aardige berichtjes!!

Van de 14 eicellen waren er gelukkig toch nog 5 bevrucht! Hopelijk delen ze lekker door in de embryoscoop.

Ik had het om 10.00 uur vanochtend niet meer dus gelijk gebeld. Wat een opluchting was dat zeg!

Bedankt voor jullie info over het blijven liggen of niet..jeetje denk toch niet dat ik het durf te vragen als ik het zo hoor..ik ren trouwens ook altijd naar de wc!

Vandaag m'n intralipid infuus gehad, was 75 euro, elke 20 minuten werd m'n bloeddruk gemeten en het duurde 2,5 uur voordat ie door was gelopen. Moet zeggen dat dit het geld wel waard was, zoveel zorg!

Ik ga het wederom proberen in te dienen bij m'n zorgverzekeraar.

Wel leuk trouwens dat je zo'n foto meekrijgt! Kreeg ik in NL nooit!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Nathalie, wat een Goed bericht!! Wie weet nog cryos....succes meid!!

Tool, ik wist niet dat de tp ook ooit door een ander werd gedaan, pfff had trouwend toch niet kunnen blijven liggen met die volle blaas...bij d'r s nooit wat op groot scherm gezien, hangt er wel maar mogelijk niet aangesloten ;-)

Geplaatst

He Babeth , ik had bij de vierde IVF ook niet dr. S, maar dr. M. Ook een heel aardige arts. En die heeft ook de tp gedaan. En bij hem mocht ik blijven liggen als ik dat wilde.we zaten ook in een kamertje aan de kant waar je wordt opgehaald voor de punctie. Volgens mij is daar sowieso een rustiger deel.

nathalie, war fijn, toch. Og 5 bevruchtingen. Hoop dat ze mooi doordelen en dat je naast een tp ook een cryo of meer overhoudt.

xx

Geplaatst

Breekt even in.

Nathalie, wat fijn en een goed nieuws dat er vijf bevruchtingen zijn ontstaan. Ook heerlijk dat het gelukt is mbt het infuus.

Ik hoop en bid voor je mee op een paar superemmies in de embryoscoop!

Sas, voor jou ga ik ook keihard duimen! Succes en sterkte tijdens de wachtweken!

Breekt weer uit.

Geplaatst

Nathalie, al iets gehoord over hoe de embryo's het doen??? Duimen draaien nog!!

Margot, hoe istie???

Sas, alles nog oké? Hoe voel je je ?

Geplaatst

Lieve meiden, Binnenkort heb ik een tp van mijn 2 laatste cryo's in Dusseldorf. Deze zijn op dag 4 ingevroren als morula's. Ze zullen op zaterdag ontdooid worden en op maandag teruggeplaatst. Indien mogelijk zal er ook gebruik worden gemaakt van AH. De emmy's zullen dus op dag 6(!!!) Worden teruggeplaatst. Persoonlijk vermoed ik dat het is omdat ze op zondag niet werken. Moet ik me zorgen maken of is dit gebruikelijk? Vind namelijk nergens terug dat vrouwen een 6 dagen oude emmy teruggeplaatst krijgen.Bedankt voor het meedenken...

Geplaatst
Hier alles zijn gangetje...voel niets. Weet dat dat niets zegt...maar was alle andere keren ook zo dus....

Ontzettend spannend Sas!!

Wat je zegt..het zegt niets.. Bij de ene poging voelde ik wel wat, bij de andere niets en nog steeds niet zwanger dus tja...zegt niets.

Wanneer mag je testen?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He Tool, thanks dat je er naar vraagt!

Vandaag een tp gehad van 2 mooie blastocyten. Tja dat mooi, daar kan ik niets mee, al meerdere keren werden ze mooi genoemd maar nog steeds geen resultaat dus tja..

1 embryo is al ingevroren, voor de andere 2 kan ik morgen bellen met de vraag of ze ingevroren konden worden.

Hoop het zo!

Dat blijven liggen heb ik niet eens durven vragen, het was zo druk!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst
Lieve meiden, Binnenkort heb ik een tp van mijn 2 laatste cryo's in Dusseldorf. Deze zijn op dag 4 ingevroren als morula's. Ze zullen op zaterdag ontdooid worden en op maandag teruggeplaatst. Indien mogelijk zal er ook gebruik worden gemaakt van AH. De emmy's zullen dus op dag 6(!!!) Worden teruggeplaatst. Persoonlijk vermoed ik dat het is omdat ze op zondag niet werken. Moet ik me zorgen maken of is dit gebruikelijk? Vind namelijk nergens terug dat vrouwen een 6 dagen oude emmy teruggeplaatst krijgen.Bedankt voor het meedenken...

Hoi Hope,

Het hangt denk ik van het tijdstip van ontdooien en terugplaatsen af..

Als ze zaterdag laat in de middag ontdooien en maandagochtend terugplaatsen is dat 1,5 dag..misschien nog minder en kom je netto gezien uit op een embryo van 5,5 dag...denk persoonlijk niet dat dit veel uitmaakt...maar ben natuurlijk geen embryoloog!

Heel veel suc6 gewenst en hopende op een goede ontdooiing en terugplaatsing!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

@ Nathalie, lekker broeden nu. En ja dat ze mooi zijn is natuurlijk fijn...maar zegt niet alles.

Ik mag op zijn vroegst vrijdag testen, moet dan een bloedtest zijn, of anders maandag een urine test. Ik weet nog niet wat ik doe. Had liever eerst urine gedaan om alsvast voorbereid te zijn en dan pas bloedtest. Kan alsnog natuurlijk als ik maandag urine doe en dinsdag de bloedtest. Als ik vrijdag de bloedtest doe dan zit ik de hele dag in spanning voor het telefoontje en bij negatief heb ik een rot weekend. Aan de andere kant als het positief is heb ik een happy weekend.

Kortom mijn gedachten gaan weer alle kanten op en ik weet het dus nog niet, pfff.

Geplaatst

@ Hope, ik denk echt niet dat het erg is om ze op dag 6 terug te plaatsen, maar zou als je zekerheid wilt DD gewoon vragen hoe dat zit. In elk geval veel succes!!

Geplaatst

Ik ben momenteel zwanger van een dag 6 cryo! Dus het gebeurd wel vaker, hoor.

Ik liep alleen niet in DD (maar in Gent). Ik ben wel een oud DD ganger.

Onze cryo's zijn op dag 5 ingevroren. Na de ontdooiprocedure (aanvang op een woendag) bleven ze een nachtje in de broedstoof om te kijken of zij alles overleefd hadden en werden dus de volgende dag (op donderdag) teruggeplaatst.

Succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden